Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Nyt näyttää riittävän, että on hammasharja samassa mukissa.
:LOL: Ihan sama olo!

Malttamaton netti tosiaan on pahin: Stressailit eilen tuota digin "raskaana 2-3 vko". Meidän pitäis mennä samoissa ja mä sain tänään "raskaana 1-2 vko". Et empä sitten tiedä riittääkö, kun tosiaan on ainakin tuo dpo 16. Mut eipä tässä auta kuin odotella. Toisaalta eihän mulla oo plussaa näyttäny kuin muutaman päivän, eli ihmehän se ois jos yhtäkkiä olis hypänny yli kahteen viikkoon... vai?
 
kieloirmeli&iitu85: ihan oikeasti, mä olen aikoinani yrittänyt vuosia entisen miehen kanssa ilman yhtään plussaa. Ja nykyisen miehen kanssa esikoista saatiin yrittää vuosi 1. km:n jälkeen, mutta esikoisen jälkeen 4 raskautta on saanut alkunsa 1. yrityskerrasta ja nyt tämä viimeisin 2. yrityskerrasta kaavinnan jälkeen. Kunpa vaan nyt kestäisi loppuun!!

iitu85: tulehan kertomaan meille uutiset lääkärikäynnin jälkeen! Mäkin niin haluaisin käydä ennen 30.4. Kun vain tietäisi, että jotain ihan oikeasti on kehittymässä ja oikeassa paikassa, niin uskaltaisi vähän toivoa...

).( mä en voi käsittää mun mahan turvotusta, ihan oikeasti. Se pullottaa niin pahasti, lisääntyy siis päivän mittaan ja mietin että lugestronit varmaan lisää turvotusta, mutta silti, ihan oikeasti. Mulla ei ole ihan hirveästi ylimääräistä vyötäröllä ja aika tiukkoja vaatteita vielä käytän, joten todellakin näkyy. Kaverin kanssa kävin just lenkillä enkä voinut mennä teekupille sisälle, kun viitsinyt ottaa takkia pois kun alla trikoot ja tiukkapaita. Olisi samantien arvannut, kun nytkin koko lenkin uteli, että missä kohtaa kiertoa menen...Tietääkö kukaan voiko Klexanea pistää muualle kun mahaan? Mulla on toinen puoli vatsasta ihan todella kosketusarka (pistetään vuoropäivinä vasemmalle ja oikealle), aloin jo miettimään että ihan varmaan joku kohdunulkoinen, mutta sitten tajusin että kipu vähän liian korkealla. Hysteerinen, minäkö?!?! Muutenkin koko vatsan alue kuin tulessa lauantain pro-girya tunnin jäljiltä, jotka jää kyllä väliin niin pitkään, kun olen raskaana...
 
iitu: tuli muuten mieleen noista hematoomista, että mulla on alkanut vuotaa ihan samaan aikaan sulla?! Eli esikoisesta 6+0, mutta vaan ruskeaa tuhrua 3 päivää, kun oli ne kortisonit, mutta ultrassa näkyi. Heinäkuisesta raskaudesta 1. verihulahdus tuli kanssa 6+0 ja nyt viimeisemmässä vähän aikaisemmin eli n 5+3. Tai siis kahdessa viimeisessä on tullut molemmissa ns parin päivän valemenkat, joista en tiedä onko ollut valemenkat vai hematoomaa, mutta ehkä silloin syntynyt ja sitten myöhemmin alkanut vuotamaan. Niitä hulahduksia ei unohda koskaan...
 
Lekurilla käyty. Ultrassa näkyi pienen pieni ruskuaispussi. Kooksi mitattiin 7*9mm. Sikiöaihiota siellä ei vielä sisällä näkynyt, mutta lääkärin mukaan ei siellä välttis vielä oliskaan. Mulla olis nyt kuukautisten mukaan menossa 5+4, mutta lääkärin mukaan 5+1 tai 5+2 olis varmaan oikeempi. Ja varmaan onkin. Olishan se hassua, että mun kierrot oli vuosi sitten kaikkea väliltä 28-58 ja nyt sit muka tasan 28. Eli joo. Kyllä se varmaan ihan paikansa pitää.

Lekurin mukaan kortisonihoito mun tapauksessani olis melko rajua, kun mitään syytä keskenmenoon ei tiedetä. Mini asperin / disperin taas vaikuttais jos olis hyytymiselle vaaraa ja mullahan on ihan päinvastainen tilanne. Sain nyt sitten Lugestronit raskauden tueksi. Mullahan on mitattu joskus keltarauhashormoni ja se oli normaali. Mutta kun siitä ei kuulemma ole mitään haittaa, niin syödään nyt sitte. Ehkäpä tuo lääke nyt lähinnä vaikuttaa mun pääkopan sisällä, " on ainaki yritetty".

Sinänsä kaikki näytti vielä normaalille. Istukan paikka oli jo näkösällä. Tai siinä oli sellaista "turbulenssia", joka on normaalia istukan kehitystä. Ja sekin voi olla mulla syynä vuotoihin. Istukka kun kasvaessaan voi kuulemma mennä jopa verisuonen läpi, jos se suoni siihen tielle sattuu.

Mullahan on herttakohtu ja pitkään lääkäri pyöritteli puolelta toiselle. Ensin kai epäili samaksi näyksi, mutta totesi sitten toisella puolella kohtua olevan alkion ja toisella puolella jonkun nestepussukan. Mikä lie.

Seurannassa olis kuulemma hyvä käydä.
Omasta mielestä seuranta yksityisellä on vähän niin ja näin. Jos ongelmia tulee, niin pääsen kyllä helposti sairaalaan. Ja jos ei tule, niin onko sitten syytä seurantaan. No tietysti se, että varmaan muutaman viikon päästä tekee mieli saada taas todiste vauvasta, jos vaikka kaikki oliskin silloin vielä hyvin. Itseä kyllä epäilyttää. Kyllä ne hulahdusvuodot sieltä varmaan tulossa taas on, eli sitten pääsen sairaalaan seurantaan. Se maksaaki satkun verran vähempi per kerta ku mitä yksityinen.
Rahalla nyt sinänsä ei mitään merkitystä ole, mutta jos menee kesken niin eihän sille asialle voi edes yksityinen lääkäri yhtikäs mitään.

Oireita ei vielä ole. Noh ehkä se, että aamulla vessattaa ja herään siihen vaikka yleensä niin ei käy. Ja mun kohtu "murisee". Siis sellainen murina kuin esim nälkäisenä, mutta se tuntuu kohdussa. Ääntä ei sentään pidä. Sen murinan yhdistän raskauteen. Ja anopin tuoma tervan tuoksuinen lankatonttu keittiössä haisi aamulla ylitsepääsemättömän pahalle. Mutta etovaa oloa ei ole eikä rinnat ole mitenkän erikoiset. Valkovuotoa kyllä holahtaa välillä sillai, että luulen sitä vereksi ja pakko juosta veskiin tarkistamaan tilanne.

Tulipa jupistua paljon omaa juttua, sori vaan. Jos saan olla pidempään tällä palstalla (=ei keskenmenoa),niin ehkä me tutuiksi tullaan ja osaan kysellä teiltäki jottain :)

-iitu 5+4 (tai pari pvää vähempi)
 
iitu: ihana kuulla, että siellä kohdussa oli kaikki niin hyvin kun tässä vaiheessa voi olla :) Sisäkautta mäkin lugeja käytän, tai siis "alakautta". Iltaisin x2kpl. Täällä toinen yksissään löpisijä, voidaan jossain vaiheessa alkaa kirjoitella suoraan toisilleen, kun musta tuntuu että olen ainoa "äänessä" :)
 
Heissan..
M
inä voisin tänne liittyä joukkoonne.. Eli minulla kolme poikaa -04, -06, -09 ja kaksi keskeytynyttä keskenmenoa 8/10 ja 8/11.. nyt sitten olis selkeä tärppi käynyt ja komeat plussat saatu testiin vihdoin ja viimein..
Eli neljättä odottelisin jos kaikki menee hyvin! laskettua aikaa en osaa varmaksi vielä sanoa kun en ole perehtynyt vielä.. ja kierto vähän heitellyt viimekuukausina..
Mutta mukana siis olen!

vaavimasu ja valonppisara
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Tsemppii täältäki kaikille ihan alussa oleville ja paljon niit tarrasukkii matkaan! :flower:

Neuvola oli tänää ja kaikki hyvin, taitaa olla vaavi tosi alhaalla jo, vaikkaki liikkuu vielä ahkeraan. On tää vaan edelleen ihme ku välillä miettii et näin pitkällä jo ollaa!! :heart: :heart: :D :D

Missy ja prinsessa 32+5 :heart:
 
Tervehdys! Kopsailen nyt tuolta joulukuisista...

Siis vähän omaa napaa täältä (tai navanalustaa...). Tuli pieni yllätyskäänne tässä raskaudessa. Tänään vessassa päivällä tuli ruskea pieni veriklöntti. Nyt raskaustesti näyttää EI NIIN YHTIKÄS MITÄÄN -ei edes pientä haamua. (2pv sitten Clearbluen digi "raskaana 1-2 vko") Joten viitannee kai kemialliseen raskauteen tai varhaiseen keskenmenoon? Nopsaan on raskauhormoni siis hävinnyt kehosta!

