Kestovaippojen käytön selitys idiootille

Meille on syntymässä toinen lapsi marraskuussa ja haluaisin nyt alusta asti käyttää hänelle kestovaippoja. Ykkösen kanssa käytimme n. puolivuotiaasta eteenpäin All-In-One kestovaippoja mutta nyt haluaisin siis niin yksikertaistettuna tietää muistakin vaihtoehdoista jotta voisin hyödyntää aikaani ennen synnytystä ompelemalla.

Olen lukenut netistäkin kestovaipoista mutta en vain tajua. On tuhat eri kerrosta ja liinaa ja housua mitä pitää tai voi käyttää. APUWA! :)
 
Heh, mä ajattelin kans ommella kestovaipat, kunnes luin ohjeista kaikenmaailman kerroksista ja kerroksiin laitettavista materiaaleista :LOL:
Totesin että ehkä parempi kuunnella viisaampien neuvoja ennen kuin aloittaa, ja onhan tässä aikaa tuonne maaliskuun laskettuun aikaan B)
 
Hei, katsastakaapas Kestovaippainfo ja sieltä tsi-osio sekä keskusteluista haulla kestoilu vastasyntyneen kanssa. Kysykää rohkeasti neuvoa siellä. Varmasti pääsette alkuun ja vauvan kanssa sitten käytäntö opettaa. =)
 
Hei vaan. Ei liity aiheeseen mitenkään, mutta mulla ois yks käyttämätön kestovaippa (viimevuoden äitiyspakkauksen), jonka saa ilmatteeksi jos joku vaan haluaa. Laittakaa yv:tä niin
pistän postiin tai sen voi noutaa täältä Kaarinasta.
 
Heissan ! Itse sukelsin tuohon kestis-viidakkoon viime syksynä ja olin aivan hukassa alkuun. Mutta tosiaan kestovaippa-infon keskustelupalstalta löytyy apua ! Odotusaikana tosiaan kannattaa ommella, jos innostusta riittää.. Vauvan synnyttyä siihen ei ehkä enää ole niin aikaa.. ainakin meillä kävi niin :).

Itse ompelin taskuvaippoja (kosteussulku ja sisävaippa samassa paketissa. Vaipassa tasku lisättäviä imuja varten) ja sisävaippoja (joissa tasku imuja varten ja jotka tarvitsevat erikseen päälle kosteuden pitävän kuoren).

Kiinteitä imuja en ole vaippoihin vielä alkanut ompelemaan, olen vain tehnyt vaippoja missä on pul-kangas/sisävaipoissa mika tahansa päälikangas ja sisäpuolella esim bambu-joustofrotee. Täytellyt niitä sitten irtoimuilla.

Suuri Käsityö 1/2008 on ihan kivat kaavat vaippoihin ja tuolta kestovaippa-infon tee-se-itse-osiosta löytyy esim Mummu kaava, mikä on myös kiva.

Ja jos kutomisintoa löytyy niin kudotut hahtuva-pöksyt on usein se paras kosteussulkuvaippa pienelle vauvalle ! :)


 
meillä on ollut kuopuksella alusta lähtien käytössä joko muotoonommellut sisävaipat tai taskuvaipat imuilla + Babyidean villikset (vastasyntyneenä oli itsekudottuja). oon tykännyt kovasti.

esikoisella käytettiin harsoja ja nyt en jaksanut alkaa niitä taittelemaan, laiska kun oon :saint:

kerhoon vaan kaikki kiinnostuneet juttelemaan :)
 

Yhteistyössä