Kirja jota et voinut laskea käsistä


täällä himolukija, joka kaipaisi uusia kirjavinkkejä. aina välillä aiheesta on tainnut sivuilla juttua ollakin, mutta aloitanpa nyt keskustelun tutusta jutusta jälleen kerran.

vastanneille kiitokset jo etukäteen! :flower:
 
Nykyään tulee luettua tosi vähän ja harvoin, mutta yks mielenkiintoinen kirja oli tositapahtumiin perustuva tarina. Kirjoittaja Corinne Hofmann; Valkoinen masai. Kertoi sveitsiläisestä naisesta, joka rakastui afrikkalaiseen soturimieheen...
 
Valkoinen Masai oli mielestäni itsekkään naisen tarina. Mitä muuta voi kuvitella sveitsiläisen naisen ja Masai-soturin "rakkaus"-suhteesta..
Josta päästäänkin Lastani ette saa-kirjaan, Betty Mahmoody tai Myyty! (en muista kirjoittajaa). Exodus, Leon Uris, on jees, mutta nämäkin melko vanhoja, joten olet varmaan jo lukenutkin... En tiedä onko Valkoinen noitatohtori-kirjaa enää missään, mutta se on mun lempikirja! Kätköpaikka, Corrie ten Boom. Kaikenkarvaiset ystäväni on kirja, jonka tekstin käyttöä ja mukaansatempaavuutta saa yhä uudelleen ihmetellä.. Jouluksi olisi ihanaa saada kirja-lahjoja!!!
 
Kätköpaikasta pidin itsekin -järkyttävä kirja, jossa oli kuitenkin mukana paljon toivoa ja lohtua.

yksi vaikutuksen tehnyt kirja on Kivisydän. kirjailijaa en tähän hätään muista, mutta kirja kertoo tyttären näkökulmasta äidistä, joka sairastuu synn.jälk.masennukseen. tämäkin oli melko rankka, mutta äärettömän hyvin kirjoitettu.

yksi suosikkini on Torey Haydenin Auringonkukkametsä.
 
satu86
Tess Gerritsenin kirjat on hyviä, varsinkin: kirurgi, lapsen sydän jne jne.. En muista niitä muita, mutta tuota yhtä kirjaa seuraa jatkoa n. 3-4 kirjaa. Yx enää lukematta
 
satu86, olen samoilla linjoilla. TESS GERRITSENIN LAPSEN SYDÄN on aivan mainio!!! oon lukenu muutki gerritsenin kirjat mutta tuo ehdottomasti paras!

toinen tosi mielenkiintoinen on KIM HYUN HEEN SIELUNI KYYNELEET. se kertoo pohjois-korealaisesta terroristitytöstä joka räjäyttää lentokoneen. tositarina.
 
Lue Marianne Peltomaan kirjat "Matka", "Oikea perhe" ja "Ihon alla". Kertovat adoptiosta. Peltomaa oli Runeberg-ehdokkaana "Matka"-kirjallaan 9 vuotta sitten. Löytyvät myös ruotsiksi. Kustantaja Schildt.
 
Torey Hayden; Aavetyttö, oli sellainen kirja joka oli pakko lukea heti alusta loppuun, oli päästävä loppuratkaisuun. Jos vähänkin teki jotain muuta, niin koko aika oli kirja vaan mielessä. Nyt olen aloittamassa Haydenin Toisten lapset. Mm. Auringonkukkapelto ja Tiikerin lapsi olivat tosi hyviä myös. Mutta Nukkelapsi ei herättänyt niin suuria tunteita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Torey Hayden; Aavetyttö, oli sellainen kirja joka oli pakko lukea heti alusta loppuun, oli päästävä loppuratkaisuun. Jos vähänkin teki jotain muuta, niin koko aika oli kirja vaan mielessä. Nyt olen aloittamassa Haydenin Toisten lapset. Mm. Auringonkukkapelto ja Tiikerin lapsi olivat tosi hyviä myös. Mutta Nukkelapsi ei herättänyt niin suuria tunteita.

Samaa mieltä. Aavetyttöä ei saanu käsistä, ennenkun oli lukenu loppuun.
 
kaikki tess gerritsenin kirjat, samoin pimeän poika oli järkyttävä, niin hirviää luettavaa ja vielä tositapahtuma, en lukis jos oisin tienny minkälainen oli.. :ashamed: :'(
samoin kaikki tositapahtumat on hyviä, juutalaisvainot..2.maailmansodan aikaset..keskitysleiri kirjat..
 

Yhteistyössä