**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Talvella 2012-2013**

rakkaudesta äiti Tsemppiä sinne teille!! <3

p.ö.m.p.p.i.s Se vähän riippuu, jos tosiaan oli raskaus pitkällä ja on jouduttu kaapimaan ym. niin sitten saa varmasti odotella tätiä..

ON: Mikähän mua vaivaa, eilisestä asti ollu kuvottava olo, ja yöllä heräsin kun meinasin oksentaa, oli niin huono olo, kuvottava olo edelleen jatkuu, mutta ei niin pahana kun yöllä!!

Oikeen kunnon km vuodosta on kulunu nytten 9 päivää ja kaikki kuulemma on tullut ulos kun kävin polilla viime tiistaina, mutta edelleen pientä vuotoa tulee... Luulin sunnuntaina, että vuoto loppui kun peittoja heiluteltiin, mutta ei se sitten loppunutkaan, eikai vaan oo tulu tulehdusta, mutta kipuja ei kyllä oo, en tiiä kuuluko siihen aina edes.. :headwall:
 
Hiljalleen vyöryn tänne teidän kanssa kuumeilemaan. Jotenkin kun teidän juttuja luin niin tämä paikka tuntui "kodikkaalta". Eli ensimmäinen haaveessa. Yrityskertoja takana 1 josta sitten km. Tuli aikas alkuun 6+2 viikoilla. Tässä nyt sitten ihmetellään koska vuoto loppuu.. Tää alku vuosi on ollu tällästä tunteiden vuoristorataa. Ensin raskaushormonit pisti pään niin pyörälle, sitten spontaanikm. Nyt alkaa oleen henkisesti tasaasempi. Ainut joka vie voimat, on toi vuoto. En pysty elämään ilman tamponeja ja jotenkin tää on niin lamaannuttavaa.. Mut eikö se tästä helpota?

Raskaus alkoi yllättävän nopeesti. En olisi arvannu että ekojen luomumenkkojen jälkeen heti. Joten en ollu aivan ehtiny varautumaan henkisesti saati vitamiinien puolesta koko raskauteen. En uskonu raskautta ollenkaan vaan tein n. 10 testiä!! :D Viime viikolla tein digin ja se näytti 2-3 vkoa.. Hiljaa mielessäni mietin et liian vähän mut aattelin et jos mulla se hormooni vaan erittyy hitaampaan tahtiin. Sen jälkeen miehen kanssa alettiin jo hieman miettiä kaikkia vauvajuttuja.. Ja nyt kun kävi näin kun kävi. Meillä vasta oikeastaan alkoi kunnolla se vauvakuume! Tuntuu, että nyt sitä tosissaan vasta haluaa! Ja lohdullista tietää, että mieskin sitä haluaa ja oli kovin surullinen tästä tapahtuneesta. Olemme kuitenkin sellaisia jotka purkaa asiat huumoriin. Eilen mieheni kysyi, että jos se vaan näki vatsan läpi meidät ja totes et ei helvatta, äkkiä pakoon. Toivottavasti kukaan teistä ei loukkaantunut... Mutta olen elämässäni kokenut inhottavia asioita, jotka on vuosia kulkenut taakkana ja vaikuttaa joka päiväiseen elämään. Niin on vain pakko selviytyä siitä jotenkin. Itselläni paras lääke on kun alkaa etsiä edes jotain positiivista puolta tai kääntää vain positiivisen vaihteen elämään. Ei sitä kukaan muu sun puolesta käännä :rolleyes:

Mä oon tällä hetkellä kovin toiveikas. Jostain syystä vuosien saatossa lueskellut parin lapsettoman blogia. He usein kirjoittavat että olis edes joskus tullu km että tietäisi onko raskautuminen mahdollista. Mutta silti tämä ei tunnu hyvältä, silti tämä raastaa vaikka näin alussa tulikin. Toiveikas olen tulevien raskautumisien suhteen. Mitkä on fiilikset sitten kun plussa pärähtää? Ei ainakaan kovin optimistiset! Eka km ja mietin jo onko mussa vikaa. Ehkä johtuu siitä että oikein mitkään veriarvoni ei oo ollu kunnossa vuosiin ja mitään ei tutkimuksissa koskaan saatu selville. Syksyllä arvoni oli kunnossa vihdoin ja toivottavasti maaliskuun kontrollissakin.. Mutta nyt aion syödä tupla-annoksen foolihappoa päivässä sekä 2 mg B-12 vitskua.. Ja D-vitamiinia suositusten mukaan 3-4 krt annos.. Katsotaan kuinka käy!!

Toivon mukaan en ole täälä ahkera kävijä :D Koska yritän nyt keskittyä muuhun elämään välillä. Jos sais supistettua tälläisillä palstoilla roikkumisen siihen 1krt päivässä :) Tullut viime aikoina oltua liikaa kun alkuvuosi meni vielä flunssassa ja niin kamalassa väsyssä..

Toivottavasti meille kaikille tästä vuodesta tulisi kuukausien vieriessä parempi :)

Pölö- Km 1/13 ensimmäinen Kp 5/?
 
Viimeksi muokattu:
***Keskenmenon jälkeen kuumeilevat***

Tiistaina 22.1.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Miramei___25v___KKM 4/12, KEM 9/12_________________KP 1/33-38
rupeltaja___30v___KKM 10/12_________________________KP 35/27-31
*tinakenkätyttö*___24v___KKM 7/11___________________KP 61/27-29
Maame___30v____KM 7/12____________________________KP 10/39
Cattibrie___25v__KKM 4/12, KEM 12/12_________________KP 50/28-30
Hanttuliini84_____KM 10/12___________________________KP 16/32-34
Essence___33v___KM 1/13____________________________KP ?/29-34
Eleonoora86____26v___TM 11/12_______________________KP ?/?
verppu___23v____KM 12/12___________________________KP 2/28
Miwwi_____KM 5/12, KM 9/12, KM 1/13_________________KP 9/30-36
Pölö-______KM 1/13__________________________________KP 5/?

HAAVEISSA TOINEN

alien_1___37v___KKM 10/12__________________________KP 10/28-32
Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12_______KP ?/?
kanella___KKM 5/08,KKM 3/11,KKM+TM 12/11,TM 10/12____KP 9/28
prinsessat__25v___TM 07/12,KKM 11/12__________________KP 24
Marsilio____31.v__KM 09/12, KM 11/12___________________KP 32/32

HAAVEISSA KOLMAS

Marlin____29v___KM 7/12, KU 11/12______________________KP 6/28
Hemu2___32v___KM 11/12_____________________________KP 52
Stellini___30 v____KKM 12/12__________________________KP 9/28-29
p.ö.m.p.p.i.s___26v___KM 1/13__________________________KP ?/?
Nemmiina___24v___KKM 1/13___________________________KP ?/?
Pikkusukka___35v____KKM 1/13__________________________KP ?/?
sydänx3___25v____KKM 1/13____________________________KP ?/?

HAAVEISSA NELJÄS

Alexa__39v__KM -93 ja -96,TM 6/06,KM 10/12_______________KP 36
dyddö_29v_KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö1/11,KM1/12,9/12__KP 28/30-35

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 06/09,TM 03/12____________________KP 1/28-30
rakkaudesta äiti__32v___KKM 10/12_____________________KP 24/28

HAAVEISSA KUUDES

mamuska7__39v___viim.KM(ku)9/12________________________KP 25/33

HAAVEISSA SEITSEMÄS

suurperheen mamma___32v___KKM 12/12____________________KP 9/30

***PIINAILIJAT***:popcorn:




:heart: :heart: PLUSSANNEET 2012 :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja

:heart::heart: PLUSSANNEET 2013 :heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata


Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2208249-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2012-2013-a/


TAUSTALLA/KATEISSA:

miuku9
Maniokki
Starhope
kokkeli
puskajussi
Mirrimami
MiNalo
Naapurin tyttö
Tulkinnanvarainen
nelikko82
Pippari


Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Saa päivittää kp 1:'( Eilen kipu kesti noin 10min ja sitten 2 kertaa pyyhkiessä hiukan verensekaista limaa ja loppuiltana ei mitään. Aamulla alkoi sitten tippua pyttyyn asti ja nyt vuotaa jo todella kunnolla ja kipuja on välillä enemmän ja välillä ei mitään... Puhuimme että nyt varaan aikaa ensin omalle lääkärille joka tekisi lähetteen lisä tutkimuksiin kun ei jaksa tätä enään ilman selitystä että miksi pikkuinen ei jaksa kiinnittyä/pysyä matkassa mukana... Niin sain eilen illalla sen haamun siihen pregcheck testiinkin sitten... Siinä se vain pilkkasi minua vielä aamullakin koneen päällä kun unohdin sen siihen illalla...:'(
 
