Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Tsemppiä piinailuun ja toivotaan plussia! :)

Mulla alkoi tänään ekaa kertaa Primolut Nor-kuuri. Annostusten suhteen oli vähän häslinkiä kun lääkäri ei ollut reseptiin maininnut monta tablettia täytyy ottaa, vaan ohjeessa luki "kiertopäivinä 15-24". Polilta sanoivat silloin kun terojen jälkeen ei vuoto alkanut, että 10.10 aloitettava primolut, mutta ohjeistuksen 15-24pv sai huolestumaan että joko olisin saanut aloittaa aiemmin ja mistä lasken sen 15pv kun vuotoakaan ollut. Tänään sain sitten polilta annostus ohjeet ja tosiaan tänään piti aloittaa.
Huomasin jälleen myös että lääkkeiden ohjelappuja ei pitäisi niin tarkkaan kumminkaan lukea, itsellä primoluttien ohjeissa silmiin pisti vähän väliä mainittava ehkäisytabletit ja niiden haittavaikutukset. Tuli vähän sellainen olo et oonkohan nyt saanu ihan oikeet lääkkeet. Mutta epäluulo on nyt poissa.
 
Hei kuulin huhua että pkks tekee yhteistyötä Tampereen Avan kanssa. Onko kenelläkään tietoa miten ja minkälaista? Kiinnostaisi että jos pystyisin yksityisen kautta jatkamaan hoitoja mutta kun tuo välimatka on niin karmea että hoidon toteuttaminen olisi hankalaa. Noh nyt sitten kuulin että Tamperella jos kävisin aloittamassa, niin seurannan voisi hoitaa täällä, onko näin?
 
No nyt jos kerkiis kirjoittaa..

Jauhopeukalolle peukut pystyyn !!!!! harmi kun kato soluissa kävi sit :(

Mä kävin pe 2.follikkeli ultrassa pistoksia silloin takana 8. 12-14mm oli n.10-11.. ehkä hiukan harmittaa, mut toiv kaikissa olis sit solu. Limakalvo oli tuolloin 13mm, mitähän se kerkii olla ens viikon lopulla ku toiv siirtoon päästää :)) ei vielä luvannut juuta ei jaata kahden siirtoon, riippuu kuulema niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin monesta asiata?? ööö mistä? :D onko muuta ku se et jos hyperiä tekis? ei ainakaan oo vielä sellasta ilmassa. Tänään rekisteröin et ekaa kertaa tissit on sillee jännän kipeet, eikä oo vielä ees alkioita kyydissä? Nytkö tää jo alkaa :DD saa nähä mite pregnylistä äjähtää.. 1ivf/icsi meni samana yönä toooodella kipeeks 2ivf/icsi ei mitää?! mistähä seki johtuu.. ketä lääkäreitä siellä muuten nyt on? tän syksyn aikana oon nähny vaa A.V-P
 
testi näyttää negaa ja vuoto on lopunut, joten nyt odotellaan uuden kierron alkamista. Taukokierto varmaan tulee vielä, joten kiirettä suunnitteluun ei sikäli ole. Haluaisin kuitenkin muista syistä päästä pien keskustelemaan jatkosta, että asiat saisi etenemään. Voikohan aikaa toivoa tietylle lääkärille? Olisi helpompi sopia asioista, kun ei tarvitsisi alkaa puhtaalta pöydältä toisen lääkärin kanssa.

Paino näyttää putoamisen merkkejä. Nyt kyllä turvottaa viikonlopun herkuttelut, mutta kyllä tämä taas tästä. Liikuntaa tulee ihan kiitettävästi ja ruokarytmi on pysynyt hyvin hallussa, joten ihan lupaavalta näyttää pyrkimys parempaan oloon. Henkinen puoli lyö hieman kapuloita rattaisiin, mutta jospa se liikunta siihenkin autaisi. Ruska on nyt niin kaunis, että metsässä voi vain huokailla ihastuksesta. Olen kerännyt lehtiä talteenkin ja suunittelen tekeväni niistä taulun. Olen myös valokuvannut aktiivisemmin. Rentoutusharjoituksia tässä varmaan tarvittaisiin ja lisää joogaa. Siinäpä tarpeseen tulevaa nollausta sen sijaan, että kävisin alkoholin avulla nolaamassa. Se ei nimittäin kiinnosta yhtään.

