Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Huomenta kaikille!

syksyn taimi Kyllä tänne mahtuu mukaan ja täällä ymmärretää kaikenlainen raskaus-stressi. :saint: Tervetuloa vain! :flower: :heart:

Joteski tosi nopeasti menee nää päivät, nyt on jo maanantai ja perjantaita täs vaa ootellaan.
Onneksi oon kipee nyt ni toivon et sit perjantaihin mennes olisin parantunut jo. :whistle: Karsee räkätauti, nenä vuotaa simmun kans kilpaa! Saa olla niistämässä ihan kokoajan ja kylhä se rasittaa joteski koko kroppaa. Viime yönä kuiteski nukuin paremmin ku sitä edellisenä yönä. Nenäkannu on kyl kätevä ku nokka oli iha tukos aamulla ja sit vaa huuhtelin nenän, ni joha puhistu ja tuli kamalasti tavaraa ulos!(juu sori, pärjäisitte ilman tot tietoaki) :D Mut tuntee ihan selkeesti miten röörit avautu vaik nenu edelleen vuotaa. :whistle:

Missy ja prinsessa 28+3 :heart: :heart:
 
Mies paistoi eilen alkuillasta pekonia ja vasta sitten kun olin sitä syönyt niin tokas että oltiin unohdettu se vaunujen alle huoneenlämpöön n.4h! Oli ollut viellä viileetä: MUTTA nyt huolestuttaa että voiko tämä saada aiheuttaa masumatkaajalle jotain ? Paistoi kyllä hyvin ne jne.. mutta kuitenkin pelottaa!

Alkuraskauden ultraan ajattelin mennä mutta kun tarkkaa päivää ei ole tietoa koska olis ovis ollut niin mietin että
mahtaako 6+ näkyä jo jotain vai kannattaako mun vaan odottaa 7+viikolle.. mä vaan niin haluisin tietää onko
tuolla masussa ees ketään!
 
Tervetuloa uusille \o ja onnea :flower:

Täällä ollaan sairaslomalla..

kultakimpale, tuskinpa tuosta haittaa on :O kuumennettu kuitenkin, nini.. Jos jotain, ni ruokamyrkytys, luulisin :O :)

Tasan viikon päästä vuos tapahtuneesta.. myös samaisena päivänä ylimääräinen ultra.. aika sekavin fiiliksin mennään.. Kaikenlaisia ajatuksia ja mietteitä sitä käy läpi tässä elämän aikana..

Nyt oon läpeensä kypsä tohon miekkoseen. Siis aivan raivoa täynnä oon välillä, kun toinen on niin saamaton ja kiittömätön.. Hää on siis työtön ja mä käyn edelleen töissä. Mitään ei viitti kotona tehä, istuu koneella aamusta yöhön saakka ja sama toistuu joka päivä. :kieh: Tai siis päivästä aamuyöhön, kun ei voi nukkumaan tulla ihmisten aikoihin eikä herätä ennen kahtatoista.. *iso huokaus* :(
..mut sainpa sanottua hänelle lauantaina ison itkemisen lomasta, mikä mua mietityttää, mut eipä näyttäny hetkauttavan.. vai vaadinko kuuta taivaalta toisen käyttäytymisen suhteen.. :'( :ashamed:

Nojuuu.. poksutaan ^_^

Emby^ ja nökö 27+0 :heart:
 
kultakimpale älä suotta hätäile,ei siitä pekonista varmaan mitää tule,kypsennetty kerta oli kunnolla niin kyllä siinä pöpöt kuolee. Ja ruokamyskytys ois jo tullu jos tullakseen!
Minä kävin tuhruvuodon takia ultrasssa rv 6+1,sillon näky jo syke ja pienen pieni alkio. Luulisin että sullakin näkyy 6+ viikoilla jotakin. Tietty jos et oo varma oletko jo niin pitkällä niin kannattaahan se odottaa ettei tule suotta käytyä ja sitten hätäiltyä jos ei mitään näy.

