Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2015

Sheldon, ymmärrän hyvin tuon että pahalta tuntuu kun tietää varmuudella että ovis on takuulla hyödynnetty mutta silti tulosta ei vaan tule. Minun on ollut aina helpompi hyväksyä uusi kierto jos olen jo valmiiksi tiennyt että sillä kertaa ei kannattanutkaan odotella liikoja. Vaikka ainahan se kirpaisee kun toiveet valuu vessanpyttyyn :(

Suunnittelin jo tekeväni testiä huomisaamuna mutta sitten tajusin että eihän siinä vielä mitään näkyisi kun huomenna vasta kp24. Syötiin tänään pitsaa ja se oli niin pahaa että piti jo rynnätä vessaan yökkimään :D Mummolareissulle lähdetään väliviikolla, oletettavasti täti tulee matkan aikana mutta ostin kuitenkin jo valmiiksi r-testinkin matkalaukkuun. Toivo se vaan elelee!
 
Toivottavasti teillä on ollut mukava ja rauhallinen joulu tähän mennessä. Joulumieli itsellä on ollut työn takana, mutta lämpimissä tunnelmissa oon joulua kuitenkin saanut viettää läheisten seurassa. Olen siis onnistunut jättämään syys- ja marras-joulukuisen km jonnekin taustalle, eikä uuden raskauden yrittäminen tunnu enää pakkomielteeltä tai toisaalta pelottavalta/turhalta/stressaavalta hankkeelta. Eli tasapaino mielentilaan on ehkä tässä löytymässä. Tosin kauppareissulla nähdyt raskausvatsat saattavat vielä nostattaa kyyneleitä silmiin... En tiedä...

Toivottavasti saadaan niitä hyviä uutisia jo pian tänne <3 Boschin puolesta jo vähän jännittää ;)
 
No ei oikein oo joulumieltä ( tai no en mä / me vietetäkkään)..

Mies ja poika lähti Belgiaan sukuloimaan ja meitsi jäi elukka vahdiksi ja töihin.

Kohta vuosi yritystä takana ja olot on apeat. Menkkakierrosta ei tietoa. Menkkojen aikaan on tullut vuotoa mutta se määrä on ollut niin saamarin vähäistä että mitä ne on ollut?

Sen heinäkuisen kemiallisen / alkuraskauden km:n jälkeen ei oo tullu kunnolla kunnolla menkkoja niinku joskus ennen vanhaan. Niukentunut helkutisti.

Sitten ei oo pahemmin kelle puhua joka ymmärtäis... ku muut ei tiedä meidän yrittämisestä muutamaa läheistä työkaveria lukuunottamatta. Yhren "ystävän" kanssa tekis mieli pistää poikki mut päätin jäähdyttää ainakin toistaiseksi, onneksi asuu toisessa kaupungissa. Ei jaksa sen besserwisseröintiä ja suolan hieromista haavoihin. Tietää kyl tilanteen mut ei vaan jaksa ei ei ei ...
(tuli sit sanottuu aika nätisti)...

anteeks tää purkaus. Yksin olo vaan ketsuttaa niin saamaristi...tosin ei ois kyl jaksanu sukulointiakaan ku miehen veli vaimoineen odottaa alkuvuodesta syntyväksi.. miksi kaikki muut paitti me?

No ehkä sitä ens vuonna plussais..ehkä .... :cry::oops: ( sorry ladies )


( on mulla huomis aamuks pc:n testi..kidutusta... mut okei mennään sit sillä aatoksella et ne saamarin niukat vuodot= 1-2rkl on ollu menkkoja... sit pitäis periaatteessa ehkä alkaa kohta näkyy)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla myös tullu joskys tosi niukkaavuotoa et nipin napin ees joutuu kerran päiväs vaihtaan :O lekuri sano et mm stressi voi tehä sen ,kerran vuosia sitten mun kierto oli niin sekasin et välil oli pari kk ettei menkkoja ollenkaan ja sit yht äkkii parina kertaa kahesti kuukaudes...