Hurjalta kuulostaa Jauhopeukalon kierros. Harmi, ettei niin hyästä saaliista jäänyt pakkaseen, mutta onneksi kyytiläinen sentään mukaan. Kovasti tarrasukkia ja plussatuulta!
 
Voih eskimopuikko :hug: kyllä osaa mennä huonosti nyt nää hedelmöittymiset. Toivottavasti ainokainen sinnittelisi siirtoon.

Itselläni ei oloja ihmeellisempiä. Tiistaina tuntu nippaus kohdun seudulla mut en kyllä plussaamiseen usko ennen kuin näen. Vielä viikko pitäisi jaksaa enkä ainakaan ennen perjantaita testaile...
 
Ou mai jauhopeukalo... mulla tuli lievää sillo kemiallisessa jo ennen ku tein testiäpp10. Se tuli autossa.. oi että iik.. paljon ssulla pp?


Viime yönä tunti nukuttu ja silläki välillä painajaista soitosto nähty.. aamulla en voinu olla soittamatta ite ja arvatkaa mitä 4solunen 1 siellä oli.. siirtoon siis mennään. En jaksa hirveesti pilvilinnoja loihtia.. eka kerta näin, en ole enkä osta testejä etukäteen nimimm. Testien suurkuluttaja.
 
Täällä eilen aloitettu pistely, nyt mennään pienemmällä voimakkuudella ja pienemmällä määrällä, toivon mukaan siis tarkoittaa nyt sitten parempaa laatua. Olen ollut kovin tunteiden vallassa viime päivät ja sekös sotkee soppaa entisestään.
 
Ai niin unohdin mainita että kysyin 2alkion siirtoa ja taas sama vastaus kuin aiemmin "katsotaan sitä sitten kun tiedetään tarkemmin". Siis Aaarrgghh! Miksi en voisi saada kahta kun kyseessä on viimeinen hoito. Edelleen lääkäri oli sitä mieltä että 30% mahdollisuus joka siirrossa, mutta silti ei meille ole jäänyt edes luuta käteen edellisistä siirroista.
 
Eskimopuikko miulla pp7 nyt. Ai ku ihanaa ku pääsit siirtoon, toivotaan että tarraa pieni kiinni!

Mulla on tapana tietää asioita etukäteen, ne ei oo aavistuksia vaan mä tiedän ne asiat vain. Nyt oli ihanaa olla oikeassa kun tiesin eskimopuikon pääsevän siirtoon. Eilen sanoin myös kaverilleni että mieheni vaihtaa talvirenkaat sitte lumihangessa, no mites kävi mies vaihtoi tänäaamuna renkaat 10cm lumihangessa, enkä siis ole seurannut säätiedotusta moneen viikkoon. Jännä ku omista asioista ei vaa edes aavista etukäteen...ärsyttävää
 
Jauhopeukola: no no no..joko testasit? eiks oo pp10 tänään? vai sinnitteletkö viralliseen.. oireita lisää tullu? Nii ja kerrohan jos etiäinen tulee tarraako meillä vai ei :D

täällä pp3..ja nää luget on vaan niin inhottavia.. oon niin turpeessa ja alatoosa vaikuttaa siltä ku olis räjähdyksen partaalla..sielläki olo niin turvonnut. nää on edelleen se hoitojen inhottavin vaihe.

Simpli samoin sanoi meille ku kysyin punktiopäivänä 2siirtoon.. et katsotaan.. no sen verran sano et jos jos huippuluokkaa ovat niin sit ei siirretä ku 1.
 
Ei ole lisäoireita tullu. Ja taitaa testaamiset jäädä perjantaihin ainaki ku kaupasta täältä ei testejä saa enkä viitsi apteekkiin lähteä kun sielläkään ei keväällä ollut kuin yksi vaihtoehto ja aiheutin käynnilläni aikamoisen huhumyllyn kylällä. Perjantaina tullaan kaupunkiin nii sieltä voi rauhassa ostaa :)

Sen verran nää hormoonit laittoi mielen sekaisin että sain piikeistä ilmeisesti hypomanian ja nyt vkloppuna tapahtui romahdus. Olin reilun vuorokauden aika pohjalla ja sen vuoksi en usko plussaan. Ihme on jos sen mylläkän jälkeen alkio on vielä kiinni jos se sitä ennen on ollut. Nyt olo jo muuten normaaliin verrattava huono omatunto vaan vaivaa lähinnä juuri tuon alkion vuoksi.
 
Mä oon Eskimopuikko niin samaa mieltä noista lugeista, ärsyttävää, mutta toki pieni hinta siitä jos auttaa jotain. Kauhee turvotus ja oirekirjo, joten ei aina tiedä mikä on lugeista ja mikä mahdollisesti muuta. Olin jo viikonloppuna ihan varma, ettei oo napannut, oli niin kauheet jomotukset, semmoset menkkamaiset. Tänään on kuitenkin ollu huono vointi ällötys ja koiran ruoka haisee kaameelle. Olo on vain sellainen erilainen, en osaa oikein selittää (tuttu tunne aiemmista raskauksista) ja siksipä aloin uskoa jo onnistumiseen. Huomenna on virallinen testipv, apua.

Jauhopeukalolle tsemit viimeisiin piinapäiviin. Ja kaikille muille myös, mikä tilanne nyt kelläkin on. :)
 
Kylläpäs oli tänään ruuhkaa polin puhelinvaihteessa! Aamun yritin soittaa, mutta en päässyt läpi ja miesääni sanoi aina vain että on ruuhkaa ja yritä myöhemmin uudelleen. Sama soitto rumba siis jatkuu huomenna, jospa paremmilla tuloksilla saisin ajan.
Pienemmissä pitäjissä on kyllä ärsyttävä käydä raskaustestejä ostamassa, kun saa heti huhumyllyt peräänsä. Itse sain tuossa eräältä juorumummolta kuulla et kuulema odotan jo, ja siinä itku silmässä selvittää että en odota! Enpä siis mene minkäänlaisia testejä ostamaan täältä kylän apteekista! Kun nuo juoruilijat tietäisivätkin kuinka paljon voi niiden sanat satuttaa!
 
Voih kun ne juoruilijat tosiaan tietäisivät ja tajuisivat olla hiljaa. :(
Välillä kaupungissakin tuntuu, että pitää vaihtaa apteekkia välillä, kun joka kuukausi käy testejä ostamassa. Tuskin ne muistaa, mut itselle tulee sellainen tunne.

Ja testi näytti haaleista haaleinta viivaa ja oireetkin jo kadoksissa, tilalla taas menkkajomotus, että eiköhän se ollu taas tässä. Keräis taas rippeet ja voimia hoitojen jatkumiseen. Jotain siis lienee yrittänyt tapahtua. Välillä tuntuu, että ei tästä tuu ikinä loppua. Jotenkin tuntuu että koko naiseus on kadoksissa ja epäonnistuja fiilis.
En jaksanut edes soittaa polille vielä, oottelen alkaako vuoto ja jos ei ala kuulua niin sitten teen uuden testin.
 
Polilla tuli taas pyörähdetty. En tiedä onko tämä nyt niin hyvä tai huono asia kun folliikkeleita oli laskettaessa 18...:/ Olo on turvonnut ja umpi väsynyt. Kaipaan lomalle, siis oikeasti jonnekin helvetin korpeen tai etelän aurinkoon mistä kukaan ei tavoittaisi minua.

Juoruämmistä sen verran että itse vältän oman pikkupaikka kunnalla ostosten tekoa, niin lääkkeiden kuin testien. Olen keskittänyt kaikki ostot tosin yhteen apteekkiin, mutta sillä olen saanut parasta apteekki palvelua kun heiltä löytyy kaikki tiedot koneelta.
 
Onneksi en soittanut tänään hermot on muutenkin riekaleina tän epävarman olon takia. nipsutarelle tsempit että pieni pitäisi kiinni. Miullakin esikoista plussatessa oli aika kovat jomotukset joten älä vielä heitä kirvestä kaivoon!

