Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Wienna voi miten ihanaa :heart: Minuu harmittaa niin kovasti kun olin tosi hätähousu ja menin jo maanantaina ultraan eikä sykettä näkynyt :( Kovasti pelkään että ei siellä mitään elämää ole :( Missä muuten kävit lääkärissä?Mie kävin siellä uudella Feminolla..onkos muuten oireita? Miula ei oikein mitään..paitsi että finnejä naama täynnä :/
 
Siis tää on välillä yhtä skitsoilua, tuntuu että hermomenee kun koko ajan tuijottaa kelloa ja puhelinta siinä pelossa että ne soittaa ja peruukin koko homman. Nyt on taas odotukset korkealla ja sehän tässä vähän pelottaakin, rytinä on kova kun tullaan pohjalle takas.:headwall:

Noh se on vain yritettävä koota ihtensä ja nyt vaan alkaa valmistautua lähtöön.
 
tyty, siellähän on varsinainen saalis tulossa =). Uskon, että on olo tukala. Mulla vaikka oli vain toisessa 1 ja toisessa 4 rakkulaa (+kysta), niin silti oli niiiin tukala olo. Tosin olihan mulla lääkeannostuksetkin isot ja ne keräs sit turvotusta.

simplille peukut PASsiin!

pulu, onpas siellä ollut käännettä kerrakseen. Jospa kyse on tosiaankin identtisistä kaksosista :heart::heart:.

Wiennalle onnittelut ultranäkymistä. Varmasti mahtava tunne ensi kertaa nähdä se pikkuinen syke siellä!

Täällä vaan nyt odotellaan sitä lääkärikäyntiä, jossa selviää onko se laparoskopia edessä. Itse olen kyllä sillä kannalla, että tehtäisiin se. Olen nimittäin jo aiemminkin pohtinut, pitäisikö se tehdä ja tarkistaa munatorvien tilanne. Kun meillä ei tulevaisuudessakaan ole todellakaan montaa siirtoa tiedossa, niin kyllä haluaisin, että kaikki mahdollisen alkion kiinnittymiseen liittyvät riskit ainakin olisivat poissa. Vaikka se tarkoittaisikin munatorvien poistoa. Mieli on aika maassa, vaikka jo luulin, että ihan hyvin menee. Ei taida mennäkään. Eilen oli P:n kanssa puhetta jo lääkityksestäkin, mutta itse en haluaisi aloittaa. Seurataan nyt.
 
Mua on ruennu nyt pelottaa et jos iskeeki hyper ku toi toinen munis on niin kyörä ja aika arka: /..kokoajan jomottelee muniksija ja ovat tärinäarat. Vielä ei ole turvonnu olo eikä muitakaan ns.hyperin oireita..mutta pelko on persiissä..:kieh:
 
Tyty86: Kivut kuuluu ihan normaalistikkin asiaan, jote ihan rauhassa. Mutta jos liikuminen vaikeutuu kovin niin eikun päivystykseen.

Oma napa: Saatiin yksi 2luokan 5-soluinen alkio. Poppaskonstien myötä liimi oli nyt 11mm eli taisi tulla henk. Ennätys...:)
 
Rowan79 voi sinuu :heart: Kyllähän se tutkimus varmaan kannattaisi tehdä ja oispahan siltä osin ainakin poissuljettu jos ois jotain mikä vaikuttas kiinnittymiseen. Tosi kurjaa että siula mieli on maassa, toivotaan että olo piristyisi :hug: Ite en tällä hetkellä jaksa uskoa yhtään että miun sisällä ois mitään elämää ja tää odottelu on aika hermoja raastavaa.Harmittaa kovasti kun maanantain ultrassa ei näkynytkään mitään eloa vielä ja pelkään ettei näy vielä ensi viikollakaan.

tyty86 Siun kyllä oikeesti kannattaa nyt ottaa tosi lunkisti ja levätä sekä juoda ihan hemmetisti!!!Ne on varmaan ainuut keinot millä voi vähentää nyt sitä hyperin riskiä. Ja huomisia ultrakuulumisia odottelen :)

Simpli Hienoa että saitte kyytiläisen mukaan!!Voi kun toinen ois sitkee sissi ja tarrais lujaa kiinni :) Kovasti tsemppiä ja mukavaa piinisaikaa :)
 
Pulu, kiitos :heart: Voi kun nyt niin toivon puolestasi, että siellä masussasi olisi kaikki hyvin. Onks sulla nyt sit ens maanantaina se ultra polilla? Sinne nyt peukkuja kovasti. Ihan varmasti on piinaavaa odotella... :hug:

simpli, onnittelut kyytiläisestä :heart: Ja myöskin kunnon limiksestä! Oliks sulla greippimehut käytössä vai vielä lisäks jotain muutakin?

tyty tosiaan nyt vaan otat ihan hissukseen ja rauhassa. Huomennako sulla on 2.ultra, vai muistinkohan väärin? Sitten varmasti selviää, mikä on tilanne ja onko millaiset riskit. Jaksuja! :hug:
 
Rowan: Greippimehut, foolihappo, multitabs vitamiini, d-vitamiini ja minidisperiini. Aikaisemmin liimis on ollut sen 7-8mm ja nyt ennätyksellisen paksu. Tänään ostin e-vitamiini valmisteen jota alan nyt myös nappailla. Tässä ovulaatiossa paukahti tissit kipeäksi juuri siirto päiväksi, joten nyt on keltarauhastuotanto omasta takaa jo hyvänä.
 
Tyty86 Mahti saalis tulossa, itseltäni punktoitiin muistaakseni parikymmentä ja olo oli todella tukala. Satuin olemaan lomalla siihen aikaan, en tiiä miten olisin voinu edes töissä olla jos olis pitänyt... pienetkin kävelylenkit oli hankalia.
 
Oukki doukki..polilta kotiuduttu=) limis oli karmeen paksu 16mm, oikeella oli 5kpl munia tulossa ja vasemmalla huimat 19kpl..:O:p tiistaina olis aamusta punktio. Vielä 2pv pistelen mutta vain 125ky ettei munat ihan riehaannu. Hyperin riski kuulema nyt on..: / nestettä oli jo keränny hieman..mietti,että pistetäänkö koko satsi pregnyliä kun munia on noin paljon, mutta sanoin että mun olo on ihan ok, joten sovittiin että tuikkaa koko satsin sunnuntaina. Omaa oloa pitää seurata ja ottaa relax..nyt pelottaa että meneekö olo kovinki tukalaksi vielä viikonlopun aikana..
 
Voiko muuten limakalvo olla "liian" paksu alkion siirtoon ? Onko kenelläkään kokemusta ? Olen ymmärtänyt että 10mm olis ihanteellinen paksuus.

Täällä käytiin pyörähtämässä Lifessa :) Ubikinon, e-vitamiini ja gelee royale lähtivät mukaan !!!! Jo on kumma jos ei ala tärppää :)
 
Rowan79 Miula on se lääkäri keskiviikkona heti aamulla, pelottaa ihan kauheesti millasia uutisia sieltä saa.Näin pitkälle en oo eläissäni päässyt joten hirvittää ajatuskin että tullaan alas korkealta ja kovaa. Joko siula on yhtään parempi mieli?

tyty O ou!! Sie oot kyllä mahoton munija :D Ja limis kuulostaa tooooooosi paksulta!!!Tsemppiä punktioon, hyvin se menee :)

Täällä ollaan pelko perseessä kun tuntuu ettei mitään raskausoireitakaan ole. Ja mie hölmö oon menny lukemaan kaikki maholliset kauhutarinat netistä joka ei paljoa tähän pelkoon auta.Asioille kun ei mitään voi.Oon ihan täysin kynemätön tekemään yhtään mitään, ei kiinnosta yhtään mikään jne.Tulis vaan se keskiviikko ni sais tuomion.On noin sadat itkut tullu taas itkettyä nyt parin päivän aikana kun pelottaa että kaikki ei oo kunnossa.Anteeksi avautuminen, en ois itekkään uskonut että plussaamisen jälkeen vois olla näin peloissaan.
 
Onnetonpulu: Aika harvalla noin alussa varmasti vielä mitään ihmeempiä raskausoireita on. Yrität nyt vaan ajatella niin että kaikki on hyvin kun vuodotkin loppui:hug:. Mullakin oli aika lailla oireeton raskaus rv7+-10+ tuli jokusen kerran aamupala pois mutta varsinaista pahoinvointia ei ollut ollenkaan. Nuo ekat viikot ennen ultraa on kaikista piinavimmat.
 
Nyt alkoi loma :D! Tänään tuli sellainen kirkas klippi joka vähän rusehti eli epäilen että ovat nirhaiseet lima kalvoa. Tissit olleet siirto päivän aamusta lähtien ihan karmean kipeät. Viime viikolla minun kropan lämpö tila oli35,5-35,8 kieppeillä joka on herättänyt ihmettelyä. Nyt ovulaation jälkeen 36,1-36,4. Mutta en ole huomannut mitään muuta. Kipuilua on ollut, kuukautis tuntemuksia äkkiliikkeissä ja liikkuessa. Pään särky alkoi jo tänään, mutta muuta ei ole ollut. Normi fiilikset :wave:...

Pulu: Voimia ja saa vuodattaa se auttaa kokretisoimaan omia ajatuksia ja pelkoja. Mie laitan rukouksen yläkertaan teidän ja pikkuisien puolesta.
 
Viimeksi muokattu:
Muakin kiinnostas toi limakalvon paksuus, että voiko se olla liian paksu:confused: ?? Tietääkseni voi, mutta missä menee raja..mulle sanottu että jo 13mm on paksu,mutta jos nyt jo 16mm niin se on varmaan 10cm siirto päivänä:LOL: eikä semmoseen voi mikään kiinittyä..:ashamed:
 
Kyllä miekin muistelen ettei liian paksu ole hyvä juttu ja jotenkin 18-20mm kummittelee mielessä mutta en mene vannomaan. Mie lopetin siirto päivään tuon greippimehun lipittämisen kun lima kalvo on jo ok. Onko muilla parempaa tietoa tuon limakalvon paksuuden suhteen?
 
simpli: tsemppiä nyt piinailuun, onpas hyvät merkit kun ovis on ollu oikeella aikaa. Oliko toi teidän eka siirto luomukiertoon?

pulu: kylläpä pientä ihmistä piinataan! Voin kuvitella että olisin itse samassa tilanteessa ihan hermoraunio, joten noi sun tuntemukset on varmasti ihan oikeutettuja! Päivät eivät tunnu menevän tarpeeksi nopeasti..

Wienna: sinulla on mukavasti raskaus edennyt, ihana juttu että sydänääniä kuuluu, se on varmaan uskomaton tunne!

tyty: muista juoda! Mulle sanottiin että 3 litraa pitäs saada vähintään juotua, se helpottaa vähän nesteiden kiertoa. Ja lepo on tärkeä kans, ei yhtään rehkimisiä suuntaan tai toiseen! On ainaki hyvin tulossa teille saalista. =)

Lutinus: olen pahoillani negasta, jospa se voisi vielä plussaksi muuttua!?

Rowan: tiedän tunteen "toivottavasti tutkitaan kaikki". Toivottavasti pääset tutkimuksiin ja mahd. toimenpiteisiinkin, koska olis tuhlausta jos ne tietävät asian mut eivät tee sille mitään. Ja harmittaa varmaan itseäsikin! Toivottavasti kaikki tutkimukset tehdään.
 
Hunter85: Tää oli toka siirto luomu kiertoon. Nyt on tissit siis todella kipeät ja erillaisia tuntemuksia on ollut voimakkaammin kuin aiemmassa. Kaikki on mennyt nyt niin paljon paremmin kuin aiemmin. Joten luottavaisin mielin :)
 
Pulu tsemppiä !!!! Voin vaan kuvitella että elät jänniä ja piinaava aikoja. Peukut pystyyn että kaikki menee hyvin.

Wienna ihanaa, onnen sykettä !!!!!

Tytylle myös tsemiä punktioon ja tulevaan siirtoon !!

Hunter ei tää valitettavasti enää taida plussaksi muuttua, eilen alkoi menot :( eteenpäin sano mummo lumessa !!!

ON: olipa kova pettymys tämä nega, enää yhteen siirtoon alkioita pakkasessa. Kun ajattelee aikaa taakse päin, oltiin niiin toiveikkaita tähän hoitoon ja hyvään määrään alkioita, mutta tasan ei käy onnenlahjat näköjään. Esa sanoi joskus että keskimäärin joka viides siirto tuottaa tulosta, nyt jäljellä siis se viides siirto... Tosin ne alkiot on kuitenkin niin paskoja ettei niistä oo mihinkään :(
 
Lutinus: Voimia. Nämä hoidot todellakin koettelee ja epäuskon syövereissä kahlaa monet meistä. Toivotaan että ruput ja poppaskonstit saisi jotain aikaan.

Omaa napaa: Kyllä se ihmis mieli on jännä. Olin jo täysin unohtanut miten järkyttävän väyneeksi luget tekee. Siirto päivänä nukuin pitkät päivä unet ja kaaduin jo ennen ilta kymmentä sänkyy. Eilen yritin sinnitellä sen minkä pystyin että saisin edes vähän muutettua tuota rytmiä, mutta pilkin jo ennen ilta kymmentä taas sohvalla. Lopulta puolen yhden toista aikaan annoin periksi ja painuin sänkyyn nukkumaan, eikä muuten häirinyt että tv pauhas kovalla puolison tuijotellessa lätkä matsia. Ja viime yönä heräsin 2 kertaa ylös wc. Voi vitsi jos tätä on lento koneessa, niin toivon todella ettei ole hirveitä jonoja.
 
Viimeksi muokattu:
Lutinus, meillä on sitten sama vene, siis meilläki on enää kaks alkiota pakkasessa, jotka tod. näk. siirretään kans kerralla. Menikö sulla nyt luomukiertoon vai oliko lääkitys mukana? Entäs omat avut, joista täällä on ollu puhetta (greippimehut jne.)?
Mä toivoin pas-siirtoa luomukiertoon, ja ei ehkä ehditä enää keväällä siihen, kun mun kierto on niin hel..tin pitkä. Saas nähä, pitää jännityksessä kun ei oviskaan oo viellä ollu vaikka on kp 18..
Nyt siis vaan kehiin KAIKKI poppaskonstit seraavaa siirtoa varten!

Simpli, miten sulla siirto tehtiin, tai siis että ku sait ovisplussan niin monen päivän päästä siitä olit siirrossa? Maltahan lomailla myös, ettei mene miettimiseksi.. :)
 
hunter85: Suunnilleen 3-5päivän päästä ovisplussasta tekevät siirron täällä. Mulla ovis plussa pärähti sunnuntai aamuna ja siirto oli torstaina aamu päivänä eli neljä päivää ovis plussasta kun siirsivät. Mulla miettimistä tapahtuu ehkä tänään ja huomenna. Maanantaina ollaan jo sitten menossa niin ei tarvii miettiä kun jännittää jo lentokoneessa 8h lentoa...:D Itse asiassa nytkin surffailen ja googletan kaikkea matkaan liittyvää tässä ohessa. EN millään maltaisi odottaa että oltaisiin jo siellä...:D
 
Kiitti kaikille=)!
Mulla alko viime yönä pahoinvointi lievänä..ja jatkuu vieläkin..semmosta lievää, mutta toivottavasti ei mitään hyperiin liittyvää. Yöllä koski muniksia ihan ku menkoissa ja sama juttu tänään..en oikein jaksa keskittyy muiden juttuihi, anteeksi:ashamed: pelottaa tää eka oma hoito..ja tosiaan tää on varmaan eka ja vika hoito pitkään aikaan.Koska mun pitää sitä reumaa rueta sit hoitaa jos ei tärppää tästä hoidosta..se voi olla este koko raskautumiselle. Siksi onki se kortisooni käytössä sekä disperiini.
 

Yhteistyössä