Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

"Munasarjakystakin voi aiheuttaa äkillisiä kipuja. Sellainen syntyy useimmiten keltarauhaseen munasolun irrottua.

– Kipuja alkaa tulla, kun kysta on kasvanut viiden, kuuden sentin kokoiseksi. Äkillinen kova kipu kertoo siitä, että kysta on puhjennut tai kiertynyt vartensa ympärille. Emätinverenvuotoa ei näissä tapauksissa yleensä ole.

Jos kysta puhkeaa mutta hemoglobiini ei laske eikä sisäistä verenvuotoa juuri ole ja kipu saadaan hallintaan, riittää että tilannetta seurataan. Sen sijaan jos kystan seinämässä oleva verisuoni puhkeaa ja aiheuttaa runsaan vuodon vatsaonteloon, kysta pitää poistaa tähystysleikkauksella. Kiertynyt kysta voi myös vähitellen aiheuttaa munasarjassa kuolion, jolloin munasarja pitää ehkä poistaa."
(Tunnista yllättävä vatsakipu - Terveys - HyväTerveys)

Poksumisesta voisi hyvinkin olla kyse. Jos kysta olisi kiertynyt, niin kipuilu varmaan jatkuisi?
 
Hellurei!

Minä täällä taas vaan seurailen keskustelua. Olen aika paljon puhelimen varassa, kun en työkoneella kehtaa näillä sivuilla surffailla -meidän firmassa, kun seurataan aikas tarkasti, mitä kukin tekee koneella, vaikka kone onkin "omassa käytössä". Pitää tällä miehen työkoneella sitten naputella, kun kännykällä on vähän työlästä.

Mutta siis mikä kystaepidemia täällä on vallalla?!? Kestämistä Jauhopeukalolle, Katille ja Macylle (enhän unohtanut ketäään??). Aivan kuin tässä ei olisi jo tarpeeksi vaikeuksia ihan ilman kystiäkin...

Jauhopeukalo
, minäkin olen tosi vilukissa ja nyt olen sitten keksinyt, että se johtuu kilpirauhasesta. Meillä on kilpirauhashäiriöitä suvussa tosi paljon... Ja kun googlettelee, niin saa diagnosoitua monta tautia ja sairautta itselleen...

Melargia & Rowan = rohkeat pistelijäleidit. En tiedä, onko minusta ikinä pistelijäksi... Minua on pienenä vaivannut perinnöllinen sairaus (on siis olemassa edelleen mutta ei enää vaikuta elämään) ja minua on pistelty joskus tosi paljon. Olen siitä saanut niin kammon, että olen jopa pari kertaa pyörtynyt ihan perusverikokeessa. Nyt on onneksi näiden tutkimuksien takia joutunut niin paljon piikiteltäväksi, että on jo vähän helpompaa, mutta en tiedä, voinko pistää itseäni ikinä (mutta pakkohan se on!!!)

LMLB, tsempit perjantaihin!! Pidetään peukkuja! Mä haluan hyviä uutisia!!

Sori, nyt taidan monia unohtaa, kun on niin paljon tapahtunut siitä, kun viimeksi kirjoittelin...

Mutta siis omaa napaa = taas ottaa päähän. Ovis oli taas lauantaina kuten keväälläkin joka kuukausi. Eli taas lykkääntyi inssi! Keväällä eivät suostuneet mitään antamaan kierron sekoittamiseksi. Soittelen nyt uudestaan ja jos eivät suostu, niin pitää sitten keksiä itse jotain. Joo, tiedän, kiva, että kierto on säännöllinen, mutta jotain rajaa!!! Mä niin haluan jo edetä ja jättää nämä inssit taakseni. En enää yhtään jaksa niihin uskoa!! Ja lisäksi olen nyt saanut tressin tuosta kilpirauhasajatuksesta ja siitä, että koko kesän on menkat olleet taas ihan olemattomat -tuskin siis on limiksen paksuudessa kehumista. Arg!! Anteeksi, tulee taas aika negatiivistä, mutta oon jotenkin niin väsynyt tähän koko touhuun... KAIKKI MULLE HETI NYT!

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia!

ps. Kahvittelut voisi kiinnostaa kyllä, mutta minulla matkaa kaupunkiin yli 100 km, joten vaatii pitempää valmistautumisaikaa
 
Mandeila No minä tiedän varmuudella ettei kilpirauhasissani ole vikaa, bipoa ku diagnosoitiin nii sillon jouduin käymään kaiken maailman verikokeissa jossa oli maksa-arvoista kilpirauhasiin eikä mitään löytynyt. Vieläkin säännöllisin väliajoin verikokeita otetaan, lähinnä maksa-arvojen tarkkailemista. Jaksamista sinulle :)

Melargia Muistelisin että kyllä se muutaman päivän jälkeen rupes jo eloa tuntumaan tuolla mahanahkan alla...jos nyt muistelen oikein...

Täällä odotellaan viikonloppua. Lauantaina mennään miehen lasten kans kattoo Autot-elokuva ja saan siirrettyä vihdoin degujen terraarion uunin edestä pois (pääsee vihdoin lämmittämään sitä!), miehestä kun ei apua ole.

Ja nyt täällä podetaan myös koiravauvakuumetta...
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Mandeilan tavoin ootan että LMLB saisi(/toisi) hyviä uutisia!

Onko ollu vielä kipuja Macy vai oliko se sen kerran? Hyvää parisuhdeviikonloppua!

Mandeila kyllä on ollu huonoa tuuria oviksien osumisessa vklopulle. Olisko se mones inssi mikä tehtäis? Toivottavasti saat jotain tukilääkitystä seuraavaan kiertoon. Minullakin on säännölliset kierrot, mutta en sillo ku ois eka inssiyritys ollu niin saanu ovista testeihin, nii sitte seuraavissa yrityksissä oli lääkkeet mukana.
Ei se ihtesä pistäminen itestä ainakaan oo mikään kauhee paikka, eka kerta on pahin. Itellä ehkä on asiaa auttanu se, että oon pistelly eläimiä niin ei ihtesä pistäminenkään tunnu pahalta. Jospa ne sinun asiat nyt setviityis, jotta piäsisitte etteenpäen :D Ja toivottavasti joskus kahvittelemme ;)

jauhopeukalo Oi, koiravauvakuume, helpompi hoitaa :) Onko teillä koiria ennestään?

Jos hieman omaa napaa... Eilen kävin siellä polilla (jossa oli uus ultralaite!) ja ihme ja kumma vaan kaks follia, jei!! Nyt sitte menopurit jatkuu puolella annoksella (siis puoli ampullia vaan) ja ma uus ultra, saas nähä onko tilanne vielä sillonkin näin hyvä.. Mut mut, nyt E. tuumi ääneen että minulla olis polykystiset munasarjat ja siten häikkää sittenki ovuloinnissa... Eli meillä ois syy! Mutta ei vielä uskaltanu laittaa diagnoosiksi sitä. Maanantaina sitten hieman viisaampia taas.

Hyvää viikonloppua kaikille!!!
 
Tämän päivän tulos: 1 kpl siirretty, toinen nuukahti sulatuksessa.. Ja tämäkin yksi taitaa olla laiska koska on vaan 4-soluinen??? :'( viimeks oli 5? eikös ne ns.3 päivän viljelyllä pitäis olla jo 6-8 soluisia?? oon ihan pihalla näistä.. limiksestä ei ollu edes puhetta.. oli tosiaan vähän härdelliä sen uuden laitteen kanssa niillä :p :attn: Jos joku tietää noista pakastealkioista jne enemmänkin niin mua vois infota! ? eli millon se kiinnittyminen näissä pitäs tapahtua suurinpiirtein ja tosiaan noista solujutuista sun muista...
 
lmlb en varmaksi tiedä noista pakastealkioiden soluasioista, mutta en usko että sillä lopulta on hirveesti merkitystä. Tuskin siirtoa tehtäisiin, jos toivoa ei olisi. Itse en koskaan kysyny solumäärää, kun eivät sitä kertoneet automaattina... mutta se kerta kun plussasin, oli alkiot sulatettu sinä aamuna, joten ne oli hengissä, mutta ei tiedetty alkaako ne jakautua.... alkoivat sitten =)

Peukkuja piinailuun
 
Hei olisin hieman kysellyt, että tietääkö kukaan millaiset jonot on PKKS:a? Mulla ensviikolla gyne, jonka toivon laittavan lähetteen lapsettomuuspolille. Nyt vaan mietin, että millasetkohan jonot sielä mahtaa olla..
 
Jauhopeukalo, koirakuumeeseen on lääke -sellainen ihana, pieni, tuhiseva ja vähän näykkiväkin. Onko teillä entuudestaan koiria? Koiran ottamista toki kannattaa harkita pitkään -vie kamalan paljon aikaa. Tietty koiran kanssa ei tarvi harrastaa niin paljon kuin itse harrastan (taas menee koko viikonloppu), mutta jotain kuitenkin. Jos tuntuu, että aika riittää, niin ehdottomasti kannattaa pieni ottaa. On siitä niin paljon iloa -ja lohtuakin!

Välihuomio: poltin just pitsan uuniin. Aaargh!!!

Melargia, odotellaan siis 3. inssiä. Tammikuussa oli eka inssi (=ovisplussa su eli inssi ma), yksi lauantaiovis välissä ja toinen inssi tehtiin helmikuun lopussa (=ovisplussa su ja inssi ma) ja sen jälkeen olen aina saanut ovisplussan lauantaisin. Toukokuussa yritin polilta itkeä jotain apuja, mutta ei herunut. Yritin to ja pe soitella taas, mutta en päässyt läpi.
Hienoa, jos saatte syyn. Mä niin toivoisin syytä -tietäis mitä vois tehdä. Eikä tuo syy käsittääkseni ole mikään kamalan paha/vaikea syy -siis siihen voidaan antaa apuja.

LMLB, en tiedä solumääristä yms., mutta pidän sekä peukut että varpaat pystyssä, jotta saatais hyviä uutisia tähän pinoon. Ja kuten Soja sanoi, tuskin huvikseen siirtelevät...

tyty86, meillä meni about 6kk eli ylitti jo hoitotakuunkin. Soittelemalla sain sitten lopulta ajan. Tämä siis vuosi sitten -en tiedä tilannetta nyt. Voimia odotteluun! Toivotaan, että gyne keksii jotain! Ja tervetuloa pinoon!
 
Melargia ja Mandeila Ei ole koiria tällä hetkellä, mutta itselläni on ollut labradorinnoutaja ja lapsuudenkodissani on ollut metsästyskoirista seurakoiriin syntymästäni lähtien joten ihme että näinkin pitkälle olen ilman selvinnyt :D Miehelläni on myös ollut koira (owczarek podhalanski) josta joutui luopumaan ex-vaimon allergian takia. Ollaan koko tämä yhdessä olo aika puhuttu, että koira tulee jossain vaiheessa olemaan, talokin ostettiin syrjästä, että voi sit käydä kunnon metsälenkeillä. Nyt antaa rahavarat sen verran periks, että uskaltaa jo harkita vakavasti... Itse asiassa meillä on jo pentuekkin valmiina katsottuna :p

tyty86 Meillä lähete laitettiin tämän vuoden tammikuun puolessa välin ja maaliskuussa päästiin ensikäynnille, josta hoidot lähti heti käyntiin :)

LMLB Toivottavasti sieltä nyt se plussa tulisi :) ja pysyisi! Onnea toivotellaan täältä :)
 
TYTY ystäväni sai lähetteen kesäkuun alussa ja olivat ensi käynnillä tällä viikolla, muuten en tiedä tilannetta. Käsittääkseni täällä kuitenkin paljon nopeempaa kun monissa muissa paikoissa. Me päästiin kanssa aikanaan tosi nopeeta, mut en oikein muista miten nopeeta.... kun oli muitakin taustaongelmia, ennen kun varsinaista lapsettomuutta alettiin hoitaa.
 
Täällä sitä ite vaan roikkuu, eihän tuo nukutakaan...... :/

LMLB Minä täällä kovasti toivon onnistumista sinulle/teille!!
Oliko nyt puhetta siitä limiksen paksuudesta, että oliko se kasvanu?

Tyty Ei sinne vissiin oo jonoa. Meillä meni viime syksynä silleen, että lokakuun alussa lähti lähete ja noin kuukaus siitä tuli kirje polilta, mutta joulutauon takia meni sitte ensikäynti tammikuun loppuun. Tervetula juttelemaan tänne :)

Mandeila On kyllä ollu huono tuuri ku sattunu just vklopulle ovisplussat :/
Toisaalta tämä "syy" lisää tietoa, joka lisää tuskaa :D Hoksasin tässä ku itekseen mietin, niin että ei taida ollakaan ihan yksinkertanen asia hoitaa minun kohalla, ku reagointi lääkkeisiin on niin voimakasta ja siksi se lääkäri sitten sanoiki että se ois syy. Vähä hämmentävää..

jauhopeukalo Koirat on :heart: Itelle ollu ainakin tosi paljon iloa ja sitte ne pakottaa sängystä ylös pahoina päivinäkin..
 
Melargia Ei ollu limiksestä puhetta, mut kai se on ollu sen toivotut 8mm sillon kun siirrettiin..