Anteeksi en jaksa nyt yhtään lukea muiden juttuja kun pää on niin kipeä,mutta pakko nopsaan kirjottaa tän päivän kuulumiset.
Kävin niissä veri ja pissakokeissa eilen ja tänään sain viimesetkin tulokset.No pissatestistähän jo eilen kuulin että oli nega,mutta verikokeesta otettu raskaushormooni määrä oli 12!!!! Tk:ssa ei osattu kertoa mikä on normaali joten soitin naistentautien polille missä multa hoidettiin se keskeytynyt keskenmeno.Siellä oltiin ihmeissään ja sanottiin että se pitäs olla alle 2 jotta olisi normaali ja ei kuulemma enää tässä vaiheessa voi/saa olla nuin korkea kun tyhjennyslääkkeiden otosta tulee ens kuun alussa 3kk.Elikkä luultavasti mun kohtuun on sittenkin jäänyt jotain |O vaikka ne pissatestit on näyttäny negaa ja vaikka se ultrassa,vain päivän tyhjennyslääkkeiden oton jälkeen näytti sille että kohtu ois jo lähes tyhjä....:confused: Kyseli myös oyssissa oisko raskaus mahollinen mutta vaikka se onkin niin en voi oikeen uskoa sitä koska viime "hommailusta" on jo aikaa ja luulisin rasaushormoonin olevan nyt jo PAAALJON korkeampi jos siitä ois kyse,kun menkkojenkin pitäs alkaa jo la.

Voi että mua surettaa ja stressaa :'( Nyt tietysti kauheena toivon että kohdussa ois kasvamassa pikkuinen mutta pelkään samalla kauheena että jos on niin jokin on varmasti vialla ku hormoonimäärä on nuin alhanen.
Eniten on vaan sellanen olo että varmaan jotain on jääny kohtuun ja nää mun jatkuvat raskausoireet ja mahakivut onkin johtunu kokoajan siitä ja ehkä mulle on jo kehittynyt joku lievä kohtutulehdus...... Voiko sellasen jälkeen enää ees kunnolla tulla raskaaksi??????????????????? Tai sen jälkeen jos joutuu kaavintaan???? Voi että mää en kohta enää kestä tätä!!! Näin kauan ootettu et uus raskaus alkaa ni nyt joutuu tavallaan alottaan surun uudelleen jos samaa asiaa pitää vielä alkaa läpi käymään.Mielestäni tää kärsimys sais jo riittää.

Vihastuttaa ja itkettää ja päätä särkee niin että pelottaa sekin.

Ääh nyt lähen nukkumaan ennenkuin saan kunnon migreeni kohtauksen ja toivon todella että menkat ei viikonloppuna ala ja hcg ois noussut maanantaihin mennessä korkeelle.

Voi ku käviskin niin hyvin:heart:
 
rakkaudesta äiti Jotenkin musta kuulostaa nyt siltä, että sulla ois nyt alkanu uus raskaus!! :) Jos sulla lauantaina vasta pitäs alkaa menkat, niin eihän sen hcg:n vielä ton korkeampi tartteis olla..Uskomattomalta kyllä kuulostaa se vaihtoehto, että ois jotain jääny siitä keskenmenosta kohtuun!? Kun hcg kumminki vain 12!? :confused: No empäs mene vannomaan nyt mitään, mutta toivotaan että siellä on nyt uusi pieni elämänalku rakentamassa pesää itselleen!! Tsemppiä! :heart:

Ja tuosta tulehdusasiasta...Jos sulla sellainen on ja se hoidetaan asianmukaisesti antibiooteilla ja mahdollisesti tehdään kaavinta, ne eivät estä raskaaksitulemista. Kohdun toipuminen vie toki aikaa ja on yksilöllistä kuinka kauan. Pikemminkin jos tulehdusta ei hoideta ja kohtuun jäänyttä raskausmateriaalia ei poisteta, silloin kai kohdun limakalvo voi vaurioitua. Näin minulle siis on kerrottu.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli 4kk keskeytyneestä edelleen hcg koholla (ei laskenut missään vaiheessa). Kohtua ultrattiin, mutta mitään ei löytynyt. Kahdet kuukautisetkin tuli ja hormooni silti koholla. Sanottiin, että nega kuitenkin sillä verestä mitatut arvot oli 25, 22, 12 se viimeisin heinäkuun lopulla ja keskeytyminen tapahtu huhtikuun puolessa välissä. Myös kotiraskaustesti näytti hailuroita, mutta selkeitä viivoja.
 
Tänään soitettu aika omalle lääkärille, mutta näin pienellä paikkakunnalla ei ole kauheasti aikoja ja minulla nyt aika VASTA 27.3 eli vielä saa "tuskailla"....
Olen ihan ihmeissäni kun olen nyt huomannut että vuodon mukana tulee kunnolla kudospaloja ja sain vasta edellisiltana sen haamun pc:n testiin ja sitten sellainen paineen tunne kuin joku puskisi itseään pihalle. Aiemmin ei ole ollut tälläistä tunnetta ja kivut oli aamulla pois,mutta vuoto on runsasta. Oireet ei ole vielä ainakaan kadonnut ja lämmötkin on vielä 37, oksettaa ja tissit on vieläkin arat (hiukan helpottanut, mutta arat ja turvoksissa),pissattaa, heikottaa, janottaa ja väsyttää... Tämä oksettaminen alkoi eilen illalla ja aamulla tuntui ettei mikään pysy sisällä...
 
Rakkaudesta äiti toivotaan, että sielä joku olis tarrautunut kiinni <3


Carolina30+ siis minkä ajan sait vasta maaliskuulle?


Voi pahus!! Mä taas luulin, että jes nyt vuoto loppui, kun ei eilen tullut yhtään vuotoa, äsken kun kävin vessassa niin taas paperiin tuli niin ihme vuotoa, vaaleanpunaoranssia ja limaista... Ota nyt selvää mitä toi on.. Onko vielä km vuotoa? Mä kävin viime tiistaina ultrassa ja lääkäri sanoi että kohtu on tyhjä??? Kuinka voi tulla viel, tai voihan tietysti, mutta vaikea tietää onko tulehdus, mulla kun on muutenki alaselkää särkeny, ja mahassa mitää kramppeja ei oo.. :confused:
 
Pikkusukka: toivottavasti antibiootit tepsivät ja ja tulehdus hoituu sillä!

Miwwi: mulla vuoto vaihteli kkm:n jälkeen, välillä luulin että loppu kunne sitten taas alkoi ja loppui jne… Tulehdusta mietin minäkin omalla kohdallani, mutta kai siihen kivut tai vuodon haju tai jotain liittyisi…?

Pölölle tervetuloa ja pahoittelut :( Ja tosiaan, ihmiset surevat ja toipuvat eri tahtiin, itsellänikin ehkä musta huumori on sellainen selviytymiskeino kun kohtaa menetyksiä tms…

Miramei: hmm. pitäisköhän sun testata vielä uudelleen? Jos ne menkat ei ollutkaan oikeat menkat..?

carolina30+:pahoittelut :hug: Komppaan MiNaloa että kyllä se pikkuinen vielä tarraa sinne kiinni, älä menetä toivoa siihen! Inohttavaa odotella lääkäriaikaa noin pitkään…:(

rakkaudesta äiti: kyllä kuulostaa minustakin siltä että uusi raskaus olisi voinut sulla alkaa! Tulehan kertomaan heti kuulumisia kun tiedät enemmän!

Mulla tämä hulluksi tuleminen näiden vuotojen kanssa jatkuu ja hulluuntuu edelleen… Ne menkathan mulla alkoi reilu viikko sitten ma ja kesti to asti. Sen jälkeen kuitenkin joka päivä tullut jonkin verran verensekaista limaa, välillä ihan punaista ja välillä ruskeaa, seassa pienen pieniä hyytymiä tms. Ja ilman mitään menkkakipuja. Eilen kävin lääkärissä ihan flunssan takia, mutta mainitsin lääkärille näistä vuodoista. Lääkäri kuunteli ja mietti ja kehotti tekemään raskaustestin :O Meinasi että jos ne ei ollutkaan viime viikolla menkat vaan uuden raskauden alettua kaikki rippeetkin vanhasta raskaudesta poistuu… Noh, tein sitten tänään tossa aamupäivällä apteekin omalla testillä ja WTF, siihen tuli haalea viiva! Ja ostos-tv:tä lainatakseni," eikä siinä vielä kaikki": reilu tunti tämän testin tekemisestä mulla alkoi uudestaan menkat, nyt runsaampana ja pienten kipujen kanssa, mitkään kunnolliset menkkakivut nämäkään nyt ei ole… Sen joulukuisen tyhjennyksen jälkeen olen saanut kaksi aivan puhtaasti negatiivista testiä nyt tammikuun alussa. Eipä tässä kai auta muu kuin seurailla tilannetta ja ehkä testailla uudestaan parin päivän päästä? Yhtään ei ole raskaana oleva olo enkä usko raskaana nyt olevanikaan, tai vaikka jos olisinkin niin tuota vuotoa tulee nyt kuitenkin sen verran että tuskin siellä kukaan matkassa pysyy vaikka yrittäisikin :/ ehkä kemiallinen, kiinnittymisyritys, jotain...?

Mutta eilen sain antibiootit poskiontelotulehdukseen, kai sillä hoituu muutkin tulehdukset jos tuolla alakerrassa vaikka jotain tulehdusta olisikin...?
 
Miramei Mikä tilanne sulla sielä? Onko täti tullut?

stellini No mua tosiaan mietityttää tää, että eka se loppuu, mutta sitten taas alkaa, ja on ihan ilmeellistä, eli ei oo kunnon verta enää.. Ja tosiaan siihen kyllä varmaankin kuuluu muutakin, mutta mua kyllä särkee alaselkää, mutta en tiiä onko se tästä työstä, kun se on aikasemminkin ollu. On tääkin yks päänvaiva. Ja tsemppiä sulle!!
 
Miwwi Sen omalääkäri ajan sain vasta maaliskuun lopulle ja sitten vasta lähetettä gynelle :( No aloitin tänään ne foolihappolisät ja huomenna menen ostamaan greippimehua... Pakko kokeilla nyt sitten kaikki mahdolliset poppakonstit jatkossa ettei jäisi niistä kiinni... No aloitin noi foolihappo-tabletit kun ne nyt eilen oli tullut ja niitä riittää nyt 60pvää eli os nyt sitten ottaisin niitä. Eilen tuli myös tilaamani testit, mutta ne tungin samantien laatikon pohjalle pois silmistä...
 
Miwwi Kyllä osui ja upposi tuo kuvauksesi vuodosta, saman väristä ollut täälläkin, eikä ole kunnon vuotoa vaan just semmoista limaista... Ja taas tänään alkanut kunnon vuoto heikkeni olemattomiin. Mitä kautta pitää hakeutua lääkäriin jos tää vaan jatkuu, äitiyspolin (jonne tarvii lähetteen, mutta kai tämä liittyy edelleen siihen kkm:ään), neuvolan vai tk:n?
 
Mulle soitettiin lääkäristä tänään että viime ke otetussa näytteessä on tullut ilmi että on joku tulehdus emättimessä. nyt sitten 10 pvä kuuri siihen. Lääkäri vielä totes että sähän olet raskaana nyt eikö? Sit kyseli siinä että millaista valkovuotoa on ollut, entä maha kipuja. Niin mähän oon vaan 5 viikkoa vuotanut ruskeata vuotoa, johon kaikki on sanonut että se on normaalia raskaus aikana ja nyt 5 pvä verta. Vaikeeta sanoa että minkälaista se valkovuoto on ollu. Mahakipuja nyt tietty oli koko raskauden ajan (kohdun kasvukipuja) ja nyt sitten tyhjennyksen takia.

Rakkaudesta äiti Toivotaan että raskaana olisit :heart:
 
rupeltaja: Onnea plussasta :heart: Toivotaan että tämä raskaus saa jatkua loppuun asti.

essence: En nyt tiiä menikö niinkään hyvin ;) Mullehan on tehty tuo laparoskopia sen takia kun edellinen raskaus paljastu kohdunulkoseks. Lopputuloksena se, että vasen munatorvi jouduttiin poistaan.

alien_1: Kiitos :)

Pikkusukka: Voi että, kurja juttu tuo tulehdus. Hyvä että sait lääkkeet.

