**KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET **~~ Huhtikuussa~~

AM voi kikkeli! |O Miks ne ei vois käynnistää jo aikasemmin.... toivotaan nyt että lähtis vaavi syntymään itteksään!!!

Heinis ei noilla viikoilla kyllä varmaan vielä sydänääniä kuulu. :( voihan ne yrittää mut epäilen etttä suostuisivat kokeilemaan edes. Jos et malta oottaa ens viikkoon niin mee yksityiselle ultraan! Kallista joo mut saisit mielenrauhan!!! :hug: :hug: Mut mä kyl uskon et kaikki on ihan kunnossa! :heart:

EM ja Dodoliina 37+1 :heart:
 
AAM
Em sanoppas muuta... no kai sit tuntuu on malttamaton luonne vaan :) :D :saint: onhan tuolla sisällä hyvä olla ko lämmin on ja ruokaa tulee jatkuvasti ja :kieh:

Heinis pyyä päästä jollai tekosyyllä kuunteluttaa jos ois ylimääräistä aikaa niillä tarjota.. :hug: kyllä meitin neukkutäti kuuntelutti jo 9 plus ja saikin kuuluviin äänet mutta muista että et vaivu epätoivoon jos hää ei niillä laitteilla niitä saa kuuluviin, yleensä ne on kehnommat ko ammattilaisten vehkeet hospitaaleissa..
Se muakin vannotti ekan kohdalla ko ku kuuntelutti tosi alussa että ei saa sitten masentua jos ei kuulu.. :|


tuossa muuten eilinen "möhö".. ( . )
 
heissan :wave:

heinis ei ne varmaan edes suostu kuuntelemaan sydänääniä koska tod näk ei vielä kuulu. aiheuttaa turhaa paniikkia äidissä jos ei kuulu ääniä. eiköhän masussa kaikki ole hyvin :heart:

am mitä jos valitat perjantaina omaa oloa tarpeeksi... jos suostuisivat käynnistämään. itsekin ajattelin koittaa tinkiä tuosta 2 viikkoa yli ajasta pari päivää. viikot kun vaihtuu perjantaina niin koitan saada käynnistyksen tiistaille taikka keskiviikolle jotta pääsisin viikonlopuksi sitten kotiin. sehän riippuu taasen lääkäristä jonka kanssa saa asioida ja hänen päivänlaadustaan että suostuuko vaiko eikö. kokeile ainakin!

(.) ei mitään uutta ja ihmeellistä! saisi alkaa tulemaan jo. painaa niin pirusti tuonne alas kun on sinne valmiiksi porautunut, mutta ei ymmärrä ulos tulla. vielä ois 2 viikkoa taaperrusta jäljellä jos käynnistykseen menee :headwall:

iltsu & beibe 39+5 ( 41+2 )
 
AAM
katsos iltsu siinähän tää onkin, mun ei ole paha kävellä ja ei oo paha olla, ei paina sillä tavalla mitään ja nukkuminen luonnistuu jos vaan päivällä malttaisi kans... :D tää on mitä luonnollisin olotila sen puolesta (valitettavasti) sitä ihmettelenkin toisaalta.. jalat on ainoot ko näyttää lihiksiltä missä on välissä nakit :snotty: mutta sekin on siitä ko olen jaloilla koko päivän ja juon huonosti, se on aina ollut ja tulee aina olemaan huono juttu..
 
AM sut on selvästi tehty olemaan raskaana! :LOL:

heinis koita olla hermoilematta. Tiedän että on helpommin sanottu kuin tehty mutta mulla ei ole koko raskausaikana ollut juuri mitään oireita. Ärsyttää ennemmin kun kaikki kysyy mitn huonosti olen voinut. Mulla ei esim. kertaakaan ole ollut pahaolo. Väsymys vain vaivannut Taitaa mun vaivat olla edessäpäin. :hug: Jaksamisia sinne!

