***Keskenmenon jälkeen plussanneet Tammi-helmikuussa***

Hei!

Kävin kurkkaamassa täällä pinossa, ja täältähän löytyi vaikka miten monta tuttua nimeä! Itse siis tammikuisista, kohta kalkkiviivoilla... Oikein paljon Onnea Uudelle odotukselle teille kaikille!!! Luin tossa nimittäin just meidän vanhaa ketjua...

T: dinomamma ja etana rv 38+2
 
Huomenta!

Kiitos toivotuksista dinomamma. Hieman haikeana olen minäkin käynyt tammikuisten pinoa lueskelemassa.. Itse asiassa, juuri tänään 2.1.2008 olisi ollut meidän vauvan laskettu aika :snotty: :'( .. Eittämättä hiukkasen surullinen olo - mutta onneksi vatsassa niin ponnekkaasti tuntuvat liikkeet tuovat lohtua.

Vuosi vaihtui rauhallisissa merkeissä. Käytiin vähä kavereita moikkaamassa, valettiin tinaa, mässytettiin sipsejä ja nakkeja ja huidottiin pitkillä tähtisadetikuilla. Mies ampui ne pakolliset roomalaiset kynttilät ja yhden patapakkauksen. Oli sit neidillekin jotain katsomista :) .

Nyt kahvin hakuun.

Kaihoisin mielin... -A- 18+1 (vanhaa ajanlaskua 40+0 :'( )
 
Riikkuli:Kiva kuulla kuulumisia sieltä vauvantuoksujen keskeltä :heart:

Ja kiitos Ninnille päivityksestä,ainakin olin katsovinani että ikä korjattu =)

Kutvonen on ollut vilkkaalla tuulella ultrasta lähtien,saikohan se siitä anturista uutta virtaa :D

Repa ja kutvonen rv 21+1
 
Juu-u listaa tossa eilen päivittelin. Katsokaa muutkin et kaikki tiedot oikein!!

Tänään menen sinne työpaikkalääkärille saamaan toivottavasti nyt sen pari viikkoa saikkua kunnes äippäloma virallisesti alkaa. Toivottavasti se lekurisetä ois nyt sit kiltti ja kans kirjottais sen lapun :kieh: :kieh:

Ei muuta, palailen myöhemmin!

:heart: :Ninni ja Kirppu 29+3
 
ensinäkin..kiitos uudesta pinosta! :D
työn merkeissä lähtenyt liikkeelle tämä vuosi..sunnuntaina vasta seuraava vapaa. kaikki on hienosti täällä, maha vaan paisuu ja paisuu.. ainut vaan mikä mua vaivaa etten edelleenkään ole tuntenut yhtää liikettä (tai sitten en ole huomioinut :D). kovasti askarruttamaan laittaa miten siellä voidaan.
onneksi meillä on sitten n.3vkon päästä rakenneultra eli 21.1. taas näkee että kaikki on kunnossa ni saa huokasta helpotuksesta ja nauraa itteään :)
mies on varmaan ihan kypsä kun päivä-päivän perään jankkaan samaa kokoajan...

missä vaiheessa teillä on esikoisesta suurinpiirtein tuntuneet ensimäiset liikkeet?!

marleena83 ja vinski 17+5
 
Marleena83 Mie tunsin esikoisesta liikkeet rv 20+ jotain en muista ihan tarkkaan,kyllä ne teilläkin rupee kohta tuntuu ja se istukan paikka vaikuttaa jonkun verran siihen et missä vaiheessa rupee tuntuun.

Tänne ei mitään ihmeitä vuosi vaihtui rauhallisesti kotona vieraita passaten ja nyt olo on ihan puhki...liitos kipuja on jo nyt havaittavissa niin mukavasti vihloo alhaalta että,aamulla kävin poikien kanssa 5km lenkillä (siis toi mein 5v kävelee ton matkan sellasel vauhilla et parin kuukauden päästä en varmaan pysy perässä )

Suurinta herkkua on nyt miulla kaurapuuro ja piimä :p

Onneksi tuli pakkasia ja aurinko paistaa paitsi että se paljastaa kuin likaset noi mein ikkunat on :headwall: ja se homma jos mikä on ärsyttävää...

Miehen kanssa ollu pientä vääntöä tosta yläkerran valmistumisesta kun yritän sanoa et tekis nyt sen loppuun jotta päästäis sinne muuttaan ja sais pojatkin oman huoneen mut ei siellä tapahdu mitään...enkä tosiaankaan ole ajatellut sitten kesällä roudata huonekaluja ja muita tavaroita ylös mahani kanssa...jospa se siitä kohta valmistuis,toivottavasti.

Iltaisin olen ollut tuntevinani jotain muljahduskia kun sänkyyn pötkähtää mut ei kait viel voi tuntua liikkeitä vaikka onkin kolmas raskaus ja vauvoja on kaksi??vai voiko??voisko joku viisaampi kertoa...tai sit se on joku iso pieru joka ettii ulos pääsyä :ashamed:

Äitee ja tuplat 11+6
 
Amira: ne on varmasti vaikeita aikoja ne, kun olis edellinen vauva syntynyt... Mulla oli rv 6 keskenmeno, ja se oli niin alussa, etten ollut vielä oikein edes tajunnut odottavani. Mutta silti rekisteröin kyllä ajan, kun vauva olisi syntynyt, ja oli kyllä haikea olo... Sulla, ja monilla muilla odotus oli jo paljo konkreettisempikin... Mutta jaksamisia! Ja hyviä vointeja!
 
Iltaa!
Uusi pino tullu sillä välin kun en oo käyny joka päivä( tai menihän tässä vähän pitempään :) )

mie kävin tänään ultrassa, ja pikkuinen vastaa viikkoja 8+6 , eli la on 7.8. :D
ihana 2,3cm toukka siellä nökötteli, jalat näkyi ja kädet ja tietenkin sydän sykki :heart:

kerroin meidän pikkuherralle (3v) että lähetään käymään lääkärissä (tosin mies ja Aaron odottivat odotushuoneessa sen ajan ) sanoin että siitä vauvasta lääkäritäti ottaa kuvan. Aaron meni ihan hiljaiseksi ja sanoi sitten että, "se vauva tulee sieltä reijästä pois ja lääkäri ottaa kuvan" mie sanoin että ei se pois tule sieltä, vaan lääkäri ottaa sellaisella erilaisella kameralla kuvan. Aaron oli kuitenkin sitä mieltä jo, että vauva tulee mahasta siksi aikaa pois ja kysäisi sitten minulta vähän hämmentyneenä että " laittaako se täti sen vauvan sitten varmasti sinne masuun takaisin". :D

Voi pikkuista!

No lääkärissä kävin ja kotona sitten näytin Noralle (7v) ja Aaronille sitä kuvaa, niin kummatkin oli vakaasti sitä mieltä että tulokas näyttää tytöltä! :heart:

hei, uusimmassa odotuslehdessä oli sellainen testi, mistä tietää että kumpi tulee: Se oli näin: mene kauppaan, etsi kindermunat, ja katsele munia rauhassa ja yritä saada yhteys johonkin, älä pidä kiirettä. Sitten kun olet varma, mikä muna puhuttelee sua, valitse se ja osta se, jos yllätys on tytöille sopiva, tulokas on tyttö, mutta jos taas pojalle , tulokas on tietenkin poika, jos ei oo ihan varma kummalle soveltuva lelu on, niin pitäis kysellä tutilta että kummalle he antaisivat kyseisen lelun. kuullemma ehdottoman varma testi.

En oo kyllä vielä kokeillu, kun ei tuo suklaa uppoa...mutta kerkeehän tuota vielä, tai syöttää lapsille suklaat.. :D

Mahtaa ne vaan prismassakin katsoa pitkään kun yks akka hyllyn reunalla yrittää saada yhteyttä munaan :LOL:

Pahoinvoinnista: se jatkuu, välillä oksennuksen kanssa, välillä ilman, mutta paha olo jatkuvaa, ei vielä pääse nauttimaan :x

nyt pyykkituvalle!

:heart: :lla Arska ja säde 8+6
 
kerroin tuttavalleni tänään että kävin jouluna syntymättömien lasten haudalla ja kyynel tuli silmään siellä kynttilä paljouden keskellä...hää sano että mikäs oikeus siulla on siellä käydä kun on kaksi pentua mahassa :eek: elikkä mulla ei ole oikeutta surra mein menetyksiä kun olen raskaana...meillä olis kohta laskettu aika jos kaikki olisi mennyt hyvin ja sekin herkistää mielen ja etenkin kun hormoonit on aika ylikierroksilla.

Aurinkoenergiaa Onnea hyvistä ultra kuulumisista,toi munatesti kuulosti aika hauskalta...harmi kun ei toi suklaa oikein maistu täälläkään ni ei kehtaa ostaa ja pojatkaan ei voi sitä syödä ja kyllä ne vois vähän hitaasti katella kun olis kontallaan kindereiden edessä ja ottais yhteyttä munaan :LOL:

Äitee ja tuplat 11+6
 
Äitee no olipas tavallista tyhmempi tuttava sulla. Ihan niin kuin edelliset unohtuu, kun uudet pullat ovat uunissa. :eek: Tietenkin suru muuttaa muotoaan mutta ei se varmasti koskaan kokonaan poistu.

Aurinkoenergialle onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Kysymys mitä pähkäilen parhaillaan.. Milloin te hankitte vaunut uudelle tulokkaalle? Olen kiertänyt vaunukauppoja ja tuplavaunujen valikoima on aika suppea. Nyt olisi viime vuoden mallit tarjouksessa, joten jos haluaa vaunut edullisesti olisi kannattavaa ostaa ne nyt. Tuplavaunuja on myös aika vähän käytettyinä myynnissä tai ainakin niiden pyyntihinnat ovat tosi kovat. Mutta uskaltaako näin aikaisessa vaiheessa ostaa vaunuja? Entä jos toinen meneekin kesken tai pahimmassa tapauksessa kummatkin?

SatuKa ja Tiuhti&Viuhti 13+1
 
Hellou kaikille :wave:

Neuvolaterveisiä :) Ei mitään ihmeellistä, hemppa on pysynyt lähtötasolla (135), painoa tullut kuulemma sopivasti (+373g/viikko), kohdunpohja on jo navassa huitelemassa :eek: Eihän tuo tuosta mitään maininnut, kysyi vaan että onko aiemmista olleet isot mahat (kuopuksesta huiteli yläkäyrällä, esikosta oli paljon pienempi) ja sanoi että siihen vaikuttaa myös minun pituus (lyhyys) ja kropan malli että voi tulla taas iso maha... Sydänäänet oli kuulemma niin terhakat ja vahvat, että hän ei millään usko että mitään isompaa vikaa voisi pienellä olla :heart: (piti laittaa ääntä pari kertaa pienemmälle kun jumputti niin kovin). Eli kaikki kunnossa =) Nyt vaan odottelen sitä rakenne-ultraa (2½ viikkoa siihen...). JOtenkin sitä sisimmässään uskoo että kaikki on hyvin, mutta kyllä sen vahvistuksen siihen vielä kaipaa!


Toivottavasti Ninni sai saikkua :wave:

marleena meillähän on rakenne-ultrat peräkkäin (meillä 22.1) saadaan yhdessä panikoida kun lähestyy =D Mä tunsin esikosta liikkeet n. rv 15-16, mutta se on tosi yksilöllistä, riippuu ruumiinrakenteesta ja istukan paikasta jne. Eli ei kannata säikähtää jos ei vielä muutamaankaan viikkoon kuulu, ihan rauhassa vaan odottelet (sitähän tää on - yhden jos toisen asian odottelua...) :)

arska onnea hyvistä ultra-kuulumisista =) Ja jaksuja pahan olon kanssa elämiseen :hug:

Äitee on sun kaverilla taas välähtänyt... :headwall: Onko tämä se sama "ystävä" jonka älynväläyksistä saimme lukea tuolla vauvakuume-puolellakin? Eihän niitä menetettyjä koskaan unohda... mutta eipä sitä kai nämä onnelliset, jotka eivät ole samaa kokeneet, voi ymmärtää... :hug:

Satuka mä tuon loppuvuoden harmittelin, kun oli vaikka mitä poistotarjouksia yhdistelmistä eikä mitenkään uskaltanut (eikä vieläkään) edes ajatella hankkivansa... Nyt ajattelin, että jos rakenne-ultrassa kaikki on kunnossa, niin sitten voin katsella niitä tarjouksia siihen malliin, että voisi vaikka ostaakin... Toisaalta olisi myös kiva tietää, että kuka siellä masussa on, kun kovin on sukupuolisidonnaisia värejä noissakin vaunuissa! Ei ihan pinkkiä viitsisi ostaa, jos poika on tulossa... :whistle:

stoppis rv 17+3
 
Sain saikkua joo, kiitos muistamisesta Stoppis :heart: !
Eli äippäloman alkuun asti oon nyt sitten vaan rauhassa kotona. Ja tietty siitä eteenpäinkin =) Taisin eilen unohtaa tulla tänne kertoon, niin siinä käy kun kirjottelen tänne ja maalismasuihin et aina jompikumpi unohtuu :ashamed: . Nyt oonki ollu reipas ja siivonnu yli 2 tuntia, siirrelly makkarissa vähän huonekaluja et saadaan pinnis mahtuun ja sit oon juossu pesutuvassa... Illalla oonki sit varmaan ihan loppu, nyt jo masua välillä supistaa, mut ei kivuliaasti onneks sentään. Mut nyt kun oon saikulla ni saan kivasti laitettua kotia vauvakuntoon, rauhassa omaa tahtiani.

Repa ihanaa että oli hyviä neuvolakuulumisia! Kyllä niitä :heart: -ääniä on sitten joka kerta vaan aina yhtä ihana kuulla :heart: ! Pitäis joskus nauhottaa vaikka kännykkään muistoksi, mut ei sellanen tuu siellä koskaan mieleen...

SatuKa ootko kysyny vaunukaupasta sellasta vaihtoehtoa et maksaisit vaunuista nyt varausmaksun, mikä yleensä n.10% hinnasta ja loput sitten ennen kun hakee tai samalla kun hakee? Silleen ainakin monet mun tutut on tehny, ite ostettiin nyt vaunut mun kaverilta käytettyinä, mut ihan kun uusina, ei oikeestaan mitään jälkiä näy siitä et ois käytössä jo yhellä olleet. Ne on tällaiset:
http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/lastenvaunut/gesslein/swing-fi/swingfinvarikaakao/
Tuolla ne eteisessä odottaa asukkiaan :heart:
Nyt meillä alkaakin kaikki olla jo hankittuna, on noi vaunut, sit on turvakaukalo, pinnis, hoitopöytä ja ammeelle teline, amme ostetaan vasta kun vauva on syntyny ni voi sit ostaa jonkun sukupuolisidonnaisen (stoppiksen hyvää sanaa lainaten =) ) värisen ammeen. Kun ei siis edelleenkään olla varmoja kumpi sieltä on tulossa... Rakenneultrassa ei täti luvannu mitään varmaksi ja se 4D-ultra nyt sit vähän niinkun jäi :ashamed: Aika ei vaan riitä kaikkeen..

Mut ei nyt taas enempää, pesutupa kutsuu...

Palaillaan...

:heart: :Ninni ja Kirppu 29+4
 
iltaa!

äitee :hug: koita olla välittämättä, vaikka olikin tosi törkeesti sanottu, kaikki ei vaan osaa tai halua ajatella mitä suustaan päästää..

arskalle ultrakuulumis onnittelut =) ihanaa et kaikki hyvin

eilen kävin neuvolas ja niinkun ajattelinkin ei ääniä ees yritetty, ei oo niin hyvät laitteet että kuuluis, täti kyllä yritti kovin mua tsempata uskomaan että kaikki on hyvin, mutta jotenkin hermostuttaa kun ei oo yhtään niin huono olo kun muista, mutta sit toisaalta on hyvinkin varma olo, sekin vaihtelee niin hetkittäin..
muuten oli vaan lappuja ja lippuja ja tietojen täyttämistä, onneks melkein kaikki löyty valmiiks koneelta ettei aina tarvi samoja uudestaan =) unohdin kysyä että millä viikolla viimestään piti käydä siinä verikokeessa,et riittäiskö jos käyn sit kun on se np ultra vai pitäiskö ennen sitä olla käyny, mahtaisko kukaan teistä muistaa?
nyt ei auta kun ootella tää vajaa kolme viikkoo ja tutkailla tuskaisesti kaikkia oireita =)

voitteko kuvitella että tänään siitä on jo kaksi vuotta kun meidän ihana rakas pikkupoika syntyi, kun se pieni rääpäle nostettiin ekan kerran masun päälle :heart: ja nyt se kiukuttelee tuossa lattialla kun on niin väsy :heart: aika menee toisaalta ihan liian nopeasti
synttärijuhlat ois siis järjestettävänä viikonloppuna, enkä tiedä kuinka siitä selviän kun ei normaalisiivoustakaan jaksais tehdä :ashamed: no onneks mummu lupautu tekemään kakun. ja eikai sitä nyt niin viimesen päälle puunattua tarvi olla..

mutta :wave: taas

eliisa 9+0
 
Eliisa, mulle sanottiin että verikokeessa pitää käydä ennen np-ultraa. Kävinkin juuri tuossa välipäivinä kun ultra on ENS VIIKOLLA,jaiks!

Arskalle onnittelut ultrakuulumisista :heart:

Ninnille onnittelut saikkulapusta :D

Äitee, voi elämä noita ihmisiä ketkä viittii tommosia päästellä suustaan..

Kysymys: loppuuko tissien arastelu jossain vaiheessa??mietiskelin vain...

).( mulla nyt toinen pahoinvoinniton päivä pulkassa ja pelottaa että miks se nyt loppu :ashamed: maaginen 12rv pyörähti tänään käyntiin!!

Gatsu ja Elvi
 
äitee tosiaan, oliko sun kohtalona kuulla niitä älyttömyyksiä ennenkin, kuten stoppis muistelee? muistelen kanssa ketjusta tältä syksyltä jotain "järkevyyksiä" lukeneeni. toivon, ettei omalle kohdalle koskaan osu vastaavia järjen jättiläisiä, koska voipi temperamentti kuohahtaa ennenkuin saan aivot mukaan prosessiin...

eliisa, mulle sanottiin 1. neuvolakäynnillä (eli maanantaina), että labrassa pitää käydä 2-3 viikon sisällä, ei puhuttu mitään ultrasta. huomenna ajattelin ite käydä. ultrauskutsu on vielä matkalla, odotan malttamattomana :D no, onhan se jännää! eka kerta näin myönteisissä merkeissä mennä kuvaan :)

onnea ninnille saikusta! nyt se on yhtä odotusta sitten, mahtavaa :)

minä muka keksin tänään, mistä suurin osa mun huonosta olosta johtuu, liiasta sokerista. toivottavasti teoria on oikea... jätin nyt mehut kokonaan pois juomista, itse asiassa kittaan vain vettä, en edes teetä saa alas, kun se inhottaa... aloitan päivän suolaisilla, leivillä sun muilla, sitten lisään maltilla hedelmiä (tuntuu, että hedelmätkin pahentaa oloa, onhan niissäkin sokeria), suolaista, vähän hedelmiä, suolaista, jne. ja joka väliin vettä, vettä, vettä. sillai sain ainakin tänään olon pysymään ihan siedettävänä, mutta sen sijaan illalla taas väsytti aivan valtavasti, voi pojat... on tämä melkosta jonglööraamista nyt =)

moro :wave:

irtis 8+1
 
Iltaa, tai yötä, pitäis olla jo nukkumassa mutta ajattelin laittaa vielä hyvän yön toivotukset, ja lisäsin eilisestä ultrauksesta kuvan profiiliin.. :D

Nyt tuutimaan !

:heart: :lla AE ja säde 9+0 taikka jos mennään jo perjantaita niin 9+1


:D
 
ai niin sellaista piti vielä kysäistä, että onko MITÄÄN flunssalääkettä mitä saa nauttia alkuraskaudessa tai raskauden aikana yleensä??? tän pahan olon lisäksi on tullu ihan karsee nuhaflunssa...nokka koko ajan tukossa ja valuu vain ns "vettä".
kurkku karhee ja olo vielä enemmän vetämätön kuin nyt muuten on ollu...
Pitäis jaksaa aloittaa maanantaina työt ja olo on karsee.. :/
 
Huomenta!
Arska, kun mulla oli syksyllä tajuton räkis ja yskä monta viikkoo, söin pahimpaan tuskaan tietty Panadolia. Yskänlääkkeistä oli niin montaa erilaista koulukuntaa, etten päässy selvyyteen mikä niistä lopen oli ok. Lääkärit ja apteekit oli eri mieltä jne.. Nenään käytin keittosuolatippoja ja sit jotain aloe vera -pohjaista sumutetta (?). Eittämättä oli monta kertaa Nasolinia ikävä, mutta kun omatunto ei moista sallinut... :hug: Pikaista paranemista sinne!

Ninni, onnea saikusta. Muistakin sit ottaa rauhallisesti ;) , kuulosti nimittäin aika tehokkaalta toi sun puuhastelu :) .

Stoppis, hih, molemmilla meillä napa paukkuu. Mul oli maanantaina SF sen 19, eli ihan napakorkeudes mentiin.

Ihanaa, kun on perjantai! Hyvää viikonloppua kaikille!

-A- ja kuperkeikkakone 18+3
 
Stoppis Jep,tämä on se samainen "ystävä" joka sitä km silloin meille toivoi ettei viedä huomiota heidän vauvaltaan ja nyt ei pysty sulattamaan että meille on kaksi tulossa...tehtiin kuulemma tääkin tahallaan :headwall: ite en olis edes kertonut sille mein tuplaraskaudesta mutta äitini on pitänyt huolen että kaikki tietävät siitä vaikka ei sen olis kuulunu sitä kelleen kertoa.

Kiitos kaikille :flower:

Gatsumie olen kanssa odotellu et milloin edes helpottais se aristelu mut täällä ainakin pahenee aika ajoin ja edellisissäkin on helpottanu syntymän jälkeen päiväks kunnes maito on ruvennut nouseen...mut miulla on käytössä lämmin kauratyyny jota pien rintojen päällä iltaisin kun oikein jomottaa etenkin kun liivit ottaa pois,kannattaa kokeilla.

Irtosora toivottavasti olosi helpottaa kun jätit makeat vähemmälle,miulla on vähän sama et makea ei mene alas ja teetäkin olen pystynyt juomaan vasta parina päivänä ja jos veden juonti jää liian vähälle niin pahoinvointi yllättää nopeesti ja kovana.

(.) ei mitään ihmeitä,olo on pikkasen helpottanut ja pystyy jo päivittäin syömään lämpimän ruuan.Väsymys on ihan järkyttävää eilen mies oli kotona niin nukuin aamulla klo.11 asti ja vielä 2h päikkärit ja illalla kävin nukkumaan klo.10 rupesin vähän epäilee että hemppa on laskenut alas päin koska väsymys on uudestaan näin valtavaa tai sitten pienet vie äitistä kaikki energiat itteensä,onneksi on lääkäri neuvola 15pv ni sitten tietää vähän tarkemmin että missä mennään.

Äitee ja tuplat 12+1 (uusi ajanjakso pyörähti käyntiin)
 
Gatsu minä täällä kummastelin pahoinvoinnin suhteen samaa, eli mulla loppu kuin seinään pahoinvointi samoihin aikoihin kun sulla. Samalla kyllä hävisi muutkin oireet. Pelkäsin jo pahinta. Viikko meni ja sitten minä oksensinkin ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana. Nyt ei enää kuvota, mutta oksennus on herkemmässä, aamullakin yökin puistossa kun keräsin koirankakkaa. Eli nou panik.

Profiiliin on liitetty ultrakuva pikkuisista!

Tsemppiä flunssan kourissa oleville!

SatuKa ja Tiuhti&Viuhti 13+3
 
Piti tulla moikkaamaan...mulla o toisen km vuosipäivä huomenna,kuitenki vaikka tuhisija on sängyssä,ni noi km nostaa päätään. Eilen ku kattelin tähtitaivasta,ni tuli mieleen,et siel mummo kattelee meitä kahen pienen enkelin kanssa.

Käytiin eile neuvolas,hyvin oli kasvanu.5445g ja 56,5 pituutta,pari kiloo painoo ja 6,5 senttiä pituutta kuudes viikos. Ainut vaan,et jätkällä on napatyrä,mut sehä ei oo mitään vakavaa.Päivätki alkaa tasaantumaan ja yöt menee entiseen malliin,7-8,5h unta eka pätkässä.Nyt tuntuu heräilevän,pitää mennä.

-Vimpula-
 

Yhteistyössä