Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2015

Testasin aamulla ja kyllä se pv aika negaa näytti. Jos siinä jotain oli niin viivan paikka muttei kyllä väriä näkynyt yhtään. En oo noita pc:ta käyttänyt aiemmin niin mietin että pitääköhän mun hakee vielä apteekin testi vai luotanko että homma on tällä selvä kun pc nega?
 
Täällä tuli sunnuntaina sikiöpussi kokonaisena ulos sunnuntaina. Vuoto ei oo kovinkaan runsasta, mut vatsa on kyl aika kipeä. Panacodia oon ottanu ja kivut sillä onneks lähteneet. Alotan nyt ominpäin sen disperiinin syönnin, mut tosta annostuksesta et pitäiskö ottaa 50mg vai 100mg? Apteekista sanottiin et tuo 50mg on lopetettu, mut saahan ton 100mg puoliks ni otin sen. Netistä löytyy vähän kahdenlaista tietoa et kummalla annostuksella alottaa.
 
Iinaliisa: Meinasin rankemmilla hoidoilla esim. inseminaatiota tai ivf- eli koeputkihedelmöitystä. Meille siis lääkäri meinas, että nyt varmaan joudutaan tuohon ivf-hoitoihin.

tintt@r@: Onko teillä siis tehty ivf? Miten teillä sujui ne? Alkoiko raskaudet helposti sen avulla? Itse jännitän vähän, että jos siihen tosiaan joudutaan, niin onko miten kivulias ja miten se meillä onnistuu. Kahdella tutulle on se tehty ja kummallakin eka yrityksellä saivat lapsen. Mutta toisella heistä oli ollut varsin kivulias operaatio.
 
Täällä vaan oireet voimistuu (dpo7)!! Jotenkin on niin vahva olo et olis tärppi käyny tästä kierrosta. Voi kun oliskii!! ❤
Tissikipu muuttunu semmoseks vihlonnaks niinku nännistä suoraan ylöspäin tuntuu sellanen viiltävä tunne, kivistävä. Muistuttaa kaukasesti ihan maidonnousua rintoihin!
Nokka tukossa ollu ja vähän sellanen tukkonen/kipee olo ollu. Tosi väsyny. Etova olo ollu nyt parina päivänä ihan koko päivän. Mahaa juilii ja tuntuu ku olis pallo mahassa. Kun syö niin maha tuntuu täydeltä tosi pitkään ja pierettääki kokoajan
Välillä tuntunu menkkamaista juilintaa, toispuoleista ja keskellä tossa. Ja ihan kun sellasta mietoo supistelua.
Tiiän et jos taas kuvittelen kaiken niin putoon korkeelta ja kovaa. Ei jaksas yhtään pettymyksiä!!
Viikonloppuna pitää kyl testata..
 
Iinaliisa: Meinasin rankemmilla hoidoilla esim. inseminaatiota tai ivf- eli koeputkihedelmöitystä. Meille siis lääkäri meinas, että nyt varmaan joudutaan tuohon ivf-hoitoihin.

tintt@r@: Onko teillä siis tehty ivf? Miten teillä sujui ne? Alkoiko raskaudet helposti sen avulla? Itse jännitän vähän, että jos siihen tosiaan joudutaan, niin onko miten kivulias ja miten se meillä onnistuu. Kahdella tutulle on se tehty ja kummallakin eka yrityksellä saivat lapsen. Mutta toisella heistä oli ollut varsin kivulias operaatio.
Meillä on ollut ICSI eli samalainen kaava hoidon suhteen kuin ivf. Kaksi omaa icsi hoitoa on tehty, ekasta ei tärpännyt. Tokasta tuli kauhee satsi pakkaseen joten ton tokan icsihoidon jälkeinen toinen pakastesiirto onnistui ja syntyi poika. Sit tehtiin pakastesiirto ja syntyi tyttö ja poika. Muksut jo 6 ja 8v. Pakkaseen silloin jäi niin nyt aateltiin kokeilla että joko nyt tai ei ollenkaan. Pakastesiirrosta tärppäs ja tuulimunaks todettiin rv 6+5. Nyt vielä yks satsi pakkasessa joka käytäs tässä keväällä siirtään. Näiden lisäksi oon kaks kertaa luovuttanut munasoluja eli yhteensä 4 "rankempaa hoitoo" mulle on tehty ja tosi hyvin on kaikki menny aina enkä mitenkään kipeinä kokemuksina pidä. Toki ultrassa pitää käydä useamman kerran hoidon aikana ja lääkkeitä pistellään säännöllisesti. Itse punktio jolloin munasolut kerätään on ollut mulle ainakin kivuton koska antavat niin tujut kipulääkkeet ja lisää on saanu jos on tarvinut Ei kannata turhaan kauheesti jännittää etukäteen (helppohan se on sanoo) kun ei ne niin rankkoja hoitoja välttämättä oo mitä toi rankemmat hoidot termi saa ne kuulostaan. Mutta toki ymmärrän että monenmoisia kokemuksia on mutta omalla kohdalla ne on mennyt aina hyvin :)
 
