*Keskenmenon jälkeen plussanneet heinäkuussa*

Onnea omenaruusu :heart: :heart: :heart: Onneks kaikki loppujenlopuiks hyvin vaikka olikin jänniä käänteitä matkassa :flower:

AdalaineTervetuloa joukkoon ja onnea raskaudesta :heart:

Jääräpää,oijoijoi,nyt persiljaa,verilettua ja pinaattia kahmalokaupalla suuhun :eek: ja rautatabuja kans....toivotaan ettei laske enää...

Mulla pitkästäaikaa hyvä päivä tänään,on saanu aikaseksikin jotain,ennenkaikkee päästiin vähän muualle täältä kotoa pojan kans kun en oo paljo kyenny liikkumaan. Tiedän kyllä et voi kostautuu huomena kahta kauheempana mut toivon et alkas pian helpottamaan =)
 
Onnea Omenaruusu ja kiitos synnytyskertomuksesta, joka oli kyllä mukaansa tempaavasti kirjoitettu :flower: :heart:

jääris, voi tota sun hemppaa, ei se nyt enää sais pudota. Kuten edellä sanottiin, syö persiljaa, verilettua, pinaattia, tomaattia, kun se auttaa rautaa imeytyyn, ihan mitä tahansa! Äläkä käytä maitotuotteita ainakaan tuntiin rautatabun otosta tai ennen sitä, kun maito hidastaa raudan imeytymistä!

Oma olo on varsin hyvä, vaikka väsyttääkin. Tämä kuuma ilma ei ainakaan auta tuohon väsymykseen. Mietityttää mikä on oma hb, kun se oli viimeks ihan reilussa laskusuhdanteessa, vaikkakaan ei matala, mutta jos tota rataa menee 152 -> 130, niin laskeehan se. Ylihuomenna neuvola.

Tänään iloitsen taas uudesta viikosta, kyllä tämä tästä :D

Lumi-Marja ja Nuppunen 19+0 riks raks ja poks B)
 
Hei,
hyvät uutiset muuttuivat liian nopeasti huonoiksi. Tänään alkoi yhtäkkiä kova vuoto (7+5) ja lähdettiin sairaalaan. Kipuja ei ole, tämä tuli ihan puun takaa. Siellä ei näkynyt enää sykettä (vaikka 4 päivää sitten kuului) ja lääkäri totesi "ilmeinen keskenmeno käynnissä". Voi että mua ottaa päähän! Tämäkin vielä! Mitä vielä? Elämä on kyllä tosi epäreilu.

Päivittäjä voi poistaa mut listalta. Toivotan teille kaikille kovasti onnea ja hyvää jatkoa! Mä palailen takaisin tuonne alkuruutuun...

R (ilman Aarretta)
 
Heips pitkästä aikaa! Tervetuloa uudet! :flower:

Omenaruusu Hurjan paljon onnea! :heart: :flower: :heart:

Riinu voi ei,voimia sinulle,ei ole sanoja.. :'(

Jääräpää toivottavasti arvot tasaantuu!

Apua.en taas muista mitä piti kommentoida,oon tosi huono kirjottamaan mitään viisasta..Anteeksi.. :ashamed: En unohda ketään tahallani. :headwall: oon vaan tosi surkee tässä.

Omat kuulumiset piti kertoa:Oon ollu nyt viikon sairaslomalla ( verenpaine 240/60 ) ja viikko olis jäljellä,sitten alkaa 2 viikon kesäloma.Olo on ollut aika hurjan kurja ja pahoinvointi on kamalaa,ei ole onneksi tarvinnut oksentaa mutta järjetön kuvotus alkaa aamupäivästä ja jatkuu iltaan asti.Yök.Tilasin doplerin ja äänet kuuluvat todella hyvin (vainoharhainen kun olen niin oli TODELLA hyvä ostos ),tänään oli nt-ultra urvotus alle millin,kaikki niin kuin kuuluukin ja olo on helpottunut! :heart: Ensi viikolla taas neuvola!Rakenne ultra on 2.9,sitä siis odotellessa...

Taffo ja KyytisHyytis 11+6
 
Voi ei Riinu, todella kurjia uutisia! Jaksamista ja halauksia :hug: , eipä tässä oikein muuta voi :(

Uusille lämpimästi tervetuloa :flower:

Nyt on liian kuuma, ei kykene keskittymään. Palailen huomenna lääkärineuvolakuulumisten kera.

BM ja Putti 13+4
 
Rutkasti onnea Omenaruusulle :flower: Sait sitten pojan tismalleen laskettuna aikana =) Ja aika iso poika 56cm!!! Mun esikoinen oli 54cm ja sain siitäkin kuulla, että on iso tyttö =) Onnea vielä ja onneksi kaikki on hyvin!

Ja Riinu syvimmät pahoitteluni, voimia kovasti sinne :hug: :(

Ja rautaa Jäärikselle :D

kreta 32+1
 
Oi, paljon onnea Omenaruusulle! Ihanaa vauvan tuoksuista arkea sinne.

Voih, Riinulle pahoittelut keskenmenosta :hug:
Kovasti voimia!

Jäärksellä tosiaan raudat turhan alakantissa. Onneksi täällä on hyviä vinkkejä jo jaettu.

ON: Etoo, väsyttää, ummettaa ym. Ihanaa olla raskaana :LOL:

Peppioliina rv 5+6 (tai hieman enemmän)
 
BlondeMonsoon ja SpanishDancer: Täälläkin yksi kateellinen ilmottautuu. Onnea liikkeiden tuntemisesta. :heart: Toivottavasti itse ei joudu odottaan 20 viikoille asti, vai mihin asti sitä saattaakaan joutua odottamaan. Esikoinen kun on kyseessä, niin eihän sitä edes tiedä miltä ne liikeet saattaisivat tuntua.

Onnea Adalaine raskauden johdosta. :flower: Nopeasti plussasit uudestaan. :)

Omenaruusulle ja koko perheelle suuren suuret onnittelut pojan syntymisen johdosta. :flower: :heart: Ihana synnytyskertomus. Niitä on kiva lueskella.

Voi ei Riinu. :'( Paljon voimia ja jaksamisia. :hug: :hug: Elämä ON epäreilua. :(

).( Mulla on ollut täällä todella inhottava flunssa, jonka pitikin sattua juuri samaan aikaan kun piti yksin pakata muuttotavaroita ja siivota. Yöt on tullut nukuttua huonosti yskimisen ja nenän tukkoisuuden takia ja mieskin siitä joutui viikonlopun kärsimään. Mutta nyt ollaan uudessa kodissa. :) Kauhea sekasorto täällä vielä on, mutta koitan ottaa hommat rauhallisesti ettei kuume enää nousisi uudestaan. Yksin täällä touhuilen, kun mies on työmatkalla.
Me ei olla vieläkään kerrottu raskaudesta vanhemmille eikä kavereillekaan kahta pariskuntaa lukuunottamatta. Ehkä parin viikon päästä kotipaikkakunnilla lomaillessa voisi asiasta kertoa. Ei sitä vain pääse eroon siitä ajatuksesta, että jos nyt kerrotaan, niin seuraavassa neuvolassa ei enää kuulu sydänääniä. Jouduin lomailujen takia siirtämään neuvolaa eteenpäin ja se on elokuun alussa 18+ viikolla. Toivottavasti alkaisin tuntemaan liikkeet jo sitä ennen, niin ei tarvitsisi enää pelätä.

Tuittu- ja vieläkin nimetön pikkuinen 14+1
 
SAin tänään perusverenkuvan tulokset ja itse niitä tässä yrittänyt tulkita. Soitin kyllä yhteen paikkaan josta vähän sain apua. Meillä on neuvolalääkäri lomalla enkä neuvolan tätille kehdannut tunnustaa että oon omin päin hankkinut lähetteen tuohon tutkimukseen. Ilmeisesti pikkuisen kuivumista ilmassa vaikka oon juonut mielestäni kauheesti vettä. Eli enemmän vaan nestettä ja sitten yks toinenkin arvo oli alakanttiin mutta ilmeisesti raskaana olevalla se voi ollakin niin. Aika jännä että käsivrresta otettuna hemppa oli 111 vaikka samana päivänä sormesta se oli 101. Luotan tuohon käsivarresta otettuun enemmän. Maanantaina taas perusverenkuvaan ja sitten taas viikon päästä.

