Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Hei, haloo ja huhuu! =) Eikö ihan oikeesti kukaan enää jaksa/viitsi/halua kirjoitella tänne vai onko teillä joku muu sivu missä treffailette? Aiemmin täällä on näyttänyt olevan ihan vilkasta keskustelua, niin siksi teidän peräänne huutelen! Olis todella kiva vaihtaa ajatuksia teidän kanssa, ketkä ootte hoidoissa Tikkamäellä! Joku..? Edes yksi...? En kai mie siellä taida ihan yksiksenikään käydä?! Tai onhan tuo mies joskus mukana, mut... =) Mikäli tän sivun tyypit on jossain muualla, nii voiskos joku ystävällinen siitä vinkata? Kiitos! =)
 
Moikka moi! Kirjoittelen kuulumisia, vaikka ei mulle mitään uutta kuulukaan. Kertaus: Meillä siis yritystä takana 3 vuotta. Varsinaista vikaa ei ole löytynyt. Mulle tehty aukiolotutkimus 11/13 > kaikki ok. Clomifen kokeilu 12/13 > ei tulosta + kysta munasarjassa, joka jäi seurailuun. Ultra 03/14 > kysta poissa, todettu hematooma oikeassa munasarjassa. Käskettiin odottaa kahdet menkat ja aloittaa Letrozole.

Tuon jälkeen kierto jostain syystä vähän sekosi, enkä ennen kesätaukoa lääkitystä ehtinyt aloittaa. Kesän ajan kierto vielä heitteli. Oon pudottanu painoa viime kesästä liki 10 kg, tosin normaalipainoon on vielä matkaa kolmisen kiloa. Kierto on syksyn aikana palannut mulle normaaliksi (31-32 pv)

Hoitojen suhteen tilanne on tällä hetkellä se, että enpä ole niitä tällä hetkellä juuri miettinyt. Päätettiin, että koska en nyt ole vieläkään ihan sinut tämän hoitoasian kanssa, niin mennään nyt jonkin aikaa "tulee, jos tulee" -meiningillä. Uudestaan voisi miettiä sitten keväällä tai ensi syksynä. Kiire ei sinällään ole.

Iloa elämään on kaiken muun lisäksi tuonut syyskuussa syntynyt tätitettävä, joka toivottavasti kohta tulee tätinkin luo hoitoon :) Kaveripiiri on jälleen kerran tässä kesän ja syksyn aikana lisääntynyt kiitettävästi, tuloksena 8 uutta pienokaista.

Onkos kellään kokemusta siitä, että tutkimukset/hoidot olleet tauolla? Vaikka itse en aktiivinen hoidettava nyt ole, niin kiva olisi kuulla muiden kuulumisia :)
 
Hei vaan :)

En tiiä onko ihmiset täältä siirtyny jo eteenpäin vai muihin ketjuihin kirjoittelemaan.... mutta Tikkamäellä mekin käydään, viime vuonna 5inssiä ja nyt sit siirtyminen ivf-hoitoihin :) mukava ois saada tämäkin ketju aktiiviseksi :) tai siis eihän kellekään toivoisi että näillä foorumeilla pitäisi olla, mutta vertaistuki on aina hyvästä :)
 
83
Moi.

Oon tällähetkellä kysillä hoidoissa mutta ajattelin pyytää jos siirtäisivät paperit joensuuhun. Haluisin kuulla kokemuksista mitä toisilla on joensuun hoidoista? Millasia on lääkärit ja onko siellä asiantunteva porukka? paikka ns. tässä päivässä vai vuosituhansia jäljessä kehityksestä? (omalla paikkakunnallani ollaan jossain 80 luvulla edelleen).
 
:wave: niin saisikohan tänne porukkaa juttelemaan?

83 en osaa sanoa onko muihin paikkoihin verrattuna hoito "millä tasolla", me olemme kuitenkin aina saaneet hyvää hoitoa, kun on ollut kysyttävää on vastattu, lääkärit ovat kaikki olleet mukavia ja ymmärtäväisiä ja osaavia, hoitajat on ihan mahtavia!!! Itsellä kun ei ole kokemuksia muista paikoista niin en osaa tämän kummemmin vastata kysymykseesi.
 
Heipahei! olen vuosien varrella tätäkin keskustelua seuraillut/silmäillyt ja harmitellut kun ei jatkoa tunnu näkyvän, joten eiköhän herätellä keskustelua käyntiin? :)

Meillä isännän kanssa toista vuotta yrittämistä takana, joulukuussa tultiin siihen tulokseen että nyt mennään eikä meinata! helmikuussa mieheltä eka simppanäyte (miehen simpat hiukan hitaita, mutta lääkäri ei nähnyt syytä miksei onnistuisi spontaanistikin) ja pariskuntakäynti. Huomenna 20.3 mulla edessä ssg.
Nopsaan on homma täällä lähtenyt käyntiin, eikä ole tarvinnut jonotella! :) enkä nyt viime käynnillä oikein ottanut täysin selvää, mutta lääkäri vähän vihjaili josko eka inssi tehtäisi jo tähän kiertoon. Huomenna sekin luultavasti selviää.

Ja henkilökunta on tuntunut todella mukavalta ja asiansa osaavalta, näin ensimmäisten käyntien jälkeen. Katsellaan mitä jatkossa seuraa! :)
 
Minäkin voisin hypätä ketjuun mukaan. Joensuussa ollaan hoidoissa ja neljäs inssi tehty. Syytä lapsettomuuteen ei ole tiedossa.

Onko kenellekään suunnitteilla ivf-hoitoa tälle keväälle? Mietin vain, jos sinne asti joudutaan, niin milloinkahan tekevät tämän kevään viimeisiä punktioita?
 
Love- kuinka meni käynti? En halua olla negatiivinen mutta meillä meni tutkimuksista noin puoli vuotta ennenku päästiin ekaan inssiin, mutta oon ymmärtäny et sillon oli (kaks vuotta sitten) enemmän jonoa. Mutta muutenhan tuolla sujuu kaikki hyvin ja lääkärit ja hoitajat on ihan huippuja!

Nallunen, onko millon testipäivä? Toivottavasti teillä tärppää nyt. Kyselit ivf:stä ja milloin tekeevät viimesiä punktioita, siihen en osaa vastata mutta tällä viikolla miulle kerrottiin et alkion siirtoja tekeevät sinne kesäkuulle saakka ennenku poli jää kesätauolle. Meillä siis ekan ivf:n tuoresiirrosta nega, mutta onneks pakkasessa on kaks alkiota.

Olis kyllä mukava saada tänne ketjuun keskustelua :)
 
^ Testipäivä on pääsiäismaanantaina, eli viikko pitäisi vielä odotella... Alkionsiirtoja tehdään näköjään yhtä kauan kuin inssejäkin. Minulle kun vähän vihjailtiin, että näitä kevyempiä hoitoja vielä jatkettaisiin. Itseäni vähän epäilyttää, onko näistä enää hyötyä.

Onko teistä kukaan muuten mukana Joensuun Simpukan toiminnassa?
 
Nallunen, meille tehtiin 5 inssiä jonka jälkeen siirryttiin ivf-hoitoon. Meillä siis ei mitään syytä miks kärsitään lapsettomuudesta..

Me ei olla mukana Simpukan toiminnassa. Itsellä on muutama luottoystävä joille puran näitä pettymyksiä ja tuntoja, vaikkakaan ei kukaan joka ei oo läpikäyny näitä asioita ei voi ymmärtää mitä tää oikeesti on...
 
Hei taas! :) fullmoon81, inssin tekivät tähän kiertoon, mistä ylläityin itsekkin. Ei näköjään ollut jonoja. Tosin miehen simpat olivat hitaantuneet entisestään eikä pesu vaikuttanut mitenkään. Lääkäri lähti inssiin vähän sillä mielin että "laitetaan nyt kerta on näyte annettu ja pestykin" :/ tosin perjantaina olisi tehtävä r-testi ja eihän sitä tiedä vaikka olisikin tärpännyt! kun eihän siihen kuin yksi hyvä tarvita;) sanoivat tosin että tällaisilla tuloksilla hän laittaisi meidät keinohedelmöitykseen, joka sitten menisi ensi syksyyn. Saa nyt nähdä. :)

Nallunen, miten kävi? :)
 
Moi. Itsekkin täällä aikoinaan paljonkin kirjoittelin kun esikoista yritettiin... toinen on ollut nyt kaksi vuotta haaveena mut ei ookkaan nii läpihuutojuttu kuin esikoinen oli. Hän onnistui siis 2.ICSIn tuoresiirrosta, ensimmäisestä ei päästy siirtoon. Eli kerrasta onnistui.

