~*~KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET TOUKOKUUSSA~*~

Moikka taas, pikavisiitillä vaan,

ONNEA kaikille kaiksesta, nyt niiin paljon meneillään ettei perässä pysy. Ainakin Leinikki ja Meritähti ja s-anttu ovat onnittelunsa ansainneet, ja muut kans jos en nyt kaikkea muista!!!

Mulla puoliväli tässä käsissä, ohoohhhhoh!! Kun vielä ne liikkeet alkais tuntumaan.

Hyviä vointeja kaikille ja em:lle tsemppiä loppumetreille!!!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Onnea zaara ja Pinguli plussista :flower: :heart: Ihana kun tulee uusia plussanneita! Onnea tuhannesti!

Allusmamma ihania lapsia! Tosi kiva kuva. =)

Kuiskaten hienoa että olet voinut hyvin. Tuosta mustumisesta niin kyllä mulla ainakin mustuu täällä o-puolellakin ketjut joihin kirjoitan.

SusSoolle tsemppiä ja pikaista parempaa vointia. Nyt sitten koitat lepäillä kun siihen on mahdollisuus annettu :hug:

mamizuukkeli :hug: kurja kuulla ystävästäsi :hug:

herkkupepulle voimia hankalaan päivään :hug:

elisarille tsemppiä pahoinvoinnin kanssa. Mullakin on ekaa kertaa oikein kunnon pahoinvointia enkä oo oikein pystynyt aamuvuoroja tekemään. Onneksi on pystynyt sumplimaan. Eipä tää kivaa oo, mutta koitan kans ajatella että jos tää nyt ois hyvä merkki?

S-anttu toivottavasti pieni jo pian pääse tykönäsi olemaan!

ElinaMarialle tsemppiä, toivotaan tosiaan että pieni malttaa sektiota odotella. Etköhän kuitenkin sinne pääse ihan suunnitellusti, hyvin se menee =)

woodoo onnea puoliväli-etapin saavuttamisesta, jospa ne liikkeetkin sieltä pian alkaisi tuntua :)

Mitäs vielä, jotain ihan varmasti unohtui...
Omaan napaan ei mitään ihmeellistä. Mä vaan odottelen sitä seuraavaa ultraa, jolle mun kuulemma pitäisi keksiä joku muu nimi kuin tuomiopäivä, ehdotuksia?
Silloin ois rv 12+1 ja jos siellä ois kaikki hyvin oltais pidemmällä kuin koskaan. Pisimmillään sikiö vastannut kooltaan 10+6 kun viikolla 14 ultrattiin ja oli mennyt kesken.

En oo vielä uskaltanut juuri kertoa raskaudesta. Kaikki ystävät ei tiedä, eikä perheestä ketkään meidän lisäksi kun mun vanhemmat ja sisko. Aiemmin on ainakin miehen äidille ja veljellekin kerrottu.
Nyt en oo halunnut soittaa uutisia, nähdään heitä harvemmin niin on helpompi olla kertomatta, kun on viimeksi nähty ennen plussaa. Oon miettinyt milloin ois hyvä tehdä asiasta "julkinen" jos kaikki on hyvin seuraavassa ultrassa. En oo varma uskaltaisinko vielä silloinkaan...mutta jos en, niin milloin sitten? Tuleeko sitä luottoa missään vaiheessa? Kertokaahan pidemmällä olevat... :attn:

Tänään onneksi taas iltavuoro, sai rauhassa heräillä aamulla. ( Huonosti nukutun yön jälkeen, helevaten leijonat ja häviö usaa vastaan... :kieh: )

Meritähti :heart: Pömppis 9+2
 
Mertitähti ja Elisar. Täällä kanssa kamppaillaan huononolon kanssa. En ole koko viikkona pystynyt kunnolla syömään muutakuin BigMac hampurilaisia :LOL: Siis ihan oikeasti, jos mene jääkaapille meinaan oksentaa mutta jos menen Mäkkäriin niin olen ihan kuin taivaassa. Esikoisen odotuksessa silloin sama ongelma. Sain eilen luontaistuote kaupasta kokeiluun homeopaattisia pillereitä pahoinvointiin ja ne auttavat aika mukavasti. Sain tänään syötyä jopa vähän kalapuikkoja, perunaa ja tomaattia. Edistys sekin. Tänään tilaan ajan mun opettajelle joka on homeopaatti ja ravitsemusveuvoja jos sieltä saisin vähän apua tähän oloon.
Paino on tippunut tietenkin kun ruoka ei maistu yhtään. En ole oksentanut vielä mutta tuntuu olevan ajan kysymys koska aletan pyttyä halailemaan. Olo on sen verran kamala..

Niin ja Meritähti Meillä kanssa odotetaan tuomionpäivää jopa mies sanoo niin. Se vain tuntuu niiiin tuomionpäivältä, kun pelottaa niin paljon.

Nyt täytyy lähteä pojan kanssa ulos. On muuten vähän ihanaa surffailla omalla läppärillä. Sain edellispäivänä uuden ja hienon läppärin ja eilen nettitikun siihen :D

Leinikki ja Jesse-Baby rv 7+1 :heart:
 
Meritähti ja Leinikki itselläni on se luottamus vieläkin kadoksissa. Lähes päivittäin nykyään etsin sitä pientä jumputusta mahasta, jotta olen varma että kaikki on kunnossa.

Neuvolassa tänään oli kaikki hyvin, paitsi virtsassa oli kuulemma hieman keto-aineita ja käski juoda paljon vettä kun viittaa kerta kuivumiseen.

pinkkimieli ja pallopää 14+6
 
Heippa!

Huomenna se sitten olis meidän lapsosen syntymäpäivä. :) Jännittää tosi paljon, onneksi oon saanut kuulla paljon positiivisia juttuja sektiosta joten ei pelota ainakaan. Tänään on sitten viimeinen päivä kun ollaan kahdestaan. :heart:

Tulen sitten ensi viikolla kertomaan tarkemmin miten kaikki meni. :)
Pitkä on ollut matka tähän saakka ja nyt pääsen juhlimaan ensimmäistä äitienpäivääni. :heart:

EM ja Dodoliina 39+2 :heart:
 
Ihania ja hyviä uutisia on tullut paljon, onnea kaikille!

Erikoisesti nyt sitten EM onnea matkaan, varmasti on uskomatonta kuvitelle, että huomenna on juuri se päivä kun pienokaisen vihdoin tapaatte. Yksi pitkä taival on päättymässä mutta vain aloittaakseen uuden matkan joka sitten on elämän pituinen. Ihanaaaaaaaaa!
Enkeleitä matkaan.

Pienoisesti omaa napaa, meidän odotus näyttää venyvän, oma leikkaukseni on vasta lokakuussa, ehkä jos mitään ei tule. Kuvittelin olleeni pari kuukautta leikkausjonossa mutta lääkäri oli unohtanut laittaa mun asiani eteenpäin, kiukusta tuli kyyneleet kun asiasta kuulin, tuntuu, että mun elämä on epäreilua.
Toisaalta poden huonoa omaatuntoa koska lapsuudenystäväni menetti juuri äitinsä, niin mun kurjuus kalpenee ja pienenee kovasti sen rinnalla ja sitten kiukustun siitäkin jotenkin kummallista tämä. Tai siis kyllähän mulla on oikeus olla kiukkuinen, surullinen omista jutuistani mutta samalla tuntuu, että mä voisin kokea lisää tuskaa jos se toisi ystävälleni äidin takaisin, on nämä omat murheet sen verran pieniä kuitenkin. Mitään en oikein pysty ystäväni hyväksi tekemään, soitellaan vain, hän haluaa olla yksin perheensä kanssa ja mulla olisi suunnaton tarve nähdä häntä ja olla hänen lähellään edes hetki ja jotenkin kertoa, että ei hänen tarvitse kestää ihan kaikkea aivan yksin. Tai siis kun hän tuntuu olevan nyt omasta halustaan kovin paljon yksin.
No mä saatan olla kovin tunkeileva ja itsekäs mutta olo on kovin avuton.

Ja anteeksi ei tänne tälläinen vuodatus kuuluisi, mutta purkautuipahan nyt näppäimistöltä, nyt on mahtunut niin monta asiaa reilun viikon sisään =(

Teille kaikille ihanaa kesänodotusta, tulen taas moikkailemaan vaikka kuumeilusta on nyt luovuttava ja mietittävä muuta elämään lokakuuta odotelessa.

Unicco
 
EM tsemppiä tälle päivälle ja onnea :flower:

Unicco, jaksamista sulle. Voi miksi aina samoja ihmisiä koetellaan? Mulla vähän samat fiilikset miehen kanssa. Suree tietty isäänsä eikä tunnu haluavan olla meidän kanssa. Ja kuitenkin haluaa, ja sit on vähän varottava mitä sanoo kun on aika aranoloinen asia. Hassua kyllä, kavereilleen tuntuu enempi asiasta puhuvan ja jättää mut jotenkin ulkopuolelle...

HP 34+1
 
SusSoo
Jokohan EM on saanut nyytin syliinsä =) voi kuinka ihanaa! Meidän esikoinen syntyi aikoinaan näihin aikoihin suunnitellulla sektiolla. Tosin mun piti kerran väistyä jo leikkauspöydältä hätäsektion vuoksi, että pienet kaksoset pääsivät maailmaan. Meidänkin esikoinen syntyi juuri näin muutama päivä ennen ensimmäistä äitienpäivääni, jonka vietin sairaalassa! EM:n uutisia siis odotellessa...

).) Viime yönä luulin kuolevani... :ashamed: Heräsin kamalaan tunteeseen; sydän jyskytti ja ahdisti. Noi mun verenpaineet sahaa kyllä edestakaisin. Mä jo miehelle sanoin, että mulle varmaan iskee pian oikeesti joku paniikkihäiriö tämän asian vuoksi :/ Mulla on tänään vielä sairaslomapäivä ja en sitten soitellut vielä neuvolaan. Seurailen tilannetta viikonlopun yli. Soittelen suoraan sitten sairaalaan ja maanantaina haen lisää sairaslomaa jos on tarvetta. Välillä olotila on tosi hyvä, mutta sitten tuo huono ja ahdistava olo iskee.

Sussoo ja Suloinen 30+0 :heart: (poksista vaan :D )
 
Voi, EM sulla on jo vauva sylissä. Ihanaa. :heart:

Unicco jaksamisia teille. Harmi kun kaikki kasaantuu teille! :hug:

SusSoo ja pinkkimieli onnea poksuista! :heart:

mamizuukkeli hienoa että ultrassa oli kaikki hyvin! :heart:

Mä en ennen rakenneultraa uskaltanut ostaa mitään. Pikkuhiljaa tässä alkaa vasta luottamaan että kaikki voisi mennä hyvin. Kaikki ei vieläkään tiedä että olen raskaana. Kummankin perheelle kerrottiin melkein heti. Muutamalle kaverille 15 viikon tienoilla samoin kuin esimiehille. Tosi monelle vasta kun 20 viikkoa tuli täyteen.

Tänään oli ensimmäinen päivä töissä sairasloman jälkeen. Tiukkaa teki ja vatsaa särki. Tosi hissukseen joutuu kävelemään. Tosi outoa un normaalisti kiidän kauhea vauhtia. Huomenna taas uudestaan.

Päksäkkä 26+3
 
ElinaMarian uutisia odotellessa! Tsemppiä kovasti sinne :flower: ...tai jokohan onkin vauva sylissä. :D

mamizuukkeli onnea hienoista ultrakuulumisista! :flower:

SusSoo toivottavasti vointisi paranisi :hug:

Ja Unicolle kaikkea hyvää, toivottavasti aurinko pian jo paistaa teillekin!

herkkupeppu ehkä miehesi haluaa säästää sinua surultaan kun olet raskaana?
Jos jotenkin ajattelee että yrittää sinun antaa nauttia tästä asiasta? Tsemppiä :hug:

Omaan napaan ei ihmeempiä...mutta miksei tää aika voi kulua? Mä en jaksa odotella toukokuun lopulle sitä seuraavaa ultraa... Voi elämä. Onko siellä elämää? Mistä mä sen tiedän...

Meritähti :heart: Pömppis 9+3
 
AAM
EM paljon onnea koko perheelle ja vauvantuoksuista arkea :D :hug:

Sussoo :hug: :( voi kauhea herätä tuollaiseen oloon.. toivottavasti ei ole mtn vakavaa kuitenkaan. Saigonia lisää vaan jos yhtään tuntuu siltä.

Unicco :hug: voi luoja.. ei ole kyllä helppoa elämä kellään ja juuri kun sitä luulee että sais järjestykseen niin paskaa sataa niskaan.. :( mutta tosiaan omaa juttua kun miettiin sitten niin asia voisi olla pahemminkin. Osanotto ystäväsi menetyksestä, ole hiljaa vain vierellä :|

Hyvistä ultrauutisista mamitsuukkelille ja poksuista Sus ja pinkkis :) :hug:

HP mies kun meillä menetti äitinsä niin eipä siinä mtn voinut tehdä.. :( oli jo isänsäkin menettänyt ja sisaruksensa jotenkin omia tyyppejä muutenkin... hiljaa vierellä kun oli paha olo ja kun purkas muhun pahaa oloaan raivoamalla niin en jotenkin osannut olla sille vihainenkaan kun tiesin mistä loppujen lopuksi johtuu.. :hug:

Am & neiti A. 14 vrk:heart:
 
Hei, kaikille!

Tuolla joulukuun odottajissa olen luuraillut ja käynyt täälläkin lueskelemassa.

Toista lasta ootetaan ja LA on tällä hetkellä 09.12. Esikoinen on syntynyt 2005 suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi.
Viime elokuussa tähystettiin kohdunulkoinen ja vasen munatorvi poistettiin.
Aprillipäivänä aurinko alkoi paistamaan tähänkin risukasaan ja nyt viikkoja 9+2.
Maaliskuussa on tullut vuosi kun on alettu haaveileen kakkosesta. Siihen nähden kaikki on mallillaan vaikka syksyn jälkeen olikin siipi maassa. Kaikki uskotteli että lapsia voi vielä saada, onko mahdollisuus siihen 1% vai 99% kun sata se ei kitenkaan enää ole, super onnekkaita ollaan.
Iloista odotusta kaikille... niin vauvan kuin kesänkin :wave:
 
omanapainen viesti:
onko kenelläkään muulla "varma" olo ilman tietoa kumpaa odottelee?
En tiiä miksi mulla on ihan sellainen olo että poika olisi tulossa.
Tyttäkin toki siis tervetullut.
Toivottavasti ens viikon ultrassa näyttäis mitä edustaa :heart:
Ajatella, muistan ku kaks kuukautta sitten tuskailin miten kestän tämän ajan mutta..
niin se on mennyt kuin siivillä.
Ens keskiviikkona tosiaan olisi sitten aika mennä jälleen tutustumaan pieneen. :heart:
Mulla on muutenkin ihana olo nyt kun oli se neuvola pitkästä aikaa ja kuuli ne ihanat avaruus-äänet ja sen oman pienen veturin joka polski ympäriinsä :)
Vihdoin uskallan jo ajatella että raskaana ollaan, heh ei siihen mennytkään kun paria pv vajaa viisi kuukautta :D
Tuntuu kummalta ajatella että tässä sitä ollaan.
vielä kun alkais tuo masukka kasvaa nopeammin :saint:
Onko kukaan muu muuten kuullut väitteestä että omat raskaudet menisi niinkuin oman äidin aikoinaan? Pitääköhän paikkaansa?
Meillä ainakin ihan osuvasti, painon nousun ja masun pienuuden kera, ja muutenkin äidillänikin oli tosi helppoa raskausaikana.



dada & nassikka (hetkeksi unohin mil vk mennään) .. 19+5 :)
 
Ihan pakko lyhyesti kertoa, että EM:n blogissa oli lyhyt tiedotus pienen kaunokaisen syntymästä =) eli 8.5 klo 9.40 syntyi tytär perheeseen.
Kaikki on ilmeisesti sujunut hyvin loput jätänkin sitten EM:n kerrottavaksi.
Suurensuuret onnittelut koko perheelle :heart: :heart: :heart:

Unicco
 
tervetuloa uudet masukkaat mukaan :flower:

EM; hurjasti onnea pienestä tyttärestä!! :heart:

s-antulle ja koko perheelle myös onnittelut :heart:

: Ihania uutisia olit ultrassa saanut :D

dada: mul oli esikon odotusaikana myös pieni masu ja sf-mitta matalalla, mut ultrassa kuitenkin veikkasivat koko raskaus ajan ISOA vauvaa.. mut syntyi sit viikkohin 40+6 nähden sopukokoinen (49cm ja 3490g), et ei siitä sf-mitasta kannata olla huolissaan..

oma masu: menee ihan hyvin, pahoinvointia edelleen, mut painottuu onneksi iltoihin.. autolla makustaminen on välistä todella tuskaa (mynthon pakauksen kans pitää matkustaa) Esikko ja kevät työt pitää kiireisinä, ettei taho koneelle keretä, saati kommentoimaan.. eka neuvola on torstaina :D huh huh.. kyl jänskättää onneks neuvolassa on nykyään ultra.. :D

MUT KAIKILLE HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ!!

sukka + masu 9+4
PS. yle 1:ltä tulee lasten toivekonsertti
 

Yhteistyössä