Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2015

Kiitos kannustuksesta! Olen kyllä aivan hermona.. Minäkään en haluisi ottaa Panacodia, kun se vaikuttaa keskushermostoon. Siinä on se kodeiini sellainen aine.
Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennyt tuulimunan takia viime kuussa, rv 8+6. Sain sen esilääkkeen edellisenä päivänä ja itse tyhjennystä varten menin osastolle aamulla. Pärjäsin pelkästään 1g Paratabs + 600mg Burana kombolla koko päivän. Osastolla tehtiin sen takia kun pitkä matka sairaalaan jos tarvetta olisi tullut. Tarjolla olisi ollut myös Panacodia ja muita vielä vahvempia, mutta olin tyhjennyksessä yksin ja halusin ajaa illalla kotiin.

Itse tyhjennys oli mielestäni paljon helpompi sekä fyysisesti että henkisesti siihen nähden mitä odotin. Henkisesti helpotti kun asia eteni ja fyysisesti kivut oli hallittavissa. Kaikki synnytykset on mulla olleet suunniteltuja sektioita joten kokemuksia ei supistuksista ole kuin jälkisuppareiden verran. Tyhjennyskivut oli kovempia kuin kuukautiskivut mutta lääkkeet vei sen pahimman terän veks. Itse halusin tutkia kaikki "tuotokset", en tiedä olisinko toiminut samoin jos olisi ollut tavallisesta km kyse.

Tsemppiä sinulle, ikävä tilanne mutta näistäkin selvitään.

Omaa napaa, täällä nyt selkeä kp3, ekat menkat alkoi maanantaina. Eli ovista ei tullut lainkaan. Tyhjennyksen jälkeen taisi olla kierto olla 23 pvää. Kyllä tämä tästä, harmittaa vaan vietävästi kun seuraavan oviksen aikaan olla eti paikkakunnilla miehen kanssa. Olisin niin halunnut antaaa mahdollisuuden uudelle raskaudelle. Ikää jo niin paljon että joka kierto mikä menee "hukkaan" harmittaa..

Pahoittelut uusille mutta samalla tervetuloa.
 
Niin ja vielä tuosta tyhennyksestä Jutskalle, mulla laitettiin aamulla 4 Cytotecia osastolla. Niistä osa ropisi pois lähes sulamattomina portatiiviin myöhemmin. Suun kautta kielen alle sain sitten kahdesti 2 tbl. Olin jo tyhjentynyt hyvin mutta vika satsi otettiin vähän kuin varmistukseksi. Henkilökunta oli huippua, kaksi eri hoitajaa kerkesin tavata. Toinen todella empaattinen nainen ja toinen mies joka olikin vähän roisimpi. Hyvin osasi minua asiakasta lukea, näytti mm.istukan portatiivin pohjalta kun sanoin tutkineeni tuotoksia. Olen itsekin hoitoalalla joten kiinnostus varmaan sitäkin kautta asiaan.
 
Siis tämä nälkä on kyllä suuri :D viime yönä nousin ja menin syömään leipää ja juomaan kaakaota. Söin myös keksejä 5kpl. Ja nyt kun heräsin niin kauhea nälkä. Ja raudan maku suussa!!! Nyt on pakko olla jo raskaana tai olen tulossa hulluksi :D
 
Jutska, mulla myös pari vkoa sitten tehtiin tyhjennys cytoteceillä. Pistin 4kpl kotona ja siitä about tunti pari alkoi kunnon vuoto ja kivut. Mulla vuoto talttu menkkavuodon oloiseks ja toissapäivänä oli eka kivuton ja vuodoton päivä. Kovempii "menkkakipuja" tuli about kerran päivässä ja samalla verta et ainaski tyhjenty mut hitaasti. Sunnuntaina oli tosi hailee viiva enää r-testissä. Tää fyysinen olotila vaikuttanut kyl selkeesti henkiseen myös. Meillä tää raskaus tuli icsi-hoidon tuoresiirrosta elikkä luomuna ei kovinkaan suurta mahista ole. Nyt alkaa henkinen puoli olemaan paremmassa jamassa kun noi olotilat loppu. Pääsee eteenpäin elämässä.. Tsemppiä sulle!❤
 
Oma napailua: Täällä dpo 7-9 ja pientä aamupahoinvointia ilmassa mutta meni onneks nopeasti ohi :) Aamulämmöt nousee päivä päivältä ja toivottavasti ei laskekkaan. Tänään lämmöt 36,8 :) Ylihuomenna apteekkiin ja saa nähdä miten jaksan olla testaamatta sunnuntaihin asti :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Mrs.80 ja Molly333
No niinhän se meni että jouduin vielä kevytimukaavintaan:(. Toinenkaan satsi cytoja ei vaikuttanut mihinkään ja raskausmateriaalia oli vielä kohdussa.

Menin sitten seuraavana aamuna sitten polille ja tällein todella "positiivisesta" jos ajatellaan, niin jos vielä jouduin samaan tilanteeseen niin pyydän päästä kyseiseen toimenpiteeseen suoraan.
Tuntia ennen piti ottaa 2 x burana ja panadol. Polilla sain antibioottitabletit ja sitten jonkun pillerin joka pisti vähän kupolia sekaisin. Toimenpide suoritettiin kohdunkaulapuudutteella ja kesti varmaan 10 min. (Tietenkin osa materiaalista oli multa tullut pois jo). Mutta siis vähän vaan nipisteli ja hoitaja ja lääkäri olivat hyvin huolehtivaisia. Sen jälkeen ei juurikaan kipuja tai vuotoa, pari tuntia piti pötkötellä ennekuin sain lähteä pois. Täytin vielä siellä lapun että suosittelenko kaverille. No sanoin että jos nyt jotain tälläistä haluaa suositella niin suosittelen.

Nyt sitten vaan täyty toivoa ettei tule mitään tulehduksia enää:confused:..
 
No niinhän se meni että jouduin vielä kevytimukaavintaan:(. Toinenkaan satsi cytoja ei vaikuttanut mihinkään ja raskausmateriaalia oli vielä kohdussa.

Menin sitten seuraavana aamuna sitten polille ja tällein todella "positiivisesta" jos ajatellaan, niin jos vielä jouduin samaan tilanteeseen niin pyydän päästä kyseiseen toimenpiteeseen suoraan.
Tuntia ennen piti ottaa 2 x burana ja panadol. Polilla sain antibioottitabletit ja sitten jonkun pillerin joka pisti vähän kupolia sekaisin. Toimenpide suoritettiin kohdunkaulapuudutteella ja kesti varmaan 10 min. (Tietenkin osa materiaalista oli multa tullut pois jo). Mutta siis vähän vaan nipisteli ja hoitaja ja lääkäri olivat hyvin huolehtivaisia. Sen jälkeen ei juurikaan kipuja tai vuotoa, pari tuntia piti pötkötellä ennekuin sain lähteä pois. Täytin vielä siellä lapun että suosittelenko kaverille. No sanoin että jos nyt jotain tälläistä haluaa suositella niin suosittelen.

Nyt sitten vaan täyty toivoa ettei tule mitään tulehduksia enää:confused:..
Mä muistan kun olin osastolla tyhjennyksessä niin joudun gynelle ja se repi jollain pihdeillä lopot istukasta pois ilman mitään puudusta :O
 
Heips! Tulin päivittämään omia kuulumisia. Eli tänään kävin ultrassa ja sieltä löytyi syke ja 1 pieni vauvanalku, joka vastasi täysin viikkoja. Nyt siis 7+3. Ehkä vähän uskaltaa jo huokasta, mutta ei vielä täysin.. Edellinen keskenmenohan alko vasta 10+1, joten en vielä tuulettele. Tsemppiä teille kaikille ja kyllä se pitkäkin odotus joskus palkitaan.. Mullahan oli siis ku 10/14 ja km 3/15.
 
Täällä taas!

Meidän toinenkin raskaus päättyi nyt keskeytyneeseen keskenmenoon. Täysin sama kaava kuin syksyllä (10/15), eli viikolla 8+ havaittiin ultrassa, että alkion kehitys oli pysähtynyt vk 6+. Tällä kertaa ehdittiin nähdä jo sykekin ja käydä ekassa neuvolassa. Jouduttiin taas myös kaavintaan, kun mulla nuo cytotecit ei jostain syystä toimi ollenkaan.

Ekaa tässä yritetään, joten jostain pitäisi taas repiä uskallusta yrittää uudestaan. Tämäkin kerta meni sellaisen pelon merkeissä, että tuo keskenmenon toteaminen tuntui jo lopulta melkein helpottavalta.

On tää kyllä vaan :poop::poop::poop:.
 
MamaBoolle voimia! Mekin yritetään ensimmäistä ja pelottaa miten menee kun heti eka raskaus jo meni huonosti. :( Mutta yritettävä on. Ehkä meitä vielä onni potkaisee!

Mulla on alkanut tuntua kohdussa ihme painetta ja kipuja kuukausi kaavinnan jälkeen (en ole uskoakseni raskaana kun odotellaan niitä ekoja menkkoja) ja pelottaa että olenko lopullisesti pilannut lapsentekovermeet jo nyt. Tiedän olevani hysteerinen asian suhteen mutta silti pelottaa. :(
 
Onnea raskautuneille! Toivottavasti kaikki menisi nyt hyvin. Ja MamaBoolle kovasti voimia ja jaksamista! Nämä keskenmenon eivät ole helppoja.. Minulla on nyt lääkkeellinen tyhjennys ohi. Olin sairaalassa ja cytoteckejä jouduttiin antamaan pari kertaa lisää, kun eivät heti tehonneet. Lopuksi lääkäri katsoi vielä ultralla ja veti kohdunkaulakanavasta tulossa olleet loput raskausmateriaalit pois. Nyt olo on helpottunut ja hyvin tyhjä. Surullinenkin. Pärjäsin kipujen kanssa pelkällä Buranalla eli fyysisesti lääkkeellinen tyhjennys oli helpompi kuin henkisesti. Tällä hetkellä tuntuu, ettei ihan heti jaksa ryhtyä yrittämään uutta. Meillä tarvitaan avuksi hormonilääkkeet, koska minulla on pco. Uusi raskaus ei ole itsestäänselvyys. Nyt tuntuu, että miten uskaltaa taas yritykseen ryhtyä, mutta ehkä taas jossain vaiheessa, kun tästä toipuu..
 
Moikka kaikille :)

Pahoitteluni uusille. :( Onnea plussanneille. <3

Itse tässä odottelen ekoja kuukautisia tyhjennyksen jälkeen ja ollaan jo yrityskin uusiksi aloitettu, vaikka käskettiin odottaa yhden kuukautiset, mutta ei malta ei. No en kyllä varmastikaan tule heti raskaaksi, että se siitä pelosta.
Jälkitarkastus on 30 pv, toivottavasti silloin on se patologin lausunto vauvasta myös saatavilla, syy tahdottais tietää keskenmenolle, mutta sitä tuskin löytyy. Kauan muilla on mennyt sen siinä patologin lausunnossa?

Pappikin soitteli ja kyseli siitä hautaamisesta, mutta me päädyttiin siihen yhteishautaamiseen, lohdullinen ajatus, että sitten pieni ei ainakaan olisi yksin, ja toisaalta ei meillä ole voimia itse haudata vauvaa.

Tsemppiä kaikille ja ihanaa kevään alkua. :love:
 
Voi Mamaboo:(. Sun tarina on ihan identtinen mun kanssa. Syksyllä kans keskenmeno samoilla viikoilla ja nyt tästä toisesta kerkisin kanssa käydä varhaisultrassa ja cytot eivät toimineet.

Mulla tosin on jo kaksi lasta, että sinänsä ei voida verrata tuota pettymyksen ja surun määrää..

Mutta kovasti jaksamisia ja vahvaa uskoa että kyllä se vauva teillekin vielä suodaan:).
 
Särki, mullakin on kohdussa tuntunut painetta ja kipujakin, mutta mullehan ei tehty kaavintaa. En usko, että olis vaarallista, tsemppiä :)
Kiitos tsempeistä! Näin päivänvalossa olen vähemmän hysteerinen. :LOL: Soitin tänään vielä klinikalle ja juttelin pitkään hoitsun kanssa huolistani ja hän sanoi että näissä hommissa se palautuminen kestää, varsinkin jos raskaus oli pitkällä. Käski odottamaan ne ekat kuukautiset ja sitten menemään lääkäriin jos vielä vaivaa tai jos niitä menkkoja ei kuulu. (Alkais jo! :p)
 
  • Tykkää
Reactions: dalmis2011
Moikka kaikille :)

Pahoitteluni uusille. :( Onnea plussanneille. <3

Itse tässä odottelen ekoja kuukautisia tyhjennyksen jälkeen ja ollaan jo yrityskin uusiksi aloitettu, vaikka käskettiin odottaa yhden kuukautiset, mutta ei malta ei. No en kyllä varmastikaan tule heti raskaaksi, että se siitä pelosta.
Jälkitarkastus on 30 pv, toivottavasti silloin on se patologin lausunto vauvasta myös saatavilla, syy tahdottais tietää keskenmenolle, mutta sitä tuskin löytyy. Kauan muilla on mennyt sen siinä patologin lausunnossa?

Pappikin soitteli ja kyseli siitä hautaamisesta, mutta me päädyttiin siihen yhteishautaamiseen, lohdullinen ajatus, että sitten pieni ei ainakaan olisi yksin, ja toisaalta ei meillä ole voimia itse haudata vauvaa.

Tsemppiä kaikille ja ihanaa kevään alkua. :love:
Meillä saatiin tutkimusten tulokset vasta 2kk keskeytyksen jälkeen. Samalla tehtiin jälkitarkistus. Multa otettiin Verikokeisiin ja lapsivesipunktio sekä synnytin sikiön ja istukan, jotka tutkittiin myös. Sovittiin että kaikki tulokset kuullaan samalla kertaa. Meille syytä ei tosiaan löytynyt.
Ainoa lohduttavaa asia km jälkeen oli että ajateltiin ettei vauva olisi ollut terve ja siksi ei selvinnyt. Nyt kun kuultiin ettei vauvalla ollut mitään vikaa niin tuntuu taas melko kamalalta.

Mutta eteenpäin, sanoi mummo lumessa! Ei auta jäädä enää asiaa vatvomaan.

Pahoittelut uusille :(
 
Täällä on kyllä surullisia tarinoita :( <3 tsemppiä kaikille <3

Mulla nyt se et on kauhea väsymys mut sit herään yöllä ja uni ei tule. Nännit on arat, huippaa silloin tällöin, raudan maku suussa, kramppeja tuli vatsaan muttei nyt ole ollut muutamaan päivään. Ja sellaista kuvottavaa oloa tulee päivittäin ja valkovuotoa on. Se kylläkin vähentynyt nyt. Ylihuomenna pitäisi menkkojen alkaa. Nyt ei saa alkaa!!!

Mites iinaliisalla menee?
 
Peukut pystyyn Bettinah'lle! (y)

Täällä ei juurikaan raportoitavaa. Eka kerran kaavinnan jälkeen olis vähän pms-olot ja olen toiveikas että jos ne menkat vaikka kohta alkaisi. Neljä viikkoa siis kaavinnasta. Tosin mulle sanottiin että saattaa mennä kahdeksankin viikkoa ennen kuukautisia, joten yritän olla innostumatta!
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Tein testin ja nega :( ollut koko ajan fiilis että nyt onnistuu mutta ne fiilikset laski. Vaikea uskoa et muuttuu tosta kun yli vuoteen ei ole muuttunut.
Oli vielä sellainen herkkätesti, one Step.

Eilen mulla oli tosi usein pahaa oloa. Huomenna menkkojen pitäisi alkaa.
 
Bettina, ala viela heita kirvesta kaivoon. Kaikki puhui koko ajan siita, miten noi "herkat" testit antaa hadin tuakin viivaa kun normitesteissa on jo kontrollia vahvempaa viivaa. Jos menkat ei ala huomenna, niin hare joku kunnon testi herkkien liuskojen sijaan. Saattaa nayttaa jotain ihan muita tulosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Joyzy ai ne oli juurikin noi. Mä tilasin noita herkkiä kun ajattelin et ne näyttää :D aika jännä että herkät näyttää huonommin. No, jos tosiaan ei huomenna ala niin haen kyllä vaikka pregcheckin, se ilmeisesti hyvä. :)
 

Yhteistyössä