Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Liikkeet on niiin ihania. Esikoisesta tunsin (takaistukka) 17+, toisesta (etuistukka) 12+. Eli jos tyyppi vaan elossa pysyy, enää maks. parisen kuukautta...

Painoa Mulle tuli esikoisesta toisen ja kolmannen kolmanneksen aikana 22 kiloa, imetyksen loputtua lähtivät loputkin ylimääräiset. Toisesta tuli painoa 20-30 viikoilla 5 kiloa ja 10 kiloa viimeisellä kympillä ja tähän raskauteen lähtiessä jäljellä oli 8 kiloa. Nyt ollaan lähtöpainosta -2 kiloa, kun ei vaan ruoka maita. En oksenna, mutta eipä myöskään maita. Tarttee siis koittaa olla tarkkana painon kanssa tällä kertaa.
 
Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille! :heart: Ihanaa kun kaikki on hyvin pienokaisella! :) Tai pienokaisilla niin kuin Neiti sun tapauksessa! ;)

iitu mullakin on käynyt mielessä tuo uuden pinon perustaminen! Sais listan ajan tasalle..itsekään kun en vielä tuolla listalla näy niin kuin ei moni muukaan täällä olija!

Mä en oikein osaa enkä kait uskalla kirjoitella tänne odottajien puolelle..Pelkään vain keskenmenoa joka sekunti! Eniten tällä hetkellä huolettaa noiden oireiden lieventyminen parina viime päivänä..Siis mulla tuntui joka ilta repäisykipuja esim. sohvalta noustessa, mutta niitä ei ole tuntunut ainuttakaan sunnuntain jälkeen. Tänään jomotteli selkää töissä sen verran julmasti, että ramppasin vessassa tunninvälein varmana siitä, että vuoto on alkanu..No, vuotoa ei näy, mutta eipä sitä ole koskaan kkm:issa ollut. Tissikipua edelleen on, mutta sekin tuntuu lievemmältä...Voi kun menisi pari viikkoa äkkiä, jotta pääsee ultraan tarkistamaan onko tuolla joku vaiko ei..

MiNalo 4+6
 
MiNalo yritä jaksaa epävarmuuden kanssa! Musta tuntuu, että parin viikon välein aina joku "uusi" tuskailee täysin tuon saman asian kanssa eli oireet yhtäkkiä lievenee muutamaksi päiväksi ja huoli nostaa päätään eli kuuluu täysin normaaliin raskauteen.

Olen kanssa miettinyt sitä uutta pinoa, laittaisinko joku sellainen sen jolla olisi rv 12 yli mut ei ihan näin lopussa kun mä?
 
MiNalo Samaa itse olen pelännyt koko ajan ja edelleen pelkään. Nyt on takana kolme lähes oireetonta päivää ja mitä sitä silloin ajattelee: keskeytynyttä tietysti... Viikko sitten joku oli ultrassa saanut maininnan "pieni ruskuaispussi" ja se on kuulemma hyvä asia. Itse olin ultrassa kestollisesti viikkoa myöhemmin, eikä minulle puhuttu mitään koosta, jolloin tietysti tämä äiti teki noin vuoren kokoisen mörön omaan päähänsä. Nt-ultraan ei ole edes lähetettä vielä, eli vielä saa odotella tietoa, sillä tuskin terkka huomenna suostuu vielä edes yrittämään kuunnella sydänääniä.

Pinosta Olin ajatellut, että jos nt-ultrassa ensi kuun alkupuolella kaikki on hyvin, tekisin uuden talvipinon, jos kukaan ei ennen sitä ehdi.

8+5
 
Viimeksi muokattu:
Pinosta itsekin voin tarjoutua vapaaehtoiseksi päivittäjäksi, mutta eiköhän me jakseta odottaa tillukkaan ultraan asti :)

MiNalo ja muut vähäoireiset: tosiaan, lähes joka viikko joku pohtii ja ahdistuu täällä samasta aiheesta. Kyllä pitäisi km:n jälkeisessä raskaudessa vähintään oksentaa joka päivä, jotta sitä ihan vähän oikeasti uskaltaisi luottaa tämänkertaiseen onneen. Vaan eipä siinä auta muu, kuin odottelu. Huoh, ja siinähän me kaikki olemme varsin kunnostautuneita, eikös? ;) Tsemppiä, varmasti kaikki on tällä kertaa hyvin!

