Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2011-> *päivittäkää tietonne!*

Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2011->



Tervetuloa kaikki keskenmenon jälkeen plussanneet keskustelemaan ja jakamaan ajatuksia/tunteita tänne. Täällä tuetaan toinen toisiamme ja autamme aina kun vain osaamme. Kysy siis rohkeasti mieltäsi askarruttavista asioista!

Mikäli olet uusi ja haluat listalle, ole kiltti ja kerro tietosi niin voin lisäillä sinut mukaan! (Laita vaikka boldilla tai punaisella, että huomaan ;) ) Onnellista raskausaikaa!




ODOTTAJAT

(Nimi........ikä........synnäri....... ..km/tm......mones lapsi)


2010


JOULUKUU

28.12.
annimanni......24v......(?)......KM 05/07,11/07,03/08......2.
31.12.
manna......28v......PHKS(?).......KM 02/10....................2.

2011

TAMMIKUU

13.1.
icefairy......23v......NKL......KM 02/10........................2.
23.1.
Inkaliina-83......26v......TYKS......KM 06/08, 11/09......2.
Pipana85......24v......KAKS......KM 02/10...................2.


HELMIKUU

1.2.
Bonustehtävä.....32v......TAYS......KM 01/06, 12/09, TM 3/10......4.
3.2.
Onnellinen x5.....36v......KHKS......KM 08/02, 01/09, 11/09, 01/10....5.
6.2.
Henkari......21v......K-HKS......KM 02/10, KU 04/10......2.
13.2.
Nassi84......26v......TAYS......TM 01/10.....................2.


MAALISKUU

(LA?)
Adalaine......28......TAYS......KM 04/2010........2.
OmaKääryle......23......NKL......KM 05/2010......1.


HUHTIKUU


(LA?)
kevätäiti......23v......OYS......KM 09/09.......2.


TOUKOKUU


25.5.
Diipeli......23v......?......KKM 10/08..........................2.
28.5.
Minsku82......28v......PS......KM 07/10.....................2.


KESÄKUU


HEINÄKUU

1.7.
Nallekarkki......26v......KOS/NKL......KM 6/10, 7/10, 8/10, 9/10......3.
10.7.
durasel......?......?......KM 03/10......?

21.7.
Cappuccino........28v.......Kät/H.......KM 02/10, 08/10, 09/10....2
22.7.
Anna-79......31v......?......KKM 08/10......1.
Vaavimasu......?......OAS......KM 08/10......?


ELOKUU

23.8.
Tirlittan1968......?......JS......KM 04/10......2.

SYYSKUU

8.9.
tömpsis....32v....LS....KKM 7/10......1.



LOKAKUU

17.10.
Neiti-81....29v....SatKs....geneettisin syin tehty keskeytys 12/08, KM 06/09, 06/10, KKM 10/10 ja KM 11/10....3./1.

MARRASKUU

12.11.
Minnuska89....21.... LPKS......... .01/10..........2

28.11.
Kiitäjä........27........Kät/h....... ..km 05/09, tm 12/09......1

30.11.
MamiJ..............26........TAYS....... .KM 01/11.........1



JOULUKUU


19.12.
Viena.....34.......Kät/ha.........11/10................1


2012

TAMMIKUU

6.1.
Sandemar.... 11/10 TM, KKM 2/11....3.

MAALISKUU

13.3.
Imoen.... 33 v....KM 10/09 & 01/10....2.

HUHTIKUU

6.4.
Champion....29....km 04/10 &09/10....3.



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KPKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus




Edelliset keskustelut:


http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1833793-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksylla-10-paivityspyynnot-yksityisviestilla/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1880380-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2010-2011-paivityspyynnot-yksityisviestilla/

Raskaudesta humoristiseen tapaan a la Frizzante:

1. Vessassa kannattaa käydä tarkistuksella aina, kun mitä tahansa lorahtaa pöksyihin, tai siellä tuntuu jotain märkää, tai edes hiukan kosteaa. Tarkistuksia ei kannata unohtaa myöskään silloin, kun mitään edellä mainituista ei ole havaittavissa.

2. Raskauden ajaksi kannattaa kaikki muut kuin valkoiset alushousut työntää kaapin perukoille. Muut värit häiritsevät ikävästi erilaisten eritteiden tarkastelua. Myös vessapaperin on hyvä olla täysin valkoista.

3. Jos mikä tahansa oire katoaa, kannattaa vaipua epätoivoon. Jos esim. rinnat ovat normaalisti arat ja yhtenä päivänä eivät olekaan, niitä kannattaa tunnustella, tökkiä ja puristella niin, että ne lopulta ovat taas hellänä.

4. Jos ilmaantuu mikä tahansa oire, kannattaa se välittömästi googlettaa. Ei tarvitse käydä läpi montaakaan linkkiä kun jo löytää todisteita siitä, että juuri tämä oire on jollakulla ollut ensimmäinen merkki keskenmenosta tai muusta ikävästä.

5. Jos saavuttaa jonkun rajapyykin (esim. rv 12), kannattaa taas kääntyä netin puoleen. Hyvin helposti löytää kertomuksia, jotka palauttavat sinut maan pinnalle (esim. keskenmenot viikoilla 14, 16 ja 18).

 
Viimeksi muokattu:
SYNTYNEET


2010

kanella.....(La 27.2).....11.2.10.....48cm.....2770g....
.
tinttamaaria....(La 12.3.)...8.3.10....48,5cm...3500g....

MLL.....(La 17.3.).....19.3.10.....54cm.....4610g.....

BabyHope...(La 13.3.)...19.3.10...49,5cm...3290g...

kellopeliappelsiini...(La 5.4.)...30.3.10...50cm...3580g...

nanakuu...(La 28.3.)...9.4.10.....49,5cm...3505g...

Jääkyynel....(La 6.4.)....30.3.10....46cm....2710g....

Empuuu.....(LA 21.4.).....22.04.10.....51cm....3980g...

JulyForJoy....(LA 2.7.)....10.6.10....49cm....3290g....

Oliivitar....(LA 20.6.)....10.6.10....49cm....3830g....

Omenaruusu....(LA 1.7.)....1.7.10....56cm....3810g....

Huisi.....(LA 11.8.).....5.8.10.....52cm.....4150g....
.
zanz.....(LA 13.8.).....18.8.10.....52cm.....3930g...
..
marsa22.....(LA 2.9.).....2.9.10.....47cm.....3025g.....

kreta.....(LA 30.8.).....1.9.10.....53cm.....3526g....
.
primrose.....(LA 2.9.).....10.9.10.....53cm.....4160g....
.
Hupu07.....(LA19.9.).....16.9.10.....51cm..... 3300g.....

Eelis.....(LA 15.9.).....30.9.10.....54cm.....4460g...
..
sintsu78......(LA 3.11.)......3.11.10......44cm......3200g ......

Lumi-Marja......(LA 29.11.)......19.11.10......50,5cm...3926 g......

jääräpää......(LA 3.12.)......7.12.10......50cm......3560g ......

SpanishDancer....10.12.10....51cm....4160g....poika
Orchidx2......(LA 24.12.)......21.12.10......49cm......345 0g......

Minky......(LA 1.1.)......???......52cm......3500g.....
..

2011


BlondeMonsoon.....(LA 6.1.).....16.1.11......54cm.....3670g...
..
Vappupommi....(LA 6.1.)....17.1.11....51cm....4010g....

Toive81....(LA 26.1.)....23.1.11....51cm....3530g....

Repa ....(LA 12.2.)....1.2.11....48cm....3020g....

Tuittu-....(LA 3.1.)....6.1.11....49cm....3500g....

Taffo82....(LA 22.1.)....27.1.11....52cm....3805g....

Kätsy....17.2.....49cm....2900g....

Miukkari....(LA 3.2.)....30.1.11....46cm....2570g....

Peppiolina.... (LA 25.2.).... 23.2....49cm....3325g....

Viuhtis....(LA 23.2.)....22.2.11....53,5cm....3800g....

tillukas.... (LA 22.2.)....28.2.11....50cm....3520g....

miiak....7.3.11.... 50cm....3440g....

Sasuma ....(LA 27.2.)....8.3.11....51,5cm....3745g....

Katjahei.... (LA 28.3.)....20.3....47cm....2995g....

Harhaanjohtaja.... 30.3....1420g....

syyslaulu....26.4....53cm....4210g....

Catalia.. 9.5.... 52cm.... 3720g.....

Panacea 14.6.....48 cm.... 3660 g.....

