***Kevyempänä kesään*** tammikuu -10

Etanainen:

Pituus 169 cm
Aloituspaino: 91,4
Tavoitepaino: 65-70kg
Paino nyt: 88,1
Pudotettu: 3,3
Viikkopudotus:3,3

Nyt on taas painonpudotus lähtenyt käyntiin. Ihanaa kun saa syödä enemmän pisteitä kun imetttää. Mä yritän samalla koko perheen kanssa siirtyä terveellisempään ruokaan vaikka mun kilot on tullut lähinnä raskaudesta ja napostelusta sen aikana (sekä tupakoinnin lopettaminen vaikutti paljon) Mutta erossa olen pysynyt ja mieluummin pari liikakiloa kuin ikuisesti tervakeuhkot. Meillä ei käytetä rasvallisia tuoteita (jugurtit on 0-0.5%, samoin maito;lukuunottamatta 1,5 %maitoa johon keitän pojan puuron, Juusto on yleensä polarin 5% ja syömme vain täysjyväleipää ja fileeleikkeleitä) Ruoaksi olen tehnyt kiskasliemisiä keittoja joissa energiatiheys on pienempi ja sitten filettä (esim kanan fileesuikaleita ja perunaa tms...) Täysjyvämuroja fittness tms oon aamiaiseksi ottanut ja profeel jugurtteja vedän ja paljon hedelmiä ja yritän panostaa lautasmalliin
 
Nyt ois alkupunnitus tehty ja aika järkkyttäviä lukuja näytti elikkä 81 kg. Toivottavasti tästä ois nyt sitten suunta vain alaspäin, vaikka ärsyttävästi heti alkuun taas flunssa koittaa iskeä. Ja kaapeissa edelleen turhan rasvaisia herkkuja joululta ja uudeltavuodelta, joita raaski roskiinkaan heittää, mutta jos pysyisi kohtuudessa niin eiköhän tulosta synny.

Ongelma täälläkin illat, päivällä jotenkin vielä onnistuu tsemppaamaan, mutta välipalan ja illallisen väli venyy aina turhan pitkäksi, niin sitten onkin liian kova nälkä ja tulee ahdettua ruokaa. :ashamed: Liikunta jää kanssa ihan liian vähille, nyt vielä kovat pakkaset niin ei uloskaan tule mentyä.

VEDEN JUONTI oli muillakin ongelmana, itse koitan pitää huolta juomisesta siten, että AINA ennen ruokaa/välipalaa juon joko ison lasillisen tai tuopillisen vettä. Ja välillä ruoan yhteydessä toinen tuopillinen. Vähän auttaa iso tuopillinen viemään nälkääkin, eli annoskoko pienenee huomaamatta.

- Vala
 
Pituus: 160cm
Aloituspaino 84,6kg
tavoitepaino: 60kg
Paino nyt: 83 kg
Pudotettu: 1,6 kg
Viikko pudotus: 1,6kg

Eli mielestäni melko hyvä startti, varsinkin kun ottaa huomioon että keskiviikkona oli äiti 60v synttärit ja siellä en kyllä yhtään pisteitä laskenut :D Kovasti olen kasviksia ja hedelmiä koittanut lisätä varsinkin illan naposteluun, joka on ollut mun heikko kohta (niin kuin ilmeisesti monen muunkin). Olen myös korvannut lounaan salaateilla tai kasviswokeilla tms. ja syönyt vain päivällisellä lämpimän ruuan. Ei ole illalla ollut sitten kova nälkä, joten noi hedelmät ja kasvikset on melko pitkälle riittäneet. Lenkille en ole montaa kertaa ehtiny, mutta ensi viikolla alkaakin taas tanssitunnit ja jumpat :) Tsemppiä viikonloppuun meille kaikille!!!
 
Pituus: 164 cm
Aloituspaino: 78,5kg
Tavoitepaino: 60 kg
Paino nyt: 75,2 kg
Pudotettu yht: 3,3 kg
Viikkopudotus: - 1,2 kg

Onneks on tippunut kuitenkin..Takana 4 enemmän tai vähemmän valvottua yötä kun lapsi kuumeessa ja väsyneenä sorruin eilen syömään porkkanakakkua kahvin kanssa... :ashamed:
 
Mul onki sit huonoin tulos.. no tästä noustaan. En kyl ihmettele, suklaa on maistunu kun väsyttää. Huomaa aina, että väsyneenä ei jaksa ruokailuun panostaa. Nyt pakkastaki liikaa, että vois vaunuilemaan mennä.

Jousku
Pituus: 160cm
Aloituspaino: 68kg
Tavoitepaino: 60kg
Paino nyt: 67,6kg
Viikkopudotus: -0,4kg

Jos ens viikkoon sais enemmän panostettua. Vettä kyl kannattaa juoda, sen oon huomannu. Imetyksen takia viel on tullu juotuaki, pitäis vaan säännöllisesti muistaa eikä just ilalla tai yöllä vaan.

Hienosti muilla pudonnu =)
 
Eka viikko takana =)

Nöpö
Pituus: 158cm
Aloituspaino: 86,8kg
Tavoite paino: 70kg
Paino nyt: 85,5kg
Viikkopudotus: -1,3kg

Ihan hyvä viikko =), olen aika hienosti pysynyt pisteissä, kuitenkin niin että olen päivittäin syönyt kaikki pisteet, ei siis ylensyöntiä, eikä nälkäkuuria...
 
Kaikki jotka etenee pisteiden avulla AUTTAKAA!!!!!

Mulla on jostain kymmenen vuoden takaa noi pv:n vihkot ym. ostajan oppaan oon hommannu toissa vuonna, no mutta asiaan...

Montako pistettä mä saan päivän aikana syödä???? :eek: :eek:
Jostain hämärästä muistikuva olis et 20 ja sit jossai vaihees se laski 18 bojoon, oonko aivan vääräs?? Oon nimittäin tota 20 pistettäny käyttäny.
Ja vissii on tullu jotain uusia 0-piste ruokiaki???

Mut jos oikasisitte ees ton pistemäärän, olisin kiitollinen :) :)

Ja hurjasti tsemppiä meille kaikille eteenpäin :flower:
 
anuaanua
Pituus: 158cm
Aloituspaino:73.9kg
Tavoitepaino: normaalipainoinen/ tuntuu hyvältä.. Välitavoite 70kg
Paino nyt:73.8kg
Viikkopudotus:0.1 (punnitus perjantaisin)

Niinpä niin..ja syyttää voi vaan itseään.. Olen kyllä ollut ihan ihmisiksi, mutta en kyllä mitenkään "nälissäni". Katselin tuossa äsken noita painoja ja nyt on kolmas viikko kun keikkuu näissä lukemissa. Toivottavasti ens viikolla olisi pikkusen pienemmät lukemat kun hormoonihurmiot on ohitettu ;)

Kun aloitin toukokuun lopulla tämän läskisavotan mittari näytti 96:tta tai jotain niillä hujakoilla. Raskauskilot karisivat kuin itsestään parissa kuukaudessa ja vanhoja sulattelin heinäkuun lopulta lähtien. Silloin tippui ihan hurinalla. Jos tahti olis ollut tämä nykyinen olisin varmasti luovuttanut jo samointein. Ihme ja kumma, mutta nyt ei edes ärsytä?? Toisaalta nykyisin syön terveellisemmin kuin ikinä aikaisemmin ja kilot pienenevät kuitenkin vaikka hyyyyvin hitaaaaaaasti.. Ehkä sitten joskus, kun olen normaalipainoinen osaan myös pysyä sellaisena. PAKKO!!

Sitten parantumattoman herkkupersuksen ruokavinkki.. Paljon pilkottuja porkkanoita ja sipuli keitetään kypsäksi vedessä, johon on lisätty 1/2 -1 lihaliemikuutiota. Soseutetaan ja nestettä sekaan niin ettei ole pönkkää, muttei myöskään ihan lirua. Nokare aurajuustoa ja pari tippaa tabaskoa jos on. Myös muut tuliset mausteet antavat saman säväyksen. Kiehautus ja nam!! Kaloreita periaatteessa vaan juustosta, eikä sitä voi laittaa paljoa muuten tulee liian suolaista.


Mukavaa viikonloppua ja paljon puhtia houkutuksia vastaan
:D Mahtavia pudotuksia...

Anu
 
outokumpu En nyt mitenkään muista oikeaa pistemäärää, mutta kun itse asiaa joku aika sitten tutkin taisin googlata.. ja ainakin blogi-listan blogeissa on laihdutus juttuja joissaon ihan kerrottu pistemääriä ja muuta kiinnostavaa aiheesta.. kannattaa kokeilla ainakin siltä suunnalta..

Anu
 
Tässä nää uudet PV:n pisteet.

1. Sukupuoli
Nainen 7p.
Mies 15p.

2. Ikä
18-20 5p
21-35 4p.
36-50 3p.
51-65 2p.
yli 65 1p.

3.Paino
Painon ensimmäinen kymmenluku.
Esim 67kg=6p.
98kg=9p.

4. Pituus
alle 160cm = 1p.
yli 160cm = 2p.

5. Työ
istumatyö = 0p.
pääosin seisomatyö, välillä istumatyötä = 2p.
pääasiallisesti liikkuvaa, osittain seisomatyötä = 4p.
fyysisesti rasittavaa = 6p.

