Kevätsekundat 2010

Heippa, saanko liittyä pinoon?

Meillä "luomu-lapsi" 08/05. Ensimmäinen käynti lapsettomuuspolilla olisi parin kuukauden päästä, julkisella puolella ollaan. Tarkoitus olis ilmeisesti aloittaa kolmella inssillä ja jos ne ei tuota tulosta, siirtyä IVF-jonoon. Meillä ongelmana miehellä astenoteratozoospermia, hitaat ja epämuotoiset siittiöt. Kirjoitinkohan tuon sanahirviön oikein...

Hyvää kesänalkua kaikille!
 
Kai mäkin voisin tänne ilmoittautua :) Meillä on 11/08 syntynyt tyttönen ihan luomusti. Sen jälkeen kaksi kohdunulkoista, joiden johdosta menetin molemmat munatorvet joten ainoa keino enää IVF. Tosin jostain syystä miehen testissä huhtikuussa tosi huono tulos, oligozoospermia, joten voi olla ICSikin edessä. Outoo sinänsä kun 2v aikana hän on kuitenkin kolmesti saattanut minut raskaaksi.. Viime maanantaina oli Ovumiassa suunnittelukäynti ja lyhyen kaavan pistelyt olis alkanu heti silloin koskapa mulla sattui olemaan kp2, mutta yllätysyllätys löytyikin kysta munasarjasta, oli ilmestynyt sinne 3,5 vkossa :( joten nyt sitte taaaaaaaas siirtyy hoidot ja syön e-pillereitä kuukauden ja sitten kontrolli että onko kysta hävinnyt. Sitte katotaan jatkoa. Meillä on mennyt kaikki vähän vaikeimman kautta, joten ei yllättänyt yhtään tosiasiassa että tääkin meni päin persettä.
 
minäkin ilmoittautuisin tänne :) meillä 4/2009 syntynyt tyttö ja sen jälkeen ei ole ehkäisyä ollut käytössä, mutta toista ei vain ole kuulunut :( ensimmäistä lastakin yritettiin reilu vuosi ja neljän clomikierron jälkeen onnistui. nyt ei clomit auttanut ja viikko sitte oli ensimmäinen inseminaatio. nyt sitten vielä jännäillään onko onnistunut. lääkäri ei hirveästi antanut toiveita onnistumisesta, koska ainakin toisessa munasarajassa on ilmeisesti endometrioosia. suunnitelmissa olikin että inseminaatiota kokeillaan vaan kerran. Itestä tuntuu että inseminaatio ei ole onnistunut :/ on nyt jo menkkatuntemuksia ja tuntuu muutenkin jo usko menevän tähän hommaan ku kaikki muut tuttavapiirissä raskautuu mutta itellä joka kuukausi ne menkat aina alkaa :( ei olla kerrottu kenellekkään meidän hoidoista. en vaan osaa puhua kenellekkään ku tuntuu että ei kukaan ymmärrä, joka ei ole sitä itse kokenut. moni jo tuttavapiiristä kyselee toisen lapsen perään ja tuntuu itestä aina niin pahalta. ei ne ymmärrä että ei niitä lapsia noin vaan tehdä. Oma äitini tietää että ensimmäistä lastakin yritettiin kauan ja hoidoilla se saatiin. Silti hän jaksaa aina kysellä että milloin teemme toisen. Ei ymmärrä ollenkaan kuinka raskasta minulla silloin ensimmäisen lapsenkin kohdalla oli. Silloin olin ihan rikki. Nyt ehkä vähän helpompaa kun ei ehdi aina niin ajatella hoitoja kun on jo yksi lapsi saatu ja hän onneksi pitää niin kiireisenä koulun ja työn lisäksi <3 Hoidoissa olemme olleet väestöliitolla, mutta olemme käyneet julkisella puolella suunnittelukäynnilla, jospa syksyllä sitten siirtyisimme sinne rahatilanteen vuoksi. yksityinen kumminkín syö aika paljon rahaa :( Ennemmin haluaisin kumminkin jatkaa yksityisellä, koska mielestäni ongelmaamme vähäteltiin julkisella puolella. sanottiin vaan että kyllä se lapsi sieltä tulee kun ei kerta suurempaa vikaa ole. eivät aikoneet tehä mitään ennen syksyä :(
 
Jahas, menkat taas alkoi ja loppui. Luomuna mennään edelleen, saa nähdä miten sitten lähdetään etenemään kun varsinaiset hoidot alkaa.

Toivottavasti saadaan tähän pinoon niitä kauan kaivattuja ja odotettuja plussia!
 
Heippa, päivitetäämpäs tänne omaa tilannetta. Aiemmin olinkin nimellä Drilli.

Eli meillä alkuvuodesta oli punktio, josta saatiin onneksi ihan hyvin saalista ja alkioita pakkaseen. Samalla tehtiin icsi-tuoresiirto, jonka huomattiin epäonnistuneen vasta usean kuukauden jälkeen. Mitään ei vaan tullut ulos ja np-ultrassa ei kumminkaan näkynyt alkiota, muuta raskausmateriaalia vaan. Sitten kaavintaan ja nyt oon syönyt yhden kierron ajan e-pillereitä, joita en koskaan luullut joutuvani napsimaan..nämä kuitenkin, jotta limakalvo taas normalisoituisi. Nyt toivotaan että päästäis vielä ennen klinikan kesätaukoa siirtämään pakkasesta yksi "vauva", jotta päästäis jälleen jännäilemään..kyllä tää on niin hermoja raastavaa hommaa :/ :D
(btw Luppis, peukuttelen täällä sulle kumminkin hirmuisesti, että siirto olis onnistunut! )

Joka tapauksessa, mukavaa kesää kaikille..kai tää tästä. :)
 
nannah86: Mekin käytiin aluksi Väestöliitossa (tai ihan aluksi Naistenklinikalla mutta eka IVF VL:ssa), nyt toisella kierroksella raha-asioiden vuoksi taas NKL:lla, josta saimme yllättäen maksusitoumuksen VL:eek:on.

miippis: Kiitos tsempistä.

omaa napaa: Negahan se tuli, aion lopettaa luget tänään että menkat saa alkaa kunnolla. Virallisesti huomenna olis testipäivä mutta tiistaista saakka on tiputellut kirkasta verta ja viime yönä tuli jo ihan kunnolla. Ei se enää plussaksi käänny, ja kyllä tiedän että tiputella voi, niin minulla oli silloin kun toistaiseksi ainoan kerran olen ollut raskaana. Alkioita on pakkasessa vain viisi mutta ajattelin ehdottaa voisko ne kaikki sulattaa kerralla ja kokeilla pidempää viljelyä. Silläkin riskillä että yhtään ei päästä siirtämään.
 
Luppis, höh :( Ois nyt saanut onnistua..*halaus*
Milloin meinaatte kokeilla seuraavan kerran lopuilla alkioilla?

Mua ahdistaa tällä hetkellä koko hoidot, mutta eiköhän nyt syksyllä klinikan kesätauon jälkeen kokeilla pas:a, meillä kanssa 6 alkiota vielä jäljellä. Alusta asti tuskin enää icsi:ä aloitetaan, jos näillä ei onnaa. Pitäis taas jostain kaivaa tsemppausta.. :)
 
Tottahan miippis pakkasukkonne otatte parempaan talteen! :)

Meillä tänään 7. Puregon-pistospäivä. Eilen oli kontrolli, hitaasti lähteneet kasvamaan joten annostusta lisättiin. Kun ois vähän pakko ehtiä viimeistään ensi viikon perjantaina siirto tekemään kun Ovumia menee kiinni 2 viikoksi. Tämän viikon perjantaina matkustan Tampereelle ultraan, että ehdin saada sieltä lisää lääkettä tarvittaessa, täältä kotipaikkakunnalta kun ei saa niin lyhyellä varoitusajalla. Sinänsä typerää ja vaivalloista minulle järjestää asiat yhden ultrakäynnin takia, mutta kaikeksi onneksi kuitenkin mieheni on nyt lomalla vielä tämän viikon niin voi olla tyttömme kanssa kotona sillä aikaa. Ja kai tuo Kela korvaa matkoista ja junalipuista jotain.
 
Miimii-75, no eiköhän me ainakin pakkaset kokeilla, nyt kuukautisia odotellessa jotta pääsis soittelemaan siirron aikataulutusta :) Kunnallisen puolen kautta kun mennään, niin tuntuu taas menevän monen mutkan kautta tämä.

Huh sulla menossa pistelyt, onnea matkaan että ultrassa näkyis haluttu tulos perjantaina. Toivottavasti ehditte, kiva taistella vielä aikaa vastaan noiden kesäsulkujen vuoks tai menee hoidot aina vaan eteenpäin. Ja odotus on pahinta. Tuliko muuten pahasti turvotusta piikityksistä? Mulla pahin olo tuli punktion jälkeen, kaikkeen sitä ryhtyykin ;)
Onhan tää kaikki kyllä sen arvoista, ainakin meillä esikoinen 4v kaipaa kovasti sisarusta. <3

Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille toivottelee miippis



 

Yhteistyössä