***Keskenmenon jälkeen plussanneet toukokuussa***

Amira onnea kovasti :flower: :flower: :flower: .
Voi kun te ootte kaikki noin kamalan pitkällä ja itse on ihan alkuvaiheessa vasta. Mä oon kade :ashamed: , tunnustan. Perässä tullaan.
Repa kyllä sä kohta jo jakaannut. Ota pienet s-sessiot :whistle: .
Kiitokset kaikille tsemppaajille :flower: :heart: .
(.) Oon ollut kamalan ahkera tänään: mä oon siivonnut ja pessyt pyykkiä pari koneellista. Käytiin cityssä kaupassa ja sukulaisilla. Kävin piitkällä kävelylenkillä ja nukuin kahdet päikkärit |O . Nyt vois syödä TAAS! ja mennä sen jälkeen koisimaan. En jaksa kyllä euroviisuja kattella.

Ai niin olin unohtaa; ihania mahoja teillä, jotka niitä esittelitte :flower: .
 
heipatirallaa kaikki!! :wave:

Täällä onkin näköjään viikonloppusin hiljentymistä havaittavissa..eli kaikilla on muuta, omaa, elämää myös netin ulkopuolella, superbra!! :saint:
Itekin ollut viikonlopun pihahommissa, nyt saatiin kukkapenkki vihdoin ruotuun ja täytyy sanoa että ei meinaa saada silmiä irti...kyllä kukkivat kukat vaan niin kauniita on... =) no, tunnustettakoon ettei mene oikein pröystäilyksi tämä stoori, niin mies kyllä eniten teki ja sanokin että sä taidat keskittyä siihen ihailuun ;) no kieltämättä loikoilin hieman enemmän aurinkotuolissa ja silmäilin hänen rehkimistään... B)

frizzante jännää eikö, miten siitä kuvotuksestakin nauttii...ja tämä menee kyllä hyvin, huoli pois!!! :hug: itsellä kuvotus loppu jo viikko ehkä ylikin sitten ja on loisto-olo, mutta en aio huolestua heti :saint: niin se tais viimekskin helpottaa viikon 8 jälkeen ja silti kaikki oli hyvin ja km muusta syystä. mukavaa odotusaikaa sinulle!!! :hug:

amira :flower: :flower: :heart: :heart: onnea!!! voi että, pikkuinen ihanuus teillä!! juku, hienoa!!! :hug:

toiveelle paljon tervetuloa tänne!! :hug: kävinkin jo kuumeilussa sua kommentoimassa :saint: hienoa!!!

mulla kahden viikon päästä vasta se nt-ultra...olo on kuin tulisilla hiilillä...pelottaa ja samaan aikaan masusta huomaa että onnen perhosia leijailee siellä kun aattelen että sitten voidaan kertoa läheisille ihanat uutiset... :saint: joita siis toivon, rukoilen ja niiiin kovasti haluan että uutiset oisi ihania... :ashamed: mitenköhän sitä pystyy töissä oleen...vasta jussista kesäloma...

oikein mukavaa sunnuntain jatkoa ladyt!!!
p.s kattoko joku viisuja?? miten kävi??

katherine ja kultanen 9+1
 
hyvvee pyhhee :wave:

äh, mää en saa liitettyä mahakuvaa tähän ketjuun suoraan, mutta profiilissa se siis on :/
eilinen oli aika tunnemyrsky- ja väsypäivä, toiv. tänään on vähän hillitympää. miten sitä voikin tuntea itsensä niin surkeaksi/epäonnistuneeksi tälläisenä aikana, jota yleisesti puffataan "naisen ihanimpana kautena"? raskausajan peeärrä on siis ollut hyvin hoidettua kautta vuosien, mutta ihan bluffia ja sumutusta, sanon minä...

tänään pesen uuden kodin töhryisiä seiniä ja järjestelen vauvantavaralipastoon tilaa vauvantavaroille :D

voikaa hyvin! ja repalle bd bd sinne synnärille!!

irtis, Ihanat Hormonit Pinnassa ja 28+4
 
Heippa

Mulla on huomattavan ikävä olo, katsokaa tekemästäni aloituksesta, jos ehditte. Kaipaisin kovasti lohdutuksen sanoja... No, jos tämäkin raskaus menee kesken, ainakin menee aikaisemmilla viikoilla kuin edellinen. Täytyy sanoa, että tällä hetkellä oma usko raskauden jatkumiseen on ehkä kymmenen prosentin luokkaa :(

Tuttiritari 7+4
 
No heips...

Eilen kolmen ässän jälkeen kärvistelin 2h kovien selkäpolyyojen kanssa ja suolta painoi tosi lupaavasti,mutta ohihan se meni :ashamed: Eli ei tää vaan suostu tulemaan itekseen |O

Nyt mua sitten rupes ahdistamaan se käynnistys,jotenkin sellanen olo kun menis teuraalle...olis paljo kivempi lähtee laitokselle sellasessa synnytysmeinigissä,että äkkiä vaan ulos hinnalla millä hyvänsä,eli siis kun supistelis jo jne... Toisekseen pelkää että tästä tulee näin kivuliaampaa.

No ei auta,huomenna se on edessä ja yritän tsempata itteni koitokseen...

Repa ja vastaan hangoitteleva kutvis rv 41+5
 
Onnea Amira :flower: :flower:

Repa tsemppiä sinulle! Kovin hyvin on vielä muistissa tuo odottelu. Mutta vasta eilen sitten mietin, että onneksi vauva ei tullutkaan ajallaan, muutenhan se olisi jo ylimkuukauden ikäinen, eukä enää mikään pikkuvauva. Nyt saan nauttia tuosta pikkuisesta vielä vähän aikaa. Ne kun kasvaa niin nopeasti. Eikä sitä käynnistystä kannata jännittää. Mullahan on kolme itsestään käynnistynyttä synnytystä ennen tätä käynnistettyä, eikä tämä ollut yhtään sen kivuliaampi kuin nuo muutkaan. Hyvin se menee!

Monta sivua tekstiä lukematta, niin en paljon voi kommentoidakaan. Kamalasti tulee tekstiä, ihan hyvä tietenkin, mutta kun en joka päivä koneelle ehdi, niin paljon jää aina lukematta. Mutta meillä kaikki mainiosti. Poika syö tosi paljon ja jatkuvasti. Kasvanut kovasti ja pyöristynyt. Onneksi on oma ruoka vielä riittänyt. Ristiäiset pidetään viikon päästä iskän synttäripäivänä.

Hyvää jatkoa kaikille!

Puella ja Otso 2vko ja6pv

Ja vielä lisään että hyvä päivä syntyä Amiran tytöllä, mulla sama synttäripäivä!
 
Heipparallaa kaikille :wave: Piti tulla kurkkaan onko Repa ilmoittautunut :D Älä murehdi sitä käynnistystä ihan oikeesti! Kun sulla on paikat jo tosissaan apposen auki, niin sen kun vaan tuikataan kalvot puhki ja siitä lähtee! Mulla ei tarvinnut kuopuksesta muuta, kalvot vaan naps ja puolen tunnin päästä alkoi supparit eikä mitään lääkkeitä tarvittu! Toivotaan että sulla menee yhtä hyvin! Tosiaan kun paikat on jo auki, niin ei tarvitse niitä mömmöjä tunkea - nehän ne tekee käynnistyksestä kivuliaamman verrattuna luonnollisesti alkaneeseen. Eli kalvojen puhkaisu ei tee synnytyksestä kivuliaampaa! :hug: Hyvin se menee =) Muistat vaan kertoa kätilölle omista tuntemuksista ja toiveista ja rohkeasti kokeilet erilaisia asioita ja asioita jos sille tuntuu! Onena matkaan! Huomenna teillä on jo nyytti sylissä :heart: :heart: :heart:

frizzante kiva kun voit huonosti, niin homma tuntuu todellisemmalta :D

mymmyryy ja katherine on olleet ahkerina, mistähän itekin ammentaisi sitä tarmoa... tänä viikonloppuna piti saada vaikka mitä laitettua, mutta... No oon sentään tehnyt ruokia pakkaseen ja laittanut vauvanhoitotavara-kaappia. Toi pinnis varmaan saadaan kasattua, mutta se vessa se vessa... Sanoinkin miehelle että jos ei saa sitä laitettua, niin sitten sillä on kyllä hommaa viimestään silloin kun olen laitoksella - sen on oltava valmis kun vauva tulee kotiin, en lähe yöllä yläkertaan peppupesuille yms :kieh:

irtis söpö pieni kumpu :)

Tuttiritari voisinpa jotenkin luoda suhun uskoa :hug: Oireet ja niiden puute - jokainen varmaan ollaan tässä ketjussa oltu hermona niitten kanssa alussa! Ja se on raastavaa! Ja siihen ei auta kun aika... :( Toivon sydämestäni että teillä on kaikki kunnossa tällä kertaa :hug:

Puella kiva kuulla susta :wave: Mukavia ristiäisiä =)

Tänne ei kummempia. Vietettiin lemmekkäitä hetkiä miehen kanssa eikä tullut edes paineentunnetta tms... Ihme homma kun ei viime aikoina hirveesti olla hommailtu just tuon paineentunteen takia ja nyt sitten ei mitään :LOL: Että ei ole tulossa tämä tyyppi ihan heti ulos :xmas:

stoppis 37+6 (huomenna korkataan taas uusi viikko :eek: )
 
Hei! Ihan lyhyesti tänään, pikkuinen nukkuu ja pitäis ehtiä tehdä vielä miljoona asiaa...

frizzante: Voi, osanottoni pahasta olosta, vaikka tietysti onhan se tavallaan kiva kun tietää mistä se johtuu. Mulla on kans ollut ihan hirveetä pahoinvointia (nyt jo ohi), vinkiksi että syö usein, parhaiten mulla meni alas kylmät ruuat kuten salaatit ja hedelmät, samoin leipä ja hapankorput. Ja lepää! Se on kyllä vähän pakkokin kun ei pysty tekeen mitään, mä en ainakaan pystynyt. Mut ei siihen oikein taida muu auttaa kuin aika... Jaksamista!

Omia neuvolakuulumisia: Kaikki oli hyvin, sydänäänet kuului ja kaikki muukin ok. Juteltiin lähinnä mun raskausdiabeteksestä, mulla on sen takia tosi tiukka ruokavalio mut syödä pitäis että paino vähän nousis. Voi kuulostaa kivalta että oikein täytyy syödä, mutta mun ruokavalio koostuu lähinnä kasviksista ja ruisleivästä, tykkään kyllä niistä kovasti mutta rajansa kaikella! Kaikki makeat ja rasvaiset jutut on kiellettyjä, vaikea noilla kasviksilla on painoa saada kun tulee urheiltuakin paljon. Mutta nää on pieniä murheita, ihanaa että pikkuinen voi hyvin! Pieniä potkujakin olen tuntenut pari päivää.

Hyvää sunnuntaita kaikille!

Luce 15+5
 
sunnuntaita mammat :wave:
Viikon oon poissa ja aapisen verran tekstiä ootte saanut aikaiseksi :D

Tervetuloa lämpimästi joukkoomme Luce, Toivo ja Oviili Onnelista odotusta :heart: Olikohan vielä muita :headwall:

Lucelle onnittelut potkujen tuntemisesta sekä hyvistä neuvola-kuulumisista. Toi r-ajan diabetes on kökkö juttu.. Jaksuja sen kanssa :hug: Tää raskausaika on kuitenkin tosi lyhyt aika, joten helpottaa ajan kanssa!!

MyAngels: Täällähän mie, koneettomana ollut koko viikon joten vain telepatiassa olen täällä käynyt :D Ekaks onnittelut 20+0 haamurajan saavuttamisesta, tuntuu aika hienolle eix vaan :heart: ;) Sekä onnittelut uudesta tädin silmäterästä :flower: Ihana massu sinullakin siellä :D

Amiran perheelle suuren suuret onnittelut pienestä tytön tylleröstä :flower:

pikkutiikerille onnittelut hienosta ultra-kuulumisesta. Kyllä se pikkuisen näkeminen jännittää joka kerta ja saa sydäne tykyttämään ilosta :heart:

Repan kutvis se jaksaa vaan sinnitellä, maanantai on siis toivoa täynnä :) Suuren suuret voima halit :hug: tästä vielä matkaan. Mie pidän koko huomisen päivän peukut pystyssä ;) IHANAA :heart: :heart:

Tuttiritarille suuren suuri voima :hug: toivon todella että kaikki olisi hyvin :heart:

irtis: Ihanan pieni masu sulla :D Mulla on jo nyt samankokoinen :LOL: Hauskoja järjestelyhetkiä uudessa kodissanne :wave:

katherinelle jaksamista parin viikon piinaan :hug: Odottavan aika on pitkä. Me kaikki toivotaan että pikkuinen jakselee siellä täysissä sielun ja ruumiin voimissa hyvin :heart: Mutta nopeesti loppujen lopuksi se pari viikkoa menee, usko vaan.. Ennen kuin huomaatkaan olet raskauden puolessa välissä ;)
 
vielä omista kuulumisista...

Tiistaina oli neuvola:
Painoa tullut koko 21 viikon aikana 400g :D
RR 107/68 oli hyvät ja hb 125 eli tippuu ja tippuu (ei ihmekkään että väsyttää )
SF-mitta 17
Syke 144 ja liikkeet +
Pissa puhdas

Torstaina oli neuvolalääkäri, ja voin huokaista helpotuksesta. Kohdunsuu oli kiinni ja pituutta 3 cm, ärtynyt ja tulipunainen kohdunsuu oli joten seksikielto päälle ja leppoisaa elämää seuraavat 1,5 viikkoa (saikkua sain siis). Tilanne siis hyvä, ei tässä vaiheessa syytä huoleen. Sanoi että jos supparit muuttuvat kivuliaiksi tai niitä alkaa olemaan 4 krt tunnissa niin sitten pitää mennä suoraan ä-polille.
Sokerirasitukseen varattiin aika heinäkuulle, joten sekin odottaa siellä. Ja synnytysvalmennukset alkaa kanssa heinäkuussa, ihanaa :heart: :heart:

Muuten täällä jaksellaan hyvin, ollaan paria taloa käyty kattomassa joten talokuume on taas päällä :LOL:

nähdään taas :wave:
 
repalle onnea huomiselle =) ihan varmasti menee kaikki hyvin ja tosiaan kun ei tarvi niillä lääkkeillä käynnistää niin helpompi niinpäin, mutta kovasti tsemppiä, aattele huomenna saatte oman vauvanne syliin, ihanaa :hug: :heart:

:wave:
 
Kovasti onnea Amira :flower: mielenkiinnolla odotellaan synnytyskertomusta =) lisäilin sut synnyttäneisiin ja huomasin että sinäkö olit se ensimmäinen jolla ei menny yliajalle, vau!

Repalle tsempitykset huomiselle ja jäämme odottelemaan sunkin kertomusta =) Paijaile nyt massua kovasti, kohta sen asukas jumppailee teidän sylissä :heart:

Stoppis kyseli meidä miehen kääntämisestä...mulla on viimenen ultra rv37 ja sieltä painellaa sit synnytystapa-arvioon joten vielä on miettimisaikaa et annanko yrittää käännöstä. Tuntuu kyllä että en haluais ottaa mitään riskejä :| mielummin meen suorilta sektioon. Vastasinkohan ees sun kysymykseen :whistle:

Pikkutiikerille onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: on se jännitys kyllä joka kerta aivan mahdotonta kun odottelee sinne huoneeseen pääsyä ja että näkee sen sydämen sykkivän...

(.) Täällä polskutellaan tasaseen eteenpäin ja kaveri taitaa istuskella hyväksi todetussa asennossa. Torstaina jo ajattelin että NYT se on kääntyny kun autolla ajelin ja poju muksi kylkiluihin niin topakasti että oli tissin alta sisuskalut hellänä. Mutta taas tuntuu muljuuttavan tuolla alhaalla :p . Toivottavasti käy samoin kun MyAngels kertoi ja tää muru kääntyy sit viimestään rv37.

Suihku kutsuu ja iltasalaatin tekoon =)

Gatsu ja Elvis rv33
 
Hei!

Miikkis: Kiitos halauksesta ja onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista!

Repa: Tsemppiä ja onnea minultakin!

Sitten ihan yleisesti kyselen teiltä, onko keskenmeno jotenkin muuttanut sitä miten koette tän uuden raskauden? Mulla ainakin se on vienyt aika paljon iloa tästä odotuksesta (tosin toi diabetesjuttukin varmasti vaikuttaa siihen), kun on koko ajan pieni pelko päällä siitä miten tämä raskaus sujuu. Toivon, että se muuttuu pikkuhiljaa tai ainakin vähenee, kun vauvan liikkeet alkavat tuntua säännöllisesti. Miten teillä muilla?

Kiva kun täällä ketjussa on raskauden eri vaiheessa olevia, niin saa kuulla kaikenlaisista kokemuksista. :)

Hyvää uutta viikkoa!

Luce 15+6
 
repa ihanaa että vihdoin pääsit nyytin hakuun. jännäillään täällä :heart:

luce kyllä keskenmeno sen verran muutti ajattelua, ettei ihan heti testin jälkeen ihkunut että vauva tulee, vaan ajatuksena oli kokoajan ehkä vauva tulee. vieläkin on välillä sellainen olo, että tuleekohan? mutta olen osannut iloitakkin.

gatsu kyllä sun vauva vielä ehtii kääntyäkkin,aikaa on, peukut pystyssä täällä.

miikkis lepäile ja lötkötä koko sairasloma ja tiedät kyllä osoitteen johon lähettään supparit...tänne tänne

puella otso onkin kiva nimi. terminaattor2 on on meillä otso ja lähetänkin osan sen energiasta teidän otsolle, ku tuppaa olemaan ylimääräistä =)

minäminäminä: ei mitään. koko suku valmius tilassa ja puhelin käy kuumana.en viitsi sulkeakkaan ku muuten luulevat jo hetken koittaneen. huomenna neuvola ja perjantaina ja maanantaina ja aina vaan neuvola...plääh. terminaattor1 sanoi aamulla, kas ei tullu sulla lähtö tänäkään yönä, äiti sä et lähe koskaan hakemaan sitä vauvaa. jep, siltä musta tuntuu.
anteeks valivali-jutut taas B)

ruispala ja terminaattor 3 40+
 
Uusi viikko uudet kujeet =)

Repa on nyt tositoimissa, virtuaalitsemppistä vielä perään :wave:

Luce meillä oli raskauden keskeytys viime heinäkuussa (ei elinmahdollisuuksia pienellä :'( ) ja tulin uudelleen raskaaksi sen jälkeen kun odotettiin yhdet kuukautiset kuten suositeltiin. Kyllä tämä raskaus oli tosi hankala henkisesti varsinkin alkuun, ei siitä mihinkään pääse :( Mä tietysti pelkäsin eniten niitä ultria, että jos taas löytyy jotain kamalaa - että siinä mielessä vauvan liikkeet tms ei auttaneet minua, koska pelkäsin sitä että vauvalla on taas jotain "vikaa" enkä sitä että hän olisi kuollut. Mulla pelot alkoi hälvetä vasta siinä rv 28-30, kun oltiin niillä viikoilla että vauveli olisi jo melko varmasti säilynyt hengissä jos olisi syntynyt. Sitten helpottikin niin että tämä loppu onkin ollut sellaista pelotonta ja on uskaltanut nauttia raskaudesta. Mutta ihan liian pitkään siinä kyllä meni :/ Toivottavasti kaikki tulokkaat pystytte nauttimaan vähän aikaisemmassa vaiheessa!!!! Ehkä keskenmenon pelosta pääsee nopeammin, kun riskiviikot menee ohi? Toivotaan näin - tsemppiä teille kaikille :hug:

Miikkis hyvä että paikat on pysyneet kiinni :) Otahan kuitenkin rauhallisesti saikulla! :hug:

Äitee jaksuja sulle :hug: Toivottavasti pienelle sukulaismiehelle löytyy hoito ja pian bd!!!

Gatsu onneksi pikkumiehellä on vielä aikaa kääntyä, pidetään peukkuja!!!! bd :)

Ruispala =) Vielä vähän :hug: Lähe vähän shoppailemaan, nyt kun vielä voit ilman tissitakiaista ;) Monilla on kuulemma lähtö tullut Ikeassa :LOL:

Uusi viikko siis pyörähti, voi hyvä ihme, kaksi viikkoa laskettuun ja max kolme viikkoa vauva enää masussa!!! :eek: :D Pinnasänky on kasattu, nyt kun vaan tulis pinnasuojat ja lakanat jotka tilasin (ihanat beige-valk baby nalle puhit, oli pakko tilata Minidecosta :p )... Nyt olen yrittänyt listata mitä tarttis ottaa mukaan sairaalaan ja tuli mieleen muistuttaa teillekin, että ottakaa HUULIRASVAA! Tai mä otan bepanthenia, niin sitä voi hölvätä niin huuliin kun nänneihinkin :) Mulla nimittäin ainakin on aina kuivanut huulet siitä puuskuttamisesta ;)

stoppis 38+0
 
Hei!

Kiitos kaikille onnitteluista :heart: , ootte ihania! :hug:

Nyt pientä synnytyskertomusta:

Tiistaina vissiin kirjoittelinkin lyhyesti, kun supistukset vaivasivat jo keskellä päivää. Noh, kävin nukkumassa päiväunet (luojan kiitos!!) ja odottelin esikoista tarhasta. Klo 16 aikaan soitin anopille että "ei sun tarvi tulla tarhan kevätjuhlaan. Vähä mulla on tukala olo, niin etten yksin lähde, mutta saa mies tulla mukaan". Laitoin tytön juhlakuntoon, meikkasin, pukeuduin ja laitoin itekin hiukset.. olo oli hehkeä, mutta samalla vähän tuskainen ;) .

Klo 16:30 sainkin ottaa jo keittiön pöydänreunasta kiinni, kun supisti aika napakasti.
Klo 17 tunsin, kun jotain lämmintä valahti pöksyyn. Vessassa se paljastui runsaaksi vereksi. Tiesin, että nyt se on menoa. Mies soitti anopille 'äikkistä vaan, sua tarvitaan sittenkin'. Anoppi kurvas äkkiä paikalle ja minä hyvästelin hämmentyneen esikoisen kertomalla, että 'me mennään ny käymään sairaalassa katsomas, jos "Vintiö" olis halukas syntymään'.

Sairaalas oltiin n. klo 18 ja äiti näytti kuulemma harvinaisen hyvin synnytystä varten kaunistautuneelta. Heh heh.. Yritin selitellä, että "olin tässä kevätjuhlaan lähdössä" :D . Supistukset olivat säännöllisiä ja paikat (kuitenkin vain) n. 3-4 cm auki. Nälkä oli, joten hipsuteltiin ulos keräämään vauhtia ja ostamaan lähikaupasta kolmioleivät. Siellä me kierrettiin sairaala keväisessä aurinkoisessa illassa - kaksin, varmaan viimeinen kerta piiiitkään aikaan. Välillä supistelut väänsivät naaman irveen, mutta minä sitkeästi kävelin :kieh: .

Kun päästiin takas sisään, sainkin ottaa kaurapussit käyttöön. Selkää särki jo tuntuvasti. Pomputtelin siinä terapiapallon päällä ja supistuskäyräkin näytti jo kohonneita lukemia.
Klo 20:30 aikaan siirryttiin synnytyssalin puolelle. (Sama sali, jossa muuten esikoinenkin syntyi :) ). Siinä vaiheessa puhuttiin jo PCB:stä ja kalvojen puhkaisusta, mutta kätilöjen vuoronvaihto klo 21 vähän sotki aikataulua.

Kalvot puhkaistiin ja puudute laitettiin sitten vasta n. 22:35. Siihen saakka jatkoin käveleskelyä ja pallon päällä pomppimista. Kivutkin kalvojen mentyä luonnollisesti kovenivat ja kuinkas ollakaan, PCB:stä tuli mulle järkyttävän huono olo. Vessareissulla sekä mies että kätilö pitivät mua pystyssä, koska silmissä sumeni, päässä kohisi ja pinnistelin vain pysyäkseni tajuissani. Sängylle päästyäni aloin krampata. Lääkäri tuli paikalle ja seuraava tunti onkin mulle yhtä sumua. Mulle pantiin suppoa, kanyylia (jotain vastalääkettä tms).. Verenpaineista muistan kuulleeni alipainelukeman, joka oli vain jotain 40. Mies piti happinaamaria kasvoilla ja silitteli kättäni, pyyhki tuskanhikeä kasvoilta viileällä pyyhkeellä..
Muistan sanoneeni, että "älkää minusta välittäkö, katsokaa vaan että vauva pärjää :snotty: ". Taistelin pysyäkseni tajuissani. Silmiä en jaksanut avata ja krampit tärisyttivät kroppaa. Lääkäri (samainen joka hoiti ihanasti kesällä keskenmenoani) silitteli myös jalkojani ja vakuutti auttavansa, jos ponnistusvaiheen aikana olen vielä liian heikko.

Onneksi vastalääkkeet alkoivat vaikuttaa ja olo vähitellen koheni. (Nähtävästi olin tuolle PCB-puudutteelle jotenkin allerginen). Kätilö tsekkas tilanteen ja olinkin n. 9 cm auki. Sain luvan koittaa ponnistamista - kätilön kannustaessa, että 'ei me tähän lääkäriä tarvita, kyllä sä hyvin pärjäät :hug: '. Yritin, ja hyvältä vaikutti. Ponnistaminen jopa tuntui hyvältä!!! Mies sai luvan soittaa kelloa ja kutsua avustavan kätilön paikalle. Siihen ei sit enää tarvittu kuin kolme supistusta ja 8 minuuttia, niin kuulin mieheni henkäisevän "Se on tyttö". klo 00:29 :heart:

Sain typyn rinnalleni ja kaikki tuska ja huono olo unohtuivat samantien. :D . En saanut yhtään tikkiä, ei edes nirhaumaa. Käväisin suihkussa ja palasin ihailemaan isin ja tyttären ensimmäistä kylpyhetkeä ja mittauksia. 2885g ja 48cm. Jalkaterällä on kyllä mittaa niin lupaavasti, että ei tää mimmi pieneksi jää kunhan kasvamisensa aloittaa :LOL: .

Nautiskelimme vielä salissa kahvit/teet ja leivät ja kilistelimme tyttäremme kunniaksi sairaalan tarjoamat juomat. Kun odottelimme synnyttäneiden vuodeosastolle pääsyä, minä lekottelin sängyllä ja ihastelin kapaloitua nyyttiä mieheni sylissä ja hänen onnellista ja ylpeätä hymyänsä. Tuota hetkeä olin odottanut.. ja sillä toivekuvalla tsempannut itseäni pahoinvoinnin ja liitoskipujen tuntuessa välillä niin sietämättömiltä :heart: . Siinä se rakkauspakkaus nyt oli. Ihanan isänsä käsivarsilla :snotty: :heart: .

Isukki saatteli meidät vuodeosastolle ja lähti muutamaksi tunniksi kotiin nukkumaan. Minä en paljoa unta saanut.. Tapitin vauvaa ja torkahtelin vain hetkittäin tyttö rintani päällä.

Aamulla ylpeä isosisko tuli katsomaan meitä ennen tarhapäivän alkua.
Nyt meitä on siis neljä. Ollaan kaikki edelleen vähän sekaisin.. sekä onnesta että vuorokausirytmeistä. Neiti syö hyvin n. 3 h välein ja kotona äitikin on saanut paremmin nukuttua kuin sairaalassa.

Mutta nyt pitää mennä... Duty calls!

T: Amira ja neiti-B 5pv
 
Amiralle onnittelut tytöstä, ihanaa.... :heart:

Repan kuulumisia odotellessa.... Eikä se käynnistys niin kamalaa ole, päinvastoin... Meillä ainakin todella nopeeta toimintaa, kun vauhtiin päästiin...


Kaikille oikein paljon onnea ja tsemppiä minulta....


Täällä arki rullaa ihanasti ja tänään meidän neiti oppi ryömimään.... :heart: Nyt ei voi sitten hetkeksikään jättää silmistään ellei ole sitteriin sidottuna. :D Muutenkin päivissä ollut ihan kivat rytmit ja kesä tulee mja lämmintä. B) Tämmöistä kuuluu tänne... Kiinteitä syödään jo täysillä ja siihen päälle tisuttelut...

Aurinkoista kesää kaikille masukeille ja äityleille....


Tulen kurkkimaan Repan kuulumiset sitten...


Riikkuli ja tyttö 5kk:tta ja 7 päivää.... :heart:
 
Amira voi että, onnea ihan superpaljon! Mää täällä yksinäni sohvannurkassa purskahdin kuule itkuun, kun luin tuota sun synnytyskertomusta. Taitaa olla meikäläisellä vihdoin hormonit lähteneet kontrolloimattomasti jylläämään. Eilen aloin itkemään autoa ajaessani, kun radiosta tuli Dave Lindholmin Pieni ja hento ote. Juu, älkää kysykö miksi. En tiedä. Mutta siis olenkin ihmetellyt, että olen säästynyt kaikenlaisilta mielenliikutuksilta, välillä tunnen itseni tosi lihavaksi, mutta muuten ei mitään. Nyt se sitten varmaan alkoi. Mutta niin, ihanaa Amira, että kaikki sitten kuitenkin meni hyvin, ja pieni tyttö on nyt siinä ja tuoksuu vauvalle ja tuhisee ja puhisee. Oi voi.

Minulla alkoi jo neljästoista viikko, ja se tuntuu hurjalta ja ihanalta, siitä tuntuu olevan vain muutama päivä, kun mietin että on ikuisuus että kymmenen viikkoa tulisi jo täyteen! Hyvillä fiiliksillä siis. Huomenna neuvola ja ensimmäistä kertaa kuunnellaan sydänääniä, jännittää!

Aurinkoista viikkoa ja hyviä vointeja ihan kaikille!

Pikkutiikeri ja Toivo 13+0 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
amiralle vielä onnittelut :heart: itku silmässä minäkin luin kirjotukses =) ihanaa että kaikki meni kuitenkin hyvin vaikka ihan helpolla et päässytkään, munkin mielestä muuten se hetki on melkeinpä ihanin kun vauva pääsee ensimmäistä kertaa isän syliin ja näkee sen yhteyden mikä niiden välille syntyy =) sitä odotellessa

tuttiritari toivotaan että kaikki olis kunnossa :hug: tsemppiä tähän odotukseen, mulla on joka raskaudessa alkanu pahoinvointi viimestään viikolla seitsemän ja tässä ei ollu sillon vielä mitään, hyvin vähäisiä oireita jotka vaihteli ihan päivittäin ja olinkin hetkittäin ihan varma ettei siellä edes ketään ole, np-ultraan asti odotin ja siellä olikin kaikki hyvin ja viikolla 12 alko aivan kamala pahoinvointi, että erilaisia kyllä voi olla ja mullahan kans keskeytynyt keskenmeno takana, huomattiin vasta 12+3, mutta peukut pystyssä että kaikki on kunnossa :hug:

luce olo on ollu ihan erilainen tämän raskauden aikana kun muitten, ei oo yhtään samallalailla osannu nauttia ja odottaa rauhassa, koko alkuajan varsinkin on ajatellu että ehkä tulee vauva ja kaikkia ultria oon pelänny, mutta samalla kuitenkin tää tuntuu vielä rakkaammalta pieneltä jos mahdollista ja osaa arvostaa tätä aikaa enemmän kun tietää ettei tää todellakaan oo itsestäänselvyys :heart: nyt pelot on vähän helpottanu kun viikkoja on näinkin paljon..

stoppis juu niinhän se on että kyl se aika oikeesti menee ihan hurjaa vauhtia, kohtahan on jo juhannus :eek: ja teiän pikkunen on sillon jo syntyny =) aattele

ruispalalle jaksamisia :hug:

äitee :hug: toivottavasti pian selviää mikä pientä vaivaa..

tuntuu taas olevan sellanen vaihe että pinna on tosi kireellä koko ajan, varsinkin tytön kanssa otetaan harva se hetki yhteen, tuntuu että joka asiasta saa sanoa miljoon kertaa ja silti ei mee niin, ehkä se johtuu iästäkin...
muuten olo ihan hyvä, väsymys vaan vähän vaivaa,tulee ehkä liikaa touhuttua ja siitä puheen ollen täytys lähtee leipoon pullat uuniin =)
vointeja kaikille :wave:

eliisa ja pikkuruinen 29+4
 
Onnittelut Amiralle :flower: täällä kans just pyyhin kyyneleet poskilta kun olin lukenu sun kirjotuksen.

olin viime viikolla taas neuvolassa:

rv 36+0
paino 89kg (yht. 3,8kg )
RR 109/ 67
pissa OK
SF 34,5cm
syke +140

ja neuvolatätsy arvioi että nyt ois noin 3 kilonen

ja taas muuten sain sen mukavan sijaisen sen oman neukan tilalle..
hää sitte siinä kysyi että olenko menossa sinne sokerirasitukseen ja ilmoitin etten mene..
no tutki sitten papereita ja totes että paino pysyny hyvin kurissa ja verenpaine normi ja pissassa ei oo näkyny mitään että ihan hyvältä näyttää ja halusi vielä tutkia sitten että minkä kokoinen rakkauspakkaus siellä nyt köllöttelee...

ja kerroin myös noista mun järkyttävistä lonkkakivuista ja hän jotain kirjotti koneelle ja käski sitten oikein kunnolla valittaa lääkärille.. (huomenna siis lääkäri )
koska hän ei osaa asiaan oikein sanoa mitään.

mulla tullu pelko että miten mä mitään ponnistan ulos jos lonkka menee just ennen sitä ku sillon ei voi ees kättä liikuttaa...

tuun sitte huomenna kertoo mitä lääkäri sanoi kun viimeks kävin lääkärillä viikolla 12... toivottavasti ois tapahtunu jotain synnytykseen viittaavaa.

wiivi84 & pittuveitta rv 36+5
 
Iltaa

Kiitos kaikille tsempanneille! Osa oireista palasi rytinällä tänään iltapäivällä, muun muassa se voimakas alavatsan kolotus. Monellehan se on pelottava oire, mulle taas oikein toivottu :) Se on niin tuttu ja turvallinen, kun sama on "vaivannut" kaikissa kolmessa raskaudessa.

Nyt näyttäisi alavatsa jo vähän turpoavan, liekö nesteitä vielä..? Viikkoja vasta kohta kahdeksan kasassa, ja kohtukin on taaksepäin kallistunut. Esikoista odottaessa ei vielä rv20 näkynyt kuin asiasta tietäville, muuten meni kesägrillailun piikkiin. Sitten rv25 olikin jo sellainen pallo, että asiasta vähemmän tietävät luulivat mun menevän jo ihan loppuvaiheessa ;) Rytinällä tuli maha silloin, ja raskausarvet ovat sen mukaiset :/ Jospa nyt maha kasvaisi vähän tasaisemmin, ja mielellään saisi näkyä jo tässä kesän aikana...

Ihana synnytyskertomus Amiralla! Tiesitkö odottaa noin siroa vauvaa?

Nyt muihin touhuihin, kun kerrankaan ei nukuta. Esikoinen nukkui viime yön heräämättä (aikakin, kun ikää jo kohta 1,5v.), ja mies antoi mun nukkua pitkät päikkärit iltapäivällä...

Tuttiritari 7+5
 
Hei!

Kiitos kaikille odotuspelkokokemuksiaan jakaneille, se auttoi vähän ymmärtämään näitä omia sekavia tunteita. Vaikka tietysti kurjaa että tällaiset tunteet ovat niin yleisiä, mutta toisaalta kiva että on vertaistukea saatavilla.

Amira: Lämpimät onnittelut vauvasta ja kiitos ihanasta synnytyskertomuksesta! Sun viestisi muistutti taas mistä tässä kaikessa on kyse...

Hyvää tiistaita kaikille!

Luce 16+0
 

Yhteistyössä