*Keskenmenon jälkeen plussanneet heinäkuussa*

mä tipun pois palstalta eli eilen alko kovat vatsakivut ja tänään lähti veret tulemaan....

kolmas keskenmeno jo tänä keväänä eikä sanat riitä kertomaan....

Miia ja onni oli 6+1 ja onni meni
 
voi miiak :'( :hug: pääsettekös te nyt sitten tutkimuksiin et mistä keskenmenot johtuu? Rankkaahan tuo on.

vauvavakuutus: tarkoitus olis ottaa, mietin nyt että ennen rakenneultraa vai jälkeen?

pipana ja toive, onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

sasuma hyvä että tippa auttoi. Noilla viikoilla mäkin ahmin ranskalaisia ja muuta suolaista. mikään muu ei maistunut :)

vappupommi 15+0 !!!!!!!
 
miiak:Voi ei :'( Toivottavasti pääsette tarkempiin tutkimuksiin. Me esikoista yrittäessä menimme 2 keskenmenon jälkeen yksityiselle tutkimuksiin (en halunnut odottaa mahdollista kolmatta keskenmenoa), mutta syytä ei löytynyt. Itse olen epäillyt koko ajan keltarauhashormonissa puutetta, mutta sitä ei koskaan "ehditty" tutkimaan, esikoisraskaus onnistui ja siinä mulla oli tukena Luget oviksesta asti aina rv9+. Maaliskuinen mikä meni kesken ei oltu tuettu Lugeilla...Mutta tämä mikä nyt jatkuu oli Lugeilla tuettu rv10+0 asti.Kovasti voimia ja toivon tosissaan teillä seuraavan kerran onnistuvan! Ja huom, Lugeista ei missään nimessä ole haittaa raskaudelle vaan päinvastoin! :hug:

MUOKS:Ai niin ja mullakin keskenmenot tapahtui aina rv6+4 mennessä, jostain muistaakseni olen lukenut, että silloin tosiaan voi olla puutetta tästä hormonista, mutta en muista mistä tällasta infoa löysin, mutta tuntuis pätevän mun kohdalla. Voimia!!!
 
Voi miiak, kylläpä tuli kurjia uutisia :'( Kovasti jaksamista teille ja toivottavasti pääsette tutkimuksiin :hug:

ON: Tulin juuri töistä, Tammerfest ja tarjoilijan homma on yhtä kuin helvetillistä kuumuutta ja kettumaisia asiakkaita.. Kun oon aiemmin täällä leuhottanu, että tunsin liikkeitä jo viikolla 14, niin ny on hiljasempaa ja pelko on alkanut ottaa valtaa. Ja kun yksin kotona näitä vatvoo ja lukee muiden kurjia kokemuksia niin soppa on valmis. Miks mä en tunne liikkeitä enää? Maha kyllä kasvaa ja jotain harjotussupparin tyyppistäkin oon ollut aistivinani mutta maha ei niistä kovetu (niinku esikoisen kanssa) mut tunne on sama, semmonen paine..
En osaa selittää tätä, tää järjetön kuumuus ja nahkeus pistää pään sekasin.

BM ja Putti 15+1
 
miiak Voi ei :hug:

pipana ja toive onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Vauvavakuutuksesta Meillä meni sen ottaminen ihan viime tippaan, kannattaa olla ehkä vähän aikaisemmin asialla. No, saatiin se sitten lopulta. Vähän vaan meinasi jännittää, jos ei saakaan sieltä mistä haki, kun muualtakaan ei olisi enää sitä saanut.

(.) Maksa- ja sappiarvot olivat onneksi ihan kunnossa, ja pahin kutina tuntuu helpottaneen. Mahakin on valahtanut vähän alaspäin, ehkä tää tästä...

zanz Poks 36+0
 
Tänään oli eka neuvola.. Niinhän se oli että tämä oli vain se ns. sisäänkirjautumisneuvola.. Neuvola täti sanoi että hän voisi kyllä ultrata, mutta näillä mun viikoilla hän ei näkisi vatsanpeitteen läpi mitään ja että hänelä ei ole alakautta tarvittavaan ultraukseen välineitä.. Sain siis ensimmäisen ultraus ajan 2.8., toivotaan että siellä silloin sitten köllöttelisi pikkuinen mukana :heart:

Sasuma ja taapero 6+6
 
moi!

Menin tänään kätilöopistolle ja siellä ultraaja löytikin sykkeen!!! pieni toivo viriää vielä... tosin ei vastannut viikkoja mikä enteilee ainakin mulla keskenmenoa eli oviksen mukaan mulla 6+2 tänään, mutta alkion koko oli 3mm eli vähän alle 6vk...toivottavasti mittavirhe...nyt odotellaan ensi viikon tiistaihin jolloinka on seuraava ultra :/
 
Oho, nyt menee jännäks miiak! Toivoa siis on vielä, peukut pystyyn d =) b. Kuule, nuo koot voi vaihdella paljonkin noin alussa, ei se automaattisesti keskenmenoa meinaa! Mulla oli ekaa odottaessa runsas vuotokohtaus suurinpiirtein viikolla 6 ja sitten kaikki oli kuitenkin ihan hyvin. Toivon todella että sulla on nyt samanlainen tilanne :heart:

BM ja Putti 15+1
 
Miiak,voi tavatonta...tsemppiä nyt ja toivotaan että pikkunen siellä pysyy kuvioissa. Oon kuullu monasti noita vuototarinoita missä kaikki ok kaikesta huolimatta. :hug:

Toive ja pipana,ihania ultrauutisia :heart:

BM,Eihää ne alussa vältsist oo päivittäisiä ne liikkeet.... muistan esikoiselta kun niitä liikkeitä ei tuntunu ennenkuin rv30 kunnolla,muutama kerta juostiin s.ääniä kuuntelemassa :whistle: Kyl kaikki on hyvin :hug:

Tää se vaan kärvistää helteessä,mitään ei saa tehdyks,keskittyy vaan oman olon helpoptukseen ja sit on pinna kireellä esikoiselle :ashamed:

Repa ja säynävä 9+6
 
miiak voi kun kiva! Ne koot; mullakin oli vko 7 ja 9 alkio noin 3 päivää jäljessä ja nyt rvk 12 ja 15 (juu, kävin tänään ultrassa kun en jaksanut odottaa vko 21 asti :ashamed: ) vastaa aikaa täysin. No mulla ei mitään tietoja oviksesta ole eikä muistissa iltajumppien ajankohtiakaan, mut mitat on joka tapauksessa muuttuneet.

vappupommi 15+2 (nlan mukaan la ois jo 5.1.)
 
Millä viikoilla teillä on ultrattu vatsanpeitteiden läpi ja milloin sydämenlyönnit ovat näkyneet?

miiak pidetään kovasti peukkuja että kyytiläinen olisi matkassa mukana! :heart:

Sasuma ja taapero 6+6
 
Apua! Yöllä ilman mitään ennakko varoitusta alkoi vuotaa verta....laitoin siteen ja sänkyyn pyyhkeen kun ajattelin jos alkaakin vuotaa ihan hulluna. Enkä saanut oikein nukuttua kun pelkäsin ja mietin mitä tämä on. Ja nyt on pakko mennä töihin, ainakin avamaan kauppa ja antamaan tilaukset asiakkaille (oon kukkakaupassa töissä). Täytyy käydä ostamassa jotai tuhteja siteitä varuiks. Aika vähän sitä verta on tullu, mutta niin kuitenkin että side on oltava. Ei kipuja eikä hyytymiä tms...Voi hitto :(
Nyt kaupan kautta töihin....

Miukkari 11+1(toivottavasti...)
 
miiak, toivotaan nyt parasta. Alussahan voi olla noita viattomia vuotoja. Vaikkakaan ne ei kyllä omasta mielestä siltä tunnu, tiedän.

Miukkari, käy ny ihmeessä tarkistuttamassa asia. Mulla menee aina kylmät väreet, kun luen näistä vuodoista. Ne on omalla kohdalla niin pahuksen tuttuja :( Toivottavasti kaikki olis hyvin.

Täällä ei mitään erikosita. Helle vain saa olon tukalaksi. Muuten kaikki ok. Masu tuntuu paisuvan kun pullataikina. Liikkeet tuntuu vaimeina, mutta tuntuu kuitenkin. Istukka etuseinässä, niin vaimentaahan se ne tuntemukset.

Lumi-Marja ja Nuppunen 20+5

 
Sasuma,np-ultrassa meilläpäin ultraavat sekä että,siis päältä ja alakautta... rv 7+4 kun kävin ultras vaan alakautta... sykkeenhän näkee/kuulee ultralla viimeistään rv 7,aikasemminkin voi kyllä. Dopplerilla kuuntelevat yleensä vasta tuon rv 12 jälkeen neuvoloissa,mut monillahan ne kuuluu jo aikasemminkin. =)

Miukkarille laitoinkin jo helmikuisissa kommenttia,mutta edelleen uskon että harmitonta,toki asiasta vois ottaa vaikka neuvolaan yhteyttä.Olishan se kiva jos tarkistaisivat et kaikki ok =)

Tänään viileempi päivä.... se on ollu kiva mut nyt on alkanu esiintyy huimausta,lähinnä aamusin jos iltasella en oo syöny kunnolla.

Repa ja säynävä rv 10+0
 
heips kukkuu tännekkin :wave:

täällä viikot kohta poksuu 37:n jo :eek:

niin se aika menee, keskenmenosta kohta jo vuosi :eek:
siis ihanaa ja vauva rupeaa tekemään jo kipeetä liikkeeillään, tunkee tonne alas ja alakertaan vihlaisee aika mukavasti :ashamed: ja samalla vetää jalat suoriksi kylkiluiden alle, mutta on se silti ihanaa kun on kunnon liikkeitä :heart:

meidän ketjussa oli ikävistä ikävin tapaus, joka pisti taas miettimään ja pelkäämään :'( :/

mukavaa kesän jatkoa kaikille mammoille :heart:

huisi ja pikkuinen 36+4! :heart:
 
Heip!

vuoto rauhoittui heti aamun jälkeen ja nyt oikeastaan tulee vaan ruskeaa tuhrua pyyhittäessä. Mutta en kyllä uskalla liikkua nyt mihinkään ilman sidettä housuissa :)

Mulla on eka ultra 29.7, muutettiin viime viikolla ja ekan neuvolan kävin vanhan kunnan puolella ja uutta neuvolaa täältä nykyisestä kunnasta en ole vielä varannut, haluan eka käydä sielä ultrassa. Siirryttiin siis toisesta tuppukylästä toiseen, molemmissa palvelut ovat vähän niin ja näin. Ekan neuvolankin jouduin käymään ihan muualla kuin lähiterveysasemalla (jonne oli kotoolta alle 2km), ajelin yli 20 kilsaa kunnan "keskukseen", kun oma terveysasema on heinäkuun kiinni. Pissanäytteetkin pitäisi viedä naapurikaupungin terveysasemalle, taidan odotella vielä pari viikkoa että oma tervari aukeaa, eikai niillä niin kiire ole?

toivon että nämä vuodot olivat nyt tässä, lueskelin eilen koko päivän kaikkia aiheeseen liittyviä juttuja, fifty-fifty oli hyvää ja huonoa, toivon parasta :)
 
miiak:Jännää, mutta hyviä uutisia :) Tulehan heti kertomaan mitä seuraavassa ultrassa näkyy. Kovasti peukkuja ja tosiaan noilla viikoilla mittausvirhe voi olla todella suuri, kyse kuitenkin vain milleistä ja silloin voi heittää paljonkin! :hug:

Miukkari: :hug:

ON:Mitäs tänne...pahaolo vaivaa edelleen, luulin jo helpottavan :) Jostain kumman syystä on ihan poikaolo, esikoisesta oli tyttöolo vasta sitten kun myöhemmissä ultrissa sitä aina sanottiin :D Mutta nyt niin eri olo kuin ennen, mielihalut ruokiin on aivan päinvastaiset, eihän se mitään kerro, mutta jännää kuulla mitä viimeistään 4D ultrassa sanotaan :D Ja masu on valtava, asia julkistettiin FB:ssä jo muutama oli arvannut kuvien perusteella, en ymmärrä kyllä mistä koska en mielestäni korosta masua :) Turvotusta kyllä edelleen omasta mielestä vaikka ultraaja sanoi kakkosen näkvän aiemmin, mutta tuskin ihan vielä ;)

Toive81 ja Sintti12+4
 
Pikaisesti vaan päivittelen että tänään taas tuli TK:ssa käytyä tiputuksessa.. Tänään sain alata oksentelemaan taas ja huomenna pitäis töihin.. Senkin takia kävin tiputuksessa kun sairaslomaa en enää halua.. Nyt kun 2vko jaksaisi töissä niin saa olla taas 2vko lomalla :)

Sasuma ja taapero 7+1
 
miiak:lle tsemppiä!

Ja onneksi Miukkarilla tyrehtyi vuodot. Toivotaan, ettei jatkossa tarvitsisi säikähdellä.

Ja Huisi, todella tuolla toisessa ketjussa tämä suru-uutinen pisti miettimään. Olen vieläkin aivan järkyttynyt.

Täällä maha kasvaa ja poika potkii, pyörii, heiluttaa peppua ja tekee kaikkea mahdollista tukalaa :D Miten jaksan vielä ne loput, kun tyyppi varmasti tästä vielä kasvaa reilustikin. Neuvolassa veikkasi jo yli 2kg. Vielä olis aikaa kasvulle. Nyt sais kyllä mun puolesta hiukan viiletä, vois vaikka nukkuakin hiukan paremmin. Valivali =)

Muistuttaisin vielä (ainakin aktiivikirjoittelijoita), etten jatka päivittäjänä enää tämän heinäkuun jälkeen. Toivottavasti tästä porukasta löytyy seuraaja, hommahan ei vaadi mitään ydinfysiikkaa =)

Tänään poksuu 34+0
ja ens viikolla alkaa jo äippäloma, mieletöntä!

kreta
 
Ilmoittaudun lähinnä hengissä olevaksi. Olo on turhankin hyvä: kahteen viikkoon ei juurikaan pahoinvointia eikä tissikipuja. Huomenna on ultra ja jos pikkuinen on edelleen hengissä, vielä ensi viikon luget on tukena. Koitan pitää toivoa yllä ja varaudun pahimpaan...

rv taitaa olla 9+0?
 
Miukkari, onneks vuoto tyrehtyi. toivottavasti pysyy poissa, eikä uusi. Mulla tuli sitä ruskeeta viikkotolkulla vuotojen jälkeen. Nyt vasta heinäkuun ollu kokonaan poissa.

Tänään tunsin potkun eka kertaa mahan päältä :heart: Kyllä siinä meni pitsineule kutimessa silmät sekasi, kun hämmästyin tapahtunutta. tähän asti liikkeet on ollu hentoisia, mutta selviä. Tänään vaavi on monottanu oikein kunnolla ja todella napakasti. Onkohan eri asennossa, kun istukka ei kaikkea vaimenna. Mukavaltahan tuo lähinnä tuntuu vielä tässä vaiheessa :)

Lumi-Marja ja Nuppunen 21+0 POKS
 
Torstaina rakenneultra ja jännittää! Edelleen taistelen tämän hemppani kanssa. Tänään käsivarresta 105. Viikko sitten oli 104. Pieni toivon kipinä että jos se nyt kääntyisi nousuun. Tuo vaan vie mielen matalaksi kun murehtii noita huonoja arvoja ja voimattomuutta. Tätä on kestänyt jo kohta kuukauden (kuten helteitäkin). Jospa torstaina olisi jotain mukavaa kerrottavaa =) . Puolivälikin tuli jo ylitettyä ja tänään rv 20+3. mutta vielä 20 viikkoa edessä!!!
 

Yhteistyössä