Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSYLLÄ 2016

Mulla oli myös KU pari vuotta sitten syksyllä, hoidettiin metotreksaattipiikillä.
Syyksi sanottiin vaan että joillain käy niin huono tuuri, no se ei paljoa lohduta.

Täällä noin viikko oviksesta ja jännittää! Nännit on kipeytyneet ja samanlaisia selkäkipuja ilmestynyt kuin viimeksi kun tulin raskaaksi. Silti en uskalla toivoa liikoja tai vielä testailla. Nyt tuntuu siltä että parempi vaan kun ei tietäisi raskaudesta mahdollisimman pitkään jos taas menisi kesken.. :/
Onko sulla ollut muita raskauksia kuin tuo KU?

Täällä ei oo rinnoissa niin mitään tuntemuksia.. Nyt olis dpo7 jos ovis on ollut sillon ku luulen.. Mulla kipeytyy rinnat AINA oviksen jälkeen siks tää on niin outoa.. Tekis niin mieli testata jo huomenna vaikka se on tyhmää. Musta olis kans parempi jos sais tietää vasta joskus rv12 raskaudesta.. Ei tarvis pelätä koko ajan jotain :(
 
Tylsästi kopsaan toisesta ketjusta...



Eli ton mukaan dpo 3.
Eka kerta, kun tekee mulle ton katkoviivan.
Onkohan tuon takia, kun ei oikein lämmöt ja ovistesti kulje "käsikädessä".

Ovistestin tein just. JOO ei niitä pitäs ekan plussan jälkeen kuulema tehdä, mut tein nyt kuitenkin ihan mielenkiinnon vuoksi, kun tää on vähän outo kierto muutenkin. Testi näytti + liian myöhään, jos lämpöihin vertaa... ääh...
Vissiin vähän sekaisin kierto joo.
Liekö ovista tapahtunut sitten vai ei vai mitä.
No tässä kierrossa ei sitä raskaustestin plussaa ainakaan tule. Melkoisen varma olen.
 
Jaahas, täällä sitä näköjään notkutaan ja mietään, joko ovulaatio muka oli ja meni kp9-10, vai oliko tuntemukset (kovaa kipua oik.munasarjassa ja turvotus sekä ohimenevät isot halut) km liittyviä vielä. Eli laskin kp:n km-vuodon ekasta päivästä, vuotoa kesti vaan 5pv. Ilman ehkäsyä oltiin kp8-9. Raskaustesti oli eilen kp12 negatiivinen, jee, raskaushormonit laskenu ryminällä. Jotenki koko km oli niinku menkat rv5+5, samana pvnä kun vuoto alko, kaikki oireet oli jo poissa. Edellinen km 10/15 rv9+0 ja tm 2/16 rv9+3 aiheutti hurjat raskausoireet vielä viikkojen päästä, ja hcg jopa nousi tm-raskaudessa vielä yli 7000. "Onneksi"nyt siis jo aikasilla viikoilla meni kesken. Nyt tuntuu että miettii vaan raskausmahollisuuksia ja että ostasko ovistestejä kumminki, jos se on vasta tulollaan jos tulee ollenkaan ennen menkkoja.

Onko täällä heti km/tm jälkeen plussanneita? Mitä oireita alko eka tulemaan ja oliko tuntemukset herkemmässä kun muina raskauskertoina?

Tsemppiä kaikille km/tm ym.kokeneille!!
Miulla tosiaan mennyt Vauveli vanhalle kanssa ihan samoissa nämä keskenmenot, kemialliset ja plussaamiset. Yritys aloitettiin joulukuussa 2015, eka plussa helmikuussa 2016, spontaani km maaliskuussa 2016, uus plussa heinäkuussa 2016, viivat ei lähteny vahvistumaan, eli kemialliseksi jäi ja uus plussa elokuussa 2016. Kemiallisen ja plussaamisen välissä ei siis kerennyt menkkoja olla. :)
 
Pyllerölyllerö mulla ainakin todennetusti tapahtui ovis viime kierrossa, jossa meni lämmöt just noin. Verikokeella siis todennettiin. Itse epäilen, että lh-huippu oli vaan niin nopea, ettei aamulla tehty testi vielä näyttänyt plussa vaikka ovis tapahtui tuntemustenkin mukaan sinä iltana / yönä. Eli ettei mennyt sitä testin käyttöohjeessa mainittua 24-36h plussasta ovikseen, vaan ehkä muutama tunti. Veikkaan, että jos olisin tehnyt testin illalla, olisi näyttänyt plussaa.
 
Letrot aloitettu ja enpä ole huomannut mitään sivuvaikutuksia:) eilen pääsin vielä verikokeisiinkin eli nyt on kaikki tarvittava hoidettu. mulla oli tsh sama kuin reilu vuosi sitten eli 3.6 ja tv4 oli 15.3... jospa ne antais koelääkityksen..kun eipä tuo tsh oo kai niin hyvä raskautta ajatellen..ja jos ei mulla nyt oo sitä pco:takaan niin jospa tää ovuloimattomuus johtuukin kilpparista... mutta pco dignoosi selviää sitten kun lääkäri tutkii ne verikokeiden tulokset..
 
Letrot aloitettu ja enpä ole huomannut mitään sivuvaikutuksia:) eilen pääsin vielä verikokeisiinkin eli nyt on kaikki tarvittava hoidettu. mulla oli tsh sama kuin reilu vuosi sitten eli 3.6 ja tv4 oli 15.3... jospa ne antais koelääkityksen..kun eipä tuo tsh oo kai niin hyvä raskautta ajatellen..ja jos ei mulla nyt oo sitä pco:takaan niin jospa tää ovuloimattomuus johtuukin kilpparista... mutta pco dignoosi selviää sitten kun lääkäri tutkii ne verikokeiden tulokset..
Pco-tyyppiset munasarjat pitäisi näkyä ultrassakin ja verikokeet sitten vaan vahvistaa asian. Mulla tuli Letrozolista päänsärky, mutta sekin meni Buranalla ohi. Hyvä lääke, toivottavasti toimii sinullakin ja tuo toivotun tuloksen. (y)
 
Täällä mietitään, onko nyt kuitenkin vasta ovulaatio, kun tuntemukset ja vv on hyvin samat, ilman plussaa ov.testissä. Luotan enenmmän omiin tuntemuksiin kun tohon testiin! Eli nyt kp18, km vuodon alusta laskettuna. Samat olot oli jo kp9-10, mutta ei kai jo silloin voi km jälkeen ovuloida? Lievää pahaa oloa ja vatsan polttelua on, ei menkkamaista, mulla oli ekan km jälkeen tosi vahvat raskausoireet ennen menkkojen alkua. Nää km:t kyllä mulla ainaki saa ovulaatiotuntemukset ym.oikein korostumaan. Hei mites kofeiiniriippuvaiset, minkä verran juotte kahvia? Kun mä en millään kykenis vähentämään tätä kahvin määrää, 2 lapsesta join kyllä kahvia ihan kunnolla ja loppuun asti päästiin, mutta nyt tietty ikää jo 39, niin on kai siinä taas yks riski lisää.

Onkos täällä plussaillu kukaan uus, onko jännät päivät hollilla?
 
Meillä molemmat lopetti kaikkien vahvasti kofeiinipitoisten juomien käyttämisen nyt kesällä. Kofeiinin ja keskenmenojen yhteydestä on aika ristiriitaisia tutkimustuloksia, mutta haluttiin poistaa kaikki mahdolliset riskitekijät mihin vaan itse pystytään vaikuttamaan. Mä oon kunnon kahvikissa ja töissä aina ollut kupponen vieressä, joten pientä totuttelua on kyllä vaatinut. Aamuisin juon kofeiinitonta kahvia yhden kupin (siinäkin on kuitenkin vähän kofeiinia) ja päivällä sitten rooibos- tai yrttiteetä. Sanoin jo miehelle, että jos synnärille asti päästään niin saa ensitöikseen tuoda mulle sinne pannullisen tuoretta kahvia! :LOL::p
 
Kahvista sen verran että oon päättäny et seuraavan kerran kun testi näyttää plussaa, jätän kahvin juonnin n. Yhteen kuppiin päivässä. Viime raskaudessa (km 10+2) join maks. 3 kuppia, maitokahvia sekin. Aiemmissakin raskauksissa olen juonut tuon maks 3 kuppia. Ja ei joka päivä edes. Nyt en uskalla riskeerata mikäli on niin onnekas että vielä raskautuu.
Tässä kierrossa ovistestiä kokeilin ekaa kertaa nähdäkseni mitä kropassa tapahtuu. Mulla meni km:n jälkeen kroppa ja kierto ihan sekasin. Nyt 2kk km:stä ja tuntuu että epäselvät vuodot yms jääneet pois. Tosin ovistestin mukaan ovis olis ollu jo kp. 9-10.
Raskautumiseen en tässä kierrossa usko, selviä pms-oireita on ilmennyt jo.
Tsemppiä kaikille meille. Eiköhän meidänkin vuoro vielä ole saada pysyvä plussa ja sitä kautta vauva syliin :)
 
