Kierukka on nyt pois ja yritys voi siis alkaa :)

toivotaan, että tärppää nopeasti. Mulla meni n 10 päivää kierukan poiston jälkeen, kun olin tullut raskaaksi. Meni kyllä kesken rv 10, mutta siihenkin on löytynyt oma syynsä. Ja siis ikää 31 v. ja takana aikoinaan lapsettomuushoidot. Tsemppiä yritykseen :)
 
hormonikierukka oli, ei sattunut eikä tarvinnut ottaa menkkojen aikaan. Oli spontaanipäätös, joten soitin yksityiselle ja sain poistoajan samalle päivälle. Ihan normaali vastaanottoaika Mehiläisessä. Tosiaan olin tuntevinaan ovulaation ja siitä olin tullut raskaaksi, tuli kuitenkin niukat valemankat, joten en tajunnut raskautta enkä saanut aloitettua lääkitystä mikä estäisi minun kohdalla keskenmenoa. Aloitin lääkityksen siis vasta rv 6, kun ihmettelin kun ovistesti oli jatkuvasti plussaa. Mutta ei siis enää auttanut ja sykkeet loppui. Hcg:n laskettua neutraaliksi, tulin taas raskaaksi samantien, mutta jälleen perhanan valemenkat huijasivat enkä aloittanut lääkitystä. Kun sitten viikon päästä jälleen kerran ihmettelin jatkuvaa positiivista ovistestiä, tajusin raskauden ja lääkäri oli sitä mieltä etten tarvitse lääkitystä, kun tulen "niin helposti raskaaksi". Kun sitten sykkeet taas loppuivat, lääkäri myönsi että lääke olisi pitänyt sittenkin aloittaa. Nyt sitten taas odotellaan hcg:n laskua,että päästäisiin yrittämään. 4 viikkoa tyhjennyslääkkeistä ja raskaustesti edelleen positiivinen eli voi mennä pitkä aika että päästään yrittää. Mutta varmaa on, että teen raskaustestin joka ikinen kierto vaikka tulisi vuotoa...
 
Tota spontaani kohtaa mun ei ois pitäny lukea.. Mistä vetoa, että mä en voi hillitä itteeni ja lähipäivinä joku lääkäri on kiskomassa mun kierukan naruja..:D. Nyt pitäis vaan malttaa..
 
Viimeksi muokattu:
Mä kävin poistamassa hormonikierukan omalla tk:ssa. Enemmän sattu kun jännitin niin paljon, jos olis pysynyt rentona niin ei ois tuntunu miltään.
Meillä mies oli kai kattonu jo päivät valmiiks kun sano eilen ettei ole otollisin hetki..odotetaan ensi viikkoon :) Joten tarvii toivoa että ystävänpäivä lahjaksi saisin pienen pienen paketin :heart: Ja ensi viikolla voi lauleskella et aletaan vauvanteko hommiin ;)


Mulla oli muuten kierukanpoistoon 1vko aikaa ja aika tuntu TOOOOOODEEEELLLLAAAA pitkälle :(
 
Samassa veneessä ollaan, viikko sitten otettu kierukka pois ja nyt ei malta odottaa että jotain tapahtuisi :D Kierukka otettiin tk:ssa ja en edes huomannu kun lähti pois :) Nyt odotetaan että kuukautiset alkaisi ja se jälkeen voisi alkaa tosi toimiin :)
 
Minulla kierukan poisto oli tosi spontaania, kun se lähti vahingossa. Oli ollut vähän kipuja alavatsalla, varovasti kokeilin vetää niistä kierukan naruista (asettava lääkäri jätti ne aika pitkiksi) että onhan paikollaan ja kierukka solahti pois! ei sattunut yhtään, mutta en suosittele silti kenellekään itsepoistoa. Voi olla että kierukka ei tosiaan ollut kunnolla paikoillaan.
 
Kyllä mä varmaan oon testailemassa jo seuraavalla viikolla ;)
Siis mähän tilasin jo 6 testiä...valmiiks :) joten voi ihan rauhassa testailla :LOL:

Mut tää on vaan niin hirveetä kun ei päivät kulu ja kun ei enään malttais odottaa!!!
Onneks pääs tänään töihin ku olin 2 päivää vapaalla :)
 
Mistä tilasit? itekin ajattelin tilata, mutta vielä yritän malttaa kun oisin kuitenkin koko aika sitten pissimässä tikkuun :D

Tietääkä joku milloin se voisi ihan oikeasti näyttää plussaa jos olisi raskautunut kierukan poiston jälkeen? Multa poistettiin 31.1 joten voisiko jo ensiviikolla testata jos ei menkkoja kuulu?

