Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Joo, niinpä oliskin juuri menkka-aika. Jospa se nyt vaan siitä johtuisi, mitään kipujahan ei ole eikä tuo vuoto mitään runsasta ole. En vielä soittanut polille, ajattelin katsoa viikonlopun yli jos ei tästä pahene. Samanlaista (mutta runsaampaa) oli silloin kun olisi ollut edelliset menkat, kaipa se nyt vaan kuuluu kuvioon!

pulu poloinen tuota pahoinvointia! Minulla on ollut huonoa oloa, mutta oksentaa ei ole onneksi tarvinnut.

tytylle onnea kun pääsitte siirtoon! Nyt vaan piinailua pari viikkoa, kyllä se mahakin alkaa viikon sisällä tuntua enemmän omalta.
 
Wienna tsemppiä, voin vaan kuvitella mitä ajattelee ja miettii jos on vuotoja, toivotaannettä kaikki menee hyvin.

On: folli 14mm ja kp 9, limakalvo vielä ohut. Miun tuurilla ovuloin niin ette siirtoon ei päästä koska ensi vkon lopulla on pkl kiinni torstaista sunnuntaihin....
 
Pulu ja wienna missä vaiheessa teillä oli niitä kovia maha kipuja, eli vissiin kiinnittymiskipuja? Mulla ei vielä mitään normaalista poikkeavaa mutta toivossa on hyvä elää:p kun vasta pp2.
Tänään lähen likan kanssa reissuun mummilaan ja sieltä kun kotiudun ensviikol niin lähetään koko perhe helsinkii loma reissulle.
 
Lutinukselle tsemppistä, toivottavasti ovulaatio tulee järkevään ajankohtaan.

Ite testasin saman vahvuisen viivan eilen ja soitin polille ajan. Tänään testasin vielä huvin vuoksi ja nyt testiviiva oli ihan tosi tumma. Tiistaina sitten pakasteosastolle vierailemaan.

Olen ihan kamalan hermostunut ja höttöpäinen. Eilen havaitsin, että kerpele, nämä hiton ovistestithän on vanhentunut jo viime vuoden lokakuussa ja eikun apteekin kautta töihin. Hermoilin, että näinköhän tuota missasin koko oviksen typeryyteni takia, ja samalla sössin koko baby-projektin tältä osin. Noh, töissä kuitenkin sitten testasin... ja hävitin siinä testaus- ja soitteluhässäkässäni avainnippuni ilmeisesti jonnekin vessaan ja huomasin sen vasta kun olin lähdössä töistä, joten piti soittaa miehelle että tuo auton avaimet, kun menee salille ja sitten piti juosta epämukavissa kumppareissa pianotunnille, jossa sitten olin ihan v*tun pahalla päällä enkä tajunnut mitään.
 
Mielenkiinnolla seuraan teidän "passilaisten" menoa, kun itsellä sama edessä joskus.. Miten usein te testaatte sitä ovista päivässä? Itse tilasin nyt sieltä Amazonista niitä digejä ja en kyllä enää toiste Suomesta osta, kun sieltä saa paaaaaljon halvemmalla enemmän! Onpahan vara useammin päivässä testailla, eikä mene ihan konkkaan :D

Toivotaan Lutinus että se limakalvo siitä paksuuntuu, eikä nuo polin aikataulut sotke suunnitelmia! Mutta aika jännäksi menee.. Onko polilla sitten puhelinaika perjantaina normaalisti, tiedätkö? Vai miten sitten menee jos sattuukin se ovisplussa tulemaan esim. to?

Onpahan ollut kelju päivä sinulla i_curie! Mutta hiphurraa ovisplussasta! Ja peukut pystyssä että jo eka pakaste selviää sulatuksesta :) Vissiin hieman jännittää tuleva pas?

Piinailuonnea Tytylle!

Hus pois tuollaset tuhruttelut ja vuodot Wiennalta! Tsemppiä!

Onko muuten teillä kellään käytössä allergialääkkeitä? Onko millasia ohjeistuksia, jos niitä käyttää hoitojen aikana?

Omaan napaan ei kuulu ihmeempiä, oottelen josko se täti punainen voisi vihdoin saapua, ei näy ei kuulu :headwall: Kerittäis vielä pas ennen kesätaukoa. Mut ei kait se auta ku ootella..
 
i curie tsemppiä siirtoon :) ja piinailuun.

