Keskenmenon jälkeen plussanneet loka-marraskuussa

Amira ja Risukasa,ihanaa ettäkaikki on ok!! Se on kuitenkin puolivoittoa kun tietää että vauva on oikeassa paikassa ja sydän sykkii :heart:

Mulla on viimenen vapaa ja sylettää lähtee huomenna töihin :( En jaksais millään... kauhulla jo ajattelen alkavia joulukiireitä yms... Olen siis kaupassa töissä. Lakkokin saattaa pukata perjantaina ja se aiheuttaa järjestelyjä... En tiiä miks taas stressaan näitä,mutta kun väsymys on niin loputon,niin ei haluais mitään ylimäärästä.

No se siitä..meen taas torkkumaan.

Ainiin,kävin tänään antamassa verta labrassa ja kiikutin pari putkiloa neuvolaan (kaikki pitää tehä ite :eek: ) Jännitys tiivistyy mm. siitä hyvästä että selviää onko mun veriryhmä - merkkinen niinkuin muistaisin...
 
Amira ja Risukasa ihania uutisia molemmilla, onnittelut sydämensykytyksistä :heart: Kyllä se varmasti oloa vähän helpottaa, kun saa tietää, että elämää on ja oikeassa paikassa! *sitä odotellessa...*

Repa No jo on että ite pitää vertta kuskailla ympäri kaupunkia :eek: Ja se on sitten jännä juttu, että vaikka kaikki veriryhmät sun muut on otettu jo moneen kertaan, niin ne pitää joka raskaudessa uudelleen todeta (jos vaikka veriryhmä olisi päässyt vaihtumaan... :LOL: ) Kelpaakohan niille minun parin kuukauden takaiset tiedot, vai pitääkö taas uudestaan ottaa kaikki...


Kävin tänään kampaajalla ja nyt on uusi pää. Lapset kattoi vähän pitkään kun yli puolet lähti pituudesta ja värikin vaihtui. Poika ei sitten paljon välittänyt, mutta typy silitteli mun hiuksia pitkän aikaa ja sanoi että on hienot =)
 
margherita juu, siksipä minäkin mielelläni tässä pinossa kirjoittelisin, kun noissa kuukausipinoissa on vähän erilaiset fiilikset ihmisillä *ja se heille suotakoon, ovat onnellisessa asemassa =)*. Voisipa olla niin varma että se vauva on toisaan kesällä sylissä... mutta tässä vaiheessa minua vähän ahdistaa keskustelut siitä mitä kesävauvalle puetaan jne. Ja se on minun heikkous, joten pysyn täällä :ashamed:
 
Heips! saanko liittyä mukaan!? elikkäs kuukautisten mukaan olis menossa rv 9+1. elikkä siis:
wiivi84 23v KOS Km 09/06 ja toinen ois toiveissa.
nii ja laskettu laskurin mukaan 19.5.2008

mutta luulempa että kun ultraan asti pääsee niin ollaan täl hetkel viikoilla 4-6 ...

todeksi en uskalla oikein vielä toivoa, pelkään kokoajan, mut kai tää jossain vaiheessa helpottaa
 
Amira ja Risukasa, olipas hyviä uutisia molemmilla ultrasta! :heart: Nyt voitte ottaa ainakin hetken vähän rennommin...

Tervetuloa uudet pinoutujat! :wave: Ainakin nyt wiiwin muistan, kun näkyy tuossa viimeisenä viestinä... Ei tässä päässä enää edellisen sivun jutut pysy :D

Väsyttää niin maan penteleesti, töissä painetaan reilusti ylitöiden puolelle ja koko ajan saa juosta pää kolmantena jalkana! :kieh: Jos siellä vaikka vähän meno rauhoittuisi, niin jaksaisi jotain puuhailla illalla kotonakin. Muuten ei kuulu ihmeempiä, mitä nyt valkovuotoon ja röyhtäilyihin meinaan hukkua :ashamed: Ja pinna on välillä todella kireällä! Saatan napsahtaa ihan yhtäkkiä jostain aivan odottamattomasta asiasta, tupsahtelen miehellekin koko ajan, ilman oikeaa syytä... Raukka saa kestää, mutta sanoipa tuossa eilen, että kestää ihan mielellään, jos sillä meille vauva suodaan! :)

Nyt sohvalle maate, ihanaa... :p
 
Tervetuloa joukkoon wiiwi ja onnittelut plussasta :heart: kaikkihan täällä on vähän varpaillaan tämän alkuajan, mutta jospa se siitä... pitää yrittää olla huolehtimatta! :wave:

Hmm... mites tää pino ei pysy ollenkaan tuolla eka sivulla...
 
Tervetuloa Wiiwi minunkin puolestani :) !

Kummasti meidän jutut on taas vähentyneet. No, tämän viestin voimin ollaan ehkä taas hetki tos ykkössivulla... Come on, ladies!!

Pahoinvointi alkaa tehdä pesää. Iltasin yököttää ja aamuyöstä pitää ravata vessaan. Sit kun janoonsa juo vähän vettä (tyhjään mahaan), niin sit vasta alkaakin yököttää. Pyörin sängyssä etsien hyvää/oksettamatonta asentoa..ja valvotan itseäni ja miestä |O . Lounas ei pysynyt äsken sisällä.. Blääh.

No, onpa kerrottavaa iltapäivän neuvolakäynnille. Kiva päästä "kirjoihin ja kansiin" tästäkin raskaudesta.

Niin ne keskenmenot vaan kummittelevat läpi elämän. Tänäänkin korttiin tulee merkintä G 3, P 1.. Jos sen positiiviseksi haluaa kääntää, niin olenpahan kolme kertaa saanut tietää tulevani äidiksi. Moni ei koe sitäkään..

-A- ja sekalaiset aatokset ;)
 
Minä edelleen odottelen täällä pahaa oloa ja rintojen kivistystä ja muuta ihanaa josta saisin varmuuden että raskaana ollaan. Tosin kamala nälkä mulla on kokoajan mutta se saattaa kyllä johtua ihan tästä kun oon niin suursyömäri :LOL:
Ultra on tosiaan parin viikon päästä ja sitä odottelen ilolla ja kauhulla..

Amira mulle kaveri sanoi että tiedätpähän ainakin että voit tulla raskaaksi.. no se ei oikein lohduta tällä hetkellä ;)

Ihanan aurinkoinen syyspäivä ainakin on täällä Keski-Suomessa B)
 
Neuvolakuulumisia:

Rv 32+2 (eilen)
Pisu oli puhdas
Rr 72/120
Painoa oli tullut 650g/vko (nyt yht.huimat 17 kg, hui :LOL: )
syke 135-140 (pikkuinen nukkui)
Turvotus jättisuuri +
Raivotarjonnassa pikkuinen köllötteli... =)

Juteltiin siinä sitten nlatädin kanssa ja mun oli pakko myöntää itsellenikin viimein, ettei musta ole enää töihin, vaikka kuinka yrittäisin. Sain lääkäriajan täksi päiväksi ja nyt sitten olen äitiysloman alkuun asti sairaslomalla. Jotenkin niin helpottunut olo, kun ei tartte enää kärvistellä ja pelätä töihin menoa kipujen takia. saan tehdä täällä kotona omaehtoisesti ja omalla tahdilla mitä haluan ja levätä, jos siltä tuntuu... Jotenkin tuntuu ihanalta, että nyt saan vain keskittyä lepoon ja esikon kanssa oleiluun ja vauvan odotukseen... =) Vierähti niin iso kivi pois sydämeltä... Eli vierailen täällä varmaan usein... =)

Mua on hiukan alkanut jäntskättää tuo hoitajien mahdollinen irtisanoutuminen... Mun pitäis synnyttää tyksissä ja tyksin 42:sta kätilöstä on luvannut irtisanoutua 42! Mä en ymmärrä miten sinne saadaan hyvin koulutettua väkeä tilalle. Tuleeko jo eläkkeellä olevat kätilöt paikkaamaan tyhjiön ja opiskelijat... En voi mitään, mutta mua ainakin jännittää... :( Joulukuussa ja marraskuussa taitaa muutenkin olla aikamoista synnytysruuhkaa... =)

Tämmöistä tänne... Hyviä vointeja kaikille teille, mammat =)

Riikkuli 32+3
 
mä sain ens keskiviikolla ekan neuvola ajan.

mun oireina on tissien turpoaminen ja kipuilu ja väsymys.
nii ja maha kurnii vähän väliä oikein kovaan ääneen.
ai niin...röyhtäilen ihan hirmusesti

sitä en tiiä että mistä mä kohta hommaan rintsikat kun nyt jo 85 F ja tässä vaiheessa raskautta jo noikin tekee tiukkaa...hmm..

Poika oli tänää ekaa päivää päiväkodissa ihan yksin...tosin vaan klo9-12 mut huomenna sit vähän pidempää taas..

maanantaina mulla alkaa työt ja yhtään ei vois kiinnostaa kun väsyttää niin paljon..
 
Wiiwi84 tervetuloa, mä muistankin sut tuolta kuumeilupuolelta :wave:

Ja onnittelut Amiralle ja Risukasalle hyvistä alkukuulumisista :)

Tänään oli neuvola ja loppujen lopuksi kaikki oli hyvin. Pissa oli puhdas (heh,ensin luin tikkua väärinpäin ja katsoin että voi herranjumala! se alempi arvo oli tummanvihreä vaikka sen pitäisi olla keltainen :D onneksi tajusin kääntää tikun :LOL: )

Painoa tullut 920gr/ viikossa josta olin kanssa aluksi vähän kauhuissani (meillä on mennyt vaaka rikki joten en himassa oo päässyt katsomaan ollenkaan) mutta terkkari vaan nauroi ja sanoi että kun tähän mennessä ei ollut tullut painoa yhtään eli kokonaisnousu on siinä about 4kg paikkeilla niin ei mitään huolta. Että pahoinvointikauden jälkeen usein ottaa kiinni vauhdikkaasti ;) Ja tosiaan otin kiinni, söin kuin hevonen kaikkea mitä kiinni sain ja odotetusti tossa viime viikolla tuli mitta täyteen enkä enää oikein pysty esim. makeaa syömään. Eli keho tasoittaa sitä ylensyöntikautta nyt ja tekee terveellistä mieli. Kun sitä ennen tein kolmena päivänä putkeen pellillisiä porkkanaleivosta/mokkapaloja :LOL: :saint:

Asia joka sai mut hetkeksi huolestumaan vaikka toisaalta oli hassun levollinen olo, oli se ettei terkka saanut sydänääniä millään kuulumaan. mä makaan siinä vatsa aivan geelissä ja hän yrittää ja yrittää eikä mitään. Mieskin jo vähän huolestui. Käski sitten kävellä siinä huoneessa sen aikaa että hän hakisi toisen terkan kokeilemaan. Josko kävelemällä vauva liikahtaisi piilostaan. Toinen terkka tuli (ja oli muuten niin ihanan rempseä täti :LOL: ) ja kävin takasin maate ja kuului välittömästi. Eli vauva oli tosiaan jotenkin hassusti. Ja syke siinä 140 ja siitä vähän ylöspäin.

Nyt oon töissä joten pidempi romaani saa jäädä. Ensi viikolla rakenneultra! jotenkin oon aivan varma tytöstä, ei oo tullu poikien nimiäkään ees mietittyä. Saas nähdä sit sattuuko oikeaan arvaus jos sukupuoli nähdään..

Terv. Oikukas rv 18+6
 
Oikukas: ai muistat vai? kyllä sun nimimerkki on tuttu mut en mie kyl muista, mut hyvä et ees joku muistaa.

mä en millään jaksais odottaa sinne ens keskiviikkoon ja sit kuitenkaa siel ei tehä muutaku täytellää lappuja.

ollaan siis muutettu ja neuvolatätikin on ihan uusi ja tuntematon
 
TErvetuloa Wiivi! =) :flower:

Neuvolakuulumisia täältäkin painoa tullut 200g/vko (yht. 5,4 kg :) ; vaikka enemmänkin olisi saanut tulla alkupaino normaalin rajoissa yläkantissa kuitenkin), rt, paineet nousseet 135/90, turvotusta vaikka muille jakaa, sykkeet 145

Yöt täällä alkaa olla aika mielenkiintoisia..... toisinaan nukutaan, toisinaan lasketaan suppareita =) . Nyt on mieli jo odottavalla puolella.