Ovis bongattu! Huh. En ole kovinkaan odottavainen tästä ekasta yrityskierrosta mutta oon tosi helpottunut että kroppa palautu näin pian. Pian kaks kuukautta kuolleen sikiön synnytyksestä. Onneks aika menny pian.

Meillä on nyt lähipiirissä kolme raskaana olevaa, joilla la on samoihin aikoihin ko meidän la ois ollu. En tiiä miten pystyn olemaan niiden seurassa...tuntuu pahalta kun tiiän että aattelin lasten synnyttyä että meilläkin vois olla saman ikäinen...kuitenki kkm tuli niin myöhään (rv19) että kerkesin suunnitella tulevaa vauvan kanssa. Onko muilla ollu samanlaisia fiiliksiä? Tiiän ettei muiden raskaus/lapset ole meiltä pois mutta ikäviltä toisten raskausuutiset vielä tuntuu...
 
Mulla ollu kipuja oikees munasarjas. Niin et alkaa "repäseen" tai vihloon jos esim kävelen reippaasti tai välillä vaan ihan kun aloillaan...mulla ollu joskus m.sarjois kystakin että tiiä sit oisko uusiutunu?

R-testi eilen nega ja menkat pitä alkaa muutaman päivänsisällä. En vaan oikeen tiiä mille päivälle niitä tarkalleen oottaa :D ku nää mun kahet menkat ollu epäsäänöliset. Ja viime menkat oli vaan tuhruttelua joten en osaa sanoa millon tarkalleen ne edes alko. Kuitenkin aika normaalia jos päivän tai 2 ennen tuhruttaa...

Jos ei vkloppuna näy niin haen uuen testin,mut kaippa ne menkat alkaa sit taas :/
 
Viimeksi muokattu:
Mut en sentään oo ihan heittäny toivoa meneen...;) onneks täs on niin paljon puuhaa tälle viikolle että kuluu aika nopeempaa! Hitsi ku väsyttää! Ja kello vasta 8. Eilen menin kans tosi aikasin nukkuun,mutta on kyl uni velkojakin kertynyt...
 
Tintt@r@: ette tekään ole sitten helpolla päässeet.
Minunkin kavereista toinen kertoi, että punktio ei sattunut, kun oli tujut lääkkeet. Toisella oli punktion jälkeen turvonnu munasarjat kumpikin greipin kokoiseksi ja oli ollut tosi kipeä. Olivat silti tehneet istutuksen ja se oli auttanut turvotukseen, kun raskaus alkoi.

Piitu85: Täällä samanlaisia fiiliksiä. Tiedän, että muiden vauvat ja raskaudet ei ole itseltä pois, mutta raskasta se on silti. Varsinkin km jälkeen kuullut raskausuutiset sai itkemään ja olon katkeraksi. Ja syksyllä, kun kaverilla oli rakenneultra, pillitin monta päivää, koska meidän la olisi ollut marraskuussa. Ja marraskuussa itkin sitten sitä la:ta... Nyt on aikalailla vuosi siitä, kun plussasin. Saa nähdä, että tuleeko taas itku, kun tulee km:n vuosipäivä... Ei kai sitä voi koskaan unohtaa. En pysty kunnolla ääneen puhumaan siitä, kun rupee ääni vapisee heti.

