Keskenmenon jälkeen plussanneet kesällä 2013

Hyvää matkaa Fujin! Itse olin viikonloppureissulla viimeviikonloppuna ja mukana oli edelleen pari sidettä varmuudeksi :). Mutta minä uskon ja luotan että sinulla menee kaikki hyvin tässä raskaudessa!

Täällä on huononolon päälle flunssa iskenyt. Olo on vetämätön. Nenä vuotaa ja kurkku on kipeä. onneksi ei kuumetta kuitenkaan. Nyt vaan toivon, että paranen viikonlopuksi kun mies on matkoilla ja olen yksin kotona lasten kanssa.

12+4
 
miss_piggy
Onnea Fujin ulkomaan reissuun lähdöstä ja plussauksesta :)

Se hyvä puoli,että sun raskaus vasta noin alussa, niin ei varmaan pahoinvointi iske reissussa. Mulla ku ne ällöolot tuntui olevan rv 9-12 :p
 
Onnea Fujin! :heart:

Täällä kärsitään oksennusoloista ja viikkoon oli painokin tippunut hurjasti. Sain lääkäriltä aphoinvointiin lääkkeitä. Ja niiden voimalla selviän päivistä. Ei tartte onneksi enää oksentaa vaikka oksettaa koko ajan. Mutta kyllä tää tästä. Piti siirtyä mammahousuihin kun ei nappi menny farkuista enää puristamatta kiinni.

niiskunenä 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
zannukka Hyvä että ultrassa kaikki kunnossa. Muutin sulle tuon lasketun 3.2. Meidän esikoisen laskettu oli aikanaan 3.2 :) Ei oo lonkkakivut onneks joka yö vaivannut. Pitää toivoa ettei alakaan vaivaamaan.

Fujin Nautihan siellä lämmössä. Ois niin ihana kun itsekin pääsis jonnekkin lämpöön.

katrinainen Tsemppiä flunssan keskelle.

niiskunenä Voi ei. Onneksi sait lääkkeet oksenteluun. Toivotaan että pahoinvointikin loppus pian :)

Omaan napaan ei mitään erikoista. Oon nyt taas innostunu virkkaamisesta ja neulomisesta, ja vauvalle on jo parissa päivässä valmistunu virkaten myssy ja tossut. Seuraavaksi työn alla ois neulottu kietasuneule. Yläkerrassa oottaa pari mun vanhaa teepparia, että saisin leikattua vauvalle ne housuiksi. Mun ihana anoppi anto vanhan saumurinsa mulle, kun sai itse uudemman, ja nyt on sitten helppo hurautella lapsille vaatteita. Pitäs vaan ensin kangaskauppaan asti päästä :D Vauva on ruvennut nyt liikkumaan taas enempi. Liikkeet tuntuu olevan nyt jo enempi semmosia tönäsyjä, kuin kunnon potkuja. Mutta tulee niitä kunnon monotuksiakin vielä välillä, yleensä sillon kun laitan nukkumaan. Turvotusta on kans ilmaantunut nyt jonkin verran. Pitäs vaan muistaa vettä juua paljon, vaan ku se aina unohtuu.

Marlin ja Vimma 29+3
 
Moi pitkästä aikaa!

Kesäloman vuoksi en ole täällä päässyt käymään ja nyt kun yökukun (joo, ei vaan tule uni...) niin ehdin lueskelemaan!

Voi kanella! Kunpa teillä olisi kaikki hyvin!!! Kovasti voimia ja jaksamista teille... Tulehan kertomaan kuulumisia kun jaksat/pystyt/ehdit! :hug:

Muuten täällä taitaa olla kaikki kunnossa...? Tsempit pahan olon kanssa kamppaileville!

ON: ei kummempia, nyt tuntuu että aika on alkanut jo vähän kulumaankin! Pikkuinen jumppailee ahkerasti, ihanaa kun ei ole kotidoppleriakaan tarvinnut käyttää pitkään aikaan, kun pieni antaa tuntuvia elonmerkkejä itsestään :) Kipuilut on väistyneet, ehkä mulla on nyt se seesteinen keskiraskaus meneillään! Pesänrakennusviettiä havaittavissa, kaappien sisällöt on tip top ja pikkuisia vaatteita pesty ja viikattu urakalla :) Kaikki suurimmat hankinnatkin on jo ihan ohimennen tehty! Vielä olisi reilut 14 viikkoa kuitenkin laskettuun aikaan, toivottavasti syksy kuluu nopeasti!

