Keskenmenon jälkeen plussanneet kesällä 2013

Ralliruuru ja spirit! Paljon onnea ihanista tuplauutisista!
Fujin tervetuloa kotiin :)!
zannukka Mulla on mennyt ihan ohi, että säkin odotat tuplia. Onpa täällä paljon tuplauutisia. ihanaa.
Meiltäkin löytyy suvusta kaksosia. Mutta ihan yhtä tällä kertaa odotellaan.

Tänään olen ollut niin huonovointinen, että työkaveritkin ovat kommentoineet. olen kuulema ihan valkoinen. Ensi viikolla käyn kyllä hakemassa saikkua, jos tämä ei helpota. Ihan hirveää olla töissä kun olo on näin kauhea.
 
Ralliruutu ja Spirit Siis aivan mahtavia uutisia molemmilla ultrassa. Toivotaan kovasti että kummallakin molemmat pienet pysyy loppuun asti kyydissä. Spiritille myös kovasti jaksamisia mielenmyllerryksen keskelle.

KattiKoo Tsemppiä viimesiin päiviin! Ellei vauva ole jo sitten päättänyt syntyä :)

Ammiina Mää oon suosiolla jättäny nuo isommat neulomiset väliin. Niin monesti jotain isompaa alottanu, ja aina jää kesken :D Onneks nuo vauvojen vaatteet on niin pieniä, että äkkiä valmistuu.

Omaan napaan ei jälleen mitään kummempaa. Päivällä oli nla ja kaikki kunnossa. Tänään myös poksuu, eli 30+0 jo kasassa. Enään 10 viikkoa ja pikkuinen on täällä :heart:

Marlin ja Vimma 30+0
 
Tänne ei kuulu mitään uutta. Oon saanut pari finniä ja lasken ne raskausoireiksi niin sitten mullakin on jotain :LOL:
Digi ilmoitti viikkojen olevan 3+, joten ainakin hcg nousee viikkoja vastaten. Eka neuvola-aika tuli varailtua tänään ja varhaisultra on joko viikoilla 8+4 tai 9+0. Mies haluaisi mennä heti 6.9 perjantaina (jolloin on se 8+4), joten mennään varmaan sillon. Ite voisin odottaa siihen 9+0 asti niin tietäisi ainakin onko päästy edellisten mittojen yli kun viimeksihän kasvu oli pysähtynyt sinne 8+5 kohdalle.

Sais vaan aika kulua nopeammin niin pääsisi näistä piinaviikoista eroon :D

F&5+4
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Ei tännekään uutta, mahaa ei näy vieläkään. Vauvatavaraa tullu jo hommattua mm: pinnasänky, sitteri, turvakaukalo ja hoitopöytä. Kaikki käytettynä ostettu mutta halvalla saatu :D

Piggy ja 15+1
 
Täällähän on nyt monta tuplien odottajaa, voi miten ihanaa! Onnea ja tsemppiä hurjasti. :)

En kykene nyt muihin kuin omanapaisiin raportteihin, mutta edelleen olen yhtenä kappaleena ja voin kertoa, että turhauttaa Niiiiiiin paljon. Huomenna yliaikaiskontrolliin, mutta en uskalla luottaa, että samantien käynnistetään. Tämä vauva tekee nyt hitausennätyksen mun vauvoista. Lisäksi jännittää, kuinka iso tästä tulee, sf-mitta on monta senttiä suurempi kuin aiemmilla ja nuo kaksi aiempaa on kumpikin ollut yli 4 kiloisia. Ja ne oli syntyneet jo tähän mennessä! Ahdistaa, miksi se ei halua syntyä? Onko siellä ketään ollenkaan vai oliko tää huijausta?

Näihin tunnelmiin, pitäkää peukkuja, että mun kasetti kestää vielä hetken kasassa. :)

KattiKoo 41+4 aaaarrghh
 
KattiKoo Tsemppiä viimesiin päiviin. Kyllä mää uskosin että huomenna käynnistävät, koska alkaa oleen jo se 2 viikkoa yli lasketun, joten tuskin ne turhaan enään ootattavat. Ja eihän sitä tiiä vaikka synnytys käynnistyis itestään ennen huomista. Aika monella kaverilla ja tutulla käynyt niin, että ya-kontrollia edeltävänä päivänä on synnytys käynnistynyt :)

(.) Eilen juhlittiin tytön 3v synttäreitä. Ei millään uskoin että siitä on jo kolme vuotta kun tuo neiti synty. Vastahan sitä laitoksella tutusteltiin ja ihmeteltiin kukas hän on :heart: Tänään ajattelin vaan olla, kun tämä viikko on ollu yhtä juoksemista. Miehellekin eilen sanoin että tänään en tee yhtään mitään :D Tosin pojalle pitäs lähtä katteleen lenkkareita ja tossuja pk:hon, kun huomenna loppuu lapsilla loma. Niin se tämäkin kesä vaan vilahti.

Liitoskivut vaivaa välillä ihan tosissaan. Ja varsinkin kengät jalassa ne tuntuu kunnolla, ja yöllä. Viime yönäkin oli niin tuskasta vaihtaa kylkeä ettei tosikaan. Saa nähä kuin pahaksi menee loppua kohden.

Marlin ja Vimma 30+3
 
Kiitoksia onnitteluista, mieltä kyllä lämmittää :)

Kerroin parille kaverille asiasta eilen, kun oltiin porukalla reissussa, molemmille eri aikaan. Olipa todella mukavaa, kun molemmat heti onnittelujen perään muistivat muistuttaa, että "kannattaa muistaa, että toinen voi vielä mennä kesken". Olen edelleen että mitä v*ttua, noinko oikeasti sanotaan odottavalle heti kun tämä kertoo tuplista? :O Ihan kuin en muka itse tiedostaisi keskenmenon mahdollisuutta ollenkaan! Tuumasin molemmille, että ihan hyvin voi mennä kumpikin eikä vain toinen, mistäs sitä koskaan osaa tulevaisuutta ennustaa.

ralliruutu 7+3
 
Ananke, kyllähän tuo on plussa :) Onnea sinulle ja plussalle vahvistumista!

Tässä toisessa raskaudessa soitin neuvolaan "vasta" viikolla 6+5. Ultrattiin ensin aiemman tuulimunan takia ja sitten vasta varailtiin aikaa ensimmäiseen neuvolaan.

Ensimmäisen plussan saatuani toukokuussa soitin neuvolaan heti 4+3 ja terkkaria huvitti, että miksi soitan jo nyt kun olen vasta plussannut, mutta varasi kuitenkin ajan kuukauden päähän. Se aika jouduttiin sitten perumaan, kun raskaus todettiin tuulimunaksi ja ehti mennä kesken ennen neuvola-aikaa. Siksi tällä kertaa odottelin vähän pidempään.
 
Onnea Ananke plussasta!

Ralliruutu, kieltämättä ihmetyttää tuollaiset puheet tuplien odottajille. Eihän yhden odottajillekaan kuitenkaan olla ensimmäiseksi sanomassa, että varo vaan, ettei vielä mene kesken. :0 Kummaa...

Tulin kotiin yliaikaiskontrollista ballongin kanssa. Onko teillä kellään kokemusta ballonkikännistyksestä? Valitsin sen kuitenkin lääkkeiden sijaan, tuntui jotenkin "luonnollisemmalta". Välillä supistelee jo ihan kipakasti. No vihonviimeinen eräpäivä on keskiviikko, joten enköhän jaksa sinne odotella, pakkohan se on. :)

tänään 41+5
 
Kiitos, entäs kun enään ei testissä näy viivaa?:( ovistesti hehkuu silti vahvana...
ja viimemenkat oli siis 15.7 ja terkkarilla kun kävin niin sanoi et ny ois 5 viikkoo täyn
et viikon pääst testailisin,uudellee... Ottakee ny selvää vai,olikohan vaan tähdenlento taas:(
 
miss_piggy
Ananke: Koita tehdä digi tai tee r-testi ekasta aamupissasta.

Täällä kolmas neuvolakäynti takana. Kaikki oli ok, painoa tullut tosin lisää 300g/vko :D Sydänäänet kuului hienosti. Neuvolalääkäristä ei ollu mitään puhetta vieläkään, eli en tiedä milloin tehdään sisätutkimus tms.
Seuraava neuvola oliskin sitten 16.9 ja RU 24.9. Pikkuhiljaa täällä mahaa kasvatellaan :)

piggy ja 15+3
 
kattikoo, huh, viimeisiä viedään!! Ballonkikäynnistyksestä ei ole omia kokemuksia enkä ole kuullutkaan mitään kokemuksia.. Mielenkiintoista kuulla miten se toimii. Kovasti tsemppiä loppumetreille!

ananke, kokeile tosiaan digitestiä. Onhan noissa välillä vaan viallisiakin, että toivottavasti olisi vain siitä kyse.

ralliruutu, ei ole kyllä kivoja tuollaiset kommentit ollenkaan.. odotti sitten kuinka montaa vauvaa tahansa! Kyllä sitä keskenmenoa jännittää ihan tarpeeksi muutenkin ilman että siitä vielä muistutellaan.. :/

marlin, tsemppiä liitoskipujen kanssa! Ne on kyllä niin tuskallisia ja tekevät liikkumisesta niin hankalaa.. Mullakin oli aika touhukas viikonloppu ja paljon olin jalkojen päällä, ja sen kyllä huomasi sunnuntai-iltana! Häpyliitos oli ihan tulessa ja kävely melkoista vaappumista. Auts! Ja wow, sulla on jo 30 viikkoa täynnä. Ihanaa!

(.) Mulla on joku ahdistusvaihe nyt meneillään, kun eilen ja tänään vauva on liikkunut paljon vähemmän ja satunnaisemmin kuin tähän asti. Pitkään on tuntunut jo tosi voimakkaita liikkeitä ihan pitkin päivää ja yötä niin kyllä se vaan laittaa taas huolettamaan kun liikkeet hiljenee ja harvenee.. Yritän toki itselleni hokea että eihän se vauvakaan joka päivä jaksa samanlailla rymytä ja kaikki on silti varmaan ihan hyvin, mutta voi kamala kun ei voi mitään sille että alkaa taas pelottaa kaikki mahdollinen.. Huomenna tasan 3kk laskettuun aikaan. Vielä! Toisaaltahan se on jo melko lähellä, mutta tuntuu kyllä juuri nyt itsestä tosi pitkälle ajalle odottaa.. kun kuitenkin on pieni pelko takaraivossa koko ajan että saadankohan me tämä lapsi terveenä maailmaan.. Huoh, tämä henkinen puoli se tässä rankinta on. Fyysisesti vielä onneksi suht ok olo, mitä nyt liitoskivut alkaa ilmoitella itsestään ja väsymys vaivaa edelleen. Ei kuitenkaan sen suurempia vaivoja ainakaan vielä. Jospa sitä jaksaisi vielä 5 viikkoa töissä kulkea, mutta jos ei niin sitten ei. Rautaa olen alkanut ottaa tupla-annosta ja jatkoin nyt vielä obsidanilla kun sain sitä kaverilta melkein täyden paketin. Perjantaina neuvolassa nähdään onko mitään vaikutusta ollut. Vähän tämmöinen valivali-kirjoitus tällä kertaa, mutta onneksi täällä sekin on sallittua. Tuntuu että ei miehellekään halua kaikkia huoliaan purkaa, niin onneksi on tämä palsta. :) Ai niin, Kelalta soittivat että lasketaan mulle se äitiyspäiväraha sitten viimeisten 6kk tulojen mukaan. Jes, se on hyvä se! Pitää vaan ootella vielä ensi kuun palkkalaskelma ja lähettää sinne ennen kuin tekevät lopullisen laskelman ja päätöksen.

Ammiina ja pikkupeikko 26+5
 
KattiKoo ja Ammiina, niinpä! Ei tosiaan yhtä lasta odottavaakaan "onnitella" sanomalla, että sehän voi mennä vielä kesken. Ei kukaan sanonut miulle sellaista ensimmäisessä raskaudessa, vaikka itsestä tuntui heti plussan jälkeen, että kaikki ei ole kunnossa (ja raskaus oli kuin olikin tuulimuna). Nyt sitten tällaista, ihan kuin itse ei tajuaisi asiaa ollenkaan. Tosin samat henkilöt eivät osanneet sanoa mitään järkevää silloinkaan keskenmenon jälkeen, vertasivat vaan itseensä voivotellen, kun toisen mies ei halua vielä edes yrittää ja toisella oli ollut takana viiden vuoden lapsettomuus ennen lasten saamista.

Ja sitten se, kuinka pelotellaan kuinka rankkaa kahden lapsen kanssa oleminen tulee olemaan. Keskenmeno taustalla sitä ajattelee itse vaan, että aina parempi kaksikin kerralla kuin ei yhtään.
 
Ooo mitä ihania tuplauutisia täällä, onnea ralliruutu ja spirit!!!

Kattikoolle tsempit viimeisiin päiviin! Pian on sulla vauva sylissä :)

Marlin, liitoskipuja täälläkin :/ Ja vielä pahemmin vaivaa SI-nivelen löystymisestä johtuvat kivut, huh... Välillä olo on ihan hyvä, välillä en pysty käytännössä liikkumaan yhtään :(

ananke, ootko testannut uudestaan...?

Ammiina, taas oli sun kirjoitus suoraan kuin multa!!! Toissapäivänä ja eilen vauva oli tooosi hissukseen, ihan vähän vaan liikkui ja illalla jouduin jo kaivamaan doppelrin että vieläkö siellä on elämää... Kamala tämä menettämisen pelko! Ja itseni tietäen se ei edes helpota vauvan syntymään vaan sitten pelkään kätkytkuolemaa niin kuin noiden aiempienkin kanssa. Huoh.

Omaan napaa, ei ihmellisempää, kesälomalla tuntui että aika kului nopeammin, nyt taas matelee...

Stellini 26+6
 
Soitin tänään neuvolaan ja kysyin mitä pitäisi tehdä, kun ei terveyskeskuksesta tai kouluterkkarista ollut apua yhtään, laittoivat lähetteen labraan verinäytteesee ja puolentunnin sisään olin käyny antamassa verta. huomenna tai torstaina viimeistään saan tiedon:)
 
Ralliruudulle ja Spiritille TUPLAONNEA!! Aivan ihania uutisia!! :heart:

Ananke Tervetuloa joukkoon kirjavaan :)

Kattikoo Tsemppiä ja kärsivällisyyttä :hug: Toivotaan että napero syntyy tuolla pienellä avustuksella.

miss piggy Hienoa kuulla että kaikki hyvin.

(.) Täällä stressaan painonnoususta. Tiedän että tämä on ihan tyhmää, mutta tänään neuvolassa painon nousu yli 800g/viikko, se on jo liikaa. En oo päässy kunnolla liikkumaan kun selkä/jalkasäryt estävät tehokkaasti liikunnan ja mie oon niin huono kokeilemaan mitään uusia liikuntamuotoja :/ Aikaisemmin ratsastin melkein päivittäin ja nyt kun se on jäänyt, niin on jäänyt koko liikuntakin. Koirien kanssa kävin viime torstaina lenkillä, siitä ei tullu muuta ku itkun tiherrystä kun sattu ja särki niin paljon. Taapersin ku Martti Ahtisaari kotiin päin. Huoh. Ruokakin maistuu liian hyvin. Nälkäsenä oon oikee painajainen. Huoh huoh. Valivalivali tästäkin tuli mutta nyt inhottaa ja kiukuttaa ja ahistaa JA VÄSYTTÄÄ!

Mutta muutoin neuvolassa kaikki hyvin, sf-mitta kasvaa maltillisilla käyrillä, sydänäänet 150 luokkaa ja toinen tomerasti potki doppleriin :) Sain kelan ohjeistukset ja todistuksen, nyt pitäis vaan jaksaa perehtyä Kelan hakemukseen.

Equus ja SaimaSulevi 23+5
 
stellini, meillä on kyllä monesti mennyt aika samoilla linjoilla fiilikset ja tuntemukset! Ehkä se liittyy jotenkin siihen kun viikotkin on niin samat. :D Se on vaan niin kamala tunne kun se menettämisen pelko aina välillä nostaa päätään.. Mulla on nyt taas tällä erää pahin paniikki ohi kun tirppana on alkanut rokkailla taas tiiviimpään tahtiin. Mutta silti joka kerta kun ostan vaikka jotain vauvakampetta, mietin että tuleekohan tämäkään käyttöön laisinkaan.. Sairaalan papereiden täyttäminen se vasta kummalliselta tuntui, en jotenkin osaa ajatella tulevaa synnytystä vielä ollenkaan?! Mulla sama homma, että loman jälkeen aika kuluu taas hitaammin.. Työviikkoja lasken, niitä on enää/ vielä 5 tämän viikon jälkeen. Alkaisin kyllä olla jo aika kypsä jäämään kotiin.

ananke, hyvä kun järjestyi tuo labratesti. Joko on tuloksia kuulunut?

equus, jepjep samaa tahtia nousee paino täälläkin! Esikoisestakin mulla tuli melkein 35kg ja ei nytkään paljon paremmalta näytä.. Vaikka yritän olla miettimättä sitä liikaa niin kyllähän se aina neuvolassa ahistaa astua siihen vaa'alle. Mun liikunta on kans vähentynyt tosi paljon kun pitempiä kävelyitä koirien ei enää jaksa/ pysty ja miehen työrumban takia ei ole ollut mahkuja lähteäkään mihinkään, esim. uimaan. Liikunta on sitten enimmäkseen ollut hyötyliikuntaa työmatkan kävelyn/ pyöräilyn ja marjastuksen muodossa. Onhan sekin jotain.. Ja ruoka tosiaan maistuu, koko ajan on nälkä! Ja joku hirveä makeanhimokin mua vaivaa.. onneksi oon nyt vähän saanut sitä kuriin. Mutta hei, koitetaan olla ressaamatta siitä painosta.. Pääasia että vauvoilla on kaikki hyvin. :)

(.) Oma napa oottelee perjantaista neuvolaa, vaikka se punnitusosio ei tosiaan houkuttele yhtään! Tällä kertaa täytyykin ottaa tuo 3v. mukaan kun mennään ensin äitiysneuvolaan ja heti perään 3v. neuvolaan. Ihan kätevää sinänsä että hoituvat samalla reissulla. Ultra-aika mun pitäisi saada myös samalla reissulla, toivottavasti se on jo pian. Olis niin kiva päästä kurkkaamaan vauvelia pitkästä aikaa! Toka neuvolalääkärikin pitäisi olla jokusen viikon päästä.
 
Heippa pitkästä aikaa!

Oli pakko tulla katsomaan teidän kuulumisia. Kattikoolla onkin tänään jännä paikka :)

).( Meidän Matias on jo 2kk 1pvä! Vieläkin on epätodellinen olo. Tapahtuuko tämä vauva-arki todella meille vai katselenko mä jonkun toisen elämää. Kyllä se nyt on vaan mun elämä ja mä olen ÄITI! Uskomatonta. Kaiken *piip* jälkeen meillä onnisti ja saatiin pieni poika. Ja hän on ihana! :heart:

Eli tsempit teille kaikille kärvistelijöille ja stressaajille. Mä olen esimerkki siitä, että vaikka taustalla on kolme km:a (rv18, rv8, rv10), niin tämä on mahdollista! :)

-iitu ja Matias :heart:
 

Yhteistyössä