Melargia minä oon testaillu kerran päivässä ja vähän sen mukaan miltä uä:ssä on näyttänyt. Perjantaina on ainakin gyn pkl.lla joku töissä niin voin sinne sit pirautella.
 
Mää kyselin polilla tuosta siirtelystä.

Eli (ainakin minun tapauksessa...) siirto tehdään 2-5 päivää ovisplussasta ja alkiot otetaan sulamaan edellisenä päivänä tai sitten jos ne menee pilalle, niin otetaan vielä siirtoaamuna uudet. Eli noin niin kuin periaatteessa sulla tulis ikävät paikat mikäli ovisplussa tulis tiistaina tai keskiviikkona, koska tästä 2-5 päivää on kaikki ikävystyttäviä lomapäiviä. Ilm. jos ma ois ovisplussa, niin sais ehkä kenties jo ke sitten siirron. Ja taasen, jos to-su tulis se plussa, niin sitten varmaan tiistaille tai sen jälkeen siirto. En tiedä sitten millaisia kompomissejä voisivat tehdä jos menee hankalaksi...
 
Paljon onnea pululle pikkuisista :heart::heart:! Varmasti pääsi keskiviikkona melkoinen helpotuksen huokaus!

Ja tytylle tsempit piinapäiviin. Se on ihan hyvä kun teillä on tuota reissuamista, niin menee piinistelyaika nopsammin! :)

Lutinus, toivottavasti pääsette siirtoon!

i_curielle tsempit siirtoon!

Melargialle tätipuhureita, jos se nyt tuloillaan on eikä ois jotain erinomaista syytä sille, ettei oo tullut. Kyllä teidän pitää vielä PASsiin päästä!!

Hyvää lapsettomien lauantaita kaikille! Vaikka päivään liittyy surua, mie ajattelin, että pitäisin tätä päivää myös toivon päivänä ja sellaisena, että pidetään huolta toisistamme. Siis ollaan iloisia siitä, ettei olla tässä tilanteessa yksin, vaan meillä on vertaisia, jotka ymmärtävät. Ja ennen kaikkea pidetään huolta omista puolisoistamme, sillä yhdessähän tässä ollaan. Vaikka parisuhdekin on välillä koetuksella, se on kuitenkin suurin voimavara ja siitä täytyy pitää huolta. Halusin myös kertoa, että aloitin oman lapsettomien lauantain perinteen. Niin kauan, kun meidän perheessä ei saada äitien- tai isänpäivän kakkua, meillä leivotaan lapsettomien lauantain kakku :) Me hoitoja läpikäyvät olemme todellakin kakkumme ansainneet! Nyt tein ihanaa mutakakkua, ja päälle tietysti vaniljajätskiä! Toivottavasti tämä perinne ei silti jatku kohdallamme koko loppuikää...
 
Näinhän se menee että 2-5 päivän sisällä plussasta on siirto. Ei siinä paljoa kompromisseja pysty tekee... Eli tiistain huonoin plussailu päivä, silloin hoito siirtyy syksyyn, mutta jos plussaan keskiviikkona niin siirto ja sulatus maanantaina. Noh nyt jänskäillään ja katsotaan kuin käy :)
 
Terveisiä täältä NYC helteestä. Ihania uutisia pululla kerrassaan.Hienoa! Wiennalle voimia vuodon kanssa painimiseen. Täällä meni eka viikko että suhahti, ei ollut oireita vain tissit kipeät ja ohi meneviä kipuja. Nyt kun on kulunut yli viikko siirrosta on toiveet pienissä, sillä alkoi menkkakivut, naaman kukkiminen ja vaihtelevat mieli alat. Ja karmeita tälle päivälle on ollut saada äitienpäivä onnitteluita uppo oudoilta ihmisiltä. Tuntuu ettei itku ole kaukana.
 
Kellä niitä menkka jomoja olikaan?? pulu ja rowan? pulullako oli kiinnittymiskipuu ja oliko rowanilla muuten vaa menkka jomotusta siirroissa? Simplilläkinkö menkka jomot enteilly hyvää:wave:?

Mulla alko eilen illalla kauhee poltto kohdussa ja munasarjoissa, piti ottaa ihan panadol. Yön aikana meni kylläkin ohi..muuten ei tuntemuksia..nyt pp4. Maha alkaa palautua vihdoin normaaliksi punktiosta, lievää turvotusta..
 
tyty, joo mulla oli karmeita polttoja ja kipua muutama päivä ja n. viikko siirron jälkeen. Mutta niin on monella plussanneellakin. Se voi meinata ihan kumpaa vaan... Tsempit!

Miulla alkoi nyt loma näistä hommista. Kävin tänään polilla ja edelleen vasen munatorvi näyttää siltä, että siellä on nestekertymää. A sanoi, että siellä oli lokeroita (?) Laparoskopia on sitten seuraavana vuorossa, ja vasen torvi siis lähtee. Samalla katsotaan oikeankin tilanne. Pääsin 4 kk:n jonoon, eli alkusyksystä olis operaatio ja sitten syssymmällä seuraava hoito. Jään varmaan nyt täältäkin sitten vähän takavasemmalle, vaikka taustalta vaiheitanne seurailenkin.

Mukavaa ja rentouttavaa kesää kaikille! :cool:
 
pululle hymy ja halaus, kahdesta sykkeestä (ja tietty omasta kans) hehe!
tytyvoimia piinailuun!
wiennalle kaikki paikat ristissä mitkä ristiin vaan menee, että ei olis mitään vakavaa..
rowan kyllä ollaan kakku ansaittu, ellei kaksikin. On nuo hoidot kuitenkin sen verran hevi-juttu että pitää pitää meitä voimakkaina naisina! (vaikkakin toisinaan romahdetaan, mutta se on ihan ymmärrettävää..)

ON: meillä menee pas syksyyn, on jo ties monesko kp (28) eikä ovista oo ollu. On taas tällanen pitkä kierto, prkl. Kun toimis normaalisti joskus tuokin munien kypsyttelypaikka niin ei tarviis sormet ristissä ootella. Onnellisia te, joilla kierto on suht normi eikä mikään 50 päivää.. Mua niin väsyttää tää kaikki.
 
Kiitos Hunter

tyty86Mie olin tosiaan kyllä aikas kipee sillon punktion jälkeen. Miula oli tiistaina punktio ja siitä su-ma yönä tosi oudot kovat kivut joka toistui lyhempänä sit tiistai-iltana. Siitä seuraavana perjantaina pp8 alkoi se vuoto taas erilaisten suht kovien kipujen kanssa jota kesti 7vrk. Ihmeellinen tää miunkin kroppa :D
 
Rowanille ja hunterille rentouttavaa kesää, syksyllä uusin voimin hoitoihin, eikös vaan? Harmi tietysti että kesätauko tulee.

simpli, loma Nykissä kuulostaa kyllä hienolta! Nauti! Äläs vielä heitä kirvestä kaivoon, ne menkkaolot voivat olla myös raskausoloja.

tyty, mulla ei normaalistikaan ole menkkakipuja, siirron jälkeen oli sellaista jännää nipistelyä kohdussa 5-7 päivää siirrosta. Jälkikäteen sen voi siis tulkita kiinnityskivuksi. Pulullahan taisi olla vastaavia tuntemuksia kuin sulla nyt?

ON; pieni tuhruttelu loppui viikonloppuna ja oli varmastikin vaaratonta, ihan mitättömän vähänhän sitä tuli. Normaalisti olisi ollut menkat eli varmaan johtui siitä. Kipuja ei ollut lainkaan eli en ole huolissani!

Mukavaa viikkoa kaikille!:wave:
 
Voih. Onnettomien yöunien jälkeen oli tänään siirto. Mie en hallitse tuota rakon täyttöä joten piti sitten puoli tuntia taas odotella ja kärvistellä. Toinen sulatetuista alkioista oli mennyt huonoksi ja roskiin, ja toinen oli 7 soluinen, vai miten se meni. Se on nyt kyydissä. Lugeja pitää taas käyttää 3+3 sen kaks viikkoa.

Suhtaudun todella pessimistisesti ja odottelen kyseenalaisella innolla kesän terassilla istuskeluita. Onneksi tulee kesä taukoa tästä hommasta, alkaa olla aika kuluttavaa henkisesti... Saa nähdä miten psyyke tätä kestää, jos ei tästä ekasta ivf:stä tule mitään. Ja saa nähdä miten parisuhde kestää.
 
Viimeksi muokattu:
i_curielle zempppii piinailuun, mukavaa että joku muukin on mun seurana kyttäilee nippailuja ja muita hömppiä oireita;)!
wianna hienoa että tuhruvuoto loppui, kuten arvelinki, niin se oli vaaratonta..mutta säikyttää silti:hug:
Hunter onko sulle ehotettu lääkkeellistä passia jos kierto heittelee noin paljon?

Viime yönä taas menkka polttoja oli..huomaan, että lugetkin tekee omat tuntemuksensa. Mutta toi menkka poltto on ollu samanlaista ku sillo kun pregnylin laitto ennen punktioo. Tuntuu et paikat ois tulessa tuolta sisästä..jospa se ois jotain kiinnittymiskipuu ku nyt pp5. Huomenna tullaan maalta kotiin tytön kanssa ja perjantaina helsinkiin:cool: ei kerkee hirveesti piinailee..vaikka salaa kyttäänki oireita:D
 
Melargia > Mulla on allergialääkitys ja annostakin jouduttu tänä keväänä nostamaan tuplaksi. Cetirizin on vaikuttava aine ja esikoista odottaessa minulle kerrottiin, että tuo olisi ainut raskausaikana varmasti turvallinen tablettimuotoinen allergialääke. Hoitojen aikana suositellaan käyttämään vain sellaisia, jotka ovat ok myös raskausaikana. En tiedä millaisissa rajoissa tuon annostusta voi muuttaa, mutta kaksi tablettia päivässä (yksi aamuin illoin) on ainakin vielä sellainen, jonka lääkäit suostuvat kirjoittamaan. Itselleni se onkin välttämätön, sillä muuten olen todella räkäinen ja tukossa, nukun huonosti ja silmät kutisevat turvonneina. Pelkistä paikallisista ei ole mulle riittäväksi hoidoksi, mutta tablettien tukena kyllä pahimpaan oireiluaikaan. Joillakin riittää pelkät paikallishoidot. Kannattaa kysellä apteekista mitä nenäsumutteita ja silmätippoja voi käyttää raskaana. Sumutteiden huono puoli on tosin se, ettei niitä saa käyttää kovin pitkää jaksoa kerrallaan, joten oireilun jatkuessa läpi kesän se ei ainakaan yksin oikein toimi.

Ei oloja, joten tuskin on plussaa vieläkään tulossa. Olo on kuitenkin sen verran radikaalisti parantunut, että se riittää ilon aiheeksi tässä vaiheessa. Piinailuaikaakin on jäljellä, joten mielenkiinnolla odotan muuttuuko tilanne oireilun osalta ja tuleeko testaamiselle aihetta. Yksi liuska ja digi on jemmassa, mutta odottelen ensin näkyykö tihkuja lugeilun lopulla.
 
Mulla on ihan tappio fiilis:ashamed: nyt pp7 ja oireena vaan noi menkka poltot mitkä tuleekin lugeista, eilen huomasin..vituttaa sikanaan. Luget ku laittaa paikat on tulessa..sit se menee ohi pikkuhiljaa.

Kahessa aijemmassa inssi kierrossa tässä vaiheessa ollu jo närästykset ja hikoilut jne. kun siis hedelmöityksestä jo se 9pv. Mä niin alan olee varma et nega tulee..haluisin jo testata v.loppuna mut ukko ei anna..vituttaa käyttää lugeja kun ne tekee polttoja.
 
Mites Lutinuksen ovulaatio?

Voi kääk, mitä Luge-oireita tytyllä. Erikoista, minulla ei tullut Lugeista tuoresiirrossa mitään oireita, eikä nytkään ole mitään (pp3 kaiketi...), mutta eipä mulle muutenkaan mistään mitään oireita tullut...

Äh, kun ei ole oikein mitään sanottavaa mihinkään...
 
Ei mulla inssi kierroissa oo ollu lugeista mitään muuta kuin pientä nippailua..mutta nyt on noi poltot alkanu pp3 jo..voihan se toki olla, että ne menkka poltot tulee muustakin, mutta eilen ne ainakin niin yhdisty lugeihin:headwall:
 
soja joo ja todellisuudessa mä en edes uskalla testata..aijemmin olen testaillu jo ihan liian aikasii jne. Mutta nyt kun tän mahdollisen raskauden eteen on nähty näin paljon vaivaa niin pelottaa se mahdollinen nega ihan sika paljon:ashamed:
 
Jaahas, pp2 menossa ja tuntui tuossa iltapäivästä puukolla viiltelyitä mahassa. Mulla näitä ei normaalisti ole, joten liittynee jotenkin lugeihin taikka alkion toimiin. Tuoresiirrossahan mulla oli tissit kipeet ja maha ihan outo jo Pregnylistä lähtien, tässä ei oo ollut mitään vastaavaa, ihan normaalia elelyä pl. tuo puukotus.
 

Yhteistyössä