Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä 2013

Onnea Niwhai, ompas ihanaa :heart:

Mä en nyt ole jaksanut olla oikeen aktiivinen kirjoittelija, töissä kiire ja joka- ja kokopäiväinen huono olo on saanut olon aika masentuneeksi. On vähän sellainen ei-huvita-yhtään-mikään-olo. Tänään oksensin töissä aamun, ihanaa. :(
Lueskelen kyllä aina ehtiessäni, ja ehkä tässä pian taas itsekin virkistyn!

Huomasinpa kuitenkin Fujin että mua ei näköjään ole lisätty listoille ollenkaan, joten tässä vielä oma rivi, jos lisäilet:
29.4 -- Dorian - 32 -- tm 5/13 -- ensimmäinen -- KOS
Onnea ultrauutisista!

Dorian 8+1
 
Ammiina Kiva että ultrassa kaikki hyvin :) Miksi muuten pääset noin moneen ultraan? Meillä oli alunperin tarkotus laittaa pinnis vasta paaaljon lähempänä laskettua valmiiksi, mutta ollaan niin hätähousuja :D Hieman kyllä toisaalta pelottaa että ollaanko liian hätähousuja. Sehän se yrittäjämiehessä on huono puoli, kun ei voi lakisääteisiä isyyslomia pitää. Hyvä että sinun mies kuitenkin pystyy enempi osallistumaan kuin kesäisin :)

zapata Oi, onnea pienestä tytön tylleröstä :heart: :flower:

miwwi Ihanaa kun sullakin jo sykkeet kuuluu. Tuo niin paljon helpotusta ja varmuutta kaiken pelon ja epävarmuuden keskelle :heart:

(.) Aamulla neuvoloimassa käyty, ja äitillä ja vauvalla kaikki hyvin. Seuraava nla onkin sitten jo viikon päästä, kun käyn silloin myös labrassa, jossa katotaan vasta-aineet kun esikoinen on ollut sinivalossa. Käytiin eilen äitin ja lasten kans puolukassa, ja laavulla paistamassa makkaraa. Keräilin varmaan 10-15min niitä puolukoita, ja oikeen kylen kiinnikkeet tai lihakset ei oikein tykänny siitä. Jo laavulla rupes kylki kipeytyyn, ja kotia kun päästiin pari tuntia myöhemmin, oli kylki aivan järettömän kipee. Etes grammanen panadol ei auttanu. Illalla piti vielä uudestaan ottaa. Sain kuitenki yön nukuttua vaikka olikin vielä hieman kipee. Tänään ollut sitten jo lähes normaali. Th suositteli tukivyötä käyttään jos vielä puolukkaan meen :)

Marlin ja Vimma 34+6
 
Mäkin löysin sydänäänet tänään ekaa kertaa :heart: Löytyi jopa todella helposti kunhan laittoi laitetta vähän kovemmalle :ashamed: Oon siis kokoajan kuunnellut sillä ihan kaikista hiljaisimmalla vaihtoehdolla ja miettinyt että ei hempsvatti kun ei vaan kuulu, ei! No, kuuluu ne kunhan ak osaa käyttää laitetta oikein :D

Toivottavasti Marlin tukivyö tuo jeesin. Oikeesti kun miettii miten paljon naisen kroppa muuttuu raskauden aikana ihan jo painopisteiden sun muiden myötä niin on ihme että kukaan pääsee ylipäätään kyykkyyn enää vikalla neljänneksellä.

Fujin & 10+3
 
Jee Fujin ja Miwwi! On se vaan niin mielä huojentavaa kun sen jumpsustuksen sieltä saa kuuluviiin. Ja tosiaan varsinkin vielä tuossa vaiheessa piti meilläkin olla nupit kaakossa jotta sieltä jotain kuului :)

Zapatalle onnittelut vauvasta :heart:

ON: Eilen pääsin ultraan rd-diagnoosin vuoksi, painoarviota ei tehty vaan "huvikseen" kätilö ultrasi mun pyynnöstä! Kaikki vaikuttaisi olevan hyvin :heart: Rd mulla on melko lievä, eli sokerit ei nouse mistään syömisistä, ainoastaan siinä rasituksessa nousi. Eli seurailulinjalla mennään.

stellini 31+1
 
Huomenia! Neuvolassa käyty ja siellä th mittasi sf mitan ja kommentoi mahaakin että onpa alas vajunut. Mitta oli siis 27cm, ja jos ei nyt ole ens viikkon noussut niin käydään äitipolilla.
Nvlalääkäri kontrolli kuitenkin ensviikon tiistaina, missä katotaan painoarviokin. Toivottavasti tässä nyt kaveri muutaman viikon vielä sisällä pysyis :s On nimittäin supistelut kohillaan päviittäin ja kävelyt ei juuri tunnu enää miellyttäviltä. No ainakin liikkuvainen tämä pikkanen on, aamusta iltaan huh huh :)

p.ö.m.p.p.i.s. rv 31+2
 
miss_piggy
Täällä on alkanu nyt liikkeitä tuntumaan päivittäin. Välillä tuntuu jopa vähän inhottavilta ja epämukavilta, sellasia muljahduksia tuolla mahassa :D Mutta kiva kun tuntuu.
Pari työhakemusta tässä on tullu laitettua sesonkityöhön joka loppuis vuoden lopulla, ehtishän sitä vielä vähän tienaamaan ennenku alkaa se "todellinen työ" :p Parin päivän närästelyt ainaki näillä näkymin menny ohi. Oli kyllä aika tuskaset polttelut rintalastassa ja mikään ei tuntunu auttavan.

piggy ja 19+6
 
Fujin Ihanaa kun sielläkin löytyi sykkeet :) Sitä se th:kin sanoi että helposti paikat kipeytyy jos esim eteenpäin kyykkii, kun kyllähän se maha venyttää nuita paikkoja.

stellini Hyvä että sokerit pysyy kurissa pelkällä ruokavaliolla :)

pömppis Toivotaan että vauva vielä malttas majailla kohdun suojissa useamman viikon.

miss_piggy Oi, ihania pieniä vauvan potkuja :heart: Kyllähän ne vauvan liikkeet on välillä aika epämukavia. Ite kans ajattelen välillä samoin, mutta sitten on pakko ajatella että ihanaahan se on kun liikkuu. Pientä taikauskoa mulla ainakin takaraivossa ;)

(.) Omaan napaa ei muuta ku POKS 35+0
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Marlin, totta ja jotenki nää liikkeet tuntuu niin erikoisilta kun ei oo ennen kokemusta ollut :D Mutta ei tää varmaan oo vielä mitään verrattuna miltä tuntuu sitten kun on viikkoja yhtä paljon kuin sulla :)
 
marlin, meillä on ihan normisti täällä kolme ultraa eli tää missä eilen kävin olis nromaalisti viiemeinen, mutta tarpeen mukaan (ja ensisynnyttäjät aina) pääsee sitten vielä synnytystapa-arvioonkin. Mulle se tehdään siksi, että esikoinen oli niin isokokoinen (4810g). Seuraavat siis vauvan kokoa vähän tarkemmin ja tarvittaessa sitten jo hyvissä ajoin lähetettä synnytyssairaalaan jos näyttää kasvavan ihan hurjaa tahtia. Meillä on synnytyssairaalaan matkaa siis yli 200km niin senkin takia täällä seuraillaan loppuraskaudessa vähän tarkemmin tilanteita.

niwhai, tervetuloa vaan joukkoon mukaan! Ilmiselvästi raskaana olet. :) Mullakin esikoista oottaessa heti eka testiin tuli tosi voimakas viiva samantien ja digiin 3+, eikä kuitenkaan mullakaan ollut siitä kyse että raskaus olisi ollut pidemmällä tai kaksoset matkassa. Kyllä se on niin yksilöllistä ja näköjään eri raskauksissakin voi olla eri lailla. Tällä kertaa mulla oli tosi haalea testiviiva ensi alkuun ja pakko oli tehdä useampi testi että näki sen vahvistuvan.

Zapatalle ja nyytille sekä koko perheelle isot onnittelut!! <3

miwwi, ihanaa kun oot saanut äänet kuuluviin. Nauti <3

fujin, ja sielläkin sydänäänet kuultu. Ihanaa <3

miss piggy, oi ihanat ja mieltä rauhoittavat liikkeet!! Ja kyllä, ne vaan voimistuvat jatkossa. Kohta et saa hetken rauhaa. ;)

pömppis, onneksi pikkuinen kuitenkin liikkuu hyvin niin ei tarvitse siitä murehtia. Toivotaan että hän vielä jokusen viikon malttaisi pysyä masussa!

(.) Tänään kävin neuvolalääkärissä ja vielä oli paikat ihan kiinteät ja kiinni liitoskivuista ja harkkasupistuksista huolimatta. Herkästi lääkäri kehotti menemään näytille jos kipeitä supistuksia alkaa tulla, kun esikoisenkin synnytys oli melko nopea toimitus niin voi olla että tämä on vielä nopeampi. Sf-mitta oli pompsahtanut kuukaudessa aika lailla ja oli nyt jo 31cm! Maha ei kiutenkaan vielä ihan valtavalta tunnu ja saikkua en koe tarvitsevani vaikka lääkäri sitä kyselikin. Ei mulla ole enää kuin ensi viikko töitä ja tietenkin voinnin mukaan mennään. Tarvittaessa sitä saikkuakin vielä saa jos tarvetta tulee. Mutta kaikki kuitenkin ihan hyvällä mallilla ja pääasia että vauva voi hyvin <3 Tänään poksuu taas viikot: 31 täynnä!
 
miss_piggy, voi ihanaa, pieniä potkuja :heart:

fujin ja miwwi, kunpa itsekin olisi tuossa vaiheessa että pystyisi jo kuuntelemaan ääniä :)

Mites kukkurukuu jakselee?

Ralliruutu, mukavaa kun on hyvät fiilikset. Itselläkin esikoiset on kaksoset :)

Niwhaille kovasti tsemppiä ja jännityksellä seuraan tilannettasi. Mulla testi antoi kaksosista tuollaisen hetivahvan plussan :)

Itse sain VUsta hyviä kuulumisia ja nyt uskaltaa jo vähän iloitakin.. Yksi sydän siellä jumputti, viikkoja tänään sitten 7+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin
miss_piggy Voi että! Varmaan superjännää, kun liikutaan sisällä!

coffeeBreak Kiitos kysmystä!

).( Oon niin väsynyt, kun olla ja voi! Mitään ei jaksais tehä ja toi selkä on edelleen kipee :/ Ja tää turvotus ja lievä kuvotus on seurana piristämässä kroppaa entisestään |O
Kolme ihmistä eilen arvas, että oon raskaana. Yksi siitä, että oon niin väsyny koko ajan ja kaksi siitä, että en oo polttanu, enkä oo ees meinannu sortua :D
Mun mies ei osaa olla hiljaa asiasta. Luulis, että ne 2 keskenmenoo olis tehny varovaiseks, mut ei.... Se on lipsautellu mun raskauden melkein kaikille kavereilleen, kun taas mä oon koittanu olla hissuksiin :D
Tää viikko on ollu jotenkin helppo henkisesti. En oo stressannu, mutta toisaalta mä näin maanantaina, että kaikki oli ultrassa hyvin ja tulevana maanantaina mennään viellä kattoon, et kaikki on hyvin :) Sit aattelin, viellä kysyä, että jos yhden ultran sais jollekkin 10viikolle, kun sillon se ensimmäinen meni kesken, niin näkis sit, et jos kaikki ei ookkaan hyvin. Tosi paljon rauhottaa mieltä, kun ne on ollu niin ystävällisiä terveyskeskuksessa ja oikeesti halunnu seurata, miten hommat etenee. Kerrankin kiitos meijän terveyskeskukselle :)

Tv. Väsynyt kukkurukuu ja "ei niin salainen seikkailija" 6+0
 
Huippua coffeebreak ja isosti onnea ultrakuulumisista! :)

Itsehän aloitan ja lopetan päiväni kuuntelemalla tyypin jumputusta. Perhoset lentää aina vatsassa kun äänet vihdoin löytyy - on se vaan aika metka fiilis..
Tän aamun äänet on kuultu ja vaikka asukas liikkuikin jatkuvasti pois anturin alta niin voi tässä silti aika levollisin mielin käydä nukkumaan näin yövuoron jälkeen :heart:

Yhhyh, aika imelää. Mutta oon vaan niin onnellinen! :D
 
Dorian hahaa, hmmmmm. Jotain tämä on mutta "ihana" ei ole mun valitsemani sana kuvailemaan tilannetta, katsotaan ajan kanssa muuttuuko tämä ihanaksi vai päädynkö takaisin kuumeilijoihin. (Nimim. Pessimisti ei pety). Mutta kiitos silti hirmuisesti tervetulotoivotuksesta. Kuumeilijaryhmä oli mun henkireikäni ja toivon tästä ihan samanlaista, en tunne omakseni noita kuukausihehkutusryhmiä ainakaan vielä.

Fujin musu, Niwhain oma pikku blogistalkkeri. :heart: Mä ehdotan, että mä selviän pidemmän ajan tuhruttomana ja käyn lekurilla (täällä viimeistään viikolla 8, mä yritän tänään sopia tapaamista jo viikolle 6+ sen alkuvuodon takia, jotta tietäisin ennen Suomen keikkaa missä mennään). Sitten mä voin virallisesti siirtyä tänne hengailemaan. Maltti on valttia ja sitä rataa.

zapata Hirmuisesti onnea tytöstä!

Ammiina Mä ehdottomasti kallistun tuohon suuntaan ihan jo oireiden perusteella, ne kun eivät vielä jyllää täysillä päällä vaan hiljalleen vasta lisääntyvät... Ja sehän kielisi siitä, että pidemmällä ei ainakaan olla. Ehkä mä olen vaan omalaatuinen hormonihirviö omilla spekseillä. :) Tänään kun tein testin, testiviiva pärähti heti näkyviin (ei ollut aamupisu eikä pidätelty) vieläkin tummempana (jos mahdollista) ja kontrolliviiva jäi hailakaksi. Mä rikoin sen pitoisuuksillani? :D

miss_piggy sniff, liikkeitä! Ihanaa! Mä kun olen sua stalkkeroinut jo kuukausia niin ihan liikutun kun sulla etenee niin mallikkaasti tuo raskaus. :heart: (Ps. et oo kuullut siitä "lopeta valittaminen"-mäkättäjästä viime aikoina, ethän? Pisti mun veren niin kiehumaan, huh.)

coffeeBreak Mä en milllään usko, että siellä olisi kahta. Olisi edes nyt se yksi pallura, toki bonukset otetaan myös vastaan. :)

minäminäMINÄ tänään siis otetaan mun omalääkäriin (toki ob/gyn, ei mikään yleislääkäri) yhteyttä. Viimeksi näin sen jälkitarkastuksessa heinäkuussa ja se sanoi, että en saisi hermostua jos ei heti nappaisi uudestaan vaan se ottaa oman aikansa. No hitto. En osaa jättää sitä vanhaa leidiä rauhaan sitten millään. Katsotaan mitä mieltä se on tuosta alkuvuodosta joka tosin nyt on maanantain jälkeen pysynyt kokonaan pois kuvioista (minituuletus). Jännäkakkaa pukkaa.

Muoks: unohdin kertoa viikon kohokohdan: elämäni ensimmäinen viisaudenhammas alkoi puskea esiin (olen siis kohta 36). Pistiköhän mun hormonit sen liikkeelle, mun ei koskaan pitänyt niitä siis edes saada! Ylläri (ja kipu) oli aikamoinen pari päivää.

Ps. Fujin :heart::heart::heart::heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
kukkurukuu Ei pidä unohtaa, että meillä täällä on täysin eri systeemi kuin Suomessa. Ei sovi lääkäriä stressata, muuten se voi poistaa mut listoiltaan (täällähän en saa edes koskaan testituloksia itselleni tietooni vaan kaikki menee mun lääkärille, joka sitten ilmoittaa vain, että kaikki ok tai joku ei ole ok, detaileja ei tällainen "maallikko" kato täkäläisten mukaan ymmärtäis).
Tosin, mun lääkäri on valmiina omana vapaapäivänäkin viikonloppuna ultraamaan jos vain on kaupungissa eli eiköhän se ymmärrä jos haluan sen tavata ennen 8. viikkoa viime kerran vuoksi. Kerron kyllä kun tapaaminen on sovittu. En mä sinne liian aikaisin halua mennä kun tuskin ultralla mitään vielä näkyis. Ja verikokeistakaan ei näy kuin sen, että hormonia on mutta ei sitä mistä se tulee.

Mitä mä tässä pälätän, eihän mun vielä pitänyt täällä hengailla...?

....viuh....
 
Kai mäkin teen tänne varovaisen kurkkauksen, vaikka testiä en olekkaan suostunut tekemään. Enkä tiedä uskallanko edes tehdä (voi luoja mun kanssa!). Mutta niin, oireista päätellen (hyvin vähäisistä tosin) vaikuttaisi siltä, että pulla(t) on tukevasti uunissa. Ja menkat reippaasti myöhässä. Mutta mä en uskalla tehdä testiä, en. Pelkään, että se on nega ja pelkään että ei oo. Niin kauan aikaa kun sitä virallista plussaa ei oo, niin ei tarvi pelätä keskenmenoa..eiköstä niin? Ehkä, jos rohkeus riittää, teen testin tänään..
 

Yhteistyössä