kwaidan *poks, poks* 23+0
 
Mä en oikein osaa enkä kait uskalla kirjoitella tänne odottajien puolelle..Pelkään vain keskenmenoa joka sekunti!
MiNalo, mäkin olin jo ryntäämässä vastaamaan sulle tähän, mutta malttamaton ja kwaidan onkin jo sanoneet kaiken olennaisen. Kun jälkikäteen lueskelen omia ja muiden viestejä, niin olen ihan vakuuttunut, että suurin osa raskaanaolijoista käy nuo ihan samat epävarmuudet läpi (keskenmenotaustalla ne tietysti tulee vähän vahvempana). Mä olen tähän ketjuun kirjoittanut silloin ihan alussa aika monta postausta, jossa ihmettelin ja panikoin oireiden vähyyttä ja muutenkin ihan yleisesti raskauden jatkumista ja ramppasin vessassa tarkistelemassa joko vuotaa jne. Jos testit näyttää plussaa ja mitään huolestuttavan vahvoja vuotoja tm. oireita ei ole, niin ylivoimaisesti suurin todennäköisyys on sille, että hyvin se menee ja siellä mahassa se vauva pysyy! :) Itse olen nyt jo tottunut oireiden vaihteluun ja siihen, että mä en itse mitenkään erityisesti "tunne" sitä vauvan kasvamista mahassani, mutta luonto hoitaa tämän asian onneksi mun puolesta eikä asioiden etenemisellä ja oireilla ole hirveestikään tekemistä keskenään. Siis toki tiedän että joillain on keskenmenoon liittynyt oireiden vaimeneminen joten älkää lynkatko mua tuon lausunnon vuoksi, mutta kun se oireiden aaltoilu kuuluu ihan normaaliinkin raskauteen. Mulla oli ihan alussa yks kaks varmaan viikon oireet lähestulkoon poissa, mutta sitten niitä ehti kyllä myöhemmin tulla ihan täyslaidallinen. Puhun siis nyt vaan tämän yhden raskauden kokemuksella joka sekään ei vielä niin järin pitkällä ole mutta on nyt ainakin kriittisimpien vaiheiden ohi, ,mun kaikesta panikoimisestani huolimatta. Jaksamista siis noihin alun tuskastuttaviin viikkoihin, muutaman viikon päästä fiils on jo ihan eri koska päivä päivältä oma luotto tähän asiaan kuitenkin vahvistuu!

Alussa tuntui että tapahtui hirveesti, koko ajan ultraa, neuvolaa, neuvolalääkäriä tms. Nyt onkin sitten ollut vaan tällaista hiljaista odottelemista ja väsymyksen kanssa taistelua. Seuraava neuvola on parin viikon päästä ja rakenneultra vuodenvaihteessa, kai siihen väliin vielä joku neuvolavisiitti osuu. Lähinnä odottelen, että liikkeet alkaisi tuntua, siihenkin taitaa vielä joku tovi mennä.

Mäkin olen vähän kaivannut uutta pinoa, jos kwaidan olisi halukas tekemään sen heti niin eikös se olis ihan hyvä juttu? Saatais se sitten saman tien jos tillukkaan ultraan on vielä jokunen viikko aikaa.
 
En ole oikein tänne palstalle ehtinyt kirjoittamaan, vaikka olenkin kuulumisia käynyt seuraamassa.

Mumina Hienoa, että kaikki oli hyvin. Mulla oli kans viikolla 11 samanlainen säikäytys, kun neuvolassa ei sydänääniä kuultu.

Tervetuloa MiNalo!

Iitu Tsemppiä raastaviin viikkoihin. Toivottavasti vuodot nyt pysyisivät pois! Mulla oli kans alussa sellanen tunne, et menis sitten kesken jos on mennäkseen, kun vähän väliä vuosi ja ehdin surra mahdollista keskenmenoa vaikka kuinka monta kertaa. Mä oon kans siinä käsityksessä, että pieni ruskuaispussi on hyvä asia. Edellisessä keskenmenossa ruskuaispussin todettiin olevan liian suuri.

nellielli Tsemppiä viimeisiin päiviin ja itse koitokseen!

Onnea myös kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

ON: Hankin doplerin, jolla olen välillä tarkistellut miten masussa voidaan. Syke kuuluu hyvin, vaikka dopleri ei sykelukemaa yleensä näytäkään (ei tosin näytö edes oman sydämen sykettä, että ehkä vika on laitteessa). Onkos muilla doplerin käyttäjillä samaa ongelmaa? Sydänäänien kuunteleminen on rauhoittanut aivan hurjasti, kun liikkeitä ei vielä tunnu eikä raskausoireita ole oikeastaan ollenkaan enää. Vain pieni vatsan pömpötys kertoo, että kyllä tuolla joku kasvaa. Odottelen jo kovasti rakenneultraa, johon on vielä 3 viikkoa aikaa.

Hanne_ ja Hippu 17+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
No jos mä tekisin sen uuden pinon? Kuinka pitkältä ajalta me halutaan laittaa sinne odottajia ja synnyttäneitä mukaan, vai tehdäänkö ihan sillä tavalla, että uusi pino ja otan ilmoittautuneita vastaan sitten perusmeiningillä, eli mukaan haluavat laittavat vaadittavat tiedot itsestään punaisella? Jos nyt pari kommenttia saisin tähän, niin voisin yrittää vaikka laittaa pinon pystyyn tässä työpäivän aikana, meillä kotona kun on niin toivottoman hidas netti tällä hetkellä ;) Ja olisiko otsikko vaikka "Km:n jälkeen plussanneet, talvi 2012-2013?"
 
Olisko se helpointa, että ne ketkä käy tätä pinoa edes jollain aktiivisuudella lukemassa ja haluaa olla mukana, ilmoittaisi itse tietonsa ja kasaisit pinon niistä? Aattelin vaan että jos ottaa tuon vanhan pinon pohjaksi, niin siellä voi jonkin verran olla sellaisia henkilöitä jotka on poistuneet näistä kuvioista niin heitä on ehkä turha roikotella pinossa mukana.
 
Musta helpointa eli jos kwaidan pistää pinon niin me ketkä täällä käydään aktiivisesti lisää sitten omiin kommentteihinsa punaisella tietonsa, niin siinä samalla tulee nähtyä ketkä aktiivisia. Omia tekstejä pääsee muokkaamaan niin kwaidan saa sitten aina lisättyä.
 

Yhteistyössä