Kilpirauhasista

Onko jollain liika/vajaatoimintaa?Onko lääkitystä? ja mimmonen? Mä sain eilen tulokset ja mun arvot on ihan siinä rajalla, että onko vai ei. hoitaja ei oikein tiennyt, vaan sanoi, että lääkäri soittaa maanantaina. Onpa kiva odotella sinne asti :|
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Väpyskä:
Onko jollain liika/vajaatoimintaa?Onko lääkitystä? ja mimmonen? Mä sain eilen tulokset ja mun arvot on ihan siinä rajalla, että onko vai ei. hoitaja ei oikein tiennyt, vaan sanoi, että lääkäri soittaa maanantaina. Onpa kiva odotella sinne asti :|
Mitäs oli oireita? Mua kiinnostaisi ne tietää?
 
:)
Minulla kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen lääkitys. Joka aamu napsin pillerit ( paitsi jos oon labraan menossa niin silloin ei saa ottaa ).
Lääkkeet otetaan tyhjään vatsaan, samaan aikaan ei saa ottaa esim. kalkkitabletteja, hidastaa imeytymistä. Ruoan ( eli aamupalan ) saa syödä n. puoli tuntia pillerin oton jälkeen.
Minulla liian pieni annostus aiheutti sen etten tullut raskaaksi. Annos tuplattiin ja kuukausi sen jälkeen tulin raskaaksi. :)
 
Kumpaan päin rajalla, liikaa vai vajaalla? Mulla liikatoimintaa, melko lievänä. Lääkitys oli 1 Tyrazol/pv. Tosin eilen lääkäri soitti arvoista, että voin lopettaa lääkityksen toistaiseksi, ettei mene vajaalle. Raskaus kuulema aika usein vaikuttaa liikatoimintaan "parantavasti". Eilen arvot t4v 13 ja tsh 0,03.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Väpyskä:
Onko jollain liika/vajaatoimintaa?Onko lääkitystä? ja mimmonen? Mä sain eilen tulokset ja mun arvot on ihan siinä rajalla, että onko vai ei. hoitaja ei oikein tiennyt, vaan sanoi, että lääkäri soittaa maanantaina. Onpa kiva odotella sinne asti :|
Mulla on vajaatoiminta. Lääkitys on. Joka aamu otan puolikkaan thyroksinin.

Mulla oireita oli enemmän ja vähemmän. Lääkityksen myötä vähentyneet huomattavasti.
Päänsärky, huimaus, oksetus, rannesärky, mielialan vaihtelut, väsymys...

:hug:
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Minulla kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen lääkitys. Joka aamu napsin pillerit ( paitsi jos oon labraan menossa niin silloin ei saa ottaa ).
Lääkkeet otetaan tyhjään vatsaan, samaan aikaan ei saa ottaa esim. kalkkitabletteja, hidastaa imeytymistä. Ruoan ( eli aamupalan ) saa syödä n. puoli tuntia pillerin oton jälkeen.
Minulla liian pieni annostus aiheutti sen etten tullut raskaaksi. Annos tuplattiin ja kuukausi sen jälkeen tulin raskaaksi. :)
Mulla myös vajaatoiminta, mutta mulle lääkäri on kyllä sanonut, että voi syödä samaan aikaan kun ottaa tabletit (sanoi, ettei sillä ole mitään merkitystä), ja otankin yleensä joka päivä silloin kun muistan (useimmiten aamupäivällä). Raskauden aikana arvoja seurattiin tosi usein ja lääkitystä piti muuttaa (isommaksi) vähän väliä, raskauden jälkeen vastaavasti takaisin alkuperäiseen. En tiedä, onko tämän lääkkeen annostuksilla ihan oikeasti vaikutusta raskaaksi tuloon/tulemattomuuteen...

 
Sama vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
on vaikutusta raskaaksi tuloon.Lapsettomuuden syyksi monesti löytyy kilpirauhasen-toimintahäiriöt-
Vau! Oppia ikä kaikki näköjään. Voisikin olla hyvä selitys sille, etten aikaisemmin tullut raskaaksi, kun vajaatoimintaa ei vielä oltu diagnosoitu. Diagnoosi tosin siis tehtiin useita vuosia ennen kuin edes harkitsin perheen perustamista, mutta ennen sitä oli muutama vahink Multa myös tutkittiin EKG, mutta siinä kaikki ok.
 

Yhteistyössä