Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2015

o0o
mrs80. Mulla auttoi limoihin verigreipit. Söin tässä raskauteen johtaneessa kierrossa noin 3 päivässä. Join myös noin lasin greippimehua päivässä, mutta luulen että enemmän auttoi hedelmä. kp 13 oikein lotisi ja siitä väheni 3-4 päivää normaaliksi. dpo0 oli kp16.

Yrityksen aloitin 5/2015 ja tosi kuiva olen ollut raskauden jälkeen. En saanut kesällä ovisplussaa mut luulen että johtui siitä että en vielä silloin tajunnut testata ovua 2 kertaa päivässä ja mulla nopea huippu ja munasolun irtoaminen todettiin tässä viime kierrossa. tummin viiva tuli kuitenkin aina noin 2 viikkoa ennen menkkoja ja oltiin joka kierto petipuuhissa. ostin kanssa syksyksi tuota pre seediä ja tulin raskaaksi. Taisi siis mulla auttaa? km tuli ja tässä seuraavassa yrityksessä riitti "greippilimat" :)
 
Ihania uutisia täällä! Paljon onnea kaikille plussanneille! :love:

Mä saavutin tällä viikon yhden etapin tässä murehtiessa tätä alkuraskautta ja sitä onko tuolla edes ketään kotona. Tein nimittäin digitestin. Just tällä 5+ raskausviikolla sen pitäis nyt näyttää suurinta lukemaa 3+. Kädet täristen tein yks ilta testin ja hyvä jos muistin hengittää kun silmiä räpsyttämättä tuijotin vilkkuvaa tiimalasia ja odotin tuloksen pärähtämistä ruutuun. Huhhuh se oli 3+. Kaipa tuolla masussa sitten elämää on ainakin tähän asti ollut vaikka monesti iskee epätoivo kun ei ihan hirveästi mitään oireita ole. Vähän jotakin kuitenkin. Mut huomaa kyllä että keskenmenosta ihan liian vähän aikaa kun vasta reilu 2kk niin tuoreessa muistissa kaikki asiat. Seuraava etappi on kahden viikon päästä varhaisultrassa. Voi että miten mua jännittää! :unsure:
 
Sheldon hieno kuulla! Yksi etappi saavutettu! :)

MeaMinnis: Onnittelut myös sinulle! Mulla tosiaan oli ihan veristäkin vuotoa ja kipuja yli viikon ajan oviksen jälkeen ja vieläkin pikku tippoja näyttää tulevan. Ja silti ainakin toistaiseksi kaikki on ok. Eli tsemppiä!

ON: Sain tosiaan tänään verikokeen tulokset ja nätisti näyttäisi hormonitaso olevan nousussa. :) Eli mennään jossakin 4+1 kohdalla, vaikka edellisistä menkoista laskettuna olisi jo 5+. Mutta ovis oli (ylläri ylläri) silloin kun ovistesti näytti plussaa kp 20-21, mitä se aiempi lääkäri ei tätä tuntunut tajuavan. Onneksi osui fiksumpi tapaus tuloksia tulkitsemaan. Nyt sitten pitää vaan yrittää rentoutua ja yrittää sisäistää että oikeasti on raskaana.(n):love:
 
Täällähän on tapahtunut. Onnea plussanneille! :)

Me saatiin sittenkin miehen kanssa yksi onnistunut puuhailu oviksen aikaan. Viimeksi siis kirjoittelin, että meni ovis hukkaan, kun mies oli niin väsynyt ja ovis tuli aikaisin. Tai niin luulin. Seuraavana päivänä olikin ihan kunnon ovistuntemukset, joten saatiin silloin vielä yritettyä.

Olen kuitenkin koittanut nyt keskittää ajatukset kaikkeen muuhun, kuten liikuntaan. Viime kierrossa oli vaikka mitä oireita ja raskaanahan en ollut, joten ei ne oireet ( minulla ainakaan) pidä paikkaansa. Yllätyn sitten iloisesti, jos tärppää. Ja kaksi edellistä raskautta alkoivat, kun harrastin enemmän liikuntaa ja keskityin muuhun. Jospa sama "resepti" auttais nyttenkin.

Sain myös soittoajan lääkärille (vasta 17.2) ja toivo mukaan saadaan sovittua jatkosta, eli siitä, millä hoidoilla lähdetään liikkeelle.
 
Wau, miten monta plussannutta!!
ONNEA TEILLE KAIKILLE JA NAUTTIKAA! <3
Mä täällä koitan itekki ottaa iisisti. Oli vissiinki oviksen takia huono olo, kun tosissaan eto kaikki lähes viikon. Emmä tiiä.. Jtn haaleaa vuotookin tuhrutteli kolmena päivänä peräkkäin.
Välillä on olo, ettei tunne omaa kroppaansakkaa enää, kun ihan ihme tuntemuksia!
Nyt olo ollu ihan normaali. Ei mtn muuta kun juilintaa alakerrassa sillo tällö. Jännä kun esim. venyttelee sillee et nostaa kädet ylös taivaaseen ni tuntuu kiitä repimiskipuja tuolla.
No mut ei pety niin kovaa kun oottaa et reilun viikon päästä ne menkat sieltä taas tulee.
Kivaa viikonloppua kaikki. Mä nautin vapaista, harvinaista herkkua! :)
 
Mun sekoa sekompi kierto taitaa tulla kuitenkin päätökseen ja niin vaan se kp1 hyppää kehiin kuitenkin. Vuotoa on ainakin tänään tullut. Toisaalta hyvä näin. Jospa ens kierto ois jo normaalimpi. :) Toisaalta mietin, toimiiko mun keltarauhanen kunnolla... pitää ehkä mennä gynen pakeille, jos tästä nyt kunnon menkat kehkeytyy. Edellisessä raskaudessakin oli vuotoa dpo 9, 10 ja 11 ja samaa tiputtelua tulee herkästi tavallisissakin kierroissa.
 
Voi hattarah, helppohan tuohon pelontunteeseen on samaistua ja tiedän toki että en voi sanoa mitään mikä oloasi helpottaisi. Yritä nyt kuitenkin muistaa että tässä vaiheessa et voi tehdä mitään väärin ja oikeasti sinulla on oikeus nauttia raskaudesta. Kituviikot on kohta pelkkä muisto vain! Tule sitten kertomaan ilouutiset varhaisultrasta :love:

Onnea ihan miljoonasti plussanneille muillekkin!!

Itsekin pääsen ensi viikolla testailemaan, jännää :geek::geek::geek:
 
Ei tässä kyllä mua helpolla nyt päästetä. Ette ikinä usko mitä on tapahtunut :(

Eilen päivällä tuli yllättäen supituksia ja vuosin vähän verta. Tämä toistui kaksi kertaa. Menin tietysti aivan paniikkiin ja halusin tietää onko kyseessä taas keskenmeno vai mitä tämä on ja varasin yksityiseltä heti ajan ultraan. Tänään pitäisi laskujen mukaan olla 6+0 ja alkio ja syke pitäisi juuri ja juuri näkyä jos elämää on. Lääkäri ultrasi. Itse en nähnyt ruutua. Lääkäri oli pitkään hiljaa kunnes sanoi: täällä on kaksoset. Mutta toinen niistä on nyt menetetty ja vuotaa pois. Tämä toinen pikkukaveri näyttää kaikin puolin hyvältä mutta on niin pieni että sykettä ei vielä näy. Viikot ei siis tämän sinnikkäämmän kaverin kohdalla pidä paikkaansa. Onkin vasta 5+jotain. Mä en kestä, mulla oli kaksi vauvanalkua masussa :cry: itken silmät päästä onnesta ja surusta samaan aikaan. Voi kunpa tämä toinen pikkuinen nyt sinnittelisi ja jaksaisi jatkaa elämää. Huoli on kyllä valtava ettei kaikki nyt ole hyvin. Edes ruskuaispussia ei näkynyt jota ihmettelen. Alkion pituus 1,7mm. Lääkäri ei ollut huolissaan ruskuaispussin näkymättömyydestä mut itse ihmettelen koska esikoisesta aikanaan näkyi ruskuaispussi muttei vielä alkiota. Ja mulla on käsitys et se pussi kyl pitäis näkyä ekana. Kahden viikon päästä uusi käynti, kuten olisin muutenkin silloin mennyt ultraan. Soitan maanantaina neuvolaan ja pakko päästä juttelemaan ja päästä labraan raskaushormonimittaukseen ja seurantaan että mihin suuntaan tämä raskaus nyt tästä enää kehittyy. Mä en jaksa. Ja jos huonosti käy niin tämä toinenkin pikkuinen voi mennä kesken tämän kaiken seurauksena. Ja pelottaa että olis jo mennytkin kun on niin pieni. Nyt entistä enemmän tarkkailen oireita. En tiedä miten enää psyykkaan itseäni positiivisiin ajatuksiin. Yksi keskenmeno tässä nyt taas kuitenkin koettiin ja tosi surullista ajatella että mulla oli kaksi vauvaa <3 Voi kunpa tämä toinen olis niin sisukas ja jaksais jatkaa elämää ja olisi vaan saanu alkunsa myöhemmin irronneesta munasolusta.:(
 
Voi Hattarah. Oon niin pahoillani sun puolesta. Ei voi muuta kuin toivoa parasta että toinen pikkuinen sinnittelee ja pysyy kyydissä loppuun asti. Paljon voimia ja yritä jättää asia edes vähän "herran haltuun" ja yritä olla ihan valtavasti murehtimatta etukäteen. Vaikka vaikeaa se on. Mutta et voi mitään tehdä itse sen enempää oikein tai väärin. Hengessä mukana!! <3
 
Toi Hattarah :'( mulla tuli ihan itku. Toivon parasta että toinen jaksaa pysyä mukana ♡♡♡

Mä en ymmärrä ovista nyt yhtään. Tein torstaina testin jossa toinen viiva oli myös selkeä mutta ei niin tumma kuin toinen. Eli ei plussa, ainakaan virallisesti. Lähdin viikonlopuksi reissuun enkä testaillut. Ja menkat tosiaan loppuivat viikko sitten. Nyt tein testin ja se toinen viiva oli todella haalea. :eek: siis oliko se ovis jo vai mitä? Vai olinkohan juonut tossa illalla liikaa ennen testiä. Huomenna testaan vielä. Ja talletellaan. Jos se ovis testi torstaina olikin plussa, niin onneksi on talletettu silloin, sekä lauantaina. Saa nähdä. On tämä kierto niin sekaisin. Mietin että tuliko se ovis niin aikaisin sen vuoksi kun menkat tuli melkein viikon myöhässä. Ja siksi ovis myös viikon aiemmin. :eek: en ymmärrä.

Mutta tänään siis kp 12/30-35
 
Oon erittäin pahoillani sun puolesta Hattarah! Toivon sulle sitä onnea, että edes toinen jaksaisi sinnitellä loppuun asti, jota mun kohalla ei käynnyt. Oma kokemus nousi pintaa keskenmenneestä kaksosraskaudesta ja tuo sun kokemus alkoi itkettämään. Toivon parasta, että kaikki jatkuisi tästä eteenpäin sulla hyvin <3
 
Mua on vaivannu taas kauhee väsymys muutaman päivän.eilen tein raskaustestin ja niin negaa ku vaan voi olla. Mulla ollu vast yhet menkat km jälkeen joten en ees tiiä tuleeko ajallaan vai millon niitä odottaa...aikasemmat keskenmenot ja keskeytykset on kyl sekottanu koko menkka aikataulun muutamaks kuukaudeks... kylmäkin kalvannut taas ,ei sitä haluis innostua liikaa olettaa . mut mä en yleensä palele helpolla ja siks ihmetyttää! (n)

Ja nyt dpo 11

Onnea plussanneille! Ikävää hattarah että toinen ei pysynyt matkassa mutta mukana vaikuttas olevan yksi sinnikäs taistelija! :) niinhän se menee vahvemmat selviää! Itselläni oli myös kaksois sisar joka ei pärjännyt loppuun asti . Itelle annettiin monia huonoja diagnooseja ultrissa mm: etten olis terve lapsi ja tuskin kävelisin koskaan,sydänäänissä muka häikkää ja kaikenlaista,epäilivät pysynkö loppuun asti edes hengissä. Äitini vietti paljon aikaa raskaus aika malmilla mun sekä kaksos pikku veljien vuoksi. Kaikki synnyttiin terveinä ja ihan pystyn kävellä ja juostakkin :) kaksois raskauksissa on tosi yleistä et toinen ei selviä mutta toinen jatkaa loppuun asti
 
Oottekste muut saanu rfsu:n raskaustestillä selkeen haamun testiajan jälkeen.. Tai en tiiä tuliko puolentunnin kuluessa jun katoin 5min jälkeen et joo nega ja jätin sen siihen ja nyt 40 minsan kuluttua menin hakee testiä ni miehen kans yhteen ääneen kuorossa et kaks viivaa ihan selkeesti. Menkkoihin olis viikko aikaa ja pakko oli testata kun etova olo vaan jatkuu. Nyt melkei kolmas viikko putkeen. Voiks raskaus edes näkyä noissa testeissä vielä näin aikaseen?????
Kertokaa kokemuksia, pliis! Oon ihan ulalla ku en oo aiemmin testaillu ennen aikojaan!!
http://aijaa.com/NDi11X
 
Viimeksi muokattu:
Vaik testeis lukee ettei tulos oo enään luotettava tietyn ajan jälkeen niin kyllä ainakin mun roskis plussat on aina pitäneet paikkaansa :) mut ottakaa seurava testi varmuuden vuoks parin päivän pääst jos ne viivat tulis sit aikasemmin.
 
Kiitos kaikille tsempeistä. Kyllä tämä tästä. Tänään ainakin ollut ihan luottavainen fiilis että tämä toinen pikku kaveri olisi vielä hengissä. Ainakin on kohtua jomotellut ja ollut tosi paha olo tänään. Neuvolasta sain lähetteen ultraan ja se olis ensi viikolla torstaina jolloin pitäis uusimpien laskujen mukaan olla sitten 7+3. Jos siis sinne asti päästään eikä tapahdu mitään odottamatonta sitä ennen... Ja terveydenhoitajakin lohdutti että pääsääntöisesti kaksosraskauksista kyllä selviää toinen alkio vaikka toinen menee kesken. Toivokaamme siis näin! Päivä kerrallaan. Muutakaan ei voi.

Hantta81, voiiih, toivotaan että olis ihan oikea plussa!!! Vahvistumisia sille <3
 
  • Tykkää
Reactions: o0o ja iinaalisa
Voi kamalaa mitä olet joutunut kokemaan Hattarah :cry: Minäkin uskon kyllä että se jäljellejäänyt pikkukaveri on sisukas sinnittelijä ja tulee ulos vasta syksyllä! Kyllä sinun kohdallasi on vastoinkäymiset jo koettu monen vuoden edestä!

Onnea JoRa :love::love::love::love: Vauvaliimaa nyt vaan ja tarrasukkia!!

Itse testasin negan tänään ja toiveet valui taas kaivoon. Menkat tulee varmasti loppuviikosta, kipuilu on jo alkanutkin. Kauankohan meidänkin on oikein määrä yrittää ennen tärppiä :unsure:
 
Minä taas täällä vaan odottelen menkkojen alkua... Tuossa kuun vaihteessa oli mekkamaista jomotusta kp 18-19/28 (n) Nyt on menossa 21/28 :) Varasin juuri ajan verikokeisiin huomiselle hcg arvojen takia. Raskauskeijulta saadut kaksi r-testiä näytti melkein puhdasta negaa keskenmenosta kaksi viikkoa. No sen jälkeen oon tehnyt pregcheckin testejä ja kaikki näyttää selkeetä plussaa... Kuinka herkkiä nuo raskauskeijulta saadut testit on ja luotettavia?
 
Kaksosraskauksissa tosiaan tuntuu olevan aika yleistä, että toinen tulee pois tai ei selviä, mutta toinen selviää siitä huolimatta. Toki ainahan niissä on riskinsä. Eikö kaksosraskaudet luokitella aina riskiraskauksiksi?

Silloin, kun esikoista odotin, luin vuotojeni aikaan monia eri kokemuksia. Muistan varsinkin yhden, joka myöhemmin sai yhden vauvan, mutta joka luuli saaneensa keskenmenon. Vasta pari viikkoa myöhemmin paljastui, että olikin just ollut kaksoset ja vain toinen tuli pois.

Luin niitä juttuja toivoen, että mullakin olis jotain samanlaista. Ultrassa ei koskaan näkynyt kuin yksi vauvanalku, mutta vuodot alkoi 7+ viikolla ja jatkui nt-ultraan saakka. Sitä tuli, paljon ja joka värissä. Myöhemmissäkään ultrissa ei koskaan selvinnyt syytä, ei edes 4D-ultrassa, jossa ei just pepunaluetta voida tutkia niin tarkasti. Meille selvisi vasta vauvan synnyttyä, että ilmeisesti tuo on lähtenyt kehittymään kaksoseksi ...josko siitä ois johtunut vuotoja? Osa lääkäreistä on ollut sitä mieltä, että mahdollista, toiset taas pitävät epätodennäköisenä, koska toisen kehitys olisi päättynyt niin aikaisessa vaiheessa, ettei sen olisi pitänyt vaikuttaa. Mutta mun kroppa on ääriherkkä hormonimuutoksille. Liekö se vaikuttanut asiaan. Tässä vuosien mittaan olen tavannut myös muita äitejä, joilla on käynyt sama juttu (sairaalassakin oli yhtä aikaa esikoisen leikkauksen aikaan toinen vauva, jolla oli prikulleen sama juttu). Yhteistä meillä kaikilla tuntuu olevan nuo alkuraskauden verenvuodot.

Mutta joo. Kunhan muistelin. Toivon, että tässä tapauksessa käy myös hyvin. Peukut pystyssä. :)

Omaa napaa: mä tipahdin vauhdilla uuteen kiertoon. Ei ollut normaali tuo edellinen kierto todellakaan. Mun vahvin veikkaus oviksen ajankohdasta tarkottais, että luteaalivaihe saattoi olla vain 7-8 päivää. Mutta ei ollut kyllä normaali oviskaan.. No mutta. Ei auta kuin toivoa, että ens kierrossa hormonit ois jo enemmän kohdillaan ja sais edes sen normaalin ovulaation. :D Aika näyttää.
 

Yhteistyössä