Nyt oon päättäny ottaa saman asenteen kun keväällä siirron jälkeen.. en todellakaan ala elää jo siirron jälkeen kuin pyhimys, vaan elän todellakin täysin normaalia elämää... Ensimmäisissä hoidoissa tuli vähän liikaakin käytettyä aikaa ja energiaa siihen kun mietti mikä on sallittua ja mikä ei ja mistä voi olla haittaa, mistä vois olla hyötyä... Pah, sanon minä, kiinni tarttuu jos niin tarkoitettu on ! :saint:

Koirista vielä, meilläkin on ja sama homma täällä että voisin mielellään ottaa vielä yhden karvaisen vauvan :heart: Meidän karvakorvat on kyllä vähän liiankin lellittyjä.. huomionkeskipisteitä aina :D Mutta ne on tosiaan meidän ainoat vauvat ja kun tätä hellyyttä ja rakkautta riittäis vaikka kuinka :heart: Taitaa olla vaan ettei tuo mies kauheasti oo innostunu enää koiraa ottamaan.. Onneks se on niin että mies on perheen pää ja minä se kaula joka päätä kääntää... :LOL:
 
Jauhopeukalo, sitten vaan koiranpennun tuoksuisia päiväunia sinulle! Oi, sitä aikaa, kun koiruudet olivat pieniä ja hellyyttäviä. Ja oih, podhalanskit on niiiiin ihania -ottaisin sellaisen heti, kun olis 8 hehtaaria enemmän pihaa. Podhalanskia ei oikein viitsi ottaa taajamaan pienelle omakotitalotontille...

Melargia, totta on tosiaan sekin puoli, että tieto lisää tuskaa. Toivotaan, että saat huomenna (olihan sulla käynti huomenna?) lisätietoa (ei lisää tuskaa!!). Minä vaan niin kovasti toivon jotain syytä ja selitystä, siksi heti ajattelin, että jee teillä on syy. Jospa ne polilla keksisi jotain apuja!! Käyhän sit heti kertomassa, mitä tuumivat. Ja taas pidetään peukkuja...

Täällähän paljastuu paljon koiraihmisiä... :) :) :)
 
Kiitos kaikille:wave:! Mä voisinki periaattees hypätä tähän pinoon kun tuntuu etten kuulu nyt oikein mihkään ryhmään..Meillä siis ennestään 2-vuotias tyttö joka tärppäs toisesta clomi kierrosta. Nyt jo yli vuos tahkottu toista. Mulla limis ainakin liian paksu ja vissiin endo. Miestä ei oo tutkittu vielä. Tai on meistä otettu kromosomi tutkimukset ja hyytymiskokeet ja ne oli normaalit. ½-vuoden aikana ollu jo 4 kemiallista raskautta, ongelmia on kiinnittymisesä. Nyt käytössä clomit ja terot kun välivuodot vaivaa. Keskiviikkona gyne jonka jälkeen ehkä viisastun ja saadaan se lähete polille.
 
Heippa ja hyvää alkanutta viikkoa! :wave:
First things first. Eli me nähtiin Melargian kanssa viime viikolla ja kyllähän tuota turinaa riitti. :) Ajateltiin sitten, että olisi tosi mukava nähdä isommallakin porukalla ja nyt kyselisinkin alustavasti, että miltäs vaikuttais viikon 39 viikonloppu (eli la 1.10. ja su 2.10.)? Lauantai olis varmaan siinä mielessä parempi, että silloin on paikkoja auki eri tavalla kuin sunnuntaina. Ite oon silloin töissä kylläkin, mutta pääsen jo klo 15 ja sitten voisin liittyä remmiin. Oli myös puhetta, että siihen vois liittää jotain aktiviteettiakin (esim. keilailua tai mitä nyt ikinä halutaankaan), jos olette muutkin sellaiseen halukkaita. Tässä vois nyt eka kartoittaa, että moniko pääsisi tuona viikonloppuna paikalle (siis Joensuussa oli tarkoitus) ja sit jos näyttää siltä, että porukkaa olis tulossa, vois yksäreillä hoitaa tarkemman ajan ja paikan sopimiset. Miltäs kuulostaa? Ja mukaanhan ovat tietenkin tervetulleita kaikki pinon vanhat ja uudet "jäsenet". :)

Mandeila, kyllä minäkin pelkäsin aluksi tuota pistämistä eikä se edelleenkään mitään lempipuuhaa ole, mutta kyllä siihen tavallaan tottuu. Ei se niin kamalaa ole kuin miltä etukäteen tuntuu. :) Koiraihmisiä tuntuu todellakin olevan täällä! Minäkin tykkään koirista, mutta kissat ovat sydäntäni lähimpänä. Mutta olen niin allerginen kaikille karvaturreille, että emme voi ottaa itselle lemmikkiä. Ja se surettaa myös, kun ei ole ketään hoivattavaa, johon saisi tätä hoivaviettiä purkaa. Heh, no mies aina sanoo kun tuosta valitan, että "onhan siulla miut!" :LOL: Vanhempien luona käydessä saan sentään kissoja vanuttaa.

LMLB:lle nyt tosiaan toivotaan kaikkea parasta ja hyviä uutisia odotellaan! =) Hienon asenteen oot kyllä itelles saanut tsempattua, way to go! :heart:

Macy, mitkäs siellä tuntemukset?

Melargia: Siulla tänään poli, jännittää kyllä siun puolesta! Niin hienoja uutisia oli torstaina, että toivottavasti ne vaan paranee tänään. Tuuhan sit kertomaan! :)

Tyty, tervetuloa! :wave: Meillä meni polille lähetteen ja kutsun sekä ensikäynnin kanssa aika samoissa aikatauluissa kuin Melargiallakin. Joulutauko siis pidensi sitä odotusaikaa hieman.

jauhopeukalo, siulta haluaisin udella, onko tullut Procrenista oireita? Miten jakselet?

Omaa: Mie jo ehdin torstaina Melargialle kehua, että ei oo kummoisia oireita Procrenista tullut. Perjantaina oli jo eri ääni kellossa. Aivan sairaan kiukkuinen oon ollu siitä lähtien. Ei paljon tarvii (tai ei oikeestaan mitään), kun oon ihan räjähdyspisteessä. :mad: Töissä on ollu välillä hankalaa, kun ei jaksais olla ystävällinen. Mies on ollu yllättävän kärsivällinen miun kanssa ja jaksanut kuunnella kiukunpuuskiani. Lisäksi viikonloppuna alkoivat pahoinvointiaallot (en oo kuitenkaan oksentanut, vaikka kerran lähellä oli) ja huimaus. Suuta kuivaa ja janottaa koko ajan. Nyt on tissit kamalan kipeenä. Kyllä ne miulla kipeytyy aina ennen menkkoja, mutta nyt on enemmän vielä. Kp 28 menossa ja miulla yleensä kierto on sen 25 päivää. On tosin jo 3 päivää ollu menkkafiilikset. Sais alkaa jo, niin jos helpottas edes vähän(?). Toisessa tilanteessa saattaisin jo ajatella, että oonkohan raskaana, mutta nyt siis tuskin siitä kysymys. Ei itse asiassa saa olla, koska Procrenin kanssa ei saa olla raskaana. Pelonsekaisella jännityksellä odotan, mitä seuraavat pari viikkoa vielä tuovat mukanaan...
 
Täällähän minä polikäynnistä selvitty :LOL:

You go girl, LMLB!! Hyvä asenne :)
Repesin kyllä tuolle kaulan käännölle :LOL: Ihan mahtavasti sanottu!!
Meilläkin saattais joku tykätä kyttyrää meidän koirien lellimisestä... Mutta pakkohan se johonkin se paijjauspula kohdentaa jos äkillinen tarve iskee :D

Mandeila Onhan se totta joo, että tietysti helpottaa jos on joku syy, ei silleen elä epätietoisuudessa. Pääsitkö soittoajalla läp?

Rowan Voi huh, miten rajun kuuloiset sivuoireet! Tsemppi:hug: Jospa ne ei pahenis tosta enää, noissakin taitaa olla kestämistä.. Minun pitiki kysyä että mikä vointi, että onko tullu muutosta ja on tainnu tulla, auts. Piikki taitaa tehota, ei varmaan enää epäilytä?
Minä voisin tulla sillo vkloppuna, kun melko tod.näk on vapis vkloppu.

Onkos jauhopeukalolle tullu oireita?

Tervetuloa vaan tänne puolelle tyty!

ON: Pääsin pistää pregnylin tänään (wuhuu!!) ja sen äsken tuikkasinki ja ei kyllä oo kivaa ainetta, yh. Sitte kotihommina hoidellaan, E. perusteli sen silleen, kun ei oo saatu ovista aikasemmin, niin kokeillaan josko tämä vaan riittäis. Itelle se on ihan ok näinkin, ei haittaa. Lugetkin sain, unohin vaan kysyä siitä annostuksesta, shit.... Tää on tää lahopää polikäynneillä :D
 
Melargia > Eikö lugereseptissä lue annostusta? Pregnyl ei tosiaan ole kivaa ainetta. Sullakos ei aikaisemmin ole sitä käytetty? Illalla tai viimeistään huomenna voi olla todella inhottava olo. Voimia siihen! Mulla kipuilut hellittivät. Enää on ollut vain normaalin tuntuisia nippailuja. :)

Rowan79 > Flunssa jatkuu edelleen, mutta olo on ihan ok. Vasen puoli kipuilee nyt vuorostaan. Voisikohan siellä olla folli tai oireista päätellen keltarauhanen? Oikea puoli on sen kipukohtauksen jälkeen ollut iisisti, joten kai se kysta sitten poksui pois.

Tapaamisen ajankohdaksi viikonloppu hieman mietityttää, mutta ei se mahdoton ole. Täytyy katsoa, miten onnistuisi. Lauantaina en kyllä pääse, joten sunnuntai olisi sitten se ehkä sopiva päivä.

tyty86 > Tervetuloa! Kolmisen kuukautta taisi meillä mennä lähetteen lähtemisestä ensikäyntiin eli ihan kohtuullinen aika. Toivottavasti saat lähetteen. Kriteerit ainakin täyttyvät hyvinkin.

LMLB > Siihen solujen päärään vaikuttanee monikin asia, joten ei se varmaan mitään ratkaise. Nyt vaan piinailet hyvin mielin ja nautit elämästä. Plussatuulta ja vauvaliimaa!

Viikonloppu meni oikein mukavasti ja lämpöisissä merkeissä. :D Jännittää kuinka pitkälle kierto venähtää vai venähtääkö. Ovisoireita kun oli viime viikolla ja nytkin tuo vasen puoli kipuilee jonkin verran, niin en oikein tiedä milloin osaisin tätiä odotella. Kuppi kulkee kyllä jo käsilaukussa mukana varmuudenvuoksi.
 
Rowan ja Melargia oireita miulla on ollu oikeastaan kaikki mitä Rowan jo mainitsi paitsi tuo huimaus. Munasarjoja vihlasee välistä ja tänään tuntui hetken siltä että poksuvat kohta mahan läpi. Mutta jotain puuttuu, synarelasta muilla tuli myös kuumia aaltoja, nyt ei ole niitä ollu. Väsynyt olen myös ollut, en tiedä johtuuko Procrenista vai unen puutteesta.

Mandeila Mieheni olisi nytkin halunnut podhalanskin tai muun alkukantaisemman rodun, mutta mie en lämmenny tämän vauvaprojektin takia. Haluan perhekoiran, en yhden isännän/emännän koiraa. Miehen lapset voivat näin osallistua helpommin koiran hoitoon ja saavat uutta intoa tulla viikonloppuisin tänne kun tietäävät että on tekemistä.

Minä olen kiinnostunut siitä tapaamisesta :) 39 vkl käy hyvin. Olen itsekkin lauantaina töissä, mutta pääsen jo puoli kolmen pintaan. Olisin siis kolmen jälkeen kaupungissa, jos suoraan töistä lähtisin huristelemaan.

Miulla siis kierto venyi 38-39pvän pituiseks keväisen ICSIn jälkeen joten menkat taitaa juuri pahimmoilleen osua taas viikonlopuksi alkavaksi. Tosin tulivat edellisellä hoitokierroksella synarelan ansiosta reilusti myöhässä, että jospa nytkin. Toisaalta kivempi tuo olisi jos kerkiäisivät loppua ennen ultraa...
 
Pikainen iltakommentti! Näillä näkymin tää tyttö lähtee viihteelle 30.9 ja oon yötä kaupungissa eli 1.10 kävis paremmin kuin hyvin ja joo joskus kolmen jälkeen vois olla hyvä niin kerkee tukkasa kammata :) Jos teitä ei vaan haittaa etten ehkä ihan täysin skarppina ole :LOL: (jos nyt ihme tapahtuu, niin sithän se mun ulkoilu menee kyl limonaadin voimalla, mutten uskalla ihan niin vielä ajatella) Jotain konkreettista pitää olla aina mitä odottaa ja se on mulla tällä hetkellä se että pääsen tuulettumaan ja viettämään tyttöjen iltaa kuplivan merkeissä :p
 
  • Tykkää
Reactions: Melargia
Melargia, joo se Pregnyl on vähän inhottava. Mutta miusta siinä on paremmat ne ampullit kuin Menopurissa oli. Ne ei hajonneet avattaessa silleen kuin Menopurin ampullit. Miulla ainakin ne aukes tasaisemmin eikä tarvinnut pelätä, että liuokseen pääsee jotain pieniä siruja. Mutta hienoa, kun tällä kertaa pääsette oikeasti ja luvan kanssa toimiin. :D Hirrrmuisesti kaikenmaailman plussapöpöjä sinne! Ja kiitos kysymästä, tänään ei oo ollu niin paha päivä kuin viikonloppuna oli.

Macy, no sehän ois ideaali tilanne, jos se kysta on poksunut pois. :) Keltarauhanenkin voi tosiaan kipuilla loppukierrosta, ainakin se kai sit kertois, että sieltä on tosiaan jotain irronnu! Harmitus, kun siulle ei tuo lauantai 1.10. sovi, kun se tuntuis olevan sopivin päivä aika monelle täällä :(... Kun monen ihmisen kanssa yrittää sopia tapaamista, on hankalaa löytää aika joka käy kaikille. Ja taitaa aika moni meistä tehdä vuorotyötä, mikä vielä vaikeuttaa asiaa. Mutta ihana kuulla, että teillä on ollut lämpöinen viikonloppu! =)

jauhopeukalo, helpottipa kuulla, että samanmoisista oireista oot kärsinyt. Tai siis, eihän se siis kivaa oo, että oot kärsinyt, mutta ymmärsit varmaan mitä tarkoitan :D. Mulla kans alamahakipuja on ollu ja menkkajuilintoja. Mitenhän myöhässä ne voi alkaa... Miehän ootin niitä jo nyt viikonloppuna alkaviksi, mutta eipä oo vieläkään kuulunut. Ärsyttää kulkea rätti pöksyissä ihan turhaan, kun varalta se pitää sinne tunkea kuitenkin. Mie kans oon ihmetellyt noita kuumien aaltojen puuttumista. Tai kyllä mulla ruumiillisessa rasituksessa (tai jos kiihdyn henkisesti) lehahtaa lämmin olo, mutta ei muuten. Ja salilla kyllä hiki lentää normaalia enempi ja pulssi nousee korkeemmalle.

LMLB: Dodii, siinähän sie saisit kaksi kärpästä yhdellä iskulla! :) Ja ei sitä skarppiutta tarvii miettiä, mie ainakaan en varmasti oo mitenkään pirteimmilläni myöskään työpäivän jälkeen. Mutta siinähän sitä piristytään pirteässä seurassa. :D Ja toivotaan todellakin, että ulkoilet sitten pelkän limun voimalla!

Tiiättekö, naiset, ootte kyllä ihan huippuja! Meillä on aika hyvä tsemppijoukko täällä :)

Noniin, tällä hetkellä siis näyttäisi, että useimmille parhaiten sopisi tuo lauantai 1.10. klo 15->
 
Meillä lähetään nyt kokeilemaan inssiä (vaikka tuskin juuri nostaa raskaustodennäköisyyksiä...)

Mutta nyt tartteisin apuja/neuvoja, kun tää lahopää ei ikinä muista kysellä siellä polilla...

Eli kun meillä oli puhetta, että kun teen plussan, ni soitan polille ajan inssiin. Niin tehdäänkö tuo inssi plussapäivänä, vai seuraavana päivänä?

Ja onko inssiin mitään pidättäytymisohjeita, tms. mitä pitäis ottaa huomioon?

Kiitokset avusta jo etukäteen!
Voimia kaikille ja tsempit syksyyn! :)
 
Noniin..nyt on gynellä käyty ja ei mitään mukavia uutisia:|..mulla ei oliskaan endoa, vaan kohdusta löyty polyyppeja. Siinä syy runsaisiin vuotoihin,välivuotoihin ja siihen, ettei alkio kiinnity. Lähete polille, jos pääsis hysteroskopiaan ja polyyppien poistoon:snotty: oli tosi epämukavaa kun se gyne joutu ottaa kohdunsuusta kiinni pihdeil et sai katetriletkun menee kohtuun, laittovat suolaliuosta, että näkisvät ultralla ne polyypit paremmin.

Se kirjotti myös primolut reseptin, et jos se auttas vähän ees noihi välivuotoihin. Et eipä auta kuin nyt ootella..turhauttavaa, toisaalta hyvä kun nyt sai ees jonkun syyn tähän kun ei tärppää. Mä jo kauhulla ootan tota polyyppien poistoa|O tehään vissiin nukutuksessa mut samapa se, silti pelottaa.
 
Viimeksi muokattu:
Hola!

tyty Ikävä mitä uutisia sait gynekäynniltä :( Mut jotain positiivistakin, että nyt sitten tietää missä se vika piilee ja se on hoidettavissa, eiks nii? :) Tsemppiä odotteluun! Toivottavasti ne primolutit auttas sen aikaa, kun pääset sinne leikkaukseen.

Pikkune Tervetuloa tähän lahopäiden kerhoon :D Se on ihan kumma juttu ku ainaki itellä on iha pää tyhjää täynnä niillä käynneillä ja sitte saa useesti kerrata että mitenkä se nyt olikaan ja soitella perään..
Se inssi tehdään ovisplussasta seuraavana päivänä. Mutta joku viisaampi varmaan osaa kertoa enemmän niistä insseistä..
Ovisplussaa ja inssionnea sinulle!

Rowan Tiiätkö ku minun piti ihan kilistellä sitä ampullia lasin pintaan, että oliko se ees lasia vai jotain muovia, ku ei hajonnu samalla tavalla ku menopur :LOL:
Kiva kuulla että vointi on kohentunut :) Ja kiitos tsempeistä!

LMLB Kuulostaa tuo sinun suunnitelma hauskalle tai siis että on tulossa hauska illanvietto :) On kyllä piiiiitkä aika itellä siitä ku viimeks Jns:n kaupungin yössä hulmunnut..
(Millon sinulla on muuten testi päivä?)

jauhopeukalo Et varmaan kuumia aaltoja kaipaa?
Ootteko te jo rodun päättäny?

macy ekaa kertaa päästiin "loppuun asti", niin ei oo pregnyl eikä luget tuttuja. Ei siitä pregnylistä onneks tullut mitään tuntemuksia.. Ja lugeasianki sain selvitettyä, ei ollu reseptiin kirjotettu annostusta.
Jospa se täti ei tuukkaan ;) Tapahtuuko sinulla ovis luonnostaan vai sillon tällöin? Eikös sinulla ollu PCO? Muistelisin sellasta....:ashamed:
 
tyty86 > :hug: Ikävät uutiset ovat aina inhottavia. Tuossa on kuitenkin se hyvä puoli (kuten jo Melargia kirjoittelikin), että nyt on syy selvillä ja ongelma on hoidettavissa. Jos toimenpiteen jälkeen ei ala tärppäämään, niin sitten vähän lääkkeitä avuksi ja sitten varmaan ainakin onnistuu. :) Sehän on hyvä uutinen, ettei endoa ole. Tsemppiä!

Melargia > Monirakkulaiset munasarjat on, mutta ei aina helminauhamaisesti. Diagnoosin kriteerit täyttyy sitten aknen ja hirsutismin yms vuoksi. Ovis tapahtuu kyllä luonnostaankin ja hedelmöittyminenkin onnistuu ilman apuja, mutta loppupäässä sitten tökkää. Välillä tulee kyllä oviksettomiakin kiertoja ja myöhäänhän nuo minun ovikset aina ovat, mutta siitäpä on sitten helpohkoa hienosäätää lääkkeitä onnistumisen todennäköisyyttä parantamaan. Millaisella annostuksella sulle tuli ne Luget? Plussatuulta!

Omaan napaan kuuluu edelleen odottelua. Väsymys painaa, mutta töitä on tehtävä. (Sain muuten sen uuden paikan ja aloitin tällä viikolla) Onneksi tunteja on vain osa-aikaisesti, joten levollekin jää aikaa. Koti on kyllä sen näköinen, että reissussa ja marjassa on tullut oltua eikä sairastelulta olla vältytty. Mies rehkiköön viikonloppuna ja minä sitten ensi viikolla vapaapäivinä loput. Nyt keskityn toipumaan lauantain iltavuoroon.
 
Melargia En kyllä kaipaa kuumia aaltoja, mutta ihmetyttää miksi niitä ei ole tullu. Miehen hermot on riekaleina näiden hoitojen jälkeen ku ei paljoo tarvii ku tällä tytöllä mittari näyttää jo punasta :D Ollaan päädytty novaskotian noutajaan, hyvä luonne ja aktiivisuus ratkaisi asian. Siinä on hieman haastetta koulutuksen aikana miehelle, mutta pitäisi olla helpompi kuin podhalanski :)

Ikävä kuulla tytyn huonoista uutisista, mutta toisaalta niin kuin Melargia sanoi eikös se ole hyvä, että on syy :)

Rowan vei kyllä sanat suustani, tää porukka on kyllä aivan mahtava :)

Miulla itelläni on iha outoo tää oirehdinta nyt, paljon ei todellakaan tarvitse ku kattila kiehuu yli. Tänään oli vuotanut jotain epämääräistä, menkoiksi en niitä miellä ku en tunne mitään (yleensä olen kaksinkerroin jo puolta päivää ennen), en tiedä enää mitään, ärsyttää tämäkin tietämättömyys :mad:
 

Yhteistyössä