Stellini 25+5
 
Väsynyttä huomenta! Oli vissiin vähän rankka viikonloppu poitsun 3v. kemujen merkeissä, että nyt kyllä mammaa väsyttää.. Tai ehkä väsyttäisi joka tapauksessa. Huomaa kyllä, että ei enää jaksa samalla lailla touhuta.. Nyt on alkanut tulla aika herkästi liitos- ja selkäkipuja kun pitempään on jalkojen päällä tai liikkeessä, ja vauhti senkun hidastuu. Ihana närästys on myös palannut.. onneksi on rennie! Muuten olo on hyvä edelleen ja öisin nukuttaa hyvin. Vauveli liikkuu edelleen kovasti, se on ihanaa niin ei tarvitse murehtia. Öö, jokohan mä sokerirasituksesta mainitsin, en varmaan.. Eli viime viikolla kävin siinä ja yllättäen tällä kertaa ei tullut ollenkaan edes huono olo! Suorastaan mukava oli siellä istuskella rauhassa lueskelemassa.. :) Viime kerralla jouduin makoilemaan suurimman osan ajasta kun olo meni niin huonoksi. Silloinkaan ei kuitenkaan arvoissa ollut mitään vikaa, eikä nytkään ole neuvolasta soiteltu eli ilmeisesti kaikki ok sokerien puolesta. :)

zannukka, hyvä kuulla että ultrassa oli kaikki hyvin! Jännä kyllä seurailla tuota sun tuplaraskauden etenemistä!

marlin, mä kans haaveilen että viimeistään sitten kun jään kotiin (syyskuun lopussa) ehdin neuloa vielä jotain vaaville. Ennen sitä ei taida aika ja jaksaminen riittää.. Mutta onhan siinä sitten vielä 1,5kk aikaa ennen la:ta. Mulla onkin yksi keskeneräinen villahaalari odottamassa, se ei koskaan ehtinyt valmistua esikoiselle ajoissa. :D

stellini, Aika samat aatokset täälläkin. Aika tosiaan vihdoin tuntuu kuluvan nopeasti kun liikkeet tuntuvat niin voimakkaina ja usein. Kuitenkin odottelen minäkin että syksy kuluisi nopeasti ja kaikki menisi hyvin loppuun saakka.. Mulla oli pesänrakennusviettiä myös ilmassa jossain vaiheessa ja silloin kävin läpi kaikki pikkuvaate- ja vaippavarastot. Kunhan vietti seuraavan kerran ilmaantuu, niin järjestelen varmaan loputkin kaapit ja laatikot kuntoon. ;) Tuota pikkuvaatteiden pesua oon vähän säästellyt loppuraskauteen, sitten ehtii kun on kotona. Jokunen hankintakin on vielä tekemättä, mutta ehtiihän ne vielä..

Ammiina ja pikkupeikko 25+4
 
Terve kaikki!

Tässä hetken taustailleensa taidan viimeinkin uskaltaa kirjoittaa tänne. Tarinani on se, että esikoisemme yritys alkoi 10/2012, ensimmäinen raskaus päättyi 5/2013tuulimunaepäilyyn, pian sen jälkeen spontaanisti alkaneeseen keskenmenoon ja lopulta keskeytykseen rv 8+5. Sitä seurasi heti kemiallinen raskaus 6/2013 ja kuinka ollakaan, seuraava plussa testissä oli jo 7/2013. Eli puoli vuotta mentiin ilman yhden yhtä plussaa ja sen jälkeen olenkin plussannut huhtikuun ja heinäkuun välillä 3 kertaa.

Edelliset kokemukset (varsinkin se tuulimuna) olivat niin raskaita, ettei tässä ole oikein osannut ajatella tämänkään päättyvän hyvin. Raskausoireet ovat onneksi voimakkaammat kuin tm-raskaudessa ja muutenkin tämä tuntuu erilaiselta siihen verrattuna.

Toisaalta pelkää, että jotain samanlaista tapahtuu taas, mutta samaan aikaan on kuitenkin olemassa toiveita hyvästä tuurista, että eihän mitään niin kamalaa voi tapahtua kahta kertaa ihan peräjälkeen!

Koska yritystä on takana jo kohta vuosi, olo alkaa olla aika epätoivoinen. Jospa täältä saisi voimia ja rohkeutta.

ralliruutu 6+4

3.4. -- ralliruutu -- 24v -- km (tm) 5/2013, kem 6/2013 -- 1.lapsi -- ?
 
Sain huomiseksi ultra-ajan omasta terveyskeskuksesta :) Jännittää sekä huonolla että hyvällä tavalla, kun toukokuinen ultraus on aika tuoreessa muistissa yhä ja silloin ei löytynyt muuta kuin liian pieni ja tyhjä raskauspussi.

Jos uutiset ei ole hyviä, niin saas nähdä miten sitä kykenee iltavuoroon suoraan ultrasta :/
 
Moikka! Ja onnea plussanneille ja muutenkin hyviä uutisia saaneille. Ja hirmuisesti jaksamista kanellalle, kertakaikkiaan sydäntä särkevä tilanne. :/

Täällä poksutaan huomenna rv 41 ja fiilis on sen mukainen. Ei jaksa enää odottaa! Pitkiä päiviä nää ylimenevät, eikä mitään erityistä merkkiä että lähtö tulis pian. Hohhoijaa. Ja minä kun stressasin niin rv 20-22 supistuksia ja ennenaikaisuutta. :)

Eli odotellaan...

Tsemppiä kaikille ihanille mammoille. Tuun sitten kertomaan jos\kun tulee valmista. En usko vauvan olemassaoloa ennenkuin sen näen. :)

KattiKoo ja häätöilmoituksesta piittaamaton masustaja rv 40+6
 
Moi!

Täällä maha sen kuin kasvaa, olo on edelleen hyvä vaikka nyt alkaa olemaan kyllä raskaana oleva olo ja maha on tiellä. Välillä supistelee ja mahaa kiristää, mutta kuit vähemmän mitä edellisissä raskauksissa tässä vaiheessa. En siis ole huolissani, ainakaan epänormaalin paljon ;) ahdistus on onneksi pysynyt siedettävänä, erityisesti kun vauva möyrii ja potkii paljon, on vilkas masukki kuten veljensäkin olivat. Hieman uskaltaa jo tähän uskoa, on tullut jopa hankintoja tehtyä: kestovaippoja ja vähän vaatteita kirpparilta, ja vaunutkin meni uusiksi kun löytyi käytettynä just sellaiset, mitä toivoinkin. Neuvola olis vielä tällä viikolla ja sokerirasitus on vuorossa ensi viikolla. Saa nähdä miten suoriudun siitä, ei ole aikaisempaa kokemusta...

Onnea Ralliruutu ja Fujin plussista ja tervetuloa mukaan! Täällä on niin hyvä kirjoitella tuntemuksista kun varmasti muut ymmärtävät esim huolen ja ahdistuksen...

Kattikoo: tsemppiä loppumetreille! Kohta huomaat, että on siellä masussa ihan oikea vauva ;)

Voikaahan hyvin!

Miirabell ja tyttömaha 23+4 (meniköhän laskut oikein?)
 
kattiikoo Toivotaan, että sulle tulisi lähtö synnärille tänään. Uskon, että nyt alkaa turhauttamaan.
ralliruutu Onnea raskaudesta ja toivotaan että ultrassa kaikki hyvin. :heart:.

Täällä ei pahaolo helpota ollenkaan. Olo senkun huononee. Oksennus lentää vähintään kerran päivässä ja olo on hirveä. Toivon, että seesteinen keskiraskaus koittaisi pian. Milloin teillä muilla on olo parantunut?

kanellalle paljon lämpöisiä ajatuksia ja haleja!

13+3
 
Ultrassa paljastuikin sitten todellinen jymy-yllätys, sillä kohdussa olikin kaksi pientä alkiota sykkeineen :heart::heart:

Eli odotankin nyt sitten kaksosia. Ihan hullua, mutta ihanaa :) Vastasivat viikkoja aika hyvin, omien laskujeni mukaan olisin rv 6+6, toinen vauvoista oli kokoa 6+5 ja toinen 6+3. Molemmilla asiat toistaiseksi hyvin, huomenna tiedän paremmin jatkosta, pääsen seuraavaan ultraan luultavasti aika pian.

ralliruutu + pikkuiset sintit :heart:
 
Moi kaikille,

Olen pitänyt täällä hiljaieloa varovaisesesti iloiten raskaudesta, mutta olen myös itsekseni
halunnut sulatella varhaisultran kuulumisia. Ultrauksen alkaessa lääkäri oli pitkän tovin hiljaa.
Kerkisin tuossa vajaan minuutin aikana jo kuulemaan järkyttävät uutiset
kohdun ulkoisesta, tuulimunasta tai sykkeettömästä alkiosta. Mutta sitten lääkäri kertoikin
että täällä on kaikki hyvin, mutta te odotatte kaksosia!
Riemu muuttui nopeasti peloksi siitä miten pärjäämme 3-vuotiaan ja kaksosten
kanssa? Muistan esikoisen vauva ajasta sen että olin täystyöllistetty 24/7
ihan yhdenkin kanssa!
Seuraavana yönä mietin miten kahta imetetään ja miten ylipäätään vain 2
kättä riittää.
Tunteet ovat vaihdelleet suunnattomasta ilosta paniikkiin, mutta,onneksi
päällimmäisenä on ilo ????

Uskomatonta että ralliruutu ilmoitti juuri saman asian!
Onko sulla ollut paljon pahoinvointia? Itsellä tuplaten
oireita versus esikoisen odotukseen. Onhan tuota
hormooniakin tosin tuplaten ????

Eikö täällä ollut joku muukin tuplien odottaja?
 
Spirit: Oireet on olleet minulla todella vähäiset koko raskauden ajan. Vähän etovaa oloa aamuisin ja joskus iltaisin, närästystä, rintojen kipua ja arkuutta jne. Jos ei tietäisi olevansa raskaana niin ei varmaan edes tajuaisi. En siis todellakaan osannut odottaa, että siellä olisi kaksi alkiota, pikemminkin pelkäsin uutta tuulimunaa.

Ultraava lääkäri selitti varovaisesti mitä kohdussa näkyy ja että tiedänkö mikä tuo toinen on tuossa vieressä. Siinä vaiheessa jo arvasin, että taitaa olla kaksoset ja lääkäri varovaisesti sanoi, että joo, kaksi siellä on :) Ehdin jo huolestua, että onko toisella sykettä, mutta kyllähän sekin siellä kuvissa näkyi pienenä värähtelynä kuvassa.

Itse itkin pöydällä onnesta, kumpa saisin pitää molemmat loppuun asti. Lääkäri toppuutteli, että muistanhan kuinka alussa raskaus on ja että oikeastaan mitä vaan voi tapahtua. Kyllä minä sen ymmärrän, mutta nyt iloitsen kovasti näistä pienistä ihmisenaluista :heart:

En oikein osaa pelätä mitään, kun nämä on minun ensimmäiset. Sedällä on kaksostytöt ja mieheni on toinen kaksosista ja molemmissa perheissä lastenhoidon kanssa tietysti ollut hoppu, mutta hyvin ovat molemmat perheet pärjänneet. Paljon hyvää olen kuullut molemmilta perheiltä ja itse ainakin aion nauttia tästä ainutlaatuisesta mahdollisuudesta. Parempi kaksi kerralla kuin ei yhtäkään :)

Iloa vähän hälventää se, että munasarjat olivat rakkuloituneet (kuulemma lievästi, mutta kuitenkin) ja toisessa oli iso pallura, ei kuitenkaan vielä kysta, mutta luultavasti kehittymässä sellaiseksi. Huoh :/
 
Vautsi! Nythän täällä on jo kolme tuplien odottajaa, ihan mahtavaa! Onnea hurjan paljon ralliruuru ja spirit! Onhan se varmasti aika shokeeraavakin uutinen alkuun, mutta onneksi on aikaa totutella ajatukseen. Meillä myös lähipiirissä kaksostytöt ja onhan se vauva-aika toki rankempaa, mutta vähän isompana onkin sitten tosi paljon seuraa toisilleen. Tsemppiä matkaan molemmille!!

kattikoo, toivottavasti olet päässyt jo tositoimiin!! Pian varmaan kuullaan vauvauutisia sieltä suunnalta :heart:

katrinainen, kovasti tsemppiä pahoinvoinnin keskelle.. Itselläni oli pahimmat kuvotukset jo helpottaneet noilla viikoilla, toivottavasti sinullakin pian!!

miirabell, ihana kun sielläkin vauva kovasti liikkuu. Se se minunkin mielen pitää vähän rauhallisempana, vaikka edelleen sitä monesti miettii että saadaankohan me oikeasti tämä vauva elävänä maailmaan.. :heart: Onneksi viikot vierii nopsaan tässä vaiheessa, pian me ollaan jo synnyttämässä. :)

(.) Tänään taas viikon viimeinen työpäivä ja kolmen päivän viikonloppu edessä. :) Kuusi viikkoa onkin sitten enää töitä jäljellä, vaikka välillä se kyllä kuulostaa aika paljolta! Kunhan vaan olotila ei mene kovin paljon huonommaksi niin eiköhän tässä jaksele. Kävely on jo melkoista vaappumista ja tuo lyhytkin työmatka saa puuskuttamaan melko lailla. Väsymystä on edelleen iltaisin etenkin työpäivien jälkeen, ei taida olla hemppa noussut.. No, ensi viikolla se neuvolassa selviää. Välillä tuntuu aikamoisia vihlaisukipuja masussa, esim. viime yönä heräsin siihen, samoin suonenvetoon jaloissa ja/ tai lonkkakipuun herään välillä. Onneksi nämä on kuitenkin vielä olleet enimmäkseen satunnaisia vaivoja ja pääasiassa yöt olen nukkunut hyvin.

Ammiina ja pikkupeikko rv26 *POKS*
 
Onnittelut ralliruutu plussasta ja tuplaylläristä :heart:

Kattikoo pijellään peukkuja että pääsisit pian synnyttämään jo :)

Spirit Paljon onnea sinnekkin tuplauutisista :heart:

ON: lääkärineuvolassa käyty tiistaina ja sielläkin kaikki oli loistavasti eli nyt vaan voi keskittyä masun kasvattamiseen ja ootellaan rakenneultraa :) Sykkeet oli molemmilla asukeilla 135 huiteilla. Sokerirasitukseen varattiin aika nyt kun pahoinvointi on helpottanu ja se onkin jo ens viikolla. Mulla on nyt viikon verran ollu selekä ihan järkyttävän kipiä ja lääkäri määräskin siihen tulehuskipugeelin, meinas että tuolla on joku jänteen kiinnike tulehtunu :/ Toivottavasti tämä nyt alakas pian helepottaan ku aamusin meinaa sängystä ylösnousu olla melekosta tuskaa. Vatsa on lakannu melekeen tyystin toimimasta ja senkin puolesta on sitten tukala olla :/ Plaaaah kauheeta narinaa ja pitäs olla onnellinen raskaudesta mutta jos joku mulle tulee nyt hehkuttaan ihanaa seesteistä keskiraskautta niin haistatan pitkän peet kyllä :/ Mulla on just nyt kaikkee muuta ku ihanaa näitten vaivojen kans vaikka muuten olo onkin virkeä ja onnellinen.

Mukavaa alkavaa syksyä ja odotusta kaikille :)

zannukka ja itisvinkulat 15+6 kääk määhän oon kohta puolessa välissä omaa raskauttani ku ei varmaan yli 38 viikolle mennä :)
 
Vau, isosti onnea Spirit ja ralliruutu! Ihania uutisia :)

Me ollaan pikkuhiljaa lähdössä kotia kohti. Lomareissu on ollut ihana, mutta on mulla jo niin ikävä koiria, että ihanaa päästä kotiin :D Nyt lähinnä ajan kuluttelua ennen kun pääsee koneeseen, onneksi on wifi :p
Omat olot on kuin en raskaana olisikaan. Ei siis mitään oireita vieläkään. Tiedän ettei oireettomuus välttämättä mitään tarkoita, mutta mutta. Näitä palstoja lukeneena on sellainen fiilis, että oireet tekee raskauden ja oireettomuus on lähinnä merkki tuulimunasta, ku:sta tms.

Yhtäkaikki, 5+3 jo ja tajusin just, että tasan kaks viikkoa sitten näin ekaa kertaa jotain viivaa r-testissä. Huomenna onkin sitten kaks viikkoa plussaamisesta, jotain sekin?
 
Kiitos kovasti onnitteluista :)

Tää toivoo vaan, että nuo sintit pysyisi kyydissä koko raskausajan eikä tulisi mitään ongelmia (eihän nää varmasti kestä viikolle 40, mutta toivottavasti eivät tulisi kovin paljoa ennen sitä ulos). Olisi ihan kauheaa menettää toinen tai jopa molemmat! Mieskin on niin innoissaan tuplista, kun on itse toinen ei-identtisistä kaksosista :)

Viikon päästä terveydenhoitajalle. Miten sitä jaksaa odottaa seuraavaan ultraan, että näkee onko molemmilla pienillä kaikki hyvin?!

ralliruutu 7+0

P.S. Ja tietenkin onnittelut Spiritille myös tuplauutisista :heart: Unohdin jo ihan onnitella tykkäyksen lisäksi.
 

Yhteistyössä