emby^ vuosipäivät on raskaita,meilläkin tulee toukokuussa 4v esikoisen menetyksestä ja edelleen se on raskas päivä,niin myös äitienpäivät ja isänpäivät. Varsinkin kun ei ole elossa olevia lapsia... Toivotaan että tämä pikkunen nyt selviäisi kotiin asti.
Hieman huolestuttaa kun ei ole vatsassa mitään kasvunoireita,siis menkkamaisia kipuja tai nipistelyjä,että onko siellä sitten lapsivesi lisinyt ollenkaan. Sydänäänet kyllä kuuluu hyvin,pikkunen on ainakin hengissä.
Voi kun se torstai nyt vaan tulis pian! toisaalta toivon ettei tulisi,mutta tämä piinaava odottelu ja miettiminen on hirveetä!

kaktuspiikki 15+2
 
Taas oli äitipolin kontrollikäynti. Pääsi taas Hippusta ultrassa kattelemaan.
Kaikki näytti olevan kunnossa ja taas oli meno toisella päällä.
Lääkäri mittaili ja sanoi,et toinen painaa 125g tällä hetkellä. Keskikäyrää ainakin tällä hetkellä ja tasan viikkoja vastaavana.
Seuraavana olis rakenneultra 24 ens kuuta- olettaen et ei tule ennen sitä vuotoja.

Tillu&Hippu 15+2 :heart:
 
Nyt on pakko kysyä, oisko todella typerää hankkii jo tässä vaiheessa pinnasänky? Olisi halvalla tarjolla, mutta vielä kun ei ees tiedä, tuleeko meille vauvaa jos tulee viel km. :/ Nii onko sit järkee?

Itiö vasta 13+2. :/
 
Kiitos tervetulotoivotuksista ja vastauksista!

Olo on nyt miljoona kertaa parempi. Pääsin - onneksi - jo heti tänään kuunteluttamaan sydänääniä neuvolaan, joka muuten oli ensimmäinen kerta kun tämän pienokaisen sydänäänet kuulin! Ultrassa ovat vain näyttäneet että katso, tuolla se sydän sykkii eikä sitä doppleriakaan ainakaan vielä löydy kotoa. Kohtukin kuulemma niillä korkeuksilla kuin kuuluisi olla, joten enköhän taas hetken jaksa uskoa, että kaikki on hyvin :heart:

LuvLucy Osta vaan jos löysit hyvän pinniksen! Tosiaan mitä vaan voi tapahtua missä vaiheessa raskautta tahansa ja sinäkin näyttäisit jo olevan hyvillä viikoilla, joten todennäköisempää pitäisi olla, että raskaus jatkuu :) Eipähän tule kaikkia hankintoja samasta tilipussista tai käy niin, että lapsi syntyy joitakin viikkoja etuajassa eikä mitään ole vielä hankittuna.

syksyn taimi & papunen 15+0
 
Tänään taas ollu sellainen olo että vuoto alkaa kohta.. ihan kohta.. ei ainakaan viellä oo alkanut.. jomottaa vaa aika ikävästi.. oli jo muutaman päivän ilman jomotuksia ja nyt sit taas.. turvotus on alkanut.. ja maha on kun pallo koko päivän.. :D HYVIN mielenkiinnolla odotan miltä se näyttää kahden viikon päästä.. esikoisessa en voinut enään rv12 piillottaa mun mahaa..
 
syksyn taimi Ennenku tulit tänne nii joku (en tosiaan muista nickkiä...) sai km vkol 15... :( Et tosiaan kaikki on mahdollista ja sit JOS sen hankkisin, se täytyis piilottaa jonnekkin, ettei kukaan sitä näe. Ku ystävä käy kyläs meil väh. jokatoine vko ja emme siis oo kertoneet kellekkää tästä raskaudesta emmekä ees aio ihan lähiaikoina, juuri ton km riskin takia. Mut jotenki tuntuu oudolt jo nyt sellanen hankkii, näin alkuvaihees, tuskin kukaan muu on/on ollut näi aikasi liikentees tarjouksen/tarjouksien peräs? :D

Mut kyl houkuttelee halpa hinta mut noh täytyypi katella. :)
 