Voiko näillä viikoilla tulla jo kkm, tietääkö joku? Vuoto kun ei ole vielä alkanut.
*Voi vitjat!* Ja niin kuin iloitsimme tästä sattuman osumasta. Mut parempi näin, että tulis 4-viikolla itse ulos kuin että myöhemmillä viikoilla.
 
Hei!

Vauva kunnossa,munuaiset ok,virtsarakko ok,mahalaukussa oli nestettä eli nielee lapsivettä ja pissaa sitä lisää. Lapsivettä olikin nyt ihan normaalimäärä!
paino oli 304g ja hyvin vastasi viikkoja!

Mulla oli valkuaista pissassa ja sitä nyt seurataan sitten tehokkaasti!

eipä muuta! :D

kaktuspiikki ja tyyppi 19+5 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
).( palattu juuri kotiin sairaalasta. Aamupäivästä tuntui supistuskipu mahassa ja 5 min jälkeen tunsin, kun verta hulahtaa. Soitin päivystykseen ja sitä kautta vaan gynen polille odottamaan tuntikausiksi vauvojen sekaan. Ultrassa näkyi ruskuaispussi, sikiöpussi, mutta ei vielä kaikua. Kuulemma normaali tilanne rv 5+0/5+1, hcg loistava eli 6300, mutta kohdussa jälleen kerran hematooma. Eli ei kortisoni estänyt sitä. Täytin luovutettu olo, kyllähän tämän jo tietää entuudestaan miten tämä päättyy. Sunnuntaina otetaan otetaan uusi hcg ja nyt vaan toivotaan parasta ja pelätään pahinta... :'(
 
Malttamaton Tsemppiä ja peukkuja, että kaikki kääntyy hyväksi!
Kultakimpale :hug: vielä tätäkin kautta :(

Ikävien asioiden jälkeen on itsekästä iloita, mutta kerron nyt meidän tänään saamat hyvät uutiset.
Eli nt-ultrassa käyty. Kaikki oli vallan mainiosti :) Pikkuinen oli kasvanut sopivaa vauhtia, nyt pituutta 58mm ja kokonaispituus 90mm, niskaturvotus oli 0.6mm eli reippaasti normaaliarvon puitteissa ja muutenkin kaikki oli kunnossa. Kovin unelias tuntui pikkuinen olevan, hiukan jaksoi päätään nostaa, kun yskäisin kätilön pyynnöstä. Oli se vaan ihanaa nähdä jo vauvannäköinen sikiö ruudussa :heart: Ja nähtiin hetken aikaa 4D-kuvaakin!

idylli 11+6
 
Hematoomasta Minullakin alkoi vuotaa rv 6+5 ja verta tuli tulvimalla suunnilleen pitkin lattioita ne ekat pari-kolme päivää. Vuoteli enemmän ja vähemmän tuonne rv 15 tietämille ja sitten vuodot loppui. Minulle toistuviin keskenmenoihin erikoistunut gyne määräsi hematoomavuotoon magnesiumia. Se kuulemma rauhoittaa kohdun lihaksistoa yms. Luget oli minullakin tuonne rv 14 asti ja 3xvrk alakautta...
Voimia vuotojen kanssa kamppaileville! Jos niissä jotain hyvää oli niin se, ettei tarvinnut panikoida koko aikaa vessakeikoilla milloin alkaa tuhruttelemaan kun vuoti yhtämittaa viikkotolkulla ;)

:hug: Lämmin halaus surun kohdanneille ja tsemppiä alkuviikoilla menijöille!

Bebel ja niksu 26+2
 
Viimeksi muokattu:
malttamaton; mä laitoinkin sulle jo yksityisviestiä. Voimahaleja!

Bebel; vai magnesiumia... Meikäläinen lähteeki nyt apteekkiin kuin ammus! Ja mitähän jos ottais omatoimisesti lugeja himppasen enempi.. Mä ku sain 200mg/1tabl per päivä...

).( Toistaiseksi ei vuotoja. Mutta ne on ennenkin alkaneet vasta näinä päivinä...
 
bebel: taidan minäkin huomenna hilpaista apteekiin magnesiumin ostoon. Mikä omituista, niin aikaisemmissa hematoomissa vuodot ovat olleet kivuttomia (paitsi kerran) ja ovat jääneet tuhruttamaan. Mutta tämä siis alkoi kivulla mikä kesti noin 5 min, jonka jälkeen hulahti kerran ja loppui kuin seinään. Lääkärikin totesi ettei näe kohdun suulla tuskin mitään vuotoa, mutta kipu jäi eli tuntuu todellakin painetta tuolla kohdussa, mutta ei tuhruta enää ollenkaan?!? Voi kun nyt imeytyisi nyt kodoksiin...
 

Yhteistyössä