Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2011-> *päivittäkää tietonne!*

Onnea hirmuisesti vauvaantuneille, tervetuloa uusille ja onnea myöskin ulrissa hyviä uutisia saaneille, ei erikseen jaksa kaikkia luetella, on niin pitkä aika kun viimeksi täällä käynyt.

Tyttömme sai 16.4. nimen Mia Marika Katarina :) Tässä vielä kuvaa ristiäisten jälkeen "juhla-asussa" =)





Sasuma ja Mia :kiss:
 
Voi ei kitikat! :hug: Voimia ja onnea tulevaisuudessa! :hug:


Mä oon ollut pois migreeniin takia, koitan saada päivityksetkin kohta kuntoon. Masussa on kova vilske ja välillä ihan sattuu, kun potkasee niin kovasti :heart:

Voikaa hyvin! :)
tömpsis ja super 22+6
 
Harhaanjohtaja Voi miten suloinen kuva pienestä Eemelistä! En voi käsittää että olit jo tähän aikaan synnyttänyt! Mulla kyllä on kaikki valmistelut kesken ja varmaan teilläkin oli!

Eli Cappuccino poksuu 30+0, piti ihan sen vuoksi tulla kirjoittamaan =) Vointi ok, painoa vaan tulee kamalaa tahtia ja olin eilen lähetteellä ravitsemusterapeutilla :ashamed: Nyt koitan saada nousua hallittua hieman, mutta en kyllä tiedä onnistuuko...
Vielä 7 viikkoa niin saa tulla vauva millon vaan :)

Cappuccino ja pikkutytsy 30+0 :heart:
 
Hei!

Vihdoin jaksoin siirtyä tänne kuumeilijoista. On ollut niin huono olo ja väsy, etten ole saanut aikaiseksi kirjoitella.
Täällähän on tuttuja edellisestä ketjustakin! :)

Tässä minun tiedot: Kiitäjä........27........Kät/h....... ..km 05/09, tm 12/09......1

Nyt on NP-ultrakin takana ja kaikki näytti hyvältä! Siellä pikkuinen vimmatusti liikkui.

Nyt on siis rv 12+2 ja hieman ällötysolo helpottanut mutta väsyttää kyllä vieläkin tosi paljon.
 
Täällä ilmoittautuu uusi ja todella suuret pahoittelut ja voimahalit kitikat3selle menetetystä enkelipojasta :'( :hug:

Tässä tietoni:

Laskettu aika 12.11.2011, toinen siis tulossa. Minnuska89....21...........LPKS..........01/10..........2
 
Ja minäkin voisin ilmoittautua, tähän mainiolta vaikuttavaan pinoon :)

KitKat3:selle suuren suuret halaukset ja voimalähetykset :hug:

Ja onnea kaikille jotka nyytin ovat nyt tällä kertaa syliin asti saaneet!

Tiedot:
Laskettuaika 19.12.2011
Viena.....34.......Kät/ha.........11/10................1
 
Uusille kovasti tervetuloa!

kitikat3 isot halaukset enkelipojasta :hug:

Meille syntyi tyttö 9.5. klo 16.22, rv38+4. Pituutta neidillä oli 52cm ja painoa 3720g.
Synnytys itsessään meni hyvin, kalvot puhkaistiin 11.30 ja siitä ei sitten montaa tuntia mennyt. Mähän ravasin vappuaatosta asti Kättärillä saamassa välillä nesteytystä ja kovia kipulääkkeitä kun oksensin oikeastaan 24/7 ja ainoa mitä pystyin tekemään oli istua kuumassa suihkussa tai saunassa. Supistuskivut aiheutti tuon pahoinvoinnin, mulla vaan on tapana voida todella huonosti kivusta. Pari yötä olin osastollakin ja sitten kävin vaan kerran päivässä käyrillä ja hakemassa lääkkeitä kotiin. Aina vaan olin 3cm auki ja lääkäri ei halunnut lähteä käynnistelemään ennen viikonloppua ainakaan. Mutta sitten maanantaina voin taas niiiiiiin huonosti, että se rumba oli pakko jo katkaista. Onneksi synnytys eteni mukavasti, vaikka pelkona oli, ettei etenisi kunnolla.

Kotiin päästiin keskiviikkona ja hyvin on mennyt. Imetys lähti hyvin käyntiin alkukangertelujen (ja läpi yön valvomisten ja tiheän imun parissa) jälkeen ja eilen oltiin neuvolassa. Syntymäpaino oli jo saavutettu eli hienosti riittää omat maidot. Tyttö vaikuttaa rauhalliselta tapaukselta, ei paljoa itkeskele. Esikoispoika 3v on ottanut siskon vaihtelevasti vastaan. Välillä haluaa sylitellä ja välillä sitten vähän nipistellä salaa.

Tässäpä vielä kuvaa viime viikolta



Ihania päiviä kaikille ja käyn kyllä lukemassa kuulumisianne täällä!!

-Catalia ja "Liisu" 1vk 1pv
 
AAAARGH, rävelsin juuri kolmen kappaleen tekstin peruuttamattomasti bittiavaruuteen! Voi räkä :mad:

No, mutta täällä siis yksi odottaja posket helottaen kirjoittelee viiiiiiikkojen tauon jälkeen :ashamed: Ehkä siitä saa vähän anteeksi kun sairastin ensin tosiaan keuhkokuumeen, sitten sen seurauksena astma paheni ja hemoglobiini laski 90:een... Yhdeksänkympin Hb:lla ja 80/40:n verenpaineella kuitenkin painelin vielä takaisin töihin ja loppuun päästiin, viimeinen työpäivä oli 13.5. ja nyt ollaan äitiyslomalla, jee!

Äitiysloman alku oli sitten taas tätä samaa, samaisena perjantaiyönä kuopus sairastui rajuun norovirukseen, sitten peräkanaa minä ja mies ja viimeisenä esikoinen. Erityisherkkuna vielä siihen päälle sairastettiin koko lössi kurkunpääntulehdus samaan aikaan... Huokaus. Alkaiskohan tämä olla jo tässä? Alkaa olla voimat aika vähissä :|

Mutta hei, ONNEA Catalia ja syyslaulu! Kukkapuskan paikka! :flower:

Ja kitikat3, voi ei. :'( Tippa tuli linssiin. On se niin väärin :(

Tervetuloa vielä kaikille uusille! Nyt tämä yksilö lähtee vetelemään astmapiipusta lisää hönkää keuhkoihin ja sen jälkeen happihyppely herkkukaapille, lapset nukkuu joten äidin virallinen mättöaika on käsillä :)

Panacea 35+5
 
Heippa!

Jos sitä minäkin uskaltaisin liittyä jo tänne puolelle.

Tiedot
MamiJ..............26........TAYS........KM 01/11.........1
Laskettu aika 30.11


Nt-ultrassa käytiin viime torstaina ja kaikki oli kunnossa :heart: Niskaturvotusta normaali määrä ja muutenkin kaikki näytti hyvältä. Kovasti se pikkukaveri siä liikku ja nähtiin me sen jopa haukottelevanki. :D Nyt ehkä jo uskaltaa vähän hengähtää ja ollaan nyt sitten jo tuleville isovanhemmille ja meidän ystäville/kavereillekin uskallettu kertoa. Välillä kuitenkin pieni pelko hiipii mieleen, että meneekö kaikki varmasti hyvin. Oon vähän miettiny, että ostaisko semmosen kotidopplerin, onkos teillä muilla millaisia kokemuksia niistä?

Kiitäjä onpa ihana löytää sut täältä ja kuulla, että kaikki on hyvin. Oon monesti miettinytkin, että miten sulla menee. =)
Viena sulla on hyvä laskettu aika, meinaan mun synttäripäivä ;)

Leppoisaa sunnuntaita kaikille!

-MamiJ&masuvauveli 12+4
 
Tervetuloa uudet ja onnea odotukseen! :)

Kiitäjän laskettua aikaa en löytänyt?

Onnea vauvan saaneille! :)

toivottavasti meni päivitykset oikein. Harmi kun tuota otsikkoa ei saa muokattua, että saisin tuon kamalan päivityskäskyn pois :D

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 24+5
 
Panostanpa nyt tähän kirjoitteluun kompensaatioksi hiljaisista viikoista :)

Viimeinen lääkärineuvola käyty. Sisätutkimusta ei tosin tehty, koska olin juuri viime viikolla gynellä tarjonnan tarkistuksessa ja painoarviossa jne., samassa yhteydessä mitattiin myös ultraäänellä kohdunkaulan pituudeksi 57 mm! Eli ei ehkä ihan huomenna ole tämä kaveri vielä syntymässä... Eipä haittaa sinänsä, vielä olis tekemistä vaikka olenkin yrittäny olla tosi reipas ja tehdä kaikennäköisiä hommia valmiiksi nyt kun vielä pystyy. Vauvan vaatteet olen jaksanu kaivaa valmiiksi hyllyihin esille ja tutit ja pullot jne. olen keitellyt samoin valmiiksi kaappiin. Varmistin vielä vauvan yliaikaisuuden pakkaamalla sairaalakassinkin eteiseen odottamaan ;)

Vauva on armollisesti viihtynyt reilun viikon rt:ssa, toivottavasti sama trendi jatkuu ihan tuonne synnytykseen saakka... On kyllä seurannut mahansisäisessä käytöksessä tähän saakka sisaruksiaan sikäli, että myös kaksi aikaisempaa on kohdussa olleet varsinaisia pyöriäisiä. Poikki- ja perätila vuorotellen on ollut kaikkien kohdalla suosituin asento ihan viimeisille viikoille saakka... Esikoinen erityisesti kunnostautui siinä, että pyöri mahassa kuin pieru nahkahousuissa mutta osasi jotenkin aina neuvolaa edeltävänä päivänä tai yönä kääntyä pää alaspäin, ja neuvolan jälkeen sitten seuraavan vuorokauden aikana kierähti takaisin perä- tai poikkitilaan. No, mutta jospa tämän kohdalla pyörimiset olis nyt ohi ja matka jatkuis pää alaspäin Naistenklinikalle :)

MamiJ:lle vielä tervetulotoivotukset!

Panacea 36+5 (haa, täysiaikaisuus saavutetaan sunnuntaina!)
 
Hei taas!

Apua, unohdin tosiaan laittaa sen. Eli 28.11. on LA.

MamiJ: Hienoa että teilläkin on mennyt näin hyvin ja täällä ollaan kumpikin!

Hassusti tuntui, että alkoi vähän jo helpottaa olo mutta nyt on taas pari päivää ollut ihan kauhea uupumus, huimaus ja pahoinvoiti.. :( Pelottaa, että olisin näin väsynyt vauvankin kanssa..
 
Heipat!:wave:

tervetuloa uusille:flower:

Täällä rakenneultra takana, ja vastasi hyvin viikkoja edelleen. Kuopuksen halkion takia katseltiin vähän ylähuulta, ja eheältähän se näytti:heart: ja sydämen kaikki lokerot oli näkyvissä:heart:
Sukupuoltakin udeltiin, mutta vauva päätti että se on ylläri, eli jalat tiukasti piti yhdessä, ja saamme sitten yllärinä sen kuulla synnytyssalissa :D Toisaalta tosi ihanaa niin:heart:

Mutta kaikki hyvin:heart:
Siellä se maiskutteli lapsivettä ja jumppaili:heart:

Istukka on takaseinässä kuten arvelin, koska liikkeet näkyy jo päällekin:O:D
Nyt sitten odotellaan:heart::heart::heart:

T:Neiti+Kihuli 20+1
 
Oisko ketään vapaaehtoista imuroimaan meidän parveketta? :)

Ei huvittais yhtään, eilen siivosin sen muuten ja kannoin roinat veks, mutta lattialla puuritilän alla on ihan sikana kaikkea roskaa (mm. joulukuusen neulasia, joo, ei ihan hirveen usein tule siivottua parveketta) ja pitäis ne vielä saada pois että sais pyykinkuivaustelineet partsille täältä sisältä pyörimästä...

Neuvolassakin käytiin nuorimmaisen kanssa MPR-rokotus hakemassa, jäi puolitoistavuotisneuvolassa laittamatta kun oli korvien uusintaputkitus silloin tulossa parin päivän päästä eikä rokotteita saisi antaa toimenpidettä edeltävän viikon aikana. Tuli tuplaharmi, kun ensin annettiin rokotus ja sitten ei edes neuvolan leluhevosta saanut ottaa kotiin mukaan, vaan sinne piti jättää... Onneksi kotimatkalla nähtiin kaivuri ja kuorma-auto :)

ON: aamupäivisin on ollu jonkin verran supisteluja, mutta ihan turhia harkkiksia, kohdunsuulle on tuskin tapahtunut vielä mitään (en ole kyllä kokeillutkaan). Vauvan liikkeet on välillä aika rajuja, tila alkaa olla vähissä ja välillä tulee hepulikohtaus, silloin pitää potkaista lujaa ja äiti kiljahtaa. Vauva itse asiassa kääntyi eilen illalla, selkä vaihtui vasemmalle ja raajat oikealle puolelle. Tämähän tietysti sitten saattaa ennustaa synnytystä tai sitten ei yhtään mitään :D Kattellaan... Sinänsä kaikki on vauvaa varten about valmiina, mutta ei mulla toisaalta ole mikään kiire sitä ulos saada, on se vaan niin paljon kätevämpi kuljettaa tuolla sisäpuolella täysihoidossa :)

Neiti-81, kivoja uutisia :)

Onko muuten kenellekään annettu neuvolasta kummallisia ohjeita? Meillä on asiallinen terveydenhoitaja, mutta eräälle tutulle oli mm. suositeltu loppuraskauden aikana nännien "karaisua" kynsiharjalla tms. karhealla välineellä imetystä ajatellen... Just, varmaan siitä onkin hyötyä, että ne on jo valmiiksi vereslihalla.

No juu, takaisin sorvin ääreen eli imurin kanssa partsille.

Panacea 38+2
 
Viimeksi muokattu:
heipparallaa pitkästä aikaa!

en juuri pysty koneella käymään, kun on liitoskivut niin jumalattoman kamalat, eli istuminen ja välillä kaikki muukin sattuu ihan liikaa. mutta täällä yhä ollaan :)

panacea: eli en tule imuroimaan teille, kun omankin huushollin siivous saa välillä kamalat kivut aikaiseksi :D

neiti-81: onnea ultrakuulumisista! :heart:

välillä iskee pelko, että onkohan vauva terve... mutta sitä kun ei voi tietää millään etukäteen :/ muuten keskityn pelkäämään synnytystä, sen jälkeistä aikaa ja vauvan hoitoa! :LOL:

voikaa hyvin!
tömpsis ja super 27+3
 
Meille syntyi tyttö 14.6.2011 klo 06.07 (eli rv 39+2). Strategiset mitat 48 cm, 3660 g. Naistenklinikalla siis tiistaiaamuna synnytys ja samana päivänä kahden jälkeen oltiin jo kotona :)

Lisää yksityiskohtia myöhemmin, vauva nukkuu taas hetken joten pyrin samaan...

Panacea ja tyttö 5 vrk
 
Panacealle himuisesti onnea!!:flower:

Ja Neiti-81: Ihania uutisia!:)

ON: Täällä kaikki ok. Öisin en oikein saa nukuttua, kun on lonkat kipeät tai vessassa ravaamisen jälkeen ei vain uni tule! Supistuksia tulee silloin tällöin, sellaisia napakampiakin välissä. Eilen kohdun ulkosuu oli sormelle auki, mutta kanavaa jäljellä. Painoarvioksi saatiin 2,9 kg.
Kaikki oli vauvalla hyvin, vaikkei lääkäri meinannut saada tutkimusta tehtyä, kun Nappulalla oli bileet ;) Vielähän tässä on luultavasti monta viikkoa jäljellä. Ei malttaisi enää odottaa, että saisi vauvan syliin:heart:

Hyvää juhannusta kaikille!! Niin ja tervetuloa uudet!

Hjannah&Nappula 36+2:heart:
 
Kovin on tämä ketju hiljentynyt entisestään...

Tulin kuitenkin kertomaan, että meille syntyi 23.7. klo 18..28 poika:heart:
Strategiset mitat olivat 4380g ja 52cm, eli ihan pieni poika hän ei ole. Taisi vähän
aiemmat painoarviot mennä pieleen. Synnytys sujui ponnistusvaiheeseen asti mallikkaasti.
Viimeinen tunti oli kyllä tuskaa, vauva oli tulossa vinossa, kasvot ylöspäin ja oli kuitenkin noin iso. Imukupilla jouduttiin lopuksi auttamaan. No hengissä selvittiin ja pääasia että vauvalla oli koko ajan kaikki hyvin =) Mielettömän onnellisia olemme! Raskaus kun oli henkisesti raskas niin kyllä olo on nyt todella kiitollinen tästä maailman suloisimmasta pojasta:heart:

Hjannah& Nappula lähes 3 vrk :)
 

Yhteistyössä