Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Viime päivät ollut keskimääräistä kosteampaa ja vasen munis polttelee entistä voimakkaammin. Kai se ovis sitten tapahtui. Lämmötkin ovat 37 asteen tietämillä, mutta olo ei ole kipeä. Flunssa kyllä rajoittaa voimia, mutta hyvin olen töissä jaksanut ja kotonakin jotain puuhailla.

Saatan joutua poikkeamaan kaupungissa lähipäivinä. Isä on sairaalassa. : / Hätää ei ainakaan tällä hetkellä ole, mutta tietysti perheen kanssa olemme rauhattomia ja peloissammekin. Täytyy yrittää silti nukkua hyvin, ettei huoli vie omaa vointia huonommaksi. Äiti tarvitsee minua.
 
Kiitti zempeistä:wave:! Tottahan se on, että nyt on jo helpompaa kun jo tietää missä vika ( ellei löydy nyt jotain muutakin vielä matkanvarrella ) mutta tää oottelu on niinku niin perseestä kuten jo varmaan tiiätte, ja mä haluisin aina kaiken nyt ja heti:D mulla on noita polyyppeja ollu varmaan jo monta vuotta kun ennen esikkoakin vuotelin miten sattuu ja menkat oli helvetistä. Tota tyttöö tehtiin melkein vuos kun sitten toisella clomi kierrolla tärppäs (ja nyt ku miettii niin hiton hyvä zäkä käyny kun se on kiinnittyny hyvän kohtaan )
Macy onnea uudesta työstä! Mitä teet työksesi? Ite olen hoitoallalla, mutta sivuammattina on tullu joskus luettuu maskeeraajaksi ja uusin villitys on kynsimuotoilijan tutkinto=)
 
pikkunen, joo inssi tehdään plussasta seuraavana päivänä. Mie kun sain plussan viime keväänä kerran illalla, seuraavana aamuna soitin heti polille (ja olin jo illalla laittanut viestin siihen kännykkänumeroon) ja sain ajan sitten jo sille päivälle. Eli kyllä ne jostain aina sen ajan repii, vaikka kuinka täyttä olisi. :) Samoilla linjoilla siun ja Melargian kanssa tuosta lahopäisyydestä. Aina unohtuu polilla kysyä jotain ja sit miulla menee varmaan aika iso osa ohi korvien siitä mitä ne siellä sanoo.

jauhopeukalo, tsemppiä! Todellakin tiedän miltä siusta tuntuu! Mie en oo ollu viikkoon oma itteni. Ei mitenkään mukavat olot oo seuranneet tuosta Procrenista. Miulla muuten menkat alkoi viime yönä, ne tuli 5 päivää myöhemmin kuin keskimäärin. Ja ihan järkyttävä päivä on ollu! Miulla ei oo ikinä ollu sellaista tulvaa kuin tänään. Töissä piti käydä vessassa kerran tunnissa ja maha on ollu tosi kipeenä ja turvoksissa. Oon maannut sohvalla koko illan ja kattonu telkkaria. Ja vuotaa ja vuotaa ja vuotaa. Aika järkkyä. No toivotaan, että seuraavan kerran sit vasta joskus vuoden päästä.... ;)

Macylle onnet työpaikasta! :) Mutta ikävää kuulla isästäsi :hug:. Meidän isäkin joutui sairaalaan viime viikolla, pääsi kotiin toissapäivänä. Hirmu ikäviä tuommoiset, kun huolettaa toisen terveyden puolesta. Ja samalla sit kun itelläkään ei mee niin hyvin... Asiat kasaantuu taas ihan liikaa.

Miulla ei oo nyt oikein mitään hyvää sanottavaa, anteeksi. Mieli on ollu niin mustana koko päivän. Horrrmoooonit horrrmoonit. Horroria. Jahas, se ois vessa taas joka kutsuu. Yyh.
 
Rowan Alkoi ne menkat miullaki sit kuitenki, ne lämmitteli sen ekan päivän. Oudot on ollu miullakin nämä kyllä normaaliin verrattuna. En vuoda läheskään yhtä paljon kuin normaalisti ja ei koske yhtään vaikka normaalisti olisin jo vuorokautta ennen kaksinkerroin. Nyt on ruvennu ilmaantumaan niitä kuumia aaltoja : / Tänään tuli niin kuuma että helahin naamaa myöten punaseks. Voi kyllä johtua myös työpaikan ilmastoinnista (tai siis siitä kun sitä ei ole ja isoja kylmäkoneita pienessä tilassa kymmenen).

Ostin eilen tori.fi-sivuston kautta parvisängyn miehen lapsille, tuli tosi hyvä mieli. Saadaan huoneeseen lattiatilaa hieman lisää. Mahtuu sitten se meidän yhteinenki sit aikanaan samaan huoneeseen :)
 
Kuinka nopeesti olette lähetteen laittamisen jälkeen saanu polilta kirjeen jossa oli teille varattu aika? :attn: Mä odottelen tota kirjettä ihan hullunaan,tietäs ees jonku päivän kun apua alkaa tulemaan..

Eilen tikutettu ovisplussa ja samalla alotin syömään niitä primolutteja, saa nähä millanen monsteri musta tulee. Viikko duunia, sit loppuu työt ja me lähetään lappiin sukuloimaan ja rentoutuu=)eka loma pitkiin aikohin.
 
tyty86 En tarkalleen muista miten toi meillä meni, mut tehtiin ne kaikki alkututkimus hässäkät ja kai se lähete on sit lääkäriltä menny sinne polille kai? Mut ihan itse soitin kyllä sillon ja varasin ajan.. ja se oli sillon loppukevättä ja sain ajan sillon toukokuun loppuun vielä ennen polin kesätaukoa eli aika nopsaan meidän kohdalla onnistui... itsestä ei tuntunut edes siltä et ois pitänyt jonottaa.. kun se alkuaika meni noissa verikokeissa sun muissa ravatessa.. yks soitto ja ensimmäinen aika oli jo sovittu.. sit oli kesätauko, mut syksyllä alkoikin asiat rullaamaan vauhdilla..

OmaNapa: pp 9.. onpas aika mennyt nopsaan! ei oo tullu mietittyä itseasiaassa koko asiaa juuri ollenkaan.. Ei mitään erityistä oirettakaan kyllä oo ollu.. mitä nyt nuo perus lugemeiningit... en oikein usko tärppiin kyllä.. makeaa tekee mieli ja se on varma merkki yleensä menkoista : / (viimeks kun tuli tärppi oli just päinvastoin, kaikki makea ällötti, mut kaikki vähänkin suolainen oli taivaallista! Oon ollu kipeenäkin nyt... ei oo ihan heti ollut näin kova flunssa huh.. onneks alkaa jo hellittää pikkuhiljaa..to iltana loppuu luget.. eli taidan taas kerran testata päivän aiemmin niin ei tarvii sinne apteekkiin turhaan lähtee...

Mitäs muille??
 
jauhopeukalo, miulla ei oikeestaan noita kuumia aaltoja ole ollut. Menkat oli tosiaan ekana päivänä ihan älyttömät, mutta sitten ne niukkeni aika isostikin ja nyt enää rapiat jäljellä. Kyllä miulle tuli vähän yllätyksenä Procrenin sivuoireiden rajuus, varsinkin se psyykkinen osuus. Vielä ainakin viikko pitäis kärvistellä.

tyty, meillä lähete lähti syyskuussa (viime vuonna siis) ja lokakuussa tuli polilta kutsu. Siinä oli mukana ohjeet siemennesteen näytteen viemisestä sekä polin yhteystiedot. Mainittiin myös, että pitää olla ekalla polikäynnillä mukana papa-näytteen tulokset. Itse sinne siis sitten piti soittaa ja saatiin labraan lähetteet verikokeita varten. Samalla varattiin aika spermanäytteen tutkimiselle ja itse ensikäynnille, joka meillä venyi pitkän joulutauon takia tammikuulle.

LMLB, siulla viimeisiä piinapäiviä viedään. Toivottavsti oot jo parantunut!

Täällä kans flunssaillaan ja jäinkin tänään suosiolla töistä kotiin lepäilemään. Lauantaina alkoi jo kamala kurkkukipu ja nivel- ja lihassäryt ja seuraavana yönä nousi kuume. Kävin silti eilen muutaman tunnin töissä Buranan voimin, mutta tänään sairastan kotona. Mulla ei oo ikinä ollu flunssassa näin kipeenä nivelet ja lihakset! Mietinkin, onko Procren sit pahentanut sitä, kun sen oirelistassa mainitaan lihas- ja nivelkivut. Yölläkään en oo saanu oikein nukuttua, kun ei voi pitkään olla samassa asennossa. Toivottavasti jo huomiseksi toipuisin sen verran, että pääsen töihin, siellä riittäis tekemistä.