Mun pitäisi ehti synyttämään ennen kuin irtisanomiset alkaa. No joo en muista pitikö jotain vielä kommentoida, mutta täällä vielä ollaan yhdessä kasassa. =)

viivin ja kaveri 37+6
 
Tervetuloa wiivi ja Mousejoukkoomme!!! :heart:

Täällä ei kummempia,tasaseen tahtiin mennään etieppäin...aika ajoin nousee huoli että onko vauva jaksanut pysyä hengissä...vielä 2viikkoa ultraan.


Onnea Riikkuli saitsusta,jos näin voi sanoo...ei muuta kun h-hetkeä odotellessa
:heart: =)

Viivinillä kanssa kohta kohtalon hetket...jännää :heart:
 
Elikkäs la tulisi olemaan 17.6, jos tästä nyt sinne asti päästään. Oon siis edelleen epäilevällä kannalla ja pelkään sitä mahdollista keskenmenoa. Tänään jouduin jotenkin hätäpäissäni tekemään uuden testinkin tuossa iltapäivällä töistä tullessani, vaikka ihan selkeät kaksi viivaa viikonloppuna sain. No tulipahan tarkistettua etten oo keksiny omiani :LOL:



Töissä tänään jouduin jo pakon sanelemana paljastamaan yhdelle työkaverille tilanteen. Olen siis sairaalassa töissä ja olisin joutunut rtg-kuvaan avustajaksi. Siinä sitten hätäpäissäni juoksentelin ympäriinsä ja mietin että keneen voin luottaa. :/ Ei kyllä kovin kivaa vielä tässä vaiheessa paljastua...

Margherita taisi myös olla melko oireeton vielä. Itsellänikään ei ole muuta kuin aavistuksen rinnat kipeät ja väsymys painaa kaiketi hieman normaalia enemmän. Pahasta olosta ei ole vielä ainaskaan tietoakaan.
 
Neuvolaterveisiä täältäkin.

Verenpaineet 104/54. Noilla lukemilla saa kuulemma välillä huimatakin.. :whistle:
Hb 128. Laskenut aika paljon viime lukemista.

Näpyteltiin koneelle kaikki tiedot ja varattiin lääkärineuvola-aika tuonne kauas, 5 vkon päähän. Hieman taas hirvittää, että mahdankohan koskaan tuonne asti päästä, mutta terkkatäti oli hyvä tsemppaamaan.

Tää aamu on ollu yhtä tuskaa. Yrjöttää niin!! :$ Heikottaa, mutta mitään ei uskalla suuhun heittää.

-A- 7+2 *poistuu takavasemmalle yökkimään*

:) Ja tervetuloa Mouse! Kiva saada tänne uutta porukkaa :flower:
 
HEI!

Taustalla oon vaan ollu, kun pelko on niin kova, että kaikki ei ole hyvin! Siks en oo oiken uskaltanu ees tänne vielä "jämähtää", vaikka aluks meinasin. Tänään on sit se ULTRA. Sit saa tietää onko ilon vai surun aihetta....

Aarre rv 6+6
 
Heips!

oonko mä ainut ketä röyhtäilee koko ajan?? kamala oire. eilen tuli jo oksuakin mukana.

aamusta asti ollu ällö olo, ei okseta mut sillai ällöttää. ja sit mietin eilen illalla tota mun ukko raukkaa kun joudun työntää sitä pois kun tulee antamaan suukkoa kun se on aina syöny jotain mikä mun nenä haistaa tosi pahana...yök :x No mut toivottavasti se ymmärtää oikeesti eikä vaan sano ymmärtävänsä.

vitsi kun sais äkkiä tiedon millä viikoilla mennään..tietäis sit millon tulee mystinen 12 viikkoa täyteen. rinnat vieläkin kipeenä ja toivottavasti pysyvätkin että on joku oire mukana.
sillon kun tuli keskenmeno niin ei ollut yhtäkään oiretta.

ihan outoa olla yksin kotona. vein pojan 9 päiväkotiin ja haen puol 3 aikaan. huomenna sitten poika onkin pitkän päivän kun äippä painelee töihin.

nii ja siitä piti viel että mahaan ikäänkuin sattuu mut ei kuitenkaan satu vaan tuntuu oudolta mut ei kuitenkaan kipuun asti mene...vähän kuin mahassa kiertäisi hirmuisesti.
 
Riikkuli hyvä että sait saikkua, niin ei tarvitse itseään hajottaa töissä :hug: Tuosta irtisanoutumisuhkasta... pelaavat kyllä ihan tosissaan ihmisten hengillä, kun eniten irtisanoutumassa juuri akuuteimmilta osastoilta kuten teholta ja synnytyksistä... No, toivottavasti siihen asti ei mennä! Niin ja vielä sen verran täytyy sanoa, että hoitajat ansaitsevat lisää palkkaa, mutta joku järki pitäisi olla mukana...

margherita ei mullakaan mitään erityisiä oireita ole, lähinnä hiusten sikanopeaa rasvoittumista, nälkää, janoa ja pientä väsyä. Mutta ei ole ollut edellisissäkään raskauksissa, joten se ei merkitse mitään. JOtain todistetta elämästä kyllä toivoisi...

Oikukas hui, varmaan säikäyttää tuollainen ettei sydänääniä löydy (kun ollaan noin pitkällä), onneksi oli vauveli vaan piilossa :) Onnea matkaan rakenneultraan :wave: tulehan kertomaan sitten onko vaaleanpunaisia pitsihepeneitä luvassa ;)

viivin onkin jo loppusuoralla :heart: Nautihan viimeisistä viikoista yhdessä koossa :)

Mouse onnea ja tervetuloa tälle puolelle =) :heart: Kiva saada lisää porukkaa, jos vaikka saataisiin vähän juttua aikaiseksi ;)

Repa Kun sykytykset on kertaalleen havaittu, niin todennäköisyys keskenmenoonhan on jo aika pieni :hug: Juu ja kyllähän täällä moni on sen kokenut, mutta pitääkin ajatella niin, että ei se toistamiseen voi samalla tavalla käydä!

tuutikki sitähän se on tämä alkuraskaus, ei ole mitään todisteita, pitää vaan odotella... ja sehän on tuskallista! Itse olen vähän vältellyt ajattelemasta että olisin raskaana...

Amira ei sulle tällä kertaa voi käydä huonosti :hug: Ja kun on noin hyvät yökötyksetkin, niin eiköhän kaikki le kohdallaan! :D

Aarre onnea matkaan ultraan! Tulehan sitten heti kertomaan kuulumiset! :wave: Niin ja vaikka minä välttelenkin ajattelemasta olevani raskaana, niin silti kirjoittelen tänne ;) Kas naisten aivoilla on mahdollista jutella raskaus-asiaa ja samalla vältellä ajattelemasta omaa raskautta :LOL:

wiivi mulla ei ole tuota röyhtäilyä sen kummemmin, mutta tuo, että nenään käy kaikki hajut on kyllä tosissaan :x
 
Pikaiseen vaan tulin tervehtimään. Minulla se np-ultra tänään, hirmuisesti jännittää, onko siellä mitään elossa ja jos on, niin mikä on sitten se turvotus, kun mullahan se veriseula hälyytti. Mutta ensin pitäisi koko päivä tehdä töitä, ultra vasta klo 18.00. Peukutuksen tarpeessa olen!

Puella 13+2
 
Puellalle b =) d !!!!

jouduin hakemaan fleece takin niskaan ku olen aivan jäässä.

huomasin tossa nyt sitten että pakko on pian lähteä rintsikka kauppaan, nyt meinaan jo jää ritsikoista painaumat tisseihin ja meinaa rinnat pullahtaa kokoajan ulos.en vaan tosiaan tiiä mistä löytyis isoja hyviä tissikasseja mitkä ei kuitenkaan ois hirmu kalliit ku veikkaan et niitä joutuu vielä vaihtaa isompiin.

onneks kukaan ei oo kuulemassa mut tää on jo ihan kamalaa :LOL: :LOL: mä vaan röyhtäilen, röyhtäilen jne.. voisko tää enteillä oikein kunnon närästyksiä myöhemmin.

poikaa odotellessa mua närästi aina yöllä jonka johdosta rupesin nukkumaan istualteen.
 

Yhteistyössä