Mä menen huomenna aamulla aikaisin töihin ja illalla lähdetään Ruotsiin. Ihanaa päästä shoppailemaan ja tietenkin syömään hyvin. =) Palailen sitten seuraavan kerran aikaisintaan lauantaina joten AM jos siihen mennessä vaivautuisit jakautumaan. :attn: :hug:

Päksäkkä 24+1
 
Voi AM ja Iltsu mä niin ymmärrän teitä! Meidän esikko syntyi 41+5. Ja mä muuten olin kanssa ihan kunnossa, ei paineita ei sokereita ei turvotusta eikä särkyjä. Onneksi poika ei ennättänyt kerätä massaa paljoakaan yli neljän kilon, kun tuostakin saatiin sitten kokelma tikkejä aikaiseksi... :hug: teille !

Sini ja Päksäkkä mä voinkin nyt sitten alkaa hysteerisenä odottamaan 24 rvkn täyttymistä... onhan sitä aina jotakin odotettava. :D

Heinis mulla oli eka nla 9+4 ja tuolloin ääniä kuunneltiin ja kuultiinkin, mutta terkka kyllä varoitteli moneeen kertaan siitä mahdollisuudesta, että ei kuulu. Nyt vaan rauhassa, joooko!

Omaa napaa naurattaa! Eilisessä rakenneultrassa kaikki osat kohdillaan! Mä olen niin onnellinen, viime yönä jopa nukuin piitkästä aikaa ihan rauhallisesti ja hyvin. Tyttölupaus muuten saatiin.

Kerttu
 
Täällä ekat Sisun sydänäänet bongattu aamulla. Kyllä tämä nyt sitten alkaa näyttää siltä, että tässä raskaudessa saatetaan päästä ihan sinne onnelliseen loppuun asti. Pikkuhiljaa alkaa luottamus siihen syntyä. Onhan tässä jo keretty stressaamaankin oikein olan takaa.

Ihanaa kun tänne kohta toivottavasti tulee taas vauvauutisia. Antaa uskoa tulevaan meille kaikille alkuvaiheessa vielä jännääjille. Tsemppiä siis synnytyksiin!

Heiniksen tuntemukset kuullostaa kovin tutuilta. Joten kovasti uskoa ja tsempityksiä odotteluun. Kyllä siellä mahassa kaikki on hyvin, näin uskotaan!

Barbapörrö ja Sisu :heart: 13+2
 
Heinikselle tsemppiä!! Mulla ei kanssa se oireiden loppuminen ole koskaan merkinnyt hyvää :( Mutta kun oikeasti se kuitenkin menee niin että raskaudet ovat erilaisia. Mutta tiedän että on hirveän vaikea tsempata itseään eteenpäin kun aikaisemmat kokemukset ovat niin huonoja. Itselläni ei ole lainkaan edes herännyt se toivo että tämä raskaus voisi onnistua, niin skeptisesti nykyään ajattelen. Odotan vaan sitä ultraa että saan kuulla ettei siellä kukaan elossa ole..
Mutta kyllä niin haluan uskoa että siellä sinun masussa on kaikki hyvin. Ja suosittelen menemään sinne ultraan jos sinua kovasti epäilyttää, niin itse tekisin tuossa vaiheessa :hug: :hug:


AM:lle kovasti tsemppejä sinne!! Toivottavasti nyt kuitenkin pian alkaisi tapahtumaan ihan luomuna :hug: On sulla muuten komian kokonen masu!! Itse en päässyt esikoisen odotuksessa likikään noihin mittoihin vaikka valtava olinkin la:n aikoihin :D

EM:lle onnittelut täysaikaisuudesta!! Oih, pian päästään jännäämään sinunkin synnärille lähtöä :D :heart:

Omakurjanapa. Pistäminen menee nykyään ihan tuosta vaan eikä pelota enää yhtään :D Masu alkaa olemaan jo pienillä mustelmilla ja pilkuilla.. Niin kuin tuossa aiemmin sanoin niin olen jotenkin ihan varma että tämäkään raskaus ei onnistu kaikesta huolimatta :headwall: Ihan perseestä odotella sitä ultraa kun tietää että se on vain tuomion päivä ja Cytotecit vilkkuu jo silmissä. Voitteko kuvitella että olen jo nyt alkanut varmistelemaan että äitini pääsee tänne tyhjennyspäiviksi hoitamaan poikaa. :headwall: Eli näin paljon uskon että tämä onnistuu :'( :'( Voi olla että jos tämä menee kesken niin me pidetään muutaman kuukauden yritystauko. Vasta syksyllä uuteen yritykseen. Pakko toipua henkisesti välillä..


Leinikki & Baby- Jesus rv 5+0 toivottavasti vielä elossa ja kehittyvänä
 
Voi Leinikki!!! Täällä meistä varmasti jokainen ymmärtää tunteesi todella hyvin. Mutta tiedätkö, tässä asiassa "pessimisti ei pety" -asenne ei välttämättä pidä paikkaansa ja itse ainakin ihan pakotin itseni miettimään asiaa positiivisemmin, toivomaan sitä parasta! :hug: Nyt uskotaan Baby-Jesukseen!!

 
millähän saisi helpotettua omaa mieltä? vaivaa kauheesti kun iskee epätoivo onko kaikki vielä kunnos... mistä sen tietää? edelleen jotakin kummia tuntemuksia masussa aina joskus, aamusin yleensä jos on ollakseen mutta mitään selkeetä liikettä ei viel havaittavissa.
Neukka olis kahen vk päästä, ja rakenneultra kolmen, miten mä jaksan oottaa???
ENTÄ JOS JOTAIN ONKIN VIALLA?
totuin jo siihenkin et masu kasvoi kauheeta vauhtia, just tuossa edeltäneellä viikolla, tai ehkä n.kahen vk sisällä..nyt ku tuntuu et se pysyy siinä samassa ku viikko sit ni tuo lisää epätoivoa.
miten sen huomais jos ei oliskaan niinku pitäs?

Mä en tajua mikä mua oikeesti vaivaa, ei mulla mitää semmosia oloja ole että jotain olis tapahtunut todistettavasti..siis ei vuotoja eikä mitään. silti tää olo..
tää on kalvanu mua siitä asti ku jotain viikko (?) sitten sain supistuksen..kivuttoman mut supistuksen. ja mähän olen sit ihan varma ettei kaikki oo kunnossa :LOL:
meni ohi kyl ihan itestää ihan heti, kuhan lepäili..tuli mm....rasituksessa. :whistle:
juu, tiiän, mä olen hysteerinen. :ashamed:


nyt valmistautumaan illaksi töihin.

:heart: 17+3 ..kiitos ku sain purkaa mieltäni :D
 
Voi dada ja Leinikki.. Ollaan me vaan hysteerisiä paniikkipesiä, ja me Leinikin kanssa pessimistien parhaimmistoa :LOL:

Oon yrittäny tässä nyt vaan olla ja rentoutua, ja kappas kappas, väsymys löysi tiensä tänne kävelylenkin ja ruokailun jälkeen. Ja muistin vasta, että mä heräsin keskellä yötä vessaan, niin tuli todella paha olo kun oli maha tyhjä..Valitin sitä miehellekkin että ihan varmaan oksennan sänkyyn :x :p

Eli onhan noita oireita nyt kuitenki :D tissitki per*eleen kipeet. Eli luottavaisin mielin eteenpäin vaan!!!!!

Ei-niin-pessimistinen-Heinis

*muoks* voisiko olla niin, että turvotukset vaan alkaa vähentymään jo näillä viikoilla?? Eli ettei mun tarviis siitä hirveesti panikoitua että masu on "kutistunu" :snotty:
 
Täällä myös yksi jolla meinaa epätoivo kasvaa.
Viikon päästä vasta neuvola ja edellisestä ultrasta on jo kolme viikkoa.
Jotain liikkeen tapaisia olen edelleen välillä huomannut, mutta en ole niistä varma kun ne on niin hentoisia.
Pelkään että ne vaan jotain suoliston tuntemuksia tai jotain, eikä pienen liikkeitä.

Dada minä myös tuota mahan pysähtynyttä kasvua olen kauhistellut ja pelkään että on taas keskeytynyt km.
Mulla ei raskausoireitakaan ole enään juurikaan, mikä nyt tietenkin kuuluu myös siihenkin että viikkoja jo sen verran enemmän, että alkuraskauden pahoinvointi, väsymys jne, vähenevät, mutta mutta..

Toivotaan että meillä kaikilla pienet masu-asukkaat voivat hyvin ja saadaan kaikki oma pieni nyytti syliin saakka!

Allusmammalle jaksuja tähän yli aikaisuuteen, toivottavasti synnytys pian käynnistyy. :hug:

T:Rouva ja masukki 14+6
 
AAM
mulla hävis toi turvotus kokonaan tyyliin viikolla 9 tokan kanssa :eek: ja sit toi liiketuntemus alkoi rv 15-16 kakkosen kohdalla .. ja siltikin sitä oli neuroottinen.. |O :D
Ja mulla kun tuota etomista oli vain se pari viikkoa eikä laattaolo esim laisinkaan niin mulla on oireiden puuttumiset jäi siihen tissiturvotuksen tarkkailuun :whistle: eli heti ko daisarit alkoi silmissä vaikuttaa lörpyltä niin joo sieltä se km tulee hiipi mieleen..
:hug: ja nyt silti ollaan tässä !! :wave: ELI tytöt ei liikaa hysterisointia, ne oireet voi tosiaan laimentua ja kaikki on IHAN OK !! :) :heart:

( . ) ihme paha olo iski :x vattassa kiertää ja kauhia örinä kuuluu... kusiki haisi omituiselle ? joko :D ?
 
Kiitos tsempityksistä kaikille :hug: Joo kyllä me taidetaan olla pessimistien parhaimmistoa Heiniksen kanssa :LOL: No yritän minäkin vähän koota toivoa mukaan, mutta kyllä se vaan niiiin vaiketa on.
Hienoa Heinis että muistit että olihan niitä oireita vielä ja oikein hyvinkin :D

dada ja Rouva. Se on ihan normaalia että siinä masun kasvussa tulee tuollaisia "taukoja" ja varsinkin ennen puolta väliä. Esikoista odottaessa tuntui ettei masu kasvanut lainkaan rv 12-20 välillä, mutta tunsin kuitenkin että kohdun pohja nousi jatkuvasti ylöspäin. Johtuu kai siitä että rv 12 jälkeen alkaa alkuraskauden turvotus menemään pois ihan kokonaan. Liikkeitä kannattaa kokeilla illalla siten että juo vaikka makeata limpparia ja sen jälkeen makaamaan sängylle niin että jalat jää roikkumaan sängyn ulkopuolelle. Siinä asennossa liikkeet tuntuu aina parhaiten. Siinä asennossa on myös hyvä kokeilla missä kohdun pohja menee.

Ja dada, kannattaa totuttautua siihen että niitä kivuttomia supistuksia alkaa tulemaan tuossa vaiheessa tosi usein. Niitä ei tarvi pelätä, kohtu vaan siellä valmistautuu ja harjoittelee sitä synnytystä, siksi niitä sanotaankin harjoitussupistuksiksi. Varsinkin iltaisin saattaa masu olla ihan kivikova ja inhoittavan tuntuinen mutta se mene ohi kun menee nukkumaan ja rentotuu. Jos tuntuu että harjoitus suppareita tullee jatkuvasti ja kohtua kiristelee niin kannattaa hakea Magnesiumia, se rentouttaa lihaksia ja tietenkin sitä kohtua kun se on lihas :D Sitä on muutenkin ihan suositeltavaa syödä raskausaikana koska se ehkäisee inhottavia suonenvetojakin ja pitää mahan toiminnassa. Itse aloitin heti magnesiumin kun testi näytti plussan :saint:

Nyt lähden IdeaParkiin :D
 
AAM
Leinikki hoi ko meet ideaparkkiin käy kattoon onko siellä bodyshopissa sitä tuoksua nimeltä Cassis Rose ja edt: nä ?? jos kerkeet tän viestin lukia :whistle: ehtisitkö ? =/

sen valmistus on lopetettu tai jotain ja suomeen ei kai enää tuua mutta kun yritin soittaa sinne bodyshoppiin ja kysyä niin nitten numero ei toimi ?!?! |O :xmas:
 
AM:lle tsemppiä, jospa se kaveri nyt alkais itekseen syntyä :heart:

Tänään käyty neuvolassa... Kaikki muuten ok, mutta sf-mitta on tehnyt omat käyränsä. Jos olis sentinkin pidempi ollut, ois joutunu jo aikasempaan sinne äitipolille (jonne olen reilun kuukauden kuluttua menossa kuiteskin). Kuulemma helposti tulee yli nelikiloinen kaveri, edelliset ollut pienempiä (painavin 3,6 kg)... Sf-mitta siis 33 cm, ja Kleolla aika paljon pienempi. Meillä siis sama LA... Mutta hyvät uutiset; kaveri on nyt pää alaspäin!!! Toivottavasti pysyykin noin!