Itselläni tuli tunne että maito nousee. Sitä tosin en pidä oireena ku ennen hoitoja miulla tihkui rinnat tuon tuosta. Piikit sai maidon nousun loppumaan. Yliaktiiviset rinnat miulla tai jotain ku imetyksen lopettamisesta tulee joulukuussa vuosi. :D
 
Meinasi jo aamulla iskeä epätoivo kun polilla taas useaan otteeseen samainen miesääni kertoi ruuhkasta ja kehoitti yrittämään uudestaan. Pääsinpä sitten onneksi läpi ja ens viikolla sinne aukiolo tutkimukseen ja näillä näkymin aloitetaan piikitykset. Jännityksellä odottaen..

Mie oon muutamia kertoja tilannut ovistestejä netistä, kun niitä digitaalisia saa halvemmalla, jostain ihmeellisestä syystä raskaustestejä en oo netistä tilannu, vaan kaupungissa käydessä ostanu apteekista ja yleensä useamman kerralla.
 
Simplillä tulossa mukavan kuuloinen saalis :)

Jauhopeukalo ja nipsutar miten menee ja joko ootte testaillu? Nipsuttaten haamun kävi, muutosta? Mä tilaan miltei aina netin kautta testit, ulkomailta tilasin viimeks clearblue testejä..tosi paljon halvemmalla. .

Itellä pp6.. tissit hiukan jostain nurkasta arat :D itku herkkyyttä. Eilen varmaan kuviteltua etovaa oloa.. mahassa välillä tuntemuksia. Pp4-5 vihlovia aina liikkeelle lähtiessä. Nyt jomotuksia.. no tiiäppä näistä. Seksiäki tekis hulluna mieli mut ei vaan uskalla ja ei toi miehenkäään vointi vielä ole sellainen et pystyis.. kauhee läheisyyden kaipuu.. ja siinä samalla pinna kiree. Mikä ihana yhdistelmä. Ainii ja tänään luget tuli jotenki tosi liruna pois.. mietin jo et menikö pissiä housuu :D hohhoi.. sori yksityiskoht selvitykset. Ootteko muuten ajatellu hoitojen aikaan luhgeja laittaesaa kohdunnapukkaa miten milloinkin käyttäytyy.mulla ainaki nega kierroissa innollu ihan ammollaan.. jos se plussassa menisnkiinnemmä nii missä vaiheessa ootte tämän rekisteröiny?
 
En osaa kohdunkaulasta sanoa mut mies huomas ett olen turvoksissa alapäästä ja kohdunkaula on erittäin turvonnut. Anyway en malttanu oottaa huomiseen joten käväsin apteekista ostamassa pari testiä ja sain haalean plussan! Vuoto tosin on taas runsastunut. Siteeseen asti ei kerkii mut on kirkasta. Alkuviikosta siteeseen tullut oli enemmän rusehtavampaa. Mitäköhän tuokin meinaa...

Eskimopuikko miulla on myös ollut valkovuoto nyt juoksevampaa kuin nega siirtojen aikaan

Huomenna soitan polilta toiminta ohjeita.
 
Muulla oli myös kun plussasin viime tuoresiirossa todella vetistä valkovuotoa, joten pidän todella hyvänä merkkinä tuota. Tosin niin on nyt ja vielä pistelen ihteeni. Vuodot ovat hyvin normaaleja, niin kauan kun se ei ole runsasta, eikä ole kipuja ja tule hyytymiä/limakalvon kappaleita. Niin kauan on todellakin ennuste hyvä.

Kohdunnipukka ei mulla ole kertonut mitään ainakaan viime plussassa, oli välillä ylhäällä välillä alhaalla. Ja oli tuo pehmee ja välillä kova. Että siitä en itse ennusta yhtään mitään enää.

Täällä turvottaa, ketuttaa, itkettää, naurattaa, kärsitään päänsärystä ja yritetään olla tressaamatta, mutta tällä hetkellä hyvin huonolta näyttää. Seksittömyydestä, itsellä kansa on tehnyt piina viikot tiukkaa. Vielä kertaakaan tuota koko aikaa ei olla onnistuttu olemaan ilman...;P Ollaan yleensä toistemme kimpussa kahtakauheammin. Tosin nyt olen poikkeuksellisen haluton ollut mutta siinä varmaan syynä tressi...:/
 

Yhteistyössä