Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2015

Oooh Sheldon! Onnea :love:

Hattarah jännittävää! Mä myös ens viikon viikonloppuna testaan. Tarttee varmaan samaan aikaan testata :D

Tänään ollut hieman jotain tunnetta vatsassa. Kuin menkkamaista. Muuten ei mitään. Suuri toivo on, että nyt olisi tärpännyt. Kun on niin paljon talleteltu ja kylvätty :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hattarah
Onnea Sheldon! Ihana uutinen!

Mä äsken yskäisin ja alavatsassa tuntui samantien repäisykipu. Mulla oli niitä vain esikoista odottaessa. Koskaan muullon ei ole ollut. Jospa tuo yhdistettynä aiemmin kirjoittamiini oireisiin lupailisi hyvää. :)

Ja jos ei tulekkaan plussaa, niin pettymys on suuri. Onneksi tutkimukset on hyvällä mallilla ja lääkäri sitä mieltä, että hoidot aloitetaan, kun vain tiedetään, että mitkä.
 
Mulla alkaa varmaankin ekat menkat km jälkeen )tekee tuloaan ,jotain punasta tulee välil pyyhkiessä. Saas nähä kauanko menee et kierto tasaantuu . Oonmä kyl menkkoja oottanukin ni pääsis sit yrittään uudestaan! :) onnea plussanneille!
 
Heippa. Kysymykseni ei nyt varsinaisesti liity tänne kuumeilupuolelle, mutta toivoisin kovasti jos joku olis kokenut suhtkoht siedettävän ja onnistuneen tyhjennyksen lääkkeillä??? Onkohan sellaisia olemassa???

Meillä siis aiemmin syyskuussa varhainen km, joka hoitui suht hyvin itsekseen (mitä nyt palautuminen kesti sen 2 kk). Nyt todettu alkuviikosta tuulimunaraskaus (7+4) ja lauantaina pitäis ottaa cytotecit. Ja tein nyt sen virheen, että googlettelin kokemuksia ja kaikki oli lähinnä teurastus/pyörtyminen/ampparikyydillä sairaalaan -tarinoita. Ja ainakin puolet sellaisia, että loppujen lopuksi vaadittiin monta lääkehoitoa ja osalla vielä kaavinta. Eli olisko jollain edes vähän positiivisempaa kokemusta?

Niin ja me siis ekaa toivotaan ja lapsettomuushoidoissa ollaan. Nämä molemmat plussat siis lähtöisin PAS-siirroista.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla takana gen.keskeytys lääkkeillä mutta meni kaavintaan. Sitten siitä vuoden päästä rv8 todettu kkm. Kotona lääkkeelinen tyhjennys joka onnistui peloista huolimatta täydellisesti. Vuoto oli kohtuullista, runsasta todellakin, muttei mitään reisille valuvia putouksia. Tunsi kun piti mennä vessaan ja sinne tuli suurin osa. Tätä vuotoa pari päivää ja sitten jälkivuotoa pari viikkoa ja tyhjentyi täydellisesti. Nyt siitä yk3 tärppäsi uudelleen jos tähän nyt on luottamista tässä vaiheessa. Tsemppiä, tiedän mitä käyt läpi. Toivottavasti sulla kaikki menee hyvin. Itse uskon et mitä varhaisemmin niin sen todennäköisempää että onnistuu lääkkeillä.
 
Vilijonkka, mulla onnistui todella hyvin keväinen lääkinnällinen tyhjennys. Mulla todettiin nt-ultrassa kkm. Jonka takia tyhjennys tehtiin sairaalassa. En tuntenut kipua ollenkaan koko päivän aikana ja mulle riitti ennen tyhjennystä saadut kipulääkkeet eikä sen jälkeen tarvinnut muuta. Kohtu tyhjeni todella hyvin mikä todettiin ultrassa kolme viikkoa tyhjennyksen jälkeen. Palautuminen oli nopeeta 32 päivän jälkeen alkoi menkat. Sitten kolmannesta kierrosta tärppäsi tämä huhtikuun vauva :love:
Lääkinnällinen tyhjennys oli oikein positiivinen kokemus (y) vaikka muuten todella raskas ja surullinen tapahtuma.
 
