Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSYLLÄ 2016

Hantta81 voimia suureen suruun... tällaisten juttujen jälkeen tuntuu omat ongelmat aina pieniltä... omaa napaa.. nyt 4 viikkoa kaavinnasta ja menkkoja ei näy. Oon ihan varma että ei lähi aikoina ala.. oon ihan rikki, ja suoraan sanottuna vituttaa, oli niin suurena haaveena saada vauva kesällä 2017 . Mutta luulen että se on nyt jo aivan mahdotonta. Ja alkaa jo hiipua toive edes toisesta lapsesta. Koitan asennoitua jo yksi lapsiseen perheeseen. Ja tietysti olen iloinen lapsestani en sillä marmata mut aina toivonut useampaa lasta ja tiedän myös lapseni toivovan sisarusta vaikka pieni vielä onkin. Masentaa nyt vaan, vaikka muilla suurempikin ongelmia on....
 
Mulla alkaa illalla valmistautuminen huomiseen kaavintaan ja päähän ei mahdu se, että oireita on edelleen. Pahoinvointia jatkuvasti ja rinnat turvonneet kaksinkertaiseksi ja ovat niin kipeät ettei voi nukkua kyljellään.. On tämä niin epäreilua!

Miten Hantta jakselet? Voimia ja Haleja!
 
  • Tykkää
Reactions: Hantta81
Mulla alkaa illalla valmistautuminen huomiseen kaavintaan ja päähän ei mahdu se, että oireita on edelleen. Pahoinvointia jatkuvasti ja rinnat turvonneet kaksinkertaiseksi ja ovat niin kipeät ettei voi nukkua kyljellään.. On tämä niin epäreilua!

Miten Hantta jakselet? Voimia ja Haleja!
Tsemppiä kaavintaan! Kuulostaa siltä, että sinulla on tuulimunaraskaus. Siinä sikiöitä ei näy, mutta hcg normaali ja oireet kovat. Mulla oli tämän vuoden helmikuussa tuulimunaraskaus ja siinä oireet alkoivat helpottaa saman tien, kun vuoto alkoi ja istukka irtosi. Koita jaksaa, kohta sinullakin on parempi olo!
 
Tsemppiä kaavintaan! Kuulostaa siltä, että sinulla on tuulimunaraskaus. Siinä sikiöitä ei näy, mutta hcg normaali ja oireet kovat. Mulla oli tämän vuoden helmikuussa tuulimunaraskaus ja siinä oireet alkoivat helpottaa saman tien, kun vuoto alkoi ja istukka irtosi. Koita jaksaa, kohta sinullakin on parempi olo!
Juu, tuulimunaraskaushan todettiin viime tiistaina ja koska kyseessä kaksoisraskaus niin uskon että oireet ovat sitäkin vahvemmat mutta toivon että huomenna helpottaa kun kaavinta on ohi ja vuoto alkaa.

Kuinka paljon sitä vuotaa kaavinnan jälkeen? Onko vinkkejä pitääkö jotain tiettyä ottaa mukaan sairaalaan?

Haavekesä: lääkäri ainakin sanoi mulle että kaavinnasta 2kk jos menkat ei ala niin sitten ne käynnistetään. Mutta toisaalta mulla ongelmia muutenkin kierron kanssa.
 
Tukutukulle tsemppiä ja voimia kaavintaan!

Hantta81, otan osaa suureen suruun <3

Haavekesä, eikös nämä keskustelupalstat olekkin juuri sitä varten, että omia murheitaan saa jakaa muille olivatpa ne sitten kuinka pieniä tai suuria tahansa. Toivotaan, että sinulla siellä menkat ja uusi kierto alkaisi, ja saisitte vielä sen kesävauvan <3

Täällä menossa kp 19/24-28 ja dpo 4-5. Vaikka edellisen keskenmenon jälkeen ajatukset kulki tosi pessimistisiä raiteita, niin olen silti alkanut elätellä pieniä toiveita kierron loppua kohden. Perjantaina aion testata ennen viikonloppureissua, vaikka onkin vielä aikaiset päivät. Osaanpahan sitten henkisesti valmistautua, jos menkat alkaa reissun aikana.
 
@Hantta81 voimia! @Tukutuku voimia ja pahoittelut!

Perjantaina pistin pregnylin...testasin myös ovista perjantaihin asti...ja perjantaina oli jo melkeen ovisplussa... mutta saas nähdä tapahtuuko ovista irrotuspiikistä huolimatta... aamulämmöt ei ole nousseet... limoja oli to ja eilen.. hommailtu ollaan siis to ja la... jostain luin et pregnylin pitäis irrottaa munasolu viimeistään 36h kuluttua ja nyt on jo kulunut sen verran.. nippailuja on ollut..mut tiedä sitten. kyllä ottaa pattiin nyt jos sitä ovista ei tapahdu :cry: vai oliko sitten munarakkula tyhjä.. no uuteen kiertoon vaan sit ei muu auta.. nyt on siis kp19..
 