Täällä muuten vähän surkeeta, appiukko kuoli eilen. Mies on aika alamaissa eikä jaksa yhtään mitään :'(

HP & P :heart: 31+6
 
AM ja Iltsu: jännityksellä odotamme, kumpi ehtii ensin ;) Oxfordille suurenmoiset onnittelut!

Woodoo
: ei tuntunut mullakaan liikkeet noilla viikoilla, en ollut ainakaan varma niistä. Mutta ihan yhtäkkiä ne potkut alkoikin tuntumaan vatsan sivuilla ja rakenneultrassa selvisi, että istukka on juuri sillä tavalla sijoittunut, että potkuista ei tunnu suurintakaan osaa! Mutta todella vilkas kaveri sieltä on tulossa, kauhee meininki päällä koko ajan!

Tsemppiä kaikille syystä tai syyttä hermoilijoille! Onneksi se aika kuluu kuitenkin väistämättä koko ajan ja voi varmistua raskaudesta :hug:

HP:lle hali appiukon poismenon johdosta :ashamed:

Me ostettiin maanantaina ekat vauvanvaatteet tulokkaalle! Se oli kyllä jotenkin todella outoa ja jännittävää (meille siis eka lapsi tulossa)! Yllätyin siitä, miten halpoja vauvojen vaatteet voivat olla, ostin kaupasta kolme bodyä hintaan 6,95! Voi niitä tietysti ostaa kalliillakin, sen tiedän!

GALLUP:
Onko muuten kellään kokemusta koirien ja vauvojen yhteiselosta? Meidän nuorempi koira tapasi eilen mun kaverin vauvan ja oli todella pelokas ja murisi sille ihan raivona. Mitenköhän meidän vielä käy, huoh...

Lymis 21+6
 
Dada toi on just se aika kun suurimmat oireet on kadonnu ja liikkeet ei viel tunnu... kaikki on varmasti hyvin!!

HP voi kamalaa... osanottoni. :(

AM no joko? :D HUS SIITÄ SIT SYNNÄRILLE... :p

***********************************

Neuvola

rv 37+1
paino 70,3 kg
painonmuutos +1120 :LOL: oho
turvotus -
RR 128/74
sf-mitta 33 (viime perjantaina oli muka 31)
tarjonta RT
syke 145

Maha on alhaalla ja vauvan pää on kiinnittynyt!! :D :D
Hyvä homma - tervetuloa vauveli maailmaan vaan... :p
Th sanoi kyllä että mitenkään ei pysty ennustamaan että milloin vauva tulee, mut sanoi et uskoo kuitenkin et viel menee aikaa... :)

Kysyin et minkä kokoinen vauva olis niin sain vaan vastauksen et hyvä kokoinen. Ei jättiläinen kuitenkaan... mitähän tarkoittaa, jaa-a. :D

***********************************

EM ja dodoliina 37+1
 
AM. Ei sieltäkään Idiksestäkään enää sitä tuoksua löytynyt, kaikki loppuun myyty :(


HP.
Tsemppiä sinne vaikeisiin hetkiin. Kurjaa kun läheinen ihminen menee juuri ennen kuin pitäisi vauvan syntyä. :hug: Voimia!!


Lymis. Meillä meni ihan mukavasti kun esikoinen syntyi, vaikka vähän jännitti kun meidän koira on aika vanha jo. Uteliaana nuuskutteli, ja katsoi aina syyttävästi meitä kun poika itki. Se kai ajatteli ettei me osata hoitaa vauvaa :LOL: Nyt ne on ihan kavereita keskenään ja tekevät yhdessä koiruuksia :LOL:
 
AAM
leinikki tänks kuitenkin :wave: :(
no hyvinkäällä sitä on kai vielä pitäis vaan päästä käymään joku päivä |O mutta ko en yksin enää uskalla lähtiä.. kaverin voisin tietty pyytää postittaa.. jossai kuplamuovipussissa ? tuliskohan semmoisessa en tiä ehjänä. :xmas:

( . ) olo normi poikaa hammaspesulle ja nukkumaan..
 

Yhteistyössä