Äsken kävin kurkkimassa odotuspuolella marraskuisten ketjua. SIellä oli aika moni tärpännyt heti tai jopa vahingossa. Tuli taas pieni katkeruuden tunne itselle. :/
 
Enhän mä mitään vkloppuun jaksanu oottaa hain testin tänään ja tein sen hetki sitten,katoin et " jaaha yhtä viivaa näyttää".sit ovikello soi ni piti juosta avaan ja sit pian muistin taskussani olevan testin johon oli ilmestynyt haaleaa viiva :ROFLMAO: mutta semmonen että selvästi näkyy!:love:

Katoin sen testin varmaan kolme kertaa että oikeestikko?! :LOL:
Oikeesti JEE!

Tietty pintaan nousi ne pelotkin....mitäs jos menee kesken?tuulimuna? Kohdun ulkoinen?
Yritän kuitenkin nauttia tästä tilastani . Mut Tää saa luvanpysyä matkassa ja PISTE !:LOL:;)
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: nemelia
Heippa :)

Liittyisin mukaan keskusteluun. Meillä keskenmenoja 2006-2016 välillä yhteensä 13, joista viimeisin tapahtui viime lauantaina rv 20. Kyseessä oli kkm, vauvan kehitys oli pysähtynyt 15 viikolla.

Tässä pikkuhiljaa mietitään uutta yritystä, vaikka kroppa onkin vielä ihan sekaisin ja henkisesti ottaa koville. Kuitenkin on katseltava jo tulevaan.

En tiedä kuuluuko täällä esitellä jotenkin itsensä, mutta ikää mulla siis on 33 v ja lapsia meillä on 4. :)
 
Onnittelut Nessulle plussasta! Pidetään peukkuja, että pysyy loppuun saakka matkassa <3

Catharin: pahoittelut keskenmenosta. On se vaan niin hemmetin väärin, että tällaista pitää käydä läpi :( Hyvä kuitenkin, että on nyt lähtenyt tyhjentymään. En osaa tuohon disperiiniasiaan sanoa mitään. Itse kun apteekista syksyllä vähän kyselin, niin en oikein saanut muuta vastausta kuin että lääkärin pakeille pitäisi mennä... Jos haluat niin lisäisin sut etusivun listaan, monettako kuumeilet?

dalmis: pahoittelut keskenmenosta :( Olet sinäkin osasi keskenmenoista saanut...

Hantta: peukut pystyssä, että olis plussa!!
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Saako tänne liittyä vaikkei varsinaisesti keskenmenoa ole ollutkaan? Meidän piti tehdä keskeytys vakavien sikiöpoikkeavuuksien vuoksi viikolla 18 ja olen yrittänyt etsiä ketjua johon pääsisi kuumeilemaan. Raskaus oli siis erittäin toivottu, mutta sikiöllä ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia elämään noiden poikkeavuuksien vuoksi, ja lääkärit sanoivat että se olisi luultavasti kuollut kohtuun, joten jouduimme keskeyttämään. Tästä on vasta kaksi viikkoa ja suru on suuri, mutta myös halu saada se esikoinen on kova ja olisi kiva päästä keskustelemaan muiden kanssa näistä asioista. :)
 
Suuret pahoittelut menetyksistä dalmis ja särki :( en osaa kuvitella miltä tuntuu noin myöhäiset keskenmenot.

Mrs.80, lisää vaan :) eli kolmatta kuumeillaan. Kem/varhainen km oli viime maaliskuun 1.3 ja tm tyhjennettiin viime lokakuussa rv 9+0. Ja nyt tuli 28.2 spontaani km rv 6+4. Yritystä takana 1v4kk. Uutta tämä odottelu kun lapset on tärpännyt heti ekasta ja tokasta kierrosta, mut nyt ei onnistu millään. Ikää onneks vasta 25v, mut yli 30v en sais enää lapsia tehdä munuaisten takia.
Mä otin nyt disperiinin ominpäin käyttöön, ajattelin syödä sitä ovikseen asti 100mg ja sit vähentää 50mg. Tyhjennystä tehdessä lääkäri sanoi et alotetaan aspiriini rv 12 seuraavas raskaudessa estämään r-myrkytystä, ja nyt luin et monelle sitä on määrätty toistuviin keskenmenoihin. Odottelen testejä saapuvaksi huomenna et pääsen kattomaan onko testi yhtään haalistunut. Ovista odotellen!!
 