Kun se rd todettiin niin meni ruokavalio ihan uusiksi ja rasvainen liha kiellettiin ja hirvenliha ei sovi nyt mun mahalle. Siitä lihasta kun sitä helposti imeytyvää rautaa saisi. Oon oikeastaan sitä mieltä että tuo rd-ruokavalio on ihan hanurista ja sinä aikana tuo hempan romahdus tapahtuikin. Joten olen nyt antanut piupaut rd:lle siten että yritän syödä edes makkaraa koska se menee alas useimmiten enkä usko että ne sokeriarvot niin pahaksi menee. Lisäksi juon tuoremehua surutta vaikka se oli pahiksista neuviolantätin mielestä suurin. Se kun kuitenkin auttaa raudan imeytymisessä.
Tänään rv 18+4. Reilu kaksi viikkoa rakenneultraan.
 
Tuittu-: Oletteko miettineet doppler laitteen hankkimista kotiin? Itselläni oli esikoisesta se käytössä koko raskauden ajan kun oli hieman hankala raskaus. Joka ilta kuuntelin että pienellä kaikki hyvin. Ajattelin hommata laitteen tähänkin raskauteen Raskauskeijusta. Sielä ainakin oli niitä ja nyt näytti olevan tarjous että saa uä geelinkin mukaan. Vielä tosin itselläni matkaa tuohon rv12 jotta pienen sykkeet kotona kuulisin. Odottavan aika on pitkä!

Omenaruusu:
Oman lapsen pienen rakkaan kannoin alla sydämen.
Nyt on onni täydellinen syliini saan ottaa sen!
Tunnen käden pienen, hennon, tunnen posken pehmeän.
Voiko olla kauniimpaa kuin alku uuden elämän!
Onnea!! :heart:

Riinu: Suuret lohdutushalaukset täältäkin sinulle!

A 3+6
(huomenna vasta virallinen testipäivä inssin jälkeen, mutta ClearBlue ilmoittaa jo että "RASKAANA" joten luotan siihen)
 
Adalaine: Mulla oli kaverin (joka jo pidemmällä raskaana) doppleri muutaman viikon lainassa 10+ viikoilta eteenpäin, mutta palautin sen jo, kun ajattelin etten sitä tarvitse. Pitäisiköhän pyytää se uudestaan lainaan. Siitä oli kyllä iloa, kun pääsi kuulemaan sydänäänet 10+0 jo ennen neuvolan kuunteluja. Täytyy katsoa malttaisiko sitä vielä mielensä. :) "Turvallisemmilla" viikoilla jo kuitenkin ollaan, joten menee pian tämä touhu ylihysteerisyyden puolelle. :)

Tuittu- ja nimetön pikkuinen 14+1
 
huh hellettä.... onneksi sadetutkat lupailevat sadetta ensi yöksi ja huomiseksi

jääräpää eikös raskaana olevien anemian raja oli 110? mulla meinaan aina suht alarajoilla oleva hb ja terkka siitä sanoi että 110 on raja jos yleensä raja on 120. eli 111 olis ihan normaali. Ja kuivumista voi ihan hyvin olla nyt kun on hellettä.

pientä pelkoa täällä ilmassa, en tiedä miksi. doppleri on ja sillä äänet kuuluu mut silti aina pieni pelko kun alavatsaa nippaisee tms. vaikka tässä pari viikkoa elelin ihan rauhallisin mielin

vappupommi 13+6
 
Voi Riinu :hug: Paljon jaksamista teille. Toivottavasti uusi tärppi tulee pian!

Ärsyttää tämä kun pelottaa, että tulee taas keskenmeno. Meillä on huomenna se ultra, jossa pitäisi päästä jo sykekin näkemään/kuulemaan. Olen valmistellut itseäni siihen, että ne eivät kuulu ja vauvaa ei tule. En ole juurikaan uhrannut ajatuksia sille vaihtoehdolle, että masussa kaikki olisi hyvin...

