Keskenmenon jälkeen plussanneet loka-marraskuussa

Moikka!

Kirjoitin kauheat sepustukset ja ne tietty hävis tonne bittiavaruuteen!!!! :kieh:

Wiivi84: Luulen, että tuo röyhtäily on vaan ihan hyväksi... Ainakin sen närästyksen suhteen. kun mua närästää, niin mulla ei meinaa röyhy tulla ollenkaan ja usein juon vissyä, ett just saisin sen röyhyn tulemaan ja närästys hiukan helpottaisi. Mulla kun tuota "röyhyä" tulee tuolta toisesta päästä ja mies on ihan kypsä jo siitä. :ashamed: Jopa 3 vee tyttäreni huomauttelee asiasta välillä... :LOL: Varsinainen pierukone tullut musta tän raskauden aikana...

Puella: Onnea ultraan, tulethan kertomaan miten meni... :heart:

Kaikille uusille: tervetuloa mukaan... :wave: pidetäänhän ketju aktiivisena

(.): Eilinen meni lepäillessä, samoin on alkanut tämä aamu... Eilen pikkuinen on tosi hiljaisella päällä koko päivän. Ja joulukuisissa joku toi viestin, että lokamammoissa joku äiti oli synnyttänyt vkolla 40+1 vauvan, joka oli kuollut... Mun teki niin kauhean pahaan tän äitylin puolesta. kuinka rankkaa hänellä varmasti on... Voimia hänelle ja hänen miehelleen... :'( Tietty minä sitten vauhkopäissäni aloin ajattelemaan kaikkea kamalaa omalle kohdalleni... Illalla pikkuinen sitten antoi itsestään kuulua kunnolla. pikku pylly siirtyili vasemmalta oikealle vähän väliä. Se on sitten niin hassu tunne, se myllertäminen... =)
Sitten tietty vähän olen alkanut jännittää tuota hoitajien irtisanoutumista. Kun synnytin esikoista, hän oli kakkinut lapsiveteen. Siinä sitten kätilön oli imettävä keuhkot puhtaiksi ja yttö sai lisähappea ym. sain hänet vasta parin tunnin iässä syliini. On alkanut pelottaa, että jos jotain vastaavaa taas sattuu, niin osaakohan ne varmasti hommansa, ne uudet kätilöt. Kuulin, että niitä juuri valmistuvia kätilöitä pyydetään sitten töihin... No, kaikkea sitä päässä liikkuu... Liikaa varmaan nyt aikaa ajatella asioita, kun on jäänyt kotiin...

Riikkuli 32+4
 
Siin sitten kävi, että meidän pienokaiselta ei sykettä löytyny :'( Kaikki oli kuitenkin oikealla paikallaan, joka kuitenkin vähän helpotti asiaa. Mutta toi syke pirulainen ei jumpsuttanu! Eikö pienokainen jaksanukaa :'( Pituutta oli 5mm, joten vastas vko 6+2 eli takasin päin tultiin siinäkin muutamia päiviä. 1,5vko päästä uus aika! Miten pitkä aika oottaa sitä onkaa!!!

Hiukan maassa nyt oon :(
 
Aarre:

pakko oli kysästä tosta 5mm? mä kävin ultrassa lekurin mukaan vkolla 6+ (en sit tiiä tarkottiko toi tasan 6+0 vai mitä..) mutta mitta oli 2,1mm ja tosiaan vastasi sitä kuutta viikkoa. silloin näkyi syke ihan nippanappa just ja just . Et ehkä sulla näkyis parin päivän päästä jo mutta just tänään ei vielä? toivotaan näin :)
 
Aarre: tiedän, ettei tää sua varmaan yhtään lohduta, mutta olen kuullut, että syke ei välttämättä vielä noilla viikoilla näy ultrassa... Joten voi olla, että kaikki on kuitenkin kunnossa... älä luovuta vielä... :hug: Toivotaan parasta! Koita jaksaa...

Riikkuli 32+4
 
Väsyneitä terveisiä! :wave: Unettaa ihan kamalasti, taidan ottaa kirjan, suklaata ja peiton, ja suunnata kohta sohvaa päin. Simahdan siihen varmaan heti!

Aarre, yritä uskoa, että seuraavassa ultrassa kaikki on hyvin ja sykekin jo näkyy! Ei varmaankaan ole helppoa, tiedän, mutta yritä kuitenkin. :hug: Viikkoja sulla ei kuitenkaan ole vielä kovin paljoa, hyvin on mahdollista, että syke ei vain vielä siksi näkynyt.

Hyvä että Riikkuli pääsi saikulle! Toivottavasti saat aikasi kulumaan (varmasti!) etkä kuitenkaan mieti liikaa ikäviä asioita. =)

Kukas siitä röyhtäilystä kyseli...? Mulla on samaa vaivaa. :ashamed: Varsinkin kun on huono olo, ja luulen ihan just oksentavani, niin sitten vain röyhtäisen niin että talo kaikuu :ashamed: Kaunista ja naisellista, etten sanoisi... :LOL:

Vielä Puellalle tsemppiä ultraan! :heart:

Ja mouseko se oli ihan uusi...? :whistle: Onnea plussasta ja tervetuloa! :wave:

Miten teidän muiden miehet suhtautuu raskauteen? Meillä viime viikkoisen ultran ja sykkeen jälkeen miehen käytös on muuttunut todella paljon! Sanoi itsekin, että sykkeen näkeminen oli parasta ikinä, ja että nyt voi jo hieman uskoa tämän raskauden mahdollisuuksiin onnistua. Puhuu raskaudesta paljon enemmän, koskee mahaan usein ja sanoo kaiken olevan hyvin... On jopa välillä niin lällyä, että voi jessus! Mutta toisaalta niin kovin suloista... :D

No niin, nyt poistun tuonne takavasemmalle tästä höpöttämästä! Palaillaan taas...

Viuhtis ja Nattura 10+1
 
Aarre, jospa se syke ei vaan vielä näkynyt ultralla?!? Koita jaksaa odotella seuraavaan ultraan saakka rauhallisin mielin.

Viuhtis Väsy painaa täälläkin. Aamuvuoron jälkeen pakko nukkua päikkärit ja niiltä tässä juuri heräilen :whistle:

Omaa.. Minulla uutena vaivana hurja ummetus, minkä seurauksena turvottaa aika lailla. Ärsyttävä vaiva...Tänään aamulla meinasin hampaiden pesun jälkeen kurkkia myös vessanpönttöön, mutta sain pidettyä aamikset vatsan puolella.

Riikkuli Älä turhaan murehdi hoitajien irtisanoutumisesta. En jaksa oikein uskoa että irtisanoutumiset kävisivät toteen..mutta se jää nähtäväksi.

Mietiskelen täällä että tilailisinko aikaa ultraan ja missäs vaiheessa sinne kannattaisi mennä?!? :whistle:
 
Stoppis:Kiitos tsempistä,yritetään pysyä positiivisena... =)

Wiivin: En varsinaisesti röyhtäile,mutta sellasta röyhtäyksen esiastetta on esiintyny,eräänlaista nikottelua...vaikee selittää,mutta kuitenkin =)

Puella: Toivottavasti ultrassa kaikki hyvin!!! :heart:

Viuhtis:Meillä mies on kanssa innostunu oikein kunnolla kun siellä ultrassa käytiin 1,5 viikkoa sitten...juttelee jo tulokkaalle ummetlammet jne :D

Aarre:no voi harmitus...mutta toi on aika rajoilla,että kuuluuko syke vai ei,eli kaikki voi olla hyvinkin. Tiedän että ahdistaa,mutta toivotaan että aika menis nyt nopeesti... :hug:

Tuutikki,suosittelen alkuraskauden ultraa,rv 7-8 on hyvää aikaa,mitä myöhemmäks malttaa sen paremmat näkymät =) Me käytiin rv 8 tasan ja pikkusella jo jalkakin vähän liikkui :heart:

Mulla on taas useampi päivä ollu ihan hyvä olo,ihan satunnaista huonovointisuutta...
Oon huomannu että en pysty syömään kerralla niin paljoa kuin ennen...alkaa helposti pistämään vatsanseudulle...mikä lie syynä.
 
wiivi olisin kuule eilen kaivannut tuota röyhtäilytaitoa, oli jotenkin ihan huono olo melkeen koko päivän eikä röuyhtäykset irronnut :x

Riikkuli kyllä on aika kamala tilanne jos irtisanoutumisiin oikeasti mennään, just oli Savon sanomissa juttua, että KYSissä ei toimi mikään... Eli kyllähän niitten joku ratkaisu olisi löydetävä.

Aarre koita jaksaa :hug: Niinhän se on, että oot just niillä viikoilla, että on ihan hilkulla näkyykö syke. Ja just näin alussa ne mittatulokset ei ole kovin pitäviä, kun kaveri on niin mahdottoman pieni, että on ihan mittaajastakin (ja laitteesta) kiinni millaisia mittoja tulee. Kamala tilanne joka tapauksessa, jokaisen painajainen :'( MUTTA tosiaan voi ihan hyvin olla että pieni vaan on niin pieni vielä ja seuraavassa ultrassa kaikki onkin jo kunnossa :hug: Hermoja sulle ja voimia :hug:

Viuhtis me ollaan vielä niin alussa, että molemmat ehkä vältellään ajattelemasta sitä raskautta liikoja. Toivottavasti päästään siihen vaiheeseen, että saa massulle jutella ja tunnustella potkuja... :heart:

Repa muistan edellisestä, että ei pystynyt syömään yhtä isoja annoksia kuin ennen. Nyt vielä uppoaa koko rahan edestä ja enemmänkin, kun syön välipalaleipää yms mitä ei ennen tullut syötyä.

Puella enpäs kerennyt edes peukuttaa kun sieltä tulikin jo hyviä uutisia :heart: Ihanaa! Nyt voit jo vähän relata! Ja hyvä että tuokin riski pieneni niin ei tarvitse sitäkään murehtia :hug:


Jooh, eilen oli tosiaan aika huono-oloinen päivä. Pistää ihan miettimään, että meinaako se tällä kertaa oikeasti tehdä pahaa oloa. Mullahan ei ikinä ole sellaista varsinaista raskaus-pahoinvointia ollut, pientä ökö-oloa vaan. No toivottavasti ei ainakaan kovin pahana tule, kun oksentamista inhoan yli kaiken!!! :x *viimeksi oksentanut vuonna 1998 - niin ja todellakin muistan oksenteluni, kun ne on niin harvassa ja kamalia tapahtumia* :x :LOL: Keskiviikkona on mulla neuvola, sitten näkee saadaanko me sitä edellisen perusteella luvattua ultraa. (sotkeeko se saakelin irtisanoutumis-uhka sitäkin :kieh: )
 
Viuhtis, Tuutikki ja Stoppis: Kiitos lohduttavista sanoista lakon suhteen... =) Toivotaan parasta. Nyt kun on todella aikaa märehtiä kaiken maailman juttuja, niin sitten niitä märehtii kunnolla. Anoppi oli eilen taivastellut miehelleni tuota hoitajien irtisanoutumista ja ihmetellyt, ett miten sitten synnytän, niin mies oli vastannut, että saunassa varmaan... Heh, heh... Mun huumori ei oikein riittänyt... :/

Stoppis: Mullakin oli tuota huonoa oloa just silleen, ettei sitä oksua tullut millään... Yökkäilin vain ja oli ihan karsea olo, varsinkin aamuisin ja iltaisin... Mulla se loppu tuossa vkon 10-12 tietämissä ja alkoikin vasta joskus vkolla 7. Eli pääsin aika vähällä. =) Kysissä on varmasti sama tilanne, kun se on yliopistollinen sairaala... Hmm, oletko Kuopiosta Stoppis kotoisin?

(.) ei mitään uutta. Olin eilen tytön kanssa semmoisilla liikuntasynttäreillä ja jäin sinne hänen avuksi, kun siellä oli paljon sellaisia kiipeilytelineitä ym ja hän on kuitenkin vasta 3. No, olo oli taas sen mukainen illalla. Saman tien alkoi nuo liitoskivut vaivaamaan, kun jouduin kumartelemaan ja nostelemaan... Illalla ja yöllä supisteli ensimmäisiä kertoja aika kipeestikin. Tyttö tuli vielä viereen nukkumaan, niin ei tuo nukkumisasento ollut paras mahdollinen... Sitten näen niin sekoja ja outoja unia lähes joka yö, että huh huh... Pikkuisesta en ole nähnyt kuin kerran unta, mutta kaikki entinen elämä ja muut jutut on tuolla alitajunnassa ja puskee öisin sitten mitä ihmeellisimpinä unina! Onko kellään muulla näin? Kai nämä hormonit vaikuttaa siihenkin... :LOL:

Riikkuli 34+5
 
Moikkis!

Nyt on äippäpolilla käyty ja oikeestaan aika turha reissu... Lääkäri ei häntäluuta pahemmin tutkinut, sanoi vaan et nikamat kun löystyy ni saa kipua aikaan eikä niille kivuille voi mitään tehdä. Särkylääkettäkin on turha ottaa kun se kipu on lähinnä sillon kun nousen istumasta. Ultrasi masun sentään ja siellä pikkunen kovasti heilui ja touhusi :heart: Enkä sit saanu kysytyksi edes et näkyykö kumpi on kun oli jotenki niin hätäistä se touhu. Ite koitin kattoo mut kuvas haaroja ehkä sadasosa sekunnin ni en edes oikeestaan ehtiny hahmottaan et mikä on mikä, jonkun valkoisen palluran olin haaroissa näkevinäni mut onko se mikä luulen ni selviää vasta r-ultrassa... Sykkeet oli kuulemma tosi hyvät mut ei niitäkään lukuja ääneen sanonu.
Onneks on se rakenneultra vika päivä ni sit saa rauhassa katella ja kysellä.

Onnea kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille!!

Tervetuloa kaikille uusille! Päivitän listan vielä tänään jos ehdin, ollaan lähössä kauheella kiireellä mökille...

Eipä tässä muuta, mukavaa viikonloppua kaikille, palaan koneelle sunnuntaina!

:Ninni ja Kirppu 18+5
 
Heips!
Tällä kolmatta toivottavasti odotetaan. La kiekon mukaan 24.5., edellinen kesken 03/07 samoin kuin Margheritalla päivää ennen sovittua np-ultraa eli korkeelta tultiin ja kovaa. Km samanlainen kuin M:llä eli kiireellinen kaavita nappien jälkeen. Nyt odottavat, jännittyneet, pelottavat ja silti toiveikkkaat fiilikset tämän kanssa. Kumpa tietäisi missä mennään. Olen pähkäillyt yksityiselle menoa alkuraskauden ultraan, mutta saanut itselleni jankutettua että jos raskaus meinaa jatkua niin saan sitten ilouutiset kuulla 9.11. jolloin sain Naikkarille kutsun eli kolmonen syntyy Naistenklinikalla. Aiemmat tytöt 04/05 ja 06/06 syntyneet Jorvissa ja mä silloin täysin oireeton synnytyksen käynnistymiseen saakka. Kolmas raskaus oksensin ja voin pahoin muutamat viikot. Nyt sellasta välimuotoa, etoo ja on pahaa oloa ja väsyttää ihan sikana! Toivotaan että kaikki masulla hyvin ja että toukokuussa meillä olisi ihana uusi vauva! Kummasti sitä km laittaa ihmisen pään pelokkaaksi ja itsesuojeluvaisto on aika koholla kuten moni jo kirjoitellutkin. Kaksi aiempaa raskautta ja kolmas yritys meni ilman huolenhäivää kunnes...

Niin ja ikää itsellä kohta 29v. Kateellisena luen teidän ihania uutisia ultrista mutta maltan silti mieleni - itse kun ei kmlle voi mitään niin olen päättänyt odottaa normaalia ultria. Toivotaan että se kannattaa!
 
Ja tervetuloa SatuA myös tänne puolelle :D

Puella:ihanaa että kaikki oli ultrassa hyvin :heart:

Ninni: Jännitys tiivistyy sitten r-ultraan ja harmi ette häntisluuhun tullut mitään apua,koeta kestää!!

Riikkuli:Voihan se olla että toi raskaus niihin uniin vaikuttaa,hormonit siis tai jotain...useesti kun jotain "isoa" on tekeillä niin se vaikuttaa yölliseenkin elämään....aika villiä meininkiä :D

Täällä sitten pitkästä aikaa voitiin aamulla pahoin,eli vanha kunnon oksupoksu tuli heti herätessä... Aina kun kerkeen ajatella,et nyt varmaan oksennukset yms.olot takanapäin,niin se kostautuu :D Tosiaan jo melkein viikko oireettomana ja sitten kuin puskista... masuakin on nippaillut pitkästä aikaa just tänään...
Rinnat on edelleen enempi ja vähempi arat ja väsymys kova |O Huomenna vielä kuuteen töihin |O |O :ashamed: Onks pakko....?

No mutta viikonloppuja kaikille :wave:

Repa ja kutvonen rv 9+4 :heart:
 
satuA78 tervetuloa. mulle sun ei tarvii olla vielä kateellinen ;) ei vielä ollut ultrassa,neuvolassa tai kuullu sydän ääniä. Mäkin odottelen norm. ultria ku viime raskaudessa näin kahdesti ultralla, että kaikki on "hyvin", joten se alku-ultra ei merkkaa mulle mitään.

repamä oon siirtäny mun okset sulle kylään, sillä mulla oli eilen eka ihan norm. päivä. :saint: mut tänään taas :$ :x

ninni78parannaspuhallus häntäluulle :whistle:

omaa napaa tullu taas kerrottua tuol väleissä, mut tärkein=mä sain eilen ajokortin....ja tänää pitäis lähteä ekan kerran yksin tonne Helsingin ihanaa liikenteeseen.jees kauanko teil n menny, et ajamisesta tulee automaatio?sis ettei tarvii kokoajan kelailla, kytkin, ykkkönen, hitaasti kytkin ja kytkin ja kakkonen ja hiitaasti kytkin.iiik tuolla on auto, huh, pääsin ohi jne.....toivotaan, ettette lue musta lehdistä :LOL:
 
Olen ollut niin huonossa kunnossa, että en ole pystynyt käymään täällä. Nyt pikaisesti päivitin itseni.

Tervetuloa uusille mukaan jännäämään!

Olen ollut nyt 4 vkoa sairaslomalla pahoinvoinnista ja ainakin ensi viikko vielä seuraa. Menin tässä niin huonoon kuntoon että jouduin tiputukseen. Se auttoi väliaikaisesti, mutta taas seuraavana päivänä kotiutumisesta oli tosi huono olo. Pakko oli aloittaa lääkkeiden syönti, vaikka en olisi sitä missään tapauksessa halunnut. Lääkärit vaan sanoivat että niissä on 0% riski sikiölle, mutta mun tilassa on jo enemmän riskiä. Nää on Postafen nimistä matkapahoinvointiin tarkoitettua lääkettä, ja kolmio lääke eli tekee tosi väsyneeksi. Mutta oksentamisen ovat välttäneet ja ruokahalukin on vähän tullut. Otin eilen ja tänään yhden ja huomenna meinaan pitää tauon. Ehkä nämä auttaa siinäkin, että on saanut syötyä ja vointi paranee.

Anteeksi että tuli näin omaa napaa vain, mutta energia ei nyt salli muuta. Hyviä vointeja kaikille!

Beccy 10+
 
Tsiisus, ihan vierotusoireita oli, kun täällä mummolassa ei netti pelittänyt eilen!!! :LOL: Montakohan kertaa kävin kokeilemassa... :whistle:

Riikkuli juu Kuopiossa asustellaan ainakin vielä...

Ninni harmi ettei häntäluu-asiaan saatu mitään apuja vieläkään :( Mutta onneksi kaikki oli hyvin ja pikkuinen siellä jumpaili :heart:

SatuA onnittelut ja tervetuloa joukkoon! :wave: Kiva saada lisää porukkaa tänne! Sulla on hyvä vuosimalli :wave: ja meillä myös kolmas toivon mukaan tulossa =)

Repalle jaksuja töihin ja parempia oloja :wave:

hiidi onnea ajokortista! Hitto, munkin pitää vissiin näin vanhalla iällä se jossain vaiheessa hankkia, kun taitaa olla niin etten saa tahtoani läpi että asuttais aina kaupungissa paikallisbussien ulottuvilla :headwall:

Voi beccy voimia sulle :hug: Kuulostaa tosi pahalta :( Toivottavasti lääkkeet auttaa, vaikka eihän niitä mielellään ottaisi :hug: Jaksuja muru :hug:

Tännepä ei ihmeempiä edelleenkään. Siskolle piti kertoa, kun se kysyi suoraan että joko yritetään uutta. Muille ei olla kerrottu eikä kerrota ennen kuin tulee jotain todisteita...
 
Tänään on ollut itku herkässä....

kamalat alavatsa kivut ollu aamusta alkaen..mieleen tulee vaan koko ajan viime vuotinen keskenmeno ja sitä en mielestäni saa.

ja kohta pitäisi olla citymarketissa hymyillen ja esittelemässä tuppereita...

pelkään ihan hirveesti...ja kun tätä ajatusta ei saa pois mielestä... :'( :'( :snotty: :ashamed: :( :'(
 
wiivi :( Varmasti mieleen tulee kaikenlaista :hug: Yritä kuitenkin olla liikoja stressaamatta (juu, helpommin sanottu kuin tehty...), kipukin voi olla ihan "viatonta" - siis ei keskenmenoa tarkoittavaa. Pääsisitkä minnekään näytille jos kivut kovenee tai ihan vaan jos tuntuu ettei pää kestä epätietoisuutta? Voimia sulle :hug: Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
wiivi :( Varmasti mieleen tulee kaikenlaista :hug: Yritä kuitenkin olla liikoja stressaamatta (juu, helpommin sanottu kuin tehty...), kipukin voi olla ihan "viatonta" - siis ei keskenmenoa tarkoittavaa. Pääsisitkä minnekään näytille jos kivut kovenee tai ihan vaan jos tuntuu ettei pää kestä epätietoisuutta? Voimia sulle :hug: Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa :hug:
En nyt pääse mihinkään kun pitää tosiaan sinne töihin mennä ja mun tilalle ei saada ketään muuta.

enkä tiiä mihin oikein menisin kun ollaan muutettu ja nyt kun on viikonloppukin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
wiivi :( Varmasti mieleen tulee kaikenlaista :hug: Yritä kuitenkin olla liikoja stressaamatta (juu, helpommin sanottu kuin tehty...), kipukin voi olla ihan "viatonta" - siis ei keskenmenoa tarkoittavaa. Pääsisitkä minnekään näytille jos kivut kovenee tai ihan vaan jos tuntuu ettei pää kestä epätietoisuutta? Voimia sulle :hug: Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa :hug:
En nyt pääse mihinkään kun pitää tosiaan sinne töihin mennä ja mun tilalle ei saada ketään muuta.

enkä tiiä mihin oikein menisin kun ollaan muutettu ja nyt kun on viikonloppukin..
:( Mutta ehkä ne työt on ihan hyvästäkin, että saa mielessä vellovat asiat vähäksi aikaa taka-alalle *yrittää tsempata* :hug: Koitahan jaksella :hug: Soitat heti maanantaina sitten neuvolaan! Tai jos hirmu kovasti kipuilee, niin sitten otat selvää missä teillä on päivystys ja marssit sinne! :hug:
 

Yhteistyössä