¤¤ Keskenmenon jälkeen plussanneet LOKAKUUSSA ¤¤¤

raskautumisesta kmn jälkeen meillä meni tuulimunan jälkeen (kaavinta) vuosi ja nyt edellisen kmn jälkeen (lääkkeellinen tyhjennys) tulin raskaaksi toisesta varsinaisesta yrityskierrosta (yksi kierto kmn jälkeen annettiin kropalle aikaa palautua)..

tillukas tervetuloa! pohdit ja murehdit varmasti samoja asioita kuin moni muukin tässä pinossa, ja siitä tämä pino onkin ihana, että täällä varmasti jokainen ymmärtää sanan oikeassa merkityksessä keskenmenopelon..

buam iiiiisot peukutukset ultraan! toivotaan että vuoto olis jotain ihan harmitonta..


mulla on ollu mielessä että mitenkähän sitä sitten kahden kanssa pärjää, tuo meidän esikoinen 3v kun tuntuu nyt olevan aivan mahdottomassa uhmaiässä.. :p

soittelin tänään neuvolaan ja sain huomiselle aamulla heti "tarkistusajan" :) pääsen kurkkaan että pikkuisella vielä kaikki kunnossa.. :heart: vaikka liikkeitäkin olen tuntenut, ne ovat kuitenkin vielä niin hentoisia ja vähäisiä (1-2 pienen pientä muksahdusta päivässä) että en uskalla pelkästään niiden varaan laskea.. täällä on kyllä niin ihana ku pääsee näytille jos vähäkään huolettaa.. :)
arvellutti vähän kun oma terveydenhoitaja on vielä lomalla, mutta tämä sijainen vaikutti oikein mukavalta, sanoikin että tämä aika on vielä niin hankalaa kun ei vielä varmaksi liikkeitä tunne ja sanoi että tule toki niin kurkataan masukkia niin sillähän siitä huolesta selviää.. :) :heart:
kovin ymmärtäväisiä ja empaattisia ovat tuolla neuvolassa olleet kun kuitenkin kaksi kmää takana.. :/

joten huomiseen..


*ainiin, tänään poksuukin.. :)


kellis ja minivauski 14+0 ***POKS***
 
Kaikki oli kunnossa, neuvolan ultralla kun katottiin, niin syke näkyi ja liikkui pikkunen siellä paljon, mutta siitä lääkäri ei saanu näkyvyyttä että tuleeko se veri mistä, joten sain lähetteen sitten oysiin ja käytiin äippäpolilla jossa katsottiin tilanne uusiksi ja siellä selvis sitten että veri ei tule kohdusta vaan sen ulkopuolelta!!
Luojan kiitos siellä oli kaikki ok.
En hoksannu siellä oysissa kysyä lainkaan siitä, että vastasko viikoja tms, mutta ens viikollahan mulla on se np. Sittenhän se selviää. Mutta vilkkaasti se siellä liikuskeli kuitenkin.

Sori omanapainen listaus, nyt ei jaksa alkaa kirjotteleen mitään, ku vasta heräsin....

buam 10+5
 
MLL
Tervetuloa Tillukas minunkin puolesta! :)

Pinnkimielelle onnea rouviintumisen johdosta :flower: :heart:

Buam kerkesi jo vähän säikytellä, mutta onneksi kaikki ultrassa hyvin! Toivottavasti verentulon syykin selviää ja on harmitonta.

Täälähän poksahtelee kuin uutena vuonna :) Mulla on jotenkin hermo tiukalla kun tuntuu ettei oo "tervettä" päivää nähny pariin kuukauteen. Oon onnellinen raskaudesta, mutta onko tää kaikille yhtä vaikeaa vai tuntuuko musta vaan?! Ensin pahoinvointi, sitten flunssa putki ja nyt nää mahakivut, supistelu on vähän asettunut, mutta tekee pahaa kumartua tai muuten mennä yhtään kasaan, liikkeelle lähtö sattuu ja paikallaankin ollessa tulee sellasía veitsenisku sarjoja keskelle mahaa. Sitten vielä nupiksi mut on jotenkin aivopesty, että "raskaus ei ole sairaus" niin yritän elellä ihan normaali tahtiin ja peitellä tätä hankalaa oloa. En halua taas mitään lääkärissä ravaamisrumbaa missä mulle sanotaan kerta toisensa jälkeen, että kaikki näyttäisi olevan kunnossa ja vaikkei oisi niin mitään ei voida tehä tai vaihtoehtosesti suht suoraan, että kuvittelen kaiken ja pää on se mitä pitäisi hoitaa...Niinkun keskenmenneen kanssa kävi kun mahakivut ja supparit alko. Onneksi pieni tuola masussa välistä muistaa vähän koputella ja piristää mun päivää :heart:

Masis MLL :heart: 16+5
 
EMpuu Sulla tais olla tänään ultra, tuuhan kertoon meille kuulumiset, kun oot käyny :) Tsemppiä sinne! :)

Tillukas :hug: Tervetuloa mukaan ja onnittelut uudesta raskaudesta! :heart: Aika jännä, meillä on sama LA nyt ja keskenmenokin tapahtu mulla toukokuussa -09.

Nanakuu Tiedän tuon huolestuttavan tunteen :hug:

Pinkkimieli :D :heart:

Kellis Olispa meilläkin neuvoloissa ultralaitteet, että pääsis aina huolen yllätettyä kurkkaamaan masuasukkia. Ihania neukkutätejä sulla :)

Buam Ihanaa, että kaikki ok! :heart:

MLL Onpas kurjaa! :hug: Pahinta on, kun lääkärit eivät ota todesta, koita jaksaa ja jos olo käy sietämättömäksi, niin ei muuta kuin soittoa neuvolaan, siellä varmasti osaavat huojentaa oloasi :hug:

Verikokeissa käyty ja puolen päivän aikaan saan soittaa vastauksen :eek: Pelkään pelkään pelkään... :ashamed:

Onnittelut kaikille poksujille! :heart:
 
buam Minulla oli myös noita kohdun ulkopuolisia vuotoja esikoisesta puoleen väliin saakka. Jestas ne osaa pelästyttää! Onneksi vuoto oli viatonta sinulla!

En nyt oikein osaa päättää, pitäisikö vielä teettää ihan virallinen r-testi tk:ssa. Vai antaisiko mennä sen ärrä-testin ja vuotamattomuuden turvin. Jos jotain taas sattuu, olisi kai parempi, että raskaustesti olisi todennettu? Vaikka hyvin edellisestäkin sain gynepolilla diagnoosiksi keskenmenon ilman tk:n testausta. Ja esikosta sain käydä neuvolassa ilman virallista testiä ja tuollapa tuo silti kuulostaa palapeliä kasaavan. En vaan osaa luottaa. Juuri illalla miehelle juttelin, että olen jossain kummallisessa välitilassa. En osaa iloita, en oikein toivoakaan. Odotan sitä ultrausta, ennenkuin uskallan myöntää edes itselleni mitään, jos sinne saakka nyt edes päästään.

Mutta jotain hyvääkin: pikkupimu nukkui viime yön isojen lasten sängyssä! Niin hyvin meni heti eka yö, että aamulla purin pinniksen pois
 
Heips!

Omaa napaa taas, yllättäen.

Ultrassa siis käyty (ja sen jälken nukuttu 2h päiväunet), ja hyvinhän siellä kaikki oli! :heart: Viikkoja olis tämän ultran mukaan nyt 12+2, sydän sykki (en saanut tarkkaa tulosta), pikkuinen heilui ja niskaturvotus oli 1mm, mihin kätilö sanoi että on ihan ok. Kai se sitten on?! Pää-perämitta oli 55,5mm. Niin iso jo!

Tosi vähän aikaa kesti ultraus, joku 10 min. Sen jälkeen oli se veriseula. Kätilön piti tökkiä masua, että sikiö menisi oikeaan asentoon turvotuksen mittausta varten, ei meinannut millään kääntyä. Oikein söpöt pienet jalat ja kädet, aivolohkot tms. näkyi kans, mahalaukku, virtsarakko, selkäranka jne. =)

Muutama kuva vielä sivusta ja edestä (aika pieniä, mutta kai niistä jotain näkyy)






Empuuu ja Tirppana rv12+2 (Mennään nyt ultran mukaan)
 
Talvicci Kiitos! :hug:

Kellis ja Empuuu Ihania ultrakuulumisia ja söpöt kuvat ootte saanu! Piristää mieltä! :heart: :heart:

On: verikokeessa käyty ja tulokset saatu. Arvo oli yli 10 000 niinkuin piti. Kun kysyin, että paljon yli arvo on, niin hoitaja ei osannut sanoa, koska vastaus oli vain, että yli 10 000. Joten nyt voin päästää ihan pienen helpotuksen huokauksen.. Mutta todellinen tuomio tulee sitten tasan viikon päästä ultrassa :/ Tuulimunan pleko vielä jäytää takaraivossa, mutta yritän pitää pahat ajatukset poissa mielestä.

Alisa & Hippu 6+6
 
Kellopeliappelsiinilla ja Empuuulla ihania ultrakuvia :D

Alisa hienoa et arvo oli sit noin korkea =)

( . )AUUUUUUU!!!!! Liitoskipuja, tai mitä lenevätkään, mut nivustaive oikealla niin kipeä, etten pääse omin avuin enää kyljeltä selälleni kääntymään :(

(rouva) pinkkimieli ja pallopää 36+4 :heart:
 
Varoitus jo etukäteen nyt tulee omaanapaa... :saint:

Tänään käyty ultrassa ja sieltä löytyi vikkeläliikkeinen papupikkuinen, vastasi viikkoja 9+1. :heart: Laskettua aikaa ei kumminkaan muutettu, eli se on 6.5.2010.

Jännitti ihan älyttömästi mennä neuvolaan, vapisin ja itkin siinä odotushuoneessa. :ashamed: Sit kun jännitys purkautui, tuli taas itku (oon miekin yks itkupilli näköjään... :whistle: )

Nyt uskaltaa jo aatella raskautta ja iloitakin, masussa on elämää. :heart: :heart:
Kellekään ei kuitenkaan aiota kertoa vielä vähään aikaan, pidetään salaisuus omana vielä hetken...

Adelade 9+5
 
MLL
Onnea Kellis,Empuu ja Adelade ihanista ultrakuulumisista! Empuulla on hauska toi viiminen kuva, ihan kuin pieni alien kun näkyy tollaset tummat silmän kohdat :heart:

Alisalle peukutukset verikokeen tuloksesta, maltat vielä vähän sinnitellä positiivisella mielellä niin pääset ultraan :hug:

MLL :heart: 16+6
 
Pinnkimielelle hurjan paljon onnea :) minkäslaiset häät oli?

buam onneks kaikki oli hyvin :heart:

Empuuu ihanat ultra kuvat :heart:

tänne ei mitään uutta 19pvä seuraava neuvola.. kauhee nälkä koko ajan. aina kun syö niin puol tuntia nii toi ahmatti on vieny kaikki ravinnot ja taas on nälkä :D

tää lähtis tänään nauttimaan anopin kanssa noista lahden vesiuruista kun mies lähtee pelaamaan sählyä..
en ees muista millon viimeks olisin nähny ne kun on valot ja musiikki mukana esityksessä..

nanakuu ja ahmatti 15+2
 
Vernalista vaivaan sen verran, että jos viittit vaihtaa mun lasketuksi ajaksi 21.4. Ajattelin mennä ultran tulosten mukaan, sainpahan taas pari lisäpäivää viikkoihin. :saint:

Empuuu ja Anni rv12+2 (ollaan miehen kanssa sitä mieltä, että tyttö tulee ja puhutaankin usein meidän tulevasta vauvasta Annina) :heart:
 
Huomenta!

JA POKS!!!
Kahdestoista viikko lähti käyntiin, sydänäänet oon kuullu kans joka päivä, mutta nyt päätin jättää sen kuuntelun pois. Turhaa ressata ittiä ja pikkusta.
Tänne iski täys talvi.
Mut nyt pitää viedä poika hoitoon, myöhemmin lisää.

Tänään verikokeeseen meno ja pissajutut vien kans.

buam 11+0
 
Huomenta täältäkin! :)

Onnittelut ihanista ultrauutisista muillekin! Olipas meitä ultrassa kävijöitä nyt monta kerralla! :)


Eilen kävi niin ikävästi että kun käytettiin siskoni kanssa koiria metässä siskon 1v ikäinen koira ja meiän vanhempi 4v koira ottivat yhteen niin että jouduttiin lähtemään Ouluun päivystykseen tuon meiän koiran kanssa. Pentu repäs meiän koiralta palan kaulaa irti niin että siinä on nyt kolmen sormen mentävä reikä suoraan nahan alle. Lääkäri sanoi että tuuri ettei ole osunut 2-5cmn päässä oleviin isoihin kaulasuoniin!! :x Siitä ois tullu rumaa jälkeä! 140euron lasku sieltä tuli. Onneksi siskon kanssa ei ollut kahta puhetta etteikö lasku menisi puoliksi. Ilta meni pökkyräistä potilasta hoitaessa, yö huonosti nukkuessa kun huoletti toinen. Jätin yöksi sen pesuhuoneeseen, kun rauhoittavasta johtuen saattaa kuulema tehdä allensa jne. Koira nukkui kuin tukki koko yön. Illalla oli vielä melko pökkyrässä, päätään ei patjasta nostanut, mutta peiton alla häntää yritti huiskuttaa.. :heart: (peiton alla siksi koska rauhoittavat laskevat elintoimintoja ja ruumiinlämpö laskee niin tahtovat kylmettyä herkästi) Aamulla kuitenkin oli jo pirteä itsensä. Kävi aamupisuilla ja meni takaisin makoilemaan. Haavaa hoidetaan nyt avoimena, märkien sidetaitosten alla, antibiootein ja kipulääkkein lääkiten. Viikon päästä kontrolli. Toivottavasti paranee nyt noin, eikä tarvikaan tikkejä.. Aika hurjan näköinen kyllä oli, vaikken minäkään herkimmästä päästä ole.. :p


Tänään sitten hoitomuksujen kanssa apteekkiin lääkeostoksille :p


Täällä sataa lunta! Ihan ihkaoikeaa lunta, eikä märkää räntää, niinkuin on tullut jo parina päivänä. Jotenkin sitä herää ihan erilailla ajatukseen talventulosta (ja Joulun :heart:) kun lunta tupruttaa. Minä sitten rakastan talvea! :xmas: Ihanaa!!


Monet tuolla huhtikuisten pinossa ovat nimenneet pikku kyytiläisiään. Pitäisi miehen kanssa keskustella tällekin minille joku "työnimi". Olisi ihana kun pienellä olisi joku persoonallinen, molemmille sukupuolille sopiva nimi, jolla sitä kutsua. :heart:


Mukavaa alkanutta päivää kaikille! :)
 
No niin, nyt ehtii paremmin kirjottaan ku poika viety hoitoon ja kahvi tippuu ja kymmeneltä sit sinne verikokeeseen ja sitten ouluun ajeleen.
Kellopeliappelsiini mistä päin sä oot, kun vissiin molemmat ollaan oulun läheltä, mut ei oulusta. Ite oulun pohjoispuolelta.

Täällä meillä on jo tosiaan ihan talvi, lunta pyryttää ja ihanan valosalta näyttää. Mä en jotenki tätä talvea ole koskaan odottanu näin ku nyt. Nyt jotenkin vain oottaa tuota talvea ja sitten joulua ja sitten alkaakin kevättä jo pukkaamaan, niin sitten pian ollaanki viimesillään.
Onneksi mulla tässä nyt alkaa pian viimenen harjottelu ja näytöt ja sitten tammikuussa sitten saakin jo paperit käteen =)
Kunhan vaan pystyn olemaan koko harjottelun töissä. Pojalta alko supparit joskus 20+ viikoilla ja jäin sitten aikasemmin jo saikulle ja sitä kestikin sitten äitiysloman alkuun asti. Nyt laskeskelin et mulla on harjottelun alkaessa n 17-18 vko menossa...muistaakseni.

Mut olipa ihanaa käydä koirien kanssa tuossa pihalla ja kattoo ku toiset ilakoi hulluna ko lunta tulee, molemmat sekos ja mä naureskelin siinä... :LOL:
 
MLL
Meilläkin koirat meni ihan sekasin kun ekaa kertaa oli enemmän lunta ja mentiin koirapuistoon, peuhasivat ja riekkuivat. Ne on talven lapsia :heart: Toi vanhempi on niin tapaus ja persoona, kun se oli pieni ja keväällä kun alko lumet sulaa niin neiti ei enää keksinyt mihin pissata. Pihalla se aina hädissään etsi sitä hupenevaa lumikinosta :LOL:

Lapsesta mietin millainen hänestä tulee, kevään ja auringon lapsi. Itse olen elokuun lapsena ollut kuin myrskytuuli ja mies syyskuisena ei paljon eroa, niin jos lapsi sitten saisi ton aurinkoisen ominaisuuden sieltä :)

Tosi kurjasti käynyt kelliksen koirulille :( Koirilla on välillä niin rajuja leikkejä, joka saattaa yht äkkiä kääntyäkkin tappeluksi. Omille ei onneksi oo mitään vakavaa käynyt, mutta nää välillä keskenäänkin nahistelee esim. luista niin rajusti että nuoremmalla on monta kertaa ollut silmäkulma auki. Olit tosta työnimestäkin kirjoitellut, meillä on vauvalla tosi paljon nimiä millä sitä kutsutaan, välillä menee vähän överiksikin(miehen suosikkeja esim. Urmas jne..lapsi parka kun on tällaset vanhemmat ku kiusaa jo masussa :D) ja sitten välillä tulee maisteltua suussa ihan oikeita nimiehdotuksia ja kyseltyä vauskilta sopiiko se sille :D Hauskaa puuhaa, mutta mitään virallista ei olla laitettu.

Mulla oisi nyt ensi viikon torstaile varattu neuvolassa myös lekuri aika. Olen tässä alkanut harkita, että jätän työharjottelun suosiolla väliin, että jaksan käydä sitten koulussa kaikki kurssit loppuun. Meillä olisi päiväkoti harjottelu ja vaikka sielä on varmasti tosi kivaa, niin vähän hirvittää oma jaksaminen, kun ei enää voi koiriakaan taluttaa ilman supistuksia ja kipuja. Ovat siis vähän innokkaampaa sorttia niin niiden taluttamisessa sellanen pieni köpöttely ei onnistu, nyt vielä kun on liukasta niin jätän suosiolla miehelle.

Niin joo taas saa poksua, tää viikko menikin tosi nopeaan! :)

MLL :heart: 17+0
 
Kellopeliappelsiini Pakko kysyä, että olitkos aiemmin jollain muulla nikillä?

Ja tuosta meidän työnimestä, ei ole sukupuoleton, mutta voihan sen sitten vaihtaa. Annia ollaan ajateltu ihan oikeaksi etunimeksi, jos tyttö tulee. Ei me miehen kanssa löydetty muuta nimeä, joka kelpaa molemmille. Toinen nimi on sitten vähän erikoisempi ja pidempikin. :)

Empuuu ja Anni rv12+3
 
Kiitos Empuu, pinkkimieli, MLL, Talvicci :hug:

Adelade Onnittelut uä-kuulumisista! :heart:

Kellis Hui!! :eek: Nuo eläinten kanssa sattuneet jutut on niin kurjia :'( Onneksi ei käynyt pahemmin! :hug:

Voi ku olis ihanaa, ku meillekin satais lunta :D Tää tylsä sade on kyllä aika raskasta kateltavaa... Lumi ja pikku pakkanen piristäis mieltä =)

Alisa & Hippu 7+0 Riks raks ja Poks :D :whistle:
 

Yhteistyössä