Mäkin sain kuulla vauva uutisia lisää toissa päivänä.ite oon aika hyvin pystyny suhtautuu muiden ilo uutisiin. no yhen kaverin abortti kyl silleen ärsytti ku just ite oli saanu keskenmenon. Niin ja Tietty välil tulee semmonen haikee olo kun tulee puhe vauvoist tai näkee niitä.

Ite pistin ovis testit tilaukseen ja täs nyt niitä menkkoja ootellessa niin sen jälkeen aletaan yrittään.
 
Mulla myös tullu joskys tosi niukkaavuotoa et nipin napin ees joutuu kerran päiväs vaihtaan :O lekuri sano et mm stressi voi tehä sen ,kerran vuosia sitten mun kierto oli niin sekasin et välil oli pari kk ettei menkkoja ollenkaan ja sit yht äkkii parina kertaa kahesti kuukaudes...

Mäkin sain kuulla vauva uutisia lisää toissa päivänä.ite oon aika hyvin pystyny suhtautuu muiden ilo uutisiin. no yhen kaverin abortti kyl silleen ärsytti ku just ite oli saanu keskenmenon. Niin ja Tietty välil tulee semmonen haikee olo kun tulee puhe vauvoist tai näkee niitä.

Ite pistin ovis testit tilaukseen ja täs nyt niitä menkkoja ootellessa niin sen jälkeen aletaan yrittään.
Kyl mulla normaalisti menee ihan jees. Töidenkin puolesta raskaus juttujen kanssa tekemissä joka pv... abortteja yms.( Ja stressiäkin riittää enemmän ku tarpeeks :S )
Mut toi lähi ystävän niin se vaan riipas niin :S

Miul on onneks tammikuussa sydänvaivojen takia lekuri niin siinä sitten samalla kysellä nuita juttuja. Se on onneksi ihana ja sympaattinen se meidän omalääkäri. Kuuntelee kunnolla :)

Mitä ovistestejä tilasit? miulla on taas noita promatriksia ? ebaysta.
 
Pikaista oman navan ympärillä jaarittelua! Menkkakipuja on kolmatta vai neljättä päivää jo. Pari päivää sitten olin huomaavinani pyyhkäistessä veriviirun mutta en ehtinyt siinä tilanteessa sitä sen enempää tutkia. Voi apua jos tämä onkin nyt sitä itseään!! Pakko kyllä alkaa kohta hätähousuilla testien kanssa :D Kp vasta 25.
 
Jouluja!

Pahoittelut että tässä tulee pelkkää omaa napaa, mutta kaipaan helppiä!

Elikkäs siis limaklöntin (miksikä lie kutsutaan?) kp 9/28. Talleteltiin tuona päivänä sekä kpt 11-14/28. Mitään vihlasua en havainnut, minkä oon tässä parissa aiemmassa kierrossa huomannut. Olen tavallaan haudannut toiveet pienestä, mutta silti takaraivossa pieni epäilys oisko tärpännyt KOSKA... Kp 23/28 huomasin pienen rusehtavan tuhrun pyyhkäistessä. Seur.kerran wc:ssä käydessä ei sitä ollut, joten kokeilin sisältä ja napukka on suht kiinteä ja kiinni. Sormea paperiin pyyhkäistessä pientä punerrusta oli havaittavissa valkovuodon seassa. Vuoto tai siis tuhrua oli siis kp23-25 kera pienen jomottelun munasarjojen kohdalla sekä navasta alaspäin juilahtanut muutaman kerran.

Onko kellään mitään vastaavaa kokemusta? Onko valmistauduttava tädin tuloon vai uskaltaako elätellä toiveita tärpistä..?

Tänään olisi la. Viime viikot oon ollu kyllä ihan sieltä ja syvältä kaikkia kohtaan, ja HIEMAN hävettää. :(


Tsemppiä jokaiselle (y)
 
Huomenta kaikille!

Meillä oli reilu viikko sitten se lapsettomuuspoli. Lääkäri sanoi, että vaikka yli vuosi yritystä, mutta tuulimuna 8kk sitten, ei hoitoja aloiteta. Ultrassa ei ollut mitään, ovulaatiota ei tapahtunut taaskaan. Enkä sitä ole tikuillakaan kiinni saanut. Lääkärin mukaan odotetaan 6 kuukautta, ennen kun saan olla yhteydessä. Sain tingattua sen ajan kolmeen kuukauteen,koska sitten on jo vuosi siitä tuulimunasta ja lääkärit ovat olleet pco linjalla.
Kuitenkin himotestaajana, aloitin negan testailut ajoissa. Vaikka tallettelut jäivät vähiin (2x). Jouluaaton aattona tein haamun ja viivat reippaasti vahvistuneet. Maailman paras joululahja :love:
Vaikka toivoa ei pitänyt olla, tuli plussa puun takaa yllättäen. Toivon, että tällä kertaa tämä onnistuu!

Kaikille mahtavasti tsemppiä ja plussapuhureita! Joskus odotus on pitkä, mutta sen arvoinen :barefoot:

Minut vois siis siirtää plussanneisiin 23.12. :barefoot:
 
Ihanaa lennis! Juuri tällästä joulu lahjaa täälä jollekin toivottiinkin :) <3

KERTTUPETTERI mulla oli täs km raskaudes munasarjoissa kipuja ja navan seudulla (ennen plussaa) Voihan se olla raskautta tai sit ei. Nää on jai näitä juttuja mis ei auta ku ajankaa kattoo miten käy...ärsyttävää odottamista et sen testin pääsis tekeen (i know)

Muakin alkanu nyt niiin tympii tää menkkojen odottaminen kun tosiaan tahon yhet menkat antaa tulla ennenku aletaan hommiin. Se lääkärin tarkistus on vasta 18.1 mua vähän hirvittää sen "pedon" :D luokse mennä ku viimeeks oli ni tylyä kohtelua :(

Niin ja mitäs muuta...tänään sain tietää yhen tutun raskaudesta ...sillä ois samoihin aikoihin la ollu ku mulla. Tässä nyt tuntuu et kaikki muut paitsi minä ja te on paksuna... no hyvää kannattaa tietty oottaa ja kyllä se onni vielä meillekin suodaan.

WOLT mä tilaan raskauskeiju.fi:ltä ja saa kaupanpäälle 2 raskaustestiä :) ebaysta saa kuulemma tosi halvalla niitä testejä :) mut mä en oikeen sieltä osaa tilata kun ei sitä paypal tiliä vai mikäs se oli?
 
Oikein paljon onnea Lennis! :)

Mä olen koittanut pysytellä täältä poissa ja pitää ajatukset erossa näistä asioista viime viikot. Yllätyksekseni olen onnistunutkin erinomaisesti. Vissiin tämä kolmas keskenmeno oikeasti oli sellainen viimeinen niitti, että tämän asian suhteen tosiaan tuli vähän hällä väliä -asenne.

No, sitten alkoi vähän mietityttää, että entä jos tulenkin raskaaksi. Silloin haluaisin tietää edes suurin piirtein milloin ovulaatio on ollut, että tietää miten mahdollinen raskaus etenee. Joten olen silloin tällöin mittaillut lämpöjä, ja niiden perusteella olisin ehkä ovuloinut noin 20-21. päivä (jos ylipäänsä olen ovuloinut). Tosin nuo lämmön mittailut ovat olleet niin vaihtelevaan kellonaikaan, että en ihan täysin luota siihen ja ovistuntemukset ovat olleet olemattomat. Kaavinnan jälkeinen tiputteluvuotokin jatkui kp 19 saakka. Ja yhtään raskaustestiä en ole edes tehnyt varmistaakseni että hcg on laskenut. Pitäisi varmaan ensi viikolla kipaista kaupassa hakemassa jotain halpistestejä.

Nyt kun kierto kai on loppumaan päin alkaa mieleen pikkuhiljaa hiipiä taas pientä jännitystä. Vaikka toistaiseksi olen kyllä ihan varma etten ole raskaana, mutta näin aikaisin nyt ei ole ollutkaan oireita. Noin 7 dpo olen edellisissä raskauksissa huomannut ensimmäiset oireet. Oireet ovat alkaneet parilla voimakkaalla nippailulla, ja sitten seuraavan viikon sisällä mukaan on liittynyt pikkuhiljaa pahoinvointi ja rintojen arkuus.

Vähän haikeaa ajatella, että jos ensimmäinen raskauteni olisi jatkunut niin laskettuun aikaan olisi enää reilu kuukausi. Ja tässä sitä mennään.
 
Joo.ei sitä kauheesti kannata stressaa itteensä näillä miettimiseen. Mäkin koitan pitää itelläni muutakin ajateltavaa välillä esim nyt aattelin vähän painoo tiputtaa ja ottanu laihduttamisesta pikku projektin tähän väliin :)
mut kyllä silti käyn täälä lähes päivittäin lukemassa teidän juttuja jahöpöttämässä omiani .
 
Miekipä ilmottaudun mukaan, eli taustatietoja sen verran et ikää 29.v ja yks lapsi ennestään nyt 1v1kk ikänen. Keskeytynyt keskenmeno ja tyhjennys ollu 15.7.2015 ja sen jälkeen on sit yritetty ja oltu yrittämättä...

Mul tilanne se et hormonitoiminta ollu tuon keskenmenon ja tyhjennyksen jälkeen aivan sekasin... parit menkat tuli ihan normaalisti, mut sit oon alkanu tiputteleen kokoajan, pissatulehuksia jatkuvasti, yks kohtutulehus ja munuaistulehus täs koettu. Maitoa tulee rinnoista vieläki vaikka imetyksen lopettamisesta on jo 3kk. Nyt sit määräsivät mulle keltarauhashormonit kiertoa säännöllistämään ja niitä pitäs enskuusta syä. Inhoan vaan kaikkia lääkkeitä ja mietin et onko teillä kellään kokemusta nuista? Auttakko kierron kans, entä auttaako raskautumisessa? Oviksia en oo testaillu ko ei mitään hajua oo tuosta kierrosta.

Nyt on kyl se tilanne et ois kp 38 ja menkkoja ei vaan kuulu. Raskaana en oo, joten mietin et pitäskö syä nuita keltarauhashormoneja et se kierto tulis sieltä ja pääsis sit uutta kiertoa ootteleen.
 
Joulu ohi ja uutta vuotta odotellessa :)

Lääkäriin just soitin. Mun "menkat" on kestäny jo 17 päivää.. Ihan uskomatonta ja pelottavaa. Voiko kierto olla näin sekasin vai onkohan joku muu vikana. Googlettanu kaikkee syövästä lähtien :/
Lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen 10/12 nää on nyt toiset kuukautisiks luulemani vuodot.
Vuoto ei ole runsasta vaan tulee kun käy vessassa. Ei kirkasta. Veristä limaa ja sit sellasta hailakkaa vuotoo..
Päälimmäisenä mielessä se ultra.. Sillä kai selviäis jtn, jos selvitäkseen olis.
Järkevin kai se niin olis ennenkun mitään hormoonilääkitystä määräävät..
ONKO MUILLA KOKEMUSTA SAMANMOISESTA VAIVASTA???
Viime kuussa oli pari viikkoa ihan vuotamatonta aikaa ja tän kuun alkupuoli. Sit kun hanat aukes niin ei voi olla normaalia enää :(

LENNIS: Sylintäydeltä onnea plussasta!!! ♡♡
 
o0o
Mulla 3vkoa 5 päivää lääkkeellisen tyhjennyksen aloituksesta. Vuotoa taisi olla noin 17 päivää. Vuodon loppumisen jälkeen on ollut tasaisen haalea plussa, joka ei suostu vaalemaan. Kävin tänään yksityisellä jälkitarkastuksessa ja noin 1,2 cm köntti jäljellä. Yli 2 cm köntit kai automaattisesti kaavitaan (?), mut tämän kokoisen kanssa jäädään odottamaan josko tulisi itsekseen ulos. Mitään vuotoa ei kuitenkaan ole ollut kymmeneen päivään. Antibioottikuurin sain myös. Voikun tulisi ulos pian! Raskaushormonia veressä, joten ovulaatiota ei ole tulossa. Munasarjat rauhalliset. Huomenna saan tietää paljon veren hcg pitoisuus oli tänään.

Tsemppiä muille <3
 
Tänään kävin lääkärissä ja vuotoa edelleen. Otti pienen verenkuvan. Ei oo tulehusarvot koholla ja kotona tehty raskaustesti nega. Muutenkin kaikki arvot kunnossa. Vielä on se hcg, jonka arvoa oottelen.
Lekuri oli sitä mieltä et ei oo ihan täydellisesti onnistunu lääkkellunen tyhjennys, mut kai sen r-testin pitäs sit olla posotiivinen? Vuotoa siis edelleen. Hemoglobiini oli laskenu viime mittauksesta vähän.
En ymmärrä. Vissiin pitää se hormoonikuuri syödä et kierto normalisoituu..
Jään oottelee lekurin yhteydenottoo. Se kai ne lähetteet polille sit laittaa menemään..
 
Onnea Lennis :).

En ole nyt hirveästi tänne kirjoitellut, tai käynytkään. On ollut tässä nyt kaikkea muuta niin jättänyt tarkoituksella vauvakuumeen ruokkimisen vähemmälle..
Pari kiertoa on nyt olleet tosi lyhyitä, 24-25, normisti 27-28. Ovista en ole tikutellut, mutta alavatsa ollut kyllä tosi kipeä muutaman päivän kierron puolivälissä. Jotenkin tosi tukal

Nyt on menossa kierron 23 päivä ja jos samaan malliin mennään menkat, alkaa parin päivän sisään..

Pariin viime kietoon ei tullut mieleenkään että olisi ollut raskaana, nyt jotenkin vaan putkahti se tunne. Tissejä on pari päivää kihelmöinyt sillain kokonaisvaltaisesti (yleensä vaan on vähän arat menkkojen alkaessa), ja sitten muutaman kerran on tullut sellainen pahanvointi.
Tosin täähän saattaa johtua vaan julmetusta suklaan syönnistä, hah!

Eilen oli ehkä toiveekkaampi olo kuitenkin, tänään meinaan oireiden joukkoon tullut myös alavatsakouraisut, vähän liian tutut..

No katsotaan, ehkä huomenna testaan jos ei ole mitään sitä ennen tapahtunna.

Hyvää ja hedelmällistä uutta vuotta meille kaikille!!
 
o0o
Päätin sittenkin mennä Jorvin päivystykseen, koska tuli epäusko, että loput tulisi ulos vain odottamalla. En ole vuotanut yli kymmeneen päivään. Siellä ehdottivat valintaa kolmesta vaihtoehdosta: lääkkeellisen tyhjennyksen uusintaa, kohdun mva imutyhjennystä (puudutuksella tai ilman) tai kaavintaa (nukutus). En ollut tuosta mva tyhjennyksestä kuullut. Onko muilla kokemuksia? Valitsin sen ilman puudutusta. Sen pystyi tekemään samantien ja pitäisi olla hellempi kohdulle kuin nukutuksessa tehtävä kaavinta. Netistä löytyi siitä vain vähän tietoa ja siitäkin puhuttiin kaavintana, joten en tiedä miten eroaa toimenpiteenä? Sain ison kerta-annoksen antibioottia ja eilen määrätyn kuurin sain jättää kesken.

Nyt sitten negaa taas odottamaan :) Ehdottamasti kyllä odotetaan nyt yhdet normaalit kuukautiset väliin, koska ei ollut tyhjentynyt hyvin ekalla.
 
o0o: mulle tehtiin maaliskuussa se imutyhjennys. Sain tyhjennyslääkkeet, jotka ei auttanu yhtään ja viikko vuodon alkamisesta kohtu oli edelleen täynnä tavaraa, joten lääkärit päätti tätä imutyhjennystä kokeilla. On ilmeisesti aika uus juttu, kun LKS oli silloin vain käsittääkseni 1 lääkäri, joka sen osas tehä. Onneksi oli just silloin paikalla kun kävin. Kohdunsuu sen verran aukes ettei puudutusta tarvinnu. Imas 2 vai 3 kertaa ja vielä pihdeillä otettiin viimiset palaset pois. Mielestäni tosi kätevä eikä ees kovin pahalta tuntunu. Ultralla vielä samantien tarkistivat ettei mitään jääny. Minikaavinnaksi sitä sanoivat.
 
Päätin sittenkin mennä Jorvin päivystykseen, koska tuli epäusko, että loput tulisi ulos vain odottamalla. En ole vuotanut yli kymmeneen päivään. Siellä ehdottivat valintaa kolmesta vaihtoehdosta: lääkkeellisen tyhjennyksen uusintaa, kohdun mva imutyhjennystä (puudutuksella tai ilman) tai kaavintaa (nukutus). En ollut tuosta mva tyhjennyksestä kuullut. Onko muilla kokemuksia? Valitsin sen ilman puudutusta. Sen pystyi tekemään samantien ja pitäisi olla hellempi kohdulle kuin nukutuksessa tehtävä kaavinta. Netistä löytyi siitä vain vähän tietoa ja siitäkin puhuttiin kaavintana, joten en tiedä miten eroaa toimenpiteenä? Sain ison kerta-annoksen antibioottia ja eilen määrätyn kuurin sain jättää kesken.

Nyt sitten negaa taas odottamaan :) Ehdottamasti kyllä odotetaan nyt yhdet normaalit kuukautiset väliin, koska ei ollut tyhjentynyt hyvin ekalla.
Minulle tehtiin se MVA syyskuussa. Käsittääkseni kohdulle ystävällisempi toimenpide kuin kaavinta. Ei tehnyt kipeetä, mutta eihän se mikään miellyttävä toimenpide ollut. Toki siinä oli tunteetkin aika pinnassa. Itse sain tyhjennyslääkkeet aamulla polilla ja sitten iltapäivällä imastiin, kun ei lähtenyt itsestään tulemaan. Ja ultralla katsoivat samantien, että kohtu tyhjä. Minulla lähti löydös vielä patologille tutkittavaksi. Menkat alkoi sitten tasan neljä viikkoa tuon imun jälkeen, jälkivuotoa oli tosi vähän. Labrassa jouduin ravata muutaman viikon, kun seurattiin hCg:n laskua. Mulla ollut keväällä kohdunulkoinen, joka jouduttiin leikkaamaan ja toinen munatorvi poistettiin. Tässäkin pidettiin se KU-epäily matkassa loppuun asti.
 
Hcg arvo alle 1, joten tyhjentyny on kaikki. Kierto muusta syystä nyt sekasin, joten 10 päivän primolut kuurin määräs. Jos ei lääkkeelläkään vuoto lopu niin sitten ultrataan. Saapa nähä, auttaako kuuri myös raskautumaan ;)
 

Yhteistyössä