Kiihottaminen kansanryhmää vastaan...

Lunatic
Se kirjoitus oli sinänsä täysin asiallinen, ehkä pientä hiontaa puuttui, mutta aivan naurettavan suuri kohtu sen ympärille on kehitelty.
Minä olen miettinyt myös tätä; miksi suomalaista saa sanoa esimerkiksi juopoksi ja juntiksi, mutta heti jos islam-taustaista, maahanmuuttajaa tai muslimia erehtyy kritisoimaan tai heidän muuttamistaan Suomeen, on heti vihervasemmisto kivittämässä sitä, joka erehtyy mielipiteensä ilmaisemaan.
Rasisti en ole edelleenkään, mutta tämä suvaitsevaisuuslandia alkaa mennä jo ihan naurettavaksi ja sananvapautta ei kohta ole ollenkaan.
:LOL:
 
Soinin (ja koko Suomen kansan) on ennen puolueesta erottamista otettava huomioon, että jos Halla-aho ja muut hommalaiset suljetaan pois persuista niin ne ryökäleet saattavat perustaa oman puolueen. Siitä ei välttämättä hyvä heilu.

Vasemmallahan on näin jo käynyt, kaikkein vasemmistolaisimmat eivät hyväksy Vasemmistoliikkeen suht maltillista linjaa vaan ovat perustaneet omia puolueita ja jopa eduskuntaryhmän.
 
"vieras"
-
Itse en ole mikään rasisti, mutta jonkinlainen maahanmuuttokriitikko kylläkin.
Mielestäni Jussi Halla-Ahon kirjoitukset ovat aina olleet asiantuntevia, faktat huomioonottavia ja asiatietoon perustuvia.
Ja Jussi Halla-Ahohan on itse tohtorismies, että eiköhän "lajitoverilla" ole ihan maahanmuuttokriittisyys ajatuksena, ei suinkaan rasismi.
Ja ei, en ole Perussuomalainen, mutta LiiLiihän muistaa nämä puoluekannat, eikös ne niin ollut? :)
Filosofian tohtori, aiheena muinaiskirkkoslaavi antaakin pätevyyden, no, ihan kaikkeen viisauteen. Ja sivarikin se saatana on.
 
Lunatic
[QUOTE="vieras";26427936]Sinä kommunistina tiedät sanojen syömisestä, vasemmistohan kääntää takkiaan että napit ei kiinni pysy.[/QUOTE]



Aika outoa, enpä ole koskaan huomannut moista.
 
[QUOTE="vieras";26427951]Filosofian tohtori, aiheena muinaiskirkkoslaavi antaakin pätevyyden, no, ihan kaikkeen viisauteen. Ja sivarikin se saatana on.[/QUOTE]

No joo, mutta todistaa sen, että jonkinlaista kykyä ajatteluun on - ei tohtorin papereita ihan vasemmalla kädellä saavuteta, sanottiinpa Kaksplussan keskustelupalstalla mitä tahansa.
Asevelvollisuus on toki velvollisuus ja mielestäni jokaisen se pitäisi käydä, mutta onhan se silti vapaaehtoista - jos joku haluaa sivariksi, mikäs siinä.
 
"vieras"
Soinin (ja koko Suomen kansan) on ennen puolueesta erottamista otettava huomioon, että jos Halla-aho ja muut hommalaiset suljetaan pois persuista niin ne ryökäleet saattavat perustaa oman puolueen. Siitä ei välttämättä hyvä heilu.

Vasemmallahan on näin jo käynyt, kaikkein vasemmistolaisimmat eivät hyväksy Vasemmistoliikkeen suht maltillista linjaa vaan ovat perustaneet omia puolueita ja jopa eduskuntaryhmän.
Se on persujen kuolema ja hommalaiset saa kasaan toisen pienen puolueen. Ainhan näille on niin käynyt. Missä on SMP, joka aikoinaan oli vahvakin puolue? Tappelivat itsensä pois politiikankartalta. Persut rakennettiin sen raunioille, ja kohta hajotaan taas. Kestävää kehitystä?
 
[QUOTE="vieras";26427987]Vasureilla ei ole koskaan ollut omaa aatetta, aina toisten lompsalla tonkimassa ja häviöitä sosialisoimassa. Oli eu tukipaketteja vastaan ja silti on käsi ojossa tarjoamassa apupaketteja, täysin pellepuolue joka pitäisi heittää helvettiin sotkemasta tärkeitä asioita.[/QUOTE]

Niinpä! Vasureiden ideologia perustuu kateuteen - ne, jotka menestyvät, heiltä on otettava menestys pois, koska sossupummeja ei huvita mennä töihin.
 
"nih"
On Halla-ahosta tai hänen kirjoituksistaan mitä mieltä tahansa, niin kaikkein konkreettisin pointti tässä nimenomaisessa tuomiossa on se, että tuomio tuli kirjoituksesta jonka Halla-aho on julkaissut vuonna 2008 ja tuomiossa viitataan rangaistussäännökseen, joka on astunut voimaan vuonna 2010.

Sivujuonteena vielä semmoinen pikku juttu, että Halla-ahoa syytti se sama syyttäjä (Illman), jolle Halla-aho oli siis alkuperäisen kirjoituksensa osoittanut (Muutama täky Illmanille). Tämä sama Illman oli mukana työryhmässä, jonka käsialaa tämä nykyinen rangaistussäännös on.

Eli yksinkertaisesti: Halla-aho naljaili Illmanille, joka "teki" naljailun jälkeen lain, jonka perusteella Halla-aho sai naljailustaan tuomion. Tämä on selvää karuaa EIT:ssä.
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26428017:
Voitaisiinko sopia ettei minun aloittamassani ketjussa nimitellä kanssakeskustelijoita? Kiitos. :) Tämä aihe kun on hankala, mutta jos koetetaan (lupaan itsekin) pysyä asiassa, pois ad hominemit. :snotty:
Kommunisti punikki puolueista totuuden kertominen ei ole saivartelua eikä haukkumista.
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
hyvä
Mä oon lukenut Halla-ahon tekstejä ja täytyy sanoa että ihan aiheesta tuli tuomio. Ja hyvä, että tuli koska mun mielestä on järkkyä, että Suomessa saa tuollaista kirjoittaa julkisesti. Maahanmuuttokriittisyys on hieman eri asia kun yhden kansallisuuden leimaaminen. Halla-aaho on luottanut siihen, että hänen kirjoituksensa on niin "fiksusti" kirjoitettu, ettei hän voi aina kiemurrella pois vastuusta. Onneksi ei voi nyt. Kaikenmaailman tulevat "Breivikit" lukevat noita kuin Raamattua ja kohta alkaa teurastus Suomessakin. Mutta eihän se oli Halla-ahon vika, hänet vain ymmärretään "väärin".
 

Yhteistyössä