6. Haluatko...
Pudottaa painoasi = 0p.
pysyä nykyisessä = 4p.
 
Outokumpu, noista nollapiste-jutuista, ni ainakin hedelmiä on tullut siihen listaan lisää... mm. nektariini, kaikki melonit, kiwi, omena, persikka, päärynä sekä kaikki sitrushedelmät ovat kaikki nolla pojoa. Musta toi on ihana juttu, et noin on koska nythän se motivoi syömään hedelmiä enemmän :) Kaksi päivässä on aika hyvä määrä.
 
Mustana
pituus 170cm
Paino 79kg
Tavoitepaino 65kg
Paino nyt 78,2kg
Viikkopudotus 800g.

Muihin nähden mulla todella heikko pudotus. Onnittelut siis hienosta suorituksesta :flower:
Tänään tein kolmetoistatuntisen työpäivän, syöminen todella heikkoa. Sen huomaa sitten huomenna kun mikään ei riitä. Ja vaikka alkoholia ei sais juoda niin otan lasillisen punkkua, oli niin vaikea päivä ruumiillisesti ja henkisesti.
Tsemppiä naiset!!
 
Minäkin ajattelin nauttia alkomahoolia parin viikon päästä.
Osaisiko joku sanoa, mitä sitä kantsis juua, mikä olis "pienempi paha"?

Tänään ollaan menossa anoppilaan syömään. Saa nähdä, onko siellä mitään mulle. :whistle:
Olen päättänyt nyt jättää leivänkin hetkeksi kokonaan pois, jotta tää läski lähtis tästä liikkumaan.
Nyt menee CLA:t kolmatta päivää. Ainoa "ongelma" on nyt suolen jumittaminen. En oikein tiedä, mitä sille pitäisi tehdä. :|

Mahtavia pudotuksia teillä muilla! Ehkä pääsen vieä joukkoon hehkuttaan.
Mulla tuo 89 kg oli nyt sit tavallaan aloituspaino...
 
REALISTA Pierukysymys :ashamed: Onko eroa tavalliseen ruisleipään? Mulla meinaa kuolemakorjata ainakin läheiset jos en nyt ihan itse siihen vatsanvääntöön kupsahda. Ruisleipä ei siis ole mun juttu, vaikka mausta tykkäisinkin.

Pakko hehkuttaa.. tän aamun lukemat olivat tähänastiset enkat, toivottavasti huomenna uudet ;)

Anu
 
Ongelmana liian vähäinen energiansaanti. JOs kiloklubiin on uskomista... Mulla jää kalorit alle 1000 lähes joka päivä. Yksinkertaisesti en joko ehdi syödä tai sitten tarkkailen liian kanssa tätä syömistä. Vettä menee vähintään kaksi litraa päivässä, leipää syön vähän. Liikuntaa olen koittanut lisätä näillä pakkasilla kaivamalla vanhan stepperin varaston nurkasta ja sillä sitten telkkaria katsoessa kävelen.. Mulla on jälleen tulossa yhdeksän päivän työputki joista viisi on yövuoroa. Mun kroppa ei selkeestikään halua eroon näistä kiloista!! Onko teillä muilla ollut kokemusta kropan "säästöliekistä" vai tuleeko se aina laihdutuksen myöhäisemmässä vaiheessa? Mulla tää paino on siis pysynyt jo reilun vuoden samassa, olen sitten katsonut syömisiäni tai en ole katsonut. Muutaman kerran vuodena aikana paino on käynyt 76-77 kg välillä ilman mitään aktiivista laihduttamista tai liikuntaa. JOs jollakulla olis vinkkiä tai edes jotaki sivustoa mistä vinkkejä löytää niin kiitos! Nyt pulkkamäkeen lasten kanssa :)
 
Hanna Partanen...vai mikä lie sen "diettidaamin" nimi ikinä onkaan, on kirjoittanut kirjan, jossa kerrotaan, miten jatkaa tuosta säästöliekistä eteenpäin. Jossakin juuri näin siitä mainoksen. Se tosin maksoi jokusen kympin. Googlaahan. Muuta en oikein osaa auttaa. :ashamed:
 
pirkule... just puntarilla ja näytti 70.2kg... koitin tän viikon kattoa syömisiä... tais eilinen kaks pulla palasta tehä tenät.. eli ei siis kärsi yhtään syödä ylimäärästä... aijemmin tosiaan en maininnut että imetän vielä niin siis etenen siten hissukseen että kesään mennessä ois saatava -10kg ja kun imetys loppuu niin kiristää tahtia... =) tästä on nyt noustava... eli viikko "pudotus" +200g
 
Säästöliekistä tuli mieleeni, että mä juttelin kerran ravitsemusterapeutin kanssa laihduttamisesta ja painonhallinnasta. Mulla on ongelmana se, että parin viikon pisteilyn jälkeen paino ei laske enää mihinkään. Ravitsemusterapeutti sanoi, että 1p on noin 50kcal eli 20 pistettä on noin 1000kcal/vrk MIKÄ ON AIVAN LIIAN VÄHÄN terveelle ihmiselle. Mä saisin syödä 20p, mutta oon syönyt 22p ja voin paremmin. Aiemmin pisteillessä olin jatkuvasti nälkäinen, päätä särki jne. Nyt jaksan SELVÄSTI paremmin. Ravitsemusterapeutti sanoi, että ikäiseni ja kokoiseni peruskulutus on noin 1400kcal/vrk ja siihen vielä päälle pilates kotona ja harjoitustunnilla, 2-vuotiaan kanssa ulkoilut yms. touhut ja satunnaiset lenkit niin ei ihme, että on heikottanut. Nyt siis 22pisteellä eteenpäin ja paremmin menee. Ainakin vielä. :D

anuaanua Realissa on niin paljon kuitua ja täysjyvää, sen takia se pierettää. Mä oon luopunut sen syömisestä pieruvaivojen vuoksi. Syön muuta ruisleipää, mikä on 100% rukiista ilman hiivaa leivottu.
 
esikoisen syntymäpäiviä vietetty, joten pakkohan sitä kakkua oli pikkupala maistaa ja eilen leipoessa taikinakulhoja kaapia :ashamed: kinkkupiirakkaakin tuli siivu vetästyä. mut en mie aatellukkaan alkaa sille linjalle et kokonaan kieltäydyn kaikesta makeasta...ja olihan tuo erikoistilanne. nyt vaan nopeesti loput herkut pakkaseen et ei tuu kiusausta.

aamulla kävin taas hiihtämässä. tuntu tosi kivalle! =) huomenna toivottavasti pääsee vaunulenkille, oispa lauhaa!

mulla siis 6 kk toi kuopus ja edelleenkään ei mahu yhetkään farkut jalkaan :x tai yhet sain tänään mahtuun kiinni asti mut ahisti vielä. kokeillaanpa taas parin viikon päästä niitä housuja..

oli puhetta säästöliekistä. ite oon lukenu aikoinaan laihuttaessani katri mannisen ajatuksia ja hänen mielestään sopiva kalorivaje on -500 kcal. painonvartijoissa käsittääkseni se vaje on enempi ja silloin ei laihu vaan elimistö pitää väkisinki kiinni kiloistaan..

mieki punnitten itteni perjantaina ekan kerran ku tekin ilmottelitte pudotuksianne perjantaina niin ahkeraan!

hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
 
Mä oon noin kymmenisen vuotta nyt yhteensä laihduttanu ja lihonu... ollu painonvartijoissa ja ties missä, mut elämäntapamuutosta kun en ole saanu aikaan ni mihis ne kilot siitä lopullisesti katoais :ashamed: Mut nyt olis jo tuon jälkikasvunkin takia pakko muuttua.

Tuo painonvartijoiden pistesysteemi on takuuvarma laihdutuskeino, se on niin viimeseen asti viilattu et toimii. Yksi piste tosiaan on noin 60 kcal ja peruspistemäärä on tarkoitettu niille jotka EIVÄT liiku ollenkaan eli sohvalla makaamalla laihduttajat. Se alkukysely tuo lisää pisteitä jos oot liikkuvaisempi. Sit kun harrastat jotain liikuntaa, keräät liikuntapisteitä jotka saat syödä tai olla syömättä. Jos paino ei sit kumminkaan tipu, ni vika yleensä löytyy ruokapäiväkirjasta eli elimistö on mennyt säästöliekille.

Painonpudotukseen kuuluu aina niitä elimistön tasausaikoja eli joka viikko välttämättä paino putoa. Sitten on myös menkkaviikot, jolloin vaikka syöt ihan laihdutuskalorien verran, mut elimistö kerääkin nestettä ja vaaka saattaa näyttää kilonkin verran enempi.

Ja sit vielä kuidut. Mä olin ihan et häh, ku luin et aikuinen tarvii päivässä kuitua 15g. Siis sen saaminen kasaan päivässä vaatii aika huisisti. Esim. Realissa on joku 4g/leipä ja se on kuiturikkain leipä mikä meiltä löytyy. Kuitua on myös monessa muussakin kuten kasviksissa mut määrät on niin pieniä. Huoh... puuroa ja ruisleipäähän tässä on sit vedettävä. Myös Reissumies on hyvä vaihtoehto.

Hyvää alkavaa painonpudotusviikkoa kaikille :)
 

Yhteistyössä