Meillä molemmat lopetti kaikkien vahvasti kofeiinipitoisten juomien käyttämisen nyt kesällä. Kofeiinin ja keskenmenojen yhteydestä on aika ristiriitaisia tutkimustuloksia, mutta haluttiin poistaa kaikki mahdolliset riskitekijät mihin vaan itse pystytään vaikuttamaan. Mä oon kunnon kahvikissa ja töissä aina ollut kupponen vieressä, joten pientä totuttelua on kyllä vaatinut. Aamuisin juon kofeiinitonta kahvia yhden kupin (siinäkin on kuitenkin vähän kofeiinia) ja päivällä sitten rooibos- tai yrttiteetä. Sanoin jo miehelle, että jos synnärille asti päästään niin saa ensitöikseen tuoda mulle sinne pannullisen tuoretta kahvia! :LOL::p
Eikös rooibos-tee ole kiellettyjen listalla vai onko se vapautunut sieltä? Vuonna 2013 oli vielä kiellettynä. Ihan ot, tuli vain mieleen kun itsekin vaihdoin siihen ekassa raskaudessa joka menikin sitten kesken ja vasta myöhemmin kuulin, että se olisi ollut kiellettyä.
En kyllä usko ko. teen aiheuttaneen mitään vaan varmasti siinä raskauden keskeytymisessä on ollut monta tekijää eikä mitään syytä asialle.
 
Eikös rooibos-tee ole kiellettyjen listalla vai onko se vapautunut sieltä? Vuonna 2013 oli vielä kiellettynä. Ihan ot, tuli vain mieleen kun itsekin vaihdoin siihen ekassa raskaudessa joka menikin sitten kesken ja vasta myöhemmin kuulin, että se olisi ollut kiellettyä.
En kyllä usko ko. teen aiheuttaneen mitään vaan varmasti siinä raskauden keskeytymisessä on ollut monta tekijää eikä mitään syytä asialle.
On varmaan joo raskauden aikana, kuten myös noi yrttiteet. Kofeiinin osalta osassa tutkimuksista kuitenkin oli havaittu yhteys keskenmenoihin jo ennen hedelmöittymistä käytettynä, joten siinä pidän vähän tiukempaa linjaa. Plussaamisen jälkeen varmaan lopetan myös tuon teen lipittämisen, mutta nyt yritysvaiheessa otan vielä sen osalta rennommin. :)
 
Pco-tyyppiset munasarjat pitäisi näkyä ultrassakin ja verikokeet sitten vaan vahvistaa asian. Mulla tuli Letrozolista päänsärky, mutta sekin meni Buranalla ohi. Hyvä lääke, toivottavasti toimii sinullakin ja tuo toivotun tuloksen. (y)
Juu lääkäri ultras sillon ekalla käynnillä viime kuussa ja sanoi että ei munasarjojen perusteella sanois et on pco, vaan katotaan ne verikokeet kun niistä selvii sit aika paljon.. oireitahan mulla olis tuohon pco:hon kun iho-ongelmaa, pientä liika karvasuutta ja pidentynyt kierto..
 
Mä en siinä kkm raskaudes edes pystynyt juomaan kahvia kun tuli äklötys sitä kohtaan.. Mut teetä lipitän kyllä aina se on niin hyvää!

Nyt olis dpo11 ja lauantaina tehty testi oäiväpissasta nega.. Ehkä tänään testaan vaikka olen jo toivoni heittänyt kun ei mitään oireita mihinkään suuntaan :( eli luultavasti ovuloimaton kierto.. Hiukan ärsyttää hukkaan menny kuukausi..
 
Kerronpa tännekin ketjuun tämän päivän kuulumisia.......tänään oli siis ensimmäinen ultra ja takana siis kaksi keskenmenoa. Viimeisin viikolla 12.......

Ennen ultraa mittasin pulssin ja oli reilu 120:confused:.....yhtäkkiä iski tajuntaan ja lujaa ajatus siitä, että mitä jos lääkäri OIKEASTI sanoo, että on taas tyhjä pussi tai ettei sykettä ole......kuvittelin jo tilanteen kun tulen huoneesta ja pistäisi kotiin lähteä kamalan uutisen kanssa......:cry::cry::cry:

No lopulta makasin ultrattavana ja katsoin silmä kovana:geek:kuvaruutua ja ennen kuin lääkäri ehti mitään sanoa, näin että kyllä siellä jotain on ja kun lääkäri sanoi että kaikki hyvin ja syke näkyy olin suunnattoman helpottunut. :) Vettä hyvin, syke ok, mitat vastasi viikkoja: huimat 1.2cm;)

Mies ei ollut mukana, mutta hän sanoi ennen ja jälkeen ultran että hänellä on jotenkin hirmu vahvat fiilikset tästä tyypistä :ROFLMAO:

Oma neuvolantäti ei ollut paikalla, joten ensi viikon torstaina neuvola aika uusiksi.

ninnananna 7+3:love:
 
Ihanaa lukea hyviä uutisia! Paljon onnea että syke löytyi ja että kaikki on hyvin.
Itse odottelen menkkoja. Lauantaina testasin kans tyylipuhtaan negan. Äh. Kyllä se jaksaa vetää mielen matalaksi vaikkei muka muuta odotakaan..
 
Onnea ninnananna hyvistä ultra kuulumisista.
Olen käynyt lukemassa (lähes) päivittäin ketjua,mutta en ole millään jaksanut kommentoida. AIVAN HIRVEÄ VÄSYMYS KOKOAJAN. Joten onnea kaikille plussanneille ja pahoittelut huonoja uutisia kohdanneet.

Täällä odotellaan menkkoja torstaille (+/- pari päivää), mutta kattoo nyt millon ne todellisuudessa alkaa,että kuinka sekaisin kierto vielä keskenmenon jälkeen on..

No eipä taas muuta, lähden lepäilemään..
 
Onnittelut ninnananna! Peukut pystyssä, että kaikki menee loppuun saakka hyvin.
Päivän oireet; aamulämpö 37.2, päätä jomottaa, rinnoissa viiltävää kipua, nenä vuotaa, jugurtti maistuu metallille, nälkä mutta sitten ei tee mieli kun ruoka edessä, etovaa oloa. Tänään kahden tunnin pidättelyllä nega. Dpo 9 menossa siis. Jos tulee plussa, saa jäädä sit viimeseks plussaks. Tai olen vaan tulossa kipeäksi, tautiin jossa haluan syödä vain ja ainoastaan meetwurstia kaakaon kanssa, namskis :alien:
Voin sanoa, että nyt tullaan kovaa ja korkealta, jos ja kun menkat alkaa.
 
Onkohan nämä nyt niinku kuukautiset, vai mitä ihmettä..kolmatta päivää sellaista rusehtavaa tuhruvuotoa..seassa kyllä ihan punaista vertakin..Tosi niukasti kuitenkin. Mitään erikoista hajua ei ainakaan ole...Kuukauden verran alkaa olla kaavinnasta aikaa.
Millaiset kuukautiset muilla on ollut kaavinnan jälkeen
 
Mirrix, mulla oli kahdet kuukautiset keskenmenon jälkeen sellaiset, jotka alko n. viikon ruskeella tuhrulla, jota tuli valkovuodon kanssa. Seassa välillä ihan kirkasta verta ja sitten taas välillä ei vuotoa. Nyt 2 kuukautiset olleet km:n jälkeen ja näyttää että nyt ei tule enää sitä epämäärästä ruskeeta valkovuodon seassa.
Pettymys on kyllä suuri kun pms oireet puskee päälle ja tietää ettei plussaa tule vieläkään. Tsemppiä epämääräisten vuotojen kanssa!
 
Täällä on tutkimukset jo käynnistyneet toistuvien keskenmenojen takia. Tänään kävin lääkärissä ja hcg oli enää 5 eli normaali. Seuraavaksi olisi kilpirauhasarvojen tutkiminen ja prolaktiini, mutta se pitää testata kierron alkupuolella. Ultrassa huomattiin, että ovulaatio on taas kohta tulossa. En tiedä, että hyödynnetäänkö sitä. Ensimmäistä kertaa tuntuu, etten tiedä, haluanko tulla raskaaksi näiden kokemusten jälkeen. :unsure:
 
Täällä on tutkimukset jo käynnistyneet toistuvien keskenmenojen takia. Tänään kävin lääkärissä ja hcg oli enää 5 eli normaali. Seuraavaksi olisi kilpirauhasarvojen tutkiminen ja prolaktiini, mutta se pitää testata kierron alkupuolella. Ultrassa huomattiin, että ovulaatio on taas kohta tulossa. En tiedä, että hyödynnetäänkö sitä. Ensimmäistä kertaa tuntuu, etten tiedä, haluanko tulla raskaaksi näiden kokemusten jälkeen. :unsure:
Pahoittelut keskenmenosta! Saanko kysyä että söitkö nyt letroja vai onko tapahtumassa "luomuovis"?
 

Yhteistyössä