Sanos muuta, mulla on kans aivan tuskaa tää elo kun koko ajan odottaa että jotain tapahtuu ja aika ei kulu ei millään :D
 
Tilasin tuolta mamaksi.fi sivuilta ja kerralla 6kpl :) Maanantaina pitäis tulla, muistaakseni keskiviikkona tilasin.
Mulla ens viikon kun malttais oikeesti olla ja sit vois alkaa...
Mut toisaaltaan ihanaa elää nyt tämmöisiä jännittäviä aikoja :D Jaksaa paremmin.
Ensimmäistä kun yritettiin tapahtu kaikkea muuta ettei kerennyt nauttimaan alkuraskaudesta tai sitten muutenkaan raskaudesta kun oli niin vaikeeta olla :(
Nyt pitää ottaa kaikki ilo irti :)
 
Multa poistettiin hormooni kierrukka 26.1.2012.Saman tien alko vuoto,joka kesti vajaan viikon.Alkuvuodesta oli menkat,mitä ei ollu 5 vuotisen kierrukan kohalla montaakaa kertaa.Päiviä en muista,en merkannu ylös,kun en tosiaan suunnitellu kierrukan poistoa,spontaani teko 30-huollossa :D
Sitä mietin,että koskahan uskaltasin testiä tehä? Ja mistä se lasketaan? Niistä vuoden alussa olleista menkoista,vai tyhjennysvuodosta?
 
Mä merkkasin viimeiset kk ja siitä lääkäri sano että voi laskea. Mulla siis loppu just ed. päivänä vuoto kun menin lääkäriin. Ja olis kyl kiva tietää et miten toi tyhjennysvuoto vaikuttaa. Mutta ite testailen kyllä jo tän viikon lopussa :) onhan noita testejä tossa kaikki 6kpl :D
 
Äiti-07,kävitkö sä poistattaan kierrukan 7.2? Ei kai nyt vielä näy? Vai enkö mä vaan tajua :D
Tilasin äsken itekkin pari testiä,loppu viikosta kaiketi kolahtelee laatikkoon... mutta teenkö turhaan jos teen jo nyt? Tavallaanhan siis niistä menkoista,ennen kierrukan poistoa alkaa oleen kk,jos ei jo vähän ylikin.Mutta tosiaan itekki mietin tota tyhjennysvuotoa..
Edellinen raskaus onnistu "pelkällä silmiin kattomisella",tokikin 10vuotta ja 20kg sitten :popcorn:
 
Joo EI vielä näy, mut hermoilija kun olen niin kai mä alotan testailun negoista huolimatta ;)
Ja siis jos oikein fiksu olis niin odottais ihan kaikessa rauhassa...mutta...tää ei vaan pysty :D
Mies naureskeli mulle kun kerroin että tilasin sitten rt 6kpl et on nyt sit mitä testata.
Mä käytin ennen viime raskautta nuvaringiä ja sen lopettamisesta 2kk niin plussasin tosin meillä on se 6 vuotta ja semmoset 15kg :( Tarvii varmaan kysellä töissä gynen lääkäreiltä vähän vaivihkaa ;) tosin sitten tietää kaikki... :(
 
Voi malttamattomuus :LOL:
On tää kyllä jännää,vaikka vahvasti epäilen ettei nyt tärppää niin nopeaa kun viime kerralla.
Isäntä mua tähän on houkutellu jo parin vuoden ajan,totaalikieltäytyminen muuttu ehkä joskus-asenteen kautta kauheaks kuumeeks kun ympärillä on pieniä vauvoja,olevinaan missään ei voi käydä ettei olis aina jonkun pieni sylissä.Yritä siinä pitää kuumeet kurissa :rolleyes:
 
