***Keskenmenon jälkeen plussanneet Tammi-helmikuussa***

Ninnille onnea saikusta!! :D

Vaunujen ostosta,meinasin kohta postitse tilata,ellei sitten alesta löydy jotain huippuedullisia. Pakko alkaa näitä kamoja hankkimaan pikkuhiljaa,ei muuten varat riitä =) Saadaan paljon käytettynä halvalla mm.turvakaukalo,vanna,pinnis,hoitopöytä ja syöttis. Vaunujen lisäks meinasin ostaa ite ainakin rintarepun.

Arskalle onnittelut ihanista ultrauutisista :heart:

Tää oli nyt pikavisiitti...myöhemmin lisää.

Repa ja kutvonen 21+3
 
ilonen moro :wave:

äitee mehujen jättäminen autto ehkä aavistuksen, mutta enpä tiijä muuten. yleisöklötys on helpottanut, mutta mistä kummasta johtuu karsea olo/maku suussa... :x no, ehkä se on vain näitä raskauden ihmeitä :D

tänään on kyllä ollut todella hyvän olon päivä :) ei väsytä eikä öklötä juurikaan. jaksoin jo siivota, kävin kävelyllä, hoidin muutamia nettiasioita, jotka oli olleet rästissä jo pitkään ja kohta ajattelin jatkaa viel siivoamista, mut hissukseen. ihanaa, että hyvä olo, lauantaivapaa ja aurinkosää osuivat samaan päivään!
me ei siis olla vieläkään käyty yhdessäkään ultrassa, mutta tänään odotan vain ihan iloisena sitä, kunhan kutsu sairaalalta tulee :) eli ei pelota.

irtis ja 8+3
 
Käytiin miehen kanssa ostoksilla..huonekaluja lasten huoneeseen. :D
Ihania kaikkee löytyi...ainut mikä jäi puuttumaan on leluille sellainen leluarkku...hmm.. :|

mie luulin että nyt on pahoinvointi loppunut ja jotain on sattunut kun ei ällötä enää...mutta kaupassa olessa ällötys tuli kauhiana ällötyksenä takaisin.
Ja sain kuulla myös suru uutisen, yksi kaverini on nukkunut tänään 13.50 pois...sairasti syöpää..hältä jäi kaksi pientä lasta ja mies... :'( :'( :'(

Vaikka tiesin että ei kestä enää kauaa, suru on silti valtava... :'(

Ajatuksin AE ja säde 9+2
 
Iltaa kaikille! :wave:

Jee, kävin shoppaamassa Lindexiltä kahdet mammahousut -70% (eli n. 10e jäi per housut) :D Hitsi kun on kiva tehdä ale-löytöjä :xmas: Toiset oli sellaiset farkku-caprit ja toiset sellaiset rennot kangas-housut, molemmissa masun yli resori. Täytyy kyllä sanoa, että tuntuivat tosi hyviltä jalassa ja hyvä leikkaus molemmissa (näyttävätkin hyviltä kun tuo masu-osa on eri kankaasta ja leikattu istuvaksi)! Kun mulla on nyt ollut käytössä mamma-pillifarkut, jotka menee mahan alta ja ne kyllä vähän ahistaa, kun säädöt pitää kuitenkin olla aika kireällä että pysyvät jalassa ylipäänsä. Ja toiset mitä olen käyttänyt jonkun verran on sellaset sammarit, jotka tulee masun päälle, mutta niissä ei se leikkaus kyllä ole niin kiva ja istuva... Eli tosi iloinen uusista pöksyistään on hän =) :LOL:

Repa mistä meinaat tilata vankkurit? Suosittelen www.vauvatar.fi - oon kuullut paljon hyvää, nopea toimitus jne. Ja juuri tuolta olen niitä tarjouksia kuolannut koko syksyn, mutta en ole vielä uskaltautunut ostamaan :p Apua, en ees uskalla ajatella sitä rahanmenoa... on kaikki tavarat pistetty kiertoon, niin että yhtä ja toista olis tarvis :whistle: :eek: Niin ja muuten kantoliina olisi pienelle ergonomisesti parempi kuin reppu eikä se ole ollenkaan vaikeata - suosittelen! Ja vauveli on myös lähempänä äitiä ja siksikin liina vauvalle mukavampi :wave:

Hei uudelleensynnyttäjät: miten teillä on supistellut? Kun mulla ekat huomasin jo jotain rv 14 ja nyt on parina päivänä ollut enemmän, ilmeisesti ei selälleen kannata mennä. Eli ihan lähinnä levossa olen huomannut. Eivät ole kivuliaita, tuntuu vaan että kohtu "tiivistyy". Ei tullut neuvolassa tarkemmin utsittua, kun ei käyntiä ennen ollut juuri supistellutkaan. Mites muilla ja mikä on "normaalia"? :wave:

arska otan osaa ystäväsi poismenon johdosta :hug: Kyllä se aina järkyttää, kun nuori ihminen lähtee :( Vaikka vanhuksen kuolemakin on surullista, niin se on kuitenkin "luonnollista" ja ymmärrettävämpää...

Jaksuja kaikille pahoinvoiville! Ja rutistuksia kaikille muuten vaan :hug: :D

stoppis 17+5
 
Ainiin, Amira, voi näköjään napakin sijaita sitten ihan eri paikassa, mulla nimittäin sf-mitta oli 14 ja navassa menossa siis mullakin :eek: :LOL: Ehkä olet ihan jonkin verran pitempi kuin meikäläinen (156) :LOL:

Vimpula hyvä että jäppinen kasvaa kivasti =) :wave:
 
AE, mulla oli kans hyvä flunssa ennen joulua ja lääkäri määräs mulle v-pen mega penisiliinikuurin sekä panadol hot juomista. Kuurin söin mutta maun takia en pystynyt tota hottia juomaan kun pari mukia. Nyt on vielä tosi ärsyttävää yskää jäljellä ja mietin että pitäiskö käydä työterveydes kyselemässä hoitoa =)

Satukalle kiitos rauhoittavista sanoista :D huomasin että ei toi pahoinvointi ihan tyystin kait loppunu oo, välillä tulee semmosia hetkiä että ei tee mieli yhtään mitään mutta väkisin oon jotain haukannu niin menee ohi.

Palaan vielä siihen mun tissikysymykseen niinkun varulta että mitäs jos se aristus jonain päivänä tässä loppuukin tyystin, onko "normaalia"?
Itsellä ei siis vielä oo loppunu mutta mietiskelin vaan...

Ja kysymys kaksi: mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, tarkoittaako se esim. sydänäänien tai liikkeiden kannalta jotain että ne eivät ehkä kuulu yhtä aikaisin kuin normaalisti...tms.?

Ensi viikolla np-ultra...jessus kun fiilikset vaihtelee,välillä on niin varma ja rauhallinen olo että kyllä Elvi olis jo varmaan ilmotellu jos sillä joku hätä olis, välillä taas paniikki hiipii mieleen..jokohan sitä sit torstain jälkeen osais olla rauhallisin mielin ja nauttia =)

Gatsu ja Elvi 11+3
 
Gatsu pikanen vastaus sulle, kyllä sen rintojen aristus mulla ainakin loppui varmaan just noilla viikoilla millä sä nyt oot, tullakseen taas takaisin, nyt alkaa varmaan maitohässäkät rinnoissa aristaan. Eli eiköhän ihan normaalia! Mullahan kaikki vähäisetkin oireet loppui suunnilleen rv 12. Nyt onkin sitten liitoskipuja, pieniä supistuksia ym. ihania vaivoja vaikka muille jakaa :kieh: :kieh:

Aurinkoenergiaa täältä kanssa osanotto ja :hug:

Palailen paremmalla ajalla!

:heart: :Ninni ja Kirppu 30+0 JEE!! Alkaa viikot jo kolmosella!
 
Ehtoota!!

Tekis mieleni leipoa,mutta täytyy odottaa huomiseen että pääsee kauppaan.... ikävää...

Stoppis
:Oon katellu vaunuja mm.tuolta suosittelemiltas sivuilta,mutta taidetaan päätyä vielä edullisempiin, Modin citykombi vaunuihin. Tosin niissä ei tuu lisänä hyttysverkkoa eikä sadesuojaa,mutta saahan noita. En ole erityisen merkkitietoinen,joten silläkään ei ole väliä. Ilmakumipyöriä en halua,kun olen kuullut niistä niin paljon negaa ystäviltäni(tyhjentyvät itsekseen,puhkeaa helposti) Ja tässä on ilmakennopyörät (tiedän kyllä että ilmakumipyörillä omat kannattajansa) Ovat lisäks pienikokoiset ja kevyet,mahtuu hissiin yms. Kahdenvuoden takuu ja 21 päivää aikaa testata. Ilmainen kotiinkuljetus.

Tosta rintareppu vs kantoliina jutusta... molemmilla on taas kannattajansa,olen kovasti kysellyt ja ottanut selvää. Uskon että hyvä reppu on ergonominen vauvalle siinä kuin kantoliinakin,reppu vaan pitää valita tarkoin ,ettei käy selälle. Mutta suurin syy kantorepun valintaan on se että mieskin voi sitä käyttää. Vois varmaan liinaakin,mutta ei kyllä takuulla suostu :D

Aurinkoenergiaa:Osanottoni :hug:

Gatsu:Mulla rintojen aristus ei oo kokonaan lakannut missään vaiheessa,muuttanut vain muotoaan =) Edelleen painaessa arat.

Tänne ei kummempia,neuvola ois tiistaina joten sitten varmaan tuun silloin viimeistään kertomaan kuulumisia. Jännitys tiivistyy ton painon suhteen :eek: Miten joulusyöpöttelyt on vaikuttaneet....

Repa ja kutvonen rv 21+5
 
Kiitos teille, onse niin ihanaa että täältä tukea saa :hug:

tänään vähän parempi päivä...
paitsi että kävi äsken sen kaverin joka kuoli, sisko (sekin kyllä kaveri) teellä..ja yhessähän sitä piti vielä itkeä...
taidetaan useamminkin vielä vuodattaa kyyneliä, mutta onneksi puhuminen auttaa... :'(

Pahoinvointi tulee aaltomaisena...aamulla oli tosi paha olo, oksensinkin. sitten oli hiukan parempi olo ja sitten ennen ruokaa olo oli huono, mutta ruokailun jälkeen meni pahemmaksi... :x

hmm..milloinkahan tää loppuu..tai sitten varmaan pelottaa että kaikki ei oo hyvin kun pahoinvointi loppuu, ku se ainakin kertoo että kaikki pitäis olla kunnossa.

ja ai niin, mulla pakottaa vasempaa issiasta ihan mielenä...eli istua ei kunnolla voi kun alkaa pakottaan ja sitten jos seisoo liian kauan alkaa paineen tunnetta tulla tuonne alas...eli ei missään hyvä... :/

Tuosta tissien arkuudesta, esin oli ulkosivuilta tissit arat, nyt kipu on siirtynyt tuohon leuan "alle" :LOL:
Eli kasvamaan päin ovat..mietinkin että mitenhän isot niistä tulee, kun nyt on samankokoiset kun esikoisen aikoihin kun maito nousi.. :LOL:

Painosta, mulla se ei kyllä ole päässyt nousemaan liikaa, kun mitään ei oikein voi ees syödä..tippunu siitä kun kävin viimeksi neuvolassa...vaikka kyllä se varmasti kerkiää vielä nousta... :LOL:

Mua huvittaa tää masun koko..tää on kuin olisin 6:lla kuukaudella raskaana.. :LOL:

Siltikään kukaan oikeen ei kehtaa tulla kysymään että ootanko, ettei vaan loukkaa tms...vaikka mie piän niin "rohkeita" vaatteita, ettei pitäis jäädä epäselväksi tää raskaus... :LOL:

taitaa tulla pitkä vieti, joten seuraavaan kertaan jää nyt sitten loput...

Repa: olisin vielä halunnut kysyä että oliko sulla alkupahoinvointia?? ja miten kauan kesti jos oli..?

Ja muutkin jotka ovat voineet pahoin tai voivat yhä!!!

Nyt vessa kutsuu :whistle:

:heart: :lla AE ja säde 9+3
 
aurinkoenergiaa :hug: elämä on välillä niin julmaa :'(

Mulla olis suunnitelmissa hankkia kantoliina, vielä en tiedä millanen. Luultavasti semmonen trikoinen juttu, mutta saa nyt nähdä. Onko niitä jossain lastentarvikeliikkeissä vai missä vois käydä tutkailemassa?

Mulla alkaa huomenna viimenen työviikko! Kyllä sitä jo odottaakin että loma alkaa. On taas muutamana iltana ollut alaselkä tosi kipeenä, ja suppaillutkin on jonkun verran. Ei kipeästi vieläkään (paitsi muutaman kerran, tosin sillonkin ei ole semmosta tulevaa ja menevää kipua vaan koko ajan olevaa miten muistan että tytön synnytyksen aikana oli) mutta joka päivä kyllä.

Nyt oon pikkuhiljaa alkanu pesemään vauvan vaatteita ja laittamaan tavaroita paikoilleen. On ne vaan ihania!

Vinja ja Urmi 32+6
 
Aurinkoenergiaa osanotto suruusi :hug: voin kuvitella tietäväni tunteesi,mun parhaan kaverin kuolemasta tuli lokakuussa 2v,hää kuoli autokolarissa ja oli raskaana...hältä jäi mies ja pieni poika.
Siun masu on kyllä ihana eikä kyllä luulis jäävän epäselväks kelleen =) onko aamusta iltaan yhtä pyöreä?? miulla iltaa kohden tuntuu kasvavan vaikka pyöreä toi on aamustakin.

Mie en ole kauheen monelle maininnu tupla odotuksesta mitään...en jotenkin kehtaa,olenkohan vähän hassu,tuntuu et hävettää jotenkin vaikka en tiedä et miksi mut silti...onpa taas sekavaa selostusta...

Mun maha on ruvennu toimiin jo vähän paremmin =) vesi ja 5km päivittäiset lenkin on tehneet tehtävänsä.

Myö kateltiin vaunuja tuolta nettikauppa Vaunuttaresta ja päädyttiin Jovi Landeihin ovat melko kapeat rattaat tuplien vaunuiksi mutta sitten ovat kuitenkin pituus suunnassa tilavat.Meinattiin ottaa ilman kantokoppia kun kesällä niitä ei välttämättä tarvia ja talvella eivät enää topattuna sinne mahdu.

Mulla on kantoliina mutta en oikein osaa sitä käyttää joten ostetaan/saadaan rintareput,tutulla on kaksoset ja meinas ne laittaa huutikseen myyntiin ni hälle oli pakko sanoa et myö ostetaan ne kun kerran kahdet hällä ja myö kahdet tarvitaan,ilkee mieskin pitää sitä reppua tuolla julkisilla paikoilla kun se rätti on vähän akkoin juttu ;)

Sitten meinattiin että kestoillaan näiden kanssa...kaksi kuluttaa vaippoja kuitenkin ihan mukavan määrään mutta katellaan nyt et miten tää äitee jaksaa niitä pestä...

Pelottaako teitä lapsen terveys?

Osa varmaan muistaa mein poikien leikkaukset ja muut vaivat ni sen puoleen miuta pelottaa et miten jaksan jos näiden kanssa pitää käydä samat jutut läpi...kun toi esikoisen kallojuttu on mahdollisuus tulla muillekkin lapsille,kuopuksellakin sitä tutkittiin useita kertoja mutta ei onneksi tarvinnut mitään leikkauksia.

MIusta on jotenkin hassua kirjoittaa kaikista asioista monikkossa joka liittyy vauvoihin,milloinkohan siihen tottuu??

Äitee ja tuplat 12+3
 
Äitee: on pyöreä aamusta iltaan ja illasta aamuun...että ei pitäis olla epäselvä kellekään, mutta siltikin :LOL:
Kyllä mie oon vähän kade sulle Äitee kun ootat tuplia, mie hehkuttaisin kaikille että tuplat tulloo :D

Mutta on se niin ihanaa kun on yksikin tulossa :heart: !

Mie en tiedä tuosta kestoilusta...en oo vielä "hurahtanut" siihen :LOL:
Kyllä sekin aika saattaa vielä tulla! ;)
Siitä vaan ajattelee että tuleeko siitä niin paljon lisähommaa...???
Sanokaa viisaammat jotka ootte sitä puuhailleet!!!

Ja tuosta lapsen terveydestä: Kyllä pelottaa, oon lukenu ihan liikaa juttuja noista kehityshäiriöistä, että kaikki pelottaa... :eek: :(

Mutta Äitee: eiks oo ihana olla jo yli 12vkolla...., tunnetko liikkeitä vielä?
Olen nimittäin kuullu että tuplista saattaa tuntea PALJON aiemmin kuin yhdestä, vaikka se niin uskomattomalta tuntuukin...


Nyt viiliä nauttimaan, jos pystyy!

:heart: :lla AE ja säde
 
Aurinkoenergiaa Olo on kyllä paljon luottavaisempi kun ylitti ton 12viikon rajan ja uskaltaa jo vähän paremmin suunnitella että sit kun vauvat syntyy...

Yks kaveri on puhunut mut ympäri edes kokeileen tota kestoilua ja siks ajattelin et mikäs sitä estää kokeilemasta,lisä töitä se ei kuulemma paljoa teetä kun pyykkiä pitää pestä kuitenkin...mut en sitten tiedä kun ei ole vielä kokemusta muista kuin omista kesto siteistä.

Liikkeitä olen jo tuntenut sellaisia muljahduksia ja pari terävämpää nykäsyä...nytkin kun tässä koneella istun jakkaralla kumarassa ni möyryntää tuntuu jonkunlaista ja kun sänkyyn menee pitkälleen ni sitten tuntee kämmenen alla kohdun jossa pienet "tömähtelee" seiniin.

Miekin olen onnellinen näistä pienistä mut joku vaan estää kaikille kertomisen,kaiketi se on sitä menettämisen pelkoa edelleen vaikka en sitä itelleni oikein tahdo myöntää.

Meille tarjottiin mahdollisuutta mennä hesaan rakenne ultraan jossa olisi katsottu onko näillä jommalla kummalla samaa kallon epämuodostumaa kun esikolla mutta päätettiin ettei mennä koska sitten vaan tressaan loppu raskaus ajan mahdollisia tulevia leikkauksia ja oliko ultra nyt varmasti oikeassa ym. kerkee sitä murehtia sittenkin kun pienet on syntyneet.

Toivottavasti sait viilin alas =)

Äitee ja tuplat
 
heips pitkästä aikaa!

neuvolassa kävin perjantaina ja kuunneltiin sydänäänet ja juteltiin...ei oikein muuta...niin ja se toisiks tärkein: olin laihtunu kilon lokakuusta!!mulle kun ei saisi paljoo noita kiloja tulla kun tota lähtöpainookin oli jo kiitettävästi.

nyt riesana on ikenet ja nenän limakalvot...nenästä tulee n. kerran viikossa verta ja suussa maistuu päivittäin ja välillä sattuu ikeniin niin pirusti... mulla tulehtuu ikenet heti kun oon raskaana ja loppuu vasta kun raskauskin loppuu..siihen ei auta mikään..niin oli esikoisenkin kanssa.

nyt riesaksi saapui todella paha kurkkukipu...imusolmukkeet niin turvoksissa että ei uskalla kohta ees nielasta, viime yönä heräsin siihen kipuun kun nielasin..voi olla että huomenna syyään vaan jotain lientä et sais ees jotain alas. :'(

Aamusin kun herää niin on masukki oikein esillä mut kun aina on niin kiirus vessaan kun herää ettei kerkee ihailee..eli aamusin on maha ihan pömpöllään niin että tuntee kohdun todella selvästi ja vielä että missä kohtaa masukki on, mutta käyppä vessas ja mee takas makaamaan ni johan se luikahtaa karkuun :headwall: ajattelin et sillon vois olla paras aika kuulostella liikkeitä, mutta millä kerron pissalle ettei tarvii tulla viel!?! :headwall: mulla kun on taaksepäin kallistunu kohtu ni se vähän heikentää noiden liikkeiden tuntemista.

nyt täytyy poistuu sänkyyn odottaa et sauna ois lämmin jos se vaikka helpottais tohon kurkkukipuun..

anteeks tästä romaanista missä ei ollu ku omaa napaa.

wiivi84 & ? 16+4 (ultran mukaan 17+1)
 
Minä ainakin kerron kaikille, kenelle raskaudesta kerrotaan, että tuplat on tulossa! Esikoiset tulossa niin se on muutenkin niin suuri juttu. :D

Ai liikeet voi tuntua jo aikaisemmin kun on tuplat? Sitten varmasti tunsin yhtenä iltana, kun tuntui kuin perhonen lepattelisi vatsassa. Sellaista hassua kutittelua, mutta toista kertaa en ole sitä tuntenut.

Me annettiin tarjous tänään rivarikolmiosta, ja saatiin vastatarjous ja nyt huomenna annetaan meidän viimeinen vastine. Toivottavasti menee läpi ja päästäisiin vihdoinkin omaan. Jos ei myy tarjoamallamme hinnalla, niin sitten jatkamme etsimistä. Pitäkää peukkuja!

SatuKa ja Tiuhti&Viuhti 13+5
 
Miusta tuntuu et osa ihmisistä on ihan kauhuissaan ja pyörittelevät silmiä kuulevat raskaudesta joten siinä vaiheessa jätän mainitsematta tuplista :ashamed: kyllä meillä osa sukulaisista tietää ja miun parhaat ystävät ja perheet sekä työ et onhan tuossakin jo tietäjiä =)

Äitee ja tuplat
 
Maanantaita! |O

Olipas tapahtumarikas vkonloppu! Esikoinen tiivisti koko porukan väsymyksen ja nurisi aamulla sängyssä "Äitiii, mun selkä ei jaksa nousta sängystä" :LOL: . Tiesin tunteen ;) .

SatuKa, täältä peukutuksia asuntokaupoille bd !
Wiivi, paranemisia ja hyviä vointeja. Ikenet reistailee täälläkin, mutta ei onneksi samaan malliin kuin teikäläisellä.. Tää on tätä "taudin kuvaa".

Äitee kyseli, huolestuttaako lapsen terveys. Jep. Löysin itteni googlettamas kehityshäiriöitä juuri näin rakenneultran alla. Pelottaa... Jos tässä vaiheessa pitäisi vielä luopua vauvasta :( .. Hope not!
Ja toisekseen, mäkin olisin varmaan tuplista ihan vouhona :) !

Stoppis, napakorkeus on näimmä suhteellista :LOL: . Mulla (ja miehellä) pituus alkaan numeroilla 18.. Mitähän tosta natiaisesta mahtaa tulla... Kun ny ei syntyissään vielä ihan 60 cm:ä olisi!! B)

Gatsu, mullakin kohtu taaksepäin kallellaan ja lääkärit on aina sitä kauhistelleet ja varoitelleet, että 'ei täältä varmaan mitään kuulu'. Esikoisen kohdalla sydänäänet saatiin kuuluviin vkolla 13+jtn (kun istukkakin oli etuseinässä), tällä kertaa löytyivät heti vko 12+0.

Arska :hug: Olen kovin pahoillani läheisesi menehtymisestä. Voimia! :flower: :'(

-A- 18+6
 
Huomenia!

Satukalle: täällä ollaan sormet ja varpaat pystyssä teidän puolesta, jotta saatte oman rivarikolmion!!! :heart:

Äitee: ymmärrän kyllä sen jos jotkut ovat "järkyttyneet" jo raskausuutisesta, ettei viitti järkyttää sitten tuplilla lisää...Mutta miksi ovat niin järkyttyneitä raskausuutisesta???

Amira ja Gatsu: mulla on kans kohtu taaksepäin kallellaan. joten onko millä tavalla tuntunu kun lähtee "nousemaan" eteenpäin???
mulla välillä ihan kauheita kipukohtauksia alaselässä... :/

Viime yö oli ihan kauhia...kuuma oli ihan kauhia heti illasta kun alkoi nukkumaan (makuuhuoneessa oli lämmintä 25,9 astetta ) pakko oli pienentää patteria. koko yö meni pätkissä nukkumiseen,ja vähän väliä pissitti ja sitten janotti, ja kun hyppäs koko ajan, niin paha olo oli koko ajan.

nyt jatkaa töitä!

:heart: :lla AE ja säde 9+4
 
satuka peukut pystyssä täälläkin että onnistuu =)

arska :hug: pahoittelut
onko se oikeesti ihan aamullakin sun maha pallo, kun mulla on kyllä illalla turvoksissa, mutta aamulla ei näy mitään...täytyykö taas huolestua...apua, vaikka varmaan voi vaikuttaa sekin että mulla on nyt paino vaan tippunu kun en pysty syömään makeeta enkä rasvasta, toivottavasti johtuu vaan siitä.. mutta toi sun pallo on kyllä ihana =)

stoppis mulla alko pojasta supistukset 14 viikolla, rasituksessa tuli kipeitä ja muuten kivuttomiakin tuli aika paljon, lääkäritkään ei osannu sanoo oliko vaarallisia vai ei mutta käskivät ottaa hyvin rauhallisesti.. töitäkään en pystyny tekeen kun oli tosi fyysisesti raskas työ. mutta voi siis olla ihan vaarattomia, varsinkin jos levossa loppuu, et vaan rehki liikaa =)

äitee sun kokemuksilla varmasti huolettaa pienten terveys, kuten varmaan meitä muitakin, mutta toivotaan parasta ja eletään päivä kerrallaan :hug:

meillä ollaan kestoiltu siitä asti kun poika täytti vuoden, sillon hurahdin hommaan ihan täysin, nyt ei enää oo käytössä kun yövaipat kun poika käy potalla, mutta ei niistä mun mielestä sen suurempaa hommaa oo kun kuitenkin pesukone kokoajan pyörii ja kohtuu halvallakin selvittiin kun ompelin kaikki ite, nyt ne odottaa tuolla kaapissa uutta käyttäjää =)

eilen oli pjan synttärit ja muuten meni oikein hyvin, mutta synttärisankari ei suostunu nukkuun päiväunia, jotenka jouduin suorastaan tuuppaan viimeset vieraat ovesta ulos seittemältä että sain pojan sänkyyn, juoksi vaan mun perässä itkien täyttä kurkkua ja huusi väsy väsy,oli ihan pakko sanoo että nyt tämän täytyy päästä nukkumaan että nähdään toisella kertaa, toivottavasti eivät loukkaantuneet..... poika nukkukin sitten 19.10-8.20 vähän väsytti
tänään piti tulla vielä naapureita, mutta tytölle nousi kuume että jospa nekin sitten toisena päivänä onnistuu, mutta tällastahan tämä
Ite valvoin puoli yötä kun söin illalla hesen juustoaterian ja kyllä meni maha sekasin, enää en kyl syö....no mutta positiivista, onhan sekin oire
mutta nyt lämmittämään tytölle mehua :wave:

eliisa 9+4
 
Hei km:n jälkeen plussanneet!

Ajattelin kysäistä teiltä neuvoa, kun en vielä pääse soittamaan terveyskeskukseen...

Minulla oli siis km lokakuun puolivälissä, tyhejnnys hoidettiin lääkkeellisesti ja meni kait ihan hyvin. Jälkivuotoa kesti n. viikon. Sen verran oli pasmat sekaisin lääkärin vastaanotolla, että kuvittelin, että minut kutsutaan jälkitarkastukseen 5-6 viikon kuluttua. Itsehän sinne siis olisi pitänyt aika varata. Loppuvuosi meni työkiireissä, menkat tuli ajallaan marraskuun alussa ja joulukuun alussa ja jälkitarkastuksen väliin jäämisen tajusin vasta joululomalla. Ja nyt tilanne on se, että menkat on 2 pv myöhässä ja raskaustesti näyttää vahvaa plussaa.

Olenko siis oikeasti raskaana, vai voiko kropassani kaksista menkoista huolimatta olla vielä hcg:tä km:n jäljiltä?

Kirjoittelin jo km-palstallekin, mutta ajattelin, että täällä on jo uudelleen-plussaamiskokemuksia... Olisin kiitollinen vastauksistanne! :flower:

Myntti
 
Arska, oliskohan ollu vkon 14-15 paikkeilla kun alavatsaa vihloi oikein kovastikin. Ehkäpä ne oli niitä eteenpäintyöntymisen ja kasvun aiheuttamia kipuja.

Nyt kipuja ei hetkeen ole ollut, mutta supistuksia kylläkin. :|
Ja aamuisin on niin hauskaa, kun kyljellään nukuttuani vatsa on ihan toispuoleinen. Sit alkaa melominen kun kaveri rynnii taas tohon navan kohdalle passíin :) .

Myntti, jos sulla on kahdet suht säännölliset menkat täs välissä olleet, niin kyllä mä olisin puolestasi toiveikas tuon raskauden suhteen. Odottele jokunen päivä ja seuraa oireita. Saisitko jotain kautta esim. veren hcg:n testattua? Vaikka pariin otteeseen, niin näkis mihin suuntaan se alkaa kehittyä. *varovaiset onnittelut kuitenkin*
;) +++ :whistle:

-A-
 
Myntti itse testasin km:n jälkeen kun jälkivuoto ei loppunut 4:ssä vko:ssa raskaustestillä ja se näytti plussaa ( jouduin kaavintaan ) ( vatsasta löydettiin vielä istukan palasia ja jotain kalvoja jne. ) plussaviiva ei siltikään ollut mitenkään vahva, vaan sanoisin että vähän haamua tummempi mutta selkeästi erotettavissa. itselläni ei yksiäkään menkkoja ehtinyt tämän aikana tulla.
Myös tääläpäin on sellainen meininki että jälkitarkastusaika varataan itse ja vain siinä tapauksessa jos ilmenee kipuja, vuoto ei lopu, epäilys tulehduksesta jne. Itse en jälkitarkastuksessa käynyt ollenkaan kun sanoivat että ei tarvi tulla vain jos oot oikein kipeä...
Sun tapaukses kun on tullut jo parit menkat niin varmasti jos jotain " materiaalia" on kohtuun jäänyt on varmasti poistunut jo tuon 2 kuukautisten aikana, ja kroppa olisi varmasti ilmoittanut jo jotenkin jos sielä ainavaan oisi jotain , esim. vuoto ei olisi loppunut, mahakipuja tms. enkä kyllä millään usko että jos lokakuussa km, että testi näyttäisi vahvaa plussaa edelleen.

Olen kyllä varma että kyse on uudesta raskaudesta.
Sydämelliset onnittelut :hug: :heart: :heart:

Mutta oman mielenrauhan kannalta soittele vielä lääkäriin:)
 
Kiitos vastauksistanne Amira ja mimmuli82!

Kyllähän omakin järki sanoo, että jos lokakuun km:sta jotain olisi kroppaan jäänyt, niin tulehdusoireita tms olisi pitänyt jo tulla. Kahdet ajallaan tulleet menkat, joista viimeiset oli oikein runsaat puhuu myös sen puolesta, että kroppa olisi palautunut km:sta.

Ekaa km:eek:on päättynyttä tärppiä saatiin odotella 1,5 vuotta ja siksi tuntuu nyt niin vaikealta uskoa uuteen tärppiin vain kaksien menkkojen jälkeen. :ashamed:

Soittelen vielä huomenna terveyskeskukseen/ neuvolaan. Uskaltaisikohan jo iloita? :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eliisa80:
arska :hug: pahoittelut
onko se oikeesti ihan aamullakin sun maha pallo, kun mulla on kyllä illalla turvoksissa, mutta aamulla ei näy mitään...täytyykö taas huolestua...apua, vaikka varmaan voi vaikuttaa sekin että mulla on nyt paino vaan tippunu kun en pysty syömään makeeta enkä rasvasta, toivottavasti johtuu vaan siitä.. mutta toi sun pallo on kyllä ihana =)

eliisa 9+4


Joo, kiitos kai :D
Aamusta iltaan ja illasta aamuun, jopa kun selällään makaa niin pallona mennään...saa nähä miten iso siitä tulee vielä...
Mulla on kyllä aina näkyny toi maha hirmu aikasin raskautta, mutta tää on yliveto :LOL:
Kaipa se siitä johtuu kun on aiempia täysaikasia masuja ollu.. ;)
 
Amira onpa hyvä tietää että vaikuttaa sydänäänien kuulumiseen tuo taaksepäin kallistus =)

AE, toi oli kyllä ihan uus juttu että se kohtu työntyy eteenpäin ja saattaa aiheuttaa vihlomisia tai jotain...mullahan oli tossa juuri ennen joulua niitä outoja tuntemuksia mistä täällä valittelin (rv.10-11 paikkeilla), oliskohan ne sit ollu semmosia :) kaikki on niin uutta ja ihmeellistä ;)

).( turvotusta on täälläkin iltasin, nyt oon yövuorossa töissä ja uudet työhousut kiristää niin inhottavasti että oli pakko nappia jo avata viime yönä, sit huomasin että valvominen ei käykkään enää niin sutjakkaasti...klo.23 oon jo ihan valmista kauraa |O
 

Yhteistyössä