Pölö- ja sydänx3: Tervetuloa joukkoon, mutta samalla myös pahoittelut että tänne jouduitte :hug:

carolina30+, Miramei: Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta.

rakkaudesta äiti: Toivotaan että hcg olisi koholla uudesta raskaudesta :heart:

ON: Ensimmäisen keskenmenneen raskauden la lähestyy uhkaavasti. Sehän ois ollut 20.2. Oisin jäänyt viime viikolla mammalomallekin :'( Tänään sitten kattelin meidän neidin ultrakuvia. Ollaan käyty nt-ultrassa 25.1.2010, ja sillon on ollut viikot 12+5. No rupesin sitten tieten laskeen että millä viikolla oltas menossa jos edellinen raskaus ois ollu oikeessa paikassa. Huomenna ois tullu 18 viikkoa täyteen, ja kahen viikon päästä kun esikoinen täyttää neljä, oltas oltu jo puolessa välissä menossa. Rupeaisin nyt varmaan pikkuhiljaa tuntemaan liikkeitäkin. Ja itkuhan se taas tuli. Musta jotenki tuntuu että en varmaan pääse näiden kahen menetetyn raskauden yli ennen ku oon taas raskaana. Mutta miten kauan sitä pitää oottaa. Pelottaa että vielä menee monta kuukautta, tai pahimmassa tapauksessa jopa vuosia. Kaikki aina sanoo jos asiasta puhun, että onhan sulla jo kaks lasta, ja että joillakin ei oo yhtään, ja ovat samassa tilanteessa. Ihan niinku sen pitäs muka lohduttaa jotenkin. No, eipä lohduta mua ainakaan. Rupiaa vaan ärsyttämään enempi :mad:
 
Viimeksi muokattu:
stellini Voit kokeilla soittaa sinne missä km hoidettiin, sinne ei tosiaan oteta ilman lähetettä, mutta selität tilanteen ja sanot, että olit sielä km. Mä tosiaan kun arvelin km alkaneen kipujen ym. muista oireista niin menin työterveyden kautta ja sieltä laitettiin sitten lähete polille.

sydänx3 Hä, oletko siis vielä raskaana?

Marlin Voi että <3 :'( Täälä olis ollu joulukuussa la, jos ensimmäinen raskaus olis menny hyvin. :ashamed:

ON: Tein tänään huvikseen r-testin kun niitä kaapissa vielä oli, ja tällänen tuli. Aijaa.com - 11655663 Luulis, että raskaushormoonia, ei oo enää ollenkaan kun kerran kaikki on tullu pihalle.
 
Viimeksi muokattu:
Pikkusukka ; kiitos ja sinulle kovasti tsemppiä! :hug:

Miwwi; voihan sitä vuotoa tulla ”epätasaisestikin” kai, vaikka kohtu oliskin jo tyhjä. Ja itselläni oli alkuvuodesta vatsatauti; koko ajan oli KUVOTTAVA olo ja vatsaa kiersi (plus muita oireita, mm. lämpöä monta päivää) mutta en oksentanut. Toivottavasti sinun kuvotukset helpottaa! :hug:
MUOKS. Niin, ja Miwwi mielestäni hcg laskee suht hitaasti, vaikka kohtu olisikin jo tyhjä! Siksi se verikoekin otetaan (jos siis otetaan) vasta muutaman viikon kuluttua - itse sain silloin lähetteen 5 viikon päähän, jolloin hcg oli 5 (ja ainakin minulle sen sanottiin olevan aivan normaali siihen tilanteeseen.)

Pölö- Tervetuloa ja suuret pahoittelut kokemastasi! :hug: Minulla oli osittain samanlainen tilanne kuin sinulla. Ensimmäistä kertaa, kun ei kierron aikana ”estelty” tai varottu (ehdin olla pillereittä 1,5vuotta ensin mutta silloin emme yrittäneet vaan ehkäisimme kondomein&keskeyttelimme) niin tärppi kävi. Juuri, kun siitä ilon järkytyksestä oli ehtinyt toipua (6+4 nähtiin UÄ:ssä syke) niin tulikin KM (vuotoa 7+2 ja UÄ:ssä ei sykettä 7+3 ja alkio, joka ei vastannut viikkoja vaan jonka koko oli jotain reilu 6+). KM ei kuitenkaan lääkkeittä edennyt. Muuhunkin elämiseen ja asioihin on hyvä keskittyä, jos pystyy! =) Itselleni vauvakuumesta ja yrittämisestä tuli paineita juuri KM:n jälkeen. Toivottavasti sinulle ei tulisi, ja plussan saisit pian! :heart:

Miramei; pahoittelut kuukautisista! Tsemppiä uuteen kiertoon! :hug:

rakkaudesta äiti; tsemppiä epäselvään tilanteeseen! :hug:

carolina 30+ Harmi, kun joudut noin kauan odottamaan! Olisitko päässyt vaikka yksityiselle jo aiemmin? Puhuit pienestä paikkakunnasta; olisiko esim. naapurikunnassa joku lääkäriasema joka tarjoaisi gyn.palveluja josta voisit saada ajan pikaisemmin? Tsemppiä! :hug:

stellini; kuulostaapa tylsälle epämääräinen vuoto!! JOS sinulla joku tulehdus olisi, niin toisenlaiseen vaivaan määrätyt antibiootit eivät valitettavasti välttämättä sitä paranna! Mutta seuraile ja kuulostele….Menkat taitavat KM:n jälkeen olla toisinaan oudot, itselläni ensimmäiset olivat tosi lyhyet&runsaat! Tsemppiä! :hug: Ja hakeutuisin jonnekin naistentauteja hoitavaan paikkaan (eli mieleeni ei tulisi äitiyspoli eikä neuvola) mutta se, mikä taho niitä hoitaa on aina paikkakunta- ja sairaalakohtaista.

sydänx3 toivotaan, että tulehdus lääkkeillä poistuu! :)

Marlin; kiitos! :heart: Ihan varmasti tekee tiukkaa nuo lähestyvät LA:t ynnä muu…. Sitä en osaa kuvitella, mille nuo kommentit KM:sta tuntuvat, kun itselläni ei vielä lapsia ole mutta kyllähän se on fakta että jokaisella on ”oikeus” keskenmenoaan surra, oli niitä lapsia ennestään tai ei. Tsemppiä, älä luovuta! :hug: =)
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi Hcg:n lasku on todella yksilöllistä km:n jälkeen..siihen vaikuttaa monet tekijät esim. kuinka pitkälle raskaus on ehtinyt edetä eli kuinka korkealle hcg on kerennyt nousta. Mutta useinhan neuvotaan tekemään r-testi 4 viikon kuluttua vuodon alkamisesta, joten silloin kai oletetaan testin näyttävän viimeistään negaa. Mutta poikkeuksia tässäkin on, kuten hyvin tiedämme..Minulla itselläni testi on ollu nega vasta 3-4 viikkoa, kun on tehty lääkkeellinen tyhjennys. Nyt viimeksi spontaanissa ja aikaisemmin tapahtuneessa keskenmenossa hcg laski nopeammin ja testi näytti negaa jo noin 2 viikon päästä.
 
Hei ihanaiset! Mä olen pysynyt pitkään täältä poissa joulukuisen kemiallisen jälkeen. Elämä heittelee ja meillä on nyt tehty se päätös että toistaiseksi vauvahaaveet haudataan. Vielä vaan ei ole sen aika, enkä sitä surua jaksa tälle erää enempää. Kiitos kaikille tätä matkaa mukana kulkeneille ja myötäeläneille, olette olleet korvaamattoman tärkeitä! Kaikkea hyvää teille, toivottavasti meille jokaiselle se oma nyytti syliin asti suodaan, ennemmin tai myöhemmin. Nyt on meidän aika nauttia tästä elämästä tällaisena kuin se on, ilman vauvahaaveita, ainakin toistaiseksi. :)

Muoks. saa siis poistaa listalta. :)
 
Viimeksi muokattu:
carolina30+ Onpa kumman pitkän ajan päähän antaneet ajan..:/ jaksamista sinne kuitenkin :hug:

sydänx3 Voi että vielä piti tällainenkin sattua :( TOivotaan että se menee nopeasti ohitse ja sitten kaikki olisi kunnossa =)

Marlin Voimia kovasti sulle! :hug:

ON Mulla onkin täällä vähän jännä tilanne. Ilmoittelin tuossa aiemmin että' tikutin oviksen, mutta enpä tainnutkaan... Tänään aamusta alkoi vasemmalle puolelle alavatsaa vihlomaan ja sitten on tullutkin pitkin päivää kirkasta limaa ja halutkin on aika kohdallaan. No teinpä tuossa sitten ovistestin ihan huvikseen ja nyt se vasta olikin sitten tumma viiva! Eli mulla olis nyt ovis kehillä. Eli tästä päivästä onkin helpompi kaavailla tulevia kuukautisia jos ne sieltä tulee (hope not) ja missä vaiheessa =)

Sitä vaan niin kovasti joka päivä toivoo, että ne menkat ei koskaan tulis. Mutta voihan se olla ja varmaann hyvinkin todennäköistä että ei tärppää vielä. Kunhan ei menisi hirveitä aikoja. Nyt olis jo aika :heart:
 

Yhteistyössä