Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Heipä hei kaikille. Ja pahoittelut negoista :(

Vuoto alkoi keskiviikkona ja aika niukkaa on ollut tuon procrenin takia. Tänään oli 0-ultra ja lääkärinä Esa. Vasemmalta löytyi kysta jonka Esa päätti tyhjentää pois häiritsemästä, oli aika ilkeä toimenpide pelkällä pinnan puudutuksella, mutta jäin henkiin nii ku Esa asian ilmaisi :D Juteltiin muutenki edellisestä raskaudesta ja näytin siinä sit kuvan tytöstä. Esa vaa tuumas ett saman näkönen ku äitisä syntyessään (Esa toimi synnytyslääkärinä kun synnyin sektiolla), liekkö tuo sit oikeesti muisti vai sanoko muuten vaa, tiedä häntä.

Nyt kuitenki suunnitelmana pistellä to, pe ja la 250 sekä su ja ma 200. Tiistaina kontrolliultra. Oli työn ja tuskan takana saada tytölle hoitaja ku mies lähtee takas työelämään ja anoppikin jää eläkkeelle vasta muutaman viikon päästä. Toinen ultra perjantaina mut siihen mies kerkii päästä töistä. Saa nähdä miten saadaan sen punktion ajaksi taas hoitaja tytölle... Miehelläkin olisi taas TESA edessä mikä jäi vielä epäselväks tehdäänkö kirurgian puolella ens viikolla ku Esa on siellä jo valmiiks vai sitten seuraavan viikon maanantaina.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla tais mennä kierto ihan harakoille. Teroluttien jälkeen pientä tiputusta koko ajan, välillä oli ehkä enemmän tiputtelua mutta nyt on niukentumaan päin. Polille soitin ja sieltä sanottiin et jos ei ala kk kunnolla niin tähän kiertoon ei tehdä sit yhtään mitään ja 4viikon päästä aloittaa primolut(muistaakseni nimeltään). Että osaa ärsyttää!!
 
Ensi viikolla pitäisi aloittaa kuukautisten siirtäminen ja täytyy nyt myöntää ettei nappaa yhtään taas popsia primoluttia. Miksi, kun mulla on vihdoin kierto normaali ja säännöllinen, pitää mennä sörkkimään sitä. Pelkään että kroppa menee sekaisin ja taas kiertojen pituudet alkaa venyä. Noh ei kai se auta kuin taas korkata se paketti auki.
 
Eilen aamulla tein ovulaatio testin ennen polille menoa ja positiivistä näytti,jee:) no se hyvä juttu loppuikin siihen kun E polilla sanoi että johtofollikkelia ei näkynyt.. No nyt sit ootellaa seuraavia kuukautisia ja jos ei kuulu niin kuin nyt viimeksi kävi niin syödään primolut kuuri eli kuukausi odottelua ja jos sit se Pas :)
 
Mie pistin tänään 5.piikkini ja vihdoin löysin kohdan mikä ei tunnu missään. Huomenna ultraillaan ja kyllä tuo jo tuntuu ett herätty ollaan. Pientä turvotusta näkyvissä. Onneks on nuo mammahousut tallessa nii saa niihin siirtyä jos alkaa liikaa ahdistaa :D
 
Palaan takaisin, joskin alkuun enemmän taustailijana. Viikonloppuna jouduin päivystykseen vuodon takia ja sikiö todettiin kuolleeksi. :'( Onneksi oli tuttu lääkäri, joka hoiti tilanteen hyvin ja itsekin olin jo osannut tuohon tapahtuneeseen varautua. Alkoi kovat kivut ja vuoto lisääntyi. Ainakin vaikutti siltä että kroppakin tajusi viimein raskauden loppuneen ja poisti materiaalin. Olo on tyhjä ja pettynyt. Itkua vain on vaikea saada tulemaan. Ehkä se ottaa aikansa. Lopummalla viikkoa käyn vielä tarkistuksella, että kohtu on tosiaan tyhjentynyt.

Fyysisesti olo on ok ja henkinen puoli varmaan palautuu aikanaan. Uuden lemmikin tulo ja liikuntaharrastukset varmasti tulevat olemaan suureksi avuksi toipumisessa. Meinaan nyt kokeilla, josko paino taas lähtisi tippumaan. Olisi sitten siirron aikaan paremmat mahdollisuudet onnistua. Sen verran on kehon tilanne helpottanut, että olen viime aikoina jaksanut liikkua ja halu liikkumiseen on kova, joten painonhallinta tuntuu vihdoin olevan mahdollista. Ehkä siis jotain hyvääkin tämän surun keskelle.

Loppuvuodesta ehditään näillä näkymin yksi siirto. Pakkasessahan on pari kaveria odottamassa. Suunnitteluaika tuskin on vielä ajankohtainen. Katsotaan ensin mitä siellä kontrollissa sanotaan.

Tsemppiä hoitorumbassa olijoille ja plussatuulia piinailijoille!
 
Macy, todella kurjaa, otan osaa suruusi :( Tiedän miltä se tuntuu, anna aikaa itsellesi ja surulle. Vaikka nyt ei siltä tuntuisi, niin suru helpottaa pikku hiljaa tai ainakin muuttaa muotoaan. Mutta unohtamaan sitä ei varmastikaan koskaan pysty, eikä toki tarvitsekaan.

Omasta tilanteesta sen verran, että vielä tällä viikolla käynti polilla ja suunnitelmissa uusi pas jo tähän kiertoon. Jos vaan kaikki ok niin siirto pitäisi tapahtua ensi viikolla. Mutta katsotaan nyt ensin, että kierto olisi sopiva.
 
Ikävää Macy :(

Tänään juuri kuulin läheisen ihmisen juuri saaneen kolmannen keskenmenon, hoidoissa ovat hekin ja kyl pitää todeta ett vahvoja ootte ku tuosta selviitte! Itsestäni en olisi niinkään varma, sen verran herkkään mieli järkkyy eikä meinaa päästä yli.

Meillä tänään ultrattu 18 rakkulaa jakautuen 10-8 vasempi puoli on tälläkin kertaa laiskempi ja siellä olikin se kysta liekkö vaikuttaa asiaan... 200lla jatketaan torstaihin asti sit ois perjantaina viimeinen ultra ennen punktioo. Sain onnekseni taas tytölle järkättyä hoidon sekä perjantaiksi ja punktion ajaksi. Onpahan yksi asia vähemmän jännitettävänä, ja nyt sanon ett kyllä mua jännittää!!

Isäni puoliso oli tänään katsomassa tytön perään ku kävin ultrassa ja keskusteltii siitä että joskos mies nyt sen pienen miehen saisi jos nyt onnistuisi :p mies menisi varmasti aivan sekaisin...
 
Onko kellään tietoa miten nihkeitä ovat olleet meillä alkioliiman kanssa? Mietin että kun on kumminkin vika hoito että olisi kiva saada jotain lisä apua. Mutta se on varmaa että haluan siirrettävän kaksi, perustelivat asiaa kuinka. Tää on vika hoito joten haluan kokeilla kaikkea mahdollista.
 
Macy graylle osanotto suruusi! :(

Mulla tosiaan ne terot eivät enää tehonneet ja nyt odotellaan, että voisi alottaa primolutit, kun mulla ei kierto käynnisty nykyään ilman apua. Tähän kiertoon ei alotettu mitään lääkkeitä eikä pistoksia, todella pettynyt olen kun kerkisin jo hetken myönteisemmin ajattelemaan että jospa tämä nyt tästä lähtisi plussaksi muuttumaan.
Tällä hetkellä odotan aikaa röntgeniin kun alaselässä on vissiinkin murtuma joka pitäisi kuvata, ajatus kuvauksesta ei houkuta sitten yhtään kun pelottaa että säteilyt on haitaksi näille hoidoille. Tälläinen panikoija kun olen niin tulee tälläisia pelkoajatuksia..
 
Täällä tuli tänään pieni paniikki kun pahoinvointia ilmaantu. Soitin päivystykseen josta kysyivät neuvoa gyneltä joka kehoitti odottamaan huomiseen ja soittamaan aamulla polille. Olo onneks helpotti mut jännittää joudutaanko jättämään kesken vai mitä tapahtuu... huomenna nyt kuitenki soitan vielä polille ja kyselen lisäohjeita.
 
Nyt pelottaa! Ultrassa tänään käyty ja oikealta puolelta löyty lähes 20rakkulaa! Vasen tulee hitaammin mut oli sielläkin ainakin 15. En ole kipeä,ihme kyllä sitä lääkärikin ihmetteli. Pomppimiskielto annettu ja keskiviikkona olis punktio. Tuoresiirtoon pääsy on hyvin epätodennäköistä :( mut perjantaille sain ajan että edes ultrataan ja katsellaan tilanne. Pelottaa ihan älyttömästi miten pärjään ne punktipn jälkeiset päivät yksin tytön kaa. Äitini tulee seuraavaksi päiväksi auttamaan mut siihenpä jää sekin. Pitäisi kai olla tyytyväinen ku tulee edes jotain mut liika on liikaa!
 
Macy .... voi ei..halit!!!

Jauhopeukalo: oho.. nehän on innostunut kasvamaan.. toivotaan että saatte hyvät munikset aikaan ja paljon pakastettavaa.. sekä tsempit punktioon; harmi vain jos ette pääse tuore siirtoon. MIllaset sulla oli pistos annokset?

Simpli:Oot sä muuten kysyny sitä 2alkion siirtoa, mitä ne siitä tuumi?

Oma; puregonia pistetty kaks kertaa.. tästä se lähtee..iik


miten teillä, joille on jo aiemmin tehty punktio, niin on mennyt se?
 
Eskimopuikko annokset miulla ollu 250×3, 200×5 ja nyt eilen tänään ja huomenna pistän 175. Viimeks annokset olivat 250×3, 175×7. Viimeinen ultra oli silloin torstaina ja tavara oli jo aika kypsää. Silloin ultrassa näky 10+10 munista. Ensimmäisessä hoidossa aloitettiin 150 ja kasvateltiin annosta loppua kohden viimeisen piston ollessa 250 ja sillon saatiin vai viisi munista joista 4 oli kypsiä.

Nyt olo on aika turvonnu. En edelleenkään usko että tästä hoidosta tulee meille plussaa. Pelottaa se romahdus....

Viimeks olin siirtoon mennessä niin kipeä ett vannoin etten halua tuoresiirtoa enää,nyt se sit kostetaan miulle :(

Tsempit simplille että saisit ne kaksi alkioo!
 
Kirjoittelen näköjään yksinäni..no kuitenkin. Tänään olo ollut pahaa turvotusta lukuunottamatta hyvä, turvotuskin laski iltaa kohden. Eilen siis pistetty pregnyl ja huomenna olis sit se punktio. Pelottaa ihan älyttömästi. Viimeksi loppu se kipulääke mitä suoneen laitetaan kesken ja muutenkin olen huono kestämään. Pelottaa vielä sekin ku niitä rakkuloita on nii paljo, tietää pitempää operaatiota : /
 
Itsellä kun ei ole paljoa kirjoitettavaa kuin yhtä samaa ennen ensi viikkoa jolloin on nolla ultra. Primolut nor siirtää kuukautisia ihan hyvin, mutta mukavempaa olisi jos ei tarvihtis koko aikaa kärsiä kuukautis kivuista. Eipä tässä mulla vielä muuta.
 
Minä alan jo kärsiä hoito tressistä kun työt pitäisi saada sovittua ja mie en osaa sanoa yhtään milloin on mitäkin menoa tarkalleen ottaen, milloin seuranta ultra ja milloin punktio ja pystynkö töihin sen jälkeen. APUA!!! Alan olla niin kireänä ja mies ei ymmärrä yhtään mitään. Murr murrr murrr...
 
simpli kuulostaa nii tutulta. Tosin miulla oli tuommoista 2.hoidon aikana ku olin töissä. Nyt stressiä ja päänvaivaa aiheutti esikoisen hoitajan saanti ku ei päivähoidossa ole.

Mutta arvatkaas solumäärä... kokonaista 34! Huomenna selviää moniko on kypsiä. Olin alle parissa tunnissa jaloillani mutta takapakkia otin miehen operaation jälkeen pyörtymällä. Se johtui ilmeisesti alhaisen verensokerin ja vahvojen lääkkeiden vaikutuksesta. 10 minuutin päästä olin kuitenkin taas jalkeilla ja kanttiinin kautta lähdettiin. Kannattaa siis syödä hyvin ennen punktioon menoa! Yllättävän kivuton olen hyppiä en kärsi mutta en voi sanoa olevani kipeä, johtuuko hyvästä lääkevasteesta vai todella hyvästä toipumisesta en tiedä,mutta en kyllä välitäkkään nii pitkään kuin olo on hyvä.
 
Moikka moi taas!
Onpas Jauhopeukalo saanut hyvän saaliin, toivottavasti paljon kypsiä :) Aina useampi yrityskertakin tiedossa, jos saa paljon pakastettavaa. Toki toivoa sopii, että ei tarvitsisi montaa kertaa :)
Minäkin kävin pas:ssa tällä viikolla ja taas on jännät viikot käsillä. Stressiä pukkaa töissä ja nämä hoidot antaa oman lisänsä, mutta onneksi ensi viikolla lomaa niin voi rentoutua paremmin. Siirsivät kaksi, vaikken ollut sitä kysynyt, mutta sulatuksessa kaksi siirtokelpoista ja lupasin laittaa molemmat. Onpahan paremmat mahkut ja jos niin suuri ihme kävis, että tuplat saisi, niin sitten se on tarkoitettu niin. :) Joten Simplille tiedoksi, että kyllä ne varmaan suostuu kaksikin siirtämään, jos ei mitään syytä kieltää.

Muita piinailijoita ei taida tällä hetkellä olla vielä?
 

Yhteistyössä