*** Keskenmenon jälkeen plussanneet kesäkuussa ***

Tervehdys!

Eevarouvalla oli niin ihanan kuuloista vauva-arkea väsymyksestä huolimatta. Mymmyryy sinulle iso hali huomiseen ultraan :hug: .
Kärppänä nuo pelot ovat meille kaikille uudelleen plussanneille varmaan tuttuja ja niin karmivia, aina pelkää pahinta kun oireet loppuu vaikka se ei mitään ihmettä tarkoittaisikaan.

ON: tänään käytiin OYS:ssa ultrassa ja kaikki oli todellakin hyvin ja masuasukki kasvaa ja kehittyy hienosti. Ihmettelin vain kun lääkäri ultrasi niin kauan ja sitten kysyin asiaa. Kertoi, että välillä tehdään ihan satunnaisesti tarkempia ultria joidenkin tilastojen ja tutkimusten vuoksi ja nyt se osui meidän kohdalle. Olihan se kiva katsoa, kun pikku kulta oli niin touhua täynnä masussa ja vei koko ajan kättä kasvojen luokse. On se vaan niin ihanaa, kun saa nähdä oman pikku kullan.

Minulla on mies ihan hermoheikkona tämän raskauden kanssa, välillä pitää ihan tosissaan suuttua ja sanoa, että ei voida koko ajan ajatella että taas tulisi KM. Eihän sitä voi koko raskaus aikaa hermoilla, vaan pitäähän sitä pystyä tästä nauttimaankin.

Lääkäri oli onneksi nyt sitä mieltä, että vko 20 mennessä pitää saada paino noususuhteeseen. Onneksi aikaa on kuusi viikkoa kerätä lisää painoa, pitää laittaa vaikka pikku kiviä taskuun punnituksille :LOL: .

Vakuutus asiaa olen kovasti miettinyt, kun esikoinen sairastui munuaistautiin alle 4 kk iässä eikä saatu vakuutusta raskausaikana, kun sairastin parvorokon ja esikoinen sairasti sen kanssa mahassa. Meillä on kyllä hoidot tapahtuneet OYS.ssa koko ajan ongelmitta ja joustavasti, mutta kaippa meillä on etuna se, että asutaan suuren sairaalan lähellä. Miehen tytöllä taas on vakuutus joka ei korvaa juuri niitä tärkeitä asioita mitä reumasta aiheutuu, kuten fysioterapiaa ja apuvälineitä. Vakuutus on siis edelleen pohdinnan alla meillä.

Aurinkoista kesää kaikille B) .

T: Hemuli ja masuasukki 13+2
 
Kärppänä heinälatoon, ihan oikealla jäljillä olet mietteissäsi. Kohtua ympäröivät lihakset on vähän ehkä "löysempiä" vielä, joten kipuja ei välttämättä tule niin paljon. Mulla oli sama juttu. Vasta rv11 alkoi tulla niitä repäisykipuja, mitä tammikuisessa raskaudessa tuli muistaakseni rv7 paikkeilla... Kohduthan ovat erilaisia, toisilla tehokkaampia kuin toisilla (niinkuin synnytyksissäkin huomaa). Musta kuulostaa ihan normaalilta, että km:n jälkeen kohdun on helpompi kasvaa kivutta, kun vatsassa on vastikään tehty tilaa sille kasvavalle kohdulle.

 
Heippa!
Täällä kusi sukassa olen. Oon nukkunut tasan kolme tuntia ja sitten heräsin ahistus iski, enkä saanut nukuttua... Kohta pitäis lähteä kuulemaan "tuomio" ja tossa jo ajattelin, etten sinne mene ja perun koko ajan. Mutta kai se on mentävä :ashamed: :ashamed: . Mua pelottaa. Miten sitä selviää, jos uutiset on taas huonoja? Mulla sydänkin hakkas tossa tuhatta ja sataa. Mittasin verenpaineen, oli ihan varma, että se huitelee jossain sfääreissä, mutta se olikin tosi hyvä...
Nyt pesulle ja pukemaan Pitäkää peukkuja koko virtuaalimaailma ( vakkei täällä varmaan kukaan oo hereillä tähän aikaan).
 
mymmyryy: Minä pidän täällä sulle peukkuja! Tule sitten kertomaan kuulumiset!

Vakuutuksista: Meillä ei ole ollut esikolla vakuutusta ja se olisi ollut meidän tapauksessa ihan turha, pari kertaa käytetty muksua (kohta 2v) lääkärissä ja silloin päästiin kunnan omalääkärille ihan nätisti. Ei oteta tulevallekaan lapselle, meidän kunnassa toimii julkinen tosi hyvin. Mutta koskaanhan ei tiedä tuleeko lapselle esim. korvatulehduskierre tai jotain muuta sairautta, silloin varmaan toivoisi että olisi vakuutus. Olen muuten kuullut, että nykyään uudet lapsivakuutukset eivät välttämättä korvaa allergioista aiheutuvia kustannuksia, ainakin joissakin vakuutusyhtiöissä. Kannattaa varmaan tarkistaa tuo omassa vakuutusyhtiössä ennen kuin ottaa vakuutuksen.

Luce 21+0
 
Frizzante ja KärppänäHeinälatoon. Toivottavasti saatte hienoja uutisia tänään. Se on kyllä niin normaalia tuo stressaaminen. Ei osaa mitään enää pitää varmana.
Mulla on vatsassa ollut kasvukipuja ja niitä sit kyttäilen... Ei oo rauhaa. Toivottavasti nyt ens viikon ultran jälkeen vähä taas rauhoittuisin. On kuin olisi jossain vuoristoradassa........
Hemuli Ihanalta kuulostaa nuo sun ultra näkymät. Samoissa me suunnitteen ollaan, joten samanlaista toimintaa munkin masussa pitäis olla meneillään.
Mymmyryy Mulla on varpaatkin pystyssä sulle!!!!!!!!!!! :LOL:
Mulla on iskenyt kamala väsymys joka ilta. Siis yhdeksän jälkeen oon ihan poikki. Oon rautakuurillakin, joten noita on pakko nyt yrittää muistaa ottaa.
Sit läheisimmät tietää nyt et vaavelia odotetaan. Ne jotka tiesivät keskenmenoista ovat olleet erityisen kannustavia. Kavereita hyvissä ja pahoissa ajoissa. Muut sit ovat iloisia, tuskin arvaavat minkälaisen tuskan takana tämä on ollut. Joskus on parempi olla tietämättä.
Kaikki ovat samaa mieltä että on ihanaa et saamme lapsellemme sisaruksen. Hieno isosisko hänestä varmasti tuleekin. Jos jotain tässä maailmassa voin tehdä, niin tämä on juuri se. En halua hänen oleman ilman sisaruksia.

Nullpoints 13+5
 
:wave: täällä ollaan Arska oon vaan potenu räkätautia viikonlopun niin ei oo jaksanu kirjotella, nyt rupee jo helpottaan, onneks

naureskelin AE :n eilistä viestiä että meillä on samanlainen ajatus tästä lepäämisestä =) mäkin eilen siivosin koko kämpän, pyykkäsin, tein ruuan, maalasin leikkimökin kertaalleen ja keinun lautaosat ja käytin vielä koirat lenkillä, ei kyl tullu kun muutama supistus, liitoskipuja kyl sitäkin enemmän... mut tosissaan en mitään riskejä ota et jos siltä tuntuu etten voi mitään tehdä niin kyl sitten lepään kun kuitenkin pieni sais vielä muutaman viikon ihan rauhassa kasvaa

mymmyryylle täälläkin peukut ym muut pystyssä =) ja tsemppiä ja oliko frizzantellakin tänään ultra, tsempit sinnekkin =)

kärppä mul ei ollu juurikaan mitään raskausoireita tässä raskaudessa ennen 12 viikkoa ja muullon on aina alkanu viimestään viikolla 7 et ei välttämättä tarkota mitään, toivotaan et sun alkutaival kuluu nopeesti ja pääset rauhottumaan =)

jos nyt missään vaiheessa pystyy kokonaan rauhottuun, ite täällä murehdin kun vaavi on ollu pari päivää tosi rauhallinen, onneks on huomenna se lääkäri vaik en tiä millä se voi asiaa tutkia kun se ei osaa ultrata, no ainakin voin kysellä asiasta, muuten täällä kaikki hyvin, palailen huomenna kertoon lääkärikäynnin tulokset

niin Dullelle suurensuuret onnittelut pienen tyttösen syntymän johdosta :heart:

eevarouva :heart: kuulostaa ihanalta =) ja kyl se väsymyskin helpottaa, lepäilet ja nautit lapsista =)

wiivin kuulumisia odotellaan =)

eliisa ja pikkuruinen 34+5
 
Kiitos kaikille masukuvakehuista

Varsinkin Katherinen sanat laittoi jo vähän punastumaan



Onnittelut pikku prinsessasta Dulle!



Irtosoralla ja Katherinella oli puhetta noista inhokkisanoista.
Täällä myös vierastetaan mamma-, ja emäntä-sanaa...yök!



Findgirl: Onnittelut liikkeiden tuntemisesta!!

Ihanaa!!!

Pieni siellä ilmoittaa olemassa olostaan



Miikkis: Me aiotaan ottaa vakuutus vauvalle. Ifiltä se varmastikkin otetaan, sieltä on muutkin vakuutukset



Onnittelut mahtavista ultra,- ja äitipoliuutisista Luce!



Aurinkoenergiaa se siellä pursuaa energiaa!



Mymmyryy: Tiedän niin hyvin tuon järkyttävän pelon tunteen mennä siihen ultraan jossa viimeksi on maailma romahtanut...

Voimia kauheesti!!
Toivon että tulet pian kertomaan HYVIÄ uutisia!



Kärppänä heinälatoon: Vai pesismailasta tahot päähäs?
Heh heh...

Mulla oli tosi kovia kipuja alkuraskaudessa aina vasemmalla puolen munasarjoissa. Ei koskaan oikealla, joten kauhukuvat kohdunulkoisesta vallitsivat täälläkin pääkopassa
Pahoinvointi alkoi mulla tässä raskaudessa vasta rv 8.
Ja me odotettiin keskenmenon jälkeen yhdet menkat kunnes sitten yritettiin tärppiä ja tärppäsikin. Tässä raskaudessa on ollut kovat kohdun kasvukivut, samoten kuin esikoisenkin aikana. Keskenmenneessä raskaudessa niitä ei juuri ollut, mutta se menikin kesken jo rv 5+6

Yritä olla vertailematta toisten raskauksia omiisi, tiedän ettei se ole helppoa



EevaRouvalle paljon jaksamista vauvantuoksuiseen arkeen!

Yritä lepäillä niin paljon kuin mahdollista



Frizzante: Voin sanoa että synkkää on ollut täälläkin suunnassa, ensimmäiset 24+3 viikkoa

Vasta nyt 4D-ultran jälkeen olen alkanut uskomaan vauvan tulemiseen

Olen läpikäynyt kokemuksemme mielessäni tuhat kertaa siinä pelossa että joudumme kokemaan sen tai siis ne uudelleen
Diagnoosin esikoisemme voinnista, kaiken sen miten anelimme sydänlääkäreitä parantamaan hänet, ja silmissäni vain näen heidän pyörittelevän päätään ja sanovan: "Mahdotonta"
Viimeinen oljenkortemme oli kysyä eikös vaan luonto voi korjata suurimman osan poikamme sydämestä, raskauttahan olisi ollut jäljellä vielä vajaa puolet. Ja taas näen silmissäni heidän katseensa ja kuulen heidän äänensä, että "Ei, ainoastaan tilanne pahenee ja vauvanne tulee kärsimään jos jatkatte raskautta"

Olen läpikäynyt päätöksen keskeytyksestä, helvetin pitkän ja tuskaisen synnytyksen, kuolleen vauvani sylissä pitämisen...

Läpikävin alkuraskauden keskenmenon kipuineen ja epätoivon tunteineen. Eihän se ollut mitään esikoisen menetykseen verrattuna, mutta pakkohan siihenkin oli varautua, viimeksi kun tuo km pääsi niin yllättämään

Muistelen sumuista viime vuotta ja mietin miten ihmeessä selvisimme mieheni kanssa tänne asti...

Sitten aloin miettimään miten tämä raskaus voi päättyä. Vaikka olen paljon kokenut, vaihtoehtoja on silti paljon mitä vielä voisi tapahtua. Ennen aikainen synnytys, lapsen menetys synnytyssalissa...
Välillä tuntuu että kun näitä kaikkia kauhukuvia selailee päässään että pitäisikö oikeasti soittaa johonkin kriisikeskukseen

Nyt kuitenkin viimein ja vihdoin olen alkanut nauttimaan tästä raskaudesta. Toki tuleva synnytys pelottaa, mitä kaikkea siinä voisi mennä pieleen

Mutta pakko on vain luottaa ja mennä hetki kerrallaan vain...

Iso voimahali ja tsemppiä ultraan!!

Tulehan sinäkin sitten kertomaan HYVÄT uutiset!



Nimra: Onnittelu veriseulatuloksista!



Surusydän: Mukava että pahoinvointi alkaa helpottamaan



Hemulille suuret onnittelut ultrauutisista!



ON: Tänään pitäis mennä töihin kokeilemaan, eli loma on ohi

Melkein joka päivä satoi vettä

Ja nyt kun pitäis töihin mennä niin arska paistaa pilvettömältä taivaalta


Omassa olossa ei ihmeitä, kovasti vain tulee noita kivuttomia supistuksia

Niitä tulee varsinkin siivotessa tai jos nousen ylös nopeasti. Sitten öisin niitä tykkää tulla kovastikkin


Pikkujätti on nyt neljättä päivää istukan takana, sen verran vaimeasti nuo liikkeet tuntuvat

Ketähän se pieni on mennyt piiloon?



Mukavaa heinäkuun ekaa päivää kaikille!!




:MyAngels ja pikkujätti rv 25+4
(ultra rv 25+6)
 
Kotiuduttu kidutuskammiosta :LOL: .
Ensiksi kiitos kaikille tsempanneille :flower: :heart: .
JA SITTEN KUULUMISIIN:
Mentiin sairaalan pihaan ja sanoin miehelle, että vielä voidaan lähteä pois. Se mulkasi mua ja sanoi, että älä nyt viitti kaikki menee hyvin. Odotusaulassa hikikarpalot nousi ohimoille ja pomppasin ylös, kun kätilö kutsuu sisään. Onneksi kätilö oli mukava ja siinä höpötettiin kaikenlaista.
Sitten asiaan ja kuvaruudulla on liikkumaton Toivo, silloin ajattelin, että näin ei voi käydä taas. Sitten huomasin pienen sydämen sykkeen, joka jyskytti kovaa vauhtia. Kätilö totesi pienen vaan nukkuvan. Pieni iso 6,5cm TOIVO ON HENGISSÄ JA NÄYTTI TOISTAISEKSI VOIVAN HYVIN!!!!! Siinä vaiheessa itku pääsi ja kunnolla. Kätilö selitti hyvin tarkkaan kaikki elimet yms... Niskaturvotusta oli vaan 1,2, joten normaali sekin. Toivo näytti peukkua meille ja viuhtoi kovaa kyytiä, kun herätettiin se päikkäreiltä... Saatiin 7 kuvaa mukaan. Tosi hyviä kuvia. Mä oon niin Happy!!!!!! Lapsille kerrottiin ja pojalle ( 7vee) tuli itku, että siitä tulee isoveli. Tyttö otti sen, että ok. Ne katto kuvia ihan ihmeissään. Mies totesi, että kai sä voit ruveta pikkuhiljaaa taas nauramaan ja iloitsemaan. Mä oon ollut stressaantunut viime aikoina.
La pysyi samana: Toivo oli 2 pvää vanhempi, mutta tollasen takia ei la:a muuteta.

Kaunista ja ihanaa päivää kaikille!!!!
 
ehip! :wave: eli heip :D tuli niin outo kirjotusvirhe, ett oli pakko säästää :LOL:

mymmyryy :D aivan mahtavaa!! kato ny, suotta hermoilit! jättionnittelut teille hyvistä ultranäkymistä :)

kärppä jokanen raskaus on erilainen, vaikka ne olis ihan lähekkäin toisiaan, muistathan sen ;) mulla ei ollu kasvukipuja alussa, vain silloin tällöin nipisti ilmeisesti kohdun ja muiden mun sisälmysten yhtymäkohdista, jos käännyin äkisti, tms. nyttemmin on tuntunu kai vissiin kasvukipuja ihan vain ihossa.

surusydämelle onnea pahoinvoinnin helpottamisesta :) nautiskeles nyt olostasi täysillä!

nimralle voimia ultran odottamiseen. hyvä, että tulokset oli mainiot!

frizzante on täysin luonnollista, että jos sulla on fyysisestikin heikko olo, mieli on entistä enempi maassa. mulla jo ihan sekin, että jos mua väsyttää, saa kaikki asiat tosi synkeiksi. toivottavasti sun yleisolon koheneminen saa fiiliksetkin ylös, mutta kandee jutella asiasta ees jollekin, jos oot itse jo huolissasi. jutteleminen ylipäätään kannattaa!
käyn täällä tänään ahkerasti kattomassa, mitkä ovat teidän kuulumiset, että pääsen iloitsemaan heti kanssanne :)

eevarouva kuulostaa tosi suloselta!! tuommosista kuvauksista omat jännitykset vähän laukeaa, kun ensikertalaisena kovasti hirvittää, että miten sitä osaa kaiken...

hemuli ihana ultrakokemus, hyvä te! voi sinun miestä, toivottavasti hänkin saa pian sinun lailla varmuutta vauva-asiaan :)

myangels eipä tosiaan ole ihme, että mieli on herkkänä teidän kokemustenne jälkeen. onneksi nyt on pikkujätti teillä turvallisesti matkassa, se on niin mahtavaa!!

meillä pantterieläin on ottanut uudet vaunut varovaisen, yöllisen kiinnostuksen kohteeksi... suojaan vaunut jätesäkeillä, jos se pitäisi kissan loitolla niistä.

irtis ja 33+6
 

Yhteistyössä