Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Moi!

Ei mun töissä olosta tuu yhtään mitään. On ihan järkyttävä olo koko ajan. Kävin tänään lääkärillä ja kirjotti huhtikuun alkuun asti saikkua. Sano, että lepäile kunnolla äläkä rasita ittees. Hemoglobiini oli hyvä eikä niissä pitäis mitään olla. Sano että ota sitten neuvolaan yhteyttä jos ei olo yhtään helpotu.

Lähetään onneksi viikon päästä perjantaina miehen kanssa viikonloppu lomalle kylpylään. Sinne on pakko päästä rentoutumaan ja vaan olemaan kahestaan. :)

No nyt sitten paljon lepoa, lepoa ja lepoa. Jotenkin tunnen huonoo omaatuntoa kun oon niin pitkään poissa mutta tiedän että pitää kuunnella omaa kehoa ja tää on aiheellinen sairasloma. Meillä muutenkin hirveet työolot töissä ja jos ei yhtään helpotu niin eikun pomolle sanomaan että mut pitää siirtää helpompiin tehtäviin, niin se lääkärikin sano.

No toivotaan että tää tästä. :)

Riikka&Niisku 14+2
 
ElinaMarialle tuhannesti onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ja poikauutisista myös ;) :heart:

Tervetuloa kaikille uusille ja hyviä ultrakuulumisia saaneille isot halit!

Idylli lääkäri on ihan oikeassa! Kuitenkin prosentuaalisesti suurinosa hyvin alkaneista raskauksista myös jatkuu hyvin. Joten koita heittää huolet romukoppaan! Tiedän kyllä, että melko heikot prosentit on siinä onnistua. :D

Mä en itse osannut pelätä toista keskenmenoa, vaikka se sieltä sitten tulikin, tämän kolmannen kanssa onkin sitten pelätty ihan kaikki mahdollinen.. Nyt tuntuu, että syntymästähän sitä vasta kaikki pelot alkaakin. :D

Täällä rupeaa vähän joka paikka kremppaamaan, vaikkei mitään isompaa olekkaan, asiaan kuuluvaa valitusta vaan ;)
Tehtiin reissu pohjoseen tossa viikonlopulla, autossa tuli istuttua semmonen 1500 kilometriä muutamassa päivässä, voin kertoa, ettei ollut enää herkkua tämän mahan, turvotuksen, suonenvedon ja kaiken muun pikkukivan kanssa! Ihana loma oli silti. :)

Naive ja Sissi 31+3
 
Naive88 Kiitos tsempeistä! Mulla oli muuten samanlaiset fiilikset, etten osannut toista keskenmenoa pelätä, kun ajattelin, että jos kerran on käynyt huono tuuri, niin ei meille toista kertaa enää kävisi. Noh, kun kävikin vielä toisen kerran, niin nyt en uskalla enää rentoutua, vaan odotan sitä kolmatta. Mutta onneksi se kolmas kerta voi onnistua, kuten sinunkin esimerkkisi osoittaa =)
 
Kaikki hyvin! Masussa köllöttelee täydellinen pieni poika! <3
Ihana kuulla!!! :heart: Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka. :flower:

LuvLucy Ei sulla vieläkään helpottanu?! Voi ei.. : / Kauhulla odotan, et kauan mulla tää kestää..voi kun loppuisi pian!
Toki tämäkin on niin yksilöllistä. Voi olla, että siulla helpottuu kun tulee viikkoi 12-16 täyteen ja voi olla, että miulla taas jatkuu tämä olotila koko raskauden ajan.. Ei voi tietää, mutta toivon hartaasti että sulla (ja kaikilla muillakin joilla sama 24/7 pahoinvointi) helpottaa pikku hiljaa, nimittäin tää on aika hiton p*rseestä tää 24/7 pahoinvointi.

Mulla se on vielä huono juttu, ku teen keikkatöitä ja kun olen vapaalla en saa rahaa. Teen jo nyt normia lyhyempää työvuoroa ja työvuoroja joudun myös ottamaan aikas harvoin, milloin pystyn sellasen tekemään. Hyvä jos uskallan enää edes 6h työvuoroo ottaa, mutta pakko, sillä laskut on maksettava eikä raha kasva puussa. Tää on vaa nii hiton stressaavaa, ku haluis tehdä oikee kunnol 40/h vko töitä, mut hyvä jos teen ees sen 10-15h/vko töitä ja palkka on pieni - liian pieni. :(
 
Viimeksi muokattu:
LuvLucy Toi on kyl paha, kun ei pysty ees töitä tekeen! :( Toivottavasti sulla pian helpottaa! Mua eniten harmittaa, kun ei pääse liikkuun, kun oon ollu sellanen, et liikun sen 6kertaa viikkoon..käyn jumpilla ja salilla..ja eilen neuvolassa huomas kyl, etten oo liikkunu ja syöny just mitä pystyn..oli painoo tullu kyl.. : / No, mut sit kun olo helpottaa, niin alan syömään taas paremmin ja sit pääsee liikkuunkin, niin helpottaa! :)
 
nellielli Joo toi työ juttu eniten stressaa kyl. :/
Mäki haluaisin alkaa treenaamaan, ku on yks sellanen ohjelma jonka just alotin, ennenku tää alko ni jouduin sen sit antaa olla. Ei voi yhtää mtn kunnol tehdä ilman et alkaa oksettaa. Hitsin ärsyttävää. :D

Mitä kaikkee oot sit saanu alas?
Onko sullaki sillai ettet pysty syömään tiettyi ruokii? :(
 
Kaktuspiikki miten ultra meni, eikös se ollut sulla jo?

(.) Itse pääsen tänään kurkkaan vauvaa ja katsastellaan vointia kun meen Vammalaan katsomaan vauvan painoarvioo :) Kivaa :)

Mitähän ne tuumaa jos menisin sairaalakassin kans sinne ja olisin ihan ihmeissäni et mitäö eikö me nyt synnytetäkkään kun sinne asti tulin :D

Champpis ja Mara 38+2
 
Luvlucy ihan mielenkiinnosta kyselen et minkä kaupungin veromodasta olit niitä äippähousuja ostellut kun mä en oo nähny missään Tampereen seudun liikkeissä äitiysvaatteita. Hitto et olis ollut luksusta löytää sellaset äitiysfarkut jokka on sieltä kun muutenkin niiden vaatteita käytän..
 
Joo,ultra meni ihan ok,vissiin..jäi vähä sellanen tyhmä olo. :ashamed:
Lapsivettä on nyt normaali määrä,virtsarakko vauvalta löytyi,mikä kuulema tarkottaa että munuaiset tai toinen niistä ainakin toimii. Kovasti vauva liikkui ja vastasi hyvin viikkoja. Sydän näytti hyvältä ja palleakaari löyty kans. siitä en tiijä miks se lääkäri sen mainitsi,jäi vaan mieleen!
Näkyvyys oli edelleen huonohko istukan ja mun vatsanpeitteiden takia,mutta mahan päältä ultras kuitenkin,kurkkas se sit lopuks vielä alakautta.
4 viikon päästä rakenneultra,sitäpä nyt sitten jännätään!
eli kaikki oli kai ok,ei lääkäri ainakaan mitään pahaa sanonu! en vaan osaa ottaa rennosti vieläkään!
minä sain verenpaine lääkityksen,pissassa oli valkuaista ja paineet hiukka koholla,sit kun on päähän koskenu tasaseen tahtiin niin varulta määräsi,ettei tule ainakaan raskausmyrkytystä tulevaisuudessa.

kaktuspiikki ja tyyppi 15+6
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Kaktuspiikki voi miten hienoa!!!!!! :heart:

kyllä siellä nyt on kaikki hyvin, samoin oli meillä silloin rv 15 ultrassa - rakko löytyi eli siellä on ainakin se yksi toimiva munuainen! uskon ja tiedän ettei täysin voi ennen rakenne uä:tä rauhoittua, mut mä uskon et teillä on kaikki hyvin nyt. :heart:

ja KIITOS onnitteluista kaikille! Oon niin onnellinen nyt!

