Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä 2013

Ei helkkari se olis totuuden hetki huomenna. Vaikka doppler löytää sydänäänet niin silti oon aivan hermorauniona koko homman suhteen. Edellisissä ultrissa sikiöllä on ollut vain yksi pää ja oikea määrä raajoja, mutta kun näitä palstoja on lukenut niin tietää kyllä tasan tarkkaan että kaikki on mahdollista.
Koskakohan tää panikoiminen helpottaa? Vaikka oon pitänyt np:tä sellaisena rajapyykkinä niin silti tuntuu jotenkin todella kaukaiselta kertoa kenellekään koko raskaudesta.
 
Kiitoksia kaikille tsempeistä :)

Joosukka Pikkasen kolahti nuo sun sanat kyllä :( Meinaatko että jos olisin tienny että mun mies mut tulee jättämään niin olisin alakanu hänen kans lasta/lapsia tekemään?? Kyllähän mää luotin siihen ettei näin tulis käymään mutta minkäs teet. Nyt on vaan tosiaan elettävä päivä kerrallaan ja enhän mää kuitenkaan voi olla niin kylmä että riistäisin lapsiltani isän. Näillä kahella kun tulee olemaan oikeus myös isään.

miss_piggy Ainakin mies väitti olleensa sille uuelle naiselle rehellinen ja kertoneensa tilanteen, että on kaksoset tulossa yms. Ja ei oo kuulemma vehtaillu naisen kans aijemmin. No olkoon asiat miten on. Tilanne on nyt tämä ja mää tiijän ite kyllä selviäväni ja pärjääväni. Toista se voi olla sitten tällä "uusioperheellä" jossa naisella ei itellä oo lapsia ollenkaan. Neitokainen vaikuttaa aika nuorelta typykältä, että liekö etes tajunnu mitä tuleman pitää kunhan kaksoset syntyy :D Jää vaan nähtäväksi sitten, miten asiat sillon on ja mihin ne menee.

Marlin Kurja tilanne teillä siellä :(

tsemppiä kaikille ultraa jännittäville :) :heart:

ja pahoinvoinnin kans painiville hurjasti jaksamista :)

zannukka ja Hinku&Vinku 22+1
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Syssy:Eipä oo kokemusta, kun ne yhet menkat ois hyvä ootella. Mulla ainakaan raskaus ei alkanut ennen ku oli yhet menkat tullut, eli kyllä kroppa tietää milloin on valmis uuteen raskauteen. Kkm oli helmikuussa ja uusi plussa tuli toukokuussa. Ja ekat menkat alkoi siis 67 päivää lääkkeellisestä tyhjennyksestä ja silloinkin käynnistin ne teroluteilla + perään clomifen-kuuri.
 
zannukka mä luulen, että Joosukka tarkoitti sitä uutta naista että jotain jännää pitää siinä olla kun rupeaa seurustelemaan sellaisen miehen kanssa jonka nainen on raskaana. Koska eihän kukaan aloita seurustelua kenenkään kanssa sillä asenteella, että toi varmaan mut jättää tässä kunhan ollaan ensin yritetty lasta ja käyty läpi yhtä sun toista ja kunnes tuun raskaaksi..
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Marlin, Vautsi sullahan on pian vauva sylissä!! Onneksi viikkoja on kuitenkin jo noin hyvin, niin saahan se jo sen puolesta syntyäkin, mutta taisi vähän pusksista tulla kyllä tuo vesien meno. Tsemppiä rutistukseen ja vauvauutisia ootellessa! :heart: Et tainnut sitten Rovaniemelle ehtiä..

Fujin, Niwhai ja Miwwi, tsemppiä kaikille ultraan! Täälläkin jännätään teidän puolesta! Onpa jännä kun meette kaikki samana päivänä. :)

(.) Meidän vauva syntyy ensi kuussa!! Mahtavaa kun nyt voi jo sanoa niin. :heart: Ei mulla muuta. :)
 
Fujin Mun ei edes tarvi kirjoittaa tänne kun on kyllä samat ajatukset kuin sulla :D

Mullaki tää tuleva ultra on ollu rajapyykkinä, mutta en tiedä uskallanko senkään jälkeen kertoo kellekään vaikka kaikki olis hyvin. Ja myös se vaikuttaa koska olen aika ujoa sorttia, että kuinka uskallan kertoa edes omille vanhemmille.. :D

Marlin Iiik!! Tsemppiä! :heart: Tuu heti kirjotteeleen kun pystyt! :)

Tää koko kaksplus on ihan outo!! Varsinkin kun yritti puhelimella tänne tulla kirjottelemaan, en löytänyt mitään keskusteluita enkä kirjautumis kohtaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Marlin, huuuiiiii!!! Tsemppiä tulevaan, tulehan sitten kertomaan vauvauutisia :heart: Ja mä kun oon koko ajan ajatellut että sä et ole kuin vähän mua edellä ja nyt jo synnyttämässä!

Tsemppiä ultran odottelijoille, kuulumisia odotellaan... :)

Ammiina, sanos muuta :) Ensi kuuta odotellessa!

stellini 32+6
 
zannukka Kauhea tilanne sulla ja kyllä on pelkuri mies. Onneksi olet vahva ja pärjäävä nainen!
marlin Noita hulluja löytyy. mun yhdestä kaverista tehtiin perätön lastensuojeluilmoitus. Sossut kävi juttelemassa ja se oli siinä. Ei teilläkään sen kummenpaa!

Niin ja onnea synnytykseen! :heart:

Täällä on rintakivut ja arkuus taas arkipäivää. erityisesti vasenta rintaa kipuiluttaa ja on sivusta ja hiukan kainaloon ylöspäin kosketusarka. Miten teillä muilla? Onko kenelläkään ollut kipuja rinnoissa keskiraskaudessa?

Torstaina neuvola.

syssy Mä raskauduin heti keskenmenon jälkeen. LA tarkistettiin ultralla raskauden alussa. Nyt 20+3 ja kaikki on mennyt hyvin. Vähän vuotelin verta alussa, mutta oli limakalvoilta eikä mitään vakavaa. Meillä ei lääkärit pitäneet heti KM jälkeen raskautumista mitenkään vaarallisena. Eroa ekaan LA:han tuli 6 viikkoa :).

Katrinainen 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
katrinainen Mukava kuulla, että kaikki on mennyt hyvin nopeasta raskautumisesta huolimatta. :) Lueskelin monien lääkärien sanoneen, että uutta raskautta voi yrittää heti ja toiset suosittelee ensimmäisien kuukautisten jälkeen. Oli tarkoitus odottaa ensimmäisiä kuukautisia, mutta katsotaan miten käy. Alkaako ilmaantua raskausoireita kohta. :D Sitten tulis mukava juhannusylläri. Tiedä sitten miten neivolassa siihen suhtauduttais...
 
SYSSY^^ Itse tulin raskaaksi suoraan kohtukuoleman jälkeen. Jälkivuoto kesti 4 viikkoa ja yhdestä kerrasta raskaaksi tulin kuukautiset eivät ehtineet alkaa. Laskettu aika ja raskaus varmistettiin hcg hormonin nousun seurannalla ja n.5 päivän välein ultrasivat. Kunnallisella puolella seuranta toteutettin. Kun lopulta näkyi sydämmen syke oli viikot tuolloin 6+0. Voi kuulemma la vielä muuttua. Nyt oletettavasti menossa 8+4. Toivottavasti sullakin tärppäs:)
 
Zannukka Apua ja anteeksi, mä kirjoitin tosi epäselvästi ja tarkoitin sitä sun exän nyxää! En missään nimessä sinua! Kamalaa, kun olen pahoittanut sun mielesi vaikak en tarkoituksella ollenkaan. Ei tässä maailmassa kukaan voi toisesta tietää eikä tulevia ennustaa. Mutta sitä mietin, että jos uusi rakkaus jättää kaksosia odottavan lastensa äidin, niin miten se uusi nainen ikinä uskaltaa rakenta elämää ja luottaa tähän mieheen?
 
zannukka Sun tilanne saa kyllä ihan sanattomaksi :( En tiedä mitä tekisin, jos tuollainen tilanne osuisi omalle kohdalle, se olisi jotain ihan uskomattoman murskaavaa. En vaan pysty ymmärtämään miehiä, jotka jättävät puolisonsa vauvaprojektin keskellä, varsinkaan, kun lapset ovat yritettyjä ja toivottuja eivätkä mitään "yllätyksiä" :( Varsinkin kaksosten kanssa kumppanin apu on korvaamatonta, joten olet kyllä nyt ajatuksissani. Ei voi toivoa muuta kuin että kaikki kääntyisi vielä parhain päin :heart:

Syssy, keskenmenon jälkeen olisi hyvä odottaa yhdet kuukautiset, niin hormonit ehtivät tasaantua elimistössä ja kohtu taas valmistautua uuteen raskauteen. Itselläni kävi niin, että tuulimunaraskauden keskeytyksen jälkeen tulin heti 3 viikon päästä raskaaksi, mutta testi näytti positiivista vain pari päivää ja sen jälkeen alkoi kuukautiset. Tästä sitten tasan 4 viikkoa raskaustesti näytti plussaa, nyt viikkoja 13+5.


(.) Tässä oli pari viikkoa jotenkin tosi seesteistä, kunnes sitten tuo shokkiuutinen toisen kaksosen menehtymisestä tuli ilmi. Tai katoamisesta? Ei tuota ainakaan näkynyt, kun toinen peitti näkymät niin hyvin. Sen jälkeen on tullut ajateltua, että onneksi on tämä yksi edes. Mutta... jos olen kuulunut siihen 15% niistä "onnekkaista" joilla tuulimunaraskaus etenee oireettomana viikolle 9 ja niihin hyvin harvinaisiin tapauksiin, joiden kohdusta ei löydy nt-ultrassa kuin yksi sikiö (vaikka vu:ssa on havaittu kaksi, joilla on molemmilla syke), niin miksen kuuluisi myös niihin 1,5% joiden lapsi menehtyy ennen rakenneultraa tai niihin 0,5%, joiden lapsi kuolee raskausviikon 22. jälkeen? Vähän vaikea nauttia olostaan, kun ei ole kokemusta mistään muusta kuin menettämisestä.

Btw, 4.10. tulee meille täyteen tasan vuosi lapsen yrittämistä, ja minä olen "vasta" 14. viikolla. Jos kaikki olis tapahtunut sormia napsauttamalla, meillä olisi jo pieni lapsi. Mutta kai tämä vaan pitäisi ottaa opettavaisena kokemuksena, ettei kaikki mene aina niinkuin haluaa...
 
Marlin tsemppiä sulle synnytykseen :heart:

katrinainen Ihan sama juttu täällä tuon rintakivun kanssa. Ihan säikähdin alkuviikosta kun kainalon seutu kipeä ja rinta vasemmalta puolelta. Ajattelin nyt odottaa maanantaiseen neuvolaan ja kysellä sieltä mitä tämä on. Tietysti jo hiipi pelot mieleen, mut ajattelin et voi olla joku rintarauhanen turvoksissa tai jotain sen kaltaista. Toivotaan ainakin :)

Tsemppiä kaikille ultraa jännäileville ja muutenkin jännäileville! :heart:

p.ö.m.p.p.i.s rv 33+1
 
Katrinainen ja papumamma Kiitoksia kokemuksien jakamisesta! Toivottavasti olen itsekin kohta samassa tilassa. :p

miss_piggy ja ralliruutu Tiedän että kannattais odottaa yhdet kuukautiset. Kaksi lääkäriä niin minulle sanoi ja toinen (venäläinen lääkäri) sanoi, että kahdet kuukautiset. Kunhan kyselin kokemuksia. :) Ilmeisesti aika moni on antanut mennä vaan ja tullut raskaaksi sitten kun kroppa on valmis.
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Fujin ja muut tänään ultraan menevät, TSEMPPIÄ!!! Tuo pelko on vieläkin niin hyvin muistissa että huh huh...

Ralliruutu ei kyllä voi käydä niin p*ska tsäkä että olisit taas marginaaliryhmässä noiden menetysten suhteen... Tai tietty kaikki on mahdollista, mutta kyllä se toinen sitikeä sissi siellä varmasti hyvin voi ja kasvaa ja kehittyy :) :hug:

Jokohan Marlinilla on vauva...? Jännää!

ON: Ei kummempia, muiden kuulumisia täällä kyttään :)

Stellini 33+0 *POKS*
 
miss_piggy
Syssy:Meinasin vaan sitä, että mullahan oli kyllä pientä tuhruvuotoa ja kunnon ovis aika pian kkm:n jälkeen, mutta tuo ovis oli täysin susi kun ei tärpännyt, ja vasta oikeasti kun ne yhdet menkat tuli, niin sen jälkeisestä kierrosta tärppäsi.. Oma kroppa ei siis ollut valmis, ja kun sitä tyhjennysvuotoakin tuli enemmän tai vähemmän useampi viikko..
Mullakin olis ollut tuon ensimmäisen raskauden LA 12.9. Kamala kun aika menny äkkiä... Mutta tää uus tyyppi muistuttaa kyllä olemassaolostaan jatkuvasti, eilen illalla kauheeta potkimista mahassa että oikein tuntui epämukavalta ja yölläki sama meno jatkui :D Ajattelin dopplerin pistää myyntiin kun en enää koe sitä tarpeelliseks.

21+5
 
Onpa täällä tapahtunut!

Marlinille tsemppiä yllärilähtöön! Aika hurjaa että tosta vaan meni vedet, osasitko yhtään aavistaa? Onneksi vauveli on jo päivän vaille täysiaikainen niin varmasti menee kaikki hyvin ja tyyppi on valmis maailmaan :) Paljon voimia koitokseen!

Fujin! Mahtavaa! Paljon onnea hyvistä uutisista! Toivottavasti jännittäminen vähän helpottaa kun näit, että kaikki hyvin. Itsellä usko säilyi aina ultran/sydänäänten kuuntelun jälkeen sen viikko-puoltoista tossa vaiheessa, sitten iski taas epäusko ja ahdisti välillä aika lailla, kävinkkin sen takia parin viikon välein neuvolassa. Rakenneultran jälkeen vihdoin rauhotuin kun kaikki näytti normaalilta ja liikeitäkin tuntui joka päivä. Välillä vieläkin iskee lievä ahdistus mutta sen kanssa pärjää ja kai se on ihan normaalia.... Toivottavasti pystyisit nauttimaan raskaudessa kuitenkin!

Ralliruudulle pahoittelut toisen sikiön menetyksestä, ja samaan hengenvetoon suuresti onnea, että toisella sikiöllä näytti olevan kaikki hyvin! Uskon, että on varmasti ristiriitaiset tunteet... Minäkin olen noita prosentteja ja todennäköisyyksiä pyöritellyt, mutta ei niillä ole mitään väliä kun on kerran kokenut menetyksen niin sen oikeasti tietää (siis TIETÄÄ) että kaikki on mahdollista ja mitä tahansa saattaa tapahtua kenelle tahansa todennäköisyyksistä huolimatta... Jotenkin siinä on kuitenkin vaan uskottava ja toivottava, että kaikki päättyy lopulta hyvin. Kukaan ei voi luvata mitään ja sehän tässä raastavaa onkin, epävarmuus. Itse olen yrittänyt pysyä positiivisena ja antanut itselleni luvan iloita koska suruja ei kannata varmuuden vuoksi kantaa mukanaan, se on liian rankkaa. Mutta jatkuvasti ei tietenkään pysty omia tunteitaan ohjaamaan ja ahdistus ja synkät ajatukset ovat ihan sallittuja. Ja jos tuntuu liian rankalta pärjätä omien ajatusten kanssa niin kannattaa hakea apua. Itse kävin neuvolassa usein, se helpotti kun sai sanoa ääneen että pelottaa ja terveydenhoitaja tarjosi myös neuvolapsykologin palveluja mutta vähitellen ahdistus helpotti ja n olen pärjännyt ihan hyvin. Ja osaan olla jopa onnellinen ja iloinen tästä raskaudesta, vaikken ihan täysin vieläkään usko, että meille tulee vauva :)

Zannukalle paljon voimia tilanteeseesi, en osaa sanoa mitään lohduttavaa... Ihan karsea teko mieheltäsi! Mutta ainakin kirjoituksesi perusteella kuulostatvahvaöta ja tunnet että pärjäät, se on mahtavaa! Tsemppiä!

Rintakivusta kirjoitti joku, en muista kuka... On minullakin rinnat kipeät ja arat edelleen, ja ihan niin, että välillä ihan vihloo tavallaan ilman selvää syytä. En muista oliko tällaista edellisissä raskauksissa, mutta uskon että johtuu siitä, että rintarauhanen valmistautuu maidontuotantoon. Minulla ainakin jo välillä rinnoista tihkuu pikkaisen nestettä, varsinkin jos nänneihin koskee.

Paljon tsemppiä muillekin tänään ultraan menijöille! Toivottavasti tulette oian kertomaan hyviä uutisia! Täälä on sormet ja varpaat ristissä teidän puolesta :)

Täällä ollaan sairaslomalla, ei tosin raskauden takia vaan vuosisadan flunssan kourissa... Tauti kiertänyt. Perheen vuoron perään, nyt on mun vuoro. Kauhea kurkkukipu oli joka onneksi jo hellitti plusyskä ja nuha ja sitten iski vielä korvatulehdus! Plääh, inhottavaa kun ei toisella korvalla kuule juuri mitään, nyt ei onneksi kipuile enää. Ja voiton puolella ollaan jo, huomenna pitäis palata töihin. Saa nähdä miten sitä jaksaa, taitaa olla neljä viikkoa vielä toitö jos muistan oikein. Onneksi teen vain nelipäiväistä työviikkoa, se helpottaa kyllä ... Muuten ei kummempia, flunssa ollut niin raju että raskausvaivat ovat melkein unohtuneet.... Välillä supistaa ja selkä on ajoittain kipeä, muuten ei pahempia vaivoja. Paitsi että nivuset kipuilee ihan tajuttomasti välillä, esim kun pitempään istunut ja sitten nousee niin sattuu ihan mahdottomasti. Onneksi menee kuitenkin aina ohi suht nopeasti. Ja maha tuntuu kyllä olevan aika alhaalla jo, alapääkin on ihan turvoksissa :( ensi viikolla neuvola, pitkästä aikaa omalle terkkarille kun viimeksi oli lääkärikäynti.

Voikaahan hyvin!

Miirabell ja tyttömaha 30+5
 
En päässy heti puhelimella tänne koska en edelleenkää löydä puhelimella mistä voisin kirjautua tänne, niin sekava :D

Kaikki ultrassa hyvin, sielä pikkuinen välillä pomppi ja riehui :) Koko vastasi viikkoja, mutta pää oli muutaman päivän pienempi. Seulonnat oli myös ok. :)

Seuraavaksi vaan mietitään miten kerrotaan tuleville isovanhemmille :) Kuinka te ootte kertonu? :D

Miwwi 12+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä