Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä 2013

alien Ihana kun siekin pääsit tänne, teretulemast :heart:

fujin onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta!

Miirabel Joo, samanlaisissa lukemissa meidän vauvojen painoarviot, miulla oli rv 36+1 n.2900g ja keskikäyrällä kasvaa. Pää ja reisiluu oli keskikäyrällä, vartalon mitta vähän keskikäyrän yläpuolella. Ja nyt sitten tosiaan perjantaina 29.11 uusi painoarvio jotta varmistetaan vauvan normaali kasvu.

ON. Miusta on jotenkin haikeaa, että nyt kun tuntuu että oon saanu kunnolla kontaktin tuohon maha-asukkiin kun hää vielä on mahassa, niin kohta hää tuleekin sieltä pois. En mie tiiä miten tätä oikein selittäis, tietenkin mahassa vietetty aika on vaan kasvua ja lopputuloshan tässä eniten palkitsee, mutta haikeaksi silti vetää. Kun nyt on oppinut SaimaSulevin päivärytmin, tiedän miten hänet saa herätettyä (työntämällä pyllystä herää ihan takuuvarmasti jos ei muuhun) ja monesti jumppatuokiot menevät sellaiseksi vastavuoroiseksi monotteluksi, toinen työntää mahasta pihalle ja mie sitten mahan päältä. Kohta tää loppuu (ja alkaa jotain ihan uutta). Voi haikeus.

Equus ja SaimaSulevi 37+3
 
pömppikselle onnittelut pienestä prinssistä :heart:

Mangona ja alien tervetuloa sydämellisesti :) alien mulla oli doppleri käytössä ja kyllä se kummasti rauhoitti oma mieltä, sydänäänet kuulin ekaa kertaa sillä joskus rv 10+jotain ja olihan se metsästys ku kaksia ääniä koitti jälestää, mutta aika äkkiä oppi löytään ne paikat mistä ne parhaiten kuuluu :)

Vekkuliinalle pahoittelut ja voimia :hug:

Marlin mukava kuulla sustakin :)

miss_piggy toivottavasti sulla saahaan tulehus kuriin :)

(.) Täällä on nyt käyty ravitsemusterapeutilla ja sokereita pitää mittailla sen 2 päivänä viikossa 5 mittausta/päivä, onneksi ei sentään sen tihiämpään. Mulla on ongelmia enemmänki saaha nuo sokrut pysymään tarpeeksi korkeella kotosalla ku meinaavat laskia aina. Jotenkin en saa syötyä niin palijon ku pitäs ku maha täyttyy ja alakaa närästään sitten niin heleposti. Mutta jospas sitä nyt nämä viimeset viikot jotenkin sais nuo pysymään kuosissa :)
Neuvolassa käväsin viime viikolla ja siellä kaikki oli hyvin, paineet ok, hemppa ok ja painoa oli tullu 1,6 kg parissa viikossa. Ja nyt varmaan nouseekin tuo paino kohinalla ku vauvat alottaa kunnon painonkeräyksen. Keskiviikkona ois taas ultra niin pääsee kurkkiin palijonko asukit painaa ja mikä on tilanne kohdunsuulla. Supistuksia tulee edelleen illasta ja ovat välillä kipeitäkin, päivällä supistelee kans jos kovin on liikekannalla. Mulle iski viime viikolla hirveen lentsun päälle ja saa niistää ja köhiä minkä ehtii, tuntuu että nuo viimesetki vattalihasten rippeet on kovilla nyt : /

zannukka ja Hinku&Vinku rv 30+0 *poks* Ei ois enään montaa viikkoa jälellä :heart:
 
Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena! Tänään 40+5, esikoinen syntyi juuri näillä viikoilla aikaisin aamulla. Tämä kaveri siis päätti pistää paremmaksi kuin veljensä.. No, kyllä hän sieltä viimeistään parin viikon sisään tulee.. Huomenna onkin neuvolakäynti ja siellä sitten varaillaankin jo yliaikaiskontrollia synnärille. Olo ei sinänsä ole mitenkään huono, mutta alkaahan tämä odottaminen jo käymään tosi väsyttäväksi ja tylsäksikin kun mitään ei enää oikein jaksa/ pysty tekemään.. Ja kyllähän sitä jo niin kovasti odottaa että pääsisi pikkuisen tapaamaan :heart:

Mikähän stellinin tilanne? Joko olet päässyt synnyttämään vai kärvistelläänkö sielläkin vielä?

zannukka, sullakaan ei varmaan enää montaa viikkoa ole jäljellä! Onneksi ei tuon tiheämpään tarvitse mittailla soikereita kuitenkaan, ja toivotaan että pysyvät nyt ok lukemissa loppuviikot. Pikaista paranemista!

equus, mullakin aika ajoin tulee ihan haikea olo kun miettii että kohta tämä (valtava) masu on poissa ja tämä vaihe elämästä ohi.. Minun kohdalla hyvin todennäköisesti viimeinen raskauskin kyseessä. Jotenkin tällä kertaa olen malttanut paljon paremmin fiilistellä tätä raskausaikaa kun esikoisen kohdalla olin jotenkin paljon malttamattomampi. Mutta kyllä tässä viime päivinä kun LA on jo mennyt, on se malttamattomuus alkanut nousta pintaan enemmän ja enemmän. Mutta olet oikeassa, vuorovaikutus tuon masuasukin kanssa on jotain ihan ainutlaatuista :heart: Meidän kaveri myös herää kun pyllystä pukkaa! Muuten ei paljon välitä mistään töytäisyistä jos sikeästi nukkuu.

Ammiina ja pikkupeikko 40+5
 
Moni onkin jo ihan loppumetreillä, tsemppiä teille :) Perästä toivottavasti vahvasti tullaan...

Kestihän mulla pää jopa neljä päivää ennenkö pyysin neuvolan tädiltä aikaa sykkeiden kuunteluun... Hieman hän etukäteen hermoili jos ei saakkaan kuulumaan vaikka kaikki olisi hyvin, tietää millainen tapaus olen. Mut hyvin ne sieltä jumpsutteli. Olin varautunut paniikkisoittoon yksityiselle et nyt tarttis päästä tarkistukseen mut onneks ei tarvinnut. Huomenna lähden reissuun esikoisen kanssa, kotopuolessa käymään vikaa kertaa ennen töihinpaluuta ja joulua. Vielä tarttis pitää salaisuutena mikä on kyllä aika hankalaa tällä pömpällä mikä pullahti samointien vaikka jäihän tuosta esikoisesta jonkinlainen kumpu vyötärölle jo valmiiksi. Punaviinin ystävänä siitä kieltäytyminen nostattaa takuuvarmasti epäilyksiä. Maanantaille sain nt-ultran ja veriseulan, toivotaan et tulokset tulevat ennen ekaa työpäivää niin voin kertoa suorilta sitten uudelle pomolle mikä meininki. Doppler meni tilaukseen, ei ole vielä kuulunut lähetyksestä. Jos saisi itse tarkistettua sykkeet niin ei tarvitsisi aina neuvolan tätiä vaivata :)
 
miss_piggy
Musta olis kiva jos täällä meilläpäin ultrattais esim. neuvolalääkärin yhteydessä, mutta ei täällä mitään ultria oo... Ainoat ultrat on ollu nt ja ru. Ja sitte se yks ainoa varhaisultra...
 
miss_piggy Mulle ei ainakaan canesten sovi ollenkaan. Koko kuuri ja ainakin rasva jo itsessään alkaa kirveltää jo niin lujaa, että en ole enää viitsinyt käyttää. Mielummin muita merkkejä käytän. Usein ovat halvempiakin. Joku aine siinä kai on mikä ei sovi koska muista kuureista ei ole tullut samanlaista.

En ole jaksanut yhtään kirjotella tänne kaksplussalle mitään kun olen ollut viime aikoina tosi ahdistunut ja masentunut. Tää on ihan sairasta, mutta mua on alkanut kaduttaa tää raskaus. Aina olen ajatellut haluavani pari lasta ja vuosi sitten tulikin tosi varma olo, että olisin valmis. Tulinkin heti raskaaksi kun jätettiin ehkäsyt pois ja keskenmenon jälkeen yritettiin heti uudestaan ja tärppäsi. Nyt en koe mitään iloa tästä raskaudesta, vaikka aluksi oli niin toivottu. Onkohan mun päässä jotain vikaa? Naksahtanu joku vipu pois päältä... Pitäis varmaan mennä jonnekkin kallonkutistajalle kun ahdistaa niin paljon.
 
Nyt on sitten yliaikakontrolli varattuna perjantaille, joten silloin viimeistään suunnistamme Rovaniemelle. Saas nähdä ehtiikö synnytys käynnistyä ennen sitä ja jos ei, niin miten tilanne etenee perjantain jälkeen.. Käynnistystä en toivoisi, joten hyvä olisi jos ehtisi käynnistä omia aikojaan kun luultavasti käynnistystä kuitenkin aletaan perjantaina vähintäänkin suunnittelemaan. Rovaniemelle joka tapauksessa jään kontrollin jälkeen loppuajaksi ja kotiin palaan vasta vauvan kanssa :heart: Aika näyttää milloin se tapahtuu!

Ammiina ja pikkupeikko 40+6
 
miss_piggy
Syssy, Älä huoli, ihan normaaleja tunteita nuo on! Mustakin on välillä tuntunut siltä, että ahdistaa tää koko raskaus ja olikohan tää nyt sitten hyvä idea. Mutta kuitenkin sitä sisimmässään tietää että asiat on just niin kuin pitää ja viimeistään sitten kun se vauva syntyy maailmaan, niin varmaan mieli muuttuu :)
Musta itestäni ainaki tuntuu, että sen keskenmenon takia en jotenki oo antanu itelleni lupaa täysin nauttia tästä raskaudesta, ja jotenki sitä pidättelee itteään ettei ikään kuin liikaa kiinny tuohon vauveliin. Kun alitajuisesti sitä varmaan pelkää koko aika että joku menee vielä pieleen.
Raskausaikana mieli tekee tepposia, mutta jos tuntuu että oikeasti ahdistaa ja on paha olla, niin pyydä neuvolan kautta vaikka että pääsisit juttelemaan jollekin asioista :heart:

29+5
 
miss_Piggy ja Syssy mulla on ollut ihan samanlaisia tuntemuksia, joten kaikki sympatiat sinne... se on tosi raskasta. Välillä en pystynyt edes lukemaan tätä forumia, tai mitään vauvoihin tai lapsiin liittyvää, kun ahdisti niin rankasti. Meillä on ensimmäinen lapsi tulossa (en muista miten teillä?) ja vaikka ei olla enää ihan nuoria, ja niin ajattelin olevani valmis, se pelko on tehnyt ehkä ahdistuksesta raskaampaa. Lisäksi keskenmeno on varmasti henkisesti käsittelemättä loppuun, kun niin pian jälleen tultiin raskaaksi. Luulen että se on se iso takapiru näissä fiilareissa. Tuntuu juuri siltä kuin miss_Piggy kuvailit.

Mutta positiivisenä loppuna nyt alkaa olla jo parempi olo, toivottavasti sullakin Syssy pian! Helpottuu yllättäin joka kerta kun on pahaolo/pääkipuvapaa päivä tai kun kuullaan vauvan sydänääniä. Tosin sydänäänien kuuntelun jälkeen mulle tuli tosi alien-freak-out, jotenkin se ajatus siitä että mun vatsassa on joku, jolla on ihan oma ja vahva sydämenlyönti oli tosi epäilyttävää! :LOL:

Dorian 18+0
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Dorian,meillekin eka tulossa, ja mullakin ikää jo 32v. :D Tosiaan mullakin kun se kkm oli 02/13, niin uutta plussaa näytti jo 31.5.13, clomien avustamana kuitenkin. Mutta jotenki tuo keskenmenon jälkeinen aika on vähän niinku sumussa, en muista paljonkaan mitä olen tehnyt silloin, muuta ku käynyt opiskelemassa ja töissä.
 
Mahtavaa lukea että noin moni teistä on jo niin pitkällä, tsemppiä loppuun asti :flower:

Eka neuvola varattu 11.12 viikkoja sillon 8+2, kysyin samalla että tehdäänkö täällä alkuraskauden ultraa... Ei tietenkään... Varasin heti puhelun jälkeen yksityiselle ajan ultraan samalle päivälle ku neuvola on, jännittää niin vietävästi että löytyykö sieltä mitään.. Miten mä pystyn oottaa 2 viikkoa? Tai tarviiko sinne asti edes jännätä JOS.... Aaargh mun pää sekoooo!! :O Olot on helpottanu huomattavasti. Tissit on iltasin enää vaan arat ja huonovointi on yleisesti vaan aamulla... Edelleen väsyttää ihan kamalasti,voisin vaa nukkuanukkuanukkua... Kyllä te tiedätte :p Noh jos tää tästä... 2 viikkoa... Jep...

Pauliinak 6+2:heart:
 
miss_piggy
Mulla laitettiin neuvolasta lähete tuohon varhaisultraan, ja se vu tehtiin keskussairaalan puolella. Itse neuvolassa ei oo mitään ultralaitteita täällä päin. Ja varhaisultraankin pääsin juuri tuon keskenmenon ja clomifenien takia, kun ei ollut clomien aikana mitään seurantaultraa niin ei tiennyt että montako alkiota tuonne on kiinnittynyt... Onneks kuitenkin vaan yksi :D

29+6
 
Kävin eilen ultrassa ja uskokaa tai älkää kaikesta vuotelusta ja hulluista kivuista huolimatta siellä oli pikkuinen tyyppi kyydissä edelleen?!? Ihan käsittämätöntä. Siis vuoto ja supisteluhan alkoi yli viikko sitten ja silloin lääkäri sanoi, että on tulossa itsekeen ulos. Mutta siellä hän köllötti, vastasi viikkojaan (6+2) ja pikkuinen sydän löi vimmatusti. Nyt ei auta kuin toivoa, että pysyykin kyydissä.
 
Sain huomiselle puhelinajan psykologille ja sairaslomaa. Jospa sitä sais aukastua ajatuksiaan hieman. Nyt sitten vaan paljastuu esimiehelle varmaan tää raskaus kun sairaslomatodistukseen tulee äitiysneuvolan leima ja sairasloman syy. Syyksi laittoi pahoinvoinnin mikä kyllä myös pitää paikkansa. Tää viikko mennyt kestokrapulassa. Mikään ruoka ei maistu ja etoo jatkuvasti. Toivon mukaan osain iloita jossain vaiheessa tästä raskaudesta kun aluksi oli niin toivottu.

Niin ja hieman huonoa omaatuntoa poden siitä kun jätän työkaverit pulaan huomenna töissä. On niin kiirettä ollut, mutta toisaalta tärkeintä on hoitaa itsensä kuntoon.

Syssy 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Vekkuliina Ihana kuulla, että sielä vuotelusta huolimatta kaikki hyvin ja toivottavasti jatkossakin! :heart:

Syssy Älä niistä työkavereista huoli nyt vaan pidät itsestä huolta ja lepäät rauhassa! Tuo oksentaminen/etova olo on kyllä tosi kurjaa, itse oksensin 6 viikkoa!

stellini Onnea pienestä prinssistä! :heart:

Miwwi 20+4
 
ONNEA stellini ja ammiina pienistä suurista ihmeistä!! :flower:

Vekkuliina Onnea kovasti hyvistä ultrakuulumisista. Mie niin muistan tuon tunteen kun käytiin varhaisultrassa, ikinä ei oo jännittänyt niin kovasti. Sanoin miehellekin että jos jännitykseen vois kuolla niin olisin kupsahtanut sinne odotushuoneeseen..

ON. Kävin maanantaina polilla taas kun verenpaineet nousi ja lääkitystä nostettiin. Pidettiin edelleen perjantainen kasvukontrolli voimassa ja eilen siis kävin siellä. Vauvan paino nyt arviolta 3,2kg ja hän voi hyvin. Siellä edelleen olis esitellyt kovasti sukupuoltaan ja lääkäri kysyi että tiedänkö kumpi on ja haluanko. EN EN edelleenkään (samaa kysyi maanantaina vuorossa ollut lääkäri!) Onneksi on kohteliaita ja ajattelevia lääkäreitä, jotka varmistaa, että haluaako tietää ja tietääkö ettei vahingossa möläytä sukupuolta. Vielä pari viikkoa niin saadaan tietää muutenkin, ei nyt sovi jännitystä enää rikkoa :D

Istukassa ei kalkkeumia ja napavirtaukset hyvät. Mutta kohdunsuun tilanne ihan täysin epäkypsä, ei meinannut lääkäri ulottua kohdunsuuta tutkimaan, kun oli niin ylhäällä. Iloisesti lääkäri toivotteli vastaanoton lopulla miulle supistuksia! Joo, tuliskin niitä, ei paljoo näy ei kuulu minkäänlaisia, huoh. Ja ensi viikon torstaina jälleen uusi kontrolli. Tämäkin lääkäri oli sitä mieltä että käynnistetään eikä lasketa yliaikaiseksi. Joo, saisinkohan mie ensi viikolla jo sen käynnistysajankin?

Hirvittää, kun nuo paikat on ihan täysin epäkypsät, eikä supistele yhtään, että millä ne meinaa sitten aloittaa sen käynnistyksen, cytotec-lääkkeilläkö? Kun oli keskenmeno niin kokeiltiin ensin just noilla cytoteceillä, eikä ne aiheuttanut miulle mitään muuta, ku kauheen huonon olon ja huimauksen, tyhjennystähän ne ei saaneet aikaiseksi, ei supisteluita, ei mitään ja lopulta tyhjennys hoidettiin kaavinnalla. Mutta eipä niillä vissiin muita lääkkeitä oo millä aloitetaan. Haluan kyllä sitten ihan osastolle käynnistykseen, kotiin en suostu lääkkeiden kanssa menemään ja odottamaan, jos tälläkin kertaa tulee ihan yhtä kauhee olo.

Mutta lääkkeitä popsitaan nassuun täällä ja seurataan, että vauva liikkuu varmasti riittävästi. Turvotusta on riittämiin (jaloissa, käsissä, naamassa), tukisukat on miun ystävät, muutoin en illalla tunnista jalkoja jaloiksi, ne muistuttaa enemmän pylväitä. Ensi viikon kontrollia odotellessa ja vauva tule jo!

Equus Ja SaimaSulevi 38+2 (Mies on muuten melkein satavarma, että se on Saima, miulle ei oo tullut enää mitään mututuntumaa, mutta hartaasti toivon Sulevia :D )
 
miss_piggy
Mulla noilla cytoteceilla silloin tyhjättiin kanssa kohtu kun oli se kkm.. Tai tyhjensin itse kotona. Mulla kyllä toimi todella tehokkaasti. Tuli aivan järjettömät supistukset..

En haluais moisia lääkkeitä kyllä enää kokeilla että ei sen puoleen :D
 

Yhteistyössä