***Keskenmenon jälkeen plussanneet toukokuussa***

Ihana synnytyskertomus Amiralla, Onnea prinsessasta :heart:
Itku tuli täälläkin kun kertomusta luin. Onneksi koettelemukset on nyt ohi ja saat nauttia tuhisijastasi!

Täällä kaikki hyvin :) Tyyppi kovasti potkii ja möyrii mahassa ja olo muutenkin aika mainio!
Väsymystä ja päänsärkyä ollut taas ilmassa enemmän kuin laki sallii mutta sairaslomalla kun olen niin ei hätää ole ollut vaan oon vaan voinut lepuuttaa tarpeen tullen.

Massu kasvaa kovaa vauhtia ja vaikka loppusuora tuntuu vielä niin kaukaiselta oon jo alkanut näkemään synnytysunia :D

Vielä saisi neitonen kuitenkin ainakin sen 10vk matkassa pysyä mutta miksei pysyisi, kohdunsuun tilanne ja kaikki ihan kunnossa!

En vaan jaksaisi millään odottaa enää vauva arkea :heart:


Tini + Pingu-Rinsessa 25+6


PS. Tänään ekaan valmennukseen!!
 
Heipä hei!

Pikaisesti omaa napaa täältä... Kävin tänään ultrassa tk:ssa, viikkoja menkkojen mukaan 7+6 mutta itse olen koko ajan ollut sitä mieltä että ei niitä oikeasti niin paljon ole. Oviksen oireet tunsin vasta niin myöhään (kp23-24) ja testikin oli myöhäinen plussa. Ultrassa näkyi sikiöpussi ja sen sisällä kaiku, mutta hyvin epäselvä. Kooltaan vastasi kuulemma 6-7-viikkoista alkiota, ja sehän täsmäisi mun omien laskujen kanssa... sykettä ei saatu näkyviin, mutta tuolla vanhalla ja vähän rikkinäiselläkin ultralaitteella sitä ei kuulemma saada ennenkun 8. viikon täyttymisen jälkeen. Sain lähetteen keskussairaalaan, jossa tarkistetaan tällä tai ensi viikolla tarkemmalla ultralla tilanne.

Pitäkääs rakkaat ystäväiset peukkuja että se "kaiku" olis oikeasti elävä pikkuinen... Itse olen vähän epävarmalla mielellä, toisaalta toiveikas mutta toisaalta pelottaa että taas ilmoitetaan että "ei täällä sykettä näy". No, onneksi asia selviää varmaan jo lähipäivinä.

Kommentoin teidän juttuja sitten paremmalla ajalla, nyt vähän kiire...

:heart: Tuulis, 6-8 rv =)
 
Tuulenpuuska: Täällä on kaikki sormet ja varpaatkin ristissä sun puolesta ja kuvailemasi myöhäinen plussa jne, tukee kyllä sitä, että pieni on saanut alkunsa vähän myöhemmin :heart:

Amiralle: Lämpimät onnittelut pienestä tytöstä, kyyneltä pyyhittiin täälläkin vaikken yleensä kovin herkkä ole.

Repan kuulumisia odottelen jo malttamattomana!

Omaan napaan ei uutta, kiitos kaikille ihanaisille tervetulotoivotuksista, täällä taustalla ollaan :wave: Saikkua on edelleen ja yritän ottaa rennosti..

oviili ja tiitus tasan 28 :heart:
 
Ai niin ja Lucelle piti vielä kommentoida, että minä hermoilin ja ahdistelin päivittäin keskenmenon pelossani rakenneultraan asti (oli rv21), jonka jälkeen olo helpotti. Nyt kun liikkeet ovat vahvoja ja tuntuvat hyvin monta kertaa päivässä on taas iskenyt kaamea menettämisen pelko.Pakko vaan koittaa toitottaa itselleen, että raskautta ei voi itse hallita ja toivoa parasta..
 