Särki: syvät pahoittelut <3 Sydäntäsärkeviä ovat kyllä noin myöhäisillä viikoilla tapahtuvat menetykset.. :( Tietysti keskenmeno varhaisillakin viikoilla on lohdutonta ja surullista, en sitä sillä tarkoita. Pidemmittä puheitta tervetuloa mukaan, lisään sut listalle.
 
Mulla on muuten ollut nyt tosi niukka tää vuoto. Sunnuntaina siis alkoi tulemaan enemmän ja kirkasta verta, tuli myös se sikiöpussi kokonaan ulos, jonka jälkeen tuli sit enemmän vuotoa. Maanantaina oli jo sellast normi menkkavuotoa ja eilen ja tänään on ollut ruskeeta pientä tuhrua vaan. Eilen ja tänään olisin pärjänny hyvin ihan yhellä siteellä. Kun taas siit keskeytyksestä vuosin aivan mielettömästi. Sitä vaan tuli ja kaikista vuosi läpi, laitoin jopa kolme sidettä ja tamponin ni silti housut oli veressä. Kohtu ei ollutkaan tyhjentyny kunnolla vaan sinne oli jääny joku pala jonka takia mult tuli sellasia nyrkinkokosia hyytymiä, tulehdusta ei ollu. Se homma kesti melkeen 2 kk. Nyt pelkäänkin et kun vuoto on ollu tosi niukkaa ni holahtaako koht ihan jäätävät määrät taas?
 
Minulla kesti km jälkeen se vuoto yllättävän vähän aikaa. Lääkäri sanoi, että saattaa pari viikkoa vuotaa ja jos viikkotolkulla vuotaa, niin sitten tultava takas lääkäriin. Mutta minulla kestikin vain normi kk-vuodon verran. Itseasiassa nyt sen jälkeen menkkojen aikaan taitaa vuotaa jopa enemmän.
 
Minulla kesti km jälkeen se vuoto yllättävän vähän aikaa. Lääkäri sanoi, että saattaa pari viikkoa vuotaa ja jos viikkotolkulla vuotaa, niin sitten tultava takas lääkäriin. Mutta minulla kestikin vain normi kk-vuodon verran. Itseasiassa nyt sen jälkeen menkkojen aikaan taitaa vuotaa jopa enemmän.
Mulla menkat kestää yleensä viikon ja ovat suht runsaat. Mut tätä päivää en edes laskis vuotopäiväksi, eilinen on siinä ja siinä. Eli jos eilisen laskee mukaan ni 4pv kesti. Todella outoa (n) Mut toki kivampi näin! Sekin mietityttää et koska sitä seuraavaks uskaltais heilutella peittoja?
 
Kiitos Catharin ja Mrs.80. Ei tää helppoa ole, mutta yritetään pysyä positiivisina! Tässä vähän miehen kanssa soudetaan ja huovataan että alkaako heti yrittää vai odotellaanko jonkun aikaa kun varsinkin itse olen aika hajalla, mutta tosiasia on että me molemmat halutaan se lapsi ja uuteen mahdolliseen raskauteen keskittyminen voisi auttaa muutenkin. Itse alkaisin yrittää vaikka heti, mutta kun keskeytyksestä on tosiaan se vajaa kaksi viikkoa niin ei ehkä heti kannata kun ei olla edes saatu lupaa lempiä vielä. :whistle:

Minä kun olen ihan ummikko näissä hommissa, niin osaisiko kukaan kaavinnan läpikäynyt kertoa kuinka kauan tiputtelu kesti jälkeenpäin? Mulle kerrottiin että saattaa mennä muutamakin viikko mutta mulla alkaa nyt jo mennä hermo. :mad:
 
Nojoo elikkäs unirytmit menny ihan päin persettä.oon nyt kolme päivää menny tosi aikasin nukkuun ku ollu niiin väsy...eilrn menin 10ltä ja tänään oon heränny ennen 4 eikä uni vaan tullu enään. Taitaa tulla raskas päivä... mut voi muuten lisätä plussanneisiin :) meen tutustiin marraskuisiin .käyn varmasti tääläkin välillä moikkaamassa ja toivottavasti en "joudu" uudestaan liittymään ryhmään ja kaikki menis hyvin... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mrs.80
Heips,
kysynpä nyt täältä. Tuulimuna todettiin rv 8+2 reilu kaksi viikkoa sitten. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin sairaalassa 8+5, siitä huomenna kaksi viikkoa. Vuosin alkuun aika runsaasti mutta viikossa hiipui jo hyvin, ja nyt koko viikon ollut jo ilman pikkuhousun suojaa eikä kipujakaan ole ollut viikkoon. No viime yönä alkoi pienet vatsakivut ja tänään verinen vuoto aivan kuin ekana menkkapäivänä. Neuvolaan soitin ja oli sitä mieltä että aivan hyvin voi olla menkat. Mutta mutta, eilen tein vielä hailukan r-testin ja ovistikut edelleen aika lailla tasavahvoja. Eli hcg:tä edelleen kropassa, voiko menkat alkaa siitä huolimatta? Tuolloin 8+2 oli hcg 29000 ja viime viikon to oli jo laskenut 1828:n. Äh onpas sekava sepustus, mutta onko kenelläkään kokemusta menkkojen alkamisesta näin pian? Kovasti jo mieli uudessa yrittämisessä, eli siinä mielessähän tämä olisi hyvä juttu.

Osanotot kovia kokeneille, lueskelen paremmalla ajalla ketjua läpi ja ajattelin liittyä porukkaan..
 
Heips,
kysynpä nyt täältä. Tuulimuna todettiin rv 8+2 reilu kaksi viikkoa sitten. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin sairaalassa 8+5, siitä huomenna kaksi viikkoa. Vuosin alkuun aika runsaasti mutta viikossa hiipui jo hyvin, ja nyt koko viikon ollut jo ilman pikkuhousun suojaa eikä kipujakaan ole ollut viikkoon. No viime yönä alkoi pienet vatsakivut ja tänään verinen vuoto aivan kuin ekana menkkapäivänä. Neuvolaan soitin ja oli sitä mieltä että aivan hyvin voi olla menkat. Mutta mutta, eilen tein vielä hailukan r-testin ja ovistikut edelleen aika lailla tasavahvoja. Eli hcg:tä edelleen kropassa, voiko menkat alkaa siitä huolimatta? Tuolloin 8+2 oli hcg 29000 ja viime viikon to oli jo laskenut 1828:n. Äh onpas sekava sepustus, mutta onko kenelläkään kokemusta menkkojen alkamisesta näin pian? Kovasti jo mieli uudessa yrittämisessä, eli siinä mielessähän tämä olisi hyvä juttu.

Osanotot kovia kokeneille, lueskelen paremmalla ajalla ketjua läpi ja ajattelin liittyä porukkaan..
Mulla tyhjennettiin lääkkeellisesti viime lokakuussa 9+0. Alussa ei vuotanu mitään ihan kauheesti, mut alkoi siitä runsastumaan ja sit alkoi vuotaa niin paljon et käväsin päivystyksessäkin kun se oli ihan tolkutonta se vuoto. Hcg oli sillon laskenu 12070.3 --> 2696.3. Se alkoi taas hyytyy se vuoto. Siitä 2vko päästä alkoi todella raju vuoto, ja se tuli ihan kaikesta läpi. Istuin koko illan vessassa, oli muuten kivat pikkujoulut!! :mad: Mä luulin et ne olis ollu menkat. Se vuoto sit taas hyytys ja siitä viikon päästä alkoi tulemaan niitä nyrkin kokosia hyytymiä. Pääsin gynelle seuraavana päivänä ja hcg oli sillon 7.2, eli melkein nollilla. Tosta gyne käynnistä mulla oli 2vko päästä ovis ja tollon oli jääny raskausmateriaalia kohtuun ja sen takia vuoteli rajusti. Menkat alko sit tosta vikan vuodon alkamisesta kk päästä. Eli n. 2kk meni oikeestaan kokonaan siihen vuotoon. Toivottavasti sulla ei mee näin pitkäksi!
 

Yhteistyössä