Hjannah....23.7.... 52cm....4380g....



Keskustelua voi jatkaa täällä:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/1921985-aarteet-tahdenlentojen-jalkeen-kohti-kevatta/

tai

ENKELEISTÄ SEURAAVAT KERHO
Synnytyksen jälkeen on mahdollisuus jatkaa jutustelua rauhassa kerhon puolella, pinon nimi on Enkeleistä seuraavat. Kaikki toivotetaan lämpimästi tervetulleeksi! Kerho vaatii salasanan, jota voit tiedustella Vimpula 05 ja 07:ltä yv:llä.

 
Viimeksi muokattu:
Vihdoin uusi pino! Tervetuloa kaikki mukaan! :)

Syntyneiden osalta lista on ihan sekaisin, koitan saada sen ajan tasalle pian :)

Odottajissakin on vanhoja tietoja, korjaan niitä samalla.

Laita ketjuun tietosi niin lisään sinut listaan tai tarkista tietosi niin korjailen niitä! :)

Kiitos BlondeMonsoon tiedoista ja päivityksestä edellisissä pinoissa! :flower: Koitan jatkaa yhtä hyvin :)

tömpsis ja super 14+4
 
Hei!
mun tietoni:

Neiti-81, ikää 29v, SatKs on synnärinä. LA 17.10.2011. takana on mm. geneettisinsyin tehty keskeytys 12/08 rv 18+, KM 06/09, 06/10, KKM 10/10 ja KM 11/10. lapsi olisi minulle nyt KOLMAS, nykyisen miehen kanssa ensimmäinen yhteinen

nyt vaan toivotaan että rv 12 riskirajoineen paukkuisi pian niin sitten uskaltaisi huokaista. oltiin rv 8+0 Ultrassa ja yksi salamatkustajahan siellä eleli ja voi hyvin :heart:

T.Neiti +kihuli rv 9+0
 
mulla muuten tiedot ok, mutta la on neuvolan mukaan 13.6

Kiitos uudesta pinosta :heart:

Täällä poks poks tänään rv 27+0! Olo on hyvä, eikä mitään erityistä kuulu. Väsymys alkaa tulla kyllä takaisin, ja saamattomuus siinä sivussa. Voisin vaan löhöillä ja syödä kaikkee hyvää. Puntarissakin se näkyy, +13 kiloa on ilmestyny alkutilanteeseen :D

Palailen joskus toiste taas jatkamaan, nyt meen takas löhöilemään :LOL:
 
Kiitos uudesta pinosta tömpsis!
Onnea neiti-81 hyvistä ultrakuulumisista!

Minulla oli kaikki tiedot oikein, mutta lisäyksenä, että synnyttämään
mennään kättärille
. Tänne kuuluu hyvää, neuvolassa tänään kaikki kunnossa:heart:
Kaikenlaista pientä kremppaa on, mutta kuulemma asiaankuuluvia!

Hjannah & Nappula 21+6
 
Jee, kiitos tömpsis uudesta pinosta!!

Mulla tiedot muuten oikein, mutta alkuaikojen KOS/NKL jäänyt sinne kun en ole tainnut asiasta ilmoittaa ja KOS se nyt kuitenkin on. Ellei mitään odottamatonta tapahdu.

Tänään oli äitipoliaika ja kaikki hyvin. Painoarvio 1,5kg mikä oikein hyvä, ettei ole rd vaikuttanut vielä ainakaan. Kaikki hyvin. Vauva tosin on perätilassa, mutta vielä on viikkoja aikaa kääntyillä. Kyllä on tämä tulokas ihan erilainen masuliikkuja kuin esikoinen, joka pysyi päätilassa loppuun asti. Viikko sitten tämä vauveli kääntyi ensin poikittaistilaan ja siitä sitten perätilaan saman päivän aikana. Ei ollut mukavan tuntuista ei.

Neiti-81 Ihanaa, hyviä ultrakuulumisia!!

Mä tahkoan neuvolaharjoittelua, yks viikko takana ja 4 edessä ja ei olekaan niin helppoa kuin mitä oletin. Ajattelin, että tämä harjoittelu varmaan hoituu ihan helposti kun ei ole sitä osaston kiirettä ja ravaamista, mutta kyllä se niin on, että se päivän istuskelu on aika kauheeta. Mun luonteelle muutenkin sopii osastotyö kyllä paremmin kuin tällainen rauhallinen tahti ja suuren osan päivää "toimettomuus" jos sitä nyt voi noin kuvailla. Kun on jotenkin tottunut siihen, että hoitaa tiettyjä potilaita koko vuoron ajan ja on tekemistä pitkin päivää jne niin on sitten kummallista totuttautua tällaiseen rytmiin. Noh, toivon vaan tosi kovasti, että kykenen vointini puolesta selviytymään tästä harjoittelusta, ettei jäisi sitten roikkumaan jonnekin hamaan tulevaisuuteen...

Nytpä ei sitten olekaan muuhun kirjoittamiseen aikaa, joten paremmalla ajalla palaillaan!

-Catalia 30+4
 
tiedot päivitetty :)

onko teillä käytössä doppleri kotona? Mies osti mulle sellasen naistenpäivälahjaksi. Ja onhan sillä tullut muutamia kertoja kuunneltua... mutta eilen ei sitten tahtonut löytyä sydänääniä millään :( Heitin jo kaiken toivonkin, kunnes vähäksi aikaa sitten navan läheltä vasemmalta löytyikin syke. :heart: Mutta kyllä pelästytti, ja tietenkin jäi vaivaamaan olikos se ihan oikea syke vai jotain muuta... ilmeisesti Sintti haluaa möngertää mahassa karkuun :D Millasia kokemuksia teillä on koti-dopplereista?

Karmee päänsärky, taisin nukkua väärän tyynyn kanssa. auts.

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 14+6
 
tömpsis: mulla on angelsounds-doppleri kotona, mies osti synttärilahjaks :) viimeks tänään en saanu kuin hetkeks sydänäänet kuuluviin, ja viikkoja on tuplasti suhun :D vauvat vaan on välillä nopeita, ja menee karkuun. Ja mulla siis tosissaan kävi potkinta ja vilske mahassa.
 
Heippa kaikki ja kiitos tömpsis uudesta pinosta!

Kotidopplerista, mulla on Sunrayn oikein hyvä taskudoppler, jota ei tunnu enää saavan oikein mistään, aikanaan kuuntelevauvaa.fi:stä vuokralle tilattu, ja kas kummaa, laite tuli palauttamisen jälkeen takaisin mulle kun viimeisen vuokrasession aikana koko puulaaki meni konkkaan eivätkä koskaan hakeneet laitettaan postista tai vastanneet puheluihin tai sähköposteihin...

Tällainen laite siis:
Fetal Heart Rate Doppler - SUNRAY MEDICAL

Harhaanjohtaja, meillä tuntuu olevan samat intohimot, tosin lapset meillä on jotain anti-löhöilyaktiiveja ja tunkee kapuloita rattaisiin minkä ehtii jos äiti yrittää relata... Mutta nekään ei voi estää mua syömästä salaa herkkuja iltaisin! Just nyt ajattelin mennä mättämään rippeet eilen tehdystä omena-toffeetortusta :D

Oletteko muuten muut useamman lapsen äidit törmänneet sellaiseen kummalliseen ilmiöön, että ihmiset automaattisesti olettavat, että lapsi, jota odotat, on ensimmäinen? Ihan poikkeuksetta esim. töissä ja töihin liittyvissä kuvioissa kaikki ovat näin tehneet. Kukaan ei esim. kysy "monesko tämä on?" tai "onko sulla lapsia ennestään?" tms., vaan kaikki kommentit on tyyliin "niin tää on siis sun eka" tai vähintäänkin "onko tää sun ensimmäinen?" ja ilmeet on tosi hämmästyneitä, kun sanon, että kolmatta tässä odotetaan. Outoa. Mulla nyt rupeaa ikääkin jo olemaan, että tuskin tämä mun freshistä lookistakaan johtuu :)
 
Hei vaan kaikki taas pitkästä aikaa :wave: Yritän nyt kovasti aktivoitua tän kirjoittamisen kanssa. Lähes joka päivä käyn kyllä lukemassa terveisiänne.

Minun tietoni ovat ihan oikein joten ei päivitettävää sen suhteen. Paljon onnea jo vauvan saaneille ja uusille tervetuloa :flower: :cool:

Minulla on tuo angelsounds doppleri jonka huusin syksyllä huutonetistä. Muuten hyvä, mutta siitä puuttui se piuha millä äänet voi siirtää tietokoneelle. Lisäksi korvaan kyllä sattuu kun doppleria liikuttaa, vaikka ei olisi äänet täysilläkään. En löytänyt sillä ääniä vielä viikolla 19 (liekö runsas ylipaino syynä :saint:), mutta viikon 20 jälkeen kylläkin. Edellisissä raskauksissa olen löytänyt helposti jopa stetoskoopilla äänet viikoilta 24 alkaen, mutta nyt en kuule sillä kuin mahan murinaa. Istukka on oikeassa sivussa joten ei pitäisi olla kuuntelun esteenäkään.

Onko kenelläkään muulla vauva kovin rauhallinen masussa? Mulla on ollut näin ihan alusta alkaen, joten terkkarin mielestä ei syytä huoleen. Kuitenkin huolestuttaa hirveästi. Edellinen vauva oli vielä rauhallisempi, mutta silloin en osannut panikoida näin. Ihan terve tyttö silloin syntyi. Liikelaskentaa en ole suorittanut, koska joutuisin joka toinen päivä soitella äitipolille ja juosta käyröissä kun se 10 liikettä tunnissa ei toteudu.

Yksityisellä kävin ylimääräisessä ultrassa rv 29+1 ja kaikki näytti normaalilta. Painoarvio oli tuolloin 1490 g. Ihan hiukan keskikäyrän yläpuolelle meni. No enpä odotakkaan synnyttäväni alle 3,5 kiloista jos laskettuun aikaan asti menee. On edellisetkin olleet 3,6 ja 3,8 kiloisia. Synnytys ei pelota yhtään. Jos kuitenkin on nopeampi kuin edelliset ni pelottaa ehdinkö sairaalaan. Molemmat synnytykset minulla kestäneet vain noin 3,5 tuntia ja ihan omilla supistuksilla kotona lähteneet tulemaan. Onneksi sairaalaan on vain kahden minuutin matka :D

Vuosilomalle jäin jo reilu 3 viikkoa sitten ja huomenna alkaa virallinen äitiysloma. Täytyy sanoa, että kyllästyttää jo tämä kotona tylsistyminen. En kaipaa töihin, mutta seuraa vailla olen koko ajan. Ja kun meillä tuli se erokin joulukuussa ni lähes ainoa seura iltapäivästä lähtien on nuo isommat lapset. Kyllä me kyläillään välillä ja tapaan joskus ystäviänikin, mutta pääsääntöisesti siis lapset vain seurana. Oma äiti pistäytyy kyllä aika usein tai soittelee kauppareissuille joten pää ei ihan hajoa. Vanhempi lapsistani (11 v poika) odottaa kovasti jo vauvaa. Jutteleekin masulle lähes joka päivä :heart: On kuullut minun keskustelujani, kuinka olen huolissani vauvan terveydestä, että panikoi nyt siitä, jos vauvalle tapahtuukin jotain. En ole tarkoituksella puhunut hänen kuultensa, mutta niin tarkat korvat on lapsilla. Minulla on kyllä ihan sairaalloinen pelko, että kaikki ei olekaan vauvalla hyvin. Välillä heräilen yölläkin asiaa miettimään ja neuvolassa olen siitä puhunut. Suurin syy on varmaan se kun elämäntilanne on nyt niin vaikea ni en jaksaisi enää lisäyllätyksiä esim. juuri vauvan terveyden suhteen. Mutta eihän sitä auta surra etukäteen ja kaikki on ollut ultrissa hyvin, mutta tiedän, että niitä yllätyksiä syntyy. En halua lietsoa mitään paniikkia tällä asialla teille muille :attn: Olen vaan niin perus pessimisti ku olla ja voi.

Minultakin on moni kysynyt, että onko ensimmäinen vaikka en todella ole kovin nuoren näköinen. Kai se on vaan luonnollista kysyä sellaista. Siwassa myyjä ihmetteli viime viikolla kun en vieläkään ole synnyttänyt. Minulla on niin komian kokoinen jo tämä vatsa joten en ihmetellyt kysymystä. Eilen neuvolassa rv 34+2 oli sf mitta 34. Noista isommista lapsista se on ollut suurimmillaan tuon 34. Ylipaino tuo kyllä oman lisänsä ja terkkari sanoi vauvan olevan kovin ylhäällä. Tasaisesti vähän yläkäyrän yläpuolella on tuo sf mitta koko ajan kasvanut tasaisesti. Reilun viikon kuluttua on viimeinen lääkärineuvola ja toivon saavani jonkinlaisen arvion vauvan koosta. Ei kyllä ultraa, mutta käsikopelolla edes jotain sanoisi.

Ihanaa kun kevät on saapunut ja lumet sulavat :cool: Tämä on ylivoimaisesti mukavin aika odottaa vauvaa syntyväksi kun vertaa edellisiin. Poika syntyi helmikuussa koville pakkasille ja tyttö taas lokakuun pimeisiin päiviin. Mikä tahansa vuodenaika kyllä kelpaa, mutta omien kokemusten perusteella tämä on mukavin aika. Monilta tuleekin kommenttia, että kevätvauva on ihana saada.

Nyt pitää lopetella ennen kuin on koko romaani kirjoitettu ;) Otankin tavoitteeksi kirjoitella joka viikko jotakin jotta ei mene ihan oman navan terveisiksi koko homma.

syyslaulu ja örvelö 34+3
Vauvan isä ja tuleva isoveli kutsuvat tulokasta epeliksi mutta minulle on muotoutunut tuo örvelö jostakin. Maistuu vaan niin sopivalta suuhuni :)...
 
Heipsis :)

Eli huomasin, että multa on unohtunut laittaa oleellisia tietoja näköjään listalle :D Eli laskettu aika oli 21.2, mutta poika syntyi jo 17.2. Eihän noilla nyt niin väliä, mutta huomasin vaan, että siellä on kysymysmerkkiä mun kohdalla :ashamed:

Kätsy ja Pikku-J 4vko3pv
 
kops toisesta pinosta---

PIkaseen tulin tilannetiedottamaan..

Eli täällä oltiin eilen pelottavissa tunnelmissa. Kauppareissulla luulin että housuihin holahti valkovuotoa kun pikkarit kastui..Kotiin päästyä menin vessaan, ja kauhukseni huomasin että housut oli aivan veressä ja verta tuli pönttöön lorisemalla. Äkkiä siitä soittamaan synnärille, josta sain ohjeet soittaa ambulanssin paikalle ja lähteä suoraan HETI naistenklinikalle. Naikkarilla lääkäri tutki ultralla, vuotokohtaa ei istukassa näkynyt. Seksistä vuoto ei voinut johtua(eli ei ole limakalvoperäistä) eikä ko0hdunkaulalla ollut muutoksia, eli vuoto tuli aika varmasti kuitenkin istukasta. Yön makasin tarkkailussa, onneks vuoto jäi siihen kertahulaukseen, ja vauva on liikkunut hyvin+sydänkäyrä oli hyvää..Just tulin kotiin. Jonkun verran on nyt supistellut, ei mitenkään kipeesti mutta aika tiuhaan kuitenkin. Nyt vaan lepoa siis.

Harhis ja Eemeli 27+6
 
Harhis, huh huh... Aika rajua :/ Onneksi vuoto loppui ja vauva voi hyvin. Toivottavasti tuo supistelukin tuosta laantuu. Ei kai se auta kuin levätä ja pitää jalat ristissä. Täältä lähetetään ainakin paljon veret seisauttavia voima-aaltoja sinnepäin :) Mikä lienee vuodon syynä... Olisko sieltä joku yksittäinen verisuoni prakannut ilman varsinaista ablaatiota tms. Missä sun istukka on?

syyslaulu, tämä tuleva kolmonen on huomattavasti sisaruksiaan rauhallisempi vuokralainen, ja onkin välillä aiheuttanut äidilleen harmaita hiuksia... Jotenkin tämän tyypin lepo- tai univaiheet on paljon pitempiä kuin noilla isosisaruksilla oli vastaavina maha-aikoina, ja lähes päivittäin tulee mietittyä, että koskahan niitä liikkeitä mahtoi viimeksi tuntua. Kyllähän sillä joka päivä muutama hepulivartti on, mutta erilainen tapaus kuitenkin. Onneksi on doppler :)

Mainittakoon vielä, että kyseinen kyytiläinen on kääntynyt jalat alaspäin, ja on tänään tehnyt sen hyvin selkeästi tiettäväksi vetämällä rivakkaa zumbaa äitinsä häpyhermon tietämillä, vihloo muuten aika tuimasti tiedätte kyllä missä... :kieh:

Panacea 27+0
 
Viimeksi muokattu:
Harhis: hui kauhee! :( Mutta onneksi kaikki hyvin! Nyt lepoa kunnolla ja turvallista masun kasvattelun jatkoa :hug:

Panacea: mikä on ablaatio? :ashamed:

Kätsy: mä päivitän! Onnea vielä kerran! Toivottavasti vauva-aika menee kivasti :)

Mulla on karmee kurkkukipu, au au au! :( Voikaa te hyvin! :)

Tömpsis ja super 15+3
 
tömpsis, ablaatio = istukan irtoaminen (ablatio placentae). Lipsahdin näköjään ajatuksissani jargonin puolelle, tais kielenhuoltovaihde olla tänään pois päältä :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Panacea: juu toivotaan ettei ole ablaatiosta kyse tällä kertaa. Tytön kohdalla sitä ei huomattu, vaikka istukan reunassa oli 15cm matkalla ablaatiota ja ultralla katsottiin ties kuinka monesti. Mut jospa tällä kertaa olis vaan joku suoni, tai edes vain ihan pieni kohta istukkaa kyseessä!!
 
Harhaanjohtaja mikäs on tilanne siellä? Noi vuodot on niin pelottavia vaikka selvää syytä ei löytyisikään. Toivottavasti saat loppuraskauden nauttia ilman moisia säikähdyksiä. Mun kaverilla hulahti pönttö täyteen verta viikolla 20. Neuvola ei edes lähettänyt ultraan, mutta ei onneksi ollut mitään vakavaa kun täysiaikaisena vauva sitten syntyi.

Meillä on tänään synnytyssairaalaan tutustuminen iltapäivällä. Tuon isukin takia sinne mennään kun hänelle ensimmäinen lapsi. Tosin minullakin on jo yli 9 vuotta edellisestä synnytyksestä joten ihan kiva päästä taas sinne kurkkaamaan paikkoja =)

Eipä tässä muuta. Aika matelee etanan vauhtia, mutta nopeasti tämä loppuaika sitten kuitenkin menee.

syyslaulu ja örvelö 35+1
 
Täältä pikainen päivitys tyttö syntyi 20.3 klo 6.20 47cm ja 2995g. Vesienmenolla lähdettiin sairaalaan. Synnytys kesti noin 8h, imukupillla piti avustaa maailmaan kun sydänäänetrupes laskemaan huonon pään tarjonnan vuoksi. Ponnistusvaihe kestikin 40min.. Keskiviikkona päästiin kotiin. Viikkoja oli 39+0 ku tyttö syntyi.
T:Katjahei ja rinsessa
 
Heippa kaikille!

Voisin ilmoittautua listoille! Oon odotellut uutta ketjua/päivittäjää jo kuukausia kun edellisessä ketjussa sitä etsittiin. En sitten viitsinyt vaivata päivittäjää, kun ajattelin et varmaan kohta tulee uus:D No nyt tuli!

Laskettu aika 21.7.2011
Cappuccino........28v.......Kät/H.......KM 02/10, 08/10, 09/10...............2


Yli puolenvälin mennään niin nyt alkaa uskoa, et meille tulee vauva! Mun keskenmenot on kaikki tapahtuneet ennen viikkoa 11. Ultrissa kaikki on ollut hyvin ja tyttöä kovasti odotellaan saapuvaksi :heart: Vointi on ihan ok, tosin hyvin raskaana oleva. Kävellessä vihloo mahdottomasti tuonne ihan alas häpyluulle(?) niin et kävellessä meinaa välillä itku tulla. Supisteleekin päivittäin mutta kivuttomasti, ovat vain mahankovettumisia. Niitä oli esikoisestakin koko loppuraskaus.

Harhaanjohtaja Loistavaa et on vuoto pysynyt kurissa! Toivottavasti vauva pysyy vielä hetken masussa:)

katjahei Onnitelut tyttövauvasta! Ihanaa :flower:

Tällä kertaa ei ihmeempää=)

Cappuccino ja papunen 23+2
 

Yhteistyössä