:wave:
heips arvon leidit!

Tuttiritari, mulla kans tuota äklökrapulaällötystä kans on piisannut näissä kolmessa odotuksessa ihan riittämiin, vaikka hyvä se vaan on kun on kunnon oireet ni nyt kyllä meinas pariin kertaan jo huumori loppua...tsemppiä sulle!

Tosiaan oli ihanan yksityiskohtasesti ja herkästi kirjoitettu tuo Amiran tyttelin maailmaan tulo.

En oo täsä kauheesti kerkinny / jaksanu kirjotella kun on noita surullisia kohtaloita ympärilläni, mutta tarvii silti koittaa iloita omasta masunkasvusta!!
Onneks huomenna onkin neuvola. Ihanaa. Kertoilen sitten sieltä kuulumisia jossain välissä.

Luce, tosiaan kyllä täälläkin edelleen ainakin jonkun moinen pelko on omassakin pepussa...jospa taas huomenna se hellittäis, ja sit odotellaan seuraavaan ultraan... semmosta se taitaa olla.

stoppis, laitoin sulle eilen yvtä, vastaile jos jaksat.
jees.
palaillaampa siis huomenissa.

Pamuk ja Toivokolmonen rv 14+2
 
heips, ja taas omaa ( . )

eli kävin siis viime viikolla siel neuvolas ( rv 36+0 )
ja silloin oli pittuveitta vielä RT...

no juuri tulin lääkäristä kotiin ja lääkäri laitto lähetteen kättärille koska pittuveitta onkin päässy salamyhkäsesti kääntymään PT...ja viikkoja nyt sit 36+6

ja sit se passitti mut kotiin toivottaen hyvää synnytystä :eek: no nyt sit olen paniikissa ja mietin että mitäs jos eivät saa käännettyä niin musta ei oo synnyttää perätilassa olevaa :ashamed:

wiivi84 & pittuveitta 36+6
 
Heissan kaikki naiset ihanaiset!

Luce, kuten joskus tuolla aiemmin selitinkin, mä olen mennyt koko alkuraskauden täysin ultrasta ultraan. Suunnilleen sen ultrapäivän olen ollut huojentunut, ja sitten taas alkanut pelkäämään. Viime torstain np-ultran jälkeen olo on hiukan rauhoittunut, niin että uskallettiin kertoa odotuksesta kavereille, mutta uskon että pelko ja huoli eivät kokonaan hellitä ennen kuin lapsi on sylissä.

Oltiin viikonloppuna yksissä häissä, joissa hääpari ilmoitti morsiamen olevan raskaana muistaakseni seiskaviikolla, ja siihen perään yks kaveri kertoi heidänkin odottavan vauvaa, kuudennella viikolla. Kylmäsi hiukan, kun mietti, että eihän tuossa vaiheessa edes tiedä onko siellä mitään, ja riskit ovat vielä niin suuret, että hurjaa ilmoittaa julkisesti noin pian... Tuumittiin sitten että kai mekin siinä meidän pöydässä uskalletaan sanoa, kun jo neljästoista viikko lähti käyntiin. Mutta siis jokaisen oma asiahan se on, ja nautinnollisempaahan se raskausaika on, kun ei tajua koko ajan pelätä ja odottaa pahinta.

Tinii luottavaisin mielin vaan, kun kerran kaikki on kunnossa. Keskityt nyt nauttimaan pienen potkuista ja mongerruksesta!!!

Tuttiritari mulla oli kyllä kanssa aikamoista turvotusta, mutta viime viikolla hiukan pullahti alavatsa jo esiin. Saa toki piilotettua, eikä vielä mikään selvä vauvamaha ole, mutta itse sen kyllä huomaa.

Tuulenpuuska täällä on kans peukut pystyssä! Mulla oli kans niin, että ekaan ultraan mennessäni luulin olevani 7+ viikolla, mutta olinkin 6+3, ja ultrassa näkyi 4mm valkoinen pallo joka sykki. Lääkäri sanoi, että ihan tuuria, että syke näkyi, että pari päivää sitten ei välttämättä olisi vielä näkynyt. Tule sitten heti kertomaan kuulumisia. Koeta jotenkin pysyä rauhallisena ja kestää jännittäminen ja odottaminen :hug:

Pamu tulehan sinäkin kertomaan neuvolakuulumisia, ja jaksamista edelleen siellä ystäviesi olkapäänä. Toivottavasti saat voimaa ja jaksamista oman vatsan kasvamisesta.

Meillä oli tänään neuvola, jossa kaikki hyvin. Ensimmäistä kertaa kuunneltiin Toivon sydänäänet, ja jumps jumps jumps jumps sieltä kuului! Ihana hetki! Painoa oli tullut kolme kiloa, vaikka sitä on siis ennestäänkin liikaa, mutta moitteita en saanut. Varmasti vaikuttanut kuvotukseen pakolla syödyt välipalat sekä sairaalareissun jälkeinen liikuntakielto. Pissa puhdas, kaikkien verikokeiden tulokset oli hyvät. Sokerirasitukseen pitäisi aikaa varailla, toiseen mokomaan joudun sitten joskus viikolla 26. Verenpaine oli hyvä, hemoglobiini oli korkea, ja neuvolatäti kielsi vitamiinien syönnin, joita olen siis popsinut kaksi kappaletta päivässä. En itse asiassa edes tiedä, mitä korkea hemoglobiini tarkoittaa, tietääkö joku muu?

Tänään kävin sovittelemassa kenkiä, niin huomasin että mun kengänkoko on suurentunut yhdellä. Siis kaikissa sovittamissani kengissä. Hmm, outoa. Olenko siis lihonut jaloistakin, vai voiko jo nyt olla niin paljon turvotusta? Voisikohan painonnousukin johtua osittain siitä?

Tällaista tällä kertaa. Rakenneultra varattiin 15.7. Ihan hyvä fiilis.

Ai niin, Repan kuulumisia odotellaan...

Pikkutiikeri ja Toivo 13+1 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Heippa

Pikkutiikeri, hemoglobiiniarvo yleensä laskee sen takia, että ohuempi veri kiertää sikiölle asti paremmin (?). Liian paksu veri ei ilmeisesti ole sikiön kannalta niin hyvä, vaikka äidille se tietenkin on vain plussaa. Siksi hemppa saakin laskea raskauden aikana jonkin verran, ilman että sitä tarvitsee yrittää korottaa. Mulla laski esikoista odottaessa 140:stä 118:aan, ja vain parin viikon ajan söin rautaa. Heti kun arvot oli päälle 120, sain lopettaa raudan syömisen. Kullekin sopiva hemppa riippuu tietysti lähtötasosta, koska onhan se ihan eri, laskeeko vaikka 150->100 vai 115->100...
Korjatkaa viisaammat, jos olin ihan väärässä! :)

Wiivi, vai sait perätilayllätyksen vielä? Onko sulle aiemmin tehty sektiota? Mun esikoinen syntyi sektiolla, ja uskallan väittää päässeeni vähintään yhtä helpolla kuin keskivertosynnyttäjä. Haava oli kipeä ehkä kolmen päivän ajan, sitten alkoi olla jo ihan normaali olo. Ja tietysti koko alapää oli ihan ehjä ja kivuton, mikä ei ole alatiesynnytyksen jälkeen ihan itsestäänselvyys ;)

Tuttiritari 7+6
 
heips!

Pitkästä aikaa...
on ollu jotenkin hirmu väsy koko ajan, ja hyvät ilmat on vetäneet meidät ulos.
ei oo tullu täällä paljon oleskeltua..pitäis varmaan hankkia läppäri, niin voi auringonpaisteessa näpytellä :LOL: .

Saunareissu perjantai-iltana säikäytti kun oli rintoihin tullu sellaista näppylöitä, sellainen ryyhkä, lauantaina taas saunassa huomasin ryyhkän levinneen ja sunnuntai aamuna soittelin tuonne synnärille ja juttelin kätilön kanssa että onko ok lähteä reissuun ku on tuollaista ryyhkää, ei kylläkään kuumetta oo ollu.No kätilö sanoi että on ok, jos ei kutise. me sitte lähettiin anoppilaan ja miehen veljen luo.Eilen illalla sitten miehen veljen luona kutina alkoi, ja se oli jotain aivan hirveää, ryyhkää on nyt rinnat ja masu täynnä, jalat(reidet ja sääret) käsivarret ja viime yönä nousi jo kaulallekin, hengittäminen on vaikeeta, koko ajan tuntuu kun ahistais, huomen aamulla ois neuvola puol ysiltä, saa nähä mikä mua vaivaa. mitään rokkoakaan eivät kuulemma epäile, kun ei ole kuumetta nostanut.
Vähän huolettaa!
onko kellään mitään vastaavaa ollu?

Amiralle: tosi paljon onnea pikkuisen tytöntyllerön johdosta! ihana synnytyskertomus, tuli kyyneleet silmiin, ihana
:heart: :heart:

Ajatuksin AE ja mussukka 29+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
heips, ja taas omaa ( . )

eli kävin siis viime viikolla siel neuvolas ( rv 36+0 )
ja silloin oli pittuveitta vielä RT...

no juuri tulin lääkäristä kotiin ja lääkäri laitto lähetteen kättärille koska pittuveitta onkin päässy salamyhkäsesti kääntymään PT...ja viikkoja nyt sit 36+6

ja sit se passitti mut kotiin toivottaen hyvää synnytystä :eek: no nyt sit olen paniikissa ja mietin että mitäs jos eivät saa käännettyä niin musta ei oo synnyttää perätilassa olevaa :ashamed:

wiivi84 & pittuveitta 36+6
wiivi :wave:
mulla on kokemusta perätilasta, molemmat lapset itepäisesti pylly eellä maailmaan.
no esikko istui koko raskauden pyllynsä päällä, koitettiin kääntää, pongahti heti takas kun irti päästettiin, 2 x koitettiin NKL. ei auttanut siis meitä.
magneettikuviin, tilava lantio, siis koittamaan alakautta.
tositoimiin pääsy kesti koska perätilaa EI käynnistetä eikä muutenkaan siihen juuri puututa, pitää sujua omalla painollaan.
aluks näytti lupaavalta 6 cm olin auki ja sit olikin ekana tarjoutuvana osana KANTAPÄÄ, että se siitä, jalka edellä on paha syntyä -> sektio.
kaikki meni hyvin, 10 pisteen isohko 4 kg poika! :heart: hyvä päätös senkin puoleen, että poika oli aika iso ja kun pää olis vielä tullu vikana niin...huhhuh.

tyttömme päätti ettei ole veljeänsä "huonompi" ja väänsi itsensä RT -> PT viikolla 36+ ja sitä muljahdusta ei sit voinut olla huomaamatta!! :whistle: oisko toi teidänkin vauva kuitenkin jo hetken ollut PT, mutta sitä ei vaan oo neuvolassa huomattu? Mulle silloin pojasta edes lääkäri ei osannu varmuudella sanoa ilman ultraa kumminpäin vauva on...
no sitten synnytystapa-arviossa sain suoraan sektioajan parin viikon päähän, joka oli kuitenkin paljon mukavampi kokemus kuin tuo eka jolloin olin jo aika poikki ihan kaikkeen...ei yritetty kääntää tms. enkä kyllä enää sitä ite haluiskaan. tytöllä oli sitten syntyessään napanuora 2 x kaulan ympäri, (vissiin menny siinä melskatessa, kääntyessä ) että häneltä kyllä ois perätilassa jäänyt pää jumiin...kamala ajatus! Tämän -kin jälkeen olen vaan luottanut lääkäreiden mielipiteisiin.
Loppu hyvin, kaikki hyvin.

saa nähä miten tän kanssa käy, että jokos taas perätilaa pukkaa!sektio on edessä joka tapauksessa koska jo kaksi alla.

mulle ekaan sektioon joutuminen oli ajatuksena kamala, mutta sitten jälkeenpäin on kyllä ihan sama miten ne lapset maailmaan saadaan, kun sekä vauva että äiti voivat hyvin ja ovat hengissä.

tsemppiä sulle!!



 

kiva kuulla susta, aurinkoenergiaa! toivottavasti kutinalle löytyy syy ja saat apua.

pikkutiikeri, joo huomista kyllä jo odotan!!!! ja tosiaan, täytyy välillä keskittyä ihan tähän omaankin napaan ja asukkiin.
 
Minäkin liityn nyt tänne listalle. Keskenmeno tuli viime joulukuussa 12/07 viikolla 10+?.Nyt sitten ollaankin teho seurannassa, kun se johtui minun perus sairaudesta. Välillä tuntuu ihan uskomattomalta, että masussa kasvaa nyt ihan oikeasti pikku ihminen jolla on kaikki ainakin tähän asti ollut hyvin. Minun omakin sairaus on nyt saatu kuriin joten ei sen suhteen pitäisi olla mitään hätää.

aurinkoenergiaa Minulla oli ensimmäisessä raskaudessa tollaista ryyhkää ja todettiin parvorokoksi. Ei ole vaarallinen sikiölle enää noilla viikoilla joilla sinä jo olet. Toki sehänvoi olla vaikka nokkosihottumaa tai jotain allergista.

Täällä sivustolla olen lukenut teidän juttuja on hyvä huomata muillakin olevan samanlaisia pelkoja kuin meillä.

Tämän pikku masuasukin pitäisi LA mukaan nähdä päivän paisetta tammikuun alussa, mutta kun edessä on sektio niin meillä mahtanee olla jo jouluna pikku ihminen kotona.

Joku mahtoi puhua sektiosta täällä. Minä voinkin sanoa, että minulla se oli ainakin super helppo, ukkeli leikattiin perjantaina pois ja me päästiin jo maanantaina kotiin ja kyseessä oli eka raskaus. Sitä ei kannata pelätä, jos edessä on sellainen.

Leppoisaa odotus aikaa kaikille

:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuttiritari2:
Heippa

Pikkutiikeri, hemoglobiiniarvo yleensä laskee sen takia, että ohuempi veri kiertää sikiölle asti paremmin (?). Liian paksu veri ei ilmeisesti ole sikiön kannalta niin hyvä, vaikka äidille se tietenkin on vain plussaa. Siksi hemppa saakin laskea raskauden aikana jonkin verran, ilman että sitä tarvitsee yrittää korottaa. Mulla laski esikoista odottaessa 140:stä 118:aan, ja vain parin viikon ajan söin rautaa. Heti kun arvot oli päälle 120, sain lopettaa raudan syömisen. Kullekin sopiva hemppa riippuu tietysti lähtötasosta, koska onhan se ihan eri, laskeeko vaikka 150->100 vai 115->100...
Korjatkaa viisaammat, jos olin ihan väärässä! :)

Wiivi, vai sait perätilayllätyksen vielä? Onko sulle aiemmin tehty sektiota? Mun esikoinen syntyi sektiolla, ja uskallan väittää päässeeni vähintään yhtä helpolla kuin keskivertosynnyttäjä. Haava oli kipeä ehkä kolmen päivän ajan, sitten alkoi olla jo ihan normaali olo. Ja tietysti koko alapää oli ihan ehjä ja kivuton, mikä ei ole alatiesynnytyksen jälkeen ihan itsestäänselvyys ;)

Tuttiritari 7+6

ei oo tehty sektiota!!


Nii sitä piti viel kaikilta udella keille on sektio tehty et pääseekö ukko kuitenki mukaan jos ei nyt tuu kiireellistä...
ja kuinka hyvin ootte ihan oikeesti parantunu siitä??
 
Sektiosta

Minulla oli suuniteltu sektio ja mies oli mukana synnytyksessä ja sai pikku ukkelin itselleen heti ja nautti sen kanssa ydessä kaikki normaali kuviot. Minulla paraneminen oli tosi nopeaa, olin jo kahden viikon päästä rullaluistelemassa. Minulla asiaa auttoi varmaan se kun jumppasin ihan loppuun asti ja lihakset oli hyvässä kunnossa. Minulla kipuläkitys saatiin lopettaa jo seuraavna päivänä. Edessä on toinen sektio ja se ei pelota yhtään, minua varmaan hirvittäisi alkaa synnyttää normaali tavalla.

Hemuli 8+3
 
joo eli onnellinen olen minäkin, kaikki on sujunut hyvin molemmissa suunniteltuja kun ton perätilan takia kuitenkin mennään suht helposti sektioon niin kaikki oli jo valmista, mies mukana ja vauvan kanssa koko ajan, senkin ajan kantoi poikaansa kun olin sielä heräämössä (vaikkei siis nukuteta niin siellä tarkkaillaan)
pienet arvet,( tai melkein yksi, kun samasta haavan kohtaa leikkaavat) sievästi jää piiloon. paranin minäkin nopsaa, molemmista vaikka niiden välissä olin vain 1v2kk,
mutta kyllä minä pari päivää oikeesti sairaalassa olin kipeä. tavallista särkylääkettä otin kotiuduttani muutaman.

tietty tiedän minäkin niitä joilla paraneminen kestää kauemmin, mutta siihekin taitaa vaikuttaa moni asia, ja yksilöllistähän on kaikki.


 
Pikamoikkaus näin illasta vielä kaikille :wave:

On ollut vähän kiire päivä, kun olen juossut neuvolassa ja sitten pyörittiin kaupungilla etsimässä esikoiselle syntsälahjaa (eikä tietty löydetty sitä mitä haluttiin... :headwall: ). Ostelin sitten imetystyynyn, vauvalle tyynyn, vaippoja, liivinsuojuksia, tutin, megasiteitä siihen ihanaan jälkivuotoon :$ ja mitähän kaikkea... Jokohan nyt alkais olla tavarat kasassa =) Kyllä muutens tuntuu vähän luissa että on juoksenneltu ympäriinsä, auts!

Niin neuvolassa kaikki kunnossa, vauveli laskeutunut (no kyllä kai jos lääkäri viikko sitten tökki kohdunsuun kautta sormilla päätä...) ja melkeins kiinnittynytkin - ihan himpun sai täti liikkumaan vielä. Täti tykkäsi että synnytystä vaille valmis on tämä raskaus ja vähän meinasi ettei enää nähtäis yhdessä koossa :eek: Aika kuitenkin ens viikon torstaille varuiksi. Ei kyllä ole mitenkään sellainen olo, että pikkuherra olisi sieltä ulostautumassa ihan justiinsa (mitä nyt tämän päiväinen juoksentelu vähän kolottelee, mutta en silti ihan heti usko ;) )

Repalla on varmaan jo nyytti sylissä :heart: Voipi vaan pari päivää ottaa ennen kun hän pääsee meille kertomaan =)

Amira :heart: Kiitos pikku prinsessan synnytyskertomuksesta - olihan huima kokemus!

Pamu hyvä kun ilmoittelit tuosta viestistä, en olis tajunnut muuten :xmas: Eli vastattu :wave:

Kiva kuulla Tiniistä! :wave:

Tuulenpuuska kovasti tsemppiä ja täällä ainakin peukutetaan pikkuhippusen puolesta ihan täysillä!!!!

wiivi no jopas oli kaveri tempun tehnyt, jos oli vielä kääntymään päässyt! Vieläköhän hän voisi kääntyä takaisin? Tsemppiä teille!!!

Pikkutiikeri onnittelut jumpsutuksista! :heart:

AE höh, kuulostaapas inhottavalta, olisiko allerginen reaktio? Toivottavasti selviää pian ja saat apua! :hug:

Hemuli onnea :heart: ja tervetuloa =) Täällä on ihana porukka!

Äitee hyvä että insuista on apua! VAikka pistely ei olekaan kivaa :hug:

Huh, nyt äkkiä iltapalalle, miten tää näin venähti :eek:

stoppis 38+1
 
äitee aikamoinen sf-mitta sun mahalla :D

stoppis ehkä sulle kerrottiin vahingossa mun kuulumiset ja minä en enää menis neuvolaan vaan synnyttämään? ;) ku mulla oli eilen neuvola ja sanoi, että hyvin tuntuu viihtyvän. vaihdetaanko kuulumisia? :)

hemuli tervetuloa :heart:

wiivi84 sullakin on jännät paikat lähellä. toi perätila on aina jännä paikka. monelle on yritetty sitä kääntämistä, mutta en ole koskaan kuullu,että joku ois kääntynyt siinä tilanteessa. mutta muuten on kääntyny joku pieni ihan synnytystä ennen. voimia.

minä: :kieh: :kieh: eikö kerro kaiken?

ruispala &terminaattor3 40+2
 
arska öh, jos näppylöitä tarkoitat, niin mulle tuli niitä n. kk sitten rintoihin, rintojen alle ja käsivarsiin, mutta ne hävis, kun aloitin säännöllisesti rasvaamaan kroppaa. eli olivat ihan vain ihon kuivuudesta johtuvaa punaista, kutisevaa näppylää. ihan rokolle ne mulleki näytti, ku säikähdin!

hemuli tervetuloa ja ennenkaikkea onnea tulevasta perheenlisäyksestä!

äiteen maha se aina jaksaa nostaa hymyn huulille :) mahtaa se vaan olla melko raskas kantaa??

hizinpimpula, ruispala ja stoppis ne ainakin meinaa pian karata synnärille! jänskättää :D kamalasti onnea kaikille synnytyksiin ja sit nopeesti raportoimaan tänne, kitoosss :LOL:

(.) sain viime yönä nukuttua hyvin, mikä autuas tunne! kaksi yötä menikin taas ravatessa pissalla ja vauvan potkiessa hereille niin, että alavatsa on kipeä. nyt oli ihan "normiyö", vaan pari varikkopysähdystä. mulla on yhä bakteeritulehdus, labrassa selvisi, nyt vain odotetaan tarkennustietoa, mikä pöpö mua kiusaa ja sitten myrkytetään se pirulainen uudelleen. on se sitkeä tapaus.
vaan nyte pääsen kampaajalle, ihanaa :)

voikaa oikein hyvin kaikki!

irtis ja 29+0 jo... iigz...
 
wiiwi, tuskin vaativat synnyttämään perätilassa olevaa lasta jos itseä hirvittää. Mulla oli toinen lapsi perätilassa ja se huomattiin vasta synnärillä lapsiveden mentyä. Eivät edes harkinneet alatiesynnytystä vaan valmistelivat saman tien sektioon. Sektio oli kiireellinen, mutta ei hätäsektio, tehtiin spinaalipuudutuksessa ja mies oli koko ajan vierellä kädestä pitämässä. Verhon takana porukka tonki mun masusta vauvan ulos. =) Minä olen kuullut erilaisia toipumistarinoita, täälläkin joku sanoi että seuraavana päivänä jo voi jättää särkylääkkeet. En halua pelotella, mutta minulla ainakin haava oli pitkään kipeä, aluksi ihan tosi tosi kipeä. Portaita en pystynyt nousemaan sairaalasta kotiin tullessa itkemättä. Imetys oli alussa yhtä tuskaa kun jälkisupistukset sattui niin haavaan. Mutta viikko-pari eteenpäin, tilanne oli jo hyvä ja kipujen kanssa pärjäsi ihan hyvin. Ja silti, jos nyt pitäisi valita perätilasynnytys tai sektio, valitsisin ilman muuta sektion.

Aurinkoenergiaa, eikös maksa-arvojen nousu aiheuta jonkinlaista ihottumaa ja kutinaa... tää on nyt tällaista mutu-tietoa, mutta ihan kuin olisin joskus kuullut sellaista... No, varmaan sulle on jo syy selvinnyt neuvolassa.
 

heips, juuri soittivat kätilöopistolta ja pyysivät perjantaina käymään 12 aikaan..

ja sanoivat et katotaan nyt ensin kumminpäin on ja jatketaan siitä sitten.

onneks oli nopeeta toimintaa

nii ja eilen ku mietin positiivisia puolia niin jos sektioon päädytään ni pääsee sitte aikasemmin hommiin :LOL: :LOL:

wiivi84 & pittuveitta rv 37
 
suruvaippa72
Minulla on lapsi03,km rv15 04,km rv8 04,lapsi06 ja km rv8 nyt tammi-helmikuulta.Muutama viikko sitten plussasin jälleen.Plussan hetkellä oireita oli kovastikin,mutta nyt eivät enää rinnatkaan arista,tänään ei ole etonut,ei ole ollut hajuherkkyyttä - ei oikeastaan mitään.Huoli on niin kova :(( sillä minulla oireettomuus on liittynyt keskenmenoihin. terkuin Suruvaippa72 rv5+6
 
äitee :LOL: voisinpa tullaki seisomaan pihalle ja jo elokuussahan mää oon jakautumassakin, jotta saatte enempi peitettä pihalle :D olettaen siis, että jälkikasvu tulee äitiinsä ja on myös irtosora :D
josta tuli mieleeni, että mitäköhän nikkejä mun mies käyttää netissä... täytyy joskus kysyä, jos hän haluaa kertoa, ja hersytellä sitten - ainakin ittekseen - millanen outo pariskunta meidän nimistä syntyy :D

wiivi mää luin ensin, että soittivat kääpiöopistolta :D himputti, sääkin oot jo kohta lähdössä tositoimiin! bd bd sullekin :)

ähh, olen varmaan saanut auringonpistoksen partsilla, kun ihan tyhmätkin jutut naurattaa :D yritän tässä selvästi vältellä seuraavaa hommaani, päätin putsata lopulta tän uuden kodin keittiön seinäpinnat, kun ne oli sottaset muutettaessa... on sitten tulevalla-herra-isällä jotain muutakin ihmeteltävää kuin uus kampaus, kun palaa perjantaina työmatkalta ulkomailta :D en meinaan aio paljastaa etukäteen, että meni frisyyri uusiks, vaikka väitin, että pitäydyn vanhassa. puolipitkät hiukset lyheni nimittäin vähän poskien alle ulottuvaksi polkaksi B) NIIN paljon helpompaa kuivattaa, yms.

voikaas yhä hyvin!
 
suruvaippa tervetuloa ketjuun, onnittelut plussasta ja pikkuisistasi, ja pahoittelut km:istä :hug: ei heitetä viel toivoa, eihän, pidämme kaikki peukkuja puolestasi! oireet tulee ja menee normaaliraskauksissakin, joten toivoa on :heart:

terv. vaka vanha irtosora (vm -72 ) , jolla takana yksi km ja 1. aikast hyvin edennyt raskaus nyt jo 29+0-rv:llä
 

Yhteistyössä