Me ollaan päätetty, että jos tämäkin menee kesken, niin yritys laitetaan tauolle. Viisi keskenmenoa yhden vuoden sisällä on ihan tarpeeksi rankkaa, ja vienyt niin paljon energiaa muulta elämältä, ettei jaksettaisi ryhtyä siihen tällä hetkellä, kun molemmilla opintojen loppuvaiheet meneillään. Itseasiassa kumpikaan meistä ei juurikaan muista, mitä viime syksynä-keväänä on tapahtunut ja tehty, muuta kuin ravattu sairaalassa, vuodettu verta ja yritetty. Ei kuulosta siltä, mitä kuvittelin ensimmäisen aviovuoden ja esikoisen toivomisen olevan.. Sitäpaitsi en jaksa uskoa, että oma kroppanikaan olisi kovin vastaanottavainen tuollaisen pyörityksen jälkeen. Siispä tämä on nyt "viimeinen toivo" vauvan suhteen muutaman vuoden sisällä (ei mitään suorituspaineita alkiolle ;) )

Mutta huomennahan se nähdään. Vaikka eihän sekään mitään takaa, tietenkään. Mutta sekin, jos olisin onnistuneesti raskaana näinkin pitkään, on eräänlainen saavutus, kaikki muut ovat menneet kesken 4+ - 6+ viikoilla. Paitsi tuulimuna/hyvin varhainen kehityksen keskeytyminen, joka tyhjennettiin 7+. Se oli kuitenkin löydetty jo 6+.

Anteeksi näinkin negatiivinen kirjoitus :) Oikeasti olen ihan onnellinen raskaudesta. Jos siellä nyt on ketään.

Kätsy ja pikku-Vitonen 7+1! Eilen POKSui, mutta unohdin käydä :) Ja pieni saa huomenna hiukan yksilöllisemmän kutsumanimen, jos on elossa. Ollaan selvyyden vuoksi kutsuttu raskauksia numeroilla...
 
Helou siskot!

Terveisiä neuvolasta. Joka oli niin täynnä, että joku outo th mittasi mun verenpaineen ja hbn ja muut näytelabran jakkaralla, siis minipienessä komerossa. Ja luuli vielä mun olevan jälkitarkastuskäynnillä :D Olin itekin niin unenpöpperöissä, että meni hetki ennenkuin sain oikaistua, että "tässä on kyllä14. viikko raskautta menossa, kiitos kysymästä". Meillä on jotenkin jonkun muun neuvolan väki evakossa tuolla, ja siksi tuo outo järjestely.
Painoa ei ollut yllättäen tullut kuin 200g lisää ja hemppakin oli peräti 120 eli korkeempi ku viimeks, kai se pihvin syönti sitten jotain on auttanu, vaikka väsymys on edelleen aika kova. Verenpaine ihan ok, en nyt lukuja muista.

Sitten pääsin lääkärin pakeille ja siinä olikin fiksu nainen asialla. Puhuttiin siitä sokerirasitushommasta, ja kerroin sille koko sen diagnoosi- ym. sekaannuksen, jonka vuoksi nytkin olin saanut määräyksen rasitukseen mennä. Lääkäri sanoi, että onhan se kurjaa, jos turhaan joutuu tuollaisesta stressaamaan, ja että minä loppuviimeksi itse päätän, mitä haluan tehdä, hän ei ala minua siihen pakottamaan tai mitään. Sanoi, että olisi hyvä käydä siellä kuitenkin ja jos kaikki ok, niin asia on sillä selvä (tosin viikon 26 tienoilla taas pitää mennä uudestaan). Sanoin, etten todellakaan halua olla mikään hankala asian kanssa ja tietenkin menen testiin ihan sen vuoksi, että onhan se mahdollista, että se rd iskee nyt, vaikka viime raskaudessa ei lopulta sitä ollutkaan. Mutta totesin myös, että jos taas on vähän joku arvo koholla eikä muuten sokereissa ongelmaa, en ala siihen samaan mittailurumbaan ja fanaattiseen syömisten vahtimiseen enää uudelleen.
Sitten "pääsin" laverille jalat telineissä makailemaan - sisätutkimus ei oo mun lempparijuttuja, toisaalta kenenpä oliskaan - ja kaikki oli "osastoilla" ihan ok. Lääkäri kuunteli myös sydänäänet ja nyt kuulin ne siis eka kertaa itsekin :heart: hyvä syke 150 löytyi melkein heti, vaikka lääkäri sanoikin, että hän on vähän huono niitä löytämään ja yleensä hakee hoitajan etsimään sykkeet dobblerilla =)

jääräpäälle tsemppiä hempannosto-talkoisiin, onneksi oot itse ollut asian suhteen aktiivinen ja toivotaan että tilanne paranee pian!

Tuittu- oli muuttanut, onnea! Nyt on vielä hyvää aikaa laittaa kaikki valmiiksi, pääset kunnon pesänrakennuspuuhiin :heart:

Kätsy: tuut sitten heti kertomaan ultrakuulumiset, täällä peukut pystyssä sen puolesta, että kaikki on hyvin. Ymmärrän kyllä, että olette päättäneet pitää breikkiä vauvanteossa (jos ei nyt onnaa), en tosiaan tiedä, olisinko itse jaksanut moista keskenmenomaratoonia vuoden sisään (tai muutenkaan). Mutta toivotaan, ettei siihen nyt mennä :hug:

BM ja Putti 13+6
 
Kätsy Ymmärrän hyvin, että noin monen keskenmenon jälkeen pelottaa raskauden jatkuminen ja ettei uskalla luottaa siihen, että kaikki menisikin hyvin. Minulle jo se yksi keskenmeno sai kovan pelon aikaan, joten sinun tapauksessasi en osaisi edes kuvitella niitä tunnekuohuja, joita kävisin läpi. :hug: Toivon todella kovasti, että saisitte ultrasta hyviä uutisia. :hug:

BM Kiitos muutto-onnitteluista. :) Vähän on haikeaa, kun ei enää asu Tampereella. Kuitenkin lähes 8 vuotta siellä kerkesi asumaan.
Hmm, minulta ei mitattu hemoglobiinia tuossa lääkärineuvolassa. Olisiko pitänyt? Kävin siellä siis vielä Tampereen puolella.

Tuittu- ja nimetön 14+2
 
Jutteliko teistä joku niistä repäisykivuista??? Mulla oli viime yönä joku sellainen hetkellinen ja TODELLA kivulias kun nousin äkkiä sängystä. Makasin siis ensin kylkiasennossa ja nousin jotenkin kyljelläni istumaan ja sitten tuli kauhee kipu joka tuntui navan oikealla puolella ehkä kohdun reuna-alueella ja ulottui navan korkeudelta ihan tuonne jonnekin kohdunkaulan/emättimen rajaseudulle. Siis sellainen vihlaisu. Tänään maha aamulla oli vähän arka siitä kohdalta kun painoin sormella...ihan kuin olisi revähtänyt. Nyt ei tunnu enää. oliko se siis repäisykipu vai jotain kamalaa kuten istukan reunan irtoominen???? Juu, taas tää hermoilu alkaa :$ Ja tänään siis rv 18+6.
 
Nopsaa vain käyn päivittämässä kuulumisiani..
Hirveistä pahoinvoinneista kärsitään nyt 4 päivää... Onneks tänään ei oo tarvinnu pönttöä käydä halailemassa kuin kerran.. Sunnuntai oli aivan järkyttävä päivä, mikään, edes vesi ei pysynyt sisällä... Eilen kävin päivystyksessä ja sain luvan syödä Stemetil pahoinvointilääkkeitä... Eilen illalla otin siis ensimmäisen ja nyt ihan ok olo siis.. Mutta ei uskalla vielä hurrata.. :LOL:

Tänään olis pitäny lähteä Tampereellekin isännän kanssa kesäloma reissulle, mutta sekin jouduttiin perua tämän pahoinvointi kohtauksen takia...

Sasuma ja taapero 5+4
 
jääris. Uskoisin, että oli kyse pelkästään repäisykivusta. Mulla, kun istukan reuna irtos, se ei tuntunut yhtään miltään. Alko vaan voimakas vuoto. Kyllä jos sulla olis istukassa jotain pientäkään repeämää, niin melkolailla takuuvarmasti sulla olis vuotoa ja voimakastakin mahdollisesti. Mulla on kans noita tympeitä repäisykipuja. Varsinkin sängyssä kääntyillessä, noustessa ja välillä kävellessäkin. Monetihan kohtua ympäröi kaikennäköiset kiinnikkeet ja niiden löystyminen sun muu voi aiheuttaa kipua pidemmällekkin aikaa.

Tänään oli neuvola ja kaikki oli ihan mallillaan.
verenpaine 95/40
hb 129
paino +130g/viikko
syke 148-157
liikkeet ++
sf 23

Tuota sf mittaa vähän mietti ja kysy lopuks, onko kuinka ollu edellisillä kerroilla? Sanoin, että aina on menty yläkäyrän yläpuolella ja kuinkas se nyt tällä kertaa sitten eroaisi. Masu on ihan muhkean kokoinen ja se lähtee kyljistä asti. Terkan mukaan "täytää koko etumuksen". No pitää aika hyvin kyllä paikkansa. Seuraavalla kerralla onki kela-papereiden saanti kerta.

Lumi-Marja ja Nuppunen 19+2
 
Kätsylle ultrasempitys :flower:

Jääris,kyl se repäsykivulta kuulostaa... jos istukka irtois niin kai se sit vuotoo aiheuttas tai jotain seuraamuksia...Mulla on niitä ollu aika paljon jo,tosi voimakkaita kramppeja.

BM
,Kiva että sait kuiteski puhuttua siitä rd jutusta =)

Neuvolassa käyty tääläkin,pissa puhdas,hemppa 127,paineet 120/81(mulla on aina korkeemmat neuvolassa mitattuna kuin kotona...siis paljon korkeemmat) pituutta sain puolisenttiä lisää :D pyysin mittaamaan kun en oo aikoihin mitannu itteeni. Painoa tullu normiin verrattuna 1,5 kiloo :whistle: mut kyl sen huomaakin,ihan järe tuvotus :ashamed: Verta kupattiin pariputkiloo,katotaan ne vasta-aineet... sit seuraava kerta oliskin np-ultra. Lääkäristä varotti jo etukäteen et on sit sisään ja ulos tyyppinen,et jos on jotain kysyttävää,niin pitäs tehä se heti kun ovesta astuu sisään,muuten huomaa olevansa ulkona :eek: No se olis sit elokuussa se aika =)

Ellotus alkaa taas nostaa päätään...kerkesin jo vähän toivoo et loppuis jo :/

Repa ja säynävä 8+4
 
Huh tää kuumuus ei sovi mulle laisinkaan..ainakaan nyt kun nuo veriarvot alhaiset . No, Suomen kesä on lyhyt eikä sais valittaa. Jäi kaikki alennusmyynnitkin tänä vuonna väliin kun ei ole voimia sellaiseen.
Tänään rv 19+0.
 
Siellä se oli :heart: Vallan elossa, mittaa 11,3 millimetriä, vastaten 7+2 eli ihan päivälleen :) Sydän sykki komeasti, en vaan kuolemaksenikaan muista sitä lukua, kun oli siinä kovasti muuta ihmeteltävää.. Lääkäri antoi hyvät mahikset normaaliraskauteen, kehui kiinnittymispaikkaa (enkä tietysti muista sitäkään ), kokoa ja sykkeen vahvuutta. Jostain syystä lääkäri laski, että oviksesta katsottuna tänään olisi jo 7+3, mutta en nyt ruvennut väittämään erikoislääkärille vastaan, että ovisplussapäivähän on vasta dpo -1, eikä dpo 0 :D Päivä sinne tai tänne, lasketuksi ajaksi voinee siis laittaa 22.2, laskien että tänään viikkoja on 7+2.

Äärettömän onnellinen Kätsy ja Hobitti 7+2
 

Yhteistyössä