Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Testi tehty ja polille soitettu. Olen näkeväni aamulla testissä hailakan haamusen, mutta se voi ihan hyvin olla toiveajattelua. Näytän liuskaa illalla viivasokealle miehelleni ja jos hän siinä jotain näkee, niin sitten siinä viiva kyllä on. Testailen varmaankin maanantaina uudestaan, jos suinkin maltan sinne asti odottaa. Hätäisenä tikutan jo lauantaina. Pisimmän viime aikaisen kierron mukaan vuoto alkaisi maanantaina tai tiistaina, mutta uskon oviksen olleen hieman tavallista aikaisemmin ja sittenhän dpo:t alkaisivat olla jo täynnä. Yhtään ei tunnu siltä, että vuoto olisi alkamassa vaikka oireet voivat siihenkin viitata. Mietin jo todella myöhäistä ovistakin (oireet täsmäävät myös siihen, mutta ovislimoja ei ole), mutta se lienee epätodennäköistä. Esikoisesta haamutin menkkojen jo ollessa myöhässä, joten plussaaminen suurehkolla dpo:lla ei olisi uutta. Jännittää kuinka käy ja jos plussa tulee, niin kestääkö se.

Aika on varattu keskiviikolle, jotta uuden kierron alkaessa pääsen aloittamaan pistoksen ajoissa. Toivon kuitenkin voivani soittaa alkuviikosta plussanneeni ja varata varhaisultran. Keskusteluaikaa en nyt sitten varannutkaan. Sovin siitä sitten polikäynnillä, jos uusi kierto alkaa. Haluan ensin saada tämän tilanteen selville, sillä tuntuu sitten helpommalta mennä juttelemaankin.

Mikä on muilla tilanne? Aika hiljaista on tässä pinossa edelleen vaikka kesä alkaa olla lopuillaan. Toivottavasti keskustelu aktivoituu ja alkaa tulla niitä plussia ihan ropisemalla.
 
Minulla on sormet ja varpaat ylhäällä ja kovat tsempitykset, että nyt Macy Grayllä viivat vahvistuis!! Jännäilen täällä sinun puolesta :)

Omasta puolesta ei oo jännäiltävää, vaan sitte mahollisesti ens kierrossa jatkuis hoidot eli joskus syyskuun alkupuolella.
 
Melargia > Kiitos! :kiss: Taitaa kuitenkin asia olla niin, että yritykseksi jää tälläkin kertaa. On vahvasti sellainen tunne, että raskaana olen, mutta ekat merkit kierron vaihtumisesta taisivat juuri tulla. :( Valkovuoto vaikuttaa tuhruuntuvalta eli taitaa uusi kierto alkaa huomenissa ja täytyy sitten polikäyntiäkin aikaistaa. Pistokset pitää kuulemma aloittaa kp5. Koitan ihan rauhassa vielä seurailla tilannetta ja pysyä toiveikkaana, mutta varaudun tipahtamaan korkealta. Harmittaa jo valmiiksi! :mad:
 
Voi Macy Gray, pidetään vielä peukkuja!! Mä niin haluan jotain hyviä uutisia! Aina kun pinossa joku plussaa, niin tulee olo, että ei tää ole ihan tuhoon tuomittua ja ehkä minäkin joskus plussaan, kun kerta nuo muutkin pitkään yrittäneet!! Plussatuulia täältä puhaltelen...

Itselläni alkoi tänään vuoto -ei paljo taas naurata.

En oo jaksanut polillekaan vielä soitella. Kai meidän vielä yks inssi pitää käydä, vaikka mulla onkin ihan usko siihen mennyt. Eli pari viikon päästä sitten vasta soittoa polille...
 
Macy, miekin täällä vielä kuitenkin pidän teille peukkuja! Hyvät uutiset tälle palstalle näin syksyn alkuun tekis meille kaikille varmasti niin hyvää! ++++:whistle:

Melargia, mutta syyskuun alkupuolihan on jo kohta! Eikä ollu tarkoitus aiheuttaa tuolla lausahduksella paniikkia (että sit on huoleton kesäaika takana ja hoitorumba jatkuu) vaan, että sitten taas on lähempänä se mahdollisuus raskautua. Oikeasti. Voi kunpa tämä syksy olisi se onnensyksy meille kaikille ja ensi kesänä meillä kaikilla ois pikkuiset nyytit syleissämme tai ainakin masuissamme.