@Hantta81 Otan osaa. :(

@Tukutuku Tsemppiä kaavintaan! Kannattaa ottaa mukaan jotain lukemista, koska toimenpidettä voi joutua odottamaan jonkin aikaa. Mulla oli ekan kaavinnan jälkeen jonkin verran vuotoa, mutta toisen jälkeen ei juurikaan. Burana ja panadol voi kuitenkin tulla tarpeeseen parin ekan päivän aikana. Niin ja kannattaa laittaa sellaiset vaatteet päälle, jotka ei paina vatsaa, kun se voi vähän aristaa toimenpiteen jälkeen. Vaikka nyt voi olla vaikea olo, todennäköisesti toimenpiteen jälkeen alkaa helpottaa.

@Annenna Voidaan jännäillä yhdessä, mulla on nyt dpo5 menossa. :) Mulla on aika lyhyt luteaalivaihe, eli menkkoja odottelen alkavaksi viikon päästä. Nyt ei vielä kuitenkaan oo mitään normaalista loppukierrosta poikkeavia oloja, tosin eipä niitä kai ennen kiinnittymistä oikein voisi ollakaan. Ainoa, että nyt ei oo vielä alavatsan jomottelu alkanut, mikä yleensä alkaa näinä päivinä.
 
@Hantta81 Otan osaa. :(

@Tukutuku Tsemppiä kaavintaan! Kannattaa ottaa mukaan jotain lukemista, koska toimenpidettä voi joutua odottamaan jonkin aikaa. Mulla oli ekan kaavinnan jälkeen jonkin verran vuotoa, mutta toisen jälkeen ei juurikaan. Burana ja panadol voi kuitenkin tulla tarpeeseen parin ekan päivän aikana. Niin ja kannattaa laittaa sellaiset vaatteet päälle, jotka ei paina vatsaa, kun se voi vähän aristaa toimenpiteen jälkeen. Vaikka nyt voi olla vaikea olo, todennäköisesti toimenpiteen jälkeen alkaa helpottaa.

@Annenna Voidaan jännäillä yhdessä, mulla on nyt dpo5 menossa. :) Mulla on aika lyhyt luteaalivaihe, eli menkkoja odottelen alkavaksi viikon päästä. Nyt ei vielä kuitenkaan oo mitään normaalista loppukierrosta poikkeavia oloja, tosin eipä niitä kai ennen kiinnittymistä oikein voisi ollakaan. Ainoa, että nyt ei oo vielä alavatsan jomottelu alkanut, mikä yleensä alkaa näinä päivinä.
Kiitos ja näin aattelinkin toimia.
 
@MamaBoo onpa kiva, että joku on samaan aikaan jännäilemässä. Ihmeempiä oloja ei oo täälläkään väsymystä ja vilua lukuunottamatta, mutta nuohan selittyy millä vaan :geek: Mutta niinkun sanoitkin, eipä kai sitä kummosia oireita vois vielä ollakkaan. Milloin aiot testata?

Onko muita loppukierrossa meneviä? Jos pääsis vaikka jännäämään muiden puolesta ennen omia testailuja (y)
 
Täällä ollaan nyt dpo15, negatiivisen aamulla testasin. Pahan olon aaltoja, huimausta, rinnat kipeät, nipistelyjä on. Ei menkkakipuja. Äsken tuli tippa vaaleanpunaista vuotoa ja siihen jäi toistaiseksi. Yleensä menkat alkaa rajulla vuodolla. Tottakai haave kiinnittymisvuodosta heräsi, mutta näin myöhäänkö? Alkunsa vauva olisi saanut 17.9.jos olisi. Todennäköisintä on kait että kroppa on nyt vaan sekasin kolmesta keskenmenosta. Raastavaa.

Tsemppiä kaikille (y)
 
Kiitos teille kaikille ❤

Tänään pitäs töihin mennä. On hirvee jännityksen tunne mahassa. En tiiä kuuluuko asiaan pitäsköhän käydä työterveydessä juttelemassa.. Toisaalta haluaisin mennä töihin, toisaalta mun väsymys on sitä luokkaa, vaikka olevinaan nukunkin mut olo jää väsyneeks, et en tiiä oonko vielä valmis.. Hirveetä tämmönen kun oon muutenkin ollu niin vähän saikulla ylipäänsäkkään, et hävettäs jatkaa, jos vaikka aihetta oliskii :unsure:
Töissä on kuitenkin kokoajan asiakkaiden kanssa tekemisissä ja pitäs yrittää hymyillä ja vielä jutellakki ihmisille. En tiiä..

Ikävän tunne iskee välillä ihan yhtäkkiä ajasta ja paikasta riippumatta. Itku tulee jos on tullakseen.

Tänään kp 24/26. Testin tein tossa perjantaina ja negaa näytti :(
Enkä taida testatakkaan paitsi jos ei parin pvän päästä menkat ala..
 
@Hantta81 Kannattaa jäädä saikulle, jos tuntuu ettei ole työkykyinen. Ainahan toki voi käydä päivän kokeilemassa töissä miltä se tuntuu, jos vaikka helpottaakin oloa.

@Annenna Ehkä lauantaina testaan. Nyt dpo6 ja viime yönä oli tullut ruskehtavaa vuotoa, joka nyt loppunut. Eilisestä asti myös migreeni ollut riesana. :( Hyvässä lykyssä nää on kuitenkin merkkejä, että jotain on tapahtumassa!
 
Morjensta kaikille ketkä tänne ovat "joutuneet" ja onnea niille jotka ovat plussailleet. :love: Olette kaikki maailman parasta vertaistukea!

Oon pitänyt hiljaiseloa kesän ja alku syksyn kun huomasin ajattelevani liikaa plussaamista ja kaikkea. Välillä kävin kuitenkin vähän lukemassa mitä teille kuuluu.
Ja kun ajatukset oli muuallakin niin plussasin joitain viikkoja sitten, oireet vieläkin vaatimattomammat kuin kahdessa kesken menneessä. Johan sitä oli hermoraunio että mitä jos tämä taas menee kesken, enkä uskaltanut edes nauttia raskaudesta mitenkään. Varasin ajan yksityiselle ultraan rauhoittaakseni hermojani ja tänään 7+0 todettiin tuulimuna. Loppuviikko menee sitten tyhjennyksessä. Miksi tää menee aina näin, ei ole todellista! :cry:
 
Morjensta kaikille ketkä tänne ovat "joutuneet" ja onnea niille jotka ovat plussailleet. :love: Olette kaikki maailman parasta vertaistukea!

Oon pitänyt hiljaiseloa kesän ja alku syksyn kun huomasin ajattelevani liikaa plussaamista ja kaikkea. Välillä kävin kuitenkin vähän lukemassa mitä teille kuuluu.
Ja kun ajatukset oli muuallakin niin plussasin joitain viikkoja sitten, oireet vieläkin vaatimattomammat kuin kahdessa kesken menneessä. Johan sitä oli hermoraunio että mitä jos tämä taas menee kesken, enkä uskaltanut edes nauttia raskaudesta mitenkään. Varasin ajan yksityiselle ultraan rauhoittaakseni hermojani ja tänään 7+0 todettiin tuulimuna. Loppuviikko menee sitten tyhjennyksessä. Miksi tää menee aina näin, ei ole todellista! :cry:
Voi ei:cry: Voimia paljon. Mekin päästään vihdoin taas piinailemaan ja yrittämään. Tänään alkoi menkat . Ekat siis koko kesknmeno hässäkän jälkeen joka kesti melkein 3kk. Onko muilla ollut menkat hyvin niukat? Mulla on. Ja tarkoittaako niukat menkat huonoa raskaus mahdollisuutta?
 
  • Tykkää
Reactions: Ripsi83
Voi ei:cry: Voimia paljon. Mekin päästään vihdoin taas piinailemaan ja yrittämään. Tänään alkoi menkat . Ekat siis koko kesknmeno hässäkän jälkeen joka kesti melkein 3kk. Onko muilla ollut menkat hyvin niukat? Mulla on. Ja tarkoittaako niukat menkat huonoa raskaus mahdollisuutta?
Hienoa Haavekesä, että kierto taas käynnistyy ja pääsette yrittämään :) Toivottavasti tärppää pian.
 
  • Tykkää
Reactions: Haavekesä
Hantta81: suosittelen kuuntelemaan herkästi omaa oloa ja käymään juttelemassa tuntemuksista. Olemaan sairaslomalla jos yhtään tuntuu että tarttee. Itse olin myös pidempään sairaslomalla. Enkä pode siitä huonoa omaatuntoa. Hoidin itseni kuntoon (en mä vieläkään ole oma itseni, suru puskee väkisin läpi).
Haavekesä: Mulla tuli keskenmenon jälkeen ns. Menkkoja, mut ne kai olikin koko ajan sitä kohdun tyhjentymisvuotoa vaikka välissä tosiaan oli viikkoja ilman isompaa vuotoa. Eli lohdutuksena sun tilanteeseen et vaikka menkkoja oliki heti km:n jälkeen, niin ei silti ollut mahiksia raskauteen. Ja kierto mulla meni ihan sekasin. Nyt en tiedä yhtään mikä on kierto.. ovista etsin mutta tuntuu olevan kadoksissa :(
Misu74: Voimia!
 
Hantta81: suosittelen kuuntelemaan herkästi omaa oloa ja käymään juttelemassa tuntemuksista. Olemaan sairaslomalla jos yhtään tuntuu että tarttee. Itse olin myös pidempään sairaslomalla. Enkä pode siitä huonoa omaatuntoa. Hoidin itseni kuntoon (en mä vieläkään ole oma itseni, suru puskee väkisin läpi).
Haavekesä: Mulla tuli keskenmenon jälkeen ns. Menkkoja, mut ne kai olikin koko ajan sitä kohdun tyhjentymisvuotoa vaikka välissä tosiaan oli viikkoja ilman isompaa vuotoa. Eli lohdutuksena sun tilanteeseen et vaikka menkkoja oliki heti km:n jälkeen, niin ei silti ollut mahiksia raskauteen. Ja kierto mulla meni ihan sekasin. Nyt en tiedä yhtään mikä on kierto.. ovista etsin mutta tuntuu olevan kadoksissa :(
Misu74: Voimia!
Voi ei. Mä nyt oletan että nämä on oikeat menkat koska oli siis ensin lääkkeelinen tyhjennys ja sit vielä kaavinta. Ja nyt kaavinnasta 4 viikkoa ja 3 päivää niin saa luvan menkat olla:mad:
 
Eiköhän ne ole sulla jo menkat. Ja nyt sitten vaan uuteen yritykseen.
Tänään tuli vielä sairaalasta lasku kun sillo heinäkuun puolessa välissä jouduin käymään sen verran että totesivat keskenmenon alkaneen! Ärsyttävää että joutuu edelleen kohtaamaan nuo paskat ajat :(
 
@MamaBoo Kuulostaa kiinnittymisvuodolta, tsemppiä! (y)

@misu74 voi ei :( pahoittelut ja voimia loppuviikkoon

Tänään tuli niin hyvä mieli, kun keskenmenon jälkeen ultrannut lääkäri soitti labroista ja kyseli samalla kuulumisia. Kerroin, että tällä viikolla jänskäillään, josko olisi tärpännyt uudestaan. Hän kehotti varaamaan sinne hänelle alkuraskauden ultraan ajan, mikäli raskaus on alkanut. Ihanaa tietää, ettei tarvii murehtia yksin kotona, tai maksaa kallista yksityistä ultraa. Nyt täytyy vaan toivoa, että olisi tärpännyt. Piinavat päivät edessä :confused:
 
@misu74 Voi ei. :( Toi on ehkä pahinta, mitä voi tapahtua, kun antaa itselleen luvan luottaa raskauteen.

@Annenna Toi oli tietysti itselläkin ekana mielessä, mutta toisaalta en uskalla vielä suuremmin toiveita herätellä. Mutta onpa ainakin jotain vähän poikkeavaa ja jännäiltävää normikiertoihin nähden. (y) Ja kiva, jos sulla on noin kannustava lääkäri tukena. Mulla on myös, mutta yksityisen puolella, eli joudun pulittamaan siitä hyvästä rahaa. Ärsyttää vähän, että näihin suhtaudutaan niin eri tavoilla eri paikoissa.
 
Misu74: otan osaa suruusi! Mulla todettiin kanssa viime viikolla h7 tuulimunaraskaus ja tänään oli sitten kaavinta. Mulla kolmas raskaus siis kyseessä ja kaikki mennyt kesken ja tää oli eka tuulimuna kolmesta. Yhtään lasta ei oo itsellä vieläkään ja kolmas vuosi jo yritystä.

Kaavinta meni tänään ihmeellisen hyvin. Ei ollut yhtään paha mitä mielessä oli. Tosin nyt oikealla puolella nivusta jomottaa, lääkärin teksteissä luki että keltarauhasrakkula oli siellä jos se on se joka puhkeaa ja aiheuttaa siksi kipua.. Tissit edelleen kipeät, odotan että hCG laskee että pääsen eroon näistä oireista.

Kaikille tsemppiä piinapäiviin ja menkkojen alkamiseen. Toisaalta menkat on taas uusi mahdollisuus yrittää. Sitä odotellessa!
 

Yhteistyössä