Minä kans varasin poistoajan ens viikolle. Alunperin oli tarkotus oottaa ens kuulle, mutta kaverin ilmotus raskaudesta sai mielen muuttumaan :LOL: Saas nähä miten sitä malttaa olla ressaamatta että millon tärppää. Oon koko ajan mielessä ajatellu että me ei ruveta vauvantekopuuhiin, vaan vauva tulee kun on tullakseen. Ekaa yritettiin 6kk ja toista ei edes keretty yrittää kun niitä menkkoja joiden jälkeen annetaan vauvalle lupa tulla ei koskaan alkanutkaan :p
 
Tulee kun on tullakseen,mut vois tulla jo :whistle:
just eilen jostakin luin,ettei kuumeilu olis tarttuvaa,sallikaa mun nauraa :LOL:
Illalla muistelin ensimmäisen raskautta ja sitä tunnetta kun tuntu ekat potkut,voi että <3
Sillon sitä vaan oli raskaana,nuori ja kokematon,elämä edessä ja toinen sisällä.Ja uskomattoman hyvässä kunnossa,enpä oo sitä ollu sen jälkeen.Muistan kun LA oli jo ylitetty,oltiin koiria juoksuttamassa hiekkakuopilla,kilpaa koiran kans kiivettiin hiekkakasojen päälle,yhtään ei haitannu maha silloinkaan.Ja nauroin kaverille joka oli samassa tilassa ja käveli kun pingviini,valitti ja kitisi ja valitti :heart:
Oikeen kun alkaa asiaa aattelemaan,niin se oli kyllä mahtavaa aikaa! Silloin se oli vaan elämää,ei se ihmeellisempää kun ennenkää.
Täll kertaa oon päättäny ottaa kaikesta ilon irti ja olla niin RASKAANA :D mutta sitä ennen pitäs saaha pieni punanen viiva.. jokohan ne testit tänää tulis :D
Hyvää ystävänpäivää :heart:
 
Täällä kanssa kierukka poistettu helmikuun alussa ja kp tällä hetkellä 10/28 eli muutaman päivä sisällä odotellaan ovista... Hauska lukea muiden, samassa tilanteessa olevien, ajatuksia :) Meillä olisi toiveissa kolmas ja vähän jännittää kun kaksi aiempaa ovat saaneet alkunsa suht helposti :/ Mutta hauskempaa tämä jännitys on näin yhdessä! Tsemppiä kaikille yritykseen :)
 
Silloin kun alotin tän ketkun ajattelin et kaikki aattelee et typärähän toi on... Mut nyt on kiva huomata ettei oo ainoa joka kokee tän niin jännittävänä.
Mies sano eilen naureskellen et kyllä nyt kelpaa pupuilut koko ajan kun tiineeks haluaa, mut sit vedetään vai jalat ristiin kun tärppää... :LOL:
Sanoin vaan siihen et joo'o sitten eletään selipaatissa noi 40vko:ta :)

Täällä kp 14/31 :)
 
äiti -07: meillä mies on kanssa voivotellut leikillään, että on se harmi, kun on viimeiset 4 krt tärpännyt aina 1 yrityskerrasta noi raskaudet. On jäänyt tuo aktiivinen tekovaihe lyhyeksi :whistle: no esikoista "tehtiin" 1. keskenmenon jälkeen vuosi, joten silloin pääsi harjoittelemaan ihan kyllästymiseen asti. Nyt menossa kp 4 keskenmenon (+menkkojen) jälkeen eli kohta pääsee mies taas hommiin :)
 
No nyt selvis syy miesten jatkuvalle vauvakuumeelle :D
Joko äiti-07 on alottanu testailut?
Mä odotan testejä tulevaks,kai ne perjantaina viiimestään tulee.. tosin jäin miettimään miks ihmeessä tilasin kun kaupassa käyn melkee joka päivä :D Mut niin täällä näkyy tekevän yks sun toinen,minä kans :D
Luin tuota raskausoireet-ketjua,ja löysin yhen jos toisenkin oireen ku hetken mietin ;)
miten muiden vanhemmat lapset suhtautuu ajatukseen pienestä sisaresta? Meidän 9v poika ei innostu asiasta,suuttuu pelkästä vitsistäkin. Vaikka aina vieraiden vauvojen kans jaksaa leikkiä ja ihastella.
Mustasukkainen,mamman mussukka <3
Mutta uskoisin et sit jos ja kun asia tulee ajankohtaiseksi,hyväksyy sen kuitenkin.
 

Yhteistyössä