Mandeila, :hug: Täällä on menossa 3. vuotopäivä, mutta eipä tuo juuri mulle pettymystä aiheuttanut kun on jo aika iso varmuus siitä, ettei meille sitä luomulasta tule. Mulle ehkä tällä kertaa se täti olikin silleen vähän positiivisempi juttu kun tiesin, että sit pääsee aloittelemaan noita järeämpiä hoitoja. Tai siis en mie todellakaan sitä hoitorumbaa odota, mutta toivon niin kovasti, että nyt tulisi vihdoin se elämäni ensimmäinen plussa raskaustestiin...
 
Hei kaikille. Tänään mieheni oli niin ihana ja varaili meille suunnitteluajan polille, se sattuu puolentoista viikon päähän ja lääkärinä Esa :) Pääsen varmaan taas aika nopeesti nuuskuttelee ku kierto osuu siihen vaiheeseen.

Stressaa hieman tuo hoitojen ja töiden yhteen sovittaminen mutta onneksi siellä on nyt yksi ylimääräinen huomisen jälkeen tehty sisään joka on sitten mahdollista ottaa käyttöön kun tarvetta ilmenee. Minulla lopeteltiin yksi lääkitys bipoon ja jännittää senkin puolesta miten se reagoi näihin hoitoihin mutta yritän pitää itseni kurissa :D

Kerroinko muuten jo että tämä samainen Esa on saattanut minutkin maailmaan aikoinaan :D Sektiolla synnyin ja Esa oli hoitavana lääkärinä. Jospa hän saisi meillekkin aikaan sen ihmeen...
 
jauhopeukalo, ihanaa, kun miehesi on noin aktiivinen myös! :) Meillä se oon minä joka aina saa soitella polille... Tosin koskeehan ne tutkimukset tietty yleensä pelkästään minua, mut silti. Meillä mies ei varmaan nyt ensi viikolla pääse edes mukaan suunnittelukäynnille, pitää ite yrittää sit olla sen verran skarppina, että muistaa kaiken mitä siellä sanotaan. :confused: Minua stressaa myös tuo hoitojen ja työn yhteensovittaminen. Jo heti ensi viikolla, kun olen muutaman kk jälkeen ekaa viikkoa töissä, pitää sit lähtee aikaisemmin yhtenä päivänä polille. Mutta ei sille mitään voi. Mulla on onneksi kuitenkin vuorotyö, joten jonkin verran pystyy kikkailemaan aamu- ja iltavuoroilla ja viikkovapailla, jos on viikonloppuna töitä. Tsemppiä bipon kanssa, toivottavasti tasapaino säilyy, vaikka yksi lääke on nyt poissa. :) Tosin kun meille aletaan noita hormonikuureja määrätä, niin varmasti yks jos toinen on raiteiltaan jo senkin takia. Omalla kohdalla ainakin pelkään hormonien psyykkisiä vaikutuksia...

Hitsit kun en älynnyt muuten ite kysyä, kuka siellä polilla on ens viikolla lääkärinä kun ite oon menossa. Ei kai sillä suurempaa väliä silleen oo, mutta ois ollu ihan kiva tietää. Vaikka ehkä mie toivon, että mullakin ois E, kun hän oli keväälläkin joka kerta kahta käyntiä lukuunottamatta. Oiskin muuten jauhopeukalo hieno yhteensattuma tuo mitä kerroit! =)
 
Hei kaikki! Täälläkin pikkuhiljaa kesälomilta palataan, ja kiva huomata, että täällä jo keskustelut jatkuu... Kunpa tämä vuosi toisi monelle meistä sen niin kovin toivotun plussan!

Minulla kierto puolivälissä, joten ei vielä pariin viikkoon tarvitse polille soitelle... On joo kyllä tehnyt tämä kesä hyvää, kun on päässyt niin irti näistä lapsettomuuskuvioista. Nyt emme varmasti ole stressailleet ja hermoilleet! Eipä silti ole stressaamattomuus taikasana lapsen saamiseksi, niin kuin kaikki me varsin hyvin tiedämme.

Kesä meni hyvin, mutta nyt jotenkin huomaan olevani pettynyt. En ole vieläkään raskaana! Olenhan kahdesti aiemmin ollut raskaana, joten olisi luullut, että tulen pian raskaaksi, kunhan vain saan oikeat lääkkeet. Keväällä siis minulla aloitettiin thyroxin-lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan, ja nyt on arvot kunnossa, mutta ei ole plussaa siitä huolimatta saatu. Keväällä oli myös ensimmäinen ovulaation induktio (clomit+menopur+pregnyl+lugesteron), mutta ei raskautta. Kesän olen syönyt clomeja - ei raskautta. Viimeisen puolen vuoden aikana olen onnistunut pudottamaan painoa yli sen maagisen 10 %. Nyt on BMI 28. Jos kaikki on nyt kunnossa, miksi minä en ole raskaana?

Ihan mielenkiinnolla odottelen, mitä mahtavat polilla meille seuraavaksi suositella. Vaihtuuko lääkecoctail jotenkin? Kokeillaanko inssiä, vaikka miehen simpoissa ei ole mitään vikaa?
 
Moi pikkunenkin pitkästä aikaa! :) Hienosti oot saanut painoa pudotettua! :flower: Mie sain kevään aikana sen 10 kg pois, mutta kesällä tullu 4 kg takas. Hitsin grilli, olut ja jätski!! Millaisethan nuo takapakkilukemat ois ilman liikuntaa... No, toivottavasti nyt taas alkais putoomaan, kun arki palaa ja ruokailuihinkin kiinnittää huomiota.

Mutta sitä mie olin tulossa tänne, siskot, kirjoittamaan, että lukekaahan tämän päivän Karjalan Heili, jos se teille tulee! Siellä oli ihan aukeeman juttu lapsettomuudesta ja oli haastateltu myös meidän polin Esaa ja Päiviä. Hassua, kun yleensä en Heiliä edes vilkaise vaan se lentää suoraan lehtikoriin, niin jostain syystä vaan tänään ajattelin, että lukaisempa. Osa jutusta löytyy myös nettiversiosta
 
  • Tykkää
Reactions: macy gray
Kp3/31-35 ja yk21. Yritystä taas ilmeisesti oli, sillä tämän aamun varmistustesti oli selkeä negatiivinen ja eiliset kivut vuodon niukkuudesta huolimatta runsasta lääkitystä vaativat. En saanut Päiviä kiinni enää perjantaina hanojen auetessa, joten pirautan polille heti aamusta. Kierto jäi 31 päiväiseksi eli tupla-annos Clomeja näyttäisi toimivan. Ajattelin ehdottaa, jos ei siirryttäisijkään pelkkiin pistoksiin, vaan kokeiltaisiin ensin tuolla tupla-annoksella vielä ja sitten tarvittaessa pistoksia lisäksi. Jospa loppukierron tukeminen sitten toisi sen toivotun lopputuloksen. Ongelma saattaa olla se, että en nyt pääse aloittamaan kuuria entisen ohjeen mukaan, jos lääkäri ajatukselleni lämpiää. Toivottavasti asia silti järjestyy ja saadaan tästäkin kierrosta hoitokierto. Keskusteluajan varaan nyt sitten myös.

Ehdin nukkua työvuoron jälkeen vain viisi tuntia ja päivä on ollut kotityön täyteinen, joten en jaksa keskittyä lukemiseen. Tulen kyllä kertomaan polikuulumiset ja sitten varmaan jaksan kommentoidakin. Toivottavasti saadaan pian paljon hyviä uutisia. Itselläni on ihan hyvä mieli pettymyksestä huolimatta, sillä kierrossa oli myös positiivista ja toivoa antavaa. Polin loistoporukka tekee kaikkensa, että onnistuttaisiin, joten kirmataan hyvillä mielin kohti syksyä. :)
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Taitaa olla kohta kuhina polilla kun ovet auennu :)

macy gray Voi höh, kun ei sitten vahvistunutkaan ne viivat :hug: Oot kuitenkin ihailtavan positiivisella mielellä asian suhteen ja onhan se kyllä niinkin että antaa tuo viitteitä että teillä saattais onnistua ihan näin kevyemminkin. Tsemppiä poli käynnille!

Rowan Kiitti vinkistä! Itelle ei tule lehteä, mutta tänä aamuna se oli se koko juttu (ja lehti) luettavissa netissä näköisversiona.
Ei se lausahdus paniikkia aiheuttanut, olotila oli vaan jo ennestään hieman epäilevä... Päässä vaan takoo että varma pettymys edessä ku hoidot jatkuu : / Mutta kyllä se tästä!
Joko alkaa jännittää suunnittelukäynti? Ja hyvää töitten aloitusta!!

Moi Pikkunen! Onnea painonpudotuksesta! Me taidetaan olla sitte samoihin aikoihin hoitoja jatkamassa syyskuussa :) Ootko ite aatellu että miten jatkettais teillä nuo hoidot?

jauhopeukalo Vitsit mikä yhteensattuma!! Jospa näin käy että E hoitaa kaiken ;)
Teilläkin sitte hoito vaan lähenee ja toivotaan ettei tule sinun sairauden kanssa mitään takapakkia d:). Ootko hyvin viihtynyt uudessa työssäsi?
 