EM & mokkonen rv 19+4:heart:
 
kiitos elinamaria! helpotti nyt kun sanoit tuon että teilläkin oli sama tilanne ja edelleenhän teillä kaikki hyvin! :heart: mietiskelinkin että kehtaanko taas sinulta kysellä mitä se meinaa jos rakko näkyy ja mitä teille sillon sanottiin... :ashamed:

kaipa tässä ehkä uskaltaa taas olla raskaana! ainakin tänä aamuna tuli oksennus :x lie jotenkin henkistä sekin,nyt kun kaikki ok niin oireet palaa takasin :D

Nyt päikkäreille! ;) onnes on jo perrrrjantai!

kaktuspiikki ja tyyppi 15+6
 
Heipat pitkästä aikaa! Ei paljon ehdi koneella istua enää, on tää vauva-arki vähän hektistä... =) Synnytyskertomusta ajattelin kirjoitella:

29.2. (rv 38+1) oli supistelua koko päivän silloin tällöin, alkaneet jo edellisenä iltana ja nyt jatkuivat harvakseltaan. Samoin limatulppaa irtoili. Koska alkoi näyttää siltä että kohta saattaa tulla lähtö, pesin äkkiä vauvalle vaatteita ja muutenkin aloin valmistella lähtemistä. Illalla menin nukkumaan kymmenen aikoihin ja heräsin supistuksiin kahdeltatoista. Nyt niitä tuli jo kovempina, ja nousin ylös mittaamaan niitä kellosta. Supistukset tulivat tasaisesti 7 minuutin välein. Katselin digiboksilta good wifea ja mietin, koska herätän miehen että ehtisi edes vähän nukkua.

Kolmen aikaan olo alkoi olla jo suht tukala ja hrätin miehen ja sanoin että voitaisiin lähteä. Puoli neljältä lähdettiin ajelemaan sairaalalle, perillä oltiin vähän ennen neljää. Kätilö otti vastaan ja kertoi lattavansa puoleksi tunniksi "käyrälle". Tuntui ikuisuudelta se puoli tuntia... Lopulta tuli katsomaan miten on edistynyt, ja kohdunsuu olikin jo 5 cm auki. Puoli viideltä siirryttiin synnytyssaliin.

Kätilö kysyi kivunlievityksestä ja kerroin haluavani epiduraalin. Hetken päästä hän tuli kertomaan, että anestesiatyypit on kaikki varattuja, kokeiltaisiinko ensin kohdunkaulan puudutetta. Se laitettiin, ja pahin kipu hellitti n. reiluksi puoleksi tunniksi. Ilokaasua kokeilin myös, siitä oli vähän apua.

Puoli seitsemältä mies joutui lähtemään töihin, ja vähän sen jälkeen kätilö totesi että kaikki alkaa olla ponnistusta vaille valmista, jokin "reuna" enää oli tiellä niin ettei kunnolla voinut ponnistaa. Tuossa vaiheessa ei siis ollut enää mitään puudutuksia, ja kipu oli melkoinen.. Puoli kahdeksalta vaihtui kätilö, uuden kätilön mukana tuli opiskelija ja lisäksi huoneessa pyöri jo lastenhoitajakin. Ponnistusvaihe on vähän sumua, kipu oli tosi kova ja kätilö huijasi aina ponnistamaan "kerran vielä"... Tuntui että niitä kertoja oli vaikka kuinka monta. Lopulta kuitenkin klo 7.38 poika syntyi ja huusi heti täysillä. :) Mitään ei revennyt, istukka irtosi yhdellä nykäisyllä ja kaikki oli niin kuin pitääkin.

Mies tuli takaisin yhdeksän aikoihin kun oltiin vielä salissa, sai pojan kenguruhoitoon, mä kävin sillä välin suihkussa ja sain aamupalaa. 11 aikoihin mies jatkoi töitä ja me siirryttiin osastolle, jossa oltiin 2 vuorokautta ja kotiuduttiin sitten hyvissä voimissa.

Kaiken kaikkiaan siis varmaan helppo synnytys, tuo epiduraalin puuttuminen jäi vaan harmittamaan. Esikoisesta se oli ja ponnistusvaihe silloin oli täysin kivuton.

Nyt arki alkaa jo vähitellen rutinoitua. Syömisen kanssa on ollut ongelmia ja näyttää siltä, että imetys tyssää mulla taas tähän, mutta toisaalta neuvolassakin kiellettiin ottamasta siitä stressiä ja muistutettiin että korvikkeellakin kasvaa terveitä lapsia.

Voikaa hyvin!

Imoen & "Mantti" 3 vko 1 pvä
 
Voi että!! Olipas mukava lukea imoen synnytyskertomus! mahtavaa että täältäkin on sinne asti päästy! Onnea pojasta!:flower:

Antoi ainakin mulle toivoa,että jospa sitten syksyllä itekkin sais tänne kirjotella iloisia uutisia!
 
imoen Onnea pojasta! :heart: Ihania uutisia! :heart: :flower:

Kontrolliultra kuulumisia:
Kaikki oli edelleen hyvin ja ei ollu kohdunkaulalla muutoksia tapahtunut! :heart: Tässä alkaa pikkuhiljaa uskoa että jopa vois mennä yli rv.30 ja se ois kyl hienoa, no uusi aika taas 2vk kuluttua. =)
Painoarvo pikkuisesta oli 1325g ja kuulemma ihan tasan keskikäyrällä mennään. Seki on hienoa ni ei tartte mitää jättivaavii synnyttää. :heart: :D :heart:
Siellä täl kertaa potkiskeli ultralaitetta iha urakalla, toki ku lääkäri tulee ja painelee toisen asuntoa. :LOL: :LOL:
Pikkuinen on edelleen pääalaspäin elikkä lähtövalmiina jo, kuten ollu sielt rv.24+ lähtien. :D Ihan hyvä et "asento" on pikkuisella hallussa ja tuskin enää kääntymään lähtee ku jo noin pitkää viihtyny pääalaspäin. :eek: :D

Missy ja prinsessa 29+0
 
Imoen Etkö siis halunnut että miehesi on mukana synnytyksessä vai eikö se ole hyvä syy olla poissa töistä? Itse menisin paniikkiin, jos mies lähtis töihin ja jäisin ihan yksin... Varsinkin ekan kanssa en missään nimessä halua synnyttää lasta ilman hänen läsnäoloaan. Pelkkä ajatuskin siitä kauhistuttaa. Eihän ne voi sen takii antaa potkut miehelle, jos menee mukaan synnytykseen, eihän?? :(

Ja miten teillä meni toi isyysloma? Kerta synnytys alko 2vkoa la myöhemmin niin miten te hoiditte homman? Sanoiko miehes pomolle, et nyt lapsi syntyi ja hän jäi lomalle vai miten? Toi mua myös huolettaa, ku suurinpiirtein kaikki synnyttää la jälkeen, mutta se isyysloma pitäis kertoo etukäteen milloin sen pitää, mut eihä kukaan tiedä milloin se lapsi sitten syntyy... :(
 
Luvlucy ihan mielenkiinnosta kyselen et minkä kaupungin veromodasta olit niitä äippähousuja ostellut kun mä en oo nähny missään Tampereen seudun liikkeissä äitiysvaatteita. Hitto et olis ollut luksusta löytää sellaset äitiysfarkut jokka on sieltä kun muutenkin niiden vaatteita käytän..
Helsingin. :) En oo muute itekkää tainnu mtn äitiysvaatteita nähdä ennen Vero Modassa ja voikin olla, ettei niitä joka VM edes ole. Mulla nähtävästi kävi hyvä tuuri, ku löysin VM jossa niitä oli JA olivat vielä tarjouksessa. Normisti 50€/farkut mutta "Osta 2 maksa 1" tarjous niin sain 100€ farkut 50€:lla eli ei paha ei. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Champion
Imoen kiva kuulla vauvakuulumisia, onnea vielä teille ja tsemppejä vauva-arkeen. :heart:

Kaktuspiikille suurensuuret onnittelut hyvistä uutisista!!! :heart: Usko pois, kyllä se lääkäri varmasti olisi sanonut, jos siellä vielä olisi jotain hälyttävää/kummallista. :) Tietysti toivotaan hyviä uutisia jatkossakin!

Missylle tsemppejä edelleen lepoon, hienostihan siellä kasvaa pieni :heart: Ja aattele, nyt ollaan jo ihan vallan kivoilla viikoilla! :)

Naive ja Sissi 31+5
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Huomenta!

Olo senkun pahenee vaan. Pitäis levätä mutta ei sitä koko ajan jaksa paikallaan olla. Päänsärky on jotain niin hirveetä ja tää pahoinvointi myös! Toivottavasti pian helpottuu. :)

Mutta eilen tunsin kunnon napakan potkun alavatsassa niin se piristi. <3 Aiemmin vaan pientä mylläystä tuntunu mutta nyt eka kunnon potku. :)

Riikka&Niisku 14+5
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Täällä meinaa kans olla ongelma noitten äitiysvaatteiden kanssa. 200km säteellä ei oo yhtään kauppa, mikä möis niitä ja netin vaatteissa näyttää koot ainaki housuissa olevan pääasiassa farkkuja tarjolla ja tosi kapee lahkeisia, jotka ei meikäläiselle päälle mene.
Pussilakana päällä kait sitä saa kesällä kulkea...

Ja TAAS PO PO PO POK POK POKSUUUUU 16+0!! :heart:

Tillu&Hippu
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Täällä poksuu 8+0 :heart: Ja olen aivan paniikissa! Viimeksi kehitys oli loppunut 8+0 hujakoilla ja nyt mietin vaan, että onkohan tyyppi vielä elossa. Onneksi ainakin toistaiseksi on oireita, jotka huojentavat mieltä.

Riikka90 Toivottavasti pahoinvointi pian helppaa! Eikö sen yleensä pitäis toisella kolmanneksella helpottaa =)

Ja onnea kaikille hienoista ultrakuulumisista!
 
Idylli Senhän pitäis helpottaa 12-16 vkon kohdalla, mut joillai on nii huono tuuri et jatkuu läpi raskauden... :| Saas nähä miten käy.

Riikka90 En edes tiennyt, että näin alussa voi potkia. Mulla ei oo tuntunu mtn liikettä vielä. Zero movements. :D Eikä oo kertaakaa päänsärkyä ollu, eikä oo vaatteetkaa kiristäny (kuten kaksplus sivuilla siitä mainittiin). Pahoinvointia vaa on non-stop. (-____-')

Ehkä tää kertoo sen, että meidän Itiö on tullut äitiinsä, eli on kunnon laiska mato. XD Ainaki viel toistaseks on. Saas nähä miten käy, kun vkoi tulee lisää. :p

LuvLucy & Itiö 14 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
LuvLucy Yleensä ensisynnyttäjät ei tunne, mut uudelleen synnyttäjät tuntee helpommin. Iteki tunsin ekan potkun täs raskaudes rv.14+, johtuen myös siitä et istukka on takana. =) :D

Täällä vaa iloitaan uudesta viikosta! :heart:
Missy ja prinsessa 29+1 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä