Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Housuja pitäs tääläkin saada! haluisin mammafarkut,mutta eipä ole täällä sellasia liikkeitä myöskään mistä niitä sais. Enkä rupee netistä tilaamaan kun ei tule sopivia kuiteskaan! Pari paitaakin ois mukava kesäksi ostaa uutta,mutta tunikoita ja sellasia nyt löytyy sentään.

poksista poks! kaktuspiikki 16+0
 
Juu Kaktuspiikki samat ongelmat tosiaan. Ei uskalla alkaa netistä tilailemaan ja näkyy noi koot olevan melko pieniä. Sitä, kun on meikäläisen ropin malli rintava-reitevä ja persevä, niin muutenki on noitten housujen osto vähä haasteellista. Jos on perseestä ja reisistä sopivat, nii sit on vyötäröllä löysää ja lahkeita saa lyhentää reilulla kädellä.
Vakavasti oon harkinnu kesäksi siirtyväni pussilakanoihin... :)
 
Ei oo tullut tännekään aikoihin kirjoteltua, jotenkin sitä on vaan niin odottavassa tilassa kaiken suhteen eikä mitään uutta oo tullut. Maha kasvaa hurjaa vauhtia ja nyt on parisen viikkoa liikkeet tuntunu voimakkaampina. Ihana lihasrepäisykipukin on tullut tuonne oikealle puolelle alas, samaa oli kun kuopusta odotin. Johtuu ilmeisesti kun kohtu kasvaa nyt niin nopeeta niin ei lihakset pysy perässä.

Ens torstaina ois sitten puoliväli ja rakenneultra. Sitä odotellessa :D

Sanle ja tuulimuru 19+3
 
Moi taas pitkästä aikaa!

kultakimpale2, onko kaikki hyvin? Toivottavasti se selkäsärky ei ollut muuta kuin tuki- ja liikuntaelimistöstä johtuvaa.

Multa jää taas vaikka mitä kommentoimatta, mutta kiireessä tässä koneella yritän naputella, niin antakaa armoa...

Äitiysvaatteista: mulla on tota valikoimaa aika lailla jo valmiiksi, mutta arvatkaa tympiikö taas kaivaa päälle ne samat rytkyt, joita olen käyttäny lähes non-stoppina viimeiset viis vuotta? Blääh... Tilasin yhdet uudet äitiysfarkutkin jo kun rupesi vanha pari nyppimään, mutta ne perhanathan oli liian isot. En tiedä miten moinen on edes mahdollista mutta näin pääsi käymään. Ja sama homma äitiysuikkarin kanssa, vaikka se nätti muuten onkin. Kesäksi käyn sitten Partioaitasta kattelemassa jotain sopivia soputelttoja, toivottavasti on edes pari kirkkaan värisempää ettei tarvi pelkkää maastokuosia käyttää :)

Maha on jo ihan silmittömän kokoinen :O Kiva mennä taas töihin kuuntelemaan niitä "onpa sulla iso maha, ootko varma ettei siellä oo kaksoset" -kommentteja... Viime kierroksella paloi jo käämi pari kertaa niin pahasti että vastasin muutamalle "no ei ole enää kaksosia ku toinen niistä kuoli". Tuli aika hiljaista mutta siitäpähän saivat. En kyllä käsitä mistä tuollainen raskausmahan koon päivittely oikein tulee, mitä ne ihmiset oikein miettii? Ikään kuin se raskaana oleva vois jotenkin vaikuttaa sen mahansa kokoon? "Joo kuule ihan sen takia oon kasvattanu tällasen että te saisitte sitä kommentoida." Ainahan se on siis liian iso tai pieni mut ei koskaan sopiva...

Sori tää avautuminen, pannaan hormoneiden piikkiin, eiks je :)

Panacea 15+6 (kai?)
 
Pöööööö!

Huomenna olis se kauan odotettu kontrolliultra.. Hmm..
Ja vuosipäivä menetyksestä / leikkauksesta.. : / En oikee tiiä millä mielellä mennään, mut mennään ny kuitenkii..

Nökö ollu tänään tosi hiljanen :( sekään ei oo kiva juttu.. Selkäkin on kipee ja valivali, jäkäjäkä.. Mut huomenna töihin näyttämään keskaria työkavareilla ja tiistai aamuvuoron jälkeen voiki sit taas jäädä sairaslomalle.. Vituttaa jo valmiiks mennä.. Hohhoij..

Mä olen mammavaatteet ostanu suurimmaks osaks kirpparilta :O Naamakirjan kirpparilta ja sitte tuolla kierrelly, ni joskus löytää :)

Emby^ ja nökö 27+6 :heart:
 
panacea minua kans ärsyttää mahan kommentointi! minä oon lähinnä kuullu omalta äidiltäni ja siskolta että eihän se vielä voi olla nuin iso..!! öööh,minkä minä sille mahdan jos se on jo iso!! sanotaanko missään minkä kokonen sen pitäisi olla?! Eilenkin päivittelin äidille että pitäs ostaa uus takki kun entinen nousee ärsyttävästi ylös päin ja jää lyhyeksi edestä,äiti tuumas että sulla on tietty joku huppari siellä alla mikä nostaa... kyllä meinas keittää!!
Ja toinen mikä ärsyttää jos tullaan taputtelemaan mahaa ja lässyttämään "mitenkäs siellä voidaan" :mad:

emby tsemppiä ultraan ja :hug: vuosipäivän johdosta!

minä kävin just labrasta hakee 2 3litran pissinkeräyspönttöä,kun on vuorokausivirtsan keräys..vähäkö labrantätiä naurattui kun sanoin että noinkohan riittää 2 purkkia! :D käski pissiä vaikka kurkkupurkkiin jos ei riitä!
Ihan kun ei ois jo tarpeeksi kaikkee niin sitten vielä valkuaista pississä ja verenpainelääkitys :|

Minäkin huhuilen kultakimpaleen perään,miten menee?!

Hyvää viikonalkua!

kaktuspiikki 16+2
 
Hihihihihihihihi ^_^ Nyt on vanhemmat pelkkää hymyä :heart:

Poksumisen kunniaksi ultrassa kaikki hyvin ja poikalupaus saatiin. Niin selkeet pallit oli kyl, etet.. :) Hiukan oli lääkäri huolissaan nökön painosta, mut neljän viikon päästä mennään uudestaan.
Siellä se kaveri niinko istuu, pää on rintojen alla :) Ihana murunen :heart:

Emby^ ja nökö 28+0 :heart:
 
Täällä kommentoiminen heikohkoa, kun on niin paha olo koko ajan, ettei jaksa koneella kauaa olla..nyt valitettavasti tulin töihin kokeileen, että miltä tuntuu ja ottaa kyl päähän..ei olis pitäny tulla..ihan karsee olo koko ajan.. :( kävin jo vessassa tossa yökkimässä, mut eihän multa koskaan oksennusta tuu..kertaakaan en siis oo oksentanu, vaikka karsee olo on ihan koko ajan.. taitaa huomenna mennä taas sairasloman puolelle ellei tapahdu ihmeparantumista..epäilen vahvasti...

nellielli ja pötkö 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Emby hienoa ja tervetuloa poikakerhoon. :D :D Ja kun se kerran istuu siellä (esikoinen istui koko raskausajan ja lopulta tuli sektio kun ei kääntynyt lainkaan...) niin ne potkutkin tuntuu vähän vaisummilta kun potkii tuonne alaspäin. :) Eli ei tarvii niistä liikkeistä huolehtia.

nelliellille voimia pahan olon kanssa! :hug:

Täällä tänään iso POKS! 20+0!! En ois uskonut että tässä vielä oon! :heart::heart::heart:

EM rv 20+0!!! POKSSSSSS! :heart:
 
hei,mulla alkoi viime maanantaina rv 6+0 tihkutteleva vuoto,paperiin jäävää verta vaihteleviä määriä.maatessani ei verta jäänyt paperiin. (olisko sitten tihkuttanut silloin enemmänkin vatsaonteloon) kävin vuodon takia ultrassa seuraavana päivänä jossaei kohdussa näkynyt mitään raskauteen viittaavaa.sain lähetteen hcg:n mittaukseen verestä ja viikon päähän uusi ultra. torstaina vuoto oli lakannut mutta kärsin huonosta olosta ja vatsakivuista joten lähdin ambulanssilla 45min päähän päivystykseen.ambulanssissa verenpaineet romahti ja perillä minut ultrattiin paremmin jossa nähtiin että olin vuotanut verta vatsaonteloon ja vasemmassa munatorvessa näkyi "jotain". siitä sitten kiireellä leikkaussaliin ja lopputulos:vasen munatorvi poistettiin tähystämällä,kaavinta ja se "jokin" poistettiin.ei siis selvää alkiota enää tms oisko hajonnut hyytymien sekaan. Sanoivat että seuraavat kk alkavat normikierron mukaan,eli siis kysyisin että voinko olettaa oviksen olevan 2n viikon päästä leikkauksesta vai tuosta vuodon alkamis päivästä jo?hcg lukemia en koskaan ole omiin korviin sanut kuulla mutta olettaisin että ne on jo leikkauksella laskenut normiksi. kuumeilu on sen verran kovaa että ajattelimme yrittää heti uutta:) vuotoa ei siis enää ole ollut keskiviikon jälkeen
 
Emby^ Onnee pojusesta! :heart:

Täällä kommentoiminen heikohkoa, kun on niin paha olo koko ajan, ettei jaksa koneella kauaa olla..nyt valitettavasti tulin töihin kokeileen, että miltä tuntuu ja ottaa kyl päähän..ei olis pitäny tulla..ihan karsee olo koko ajan.. :( kävin jo vessassa tossa yökkimässä, mut eihän multa koskaan oksennusta tuu..kertaakaan en siis oo oksentanu, vaikka karsee olo on ihan koko ajan.. taitaa huomenna mennä taas sairasloman puolelle ellei tapahdu ihmeparantumista..epäilen vahvasti...

nellielli ja pötkö 8+1
Ihanku kirjottaisit miun oireet heh. :D
Itse oon tosin oksentanu, mutta vain kolmena päivänä.
Muuten on jatkuva pahoinvointi. Eivätkä kaikki ruoatkaan uppoo.
Voimia sulle :hug:

Jostakin kumman syystä AINUT ruoka joka mulle nyt uppoo on tortillat. :D Liekö siinä, ku siin on sitä vihreetä salaattia ni keho huutaa että "lisää lisää!". Söin tortilloja torstaina. Sitten lauantaina. Sitten eilen. Ja taas tänään. :D Mulle ei maistu yhtikäs mikään muu ruoka......
Noh, onneks tortillojen tekeminen on nopsaa puuhaa. :)

Että sellasia kuulumisia... :xmas:

LuvLucy & Itiö 14+2
 
Viimeksi muokattu:
Piuu Voimia kovasti! Todella ikävä juttu! Tsemppiä teille ja plussatuulia sitten, kun olette valmiita uuteen yritykseen :hug:


Mulla on ollut pari päivää mieli todella maassa. Etova olo on häipynyt ja nyt oon ihan paniikissa, että oisko taas mennyt kesken. Rinnat ei oo turvonneet eikä kipeet. Vatsaa ei nippaile, vaikka nyt sen vissiin just pitäisi oirehtia, kun kohtu alkaa kasvaa. Palelu on ainut oire, joka vielä on. Tekisi mieli tilata ultra yksityiseltä, vaikka varhaisultrasta on vaan viikko. Neuvola on ensi viikon torstaina, mutta silloin on 9+5 eikä sydänäänet välttämättä kuulu eli ei se neuvolakäyntikään välttämättä tuo mielenrauhaa. Toisaalta järki sanoo, että oireet vaihtelee päivittäin ja pahoinvointi voi loppua jo tosi aikaisessakin vaiheessa. Enpä tiiä mitä kannattaisi tehdä. En ymmärrä puheita iloisesta ja onnellisesta odotuksesta :D

idylli 8+2
 
Piuu pahoittelut ja tsemppiä uuteen yritykseen!

Emby hienoa et kaikki hyvin ja pojat on ihania :heart:

Idylli joo se todella on niin et ne oireet vaihtelee ihan älyttömästi alussa! Muistan ton paniikin mikä oli mut sit ne oireet toisinaan löysi taas perille :) Nyt loppua kohden antas mitä vaan et vauva tulis ulos :whistle:

(.) Yöt menee huonosti koiran unta nukkuessa, olo on muuten ihan hyvä mut malttamaton. Luulen et realistisinta on ensi viikon viikonloppuna päästä synnyttään kun tuo kakkonen meillä meni viis päivää lasketun ajan yli niin en jaksa uskoa et tää sen aiksemmin tulee vaikka antasin melkein mitä vaan et tulis jo ulos.. Ärsyttää kun ei oikein uskalla suunnitellakkaan mitään menoja kun pitää olla koko ajan valmiudessa jos jotain tulee ja se ei ole yhtään mun juttuni etten saa suunnitella menoja |O

Champpis ja Mara 38+6
 
Aika menee mukavan nopeasti, jo ens viikolla np-ultra. Jännittää jo nyt. Ensimmäinen km oli viikoilla 12+4, kun seuraavana päivänä olisi ollut ultra. :( Olo on hieman helpottanut. Pahoinvointi ei ole enää niin kovaa, mutta kuitenkin sitä koko ajan on. Oksentanut en ole kertaakaan. Päätin, etten oksenna. Kauhee selitteleminen vaan kaikille, varsinkin lapsille, että miksi äiti oksentaa. Tahdonvoima rules!! ;)

LuvLucy Tortillat rules! :D Eikä niihin voi kyllästyä!!

Idylli Tuo on niin tuttua! Mielialat vaihtelee laidasta laitaan ja epätietoisuus ahdistaa. Mulla on toiminut se, että ihan tietoisesti järjestän itselleni muuta ajateltavaa ja touhuttavaa. Pakotan itseni ja ajatukseni muualle. Muuten ihan oikeasti masentuu ja se vaikuttaa sitten jaksamiseenkin. En tiedä onko tuosta apua, mutta etpä ainakaan ole ajatustesi kanssa yksin!!! Ja mene ja varaa se ultra yksityiseltä, jos kerran on mahdollisuus ja jos teillä ei neuvolassa ultrata. Saat mielenrauhan!!!


johnu 11+2
 
Täällä on nyt roikuttu koko päivä puhelimssa. Soitin yksityiselle, mutta seuraava vapaa gyneaika olisi ollut vasta ensi viikolla. Sitten soitin neuvolaan, mutta meidän pienehköllä paikkakunnalla ei neuvolassa ole ultrauslaitteita ja sydänäänetkään ei heidän laitteilla vielä kuulu. Ohjasivat sieltä keskussairaalaan, jossa tehdään ultrat ym. Lopulta sain sieltä ajan. Tai niin, vapaita aikoja ei ollut, mutta menen heti aamulla sinne odottamaan päivystyspotilaana ja joku lääkäri koittaa jossain välissä sitten tsekata tilanteen. Tarkistavat hcg-arvon ja ultraavat. Kovasti toivon, että kaikki olisi hyvin! On vaan niin lohduton ja toivoton olo, kun mulla oireiden häviäminen ja menkkakivut on aiemmin tietänyt huonoja uutisia. Täytyy vaan yrittää toivoa parasta.
 
LuvLucy Tortillat rules! :D Eikä niihin voi kyllästyä!!
Ne on kyllä hurrrrjan hyviä! :D
Emmie kyl ennen näin usein syönyt tortilloja.
Eilen söin ja tänään taas ja veikkaan, että huomenna myös, mut minkäs sille teet ku ei muu ruoka uppoo sitte millää. :p Ainaki siin on sitä vihreetä, ku laitan lehtisalaattia ja kurkkua. :) Ja nyt mieskin on pistänyt enemmän salaattia ja vähemmän jauhelihaa ni tuumas, et se on jopa maukkaampaa niin ja sillekkin nyt maistuu aikas usein heh. :D
 
En tiedä mikä on, mutta joka ikinen päivä tulee aivastettua.
Voiko tääkin olla raskausoire? :D Kipeenä harvoin aivastan.
Tänäänkin jo kuusi kertaa... ><
Nenä tosin näyttää flunssan oireita, toivottavasti ei sitä tule.
Olen ollut niin ihanan pitkään terveenä, että sais luvan jatkua vaan. ^^
 
Täälä aivastellaan kans joka ikinen päivä ja monesti!! ja välillä sattuu tonne mahaan kun repäsee kunnolla. :|

Nälkä on kans koko ajan,pottumuusia ja pari pihviä söin iltapäivällä,ei menny kun vajaa pari tuntia niin oli kauhee nälkä! ja nyt TEKEE MIELI TORTILLOJA!!! :LOL: kiitos vaan! pitää ehkä viikonloppuna väsätä niitä!
Mies osti patongin kaupasta ja luulenpa että menee suurinosa minun suuhun... :)

Lomaa vietellessä!
kaktuspiikki 16+3
 
  • Tykkää
Reactions: LuvLucy
Kysymys uudelleen synnyttäjille! :)

En oo löytäny vastausta tähän.
Haluan sitten ehdottomasti tulevan isän mukaan synnytykseen, MUTTA! Mites se kun se la pitää kertoa pomolle 2kk etukäteen, mutta monestihan se vauva tulee vasta myöhemmin, joillaki vasta 1kk myöhemmin la-aikaa niin miten te ootte ton homman tehneet? Ensinnäkin, onko teidän miehet saaneet olla poissa töistä synnytyksen ajan, johon siis voi mennä vaikka kaks päivää (tai enemmän)? Vai onko ollut töissä odottamassa puhelua, jolloin on alkanut "tapahtumaan" ja vasta sitten on tullut paikalle? Mites isyysloma? Senhän pitäis alkaa sillo la-päivänä, mutta tosiaan se vauva voi syntyä kuukautta myöhemmin niin saiko miehenne sovittua pomojensa kanssa, että pitävät isyysloman VASTA kun se vauva on syntynyt (oli sitten etuajassa tai myöhemmin)? Eihän siinä ole mtn järkeä, jos la on nyt mullaki 22.9 ja silloin pitäis alkaa isyysloma, mutta jos lapsi syntyykin vaikka 10.10... Tosin "kela kerttu" juur sanoi jollekkin, ettei isyyslomaa voi pitää ennen kuin on vauva maailmassa. Eli voiko sit heti jäädä isyyslomalle kun vauva on syntynyt?? :|

Mulle se ois pahin painajainen, jos ton miehen pomo sanois "saat potkut jos meet mukaan synnytykseen" sillä niin kovasti haluan hänet sinne mukaan ja en tiedä mitä teen, jos hän ei voi tulla.
Eli siis kokemuksia kaivataan! :(
 
Viimeksi muokattu:
Täälä aivastellaan kans joka ikinen päivä ja monesti!! ja välillä sattuu tonne mahaan kun repäsee kunnolla. :|

Nälkä on kans koko ajan,pottumuusia ja pari pihviä söin iltapäivällä,ei menny kun vajaa pari tuntia niin oli kauhee nälkä! ja nyt TEKEE MIELI TORTILLOJA!!! :LOL: kiitos vaan! pitää ehkä viikonloppuna väsätä niitä!
Mies osti patongin kaupasta ja luulenpa että menee suurinosa minun suuhun... :)

Lomaa vietellessä!
kaktuspiikki 16+3
Haha ihanaa etten ole ainoa outo lintu, jota aivastuttaa kokoajan. :D
Aijai ei kuulosta kivalta toi repäsy... :( Mulla ei mtn sellast viel oo ollu.

Nami nam tortillaa!!! :p
 
en ole uudelleen synnyttäjä,mutta sen verran tiijän että synnytykseen kyllä PITÄÄ isän päästä. tosin kyllähän se riippuu millasissa töissä,mutta yleensä työpaikoilta synnytykseen saa lähteä.
isyyslomasta sen verran tiijän että kun mies on ilmottanu työpaikalle että tämmönen ois tulossa ja osaavat siellä sitten varautua asiaan niin isä voi jäädä heti lapsen synnyttyä isyyslomalle. Miehen työkaveri nimittäin odotteli niiden lapsen syntymää tinkaan ja kun lähtö laitokselle tuli kesken työvuoron,oli se vaan pomolle ilmottanu että nyt lähetään synnyttämään ja sieltä jään isyyslomalle. eikä siinä sen kummempaa häslinkiä ollu.
Tosin kaikkihan on kiinni työpaikasta,mutta ajoissa kun ilmoittaa niin osaavat varautua ja tosiaan,isyyslomaa ei voi pitää ennen kun lapsi on tullut maailmaan! =)
Toivottavasti oli jotain apua,mutta jospa joku tämän kokenut osaa vastata paremmin!
 

Yhteistyössä