En päässyt soittoajalla läpi, mutta Päivi sitten soitteli takaisin. Yritin siis hänenkin numeroonsa, kun halusin myös sen keskusteluajan varata. Tälle päivälle ei aikoja ollut, mutta huomenna pääsen Marjatan kanssa keskustelemaan tämän kierron hoidosta ja sitten myöhemmin päivällä Päivin kanssa tätä henkistä puolta. Heilin luin asioilta kotiin palattuani ja itkuhan siinä pääsi. Aika suppea juttuhan se oli, mutta nosti tunteita pintaan.

Rowan79 > Kiitos tuosta juttuvinkistä! :flower: Minäkään en Heiliä yleensä lueskele, mutta tuon jutun kyllä halusin lukea.

Hienoja painojen pudotuksia! =) Ei kesäkilot paha asia ole. Täytyyhän kesästä nauttua ja saada rentoutua, varsinkin meidän tilanteessamme. Syksyn myötä ne karisee kyllä, kunhan ei jatka kesän rentoa meninkiä ja tiheitä repsahduksia. Itse olen nauttinut kasvimaan ja puutarhan sadosta monet kerrat herkkunälkään. Osan marjoista keitän hilloksi vaikka itse en sellaisia juurikaan syö. Suurimman osan pakastan naposteltavaksi ja molemmat pakastimet alkavatkin täyttyä jo hyvää vauhtia. Jospa saisin tämän ruokahaluttomuuden tasaantumaan normaaliksi ja voisin alkaa tarkkailla hiilareita entistä enemmän.
 
Macy Gray Mulla oli clomien aikaan aikamoiset menkkakivut mut todella niukka vuoto, ja se kuukautisvuotohan on siis kohdun limakalvo joka sieltä vuotaa ulos.. eli mulla clomit teki sen että kuivattivat kohdun limakalvon lähes olemattomiin (ja silloinhan siihen ei myöskään mikään kiinnity) huomas just siitä että menkkakivut oli kovat mutta niukka vuoto. Ja seurantaultrassa vielä varmistui kerran että limakalvo tosiaan oli todella ohut.. vaihdettiin pistoksiin ja ne oli mulla miljoona kertaa paremmat tuon limiksen sekä mielialojen suhteen... :)

ON: Pitää itekin käydä toi heilin juttu kattomassa, muuten ei mitään uutta.. vaikkei ookaan uskoa luomuplussaan niin pitihän se aamulla testata se nega kuitenkin.. km jälkeen mulla meni se 6 vkoa ekaan vuotoon ja nyt on taas jo peräti kp 33.. hitto kun tietäis millon ne niitä PAS-siirtoja tekee... kun kp 2 alkaa ne zumenonit aina.. et jokohan seuraavassa kierrossa pääsis vai pitääkö ootella vielä yks tod.näk. pitkä kierto jolloin se menee sinne syys-lokakuulle varmaan....

Peukkuja ja voimia kaikille tulevaan syksyyn! Nyt se helkkarin plussajuna liikkeellä ja niiiiiin pirusti sitä liimaa ja tarraa sinne kohtuun!! ;):D
 
Viimeksi muokattu:
LittleMissLadyBird > Mullakin huomattiin jo keväällä, että Clomit estää jo ennestään niukasti paksuuntuvan limiksen kasvua. Pistosten myötä limakalvo kuitenkin kasvoi ihan hyväksi. Pelkkiin pistoksiin suunniteltiin siirtymistä siksi, kun Clomieista ei juurikaan ollut hyötyä. Tupla-annoksesta oli ja huomenna sitten selviääkin mitä mieltä Marjatta on mahdollisesta Clomeilun jatkamisesta. Lisäksi siihen varmaan tarvitaan pistoksia ainakin tässä kierrossa, sillä nyt on jo kp4 ja kuuri olisi pitänyt päästä aloittamaan eilen. Minulle on periaatteessa sama kummalla tavalla jatketaan, kunhan limis paksuuntuu tarpeeksi ja ovis tulee riittävän aikaisin. Pelkään kyllä rakentelevani nyt taas pilvilinnat ja tipahtavani korkealta, jos tästä kierrosta ei onnistutakaan. Keksustelu Päivin kanssa tulee tarpeeseen.

Tuota kovaa kipuilua niukan vuodon yhteydessä mulla on ollut kemiallisissa ja varhaisessa km:ssa. Clomeistakin se toki voi johtua, sillä aikaisempaa kokemusta pelkästä clomittelusta ja vieläpä tupla-annoksella ei ole. Ei tämän kropan metkuista ota muutenkaan aina selvää. :D
 
Macy, pahoittelut, kun se plussa ei vahvistunutkaan :hug: Tulethan sitten kertomaan, miten tänään meni polilla? On se kuitenkin ihan hyvä juttu, että olet positiivisella mielellä tässä tilanteessa, että uskot siihen onnistumiseen. Pilvilinnojen rakentamisesta ja sieltä putoamisesta, se pelko myös itsellä nyt tässä on kun järeät hoidot alkaa ja nyt oikeesti on ensimmäistä kertaa mahdollisuus raskautua. Niin pelkään todella paljon mitä epäonnistuminen sitten aiheuttaa. Onneksi on Päivi! Ja onneksi olette te täällä. :heart:

Melargia, vitsit kun on niin vaikeaa tosiaan asennoituminen syksyyn :confused:. Kun kai pitäis olla positiivinen, mutta silti haluaa varautua siihen pettymykseen. Vaikka onhan se niinkin, että vaikka miten varautuisi, niin se pettymys tulee silti ja tuntuu pahalta, vaikka siihen olisi kuinka varautunut. Mie ajattelin nyt yrittää tosiaan olla positiivisella mielellä aluksi, kattoo sit mitä nuo hormonit saa aikaan. :stick: Se minnuu pelottaa aika paljon myös. Mites se nyt olikaan, joko tekin nyt syksystä alatte IVF-hoidot (huono muisti)? Ei kai ne enää inssiä yritä, kun sulla niitä folleja alkoi tulla enemmän kuin tarpeeks. :hug:

LMLB, ootko soittanut polille ja kysynyt, että milloin PAS alkais? Vai eikö ne siellä tienneet? Voi että kun nyt pääsisitte mahdollisimman nopeesti tekin taas aloittamaan ja toivottavasti nyt siun kiertokin tasaantuisi. Kovasti tsemppiä! :hug:

ON: Eilen oli eka työpäivä ja kyllä ahisti mennä heti ekaks sanomaan, että sori, joudun heti keskiviikkona lähtee puolta tuntia ennen työvuoron päättymistä pois ja sitä samaa tiedossa koko syksyn. Onneksi siellä oltiin ymmärtäväisiä asian suhteen (kuten keväälläkin) ja esimies (nainen) sanoi, että kyllä nyt sinun elämässäsi on prioriteetti tuossa asiassa, että tottakai menet silloin kun pitää. Sairauslomista (punktiopäivä + mahdolliset lisät siihen) ei ole tosin vielä tietoa, että tuleeko sitten palkallisena vai ei. Ja huomenna olis se polikäynti sitten. Voi kunpa päästäis jo tämän kierron loppuun aloittelemaan sumuja!

Mie muuten aloittelin blogiakin tästä aiheesta, sinne on jotenkin helppo kaataa kaikki tästä ja muistakin asioista. Jos haluutte käydä kurkkaamassa, niin tässä linkki.
 
Melargia Olen kyllä viihtynyt uudessa paikassa. Kokeilen kyllä taas kepillä jäätä ku on kahta vuoroo joka toinen päivä. Tän bipon kans ei suositella vuorotyötä mut noiden hoitojen kannalta tämä on hyvä ettei hirveästi tarvitse ruveta töiden kanssa säätämään.

Macy Ihanaa miten positiivinen jaksat olla :)

Rowan Miehen oli pakko olla aktiivinen ku mie käskin, itselläni oli niin huonosti nuo vuorot ettei olisi mitään mahdollisuutta ollut soittaa ja miehelläkin into päällä jatkamaan hoitoja niin ei vaihtoehtoja jäänyt. Jännittelen itsekkin tuota päästäänkö tähän kiertoon sumuja alottamaan. Kierrot meni sekasi siitä kevään ICSI:stä : /

Työnantajalle en ole vielä näistä hoidoista kertonut ja yritänkin sommitella niitä työvuorojen ulkopuolelle, mutta selviö että kun seurantaultrat alkaa niin mahdotontahan se jossain vaiheessa on. Mutta en kylä sen tarkemmin meinannut kertoakkaan, mies on sen verran tarkka ettei halua jokaisen tietävän (lähipiiristä ei tiedä ku vanhemmat ja miun sisarukset).

Kylläpäs laitto jännittämään...
 
Rowan79 > Tietenkin tulin kertomaan polikuulumiset heti tuoreeltaan. :) Tuo blogin pitäminen on varmasti hyvä ajatus. Senhän voi antaa luettavaksi haluamalleen ihmisryhmälle eikä sitten tarvitse jokaiselle erikseen selittää samoja asioita. Silti saa purkaa sydäntään ja jakaa fiiliksiä muiden kanssa. Laitoin sen kirjanmerkkeihin ja käyn välillä lukemassa. :)

Olen ihan samaa mieltä: Onneksi te olette täällä ja onneksi on Päivi. Tänään kävin juttelemassa ja juttu harhaili asiasta toiseen, mutta saipa ainakin Päivi kokonaiskuvaa tilanteestani. Tässä kun on ollut muutakin surua ja huolta kuin vain tämä oma ongelmani. Huolissaan hän tuntui olevan jaksamisestani ja tyytyväinen siihen, että olen menossa purkamaan muita suruja täällä kotipaikkakunnallani. Kehoitti myös soittamaan hänelle aikaa, jos vähänkin siltä tuntuu. Ajattelin pyytää mietä mukaan vaikka ei itse haluaisikaan puhua. Uskon yhteisestä käynnistä olevan hyötyä vaikka vain minä avautuisin.

Tuli hyviä ja huonoja uutisia. Huono uutinen on se, että tässä kierrossa ei kannata hoitaa. Oikealta puolelta löytyi kysta, jonka toivotaan nyt sitten kierron aikana poistuvan. M ei osannut sanoa onko se unohtunut keltarauhanen vai puhkeamattomaksi jäänyt folli. Molemmat puolet kyllä kipuilivat ja ovis tuntui olevan, joten ilmeisesti siellä sitten kypsyi kaksi ja vain toinen puhkesi. Clomeja ei jatketa, mutta ei myöskään hoideta pelkillä pistoksilla. Molemmat alkukierron lääkkeet siis vaihtuivat. Aloitan seuraavassa kierrossa kp2 Femarit ja sitten menen kontrolliin. Sain jo Puregoniin pussukan ja ohjeistuksen, mutta haen ampullin sitten vasta tarvittaessa. Pregnylillä varmiostellaan ovis ja sitten loppukiertoon tulee taas Luget. Minidisperiinistä kyselin Päiviltä ja hän kehoitti juttelemaan aiheesta lääkärin kanssa. Itse kun koen sen kiinnittymisen ja kiinni pysymisen ongelmaksi, niin haluan siihen kaiken mahdollisen tuen.

Greippimehusta ja vyöhyketerapiasta puhuttiin myös. Päivi rohkaisi vahvistelemaan limakalvoja mehulla, jos se itsestä tuntuu hyvälle ja hyödylliselle. Kohtuullisista määristä ei kuulemma ole lääkkeitten tehoon vaikutusta. Vyöhyketerapiallekaan ei ole estettä, edes hoitojen aikana. Täytyy vain mainita hoitajalle tilanteesta. Raha-tilanne on taas heikohko hetken aikaa, mutta yritän saada ajan vyöhyketerapiaankin mahdollisimman pian. Uskon sen tekevän päällekin hyvää. Meillä on myös tulossa parisuhdeviikonloppu ja se sjoittuu loppukierrolle. Se onkin varmaan seuraavan kierron hoitoja ajatellen juuri oikea ajankohta.

Tunteet nousivat pintaan. Oli helpottavaa saada pato auki ja saada puhua ulkopuoliselle, ammattilaiselle. Vertaisryhmän ja ystävien tuki on tärkeää, mutta ammattilaisen kanssa keskustelussa on omat hyvät puolensa. Menen varmasti käymään Päivin luona uudestaankin. Nyt ajatukset ovat vielä sekavat enkä osaa lokeroida tähän aiheeseen liittyviä asioita yhdeksi kokonaisuudeksi, joten on hankala saada täsmäapua. Tästä on kuitenkin hyvä jatkaa myös itseni kanssa, sillä olen vähän liikaakin työntänyt tunteita taka-alalle.

Positiivinen taidan olla enimmäkseen pinnallisesti ja asenteeltani. Mieli ei oikein pysy mukana, mutta sitkeästi taistelen vastaan. Tein eilen uhmakkaan teon. Löysin kirjan, jossa kerrotaan pikkusisaruksen syntymästä esikoiselle ja ostin sen. :kieh: Suosittelen vastaavia uhmatekoja muillekin. Tuntuu hyvältä tuollainen kapinahenki. :D
 
taustalta seurailen teidän kaikkien syksyn alkua, ja upeaa taisteluhenkeä havaittavissa! Hienoa, että monet ovat käyneet Päivin luona, se on kyllä hyvä paikka käydä yksin ja yhdessä. Itsekin luin sen heilin jutun ja aina nousee tunteet pintaan, vaikka jo kohta pari vuotta takana pahimmista ajoista. Hienoa että asioista aina puhutaan, jospa ihmiset osaisivat olla hienotunteisempia, ja me lapsettomat voisimme kokea edes hetken, että emme ole aivan yksin.

Plussatuulia ja tarrasukkia ja kaikkea hyvää teille!

soja
 
Heipä hei kaikille taas!

Rowan Täältä löytyy ainakin aktiivinen blogisi seuraaja! Itsekin mietin joskus että pistäiskö pystyyn blogin johon voisi tunteita purkaa kirjoittamalla ja saisi vähän jäsennelle ajatuksiaan.. Toistaiseksi olen kuitenkin kirjoittanut vain omaalle koneelle tiedostoon ja tänne palstalle...

macy gray Ikävä juttu toi kysta, mutta toivottavasti se ei siellä kauaa kiusaisi ja pääsisitte jatkamaan, kapinahenki on hyvä pitää yllä! Mulla tosin viime hoidossa oli vähän erilaista kapinahenkeä, ensimmäistä kertaa ajattelin ettei muuten varmasti onnistunut ja ihan uhallaankin join siideriä vielä testausta edeltävänä iltana jne... Kun yleensä olen hoidon alusta loppuun asti kuin enkeli ja elän kuin raskaana oleva, kas kummaa siitä hoidostahan se plussa silloin pärähti!
Ilo ei kestänyt kauaa, mutta nyt kun ajattelee niin ehkä siitä sai hieman toivoa tulevaan.. Nyt siellä ainakin oli jo kiinni jotakin, jospa seuraavan kerran siellä olisi vaan roimasti enemmän sitä liimaa ja tarraa...

jauhopeukalo Ihana kun on aktiivinen mies, käskemällä tai ei niin saat olla tyytyväinen :D Monille miehistä taitaa olla osa hoidon vaiheista täyttä hepreaa :whistle:

ja OmaNapaPiiri: polille soiteltu.. PAS tehdään tähän kiertoon, eilen alkoi zumenonit ja ensi viikon to eka aika polille... toivotaan että on kaikki ok.. vähän häiritsee ettei sen km:n jälkeen tehty mitään jälkitarkastuksia, vuodot on ollut outoja.... mut toivotaan et ois kaikki hyvin... nyt sit jännätään saako kyytiin huuruneniä yhtään, yhden vai peräti kaksi! riippuu ihan taas siitä miten ne sulatuksesta selviää..... hitto kun sitäkään ei voi tietää etukäteen vaan pitää odottaa sinne H-hetkeen asti... :eek:
 
jauhopeukalo, jep on tämä oma taiteenlajinsa kun pitää sommitella kuvioita työn ja polin välillä. Meillä onneksi töissä suhtautuminen on ollut hyvää ja kannustavaa eikä miun tarvii kuulemma stressata ollenkaan noista menoista. :)

Macy, mie ihan siksi ajattelin sen blogin aloittaa, kun tykkään kirjoittaa ja varsinkin nyt pitää saada ajatuksia "paperille". Toki täälläkin saa, mutta miulla on monesti vaikeuksia saada ajatuksiani kerrottua lyhyesti ja ytimekkäästi, joten tuohon blogiin voi aina pidemmät pätkät luritella. :D Toivottavasti se inhottava kysta nyt poistuu ja sitten seuraavaan kiertoon saat lääkkeet. Ja todellakin Päivin kanssa juttelu tekee hyvää. Ja varsinkin kun tietää, että on aina tervetullut sinne. Sen hän on kyllä joka kerta tehnyt selväksi. :) Ja muistuttaa aina, että polin henkilökunta on siellä meitä varten. Niinhän se tietysti onkin. Kovasti jaksamista siulle. :hug: Uhmateot ja kapinahenki nyt päälle kaikki! :kieh:

soja, ihanaa kun sie aina jaksat käydä täällä meitä tsemppaamassa! :) Me yritetään tulla perässä! :D

LMLB, jee, eli hyviä uutisia siltä suunnalta! :) Voi että kun nyt onnistaisi. Montakos huurunenää teillä siellä olikaan vielä jemmassa? Aika jännä muuten tuo, ettei ollut km:sta mitään jälkitarkastusta. Mutta oletus ilmeisesti sitten on, että kaikki ok, jos sellaista ei ole lähdetty tekemään.

ON: Tänään siis oli mulla se polikäynti. Sisuksissa kaikki oli ok ja päästään aloittamaan tähän kiertoon. Mulle ei alotetakaan Synarelaa, vaan E sanoi, että helpommalla pääset kun pistät Procrenin. Elikkä se on siis vain kerran pistettävä piikki kp 21, joka on mulla 5.9. Sitten odotellaan ja 0-ultra on 26.9. Sen jälkeen alkaa Puregonin piikitys ja punktio olis viikolla 41. Kauheen pitkältä tuntuu aika vielä tuonne! On tää kyllä taas yhtä odottelua koko homma. Mut muuten oon ihan positiivisella mielellä, pääasia että päästään eteenpäin. Ja kuitenkin kiva, kun jo sain jotain ajankohtia eikä ole samanlaista arpapeliä tämä kuin keväällä inssien aikaan. Onkos muuten kellään kokemusta täälla tuosta Procrenista? Sivuoireita?
 
LMLB Kyllähän mie hyvilläni olen kun toinen edes yrittää...

Miulla on ollu taas vauhtia päällä, eilen illalla havahduin rakkaani muistutellessa ettei töitten kiireiden tarvitse kotiin tulla. Yritän ottaa vähän rauhallisemmin nyt, onneksi on viikonloppu tulossa. Kivaa se kyllä on ku jaksaa mennä ja tehdä yhtä sun toista, mutta miehen muistutus mitä siitä seurasi viimeks herätti jälleen pilvistä. Matalammalta tippuessa sattuu vähemmän... Nyt pitäisi se kuuluisa tasapaino löytää :confused: Tänään alkoi taas ärsyttämään tämä koko sairaus... Haluaisin vain niin kovasti olla terve myös pääni sisältä!
 
Mitä eroa on follilla, keltarauhasella ja kystalla tai paremminkin miten ne erottaa toisistaan? Onko niitä mahdollista erottaa ultrassa? Näin kysyy vainoharhainen kipuilija, jolla lämpö ei ole laskenut normaalille alkukierron tasolle. :confused:
 
Huomentapäivää!

Macy Määä en tiijä miten ne erottaa, mut voisin aatella silleen että kysta on selvästi isompi ku folli ja keltarauhanen sellane epämääräisen näköinen siis ei pallo. Jos joku viisaampi selittäis tai tietäis.. Mut piti vähä kuuklettaa aihetta:
Follikkeli on mustana näkyvä pyöreä tai soikea alue. Kirkas nestehän näkyy mustana. Ultraäänikuvassa neste näkyy mustana, kova kudos (täydellinen heijastuminen) valkoisena. Muut kudokset näkyvät harmaan sävyinä nestepitoisuutensa mukaisesti, mitä tummempi, sitä enemmän nestettä. Täysin mustia ovat esim. virtsa, ovarifollikkelit, sikiöneste. Tuon löysin jostain ell-sivuilta (AGROSCAN), mutta pätee ihan samalla lailla ihmisiinkin.
Aika ikävä homma se kysta :| Kuulostaa sinun sotasuunnitelma seuraavalle kierrolle hyvälle! Ja hyvä että sait purkautua huolia vähemmäksi, jospa se olo siitä hieman kevenee :)

Kapinahenkeä, jeah!! :D

Rowan Pistin kans tuon sinun blogin linkin kirjanmerkkeihin :) Itekin kans joskus miettiny tuota blogia, mut en oo kehannu. Pitäs varmaan tehä samalla lailla LMLB ja kirjotella muuten vaan..
Siellähän jo kolkutellaan sitten hoitoa, jei! Varmaan joo kymmenen kertaa helpompi tuo pistos ku sumut. Siitä se kohta lähtee :) Sinulla on kyllä reilun kuulonen esimies!
Siis tuohon meidän tilanteeseen, niin meillä jäi sillon keväällä koittamalla ne pelkät pistokset joilla nyt sitten seuraavaks jatketaan. Ja sehän se tässä hieman puristaakin, kun en usko että nekään auttaa ja varma pettymys luvassa :D (vaikka kuinka asennoituu ettei pettys...)

LMLB Sinullakin jännäilyt eessä, hui! Siis ne ei vielä silloin to tee siirtoa vaan on ihan tarkastuskäynti? Varpaat ristissä toivotaan että kaikki on ok ja pääsette siirtoon ja pakkaspallot selviää :) Kenties sama uhmapäälle nytkin tähän siirtoon ;)
Menikö sinun kesäloma hyvin?

jauhopeukalo Sinulla olis kuitenkin mahdollisuus tehä siellä töissä vaan yhtävuoroa vain? Sinulla kuulostaa olevan huomaavainen mies, joka pitää sinusta huolta :) Tsemppiä sinulle siihen taisteluun siellä pään sisällä :hug:
 
Melargia Onneksi pystyn tekemään kahta vuoroa, aamuvuoro 6-13.30 ja iltavuoro 13-20.30 Vuorot menee joka toinen päivä. Ei kylläkään mikään paras vaihtoehto tämän bipon kanssa mutta hoitojen kanssa pitäisi alkuun pelata hyvin, kun rupesin tarkemmin ajattelee... Onnekseni viikonloppujen tasanen rytmi tasottaa mieltä vielä hyvin.

Tiistaina olisi sitten se suunnittelukäynti edessä, jännittää :) Miehellä tuntuu välillä kovempi kiire olevan polille kun minulle :D

Onnea vielä mammylle tytöstä!
 

Yhteistyössä