Onnea Sheldon! Ja Nessulle onnea menkoista, eiköhän se sitä ole! Mulla ainakin ekat menkat oli aluksi pitkän aikaa vain pientä tuhrua kunnes hanat aukes... Ja mulla oli kierto ihan alusta asti säännöllinen. Siis ekasta ovulaatiosta nyt tuohon toiseen ovikseen joka just oli :)

Mä täällä oon nyt alkanut toden teolla kuumeilemaan kun edellispäivänä alkoi just sellasta polttelua kohdussa kuin mitä alkuraskaudessa mulla oli just tuossa keskenmenneessä. Ja ovulaatiosta on tänään aikaa 6-9 päivää. Toiveet on nyt kyllä todella korkealla vaikka yritän pitää pään kylmänä mutta kun nämä tuntemukset! Pelkään todella pettyväni ja rankasti jos tämä onkin jotain muuta. Aikaisemmat oireet niissä kierrossa jolloin ei ole tärpännyt ovat olleet erilaisia. Enemmän menkkamaista jomotusta mutta nyt tuntuu todella samalta miltä 2kk sitten kun olin hetken onnellisesti raskaana. Ahdistaa suorastaan jos tää onkin jotain muuta :( tänään on kp 22/31-32 ja mun tekis niin mieli testata jo viikonloppuna mut en tiedä haluanko kuitenkaan niin aikaisin vaikka preg chekit lupaavat että jo dpo10 saattaa aikaisintaan näkyä.

Bettinah mä pidän sulle peukkuja!!! Mä en lupaa testata vielä hetkeen, tai ainakin yritän pitää pääni, kun tosiaan tuun sua vähän jäljessä mut odotan innolla sun testiä!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Onnea Sheldon! Alkaisipa kunnon plussa-aalto:D. Muistan kun toista lasta yrittäessä "pikkukakkosketjussa" meitä pitkään tuhdanneita oli palstalla monta, ja juuri siinä kierrossa tuli poikkeuksellisen toooosi monta plussaa, ja juurikin lähinnä meille pitempää tahkonneille. Oli sellainen äimistynyt olo kun kaikille rupesi satelemaan plussia, oli aika hassu sattuma:).

Täällä menossa kp 8/24-26. Ovistestit saapuivat eilen ja aloitinkin eilen jo testaamisen. Jännittää saanko ovista näkyviin ja millä kierron päivillä :pLähinnä mietityttää että onko luteaalivaihe liian lyhyto_O.
No kelpaa ainakin vällyjen alla puuhailla näillä pakkasilla:LOL:.
 
Jänniä aikoja monella, peukut pystyssä toivon plussia!! :)
Onnea Sheldon!

Itsekin kuulun jännäilijöiden porukkaan, tänään vissiin dpo 11 tjsp, mutta nega testattu :( On kyllä niiiiin sellainen olo että olisin raskaana, tulee todella kova pettymys jos näin ei olekaan.. :(
 
Jänniä aikoja monella, peukut pystyssä toivon plussia!! :)
Onnea Sheldon!

Itsekin kuulun jännäilijöiden porukkaan, tänään vissiin dpo 11 tjsp, mutta nega testattu :( On kyllä niiiiin sellainen olo että olisin raskaana, tulee todella kova pettymys jos näin ei olekaan.. :(
On sulla vielä toivoa kun kuitenkin aika ajoissa testasit! Täällä peukut pystyssä!
 
  • Tykkää
Reactions: pushka
Kiitti onnitteluista ja toivon niin että tästä alkais plussa-aalto, niinkuin joku taisi sanoa. Mulla esikoisen ajan ryhmästä myös yksi pitkään yrittänyt plussasi viikko ennen mua, aikamoista. Toki mä koitan nyt vaan olla pahemmin ajattelematta asiaa kun totuus iskenyt aiemminkin vasta 8+ ja 12+ viikoilla :(
 
Vilijonkka_ pahoittelut, että taas kävi näin. :(

Mulla silloin syksyllä todettiin ultrassa kkm ja ensin yritettiin lääkkeellistä tyhjennystä. Mulla ne lääkkeet ei toimineet ollenkaan, eli aiheutti ainoastaan pientä menkkakipumaista jomottelua ja ihan vähäistä vuotoa yhden illan ajan. Sen jälkeen ei mitään. Eli mulla ei ollut mikään horror-kokemus, mutta henkisesti oli aika raskasta se odottelu, kun asiaa ei voinut siinä moneen päivään mitenkään edistää. Se cytotecin vaikutus ilmeisesti joillakin voi alkaa vasta parin päivän päästä lääkkeen ottamisesta, mutta itse kyllä tiesin jo heti sen pienen vuodon loputtua, että ei siellä enää mitään tule tapahtumaan. Lääkäri kysyi kyllä olisinko halunnut yrittää lääkkeillä uudestaan, mutta totesi heti perään että yleensä jos ei ensimmäisellä kerralla onnistu, ei se toinenkaan yritys ole sen kummempi. Mä siis sain kaavinta-ajan heti ekan tyhjennysyrityksen jälkeen, mikä oli henkisesti hyvin helpottavaa. Ilmeisesti "protokollan mukaan" se toinen cytotec-yritys pitäisi tehdä, mutta jos tosiaan ei heti ekalla onnistu niin melkeinpä vaatisin päästä kaavintaan.

Me ollaan nyt vasta aloiteltu uutta yritystä. Keskenmenon jälkeen piti pitkään pohtia, haluanko mä lähteä tähän enää uudestaan, mutta sieltä se kuume vaan kummasti palasi. :) Nyt vaan pieni tulehdus jyllää päällä tuolla alakerrassa juuri parhaaseen yritysaikaan, joten saa nähdä meneekö tämä kierto sen takia pieleen. Muutenkin alkoi kierto sekoilemaan ja keskenmenon jälkeen kolmannet menkat alkoi useamman päivän etuajassa. Toivottavasti oli vaan yksittäinen heitto, eikä nyt tule enempää sekoilua!

Onnittelut vielä kaikille plussanneille! Mä jatkan varmaan täällä taustalla seurailua kun olen niin laiska kirjoittelemaan. :D
 
Pah, enpä taida plussa-aaltoon liittyä :( Tänään ehkä joku onneton "roskishaamu" testissä, ja karseat menkkakivut alkoi. Eli eiköhän ne hanat aukea pikapuolin. TODELLA kova pettymys! Olin aivan varma raskaudesta.

Parempaa onnea muille!
 
Hattarah näin susta unta! Tulit kertomaan tänne että olit plussannut! :D toivotaan että pitää paikkansa ;)

Täällä ei kauheasti mitään oireita, pissattaa hiukan enemmän kuin aiemmin. Suussa aamuisin paha maku. Mutta muuta sitten ei. Muuta kuin tunne että voi olla että tällä kertaa onnistuttiin. Mutta yritän sivuuttaa sen, en halua pettyä. Vaikka joka kerta ne menkat on silti pettymys.

Tsemppiä taas kaikille ♡♡
 
Täällä on ristiriitaiset tunnelmat. Lämpö on edelleen koholla. Ovistestin viiva oli vahvistunut aavistuksen. (Esikoista odottaessa sain plussan ovistestillä. Eli silloin, kun oli kierron viimeiset päivät menossa, sain tosi vahvoja plussia. Ja niissä kierroissa, milloin en ole raskaana, se ovistestin viivaa ei edes näy kunnolla kierron lopussa).

MUTTA! Päivällä tuli valkkaria, jossa oli aavistus verta seassa. Siis tosiaan vain aavistus, mutta erotti sen selkeästi kuitenkin. Ja illemmalla jomotteli menkkamaisesti, vaikka pitäisi vasta tiistaina alkaa.

Olen siis välillä sitä mieltä, että tärppäsi ja välillä taas ihan varma, että ei onnistunut taaskaan. Niin hermoja raastavaa tämä piinailu.
 
Bettinah :love: Toivotaan että se oli enneuni! Pakko nyt kuitenkin tulla kiroilemaan tänne kun oli vaan ihan pakko testata aamulla kun niin vahvoja mukamasraskausoireita kokoajan. No negahan se oli koska tänään on todennäköisimmin vasta 3+0 eli dpo 7. Oliko siis ihan pakko masentaa itseään. Tyhmä tyhmä tyhmä! :mad: no samat oireet eli nipistely ja lievä polttelu kohdussa jatkuu ja vahva olo raskautumisesta jatkuu edelleen ja mieskin jo perjantaista lähtien huomauttanut että miksi oon niin kiukkunen ja tiuskin vähän väliä. Itsekin oon huomannu että kummasti ärsyyntynyt olo vaikka en ole mitenkään kiukkuinen tai enempää stressaantunut kuin normaalisti. Voi kumpa nää olis oikeasti nyt raskautumisesta johtuvia. Niin ja valkovuoto myös lisääntynyt huomattavasti. Hiton hiton hitto että ottaa päähän kun tunne on nyt niin vahva että on tärpännyt että itku kyllä tulee kun kuitenkin menkat alkaa :cry:

Koska Bettinah testata?(y)

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti <3
 
Hattarah, se voi vielä hyvin muuttua plussaksi! Odotellaan vielä.

Meinasin myös eilen testata, mutta päätin jaksaa odottaa. Varmaan torstaina testaan. Mulla myös noita samoja tuntemuksia, eli nipistelyä vatsassa. Mulla rinnat vähän herkät, tuntuu, että ne kyllä päivä päivältä herkistyy enemmän. Ja hieman huonoa iloa esiintyy aamuisin ja joskus myös päivällä. Mutta yritän silti olla vielä liikaa toivomatta. Tässä mennyt niin kauan jo ja mukamas joka kuukausi ollut oireita ja sieltä ne menkat aina tulleet. Tosin nyt vähän ihmettelen jos tulee.. on kuitenkin talleteltu ahkerasti, ja "oikeina" päivinä. Saa nähdä. Tosiaan sinne torstaille yritän jaksaa, todellisuus saattaa olla eri :D

Nyt siis kp 26/30!
 
Voi mä niiiiiin pidän sulle peukkuja Bettinah ja odotan torstaita kun testaat!!!!! :love:(y) Mullakin noiden alavatsatuntemusten lisäks on tullut yllättäviä pahaolokohtauksia aivan kuten esikoista odottaessa ja alkaa nyt tosi tosi herkästi itkettää esim surullinen biisi radiossa tai tv-ohjelma/leffa. Ja siis aivan sama mitä oli esikoisen kanssa just aivan raskauden alkumetreillä. Voi helkkarin helkkari että mua vaan tällä hetkellä ärsyttää nämä oireet ja niin vahva tunne raskautumisesta koska en uskalla toivoa että olisi tärpännyt. On parempi ajatella että enole raskaana. Mutta kun näistä oireista ei pääse eroon. Menis nyt ensi viikko nopsaa niin sunnuntaina viimeistään sitten uskallan uudestaan testata kun olis 1-2 päivää menkkojen alkamiseen. Mä en yhtään tykkää tästä tilanteesta ja näistä oloista kun pelkään niin paljon pettyväni ja pahemman kerran.:cry: Kun nää kaikki mukamasraskausoireet voi johtua myös ihan normaalista loppukierron hormonitoiminnasta. Kuten on ennenkin ollut jotain tämän suuntaista, vaikkei kylläkään näin vahvana.
 
Mulla ihan sama! Siis tavallaan pelkään näitä oireita et ne onkin taas vaan menkkoja edeltävät oireet. :( pidän myös peukkuja sulle! Ja kaikille muille toki myös ♡♡

Kovasti haluttaisi tehdä testi jo. Nyt heti! Mutta ei siitä mitenkään päin voi tulla plussaa vielä. Koitan jaksaa odottaa.
 
Oon tässä epätoivoisena googlettanut keskusteluja siitä, miten aikaisin porukka on saanu jo plussan näkyviin ja moni sanoo plussanneensa jo dpo 10 tienoilla ja sen jälkeen. Tai siis haamuviivoja tullut jotka kuitenkin vahvistuneet kokoajan. Tää toki riippuu testin herkkyydestä ja raskaushormonin määrä ja sen lisääntyminen on tietty yksilöllistä. PregCheckit, joita mä käytän, lupaa tuoteselosteessaan että positiivinen tulos voi näkyä jo dpo 10. Tämän valossa olin hölmö ja malttamaton ja testasin koska mulla voisi olla dpo 11 tänään, mutta kun en tosiaan ole varma minä päivänä ovis tarkalleen tapahtui. Todennäköisempää kuitenkin on että tänään on vasta dpo 7. Ja totisesti tuon negan saatuani toivon että tänänä on dpo 7-8 niin mulla on enemmän toivoa jäljellä! Plaah. Järkihän tässä lähtee. Onneks huomenna taas töihin niin ei ehdi miettiä, murehtia ja märehtiä näitä juttuja, jotka ei tästä mihinkään muutu :D Maltti olis valttia, mutta sitä ei ole mulle luoja suonut ;) Ja lisäks mietityttää ja epäilyttää nää vahvat oireet senkin takia kun kerran ei voi tietää miten tuo keskenmennyt raskaus on taas muuttanut tuntemuksia herkemmiksi alakerrassa, kuten esikoisen raskausajan jälkeen mulla mikään ei ole enää kuten ennenvanhaan oli.
 
Mäkin testasin :D en siis aamupissasta vaan pidätin 4h :D ja negahan sieltä tuli. Ja positiivisen oviksen tein viime viikon lauantaina, eli ei edes pitäisi näkyä mitään vielä. Mulla ei myöskään ole malttia yhtään odottaa :D vaikka parempi olisi jos jaksaisi. No en heitä vielä pyyhettä kehään. Tehkäämme Hattarah ensi viikolla plussat ;)
 

Yhteistyössä