Mukavaa viikkoa teille kaikille!
 
pp10 tauti alkaa hellittää, tänään ollu aikalailla pahoinvointia (mutta se oire tuppaa tulemaan yleensä myös ennen menkkoja) Tekee mieli kaikkee, muttei kuitenkaan mitään :confused: Menkkakipujakin ollut tänään +eilen illalla kerran.. mut silleen aaltomaisesti et on nopeasti mennyt myös ohi.. mulla ois kiertopäivä 29 ja sen km:n jälkeen kierrot on ollu tosi pitkiä eli vaikkei nyt alkaiskaan vuoto niin ei varmaan kannata odottaa liikoja.. en kyllä tiedä vaikuttaako esim. noi zumet kiertoon millälailla... Tän päivän tuntemusten perusteella menkat kyllä tekee tuloaan... : / Väsyttää!!|O
 
Näyttää olevan flunssa-aalto liikkeellä, pikaista paranemista kaikille!!

tyty rupesin kattoo tuota lähetejuttua, niin meillä oli lääkärikäynti lähetettä varten lokakuun alussa ja sitten se polilta tullut kirje oli postileimattu lokakuun lopussa, eli ei siinä kauaa tarvinnu ootella (mutta uskalsin soittaa aikaa vasta marraskuun alussa :LOL:). Nyt vaaditaan vaan sitä kärsivällisyyttä :)

Rowan Ei kuulosta yhtään kivalta, flunssa ja sitte noi procrenin oireet yhessä :( Viikko vielä kärsittävä, eikös sinulla ollu se 0-ultra ens viikolla? Jaksaa jaksaa ;)

jauhopeukalo eikös sinullakin ollu kohta se 0-ultra? Minä voisin ottaa niitä kuumia aaltoja, kylymä meinovvaaa olla :D

LMLB kohta alkaa olla sinulla piina ohi, jännää! Älä vielä luovuta, mutta toisaalta ymmärrän kyllä että mieluusti pitää jalat maassa.. Mitä hormonia nuo zumet sisältää?

Onko teillä muilla tullu lugeista päänsärkyä?

Minä vaan ootan että pääsisin lopettamaan nuo luget, ei muuten haittaa mitään, mutta tämä kesto päänsärky!! :headwall: Ei se paljo/kovaa säre päätä, mutta sen verran että sen huomaa ja se on koko valveilla olo ajan.. Ainostaan ku on metässä tai ulkona liikkeessä niin ei sillon huomaa, mutta ku asettuu paikoilleen nii sitten..

Hyvää viikkoa kaikille!
[SUP]Minä vaivun sohvan pohjalle kattoo Greyn anatomiaa, sadepäivän viihdettä eikä tarttee ajatella mitään...[/SUP]
 
Melargia > En ole kiinnittänyt asiaan huomiota, mutta on mulla saattanut olla Lugepäänsärkyä. Ajoittain on nimittäin ollut jatkuvaa aika lievänä pysyttelevää päänsärkyä, joka kuitenkin häiritsee normaalia eloa. Täytyypä seuraavalla Lugekuurilla seurailla onko sen tekosia. Hyvä, kun nostit aiheen esille.

tyty86 > Polikutsuani ei ole näköjään päivätty, joten en tarkkaan osaa sanoa. Joulukuussa lähti lähete ja muistaakseni maaliskuussa oli eka käynti. Ennen sitä otettiin vähän lisää labrakokeita ja vietiin spermanäyte. Kierto piti olla labroissa alussa, joten meni siinä vähän aikaa "hukkaan". Kuitenkin se pari viikkoa piti varata ihan jo tulosten valmistumiseen. Ei siis mennyt edes kolmea kuukautta polikutsun saapumiseen. Mielestäni tuli aika nopeasti.

Paska ihminen -fiilis. Minut on jälleen tulkittu väärin eräässä pinossa vaikka olen yrittänyt muotoilla asiani mahdollisimman hyvin. Uskallankohan kohta kirjoitella ollenkaan, kun toistuvasti saan aikaan pahaa mieltä sitä tarkoittamatta? :ashamed:

Tilannepäivitystä sen verran, että menkkakipuiluja on alkanut olla aika paljon ja voimakkaina. Yleensä alkaa ensin vuoto ja sitten kivut, joten hieman tämä ihmetyttää. Kp33/32-35 on nyt menossa, mutta kierto saattaa kystan takia venähtää pitkäksikin. Kysta tuntui poksuneen jo, mutta varmaa tietoa ei ole. Oviskin on kuulemma epätodennäköinen, mutta tämä tieto ei ole peräisin polilta. Täytyy soitella ja kysellä, jos vuoto ei lähipäivinä ala. Megakiertoa en ala odottelemaan loppuun, joten Teroja pyydän tarvittaessa.
 
Olen pahoillani Macy, että sinut ymmärrettiin siellä toisessa ketjussa väärin. Olen seurannut sitä keskustelua siellä ja en nyt missään nimessä halua loukata tai pahoittaa mieltäsi, sinun kommentti taisi tulla vaan väärään ketjuun.. Itse olen saanut ko. ketjusta paljon lohdustusta ja helpotusta omaan olooni, tietäen että kukaan ei kysele tai analysoi kirjoitustani. Se onkin ollut minusta ketjun parhaita asioita, saanut rauhassa purkaa mustia ajatuksiaan, voisi sanoa että se ketju on tunteiden kaatopaikka, sinne ne jätetään eikä kaivella ylös. Itse taidan olla tässä kriisissä siinä vaiheessa, että pystyn helposti samaistumaan muihin kirjoittajiin siellä (näin punaista Beyoncen mahakeimailusta, halusin kavereidenikin kokevan tuskaa, jne..) ja minusta on hienoa että sinä olet kyseenalaistanut sen. Minusta se kertoo sinusta että olet paljon pidemmällä tätä lapsettomuusprosessia ja etkä koe tätä yhtä tuskaisena kuin osa meistä. En tiedä onko asia oikeasti näin, mutta sellaisen kuvan olen saanut.. Toivoisin että itsekin olisin joskus siinä vaiheessa ettei minun tarvitse huudattaa tuskaani kiukkuketjuun.. Pää pystyyn Macy! Et sinä ole paha ihminen, satuit vaan kysymykselläsi osumaan arkaan paikkaan, jota ei pysty analysoimaan, ainakaan nyt. On ikävää että sinun ymmärrettiin väärin, kaikki ei pysty ymmärtämään samaa asiaa sillä tavalla niinkuin tämä toinen sen tarkoitti, ja täällä internet maailmassa se on vielä vaativampaa kun on vaan kirjaimet käytössä.
 
Rowan Enää viikko tämän olon kanssa sitten rupeaa hellittämään, kai :D Miehen hermot on kyllä olleet aivan mahtavat, välillä tulee kuittia takasi ku innostun kiukkuumaan turhasta :D Sitte se laantuu aikanaan.

Melargia 0-ultra ois ens maanantaina... En kyllä tunne nyt mitään, outoa. Ihan kuin se piikki olisi tunteisiinkin vaikuttanut : /

Tsemppiä LMLB! Nopeasti on kyllä mennyt tämä aika. Paljon teillä muuten jäi vielä pakkaseen?

Mie valmistaudun henkisesti iltavuoroon lähtöön. Ei kiinnostaisi yhtään! Nuo iltavuorot on niin perseestä.
 
Tyty Meillä lähete laitettiin polille menemään marraskuun puolessa välissä viime vuonna ja kirje polilta tais tulla kotiin joskus joulukuun alussa. Eka käynti polilla oli sit tammikuun lopussa. Elikkäs aika nopeesti :)

ON; Kierto puolessa välissä. Ovista tikuttelin tänään, mutta ei siihen testiin ilmaantunut kuin 1 viiva. Mietin, että kuitenkin jatkossa tarvii tikutella ovista lisää, niin kokeilen ClearBluen testejä. Monet ovat tainneet niitä kehua. Testit ovat vaan aika hintavia...
Ensi kuun alusta todennäköisesti olisi polikäynti, jolloin tsekataan sen kystan tilanne.
 
Melargia Zumenonit sisältää estradioli-nimistä estrogeenihormonia. (Yleisin käyttö naisilla vaihdevuosi-oireiden hoitoon) Tässä tapauksessa sillä kasvatellaan tota kohdun limistä... :rolleyes:

Macy Täällä internetin ihmeellisessä maailmassa nuo väärinymmärrykset eivät taida olla kovin harvinaisia, kirjoitetun tekstin voi ymmärtää niin monin eri tavoin.. Vaikkei mulla ole hajuakaan mistä ketjusta puhutte, mut näitähän sattuu. Vielä herkemmin varmasti jos aihe on arkaluontoinen.. Älä ota stressiä tollaisesta jookos? :hug:

jauhopeukalo Meillä on pakkanen tyhjä : / valitettavasti.. Eikä yhtään ois haluja aloittaa alusta taas koko IVF-rumbaa....

ON: No täällä on yks idiootti joka meni viime yönä töissä ollessaaan testaamaan.. Eli nyt on pp 12.. testausaika oli siis tossa pp11-12 välissä.. Ja selkeä nega. Pyh. No yritin lohduttautua sillä etten todellakaan ollut pidätellyt virtsaa rakossa kauaa ja on sen verran aikaista testailla.. Toisaalta viimeks kun plussasin niin pp13 viiva oli niin tumma ja vahva, että luulis että edes hailuva haamu olisi näkynyt jos ois onnistunut.. :ashamed: Eli tyhmä minä, no mut osaan varautua nyt sit siihen lopulliseenkin negaan. Laskin prkl noi lugetkin väärin.. ne loppuukin tänään vaikka laskin et riittäis to asti.. pitää taas passittaa mies apteekkiin vaikka tyhmälle ton testin jälkeen tuntuukin... Näyttää siltä että 30.pvä otetaan siis limua vahvempaa...:headwall:
 
Olen "uusi" täällä palstalla, toivottavasti mahtuu mukaan:)
Lapsettomuus ei ole asiana kummiskaan uusi, vaan 8vuotta takana selittämätöntä lapsettomuutta. Ex-miehen kanssa tuli käytyä hoidossa huonolla menestyksellä ja uskon että tämä lapsettomuus johti suhteemme eroon. Hoidot oli rankkoja ja syyksi saimme hänen huonon sperman laadun ja erään lääkärin mielestä luomuna olisikin ollut lähes mahdotonta tulla raskaaksi. Meille tehtiin muutama inssi, sekä ivf/icsi. Kaikki vaikutti aina täydelliseltä, mutta silti en raskaaksi koskaan tullut. Hoidot lopetettiinkin sitten 07 ja samana vuona sain elämäni ainoan plussan luomuna, joka päättyi viikolla 5-6. Minusta ei ole koskaan löytynyt mitään vikaa, jotenkin vaan en sitä kaiken tämän jälkeen jaksa uskoa..sillä kuulin että exästäni on tullut isä tämän jälkeen.

Vuosi eron jälkeen tapasin miehen joka jäi elämääni, ja kuinkas ollakkaan minulla taas lisääntymisvietit heräsi :D. Miestä joutui aluksi lämmittelemään koko vauva-ajatukselle ja viimein sain hänet taivuteltua hommaan mukaan :) Nyt kummiskin 2 vuotta oltu ilman ehkäisyä ja sama homma!!En todellakaan jaksa uskoa enää että haaveeni ikinä toteutuisi :(. Lähete on jo fertipolille ja noin 4vkon päästä ensimmäinen yhteinen aika. Jännittää aivan kamalasti!!

Ennen puhuin hyvinkin avoimesti ystävilleni lapsettomuudesta, hoidoista jne..Nyt en halua mainita asiasta kenellekkään tutulle, sillä pelottaa jo valmiiksi pettymykset mitä tulee vastaan. Nyt on todellakin vertaistuki tarpeen!!!

Tuntuu vaan jotenkin niin toivottamalta lähteä hoitorumbaan mukaan kun mitään syytä ei ole löytynyt. Kierto säännöllinen, ovuloin jne. Jossain täytyy mättää!!!Haluan kaikki mahdolliset tutkimukset mitä maa päällänsä kantaa.

Kyllä tämä lapsettomuus on niiiiin kurjaa!!En haluis pahimmalle vihamiehellekkään tätä taakkaa kannettavaksi :(
 
:attn: Tapaamisesta! Oliskos se sitten lauantai 1.10. useimmille sopivin päivä? Ja klo 15 ->? Olis hyvä varmaan jo alkaa lyödä lukkoon kun siihen on enää reilu viikko, ettei siihen sit muuta järkkäile. Mukaan siis olisivat näillä näkymin tulossa jauhopeukalo, Kati,LMLB, Melargia ja Rowan. Anteeksi jos unohdin jonkun! Ja tosiaan kaikki muutkin ovat tervetulleita :) Oliskos sitten rouvilla/neideillä ehdotuksia mitä tehtäis? :attn:

LMLB :hug:. Ääääähh... mie niin toivoin, että plussa olis pärähtänyt. Onko teillä ollu vielä puhetta ollenkaan, että jos nyt ei plussaksi muutu, aloitatteko uuden hoitokierroksen vielä tämän vuoden puolella? Mut ei mennä vielä liikaa asioiden edelle kuitenkaan.

Melargia tsemppii lugepalleroiden kanssa! Ne on kyllä tosi ärsyttävät. Mie en nyt muista tuliko miulle siitä päänsärkyä, mutta kyllä ainakin kaikkee muuta. Olin kamalan väsynyt ja mieliala oli ihan maassa koko niiden käytön ajan. Ootankin kauhulla, miten ne nyt sit vaikuttaa kun annostuskin on isompi kuin keväällä insseissä :eek:. Ja myö kaikki tarvitaan välillä päiviä, jolloin saa vajota sohvan pohjalle ja heittää aivot narikkaan. Siis just varsinkin myö hormonihirmut ollaan ansaittu se! :D

Macy :hug:. Sie et oo todellakaan mikään paska ihminen! Tuolleen et saa ajatella! Miusta siinä ketjussa siun sanoista paistoi se, että sie välitit niistä ihmisten huonoista tunnelmista ja olisit vaan halunnu auttaa. Ymmärrän kyllä, että kun on kauheen vaikeeta, sitä kokee tosi alhaisiakin tunteita. Niin koen itsekin. Mutta miusta oli tosi asiatonta niiltä parilta hyökätä tuolleen meijän Macyn kimppuun. Minnuu ihan suututti kyllä siun puolesta. Mutta elä välitä moisista, netissä vaan on välillä tämmöstä kun on puhe suurista asioista. Ite en kyllä silti ilkeis silleen toisille alkaa rähjätä niinkuin siellä ne pari kommentoijaa teki. Kaikki tässä ollaan samassa veneessä. Pää pystyyn ja rinta rottingille! :heart:

jauhopeukalo, joo ihanaa,jos ens viikolla helpottas jo tää iänikuinen veetutus. Tänään oon ollu tosi masentunutkin. Johtuu varmaan myös siitä ku oon kipee, mutta on kyllä ihan älyttömän pohjafiilikset. Miulla on maanantaina se aika jo 8.30. Kiva, ei ainakaan pitäis olla vielä ajat myöhässä ku oon kai sit päivän eka! Kun eikös se puhelinaika oo siinä klo 8-8.30.

Kati, niitä CB:n digitestejä kannattaa tilata brittien Amazonista tai ebaysta. Mie tilasin amazonista keväällä semmosen, jossa oli 20 kpl liuskoja ja se laite ja lisäks pari raskaustestiä ja hinnaks tuli... öööö.... en nyt muista tarkkaan mut oisko se ollu jotain 40 € pintaan..? Mut kuitenki suunnilleen saman verran ku täällä maksaa apteekissa se 7 kpl.

onnetonpulu tervetuloa! :wave: Huh, sulla onkin jo toooosi pitkä odotus takana. Tehtiinkö teille silloin aikanaan exäsi kanssa yksi vai useampi IVF/ICSI? Jos vain yksi, niin onhan tässä nyt sitten tosi hyvät mahikset vielä onnistua. Ja vaikka useampikin ois jo tehty, niin voihan se silti onnistua. Joskushan voi vaikuttaa sekin, että solut ei vaan mätsää keskenään. Jospa nyt ois sitten planeetat kohillaan teillä niin, että onnsitaisi. Mie pidän ainakin kovasti peukkuja! :) Meillä on täällä tosi ihana tsemppiporukka meidän polin naisia, joten mukaan vain jakamaan tuntoja ja muitakin maailman asioita! :)

ON: Mie oon ollu tällä viikolla vain yhden päivän töissä. Maanantain ja tiistain olin esimiehen luvalla poissa flunssan takia, mutta eilen menin töihin. Olo vain paheni ja poskiontelot kipeytyi ja rintaa alkoi painaa. Viime yönä olikin jo hankala hengittää. Kävin aamulla terveyskeskuksessa ja sain saikkua loppuviikoksi ja lääkäri määräsi täyslepoa. Antibiootteja ei uskaltanu vielä määrätä tämän hoidon takia vaan sanoi, että katotaan ensin viikonlopun yli jos menis levolla ohi. Sit maanantainahan mie voin kysyä tästä polillakin, jos ei mene tauti ohi. Kyllä ärsyttää, kun just nyt piti tämmönen infektio iskeä. Ilmankin ois pärjänny. Tulipas tästä nyt kamalan pitkä viesti, mutta kun oli niin kamalasti asiaakin. :D
 
Iso kiitos tuestanne! :kiss: Ihanaa, että ymmärrätte ja puolustatte. :flower:

onnetonpulu > Tervetuloa joukkoon ja onnea plussan metsästykseen! Kävitkö tuolla samalla polilla aikaisemmin? Toivottavasti tällä kertaa löytyy apu.

Omassa navassa kp2/31-35 ja yk22. Kierto jäi siis kystasta huolimatta 34 päiväiseksi, mikä on mulle varsin normaali. Ekan femarin nappasin tänään ja Päivi ystävällisesti antoi keskiviikolle kontrolliajan soittoajan ulkopuolella. Ihan mahdoton kiukku alkoi pian lääkkeen oton jälkeen. Toivottavasti ei ole sivuvaikutusta. Särkylääkkeitä on ollut pakko popsia, kun kipuja on kovasti toista päivää. Toivottavasti hellittävät huomiseksi. Vatsani ei kestä enää yhtään Buranaa eikä pelkkä Panadol auta. Yleensä kivut kestää korkeintaan pari päivää, joten luultavasti saan pian huokaista helpotuksesta ja odotella mielenkiinnolla mitä polilla sanotaan.
 
Kiitos tervetuliais toivotuksista :) Samalla polilla siis tullut käytyä hoidoissa ja yksi ivf/icsi takana, sekä pari passia. Eli tuttu henkilökunta siellä, tosin nyt meidän ensimmäinen aika jollekkin ihan uudelle lääkärille. Joku nainen Kuopiosta, kellään tietoa, kokemusta?? Tosiaan en ole kenellekkään vuosiin puhunut koko lapsettomuusasiasta, eikä kukaan oo uskaltautunut enää aikohin ees kysellä mitään asiaan viittavaa..kai mie oon niin säälittävä tapaus:D. Soittelin tuossa pari päivää sit polille kyselläkseni spermatuloksista. Sen ymmärsin et puhelimitse eivät mielellään anna, mutta jotain pientä sain kummiskin vastaukseksi. Lopullinen vastaus ei siis ollut vielä valmis ja B-luokkaa siellä kuulemma ainakin on...mielikuvitus kävi heti laukkaamaan ja aloin heti elättelemään toiveita että mitä jos spermassa olisikin jotain pienen pientä häikkää ja saatas homma inssillä käyntiin ja päästäskin niin helpolla. Pitkästä aikaa on sellainen positiivinen mieli tämän lapsettomuusasian suhteen että elättelee toiveita :)

Täytyykin kohta ihan ajan kanssa lueskella teidän tarinoita, samassa veneessä kun kaikki ollaan. Kaikille valtavasti onnea ja tsemppiä hoitoihin!! :)
 
LMLB, :hug: Voimia...

Macy, tuo on niin ärsyttävää, kun joutuu särkylääkettä nappailemaan. Minullakin ibuprofeeni käy vatsaan ikävästi, jos joutuu syömään useampana päivänä. Niinkuin nyt kohta 2 viikkoa kun ensin oli menkat ja sitten iski tämä flunssa järkkyine pääkipuineen. Ja pelkkä Panadol ei paljon auta. Toivonkin, että jos joskus oon raskaana, se olisi mahdollisimman kivutonta aikaa, ettei tarviis kärvistellä Panadolin voimalla.

onnetonpulu, on hirmu hyvä, jos välillä jaksaa olla positiivisellakin mielellä! :) Jos olisi ihan koko ajan vaan pohjamudissa, niin eihän tätä jaksaiskaan. Ihmismieli on aika ihmeellinen ja monesti vahvempi kuin luulemmekaan. Vaikkei aina siltä todellakaan tunnu.

Mitäs te muut sit oisitte mieltä, mitä sillon lauantaina tehtäis? Ite kyllä ainakin varmasti oon nälkäinen työpäivän jälkeen. Niin mietin, että otanko jotain purtavaa töihin mukaan, että voin haukata ennen tapaamista vai käytäiskö yhdessä syömässä jossain?

Miulla on ollut eilisestä lähtien kovia pääkipuja. En nyt tiiä onko flunssasta johtuvaa vai sivuoiretta edelleen vai molempia. Flunssa muuten tuntuu olevan hellittämässä, mutta poskionteloita juilii edelleen ja on tosi voimaton olo. Mietinkin, että kun oon maanantaina joka tapauksessa sairaalalle menossa, niin pitäskö sit samalla käydä siellä labrassa verikokeissa, jotka se lääkäri mulle torstaina määräsi siltä varalta ettei tauti mene ohi. Maanantai on alkanut vähän jännittää... Onko tuolla sisuksissa kaikki niinkuin pitää ja milloin "pääsen" aloittamaan Puregonin. Eka ampulli on jo ostettu ja toinenkin vissiin pitää käydä. Siinä sit paukkuu rikki se Kelan lääkekattokin. Mulla on menkkojen päätteeksi ollut nyt joka päivä vähän semmoista rusehtavaa tiputteluvuotoa. Kuuluukohan tämä asiaan?
 
Tervetuloa onnetonpulu! Sinulla on aika hauska nimimerkki :D
Pitkä taival sinulla takana tätä -piip-taivalta.. Tuntuuhan se aika turhauttavalta, kun varsinaista syytä ei ole, mutta silti jossain mättää kun ei onnistu. Jospa te ootte sitte parin viikon päästä viisaampia tämän suhteen :) tai ees vähän helpottais oloa..

LMLB :hug: Hurrrjasti jaksamisia sinulle!! Osuva nimitys noille lugeille..

Macy Joko helpottaa menkkakivut? Tuli vaan mieleen tuosta kystasta, että onko sinulla aikasemminkin ollu kystia? Aiheuttaakohan tuo PCO sen että niitä tulee herkemmin?

Rowan Hyvä että alkaa hieman jo helpottaa, voihan ne pääkivut olla vähä molempien aiheuttamaa tai toinen "ruokkii" vähä lisää.. Hyvin se polikäynti menee, minulla on sellane kutina ;)
Ei saa puhua syömisestä nälkäisen kuullen :LOL: On jo kyllä pitkään himottanu kiinalainen (wink wink :D), että kyllä minulle passaa syömään lähteä!


Täällä rupeaa vissiin nuo luget tekemään tepposiaan, on vaan niin feeling down -olo : /, sellanen ettei jaksa/huvita/kehtaa/halua ja kaikki on p*****stä.. Tuota kyllä tulee välillä muutenki loppukierroissa, mutta nyt voimakkaampana. Ja oon 99% varma ettei tärpänny. Sitten vielä töissä sain aiheutettua itelleni vaaratilanteen jonka seurauksena pää on kolhuilla (idioottiminä :headwall:), no onneks ei käyny sitten sen pahemmin ja vahingosta viisastuu : /
 
Rowan Mie olen ainakin tulossa :) Miekin tuota ruokapuolta mietin, tosin en kyllä kunnon ruokaa kerkii töissä syömäänkään mutta jos mie taas yhen päivän leivällä menisin :) Mietin muuten tuossa tuota siun masentunutta oloa. Miulla nimittäin yritti hypomaniaa iskeä silloin ennen piikkiä ja piikin jälkeen olo tasottu, että olisikohan tuo piikki nyt minun kohdallani auttanut ylävireeseen :confused: Jos näin on, haluan tuon piikin seuraavallakin kerralla kun meinaa mopo karata käsistä :D Miullaki on muuten ollu tuota pääkipua, eikä muuten ole mitään tietoa flunssasta, että uskoisin sen miulla ainakin johtuvan tuosta hemmetin piikistä. No maanantaina polille.

Tervetuloa onnetonpulu!

LMLB Pahoittelut negasta :( Meinasitteko uudelle kierrokselle lähteä?

ON: Meillä siis maanantaina polikäynti ja sieltä sit apteekin kautta kotiin, Kelan lääkekatto paukku rikki jo keväällä niin ei tarvitse maksaa kuin se 1,50e/lääke. Miulla nostaavat varmaan nyt sitä annosta ku ei sillon keväällä oikein kehittyny kunnolla (5 kypsää). Pelottaa vaan etukäteen miten kipeä tulen olemaan, viimeks luovutin työnteon edellisellä viikolla ja jos nyt tulee enemmän nii miten kipeä sit olen : /
 
Olen lueskellut teidän tarinoita ja mielenkiinnolla seurailen hoitojanne ja tottakai samalla toivon plussauutisia :) Meilläkin meni niin että miestä joutunut pehmentelemään hoitojen suhteen, mutta edistystä on roimasti tapahtunut :)Minulla kun kummiskin tätä kokemusta lapsettomuuden osalta, kun taas hänelle tämä kaikki uutta ja tuntematonta.

Lueskelin viestejä taaksepäin ja silmään pisti että aika monella on ollut huoli kohdun limakalvosta. Itsekkin kun kerennyt tässä viimoset 8vuotta pähkäillä syitä niin alkanut epäilyttämään että jospa vika löytyykin siitä. Koskaan ennen hoitojen aikanakaan asiasta ei ole sanottu mitään, mutta kun joutuu tutkailemaan omaa kroppaa ja leikkimään tohtoria, olen alakanut epäilemään sitä yhdeksi vaihtoehdoksi:) Millaiset tilanteet teillä on ollut kohdun limakalvon osalta siirtojen yhteydessä/inssissä?Tässä juuri kaivelin esille vanhoja fertipolin papereita ja tarkastelin kuinka paksu limis on ollut. Inssien yhteydessä ei ole mainittu muuta kun että endometrium hyvä:/ IVF:n yhteydessä limis on ollut 9mm ja toisessa passissa 11mm. Nyt kummiskin kk takaperin kävin yksityisellä gynellä ihan vaan tsekkauttamassa itteni ja rauhoittaakseni mieltäni, mutta kp oli 14 ja limis 5,8!!!!Ei kuulosta kovinkaan hyvältä...Ennen sitäpaitsi ovislimatkin oli selvästi havaittavissa mutta tuntuu että nykyisin vaikea erottaa limojen perusteella koko ovulaatiota. Että tämmöisiä mietteitä täällä tänään :D
 

Yhteistyössä