Luvlucy hanki vaan se pinnis jos niikseen tulee, saahan sen sit myytä pois jos tulee km. Esikoista odottaessa tuttu kantoi huoneellisen vauvakamaa meille kun mulla oli rv 7+0 kun olis muuten laittanu kaatopaikalle niin piti pelastaa ne kamat meille :) Nyt meillä on myös pinnasänky seissyt pari vuotta autotallissa kun tulin raskaaksi ja sellaisen hommasin niin ei käynyt mielessäkään et tulis km ja ei oliskaan käyttöä. Mut nyt kun laskettuun aikaan on enää pari viikkoa niin on ihan kiva et hankin sen aikoinaa, se olikin tarkoitettu vaan tälle lapselle :)

Kultakimpale ei se pekoni onneksi ihan noin nopeasti mene huonoksi, joten voin luvata ettei siitä seuraa mitään. Luota muhun, olen ravitsemusalan ammattilainen joten huoli pois :)

(.) Khyl menee sit hitaasti nää vikat viikot, ihan kuten alussakin meni! Eilen korventeli alaselkää ja vaikka joka päivä on ollut sellanen olo et vauva vois jo tulla pihalle niin sit iski korventelujen myötä pakokauhu ettei se nyt vielä voi ulos tulla :D

Champpis ja Mara 37+6
 
Mä alan olemaan niin vainoharhainen näiden kaikkien mahdollisten keskenmenojen ja kohdunulkoisten suhteen että pakko oli varata ultra-aika yksityiselle... kun itsellä ei ole kuin tuo toinen munasarja tallella niin en haluaisi sitä menettää.

Miksei sitä vaan voi ottaa rennosti..

ipna 6+6
 
Moikka!

En oo paljoa käynyt kirjottelemassa... jotenkin nyt vaan odotan sitä huomista rakenneultraa järkyttävän pelon kanssa. tai ei, toisaalta en ajattele siitä mitään, meen vaan. Mut jossain häälyy koko ajan se kaamee pelko et taas kuulen lääkärin sanat:" joo ei täällä kyllä tätä vettä taaskaan ole".

Sanoinko jo et pelottaa??!!!! :headwall:|O:'(

Kaikenhan pitäis olla hyvin. Viimerks rv 15 löytyi täysinäinen rakko vauvalta, mikä tarkoittaa ainakin yhtä toimivaa munuaista. Eihän ne sieltä voi mihinkään kadota, eihän? :( :(

Et ei mulla muuta. Palailen sitten kertomaan et mitä ultrassa käy... puuh.

EM 19+1
 
ElinaMaria tsemppiä huomiseen! tiedän todellakin miltä sinusta tuntuu. En rupea sen kummemmin "lupailemaan" että kaikki on varmasti hyvin jne. koska sitähän ei voi koskaan kukaan tietää ja henk.koht minua itseä ne ärsyttää vaikka tiedän että sen sanoja tarkoittaa vaan hyvää.
äh,toivottavasti ymmärsit... mutta kuitenkin! hengessä mukana ja parasta toivoen! :hug:

itsellä odotuttaa vielä pari päivää...

kaktuspiikki 15+3
 
napailut ensin: pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa harventua, kunhan vaan muistaa syödä parin tunnin välein. Onneksi sen ei tartte olla sen kummempaa kuin hedelmä, helpompi noita kiloja tarkkailla. Enää ei kyllä okseta edes joka päivä. Mutta vessan hajut saa aina yökkimään. Se on jotain kamalaa... Ja hoidan työkseni vaippaikäisiä, joten ei voi tuota kakan hajuakaan oikein vältellä. :x Eilen ehkä sain doppleriin jotakin pauketta, mutta vain sekunniksi, joten en voi asiasta olla ihan varma. Enää pari viikkoa, niin pääsee np-ultraan ja alkuraskauden lääkäriin.

Hauska sattuma, naapurin rouva tuli juttelemaan ja into piukeena kertoi, että saa vauvan lokauun puolivälissä. Olihan siinä sitten pakko kertoa, että sama täällä. :) Hänellä kanssa takana keskenmenoja, joten samanlainen jännitys päällä sielläkin.

Iltavuoroa pukkaa. Hankalaa, kun just iltaisin tahtoo mahaa painaa ja olla hankalaa. Tekisis mieli vaan " päästää mahanahka vapauteen", mutta ei taida oikeen olla suotavaa :D Ei muuta kuin housukaupoille. Mulla on tosin aina alkuraskaus ollut mahan kanssa hankalinta, kun ei oikein vielä äitiysvaatteet ole hyviä ja omat housut ahdistaa.

johnu 10+2
 
Moi kaikille! :)

En oo täällä kauheesti käyny, kun en jaksa koneella kauaa olla..kauhee pahoinvointi edelleen ihan koko ajan..ja oksennusta ei kyl tuu, vaikka muutaman kerran pöntöllä oonkin käyny yökkimässä..koskakohan tää loppuis? Ei jaksais tätä oloo 24 tuntia päivässä.. : /

nellielli ja pötkö 7+2
 
Luvlucy hanki vaan se pinnis jos niikseen tulee, saahan sen sit myytä pois jos tulee km. Esikoista odottaessa tuttu kantoi huoneellisen vauvakamaa meille kun mulla oli rv 7+0 kun olis muuten laittanu kaatopaikalle niin piti pelastaa ne kamat meille :) Nyt meillä on myös pinnasänky seissyt pari vuotta autotallissa kun tulin raskaaksi ja sellaisen hommasin niin ei käynyt mielessäkään et tulis km ja ei oliskaan käyttöä. Mut nyt kun laskettuun aikaan on enää pari viikkoa niin on ihan kiva et hankin sen aikoinaa, se olikin tarkoitettu vaan tälle lapselle :)
Päätin nyt olla sitte hankkimatta ihan tilan puutteen vuoksi. Meillä kun ei ole autotallia ja kellari pursuaa tavaraa, samoin vaatekaappi. >< Tässä sitä odotellaan, että tulis uusiks se joka vuotinen jätelava jonne voi heittää turhat kamat. Sitä meillä on aina vuodesta toiseen. :/ Tässä on kummiski koko tuleva kesä aikaa hankkii sit sängyt yms. :)
 
Moi!

Tänään oli neuvola ja kaikki oli tosi hyvin. Sano että väsymys ja paha olo voi johtua vaan ihan raskaudesta eikä muualta löydetty vikaa. Huomenna töihin taas. :)

Niiskun sydän jyskytti hirveetä kyytiä ja pienen "järkytyksenkin" koin. :D Neuvola täti kokeili kohdunpohjaa ja sano että jos ei tietäis niin sanois mun olevan jo paljon isommilla viikoilla, otti jo sf mitankin. Kohdunpohja oli siis jo navassa asti. Ihmekkään kun olo on jo aika iso ja maha näkyy jo kunnolla. Mitenköhän iso vaavi sieltä on tulossa. :D toivottavasti tasaantuu ettei jatka näin huimaa kasvua koko raskautta.

Äitille kun sanoin tosta niin se heti tokas että ootko varma ettei siellä oo kaks. :D Eiköhän ne ois jo huomannu jos ois, toivottavasti ainaki...:D

Joo eli nyt seuraava neuvola viikolla 18 ja risat, pitäis alkaa sitä rakenne ultraa varailemaan niin saa mieluisen ajan. :) Hui kun tuntuu että viikot menee niin hitaasti mutta kuitenkin niin nopeesti! :D

Riikka&Niisku 14+1:heart:
 
Kylläpäs on mukava lukea positiivisia uutisia!! :)
Näitä lisää,kiitos!!

tää mamma lähtee nyt nukkumaan,päässä jyskyttää sen verran kovasti että alkaa jo näköä haitata...silti tänne vaan on kammettava! :D

Öitä vaan kaikille!
kaktuspiikki
 
Syksyn taimi tervetuloa mukaan :wave: Mulla oli myös noilla viikoilla np-ultran ja rakenneultran välillä kauhea epävarmuus, että vieläkö kaikki on kunnossa, kun liikkeetkin alkoi tuntumaan vasta rv19. Mulla kotidoppleri oli (ja on edelleen) ihan ehdoton mielenrauhan tuoja. En voi kun suositella sitä lämpimästi :) Hienoa, että pääsit neuvolaan kuuntelemaan äänet ja kaikki oli kunnossa :heart:

nellielli toivottavasti olo helpottuu!

ElinaMaria täällä myös hengessä mukana! Toivon kovasti niitä hyviä uutisia teille huomenna!

ipna :heart: Onnea ihanista ultranäkymistä!!

Rikka90 Hyvä, että siellä oli neuvolassa kaikki hyvin. Sitä matalaa hemoglobiinia minäkin oisin veikannut väsymyksen ja heikotuksen syyksi. Mutta se tais olla sulla ihan normaali? Tottahan se on, että raskaus itsessään voi vaan tehdä tuollaisen olon. Toivottavasti helpottaa!

Tänään oli toinen perhevalmennus kerta. Aiheena synnytys, siihen valmistautuminen ja perheen tunteet. Oli aika mielenkiintoinen kerta :) Synnytyssairaalasta oli kätilökin paikalla kertomassa käytännön asioista.
:D

Aika inhat liitoskivut on iskeny tänne, kun muuten oonkin saanu nauttia aika oireettomasta raskaudesta. Nyt parina päivänä tuntunu, että noi luut tuolla alakerrassa ja nivusissa halkee ihan justiinsa, kun kävelee. Varisinkin, jos on istunu pitkään paikallaan, niin kipu on aika lujaa ja tuntuu, ettei pysty kävelemään. En yhtään enää ihmettele, miksi raskaana olevat alkaa kävellä pingviini tyyliin

Sanmar + superpapunen 29+4
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Meillä oli tänään varhaisultra. Luulin pyörtyväni ja oksentavani sinne odotusaulaan, kun jännitin niin kovasti. Onneksi oli mies mukana.
Ultrassa oli kaikki oikein mainiosti. Yksi tyyppi siellä köllötteli, sydän löi vahvasti ja koko vastasi viikkoja :heart: Lääkäri oli (tietenkin) oikein positiivisella mielellä ja muistutti, että usein kaikki sujuu hyvin, kun varhaisultrassa näkyy syke. Olen onnellinen, mutta en vielä uskalla iloita, koska viimeksikin varhaisultrassa oli kaikki hyvin. Nyt jännityksellä odotetaan tulevia viikkoja ja toivotaan, että raskaus kestää.

idylli 7+2
 
elinamaria voi kun hienoa!! Onnea kovasti!! :flower:

idylli hieman jäi ihmetyttämään toi lääkärin sanoma "usein kaikki sujuu hyvin, kun varhaisultrassa näkyy syke." siis en nyt tarkoita mitään pahaa enkä halua pelotella sinua mitenkään,mutta ihmetyttää vaan kuin se on nuin menny sanomaan,mitä vaan voi kyllä tapahtua vaikkas se syke siellä varh.ultrassa näkyykin.
Tarkoitukseni ei siis todellakaan ole pelotella sinua mitenkään! Hienoa että syke sieltä löytyi ja onnellista odotusaikaa teille! :)

nyt alko jännittämään...ihan sikana,oikeestaan tää pelottaa. luulin että voisin ottaa tämän ihan lunkisti,kuiteskin tiijän että sieltä tulee joko huonoja tai hyviä uutisia. Toivottavasti eivät odotuta enää yhtään viikkoa vaan asiat selviäis kerralla huomenna. :|
 
kaktuspiikki Niin se lääkäri tarkoitti, että jos varhaisultrassa on näkynyt viikkoja vastaava alkio ja sydämen syke näkyy, niin keskenmenon mahdollisuus pienenee. Mutta toki lääkäri sanoi myös sen, että mitä vaan voi edelleen tapahtua. Olihan meillä viimeksikin varhaisultrassa kaikki hyvin ja siitä viikon päästä tuli kkm. Että siis nyt tämä jännittäminen vasta alkaa, kun pelkään, että käy kuten viimeksikin. Kai se lääkäri yritti rauhoitella mua, kun kerroin miten peloissani ja hermostunut olen.
 

Yhteistyössä