Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä 2013

Iltoja(Yötä)! Täällä taas valvotaan. Nyt onkin useampi yö menny valvoessa. NYt vaan koskee mahaan taas niin kivasti, ja vattaki vähän löysällä :( Ja siihen vielä selkäkipukin päälle. Nyt just tuntuu siltä että synnytys vois kohta olla jo ovella kun ei enää jaksa näitten vaivojen kanssa sitten yhtään:/

Tuskasena etin joka pvä merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, mut mitäpä se auttaa tulee kun on tullakseen meinaa vaan usko kohta loppuu vaikka LA ei oo ees vielä :)

Noh täytyy koittaa tähän sohvalle nukahtaa vähäsen jos helpottais.

p.ö.m.p.p.i.s rv 37+3
 
Moi ja mukavaa marraskuun alkua!

Pitkästä aikaa kirjoittelen, on ollut kiireistä ja sen myötä voimat aika loppu. Mutta eilen alkoi vihdoin äitiysloma, ihanaa :) viimeiset työpäivät oli aika tuskaa joten tuuletin aika lailla keskiviikkona kun vika työpäivä oli ohi! Kaiken kaikkiaan olo kuitenkin aika hyvä, mutta keho selvästi kaipaa jo rauhallisempaa tahtia ja lepoa. Kremppoja löytyy, mutta siedettävällä tasolla ovat onneksi vielä: selkä väsyy ja kipeytyy helposti, samoin lonkat, unet ovat katkonaisia vessareissuineen ja kyljenkääntötemppuineen ja närästyskin on löytänyt tiensä tänne. Eli lievää valitusta tältä suunnalta mutta ei sen pahempaa :) vaikeaa on kyllä ymmärtää, että meille voi ihan oikeasti tulla vauva! Eikä laskettuun aikaan ole kuin viisi siis VIISI viikkoa! Täytyy tehdä valmisteluja täällä kotona: pestä vauvanvaatteet, tuoda vauvansänky makkariin, pakata sairaalakassi jne niin ehkä sen kautta vähän jo heräilis tähän todellisuuteen... Viikonloppuna saadaan lisäkaappeja kodinhoitohuoneesen, sitten voikin jo laittaa vaipanvaihtopaikan ja minivaatteet paikoilleen :)

Monella täällä onkin viikkoja jo hienosti, kohta saadaan jo jännittää, kuka lähtee synnytysreissulle seuraavaksi :) ja moni uusi nimimerkki oli löytänyt tiensä tänne, ihan mahtavaa! Onnea ja toivottavasti kaikki sujuu tällä kertaa mallikkaasti. Ainakin yksi suru-uutinenkin oli, en muista enää nimimerkkiä, mutta pahoittelut joka tapauksessa...

Voikaahan hyvin ja pitäkää huolta itsestänne!

Miirabell ja tyttömaha rv 35+0
 
No onpas hauskaa, että täällä on muitakin vanhoja tuttuja ja uusiakin tässä saanee :)

Ihana lueskella teidän pidemmälle ehtineiden juttuja, mä niin toivon, et itsekin pääsen tuonne asti tällä kertaa. Vaikka muistan kyllä ekan kanssa, että ei paljon naurattanut toi raskausaika - kovin on ristiriitaista ;)

Tänään raskaustestin viiva oli eilisaamullista tummempi, jee!! Kesällä tuntui ettei viiva meinaa lähteä millään tummumaan eli oisko sekin viitannut sitten ettei kaikki ollut ok. Tiedä häntä.

Koska muuten kannatti mennä alkuraskauden ultraan? Mä varasin ajan 4.12., mutta silloin on rv 8+4 ja kärsimättömänä mietin, että voisinko mennä jo viikkoa aiemmin?

MammaLa rv 3+6
 
miss_piggy
Ihanaa, Niwhai :) Jospa kaikki menis tällä kertaa hyvin.

MammaLa:Mulla tais olla varhaisultra 7+4, pääsin neuvolan lähetteellä terveyskeskukseen ultraan kun oli se keskenmeno takana ja tämä raskaus alkoi clomeilla.

26+1
 
Kiitos Miss_Piggy! Mä niin aikaistan tota mun ar-ultraa :) . Olen kärsimätön, toisaalta vois yrittää pääsiskö julkiselle puolelle siihen. Espoossa ollaan kai aika nihkeitä noitten ar-ultrien suhteen, mut clomit mullakin alla tässä raskaudessa ja edelliset menkat 6.9. et niiden mukaanhan nyt ois jo 8+3, mut ovis oli 19.10. eli todellisuudessa mennään 4+2.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Niwhai Helpottavaakuulla, että kaikki on sielä hyvin :) Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

).( Huomenna NP-Ultra josko sitten osaisi ottaa ihan rennosti, mikäli uutiset ovat hyviä :)

Joosukka ja MiniMuru 11+4 (neukun mukaan 11+6)
 
pömppis Tuu heti raportoimaan jos jotain tapahtuu :)

mammala Tervetuloa ja tsemppiä ultran odotteluun, itse olen ollut alkuraskauden ultrassa kun viikkoja on ollut juuri 6 :)

Niwhai Ihanaaa!!! Onnea hyvistä ultrakuulumisista!! :)

Joosukka Jännään täälä sun puolesta! Tuu heti kertomaan! :)

Miwwi 17+0 poks! 4vk ja 2 päivää ru:hun! :)
 
Viimeksi muokattu:
17+1! Ajatella, että jo niin pitkällä! Täällä odotellaan RU:ta enemmän kuin joulua, tasan kolme viikkoa ja yksi päivä jäljellä ja sitten ehkä vihdoinkin voi päästää sen kuuluisan helpotuksen huokauksen. Neuvolakin olisi tunnin päästä, jaiks!

Joosukka kuulumisia odotellen! Kaikki on varmasti just niinkuin pitkääkin :)
 
miss_piggy
Soittelin tänään neuvolaan, kun täällä saa ilmaiseksi sen influenssa-rokotteen. Sovittiin sitten, että kun mulla on neuvolalääkäri 12.11, niin samalla pistävät mulle tuon piikin :)

Täällä välillä ällöltä tuntuvia potkuja, en tiedä miten tuo poitsu potkii tuolla kun tuntuu peräsuolessa silleen inhottavasti :x

26+3
 
Terveisiä pitkästä aikaa!

Äippäloma alkaa virallisesti ylihuomenna mutta kotona oon ollu jo monta viikkoa. Nyt tänne on tiensä löytäny myös rannekanavaoireyhtymä, en yhtään tykkää. Onneksi sain vauvan neulehaalarin just valmiiks ennenku sormet ja ranteet on niin kipeeks tulleet ettei neulomisesta taida tulla enää yhtään mitään. Lusikankin pitäminen kädessä aiheuttaa sormien puutumista. Sormet on myös turvonneet mikä hankaloittaa oireita. Yöt on hankalia kun kädet ja sormet puutuu sekä vessareissuilla pitää ravata 2-3h välein. Issias myös vaivaa, joten tää meno on aika pingviinimäistä.

SaimaSulevi potkuttelee menemään, selkeesti alkaa tulla ahtautta tuolla yksiössä kun enempi se meno on möyrimistä ja tökkimistä :)

Hankinnat on aika lailla valmiit, jotakin juttuja puuttuu, mutta pääsääntöisesti ne on sellasia mitä voi ostaa sitten vauvan synnyttyäkin.

Equus ja SaimaSulevi 34+4
 
Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :)

Tervetuloa porukkaan MammaLa :)

Pömppis pijähän meijät ajantasalla :heart:

miss_piggy Täällä kans välillä tuntuu potkut tuolla rakossa ja suolen puolella, varsinkin jos autolla ajelee niin tuntuu potkut tuolla peräsuolessa. Ei mitenkään miellyttävä tunne. Ja sitten toinen puskee päätään kokoajan tuonne kylykiluitten alle ja saa mahanesteet nouseen suuhun : /

(.) Täällä ois lääkäri torstaina niin saa tietää tuon kohdunsuun tilanteen, supistukset on nyt joka päivä ja ilta vaiavannu ja välillä ovat meleko napakoitakin, onneksi eivät yleensä kauaa kestä kuitenkaan. Toivottavasti eivät oo kuitenkaan vielä tuhoja tehneet tuonne kohdunsuulle. Selekä alakaa olla jo meleko kovilla ja liitoskivut on kokoajan läsnä, siihen ku lisätään tuo närästys niin johan sitä onkin oikeenki hehkee ja nautinollinen olo. No ei passaa valittaa toisaalta kun näinkin pitkällä jo ollaan menossa iliman kuitenkaan sen isompia ongelmia :)

zannukka ja Hinku&Vinku 27+0 *Poks*
 
Täällä aika kuluu tosi hitaasti, mut jostain syystä mulla on hirveen varma ja tyyniolo tästä raskaudesta. Tosin en tiedä onko tää nyt jotain yli-itsevarmuutta vai mikä raskausoire lie ;) . Siirsin mun AR-ultran reilulla viikolla aikaisemmaksi eli marraskuun lopulle. Silloin viikkoja ois 7+3. Positiivista on etten tänä aamuna tehnyt raskaustestiä (tosin ei mulla sellaista ois ollutkaan), enkä edes kaivannut sitä. Ehkä mä vielä viikon päästä teen yhden digin, ihan vain nähdäksi, että viikot nousee tuonne digin 3+.

MammaLa 4+3
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Joosukka Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Omaa purkautumista... Sain tänään tietää, että saisin joulukuunkin jälkeen jatkaa täälä töissä jossa olen ollut kohta 3 vuotta määräaikaisena.. Olisin oikeestaan toivonut että en saisi enää jatkaa. En siis viihdy täälä töissä, koska en tunne itseäni tasa-arvoiseksi, niin sen takia toivoinkin että en saisi enää jatkaa. Mua on ruvennu nyt stressaamaan se että en haluaisi kertoa täälä töissä raskaudestani koska en koe että se kuuluu kenellekään sielä työpaikassa. Mutta jos minulle esim. myönnettäisiin taas ensi vuodeksi määräaikaiseksi niin pitäisi sitten kertoa ja kun jäisin pois niin kaikki saisi tietää.. : / ja sekin että jos saan kohta todistuksen määräajan pituudesta joka olisi esim enintään vuoden loppuun ja ilmoittaisin sitten viimeistään tammikuussa kun olisi pakko kertoa niin että olen raskaana niin loppuuko työsopimus sitten äitiysloman aikana vai vasta sitten vuoden lopussa? Tää on nii stressaavaa : /
 
Viimeksi muokattu:
Oi Joosukka ihania uutisia!!

Miwwi, mun mielestä se soppari päättyy siihen määräaikaisuuden päättymispäivään mennessä huolimatta äitiyslomasta. Eihän sulla (positiivisesti ajateltuna :) )enää kauaa oo tuohon äippäloman alkuun, eli jos sinnittelet töissä sinne asti niin, muistankohan oikein, saat paremmat tuet. (Joku voi korjata, jos meni pieleen). Ja riippuen alasta voit saada jopa palkallista ä-lomaa tuohon alkuun. Mut kurja juttu, jos töisdä on nihkeetä olla.
 

Yhteistyössä