Nyt mietin tässä ett tietääkö joku mihin asti tekeevät punktioita? Pp12 nyt meneillään mut puhtaita negoja on testit näyttäny.

Onnea teille hoitoihin!
 
Täällä ei tunnu taas juttu luistavan :D jauhopeukalo; meillä oli käynti viime maanantaina, jolloin sanoivat että meillä ICSI hoidot alkaisivat syksyllä koskatähän eivät kerkiä.. tosin minulla elokuu alkaisi sumutuksilla ja sitten pistoksiin jotta saataisi punktio lokakuulle ettei meidän tarvitsisi reissata kuopioon (siellä elokuussa tekeevät punktiot/hedelmöitykset ). En sitten tiedä valmiilla alkioilla... itsetäällä tosin jännäillään kun ois menkat pitänyt alkaa 11.5 eikä vielä näy.. tosin vasta on 15.5 että ei mikään yllätysvielä minun kierroilla. Toiveet Tosin korkeilla! Toivottavasti teillä vielä kerkeää/kerkesi, miten kävi?? ja onnea kqkkosen yritykseen! <3
 
Viimeksi muokattu:
Ei keretty tälle keväälle, mut ei oikeastaan haittaa ku nyt saan kesän aikana karistettuu muutaman lisäkilon pois. Jos se laannuttaisi noita PCO:maisia munasarjoja kun tuppaavat stimuloituna ylireagoimaan (kahdessa edellisessä punktiossa molemmissa puhkottu yli 30 rakkulaa joista molemmissa reilu 20 kypsää solua ja yhteensä kuusi siirtokelpoista alkiota saatu). Meillä syksyllä edessä kolmas ja näillä näkymin viimeinen ICSI esikoisen jälkeen... Suunnittelukäynti ois kuitenkin
28.5.

love- Plussasitko?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa, täällä taas... mietiskelen.. ajattelin kysyä onko teillä tietoa tai muistatteko, et onkohan mitään mahdollisuuksia päästä vielä hoitoihin? oliko tähän jotain lapsirajaa tms. Meillä on 1luomu ja 1icsi/ivf. Yksi miehen siemenneste olki käyttämättä vielä (pakkasessa siis) tsemppiä teille hoitoihin! Ja kiitos jos joku viitsii vastata.
 
Heippa hei!
on kesän ajaksi jäänyt tämän keskustelun seuraus, pahoitteluni! meillä tosiaan oli kesän ajan taukoa hoidoista, joten pidimme samalla "taukoa koko lapsettomuudesta". vietettiin rentoa ja stressitöntä kesää (tosin kyllähän se joka kuukausi kummitteli, että jospa nyt luomuna kuitenkiin nappaisi). :)

Jauhopeukalo, en plussannut :( ja tuli huomattua että keväällä tehty inssi ja sitä varten pistelty menopur sai kiertoni venähtämään 36pvn mittaiseksi! vasta heinäkuussa oli ensimmäinen normaali kierto.

Eskimopuikko, en ole kyllä yhtään tietoinen mistään lapsirajasta, tosin olenkin täysin noviisi näissä asioissa. Olisi kyllä mukava jos joku tietäisi, osaisi itsekkin realisoitua tulevaisuuden suunnitelmissa (emme kyllä suurperhettä ole perustamassakaan ;) ).

Tällä viikolla palasimme hoitoihin suunnittelukäynnin merkeissä. 12.9 alkaa sumutukset ja punktio olisi heti lokakuun alussa. Eli toivon ja hyvän onnen mukaan reilun kuukauden päästä minulla olisi pieni palleron alku massussa <3 on kyllä nopeasti mennyt tää aika, eikä haittaa yhtään. :)
 
Me mentiin yksityiselle 4icsi joito, julkisella raja 2 lasta. Siis jos saa pakkaseen alkioita niin ne saa tietenkin käyttää. Eilen pistin ekan puregonin, punktio näillä näkymin vk37 maanantaina. Inhottaa vaan tämä et kallista puuhaa :/ tsemppii kaikille
 
Nii joo.. eli siis periaatteessa jos pakkaseen saisi vaikka sen viisi alkiota niin periaatteessa mahdollisuus julkisella viiteen lapseen? vai miten se menee? itsellä haaveissa jos kaksi tai kolme lasta... näkee sitten ensimmäisen jälkeen mitä tehdään, jos nyt sitäkään koskaan saamme. Toiveet ja odotukset on kyllä korkealla! :)

Onnea sinulle (ja muillekkin) hoitoihin! (y)
 
Hei! Uutena kirjoittelen (kaiken maailman ketjuja ikuisuuden seuranneena) kerron enemmän itsestäni joku päivä, mutta nyt vaan pieni kysely tänne oman alueen ketjuun, kiva kun tällänen on olemassa ja olisi mukava jos tämä tästä syksyn tultua ja hoitojen taas alettua aktivoituisi.. mutta siis, niille jotka jo on kerinneet tässä syksyllä polilla käydä, niin mitäs olette mieltä uudesta "ilmoittautumis pisteestä"?! Itse en olevinaan ole ns. herkimmästä päästä,vaikka esim. viime vuonna raskaana oleva hatjoittelija hieman "ärsytti" (en minä siitä mitään kohtausta/numeroa tehnyt vaan nielin ketutuksen ja mielessäni kirosin et eikö ne tajua!!!)..
Niin.. kyllä on aavistuksen ahdistavaa se että pitää siinä aulassa ns. kaikkien nähden jonottaa ilmoittautumaan. En todellakaan kaipaa tämän asian suhteen ketään kyselemään ja siinä nyt voi tuttuja vähän enemmän sattua.. ja useimmillehan se eka ajatus varmaan on (ainakin silloin jos miehen kanssa yhdessä) et ai onkos teille vauva tulossa?!!! yksin voi toki siihen "ihan vaan naisten juttuja" vedota mutta mutta... ymmärrätte varmaan.. ihme jaarittelu nyt tuli.. tsemiä ja palataan..
PS. Sori jos tää tulee kahdesti, kun ylläri netti pätki just kun olin julkaisemassa..
 
Niin siis se on nyt siinä päivystyksen aulassa, pääovia vastapäätä, mut kuitenkin erillinen kun esim. päivystykseen tullessa, mut niin et ihan kaikki ketä sattuu pääovista kävelemään sisään näkee.. Se et oli siellä tokassa kerroksessa vaikkakin sama kun raskaana olevilla ym. oli se nyt silti paljon ns. rauhallisemmassa paikassa. Vaan ei kai se ole kun vaan asennoitumis kysymys. Kuitenkin pieni murhe sinällään näissä hommissa.
Ja mulla oli viime vuonna ihan siellä lapsettomuuspuolen vastaanotto/tutkimushuoneessa raskaana oleva joku harjottelija!
Lääkärit taitaa olla Korhonen Ulla ja onkos se joku Vanha-Perttula se toinen.. punktion mulle viime vuonna teki joku mies, ei mitään käsitystä nimestä, se on kerran muuten tässä 2 vuoden aikana ollut, et oisko joku "vierailevatähti".
Korhonen on hyvinkin mukava ja sympaattinen sekä positiivinen (toki joskushan seki voi ärsyttää ku aina kaikki on niiin hyvän näköstä, vaan tulosta ei vaan tule..)
Vanha-Perttula ehkä vähän sellanen ööh.. "kylmempi", mut mielestäni kyllä ihan jees, ei mitään valittamista kummastakaan..
 
Rajana hoitoihin on polilla ollut 3 ivf/icsi-hoitoa/lapsi ja toisen lapsen jälkeen eivät uusia aloita mut huurunenät saa toki mukaan hakea :)

Miulla on ristiriitainen olo hoitojen suhteen. Haluaisin suunnitelman mukaan aloittaa nyt muutaman viikon päästä mut järki ja rahatilanne on toista mieltä. Miehellä todettiin keväällä suolistosairaus joka ei oo vastannut läälehoitoihin odotetulla tavalla ja nyt varmaan avanneleikkaus olisi edessä, sitä ennen kokeilevat vielä biologisia lääkkeitä joista en tiedä miten vaikuttaa simppoihin ku muutenki joutuu tesan tekemään.

Tsemppiä teille hoitoihin!

Näillä ajatuksilla uuteen viikkoon :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä