Keskustelua PCO:sta. Ent.PCOnaiset ja Vauvakuume

Takana 4 positiivista testiä ja tänään jo aika vahva viiva. Huomenna teen kyl vielä uudet, mut kai se on pakko alkaa uskoa ja toivoa, et tällä kertaa kaikki menee hyvin loppuun asti.

Tunteen myllerrykset on ihan hirveät. Ei oikein uskolla vielä iloita. Itku on herkässä koko ajan ja tänään töissä 15 min ja jo huusin naamapunasena, painukaa v*ttuun kaikki, mulla menee hermo teihin!
Onnekis tänään alko 5 viikon loma ja saa rauhassa rentoutua ja keskittyä raksa hommiin ja raskauteen. Tosin mua on jo pidempään nyppinyt työmaani, mut kun uuttakaan ei ole löytynyt.

Muutamalle olen jo kertonut, et mulla on toivo matkassa. On oikeasti vaikea kuvitella tai edes sanoa ääneen, olen raskaana!!!!

Huomenna soitan neuvolaan ja pyydän Hcg verestä, et varmasti olis tarpeeksi korkea ja lopullinen varmistus. ultra aikaakin taidan ruveta varaan, kun kesäsin sulkuja joka paikassa.

DODA, ei muuta kun heti lääkärin pakeille, etkä tyydy odotellaan vastaukseen. Älä toista meidän muiden palstalaisten virheitä, vaan vaadi tuloksia!

NEUNU, yksityisissä paljon eroja, mut itse olen sitä mieltä, kun maksaa palvelusta yleensä saa parempaa palvelua. Tosin meillä on TAYSissa mennyt kaikki putkeen ainakin toistaiseksi. Mut kyl sain väestöliitosta apua ja koskiklinikan gynegolokikin sentään jotain yritti. Oman kunnan lääkäri vaan pyöritti silmiä.

Teille kaikille paljon voimia tulevaisuuteen ja kyllä meillä on oikeasti mahdollisuus omaan lapseen.

Liityn moumoun perässä maaliskuisiin, mut seuraan teitä edelleen tiiviisti.

Aurinkoista kesää kaikille, olette ollut minulle verraton tuki elämäni raskaimmassa taistelussa :hug: KIITOS :heart:
 
Neunu: On mahdollista mennä yleislääkärin vastaanotolle. Tein tänään raskaustestin aamulla ja negaa näytti niinkun arvelinkin. PCO:ta ajatellen minulla ei ole ylipainoa joka taitaa olla yleisin oire? Painan 47kg/ 160cm. Joten enköhän minä tästä nyt vaan ota kiltisti puhelimen kauniiseen käteen ja varaan ajan jonnekin. Jospa ne kerrankin ottais tosissaan minut. Masentaa, masentaa, masentaa!! Alkais vaan ne menkat niin olisin onnellinen!
 
Onnea sane!! :flower: :heart:

ON: Kävin tänään ensimmäisessä clomifen-ultrassa (nyt siis kp10) ja löytyi 3*13mm follia, lisäksi 2x9mm ja yksi 12mm! Erittäin hyvä vaste kuulemma :D Nyt peukut pystyyn, että vielä ovuloisin :) Jännitin kyllä aivan kamalasti tuota ultraa.
 
Neune: Olen nyt käyttänyt helokkiöljyä n, kuukauden ja vaikutuksia on tullut mm, janottaa ihan tolkuttomasti ja sormenpäät on koko ajan sen näköiset kuin olisin ollut uimassa. :/ mulla ei tuu kk, lähes olenkaan ilman teroja, joten ajattelin josko tuo auttaisi ja siinä lisänä D vitamiini. luin jostain että pco:sta kärsivillä olisi myös kova D vitamiinin puute, testeissä en vielä ole käynyt, vaikka ne lääkäri onkin jo määrännyt. Ajattelin nyt odotella josko täti tulisi kuitenkin "luomusti kylään" ennen kuin aloitan taas terolutit. :saint: Meillä hoitoja on nyt 4v, takana ja nyt hoito tauolla minun terveyden tilani vuoksi, kävin n,puolivuotta sitten vakavan leikkauksen läpi ja ajattelin että hoitoja jatketaan kun saan itseni kunnolla kuntoon.Painoa alas ja fyysistä kuntoa vähän paremmaksi, tullut 20kg ylipainoa kun en ole voinut liikkua vuoteen kunnolla :whistle:
Noh... katotaan auttaako helokkiöljy ja Dvitamiini! =)
Ollan kans käyty NKL:n hormoonipolilla hoidoissa ja voin sanoa että, ihan tolkuttoman hidasta touhua. Meillä hoidot siis alotettu clomeista ja nyt neljän vuoden jälkeen vasta ollaan saatu 9 alkioo pakkaseen, niitä sitten sulatellaan kun terveys sallii.
En tosin pistäisi pahakseni jos meille tulisi yllärinä luomu
vauva :saint:
Toivottavasti pääsette pian hoitoihin. =)
 
Neunu: Piti vielä sanoa hiusten lähdöstä, sun kannattais kysyä sua hoitavalta lääkäriltä siitä kilpirauhas kokeesta! Joillakin ihmisillä voi vaikuttaa jo paljon, se että arvot on ihan pikkiriikkisen alle viitearvojen, niin kuin minulla on. Mun ongelma korjaantui lasten thyroxsinilla annostus 0.25 pienin mahdollinen annos. Myös kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa lapsettomuutta. Kannattaa myös ottaa vitamiinit tueks monipuoliseen ruokavalioon, sillä raskaushan vaatii mm, foolihappoa ja muita vitamiineja jotka on sikiölle elintärkeitä jotta ei tule kehitys vaurioita. kysyvä ei tieltä eksy... :D
 
ONNEA SANE! Tuota uutista olen odottanut! Voi miten se palkitsee meitä kaikkia - antaa toivoa! :flower:

doda: no ei se ylipaino ole 100% ehdoton PCO:ssa...kuitenkin, mars vain lääkäriin! =)

Yolobo: toivoa siis sielläkin, peukut pystyssä!

digi: no maaliskuisen kilpparikokeen perusteella ne on ok. Mutta tottahan kun nyt tuonne elokuun naikkarin h.polille menen niin saanen sieltä siihenkin apua...eli tekevät kuitenkin nuo testit uudestaan...

Helokkiöljykapselit ovat alkaneet täällä myös n. reilun viikon syönnillä näyttämään tulosta! Ei voi olla myöntämättä. Turkki kiiltää ja iho voi paremmin. Ei ihossa muuta ole kuin kuivuutta ja atooppisuutta ajoittain.

Mulla on kyllä kirjaimellisesti aivot kohta riekaleina. On syitä, monia. Huolia ja murheita. No. Toivoisin vain kaikkein eniten tasaisuutta tähän tunteiden kirjoon ja elämänhallintaan. Onneksi on parisuhde kunnossa, se tästä enää puuttuisi. Tuntuu, että kaikki asiat menevät alusta asti päin mäntyä. Että alkaakin jo asennoitumaan samantien negatiivisesti.

Nämä PCO:ten plussat kyllä vähän piristää! :)
 
Hienoa että on ollut apua niistä helokkiöljy kapseleista! :) Minullakin ihan ok olo, mut ihmetyttää toi jano ja noi mun sormenpäät :p Tosin voihan se johtua jostain muustakin, isäntä oli sitä mieltä etten juo tarpeeks ja et mun aineenvaihdunta olis kiihtynyt tosta öljyn käytöstä. On mulla ollut pari pv, lämmöt kohollakin et josko olis sit kuitenkin ovuloinut
Juu.. parisuhde kyllä punnitaan ja rassataan moneen kertaan kun on näin isoja vastoin käymisiä elämässä, hienoa on se kun on kaks ihmistä jakamassa ne surut ja myös ilot. :hug:
mulla ei oikein ole ollut ketään jonka kanssa jakaa tätä taakka paitsi mies, mutta sekään ei aina ymmärrä missä mennään ja ärsyyntyy sitten kun ei voi tajuta mikä on.
:ashamed:
Täytyy vaan uskoa että joku päivä saa sen oman käärön kainaloon :heart:
 
heippa taas pitkästä aikaa..on ollu niiin paljon kaikkea kiirettä tän häähumun keskellä ettei ole ehtinyt juuri konetta käynistellä...
neunu mulle se lääkäri siellä lapsettomuus puolella OYSsissa kirjoitti 3kk satsin sillä 2tbltia päivässä annostuksella ja sanoi että syksyllä aloitetaan sitten clomit. Kuulemma on pakko alkaa järeämpiin keinoihin tän mun kropan kanssa että tädit saadaan kylään.

Kp34/44? tätejä ei näy vaikka otin viimeisen femon 10 päivää sitten. Eli jos ei menkkoja näy aloitan terot sitten maanantaina. Tää mun kroppa on aivan peestä. Alan jo todella olla ihan ulapalla tän kanssa. Femostonin piti olla aika taattu aloittamaan menkat. No ei näköjään mun tapauksessa. terojen taikoja odotellessa. Rtestejä en ole pahemmin tehnyt koska en usko että siellä mitään näkyis... Edellisestä on aikaa n.viikko...
 
digi: niin, ei mulla ole parisuhteen kanssa ollut onneksi mitään häikkää...työkiireet ja sen aiheuttamat muut stressitilat sekä muita pieniä juttuja. Mä luulen, että nämä lääkityksetkin tekevät tämän olotilan aika tukalaksi. Välillä oikeaa tunteiden vuoristorataa. Samana päivänä kaikkia tunteita ja joskus jopa todella itkuherkkä. Olen pitänyt itseäni vahvana, mutta nyt tiedän etten olekkaan niin vahva. Tasapaino horjuu ja pahemman kerran.


niuku: siellähän sä olet! Ihanaa! Me ehkäisyvalmisteen syyttelijät - musta tuntuu, että sulla on vielä samanlainen kehon toiminta kuin mullakin eli mikään ei tepsi. Eikö kiukutakkin. Mun rtestit on heitetty viimesimpään kaapin nurkkaan sillä ei niissä kuitenkaan mitään näy! Se on vain harhaluulo ja toiveuni!

Toimiiko niuku OYS:in hoitosysteemit kuitenkin, saako palvelua ja tarpeeksi?


Olen laskeskellut tuloja & menoja ja vakavasti harkinnut yksityiseen hoitoon 'siirtymistä' eli esim. Hki:ssä sellaiseen kuin Felicitas klinikka. Hinnasto on samansuuntainen kuin muillakin vastaavilla hoitopaikoilla ja mietin, että jos tässä päässä napsahtaa nyt ennen elokuun puoliväliä (jolloin oliis aika kunnalliseen) niin tämä tätihän varaa ajan yksityiselle. Luulen, että siellä hoidon edistyminen ripeytyy ja saattaa ehkä jopa olla parempia, ystävällisempiä lääkäreitä (?)


niuku, odotellaan ferrareita, odotellaan :hug:
 
neunu kyllä ainakin näiden 2 käynti kerran perusteella OYSissa saa ihan kunnon hoitoa, nimittäin TKssa sain sitä hoitoa odotella sen 87kk ja sittenkään ei mitään olis varmasti alkanut tapahtumaan jos en sinne sairaalaan olis päässy.

No teimpä nyt kummiskin rtestin tänään aamulla ja puhas negahan sieltä pärähti. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kahlan:
Uudessa Vauva-lehdessä oli Pco:sta juttua...
Kiitos tiediosta! :flower:

Mistä olette ostaneet helokkiöljykapseleita ja ovatko minkä hintaisia? Voisin kokeilla miten ne minulla vaikuttavat, kun iho ja hiukset ainakin kaipaavat kohennusta. Tietenkin se tärkein on raskautumisen helpottaminen, mutta muutkin hyvät vaikutukset ovat tervetulleita.

Mulla on tänään kp1 aika yllättäen. Kierto jäi "normaalimittaiseksi" kierroksi hieman lyhyeksi, mutta 31 päivää on kyllä ihan mieleinen kierron pituus. Yleensähän mulla on 32-34 sellainen normaali pitkien ja lyhyiden kiertojen välissä. Luteaalivaihekin oli harvinaisen normaali (keskiarvoa ajatellen), kun oli nyt vain 15 päivää tavallisen 16-18 sijaan. Toivottavasti tämä tarkoittaa sitä, että kehoni alkaa viimein toimia hieman paremmin. :)

Onnea ja tarrasukkia plussanneille! :flower:

En malta nyt kommentoida enempää, kun täytyy päästä nukkumaan. Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
Heippa

Pitkän palstailu tauon jälkeen ajattelin tänne ilmoittautua ekaksi. Tähän sakkiin en ole tainnut aiemmin kuuluakaan. Joten pieni esittely paikallaan. Olen 32v luomuraskaus päätyi 10/07 varhaiseen keskenmenoon jonka jälkeen todettiin pcos. Clomejakin söin useamman kierron jopa 3tbl/pvä ilman yhtään follia. Nyt tarkoitus syksyllä mennä väestöliittoon hoitoihin, jospa sieltä löytyisi vihdoin apua. Ollaan oltu julkisella mutta saatu tylyä kohtelua.
Olen hiljan pudottanut 10kg painoa ja toinen samanmoinen vielä tarkoitus.
Painonpudotuksen jälkeen 23.5 luomumenkat, sen jälkeen ei ole kuulunut. Testasin negaa, kun 4pvää "myöhässä". Tänään ollut älyttömän pahaolo joka hiukan helpottanut syömällä. Lämmöt tasan 37.
kp:t n.43-27-28?
 
Piglet: ollaan kumpikin uusia täällä ja samaa ikäluokkaakin. tervetuloa:wave:
millaisella ruokavaliola sait painon putoamaan? =)

Neunu: Mulle clomit aiheutti TODELLA pahat sivuoireet. Meni mielialat niin vuoristorataa ja menkkakivut oli ihan helvettiä, makasin kaksinkerroin sängyssä. :x Puregonista ei tullu sitten mitään oireita eikä menkka kipujakaan. =) Mut onhan tää lapsettomuus jo muutenkin raskas asia ja pistää mielialat hyppimään. :|
 
Heip. Ilmoittaudun joukkoonne! Minulla on 2 vuotias tyttö, joka sai alkunsa luomusti ja iloisena yllätyksenä. Ehkäisyttä olimme sitä ennen noin 7 vuotta. Toista kerkesimme yrittää pari kuukautta kun olin jo raskaana. Tämän raskauden aikana oli elämäni ensimmäinen vti ja verenvuotelua jne kaikkea ongelmaa. Sain keskenmenon rv 17. Pieni kuollut poika syntyi kovien tuskien saattelemana sairaalan käytävälle =(. Patologin vastauksissa oli että sikiöstä ei löydetty mitään poikkeavaa mutta istukka oli minulla ollut liian pieni viikkoihin nähden. Verikokeiden perusteella lääkäri epäili PCOS ja ultralla se myös vahvistettiin. Löytyi sitten syy minun karvaisuuteeni sekä mm. akneen, painon vaihteluihin jne. Noh, nyt yritämme lasta ja jännittää aiheuttaako tämä tauti lisää keskenmenoja tai vaikeuttaa ylipäätänsä raskaaksi tuloakin?? Mitään lääkitystä en ole siihen aloittanut, terolutia olen epäsäännöllisiin kuukautiseen joskus syönyt muutaman kierron.
 
Hienoa että täällä on plussatuulia!
Törmäsin nettiä selaillessani kirjaan joka käsittelee PCOS:n hoitoa ruokavalion avulla. Kirja on englanninkielinen ja puolet on nyt luettu ja pakko suositella kaikille jotka jotenkuten kieltä taitaa! PCOS book nimeltään. Kirjoittajan tytär sairastaa PCOS:ta ja hän on hoitanut lukuisia muitakin erittäin hyvällä menestyksellä. Käsittääkseni tämä ruokavalio parantaa, ainakin niin kauan kun sillä pysyy.
ON. Meillä on ollut parisen kuukautta nyt yritystä enemmän ja vähemmän. Mitään muuta eroa ei ole kuin että minäkin sain normaalipituisen luomukierron.
P.S. Kirjoittelin aiemmin nimimerkillä onefer
 
digi Kiitos
Olen saanut painon putoamaan täysnutrauksella ja siksi tiedän että myös se toinen 10kg onnistuu. :)
Mistä päin olet kotoisin?
Huomenna sitten aion testailla ja sitten aloittaa terot taas. Väestöliittoon otettu yhteys ja mahdollisesti ensikuun alussa ekalle käynnille.
Onnea plussasta sane
 
:wave:

kahlan: kiits vinkistä, täytyy rientää ostamaan omansa B)

mg: ne helokkiöljykapselit ovat aika arvokkaita kun ostaa sen 400 kapselin annoksen (jota ainakin myydään suuremmissa marketeissa). Mutta taas toisaalta, tuo 400 kapselia on sellainen luku jotai ei ihan viikossa niellä alas joten ehkä se on hintansa väärti =) Itse maksoin siitä 400 kapselin purkista 16?, hinta lienee liikkuu 15-20 välillä (?) En tiedä minkälaisia muita pakkauksia on myynnissä ko. kapseleista ja mitä itse luontaistuotekaupat veloittavat, luulisin silti, että ihan saman.

Piglet: oletko pk-seudun hoidoissa käynyt siis? Olen itse menossa Hki:n hormonipolille ja olen vähän empiväinen.. En ole mistään kuitenkaan kauheasti kuullut negatiivistakaan, etten sillä muodosta käsitystäni, ainoastaan pelkällä omalla ajatuksella...
Ja saako udella paljon sulla oli lähtöpaino, josta tuon 10kg saanut pois? Itsellähän on viittä vaille -10kg lasissa kohta ja lähtötilanne 104,5kg. En kyllä ymmärrä tuota lukua lainkaan
:LOL: mutta nyt tosiaan kympin kohta vähemmän huomaan jo eroa vaikka muut eivät olekkaan lähipiirissä huomanneet eli maininneet mitään. Askel on keveämpi ja muutenkin on "helpompi" olla. Tosiaan, itsellä myös toiset -10 vielä uurastusta jäljellä jonka jälkeen asetan lisätavoitteen eli varmaan vielä kolmannen kympin, mutta en halua ahmia tai asettaa liikaa suorituspaineita niin sujuisi paremmin tämä pudotus. Viime päivien känkkäränkän aikana olen saanut pudotettua kilon ihan hujauksessa ja sekin jo luo toivoa tähän pudotukseen joka jo välillä tuntui loppuvan kuin seinään.

digi: moon niin varma, että mulle kelpaa ihan mikä lääke vain kunhan saisin menkat! :headwall: sivuoireilla tai ilman. Kuulostaa varmaan tyhmältä, mutta nyt useamman terokuurin jälkeen on todella tyhmä ja vihamielinen olo kehoaan kohtaan, että ihan sama kohta mitä popsii kunhan vain saisi ne menkat.

äitijellona: laitoin kirjan tilaukseen, kiits vinkistä! =)

Ja tervetuloa uudet tänne! Meitähän täällä riittää :hug:
 
neunu Saa kysyä, lähtöpaino oli 99kg. (joskus olen painanut 105.5kg siitä pudotin ihan ruokavaliolla 15.5kg/5kk. Takaisin tuli tuo 9kg.) En oo pk-seudulta, kun varsinais-suomen seudulta. Ja Tyksistä negatiivista kokemusta lääkärin moittimista, kun ei hänen tahtiinsa paino pudonnut.
Mihin tarkoitukseen helokkiöljykapselit? Maca-jauheesta ja greippimehusta tiedän, mutten tosta helokkiöljystä.
 
Piglet: Hki:sta ollaan kotoisin ja naikkarilla hoidoissa! :) Täytyy kyllä sanoa että meillä on ollut alku jännityksen jälkeen naikkarilla aivan mahtavat lääkärit ja hyvää palvelua. Ainut miinuspuoli oli vaan se et hoitojonot törkeen pitkät ja siks todella hidasta touhua siellä. Mulla painoa 80kg ja lääkäri oli sitä mieltä, et pitäis saada putoamaan 60kg ennen hoitojen jatkoa. Helokkiöljy tasaa hormonituatantoa, Englannissa käytetään tukena lapsettomuus hoidoissa. Vaikuttaa hitaasti ja varmasti. :LOL: Mikäs tuo maca-jauhe on? en oo kuullutkaan.
Mullakin lämmöt ollu 37` viikon verran, saas nähdä alkaako menkat viikon päästä vai ei..

Neunu: Ei kuulosta lainkaan typerältä, ymmrrän mitä meinaat.. todella turhauttavaa. Mulla tulee teroilla menkat, mut käyny kyl sillai et oon todistettavasti ovuloinut, eipä vaan menkkoja oo tullukkaan ja r-tesi nega :kieh: Se on mega ärsyttävää, mut kuulema niinkin käy. Saankos kysäistä minkä ikäinen olet neunu?! Ollaanko kaikki samaa ikäpolvea?
=)
Martta 78: Koittakaa jaksaa :hug:
Tervetuloa tänne kirjottelemaan =)
 
Helokkiöljystä viel!!!! saa ostettua apteekista pullossa, 30 tippaa per päivä, maksaa 11e riittää pari kuukautta. Halvempaa ja imeytyy paremmin elimistöön. :D Sorry kun en aiemmin tajunnu sanoo :headwall:
 

Yhteistyössä