Kiihottaminen kansanryhmää vastaan...

[QUOTE="vieras";26429401]Laitatko linkin siihen missä Soini niin sanoo? itse en sitä löydä mistään enkä muista hänen niin sanoneen.[/QUOTE]

Ekalla sivulla on yksi linkki ja tässä:
Soini: Halla-ahon tuomio riittää perussuomalaisille | Kotimaa | Kaleva.fi

"Soini myöntää, että vuonna 2009 hän sanoi, ettei rasistisesta rikoksesta tuomion saanut voi olla perussuomalaisten eduskuntaryhmän jäsen.
– Nyt kun olen seurannut tätä asiaa läheltä, niin tämä rangaistus riittää minulle. Minusta ei ole isomman kiven heittäjäksi, Soini sanoo."
 
"viera"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26429414:
Ekalla sivulla on yksi linkki ja tässä:
Soini: Halla-ahon tuomio riittää perussuomalaisille | Kotimaa | Kaleva.fi

"Soini myöntää, että vuonna 2009 hän sanoi, ettei rasistisesta rikoksesta tuomion saanut voi olla perussuomalaisten eduskuntaryhmän jäsen.
– Nyt kun olen seurannut tätä asiaa läheltä, niin tämä rangaistus riittää minulle. Minusta ei ole isomman kiven heittäjäksi, Soini sanoo."
Eikö se sitten riitä? Onko mielestäsi rasistista jos kirjoittaa koraanista suoraa tekstiä ja kyseenalaistaa sitä?
 
[QUOTE="viera";26429446]Eikö se sitten riitä? Onko mielestäsi rasistista jos kirjoittaa koraanista suoraa tekstiä ja kyseenalaistaa sitä?[/QUOTE]

En minä tässä määrittele mikä riittää ja mikä ei. Ehkä tuosta voisi ainakin määräajaksi erottaa, kuten muistakin rikoksista ja kämmäilyistä on tehty.

Minusta on melko kyseenalaista kirjoittaa että jonkun kansan geneettiisiin ominaisuuksiin kuuluu ryöstely ja verovaroilla loisiminen. Tämän enempää en kirjoituksistaan sano, koska hänen kannattajansa keksivät aina uusia kiemuroita, joilla musta muutetaan valkoiseksi ja kiero suoraksi.

Tässä yksi varteenotettava kommentti:
Lapintie: Halla-aho ei voi jatkaa hallintovaliokunnan puheenjohtajana
 
"vieras"
[QUOTE="viera";26429446]Eikö se sitten riitä? Onko mielestäsi rasistista jos kirjoittaa koraanista suoraa tekstiä ja kyseenalaistaa sitä?[/QUOTE]

on erilaisia! mutta yhtäläisyyksiä löytyy. Uskonnot perustuu kirjotuksiin! Kristin usko perustuu raamatun kirjotuksiin! Itse hyväksyn 10 käskyä raamatusta. Miten eletään ja jokainen voi olla samaa mieltä tästä ÄlÄ tapa toista!
 
"vieras"
Lapintie voisi ihan itse tutkia omia puheitaan ja miettiä miksi tekee toisten mitä on sanonut. On se vaan kumma jos ei voi kertoa asioista niinden oikeilla nimillä ja jos olet lukenut sen Halla-ahon kirjoituksen, sen alkuperäisen ei siinä ole mitään viitteitä rasismiin. Kaikki teksti on lainattu koraanista ja kyseenalaistettu sitä Suomen lakiin verrattuna, pohdittu voiko Suomessa tehdä uskonnon varjolla mitä haluaa ilman että siitä saa tuomion.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26429514]Lapintie voisi ihan itse tutkia omia puheitaan ja miettiä miksi tekee toisten mitä on sanonut. On se vaan kumma jos ei voi kertoa asioista niinden oikeilla nimillä ja jos olet lukenut sen Halla-ahon kirjoituksen, sen alkuperäisen ei siinä ole mitään viitteitä rasismiin. Kaikki teksti on lainattu koraanista ja kyseenalaistettu sitä Suomen lakiin verrattuna, pohdittu voiko Suomessa tehdä uskonnon varjolla mitä haluaa ilman että siitä saa tuomion.[/QUOTE]

Itse vastailen kuultuun. Linkkiä! Tää menee nyt muiden sanomisella!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26429653:
Mielenkiintoinen näkökulma. Hauskaa, että tästä aiheesta sai vielä jotakin aivan uutta irti. Tosiaan, mitähän mieltä KD on. Kokoomuksen puolelta kantaa aiheeseen otti Vapaavuori.
No mitä mieltä itse olet että onko rasistinen kirjoitus? Linkki siihen silvottuun tekstiin löytyy lää.
 
"Helekutti"
Minusta on erikoinen tilanne se, että yksikään kansanedustaja (persujen lisäksi) ole seisomassa sananvapauden puolella. Onko meillä oikeasti näin munaton ja kansan etuja ajamaton eduskunta ja hallitus. En olisi uskonut näkeväni tätä päivää.

Totta pitää voida puhu. Oli se sitten miten ikävä totuus tahansa.
 
[QUOTE="vieras";26429712]No mitä mieltä itse olet että onko rasistinen kirjoitus? Linkki siihen silvottuun tekstiin löytyy lää.[/QUOTE]

Yllä oli linkki, joka johti Halla-ahon kommentteihin omasta kiistellystä tekstistään. Siihen alkuperäiseen en ole nähnyt linkkiä. Ja kuten sanoin, en koe hedelmällisenä keskusteluna kiistelyä kanssasi. Luotan oikeuslaistokseen enemmän kuin blogeihin ja nimettömiin nettilähteisiin.
 
[QUOTE="Helekutti";26429719]Minusta on erikoinen tilanne se, että yksikään kansanedustaja (persujen lisäksi) ole seisomassa sananvapauden puolella. Onko meillä oikeasti näin munaton ja kansan etuja ajamaton eduskunta ja hallitus. En olisi uskonut näkeväni tätä päivää.

Totta pitää voida puhu. Oli se sitten miten ikävä totuus tahansa.[/QUOTE]

Saako sananvapauden nimissä sanoa mistä tahansa miten tahansa, kunhan löytää tilaston sanojensa tueksi? Kannattaako sanoa mistä tahansa mitä tahansa?

Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen mielestä tämän tyyppiset puheet ovat omiaan herättämään varsinkin asioihin vähemmän perehtyneissä henkilöissä halveksuntaa ja jopa vihaa ulkomaalaisia kohtaan. Mitä mieltä olet siitä?
 
"vieras"
[QUOTE="Helekutti";26429719]Minusta on erikoinen tilanne se, että yksikään kansanedustaja (persujen lisäksi) ole seisomassa sananvapauden puolella. Onko meillä oikeasti näin munaton ja kansan etuja ajamaton eduskunta ja hallitus. En olisi uskonut näkeväni tätä päivää.

Totta pitää voida puhu. Oli se sitten miten ikävä totuus tahansa.[/QUOTE]

Sananvapauden puolella persut? Nyt, hei.. Pitkin vaalikauttahan persut on erottaneet ryhmästä omia edustajia, kun on sanottu sitä tai tätä. Kannattajat ei tykkää ja kannatus laskee.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26429724:
Yllä oli linkki, joka johti Halla-ahon kommentteihin omasta kiistellystä tekstistään. Siihen alkuperäiseen en ole nähnyt linkkiä. Ja kuten sanoin, en koe hedelmällisenä keskusteluna kiistelyä kanssasi. Luotan oikeuslaistokseen enemmän kuin blogeihin ja nimettömiin nettilähteisiin.
Kun tuossa nyt kysytään ihmisen oikeustajua ja sananvapautta, voiko lapsiin sekaantua uskonnon varjolla ilman että se olisi rikos. Näin ilmeisesti Suomen oikeusjärjestelmä sen asian näkee että voi. Oikeuden mielipide tiedetään mutta nyt oli kyse sinun mielipiteestä kun kovasti olet vastaan mutta millä perusteella? Kerro vaan rohkeasti oma mielipiteesi.
 
"vieras"
[QUOTE="viera";26429446]Eikö se sitten riitä? Onko mielestäsi rasistista jos kirjoittaa koraanista suoraa tekstiä ja kyseenalaistaa sitä?[/QUOTE]

Soini söi sanansa. Mitä sinä tykkäät siitä?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26429737:
Saako sananvapauden nimissä sanoa mistä tahansa miten tahansa, kunhan löytää tilaston sanojensa tueksi? Kannattaako sanoa mistä tahansa mitä tahansa?

Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen mielestä tämän tyyppiset puheet ovat omiaan herättämään varsinkin asioihin vähemmän perehtyneissä henkilöissä halveksuntaa ja jopa vihaa ulkomaalaisia kohtaan. Mitä mieltä olet siitä?
Ongelmista pitää pystyä puhumaan niiden oikeilla nimillä, luonnollisesti. Ei se tarkoita sitä että jotain rotua tai oppia halveksuu tai haluaa lopettaa jos ottaa epäkohtia esille ja kyseenalaistaa niitä. Näin on toimittu kaikissa asioissa ja aina joku ottaa epäkohdan esille ja pyrkii parantamaan sitä, yleistä väitös tilaisuuksissa jossa tehdään uusia väittelyitä eri näkökulmasta ja kukaan ei ole teilaamassa rasistiksi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26429777]Soini söi sanansa. Mitä sinä tykkäät siitä?[/QUOTE]

Tykkään puolueesta ja pidän sitä lähimpänä omaa mielipidettäni yhteiskunnallisista asioista. Valehtelu ei ole kenellekään hyväksi, mitä mieltä olet vasureiden Lapintien möläytyksistä? Miksi se onkin siunaamassa eu tukipaketteja vaikka oli banderollien kanssa osoittamassa niitä vastaan?
 

Yhteistyössä